BOOT.Lv auto apskats: Ford Focus ar gāzi – piektais ātrums Rīgas ielās

Ford pārstāvis Latvijā Inchcape Motors Latvia ieviesis patīkamu jauninājumu – jaunas automašīnas tiek aprīkotas ar gāzes iekārtām, turklāt tās nezaudē garantiju. Īpaši aktuāli tas ir uzņēmumiem un privātpersonām, kuras vēlas saprātīgu izmaksu automašīnu, kas paredzēta lielam gada nobraukumam. Jāatzīst, ka nekad nebiju vadījis automašīnu ar gāzes iekārtu, tādēļ uz testu devos skeptiskā noskaņojumā.

Testa auto tehniskie dati:

  • Benzīna 1.6 litru dzinējs, 105 zirgspēki, aprīkots ar gāzes iekārtu
  • Trend 5 durvju versija, 5 pakāpju manuālā ātrumkārba
  • Degvielas tvertne 55 litri, gāzes tvertne 53 litri (lietderīgā ietilpība 42.5 litri)
  • Izmeši 136 CO2 g/km
  • Degvielas patēriņš 5.9 l/100km jauktā ciklā (ražotāja uzrādītais)
  • Testa auto cena (ar uzstādītu gāzes iekārtu) ir 10985 lati

Dzinējs un gāze

Noteikti uzreiz jāprecizē, ka gāzes iekārta netiek uzstādīta rūpnīcā, bet tas tiek veikts tepat uz vietas. Pēc pārdevēja pārstāvju teiktā, tiekot ražoti arī Ford markas automobiļi ar rūpnīcā uzstādītu gāzes iekārtu, bet Baltijas tirgum tie neesot interesanti augstās cenas dēļ.

Par gāzes iekārtas esamību liecina vien uzraksts uz automašīnas un neliela ierīce auto salonā, ar kuru savstarpēji pārslēdz izmantoto degvielas veidu. Gāzes uzpildes ventilis veiksmīgi novietots blakus degvielas uzpildes atverei, nekādi caurumi bamperos nav zāģēti. Gāzes tvertne atrodas rezerves riteņa vietā un Ford pārstāvis piedāvā riteni aizvietot ar remonta komplektu vai rezerves riteni speciālā čeholā novietot bagāžniekā.

Testa Ford Focus ir aprīkots ar 1.6 litru 105 zirgspēku dzinējs, kas būs lielisks un pietiekami ekonomisks pilsētā, bet ārpus pilsētas kopā ar piecu pārnesumu manuālo ātrumkārbu nespēs strādāt ļoti ekonomiski. Focus parādā vēlamo ātrumu pārslēgšanos ar bultu uz augšu vai leju. Brauciena laikā Focus vēlējās pārslēgties piektajā ātrumā jau pie 55 km/h. Dzinējs konstruēts zemiem apgriezieniem un vienmērīgi braucot Ford Focus informē, lai apgriezieni būtu ap 1500 – 1600. Tāpat zemus apgriezienus automašīna lieliski pacieš, kad tiek padota gāze.

Vērtēju, ka dzinēja un pārnesumkārbas kombinācija ir domāta tikai pilsētai, ārpus pilsētas ap 90 km/h tahometra bulta atradīsies pie 3000 apgriezienu atzīmes un to vairs nevar saukt par komfortablu braukšanu. Pēc pārdevēja mājas lapā pieejamās informācijas šādi aprīkots Ford Focus spētu nobraukt ar vienu benzīna un gāzes uzpildi apmēram 1580 km – ap 930 km ar benzīnu plus 650 km ar gāzi. Iespaidīgi. Pircējam gan pirms iegādes būtu jāparēķina, cik ilgā laikā ieguldījums gāzes iekārtā atmaksāsies tik maza tilpuma dzinējam.

Izskats un aprīkojums

Man vienmēr ir paticis Ford Focus izskats, pieļauju, ka tas ir no spēles Colin McRae Rally 2.0 laikiem. Jaunās trešās paaudzes Focus ir kļuvis lielāks, pilnībā pārstrādāts interjers. No ārpuses Focus veidots agresīvāks ar spoileri un interesantas formas lukturiem.

