larboard-semifinal
 

BOOT.Lv auto apskats: Ford Focus ar gāzi – piektais ātrums Rīgas ielās

Ford pārstāvis Latvijā Inchcape Motors Latvia ieviesis patīkamu jauninājumu – jaunas automašīnas tiek aprīkotas ar gāzes iekārtām, turklāt tās nezaudē garantiju. Īpaši aktuāli tas ir uzņēmumiem un privātpersonām, kuras vēlas saprātīgu izmaksu automašīnu, kas paredzēta lielam gada nobraukumam. Jāatzīst, ka nekad nebiju vadījis automašīnu ar gāzes iekārtu, tādēļ uz testu devos skeptiskā noskaņojumā.

Testa auto tehniskie dati:

  • Benzīna 1.6 litru dzinējs, 105 zirgspēki, aprīkots ar gāzes iekārtu
  • Trend 5 durvju versija, 5 pakāpju manuālā ātrumkārba
  • Degvielas tvertne 55 litri, gāzes tvertne 53 litri (lietderīgā ietilpība 42.5 litri)
  • Izmeši 136 CO2 g/km
  • Degvielas patēriņš 5.9 l/100km jauktā ciklā (ražotāja uzrādītais)
  • Testa auto cena (ar uzstādītu gāzes iekārtu) ir 10985 lati

Dzinējs un gāze

Noteikti uzreiz jāprecizē, ka gāzes iekārta netiek uzstādīta rūpnīcā, bet tas tiek veikts tepat uz vietas. Pēc pārdevēja pārstāvju teiktā, tiekot ražoti arī Ford markas automobiļi ar rūpnīcā uzstādītu gāzes iekārtu, bet Baltijas tirgum tie neesot interesanti augstās cenas dēļ.

Par gāzes iekārtas esamību liecina vien uzraksts uz automašīnas un neliela ierīce auto salonā, ar kuru savstarpēji pārslēdz izmantoto degvielas veidu. Gāzes uzpildes ventilis veiksmīgi novietots blakus degvielas uzpildes atverei, nekādi caurumi bamperos nav zāģēti. Gāzes tvertne atrodas rezerves riteņa vietā un Ford pārstāvis piedāvā riteni aizvietot ar remonta komplektu vai rezerves riteni speciālā čeholā novietot bagāžniekā.

Testa Ford Focus ir aprīkots ar 1.6 litru 105 zirgspēku dzinējs, kas būs lielisks un pietiekami ekonomisks pilsētā, bet ārpus pilsētas kopā ar piecu pārnesumu manuālo ātrumkārbu nespēs strādāt ļoti ekonomiski. Focus parādā vēlamo ātrumu pārslēgšanos ar bultu uz augšu vai leju. Brauciena laikā Focus vēlējās pārslēgties piektajā ātrumā jau pie 55 km/h. Dzinējs konstruēts zemiem apgriezieniem un vienmērīgi braucot Ford Focus informē, lai apgriezieni būtu ap 1500 – 1600. Tāpat zemus apgriezienus automašīna lieliski pacieš, kad tiek padota gāze.

Vērtēju, ka dzinēja un pārnesumkārbas kombinācija ir domāta tikai pilsētai, ārpus pilsētas ap 90 km/h tahometra bulta atradīsies pie 3000 apgriezienu atzīmes un to vairs nevar saukt par komfortablu braukšanu. Pēc pārdevēja mājas lapā pieejamās informācijas šādi aprīkots Ford Focus spētu nobraukt ar vienu benzīna un gāzes uzpildi apmēram 1580 km – ap 930 km ar benzīnu plus 650 km ar gāzi. Iespaidīgi. Pircējam gan pirms iegādes būtu jāparēķina, cik ilgā laikā ieguldījums gāzes iekārtā atmaksāsies tik maza tilpuma dzinējam.

Izskats un aprīkojums

Man vienmēr ir paticis Ford Focus izskats, pieļauju, ka tas ir no spēles Colin McRae Rally 2.0 laikiem. Jaunās trešās paaudzes Focus ir kļuvis lielāks, pilnībā pārstrādāts interjers. No ārpuses Focus veidots agresīvāks ar spoileri un interesantas formas lukturiem.

