Mēs dzīvojam digitālajā laikmetā, ar visām no tā izrietošajām sekām, sen jau ir garām tie laiki, kad mājaslapas bija tikai ievērojamiem uzņēmumiem un dažiem blogeriem, nu pašam sava vai uzņēmuma tīmekļa vietne nav nekas prestižs, tas piederas pie ikdienas – tā tam vienkārši ir jābūt.

Pateicoties tehnoloģiju attīstībai arī hostinga pakalpojumu sniedzēji ir savairojušies kā sēnes pēc lietus. Nepieredzējis lietotājs plašajā piedāvājuma klāsta var apmaldīties, tāpēc šajā publikācijā īsumā pastāstīsim par galvenajiem atskaites punktiem, kuriem būtu jāpievērš uzmanība, izvēloties hostinga pakalpojumu sniedzēju.

1. Noskaidro klientu atbalsta dienesta darba laiku

Klientu atbalsta dienests ir tava saikne ar hostinga pakalpojumu sniedzēju, tas palīdzēs gan gadījumā ja ko neizproti sistēmā, gan arī tad, ja dažādu iemeslu dēļ hostings ir uzkāries, jebšu nestrādā. Nopietni pakalpojumu sniedzēji nodrošina klientu atbalstu 24 stundas dienā, 7 dienas nedēļā. Klientu atbalsta dienests ar darbu laiku, piemēram no 9:00 līdz 18:00, liecina par ne pārāk nopietnu attieksmi – ko darīt. ja problēmas parādās pulksten 18:05?

2. Pārliecinies vai serveri izvietoti uzticamā datu centrā

Serveri nav paredzēti turēšanai mājās, zem rakstāmgalda. Lai nodrošinātu maksimālu pieejamību, tiem jābūt pieejamiem alternatīviem interneta savienojumiem, kā arī barošanai, turklāt lai nodrošinātu ilgstošu un adekvātu iekārtu darbību, tām nepieciešama arī adekvāta darba temperatūra un apstākļi, tieši tāpēc datu centros izvietoti kondicionieri, modernas ugunsdrošības sistēmas un citi risinājumi, lai tavi dati būtu drošībā. Tāpat arī vēlams pārliecināts vai datu centrā tiek nodrošināta fiziskā apsardze, kā arī kvalificēti spēciālisti, kuri spēs ātri atrisināt radušās problēmas.

3. Vai tiek izmantota uzticama tehnika?

Teicams datu centrs, fiziskā apsardze, kvalificēti speciālisti – tas viss ir lieliski, taču ja tiks izmantotas neuzticamas iekārtas un serveri, tad nepalīdzēs neviens. Tieši tāpēc iesakām tev pārliecināties, ka hostinga pakalpojumu sniedzējs izmanto uzticama ražotāja serverus, tīkla iekārtas un citus produktus kas tieši vai netieši varētu ietekmēt hostinga darbību un attiecīgi tavas mājaslapas pieejamību, kā arī datu drošību. Tāpat arī noteikti pārbaudi cik bieži tiek veiktas datu rezerves kopijas!

4. Pārbaudi citu lietotāju atsauksmes

Ja zini kādu personu, kura izmanto tevis iekārotā hostinga nodrošinātāja pakalpojumus, nekautrējies uzdot sev interesējošos jautājumus par pakalpojuma kvalitāti un atbalsti dienesta atsaucību. Starp citu, pēdējo vari pārbaudīt arī pats, nosūtot e-pastu vai kā citādi sazinoties ar atbalsta dienestu – varēsi novērtēt tā atsaucību un ieinteresētību.

5. Vai šis pakalpojumu sniedzējs piedāvā tieši to, kas tev nepieciešams?

Kad no plašās hostinga pakalpojumu sniedzēju jūras esi atlasījis tos, kuri nodrošina patiešām kvalitatīvu pakalpojumu, ir laiks pārliecināts vai tiek piedāvāti tieši tā konfigurēti pakalpojumi, kā tev nepieciešams. Šis ir jauns stāsts, kurā jāpievērš uzmanība vairākiem faktoriem. Par to, kāds pakalpojums tev varētu būt nepieciešams, pastātīsim jau pavisam drīz – nākamajā hostinga izvēles publikācijā.

Raksts tapis sadarbībā ar rūpīgākā hostinga nodrošinātājiem Latvijā – Hostnet.

Saistītās tēmas: hostings

Komentāri 10

  • Ivars
    August 20, 2012, 17:33

    Kā izblomējās kantoris (= šobrīd tiešām tirgū ir vai nu sigmanet.lv vai arī deac.lv pārējiem jātur līdz lai serviss rulētu ar cenām.

  • Vasja
    August 20, 2012, 16:43

    Neietektu nevienam hostnet.lv.

  • nus
    August 20, 2012, 16:38

    nu nav labākā, skaidrs, bet kādas tad ir labākas – kaut vai pāris variantus, kaut vai tādus, kam kvalitāte ir vismaz vidējā līmenī

  • Zigis
    August 20, 2012, 16:20

    Testam nosūtīju pašam hostnet 3 vēstules dažādos laikos uz klientu atbalstu pēc viņu iepriekšējā šāda raksta:

    Uz vēstuli kas sūtīta darba laikā atbilde atnāca pēc 3h 17min
    Uz vēstuli kas stūtīta 01:00 naktī atbilde atnāca nakošajā rītā 10:24
    Uz vēstuli kas sūtīta piektdienas vakarā 22:46 atbilde atnāca pirmdien 10:19

    Tātad hostnet ir neuzticama hostinga firma

    Kā arī kāda jēga tam livechat, ja uz to neviens man nekad nav atbildējis.

    Kādreiz lietoju hostnet un varu pateikt to, ka tā noteikti nav ne labākā ne sliktākā firma, bet nu cenas izsaka visu. Bet kvalitāte ir zem vidējā līmeņa.

  • nus
    August 20, 2012, 16:15

    ja nauda nav tas trakākais jautājums, tad kādas ir reālas alternatīvas viņiem? (nu CentOS ir stabila OS, arī Win 2008 šķiet tiek piedāvāts)

  • lastguru
    August 20, 2012, 15:59

    man laikam ir deja vu… es šādu rakstu te manuprāt esmu lasījis pirms pusgada…

  • Deele
    August 20, 2012, 15:26

    Kārtējais hosts… Neredzu hostnet pat vienu risinājumu, kas ļautu izmantot jebko citu, kā vien PHP, piemēram, Ruby, Python, Java vai jebko citu, tīri web hostinga ietvaros, lai nebūtu virtuālā mašīna jāpasūta. Domēnu pasūtīšana arī, ar 25% uzcenojumu, kā arī citi “parastie” pakalpojumi ir diezgan dārgi – nav pateikts, kāpēc.

  • vakars
    August 20, 2012, 15:14

    Yeah, baby, reklāma rullē!
    Bet, ja godīgi, ne viņiem tehniski, ne finansiāli labākais piedāvājums!

  • ZMaster
    August 20, 2012, 14:36

    Ja paskatās uz to, cik ilgi veras vaļā hostnet.lv lapa, neko diži spīdošu teikt negribas. :D

  • Ivars
    August 20, 2012, 14:33

    Kā izblomējās kantoris (= šobrīd tiešām tirgū ir vai nu sigmanet.lv vai arī deac.lv pārējiem jātur līdz lai serviss rulētu ar cenām.