Testam saņemtais Ford Focus ir ļoti vienkāršā komplektācijā, aprīkojuma līmenis ir Trend, kas papildināts ar manuāli vadāmu gaisa kondicionētāju. Trend aprīkojumā ietilpst elektriski vadāmi logi un spoguļi, spoileris virsbūves krāsā, regulējams stūres augstums un dziļums. Ir arī ļoti vienkāršots info centrs, bet tas nerāda pat degvielas patēriņu. Kopā ar gāzes iekārtu šāda komplektācija ir pieņemama, jo automašīna simbolizē praktiskumu uzbūvē un ekspluatācijā, kas vairāk piederas uzņēmuma autoparkam.

Automašīnas interjers veidots askētisks, iztiekot bez kāda specifiska elementa, kas saistītu skatienu. Apbēdināja plastmasas durvju apšuvums un ātrumpārslēgam ļoti tuvu novietotais aizsmēķētājs. Priekšējais panelis pilnībā veidots no plastmasas, bet tā ir augstvērtīgāka, nekā durvīs izmantotā. Testa Focus ar 26000 km nobraukumu vēl nekas nebija sācis grabēt, kas ir labs rādītājs šādas cenu un aprīkojuma kategorijas automašīnai. Katastrofāli pietrūka divas lietas – roku atbalsta priekšā sēdošajiem un rokturi jumtā aizmugurē sēdošajiem.

Noteikti jāatzīmē, ka stūres apdare ir ļoti patīkama, lai arī nav no dabīgas ādas. Sēdekļu apšuvumam izmantotais audums ir pietiekami stingrs un varētu kalpot ilgu laiku.

Ietilpība, praktiskums, apkopes

Ford Focus pārsteidza ar ietilpību. Salonā bez lielas piepūles var sēdēt četri pieaugušie. Divi 1.90 m gari cilvēka var sēdēt viens aiz otra un abiem būs komfortabli. Aizmugurē sēdošiem būs pietiekama vieta arī virs galvas. Gan priekšā, gan aizmugurē esošie sēdekļi ir pietiekami stingri un visticamāk tik ātri neizsēdēsies. Sēdekļu formas ir minimāli regulējamas un lielāka auguma priekšā sēdošais varētu vēlēties platāku atzveltnes vidus daļu, jo apmales ir izceltas un platas muguras īpašniekam var radīt diskomfortu. Par Focus bagāžnieka ietilpību būtu grēks sūdzēties, tas ir liels, plats un pietiekami dziļš.

Vērtēju, ka Ford Focus varētu būt viens no savas klases ietilpīgākajiem auto. Ģimenes ceļojumam ar diviem bērniem vietas būs pilnīgi pietiekami.

Ekonomijas vārdā vienmēr ir kaut kas jāziedo. Šoreiz runa ir par gāzes iekārtu. Pašam Ford Focus obligātās apkopes ir ik pa 20000 km, bet gāzes iekārtai pirmā un katra nākošā apkope ir jau pēc 10000 km. Gāzes iekārta arī patērē eļļu – ap 1.5 litriem uz 10000 km. Protams, tiek zaudēta vieta bagāžniekā un gāzes iekārta un tvertne dod papildu 50 kg klāt pie auto svara.

Gala vārds

Ford Focus, kas aprīkots ar gāzi, noteikti paredzēts uzņēmumiem vai cilvēkiem, kuri gadā nobrauc vairāk nekā 25000 km. Gāzes iekārtai ir papildu izmaksas, bet gāzes patēriņš ir tikai ap 10% lielāks, nekā benzīnam, toties autogāze maksā vismaz divas reizes lētāk. Diemžēl nav skaidra valsts un Eiropas Savienības nostāja gāzes izmantošanā autotransportam un klīst runas, ka automašīnās izmantotai gāzei drīzumā gaidāms akcīzes palielinājums.

Privātai lietošanai noteikti varētu vēlēties labāk aprīkotu automašīnu, bet uzņēmumam šāda komplektācija ir ideāla, it īpaši, ja automašīnu paredzēts lietot pilsētā. Ārpus pilsētas Focus varētu zaudēt savu ekonomiju īsās ātrumkārbas dēļ. Ford Focus ir lieliska automašīna ģimenei, jo ir viena no ietilpīgākajām savā klasē.

