BOOT.Lv auto apskats: Ford Focus ar gāzi – piektais ātrums Rīgas ielās

Ford pārstāvis Latvijā Inchcape Motors Latvia ieviesis patīkamu jauninājumu – jaunas automašīnas tiek aprīkotas ar gāzes iekārtām, turklāt tās nezaudē garantiju. Īpaši aktuāli tas ir uzņēmumiem un privātpersonām, kuras vēlas saprātīgu izmaksu automašīnu, kas paredzēta lielam gada nobraukumam. Jāatzīst, ka nekad nebiju vadījis automašīnu ar gāzes iekārtu, tādēļ uz testu devos skeptiskā noskaņojumā.

Testa auto tehniskie dati:

  • Benzīna 1.6 litru dzinējs, 105 zirgspēki, aprīkots ar gāzes iekārtu
  • Trend 5 durvju versija, 5 pakāpju manuālā ātrumkārba
  • Degvielas tvertne 55 litri, gāzes tvertne 53 litri (lietderīgā ietilpība 42.5 litri)
  • Izmeši 136 CO2 g/km
  • Degvielas patēriņš 5.9 l/100km jauktā ciklā (ražotāja uzrādītais)
  • Testa auto cena (ar uzstādītu gāzes iekārtu) ir 10985 lati

Dzinējs un gāze

Noteikti uzreiz jāprecizē, ka gāzes iekārta netiek uzstādīta rūpnīcā, bet tas tiek veikts tepat uz vietas. Pēc pārdevēja pārstāvju teiktā, tiekot ražoti arī Ford markas automobiļi ar rūpnīcā uzstādītu gāzes iekārtu, bet Baltijas tirgum tie neesot interesanti augstās cenas dēļ.

Par gāzes iekārtas esamību liecina vien uzraksts uz automašīnas un neliela ierīce auto salonā, ar kuru savstarpēji pārslēdz izmantoto degvielas veidu. Gāzes uzpildes ventilis veiksmīgi novietots blakus degvielas uzpildes atverei, nekādi caurumi bamperos nav zāģēti. Gāzes tvertne atrodas rezerves riteņa vietā un Ford pārstāvis piedāvā riteni aizvietot ar remonta komplektu vai rezerves riteni speciālā čeholā novietot bagāžniekā.

Testa Ford Focus ir aprīkots ar 1.6 litru 105 zirgspēku dzinējs, kas būs lielisks un pietiekami ekonomisks pilsētā, bet ārpus pilsētas kopā ar piecu pārnesumu manuālo ātrumkārbu nespēs strādāt ļoti ekonomiski. Focus parādā vēlamo ātrumu pārslēgšanos ar bultu uz augšu vai leju. Brauciena laikā Focus vēlējās pārslēgties piektajā ātrumā jau pie 55 km/h. Dzinējs konstruēts zemiem apgriezieniem un vienmērīgi braucot Ford Focus informē, lai apgriezieni būtu ap 1500 – 1600. Tāpat zemus apgriezienus automašīna lieliski pacieš, kad tiek padota gāze.

Vērtēju, ka dzinēja un pārnesumkārbas kombinācija ir domāta tikai pilsētai, ārpus pilsētas ap 90 km/h tahometra bulta atradīsies pie 3000 apgriezienu atzīmes un to vairs nevar saukt par komfortablu braukšanu. Pēc pārdevēja mājas lapā pieejamās informācijas šādi aprīkots Ford Focus spētu nobraukt ar vienu benzīna un gāzes uzpildi apmēram 1580 km – ap 930 km ar benzīnu plus 650 km ar gāzi. Iespaidīgi. Pircējam gan pirms iegādes būtu jāparēķina, cik ilgā laikā ieguldījums gāzes iekārtā atmaksāsies tik maza tilpuma dzinējam.

Izskats un aprīkojums

Man vienmēr ir paticis Ford Focus izskats, pieļauju, ka tas ir no spēles Colin McRae Rally 2.0 laikiem. Jaunās trešās paaudzes Focus ir kļuvis lielāks, pilnībā pārstrādāts interjers. No ārpuses Focus veidots agresīvāks ar spoileri un interesantas formas lukturiem.