Testam saņemtais Ford Focus ir ļoti vienkāršā komplektācijā, aprīkojuma līmenis ir Trend, kas papildināts ar manuāli vadāmu gaisa kondicionētāju. Trend aprīkojumā ietilpst elektriski vadāmi logi un spoguļi, spoileris virsbūves krāsā, regulējams stūres augstums un dziļums. Ir arī ļoti vienkāršots info centrs, bet tas nerāda pat degvielas patēriņu. Kopā ar gāzes iekārtu šāda komplektācija ir pieņemama, jo automašīna simbolizē praktiskumu uzbūvē un ekspluatācijā, kas vairāk piederas uzņēmuma autoparkam.

Automašīnas interjers veidots askētisks, iztiekot bez kāda specifiska elementa, kas saistītu skatienu. Apbēdināja plastmasas durvju apšuvums un ātrumpārslēgam ļoti tuvu novietotais aizsmēķētājs. Priekšējais panelis pilnībā veidots no plastmasas, bet tā ir augstvērtīgāka, nekā durvīs izmantotā. Testa Focus ar 26000 km nobraukumu vēl nekas nebija sācis grabēt, kas ir labs rādītājs šādas cenu un aprīkojuma kategorijas automašīnai. Katastrofāli pietrūka divas lietas – roku atbalsta priekšā sēdošajiem un rokturi jumtā aizmugurē sēdošajiem.

Noteikti jāatzīmē, ka stūres apdare ir ļoti patīkama, lai arī nav no dabīgas ādas. Sēdekļu apšuvumam izmantotais audums ir pietiekami stingrs un varētu kalpot ilgu laiku.

Ietilpība, praktiskums, apkopes

Ford Focus pārsteidza ar ietilpību. Salonā bez lielas piepūles var sēdēt četri pieaugušie. Divi 1.90 m gari cilvēka var sēdēt viens aiz otra un abiem būs komfortabli. Aizmugurē sēdošiem būs pietiekama vieta arī virs galvas. Gan priekšā, gan aizmugurē esošie sēdekļi ir pietiekami stingri un visticamāk tik ātri neizsēdēsies. Sēdekļu formas ir minimāli regulējamas un lielāka auguma priekšā sēdošais varētu vēlēties platāku atzveltnes vidus daļu, jo apmales ir izceltas un platas muguras īpašniekam var radīt diskomfortu. Par Focus bagāžnieka ietilpību būtu grēks sūdzēties, tas ir liels, plats un pietiekami dziļš.

Vērtēju, ka Ford Focus varētu būt viens no savas klases ietilpīgākajiem auto. Ģimenes ceļojumam ar diviem bērniem vietas būs pilnīgi pietiekami.

Ekonomijas vārdā vienmēr ir kaut kas jāziedo. Šoreiz runa ir par gāzes iekārtu. Pašam Ford Focus obligātās apkopes ir ik pa 20000 km, bet gāzes iekārtai pirmā un katra nākošā apkope ir jau pēc 10000 km. Gāzes iekārta arī patērē eļļu – ap 1.5 litriem uz 10000 km. Protams, tiek zaudēta vieta bagāžniekā un gāzes iekārta un tvertne dod papildu 50 kg klāt pie auto svara.

Gala vārds

Ford Focus, kas aprīkots ar gāzi, noteikti paredzēts uzņēmumiem vai cilvēkiem, kuri gadā nobrauc vairāk nekā 25000 km. Gāzes iekārtai ir papildu izmaksas, bet gāzes patēriņš ir tikai ap 10% lielāks, nekā benzīnam, toties autogāze maksā vismaz divas reizes lētāk. Diemžēl nav skaidra valsts un Eiropas Savienības nostāja gāzes izmantošanā autotransportam un klīst runas, ka automašīnās izmantotai gāzei drīzumā gaidāms akcīzes palielinājums.

Privātai lietošanai noteikti varētu vēlēties labāk aprīkotu automašīnu, bet uzņēmumam šāda komplektācija ir ideāla, it īpaši, ja automašīnu paredzēts lietot pilsētā. Ārpus pilsētas Focus varētu zaudēt savu ekonomiju īsās ātrumkārbas dēļ. Ford Focus ir lieliska automašīna ģimenei, jo ir viena no ietilpīgākajām savā klasē.

