Lai arī masveidā ražoti spēkrati, ko darbina ūdeņraža degvielas šūnas tehnoloģija, vēl pavisam nesen likās piederīgi tālai nākotnei, jau nākamgad pirmais šāda veida spēkrats nonāks masveida ražošanā.

Pirmais masveidā ražotais ūdeņraža degvielas šūnas auto būs Toyota Mirai, kas iepriekš bija pazīstams kā FCV konceptauto. Vārds “Mirai” no Japāņu valodas nozīmē “nākotne”.

Pirms pāris dienām Toyota oficiāli apstiprināja, ka jau nākamā gada aprīlī spēkrats būs pieejams Japānā, kur tā cena būs aptuveni 55 tūkstoši eiro. Savukārt pie patērētājiem Eiropā un ASV spēkrats nonāks nākamā gada vasarā.

toyota-interior-fuel-cell-147

Toyota Mirai tiks apgādāts ar diviem augstspiediena (700 bar) ūdeņraža baloniem, kas izvietoti zem spēkrata grīdas. Uzkrātais ūdeņradis tiks virzīts cauri degvielas šūnai, ģenerējot elektrību, bet vienīgais produkts, kas veidojas šajā procesā, ir ūdens tvaiki.

Iegūtā elektroenerģija tiks izlietota, lai darbinātu aptuveni 140 zirgspēkus jaudīgu elektromotoru, kas piedzīs spēkrata priekšējos riteņus. Ar uzpildītiem baloniem spēkrats spēs veikt aptuveni 480 kilometrus tālu ceļu, taču to, lai tos atkārtoti uzpildītu ar ūdeņradi, būs nepieciešamas tikai piecas minūtes.

toyota-interior-fuel-cell-144

Lai arī fakts, ka pirmais ūdeņraža degvielas šūnas auto sasniedzis masveida ražošanas konveijeru, ir ļoti nozīmīgs, ir skaidrs, ka momentāna revolūcija nozarē nav gaidāma. Spēkratu popularitāti ietekmēs ne tikai relatīvi augstā cena, bet arī ūdeņraža uzpildes staciju trūkums. Tāpat tehnoloģijai ir vairāki pretinieki, kas norāda, ka ūdeņradis tiek iegūts no metāna gāzes, būtībā radot līdzīgus piesārņojuma draudus videi kā fosilā degviela.

Jāatzīmē, ka Toyota speciālisti šīs tehnoloģijas attīstīšanā ir ieguldījuši 16 gadus.

toyota-interior-fuel-cell-129

Saistītās tēmas: degvielatoyotaūdeņradis

Komentāri 5

Leave a Reply

  • Anonymous
    November 21, 2014, 15:03

    Honda FCX Clarity jau tika uzsākta ražot no 2008. gada… un izskatās pat glītāka… Tā ka pirmajai rindkopai īsti negribas piekrist… savādāk bija gan ar pieejamību mūsu pusē, bet nu… ja kāds baigi gribētu, dabūt jau varētu…
    bet par pašu tehnoloģiju runājot, kādu laiku atpakaļ domāju – vo! beidzot ideālā alternatīva fosilajai degvielai… bet nu jau neesmu pārliecināts vai tas viss aizietu tautās… Viss nav tik daudz atkarīgs no pašas tehnoloģijas kā no īstā brīža tirgū…

    • Čibriks
      November 23, 2014, 07:49

      Lai aizietu tautās, no tehnoloģijas ir jānoņem specilizētā uzpilde un fakts, ka no ūdeņraža tiek iegūta elektrība. Tas vairs nav nekas cits, kā elektromobilis. Kamēr bākā nevarēs iet tīru ūdeni, nekas arī neaizies. Turklāt, to nepieļaus naftas bizness, kas nepieļauj arī degvielas patēriņa lielāku samazinājumu esošajos spēkratos.

      • ellestriķis
        November 23, 2014, 23:58

        Tieši tā! Kamēr vien varēs izpumpēt un par bargu naudu noandelēt kaut spaini tās smirdošās šļuras, ko sauc par naftu, tikmēr eletromobiļi būs “apveltīti” ar visādiem apgrūtinājumiem, bet iekšdedzes dzinējus “nevarēs” padarīt superekonomiskus. Pats diendienā braucu ar Toyota Pruis – tas ir autiņš, kas man patiesi patīk, un tas tik tiešām ir salīdzinoši ekonomisks un arī gana dimanisks, turklāt manam 2.paaudzes Prius Road TAX ir tikai £10 gadā, bet vienalga, tas ir tikai smieklīgi mazs solītis nostāk no naftas adatas. Ja godīgi tad es daudz labprātāk brauktu ar 100% elektromobili.

  • frii
    November 21, 2014, 14:10

    Man liekas, ka Toyota speciāli taisa alternatīvās degvielas automašīnas super neglītas.