Testam saņemtais Ford Focus ir ļoti vienkāršā komplektācijā, aprīkojuma līmenis ir Trend, kas papildināts ar manuāli vadāmu gaisa kondicionētāju. Trend aprīkojumā ietilpst elektriski vadāmi logi un spoguļi, spoileris virsbūves krāsā, regulējams stūres augstums un dziļums. Ir arī ļoti vienkāršots info centrs, bet tas nerāda pat degvielas patēriņu. Kopā ar gāzes iekārtu šāda komplektācija ir pieņemama, jo automašīna simbolizē praktiskumu uzbūvē un ekspluatācijā, kas vairāk piederas uzņēmuma autoparkam.

Automašīnas interjers veidots askētisks, iztiekot bez kāda specifiska elementa, kas saistītu skatienu. Apbēdināja plastmasas durvju apšuvums un ātrumpārslēgam ļoti tuvu novietotais aizsmēķētājs. Priekšējais panelis pilnībā veidots no plastmasas, bet tā ir augstvērtīgāka, nekā durvīs izmantotā. Testa Focus ar 26000 km nobraukumu vēl nekas nebija sācis grabēt, kas ir labs rādītājs šādas cenu un aprīkojuma kategorijas automašīnai. Katastrofāli pietrūka divas lietas – roku atbalsta priekšā sēdošajiem un rokturi jumtā aizmugurē sēdošajiem.

Noteikti jāatzīmē, ka stūres apdare ir ļoti patīkama, lai arī nav no dabīgas ādas. Sēdekļu apšuvumam izmantotais audums ir pietiekami stingrs un varētu kalpot ilgu laiku.

Ietilpība, praktiskums, apkopes

Ford Focus pārsteidza ar ietilpību. Salonā bez lielas piepūles var sēdēt četri pieaugušie. Divi 1.90 m gari cilvēka var sēdēt viens aiz otra un abiem būs komfortabli. Aizmugurē sēdošiem būs pietiekama vieta arī virs galvas. Gan priekšā, gan aizmugurē esošie sēdekļi ir pietiekami stingri un visticamāk tik ātri neizsēdēsies. Sēdekļu formas ir minimāli regulējamas un lielāka auguma priekšā sēdošais varētu vēlēties platāku atzveltnes vidus daļu, jo apmales ir izceltas un platas muguras īpašniekam var radīt diskomfortu. Par Focus bagāžnieka ietilpību būtu grēks sūdzēties, tas ir liels, plats un pietiekami dziļš.

Vērtēju, ka Ford Focus varētu būt viens no savas klases ietilpīgākajiem auto. Ģimenes ceļojumam ar diviem bērniem vietas būs pilnīgi pietiekami.

Ekonomijas vārdā vienmēr ir kaut kas jāziedo. Šoreiz runa ir par gāzes iekārtu. Pašam Ford Focus obligātās apkopes ir ik pa 20000 km, bet gāzes iekārtai pirmā un katra nākošā apkope ir jau pēc 10000 km. Gāzes iekārta arī patērē eļļu – ap 1.5 litriem uz 10000 km. Protams, tiek zaudēta vieta bagāžniekā un gāzes iekārta un tvertne dod papildu 50 kg klāt pie auto svara.

Gala vārds

Ford Focus, kas aprīkots ar gāzi, noteikti paredzēts uzņēmumiem vai cilvēkiem, kuri gadā nobrauc vairāk nekā 25000 km. Gāzes iekārtai ir papildu izmaksas, bet gāzes patēriņš ir tikai ap 10% lielāks, nekā benzīnam, toties autogāze maksā vismaz divas reizes lētāk. Diemžēl nav skaidra valsts un Eiropas Savienības nostāja gāzes izmantošanā autotransportam un klīst runas, ka automašīnās izmantotai gāzei drīzumā gaidāms akcīzes palielinājums.

Privātai lietošanai noteikti varētu vēlēties labāk aprīkotu automašīnu, bet uzņēmumam šāda komplektācija ir ideāla, it īpaši, ja automašīnu paredzēts lietot pilsētā. Ārpus pilsētas Focus varētu zaudēt savu ekonomiju īsās ātrumkārbas dēļ. Ford Focus ir lieliska automašīna ģimenei, jo ir viena no ietilpīgākajām savā klasē.