+ automašīnai var uzstādīt gāzes iekārtu nezaudējot ražotāja garantiju

+ savai klasei ērts, plašs un ietilpīgs auto

+ apmēram 1000 Ls lētāks, nekā līdzīgi konkurentu piedāvājumi. Ar gāzes iekārtu cenas izlīdzinās

+ ar uzpildītām tvertnēm var nobraukt gandrīz 1600 km

- dzinējs varētu būt nedaudz jaudīgāks

- ne pārāk augstvērtīgas plastmasas durvju apšuvums

- salīdzinoši mazaprīkota sākuma komplektācija

Pievieno savu komentāru

Lietotājvārds:
Komentārs:



17 komentāriatpakaļ uz rakstu

#1AnonymousNovember 30, -0001, 00:00


#2JuMay 21, 2012, 06:22

Kas ir "čehols" !? Ja jau raksti publiskajam mēdijam, tad latviski.

Protams, cilvēks, kam pirms tam pieredze tikai ar kādu datorspēli, pret gāzi būs skeptisks.

Kādā sakarā izvilkti 25 000km, lai būtu izdevīgi?! Es rēķināju, ka man pat priekš auto ar 1,4 motorīti gāze atmaksātos pus gadā, ja man nobraukums sanāk 20 000km.


#3Tas Pats JānisMay 21, 2012, 06:51

Nu, skaisti jau, ka tirgotājs izmanto gāzes iekārtu, lai papildus "uzvārītos". Tomēr jāatzīs, ne tik traki kā pārējie, to skaitā Draččia....
Visā visumā - lieliska alternatīva kūpošajiem un smirdošajiem A6 2.5tdi -"šķūningotajiem šrotiem"


#4GāzēnsMay 21, 2012, 07:20

650 km ar gāzi - diez vai.


#5ГестапоMay 21, 2012, 08:29

Tad sanāk tā, ar gāzi 53 litri var norullēt 650 km, tas sanāk, ka gāzi uz simta ēd 12,26 litri, tas sanāk pēc šodienas Staoila cenām 0,45 ls x 12,26 = 5,517 ls. Mans dīzelīC ēd 6,4 litri mainīgajā ciklā gada griezumā, pēc šodienas statoila cenām 0,95 x 6.4 = 6.08 ls
Ta kur ellē ir tā ekonomija, ja ņemam vērā, ka ražotāja norādītie dati ir rožanaināki vismaz par 10% no realitātes vieta svars ziemā vienalga varēsi iesildīt ar bendžu dārgāka sākuma cena biežāk jāmeklē DUS, jo 650 km nav daudz?


#6nekasMay 21, 2012, 08:42

Gestapo, matemātiku skolā vajadzēja mācīties, pie tevis minētajiem skaitļiem patēriņš ir 8.15 l/100km, attiecīgi naudas izteiksmē tie ir 3.67 lvl.


#7Гестапо-> nekasMay 21, 2012, 08:55

Tev taisnība, nevar divas lietas vienlaicīgi darīt.

Bet nu tā ekonomija ir tāda aiz matiem pievilkta, trūkumus jau uzskaitīju un ja vēl pretī noliks kādu no jaunajiem mazlitrāžas (ar tiem pašiem z/s piem.) dīzelīšiem ar start/stop sistēmu, tad tur nekas pāri nepaliks.
Vēl jāņem vērā, ka to samazināto akcīzi vienā dienā var noņemt gāzei, ko tad?


#8JuMay 21, 2012, 09:22

Kas ir "čehols" !? Ja jau raksti publiskajam mēdijam, tad latviski.

Protams, cilvēks, kam pirms tam pieredze tikai ar kādu datorspēli, pret gāzi būs skeptisks.

Kādā sakarā izvilkti 25 000km, lai būtu izdevīgi?! Es rēķināju, ka man pat priekš auto ar 1,4 motorīti gāze atmaksātos pus gadā, ja man nobraukums sanāk 20 000km.


#9smecernieksMay 21, 2012, 09:31

Nez, Lexus RX350 vidēji apēd 12-13 litrus gāzes jauktā ciklā. Man šis pasākums sanāk ļoti izdevīgs.


