BOOT.Lv auto apskats: Volvo V60

Volvo vienmēr asociējies ar drošību un neko citu. Pēdējos gados daudzas sirdis ražotājs iekarojis ar robustajiem SUV modeļiem, bet kādreiz tik iecienītie universāļi bija atstāti novārtā. Ar pasauli Volvo V60 tika iepazīstināts jau 2010. gada beigās. Latvijā savu vietu zem saules šim modelim nav viegli izcīnīt, pārsvarā izvēle krīt uz Vācu ražotājiem. Kāds ir Volvo V60 – lasi tālāk!

Testa auto tehniskie dati:

  • Piecu cilindru D4 alumīnija dīzeļdzinējs, 2.0 l (1984 cc darba tilpums);
  • 163 zirgspēki pie 3500 apgr.min., 400 Nm;
  • Sešpakāpju automātiskā pārnesumkārba ar sporta režīmu, riekšpiedziņa;
  • Ražotāja uzrādītais degvielas patēriņš 4.5 – 7.1 l/100 km;
  • Augstums 1484 mm, garums 4628 mm, platums 2097 mm;
  • 0 – 100 km/h uzņem apmēram 9.4 sekundēs;
  • CO2 izmeši 119 g/km, izpilda Euro 5 izmešu normas;
  • Cena sākot no 22 500 EUR.

Izskats, komplektācijas

Jāatzīst, ka šoreiz Volvo izspēlējis pareizo kārti un V60 izskatās tieši tā, lai to izvēlētu jaunas ģimenes, kurām arī šāds izmērs un ietilpība perfekti noderēs.

Līnijas ir vienkāršas, logi uz aizmuguri sašaurinās. Priekšdaļa veidota masīva, vizuāli vienā gabalā ar dzinēja pārsegu. Starp galvenajiem lukturiem un resti iestrādāti papildu uguņi, kas gan nav izmantojami kā dienas gaitas vai miglas lukturi. Tie ir tika izskata uzlabošanai. V60 vispār nav pieejami priekšējie miglas lukturi.

Volvo sadalījis automašīnas četrās aprīkojuma kategorijās. Divas lētākās ir ar pamata komplektāciju, kura ir pietiekami plaša. Tajā ietilpst audio sistēma ar CD un MP3, 5 collu ekrāns un seši skaļruņi. Ražotājs iekļāvis arī automātisko kondicionētāju, elektronisko rokas bremzi ar automātisko atlaišanas funkciju, regulējamu stūri, apdrošināšanas sabiedrībām pieņemamu drošības sistēmu, bremzēšanas asistentu City Safety, kā arī daudz citu patīkamu sīkumu.

Dīleris papildu bez maksas iekļāvis vieglemtāla 16 collu diskus un aptieciņu.

Dārgākās komplektācijas iekļauj pusādas vai ādas salonus, hromētas detaļas, 7 collu ekrānu, „parkošanās” sensorus un daudzas citas ekstras.

Noteikti patīkamākā opcija ir par nedaudz vairāk kā 150 Ls aktivizējama dzinēja un salona atsevišķā sildīšana, kas pieejama visiem dīzeļdzinējiem. Kāpēc aktivizējama? Tāpēc, ka fiziski tā jau atrodas dzinēja telpā, bet servisā tā tikai tiek aktivizēta un parādās pieejama izvēlnē. Gan jau „čaklās rokas” ir spējīgas ielikt ķeksi attiecīgajā vietā arī bez servisa apmeklējuma.

V60 pieejams plašā dzinēju gammā. 1.6 litru dīzeļdzinējs ar 115 zirgspēkiem gan ir aizņemts no Ford, bet tiek komplektēts ar manuālo un automātisko pārnesumkārbu. D3 (136 zs) un D4 (163 zs) dīzeļdzinēji ir veidoti no alumīnija un līdz ar to ir vieglāki. Slavenais D5 jau nāk ar 215 zirgspēkiem. D4 un D5 pieejama arī pilnpiedziņa. Tāpat tiek piedāvāti arī trīs benzīna dzinēji – T3 (150 zs, 4 cilindri, 1.6 l), T4 (180 zs, 4 cilindri, 1.6 l) un T5 (240 zs, 4 cilindri, 2.0 l). T6 ir sportisks vienas rindas sešu cilindru 3.0 l dzinējs, kas attīsta 304 zirgspēkus un tiek komplektēts tikai ar visu riteņu piedziņu.

