Nav noslēpums, ka lētas mašīnas Indijā ir pieprasītas, taču zemā cena iet roku rokā ar zemāku aprīkojuma līmeni. Rezultātā, kā norāda jaunākais pētījums, vairāki spēkrati nespēj garantēt pat zemu drošības līmeni.

Global NCAP veiktajā testā piedalījās Tata Nano, Suzuki-Maruti Alto 800, Ford Figo, Volkswagen Polo un Hyundai i10. Visi pieci modeļi bija bāzes versijas, rezultātā netiekot aprīkoti pat ar gaisa spilveniem. Testā, kura mērķis ir noskaidrot mašīnas drošību, ja notiek frontāla sadursme ar ātrumu 60 km/h, visi pieci spēkrati izgāzās, nesaņemot pat vienu zvaigzni no piecām iespējamajām.

Tata_Nano_ncap

Tiesa, kamēr Alto 800, Nano un i10 spēkrati, pateicoties to vājajiem karkasiem, uzrādīja vājus rezultātus pat tiekot aprīkoti ar gaisa spilveniem, daudz stiprāku uzbūvi nodemonstrēja Figo un Polo. Ford un VW modeļi ar gaisa spilveniem saņēma krietni augstāku vērtējumu.

Pētījuma veicēji norāda, ka Indijā ražoto spēkratu drošība atpaliek par 20 gadiem no tā līmeņa, kas tagad ir Eiropas un Ziemeļamerikas valstīs. Īpaši risku palielina fakts, ka ražotāji nereti neaprīko automašīnas ar elementārām drošības opcijām, piemēram, gaisa spilveniem.

Volkswagen, reaģējot uz izskanējušo informāciju, izlēma nekavējoties pārtraukt Polo, kas nav aprīkots ar gaisa spilveniem, ražošanu. Tagad tiek ražota tikai tā modeļa versija, kas minēto drošības aprīkojumu saņēmusi standartā un testos spējusi saņemt četras zvaigznes no piecām iespējamajām.

vw polo ncap india

Saistītās tēmas: DrošībaEuro NCAPindija