#10smecernieksMay 21, 2012, 09:31

Savukārt dīzelis smird, rūc, plīst, kratās.


#11smecernieksMay 21, 2012, 09:32

Un ziemā bez autonomās apkures nav iedarbināms.


#12ESMay 21, 2012, 09:51

Smecernieks - pa Latvijas ceļiem ripo ne tikai 15 un vairāk gadus veci šroti. Neesi pamanījis? Tevis minētais jau sen neatbilst patiesībai.


#13Tas Pats JānisMay 21, 2012, 09:51

Nu, skaisti jau, ka tirgotājs izmanto gāzes iekārtu, lai papildus "uzvārītos". Tomēr jāatzīs, ne tik traki kā pārējie, to skaitā Draččia....
Visā visumā - lieliska alternatīva kūpošajiem un smirdošajiem A6 2.5tdi -"šķūningotajiem šrotiem"


#14janisMay 21, 2012, 10:08

pats bezjeedziigaakais ko darit..likt gaazi uz maziem motoriem


#15GāzēnsMay 21, 2012, 10:20

650 km ar gāzi - diez vai.


#16GirtsMay 21, 2012, 10:29

Gāze mazajiem motoriem = nekādas jaudas zudums. Pats gāzi ieliku 1.8 L Mondeo arī 53 L balonu reāli praksē var nobraukt 450 - 500km atkarībā pa kurieni brauc, pie 30 000km gadā vidējais mēneša ietapaupījums ir 100 Ls.


#17GirtsMay 21, 2012, 10:31

Vēl var minēt, ka uz 1000 km ir vajadzīgi ~3 L benzīna (motora sildīšanai), bet ziemā aptuveni 5 L uz 1000km.


#18AnsisMay 21, 2012, 10:41

Dzinējs jāsilda ar benzīnu līdz 35'C, pēc tam var pārslēgties uz gāzi.


#19Cits FordMay 21, 2012, 11:11

Raksta autoram - fui! Kāpēc ir saskaitīts kopā benzīna un gāzes nobraukums? Cilvēki, kuru mašīnās ir gāze benzīnu uzpilda ne vairāk kā 2x gadā, jeb benzīns tiek patērēts tikai kamēr motors uzsilst līdz vajadzīgajai temperatūrai. Kas tie par 25000 km gadā? Piemēram man gāzes iekārtas uzstādīšanas izmaksas atmaksājās pēc 12 500km. Pēc tam braucu ietaupot 55-60% no benzīna cenas. Fordiem ir raksturīgi, ka 5 ātrumā var pārslēgties pie 50-60km/h. Un tas nemaz nenozīmē, ka braucot ar 90 km/h būs nekomfortabli vai liels patēriņš. Tad jau pēc autora loģikas sanāktu, ka fords nemaz par 120 vairāk nevarētu izspiest.


#20ГестапоMay 21, 2012, 11:29

Tad sanāk tā, ar gāzi 53 litri var norullēt 650 km, tas sanāk, ka gāzi uz simta ēd 12,26 litri, tas sanāk pēc šodienas Staoila cenām 0,45 ls x 12,26 = 5,517 ls. Mans dīzelīC ēd 6,4 litri mainīgajā ciklā gada griezumā, pēc šodienas statoila cenām 0,95 x 6.4 = 6.08 ls
Ta kur ellē ir tā ekonomija, ja ņemam vērā, ka ražotāja norādītie dati ir rožanaināki vismaz par 10% no realitātes + vieta + svars + ziemā vienalga varēsi iesildīt ar bendžu + dārgāka sākuma cena + biežāk jāmeklē DUS, jo 650 km nav daudz?


#21nekasMay 21, 2012, 11:42

Gestapo, matemātiku skolā vajadzēja mācīties, pie tevis minētajiem skaitļiem patēriņš ir 8.15 l/100km, attiecīgi naudas izteiksmē tie ir 3.67 lvl.


#22Гестапо-> nekasMay 21, 2012, 11:55

Tev taisnība, nevar divas lietas vienlaicīgi darīt.