Salons

Interjers veidots stipri vienkāršots un atturīgi glīts. Ražotājs nav vēlējies apgrūtināt vadītāju ar mežonīgu pogu skaitu, tāpēc visas nepieciešamās ikdienas pogas izceltas vidus konsolē, bet pamata regulēšanu var veikt ar LCD ekrāna palīdzību. Šķiet, ka ražotājs visas pogas novietojis pietiekami tālu, lai braukšanas laikā tās nebūtu viegli sasniedzamas un to spaidīšana nenovērstu uzmanību. Saregulē un tikai tad brauc.

Sēdekļu apdare iespējama gan ar ādu, pusādu un tekstilu. Pusāda ir tāds nosacīts lielums, jo faktiski tas nozīmē tikai atzveltnes pašu sānu un nelielu sēddaļas apdari ar ko ādai līdzīgu (ādas izstrādājumu?). Vislielāko prieku varētu sagādāt tekstila apdare, jo audums izvēlēts tiešām kvalitatīvs, biezs un rada sajūtu, ka nesviedrēs arī garākos pārbraucienos.

Instrumentu panelis ir neuzkrītošs, pat pārāk neuzkrītošs. Nekā nav izceltas 50 un 90 km/h atzīmes – visi skaitļi ir lielā, pelēcīgā masā. Klusie un pietiekami jaudīgie dzinēji tā vien aicinās pārsniegt ātrumu.

Ērtības

Priekšā sēdošie novērtēs Volvo V60 plašumu. Nekas netraucēs pat augumā raženu vadītāju un blakus sēdošo. Aizmugurē sēdošie gan var izjust nelielu diskomfortu, jo V60 nav garš auto. Divi 190 cm gari cilvēki var sēdēt viens aiz otra, bet lielus attālumus šādi braukt nebūs ērti. Bērniem aizmugurē vietas pietiks un vēl pāri paliks.

Ražotājs piedomājis pie visa veida kabatu un nodalījumu izveides. Diemžēl jāatzīst, ka cimdu nodalījums ir visdiskutablākā auto detaļa un atstāj diezgan lētu un neveiklu iespaidu.

Patīkami, ka standarta komplektācijā iekļauts t.s. suņu tīkls bagāžniekam. Tas nozīmē, ka vajadzības gadījumā bagāžnieku var piekraut burtiski līdz griestiem. Bez maksas iespējams izvēlēties arī mīkstāku piekari, kas gan pamatā domāta ASV tirgum. Diemžēl to nebija iespējas izmēģināt.

Kopumā vērtēju, ka Volvo V60 ir ideāls variants jaunai ģimenei ar maziem bērniem. Mūsdienu garos pusaudžus V60 vadāt būs sarežģīti. Tad ir jāizvēlas kāda lielāka automašīna, piemēram, Volvo V70. Tajā viens aiz otra var ļoti ērti sēdēt divi 190 cm gari cilvēki.

Drošība

Tas nebūtu Volvo, ja pusi reklāmas bukleta neaizņemtu informācija par drošību. Padomāts gan par pasīvo, gan aktīvo drošību. Gan C30, gan V60 un V70 atrodas pēc viena standarta veidots drošības karkass. Speciāli veidoti arī krēsli, kas papildu pasargās sānu un aizmugures trieciena gadījumā.

Viena no interesantākajām aktīvās drošības sistēmām ir City Safety. Tā nepārtraukti mēra priekšā braucošās automašīnas attālumu un neļaus iebraukt tai aizmugurē. Labākais ir tas, ka šāda sistēma strādā līdz pat 50 km/h. Bija iespēja izmēģināt šo sistēmu darbībā un tiešām tā reaģēja atbilstoši.

City Safety ir savienota kopā ar adaptīvo kruīza kontroli un tādējādi strādājot arī amplitūdā no 0 – 200 km/h. Īsāk sakot – ja priekšā braucošais sāk bremzēt un pavisam apstājas, tad Volvo vadītājam pat nav jāpieskaras bremžu pedālim. Šādu pilnībā strādājošu sistēmu vēl neesot izveidojis neviens konkurents.

Gala vārds

Volvo V60 ir pārliecinošs auto. Tas ir vienā cenā ar, piemēram, Audi A4 Avant, bet piedāvā labāku komplektāciju par līdzīgu cenu. Šobrīd Volvo pārstāvis Latvijā piedāvā 3000 EUR atlaidi, kas Volvo V60 padara par tiešām pievilcīgu neliela izmēra universāli.

Pilsētas braucējiem patiks nelielie, bet jaudīgie benzīna dzinēji un 1.6 litru dīzeļdzinējs. Populārākie ir 2 litru alumīnija dīzeļdzinēji, kuri ir klusi, ekonomiski un viegli.

Volvo V60 ir ļoti simpātiska automašīna un varētu būt viena no labākajām izvēlēm šajā cenu kategorijā.