+ automašīnai var uzstādīt gāzes iekārtu nezaudējot ražotāja garantiju

+ savai klasei ērts, plašs un ietilpīgs auto

+ apmēram 1000 Ls lētāks, nekā līdzīgi konkurentu piedāvājumi. Ar gāzes iekārtu cenas izlīdzinās

+ ar uzpildītām tvertnēm var nobraukt gandrīz 1600 km

- dzinējs varētu būt nedaudz jaudīgāks

- ne pārāk augstvērtīgas plastmasas durvju apšuvums

- salīdzinoši mazaprīkota sākuma komplektācija

Citas ziņasBOOT.Lv sākumlapa

Škoda laiž klajā jaunākās paaudzes Fabia oficiālos attēlus

Škoda laiž klajā jaunākās paaudzes Fabia oficiālos attēlus(0)

Jau iepriekš esam vēstījuši, ka Škoda strādā pie jaunākās paaudzes Fabia, kas debiju piedzīvos oktobra sākumā gaidāmajā Parīzes auto izstādē. Tagad gan kompānija publicējusi pirmos oficiālos spēkrata attēlus, atrādot tā dizainu. Komentējot spēkrata interesanto un, iespējams, pat agresīvo dizainu, Škoda pārstāvji norāda, ka kompānija jau ilgu laiku piedāvājusi funkcionālus un praktiskus spēkratus. Tieši tādēļ ir

Volkswagen strādā pie ekonomiskā XL1 otrās paaudzes

Volkswagen strādā pie ekonomiskā XL1 otrās paaudzes(2)

Dotajā brīdī ekonomiskais Volkswagen XL1 ir gluži kā benzīnu rijošs supervāģis. Tam ir divas sēdvietas, neliels bagāžnieks, limitēts eksemplāru skaits un visai augsta cena. Tiesa, Volkswagen strādā pie tā, lai šis izstrādājums kļūtu pievilcīgāks patērētāju acīs. Kompānija strādā XL1 spēkrata, kas varēs lepoties ar četrām sēdvietām un četrām durvīm. Spēkrata, kura nosaukums, visticamāk, būs XL2

Dodge izveido pasaulē ātrāko un jaudīgāko četrdurvju sedanu

Dodge izveido pasaulē ātrāko un jaudīgāko četrdurvju sedanu(4)

Kamēr Eiropā bāzētie auto ražotāji strādā pie elegantām mašīnām, kas apvienotu efektivitāti, komfortu un jaudu, Dodge (ASV) ir laidis klajā četrdurvju “monstru”, kas apgādāts ar 707 zirgspēku agregātu. Dodge Charger SRT Hellcat izskatās visnotaļ agresīvs un zem pārsega slēpj jaudīgu 6,2 litru V8 dzinēju, kas apgādāts ar HEMI tehnoloģiju. Tas nodrošina 707 zirgspēkus un 880

Jaguar atrāda XE spēkrata dizainu un sniedz pirmo informāciju

Jaguar atrāda XE spēkrata dizainu un sniedz pirmo informāciju(0)

Jaunais Jaguar XE pilnā krāšņumā debitēs oktobrī gaidāmajā Parīzes auto izstādē. Tiesa, jau tagad ražotājs ir publicējis pirmās bildes, kur redzama aizraujošā spēkrata masveida ražošanas versija. 75 procenti no Jaguar XE konstrukcijā izmantotajiem materiāliem ir alumīnijs. Rezultātā auto ir visai viegls, bet papildinot to ar trīs litru V6 dzinēju, kas tiks aizlienēts no F-Type sporta

Bugatti strādā pie vēl viena “monstra” – Veyron tradīciju turpinātāja

Bugatti strādā pie vēl viena “monstra” – Veyron tradīciju turpinātāja(0)

Jau pavisam drīz tiks pārtraukta deviņus gadus vecā Bugatti Veyron modeļa ražošana. Dotajā brīdī ir palikuši tikai 15 Veyron spēkrati, kas nav atraduši īpašnieku. Tas, protams, liek uzdot jautājumus par nākamās paaudzes spēkratu un Bugatti ir atbilde uz tiem. Bugatti ir uzsācis Veyron pēcteča izstrādi, kas plašākai sabiedrībai tiks atrādīts 2016. gadā, bet pie pirmajiem

Reklāmas izvietošana

Tehnoloģiju portāls BOOT.Lv ir vadošais šīs nozares interneta medijs Latvijā, kas katru dienu nodrošina lasītājus ar jaunākajām tehnikas, auto, spēļu un izklaides ziņām.

Portāls BOOT.Lv ir atvērts nestandarta reklāmas kampaņu risinājumiem.

Sociālie tīkli un saziņa

Populārākās sadaļas

© 2001 - 2014 BOOT.Lv Visas tiesības aizsargātas. Jebkādas informācijas pārpublicēšana pieļaujama tikai ar BOOT.Lv rakstisku atļauju.