Bet nu tā ekonomija ir tāda aiz matiem pievilkta, trūkumus jau uzskaitīju un ja vēl pretī noliks kādu no jaunajiem mazlitrāžas (ar tiem pašiem z/s piem.) dīzelīšiem ar start/stop sistēmu, tad tur nekas pāri nepaliks.
Vēl jāņem vērā, ka to samazināto akcīzi vienā dienā var noņemt gāzei, ko tad?


#23smecernieksMay 21, 2012, 12:31

Nez, Lexus RX350 vidēji apēd 12-13 litrus gāzes jauktā ciklā. Man šis pasākums sanāk ļoti izdevīgs.


#24AnonīmsMay 21, 2012, 12:31

tas ka gāzes iekārta tiek uzstādīta Latvijā nevis rūpnīcā, man nosita visu apetīti braukt ar jaunu Ford...


#25smecernieksMay 21, 2012, 12:31

Savukārt dīzelis smird, rūc, plīst, kratās.


#26smecernieksMay 21, 2012, 12:32

Un ziemā bez autonomās apkures nav iedarbināms.


#27ESMay 21, 2012, 12:51

Smecernieks - pa Latvijas ceļiem ripo ne tikai 15 un vairāk gadus veci šroti. Neesi pamanījis? Tevis minētais jau sen neatbilst patiesībai.


#28janisMay 21, 2012, 13:08

pats bezjeedziigaakais ko darit..likt gaazi uz maziem motoriem


#29GirtsMay 21, 2012, 13:29

Gāze mazajiem motoriem = nekādas jaudas zudums. Pats gāzi ieliku 1.8 L Mondeo arī 53 L balonu reāli praksē var nobraukt 450 - 500km atkarībā pa kurieni brauc, pie 30 000km gadā vidējais mēneša ietapaupījums ir 100 Ls.


#30GirtsMay 21, 2012, 13:31

Vēl var minēt, ka uz 1000 km ir vajadzīgi ~3 L benzīna (motora sildīšanai), bet ziemā aptuveni 5 L uz 1000km.


#31AnsisMay 21, 2012, 13:41

Dzinējs jāsilda ar benzīnu līdz +35'C, pēc tam var pārslēgties uz gāzi.


#32Cits FordMay 21, 2012, 14:11

Raksta autoram - fui! Kāpēc ir saskaitīts kopā benzīna un gāzes nobraukums? Cilvēki, kuru mašīnās ir gāze benzīnu uzpilda ne vairāk kā 2x gadā, jeb benzīns tiek patērēts tikai kamēr motors uzsilst līdz vajadzīgajai temperatūrai. Kas tie par 25000 km gadā? Piemēram man gāzes iekārtas uzstādīšanas izmaksas atmaksājās pēc 12 500km. Pēc tam braucu ietaupot 55-60% no benzīna cenas. Fordiem ir raksturīgi, ka 5 ātrumā var pārslēgties pie 50-60km/h. Un tas nemaz nenozīmē, ka braucot ar 90 km/h būs nekomfortabli vai liels patēriņš. Tad jau pēc autora loģikas sanāktu, ka fords nemaz par 120 vairāk nevarētu izspiest.


#33AnonīmsMay 21, 2012, 15:31

tas ka gāzes iekārta tiek uzstādīta Latvijā nevis rūpnīcā, man nosita visu apetīti braukt ar jaunu Ford...


#34To AnsisMay 21, 2012, 19:35

Par so dzineja sildisanu vispar jabrinas ... sava laika esot Krievija, tad tur vietejie vispar bija atslegusi nost benzinu un mauca tikai ar gazi pat pie minus 30 gradiem ... ka skila no rita,ta uzreiz ka pulkstenis ... nezinu,iespejams tadel,ka ar VAZiem visi mauca, jeb karburatoriem


#35To AnsisMay 21, 2012, 22:35

Par so dzineja sildisanu vispar jabrinas ... sava laika esot Krievija, tad tur vietejie vispar bija atslegusi nost benzinu un mauca tikai ar gazi pat pie minus 30 gradiem ... ka skila no rita,ta uzreiz ka pulkstenis ... nezinu,iespejams tadel,ka ar VAZiem visi mauca, jeb karburatoriem