+ automašīnai var uzstādīt gāzes iekārtu nezaudējot ražotāja garantiju

+ savai klasei ērts, plašs un ietilpīgs auto

+ apmēram 1000 Ls lētāks, nekā līdzīgi konkurentu piedāvājumi. Ar gāzes iekārtu cenas izlīdzinās

+ ar uzpildītām tvertnēm var nobraukt gandrīz 1600 km

- dzinējs varētu būt nedaudz jaudīgāks

- ne pārāk augstvērtīgas plastmasas durvju apšuvums

- salīdzinoši mazaprīkota sākuma komplektācija

Citas ziņasBOOT.Lv sākumlapa

Purvciemā nozog “BMW X6″ lukturus, tos izgriežot no virsbūves

Purvciemā nozog “BMW X6″ lukturus, tos izgriežot no virsbūves(0)

Aprīļa vidū Rīgā Purvciemā kādas daudzdzīvokļu ēkas pazemes stāvvietā automašīnai BMW X6 no virsbūves tika izgriezti un nozagti LED lukturi, pamatīgi sabojājot arī auto virsbūvi. Zagto auto detaļu tirgus Latvijā joprojām ir pietiekami liels, lai auto detaļu zagļiem būtu interese zagt ne tikai auto spoguļus. Arī auto lukturi ir viena no trim zagļu iecienītākajām auto

BMW izstrādājis aizraujošu luksus klases spēkrata konceptu – Vision Future Luxury

BMW izstrādājis aizraujošu luksus klases spēkrata konceptu – Vision Future Luxury(2)

Pekinas auto izstādē BMW atrādīja Vision Future Luxury konceptu, kas, vadoties pēc kompānijas pārstāvju izteikumiem, iezīmē iespējamo 7. sērijas spēkrata dizaina apveidus. Tikmēr kompānijas iekšienē, raksturojot šo konceptu, pavīd  arī 9. sērijas vārds.  BMW spēkrata dizainā izmēģina jaunus vaibstus – “uzbarotas” radiatora restes, šaurus priekšējos starmešus un elegantas sānu līnijas. Arī interjerā ir redzams zināms

Audi TT bezceļu automobiļa prototips

Audi TT bezceļu automobiļa prototips(0)

Audi TT bezceļu automobiļa prototips lauž ierasto kārtību, apvienojot kupejas sportiskumu un kompaktās klases apvidus automobiļa praktiskumu. Četrdurvju modelis, kas tiks prezentēts Pekinas Starptautiskajā autoizstādē, piešķir Audi dizaina valodai pavisam jaunu nokrāsu. Šis auto ar plug-in hibrīdpiedziņu, diviem elektrodzinējiem un 300 kW (408 ZS) jaudu izceļas ar dinamisku veiktspēju, taču patērē tikai 1,9 litrus degvielas

ES lēmums: Elektriskajām automašīnām nepieciešams radīt skaņu

ES lēmums: Elektriskajām automašīnām nepieciešams radīt skaņu(2)

Klusām un, iespējams, cilvēku dzīvību apdraudošām elektriskajām automašīnām nepieciešams kustības laikā radīt skaņu, lai par savu tuvošanos brīdinātu kājāmgājējus un velosipēdistus, nolēmusi Eiropas Savienība (ES). ES ražotājiem devusi piecu gadu periodu, kurā tiem nepieciešams automašīnām uzstādīt tā dēvētās akustiskās transportlīdzekļu brīdināšanas sistēmas, kas, visticamāk, atdarinās iekšdedzes dzinēju skaņu. Šis lēmums attiecas uz visiem elektriskajiem automobiļiem,

Šogad ceļu satiksmes negadījumos „lidojuši” jau 38 velosipēdisti

Šogad ceļu satiksmes negadījumos „lidojuši” jau 38 velosipēdisti(2)

Šogad ceļu satiksmes negadījumos „lidojuši” un cietuši jau 38 velosipēdisti, no kuriem divi gājuši bojā. Salīdzinot ar 2013.gada sākumu, cietušo velosipēdistu skaits ir vairāk nekā divkāršojies un bieži, saduroties ar citiem transportlīdzekļiem, velosipēdi vai to vadītāji „lido”. Lai visiem ceļu satiksmes dalībniekiem atgādinātu par velosipēdistu atgriešanos uz ceļiem, demonstrētu iespējamās negadījumu sekas un pievērstu uzmanību

Reklāmas izvietošana

Tehnoloģiju portāls BOOT.Lv ir vadošais šīs nozares interneta medijs Latvijā, kas katru dienu nodrošina lasītājus ar jaunākajām tehnikas, auto, spēļu un izklaides ziņām.

Portāls BOOT.Lv ir atvērts nestandarta reklāmas kampaņu risinājumiem.

Sociālie tīkli un saziņa

Populārākās sadaļas

© 2001 - 2013 BOOT.Lv Visas tiesības aizsargātas. Jebkādas informācijas pārpublicēšana pieļaujama tikai ar BOOT.Lv rakstisku atļauju.