+ slavenā drošība kļuvusi vēl drošāka

+ lielisks izskats

+ pietiekami plaša standarta komplektācija

+ patīkama cena

- autonomās apsildes aktivizēšana (ķekša ielikšana sistēmā) maksā 150 Ls

- salīdzinoši dārgs papildu aprīkojums

- nav pārāk laba dīlera un garantijas remonta veicēja slava

Citas ziņasBOOT.Lv sākumlapa

BMW izstrādājis aizraujošu luksus klases spēkrata konceptu – Vision Future Luxury

BMW izstrādājis aizraujošu luksus klases spēkrata konceptu – Vision Future Luxury(2)

Pekinas auto izstādē BMW atrādīja Vision Future Luxury konceptu, kas, vadoties pēc kompānijas pārstāvju izteikumiem, iezīmē iespējamo 7. sērijas spēkrata dizaina apveidus. Tikmēr kompānijas iekšienē, raksturojot šo konceptu, pavīd  arī 9. sērijas vārds.  BMW spēkrata dizainā izmēģina jaunus vaibstus – “uzbarotas” radiatora restes, šaurus priekšējos starmešus un elegantas sānu līnijas. Arī interjerā ir redzams zināms

Audi TT bezceļu automobiļa prototips

Audi TT bezceļu automobiļa prototips(0)

Audi TT bezceļu automobiļa prototips lauž ierasto kārtību, apvienojot kupejas sportiskumu un kompaktās klases apvidus automobiļa praktiskumu. Četrdurvju modelis, kas tiks prezentēts Pekinas Starptautiskajā autoizstādē, piešķir Audi dizaina valodai pavisam jaunu nokrāsu. Šis auto ar plug-in hibrīdpiedziņu, diviem elektrodzinējiem un 300 kW (408 ZS) jaudu izceļas ar dinamisku veiktspēju, taču patērē tikai 1,9 litrus degvielas

ES lēmums: Elektriskajām automašīnām nepieciešams radīt skaņu

ES lēmums: Elektriskajām automašīnām nepieciešams radīt skaņu(2)

Klusām un, iespējams, cilvēku dzīvību apdraudošām elektriskajām automašīnām nepieciešams kustības laikā radīt skaņu, lai par savu tuvošanos brīdinātu kājāmgājējus un velosipēdistus, nolēmusi Eiropas Savienība (ES). ES ražotājiem devusi piecu gadu periodu, kurā tiem nepieciešams automašīnām uzstādīt tā dēvētās akustiskās transportlīdzekļu brīdināšanas sistēmas, kas, visticamāk, atdarinās iekšdedzes dzinēju skaņu. Šis lēmums attiecas uz visiem elektriskajiem automobiļiem,

Šogad ceļu satiksmes negadījumos „lidojuši” jau 38 velosipēdisti

Šogad ceļu satiksmes negadījumos „lidojuši” jau 38 velosipēdisti(2)

Šogad ceļu satiksmes negadījumos „lidojuši” un cietuši jau 38 velosipēdisti, no kuriem divi gājuši bojā. Salīdzinot ar 2013.gada sākumu, cietušo velosipēdistu skaits ir vairāk nekā divkāršojies un bieži, saduroties ar citiem transportlīdzekļiem, velosipēdi vai to vadītāji „lido”. Lai visiem ceļu satiksmes dalībniekiem atgādinātu par velosipēdistu atgriešanos uz ceļiem, demonstrētu iespējamās negadījumu sekas un pievērstu uzmanību

Volkswagen izstrādājis jaunu konceptauto – vidējās klases četrdurvju kupeju

Volkswagen izstrādājis jaunu konceptauto – vidējās klases četrdurvju kupeju(2)

Pekinas auto izstādē Volkswagen plāno prezentēt jaunu konceptauto. Spēkrats solās būt vidējās klases četrdurvju kupeja, kas bāzēta uz jaunākās paaudzes Jetta. Noslēpumainais spēkrats ir aptuveni 1,4 metrus augsts, 4,6 metrus garš un 1,8 metrus plats. Rezultātā auto solās būt īsāks gan par Passat, gan Jetta, un vienlaikus arī platāks par abiem. Spēkrats būs sava veida

Reklāmas izvietošana

Tehnoloģiju portāls BOOT.Lv ir vadošais šīs nozares interneta medijs Latvijā, kas katru dienu nodrošina lasītājus ar jaunākajām tehnikas, auto, spēļu un izklaides ziņām.

Portāls BOOT.Lv ir atvērts nestandarta reklāmas kampaņu risinājumiem.

Sociālie tīkli un saziņa

Populārākās sadaļas

© 2001 - 2013 BOOT.Lv Visas tiesības aizsargātas. Jebkādas informācijas pārpublicēšana pieļaujama tikai ar BOOT.Lv rakstisku atļauju.