Citas ziņasBOOT.Lv sākumlapa

Opel investē ražotnēs un sola jaunu parketnieku, kas ieņems flagmaņa statusu

Opel investē ražotnēs un sola jaunu parketnieku, kas ieņems flagmaņa statusu(0)

General Motors vadītāja atklājusi, ka kompānija strādā pie jauna SUV klases spēkrata, kas leposies ar Opel zīmi priekšpusē un flagmaņa statusam atbilstošu komplektāciju, interjeru un eksterjeru. SUV klases auto jeb “parketnieka” parādīšanās Opel hierarhijā ir daļa no kompānijas ilgtermiņa plāna līdz 2018. gadam paplašināt modeļu klāstu līdz 27 modeļiem, bet dzinēju klāstu palielināt līdz 17

Rocket –  Ford Mustang rakstura un eiropeiska dizaina krustojums

Rocket – Ford Mustang rakstura un eiropeiska dizaina krustojums(2)

Losandželosas auto izstādē līdztekus daudziem zināmiem un populāriem modeļiem tika atrādīts arī Rocket spēkrats. Tas ir visai savdabīgs auto, kas tapis uz Ford Mustang bāzes, bet tā dizainu uzlabojis bijušais Aston Martin dizaina nodaļas vadītājs Henriks Fiskers. Ideja par šādu Ford Mustang līdzinieku tapa gada sākumā, kas Fiskers (Aston Martin dizaina daļas vadītājs no 2001.

Volkswagen prezentē prātīgi neprātīgo Golf R universāli

Volkswagen prezentē prātīgi neprātīgo Golf R universāli(3)

Pašlaik aktuālajā Losandželosas auto izstādē Volkswagen, prezentējot jauno Golf R modeļa versiju, ir centies definēt jaunu robežu starp saprātīgo un neprātīgo. Šoreiz 300 zirgspēku spēkstacija ievietota visnotaļ praktiskā vidējās klases universālī. Golf R universālis daudz neatšķiras no hečbeka. Tas apgādāts ar to pašu 2 litru tiešās iesmidzināšanas četrcilindru turbodzinēju, kas nodrošina aptuveni 300 zirgspēku jaudu

Toyota prezentē ražošanas versiju spēkratam, ko darbina ūdeņraža degvielas šūna

Toyota prezentē ražošanas versiju spēkratam, ko darbina ūdeņraža degvielas šūna(5)

Lai arī masveidā ražoti spēkrati, ko darbina ūdeņraža degvielas šūnas tehnoloģija, vēl pavisam nesen likās piederīgi tālai nākotnei, jau nākamgad pirmais šāda veida spēkrats nonāks masveida ražošanā. Pirmais masveidā ražotais ūdeņraža degvielas šūnas auto būs Toyota Mirai, kas iepriekš bija pazīstams kā FCV konceptauto. Vārds “Mirai” no Japāņu valodas nozīmē “nākotne”. Pirms pāris dienām Toyota

Audi atrāda nākamo modeļu dizaina iezīmes elegantajā Prologue konceptā

Audi atrāda nākamo modeļu dizaina iezīmes elegantajā Prologue konceptā(5)

Kā jau tas tika prognozēts, Audi ir laidis klajā jaunu konceptauto, kas ne tikai kapos par pamatu jaunajam A9 modelim, bet arī atrāda dizaina līnijas, kas būs atrodamas kompānijas nākamajos modeļos. Audi Prologue var lepoties ar izteiksmīgām eksterjera dizaina līnijām, kas, lai arī ir “svaigas”, tomēr nav revolucionāras un rada asociācijas ar jau esošajiem Audi

Reklāmas izvietošana

Tehnoloģiju portāls BOOT.Lv ir vadošais šīs nozares interneta medijs Latvijā, kas katru dienu nodrošina lasītājus ar jaunākajām tehnikas, auto, spēļu un izklaides ziņām.

Portāls BOOT.Lv ir atvērts nestandarta reklāmas kampaņu risinājumiem.

Sociālie tīkli un saziņa

Populārākās sadaļas

© 2001 - 2014 BOOT.Lv Visas tiesības aizsargātas. Jebkādas informācijas pārpublicēšana pieļaujama tikai ar BOOT.Lv rakstisku atļauju.