BOOT.Lv auto tests: Volkswagen CC – apdomīga izšķērdība

Noteikti katram kārtīgam bāleliņam ir savs viedoklis par Volkswagen – jaunāki cilvēki kā pirmo minēs Golf, bet ģimenes galva teiks Passat. Par laimi Volkswagen jau kādu laiku tirgū piedāvā Passat CC modeli, kas ir daudz interesantāks par ikdienišķo modeli bez „CC” nosaukumā. Šis auto apskats būs tieši par atjaunināto CC modeli, ko laipni piedāvāja Moller Auto Krasta.

Precizitātei jāpiebilst, ka šobrīd ražotājs ir izsvītrojis no nosaukuma vārdu „Passat” un auto nosaukums ir vienkārši Volkswagen CC.

Testa auto pamata dati:

  • 2.0 litru TDI CR dīzeļdzinējs, BlueMotion;
  • 140 zirgspēki pie 4200 apgr.min., 320 Nm pie 1750 – 2500 apgr.min.;
  • Sešu pārnesumu DSG ātrumkārba, priekšpiedziņa;
  • Maksimālais ātrums 214 km/h, 0 – 100 sasniedz 9.8 sek.
  • CO2 izmeši 139 g/km;
  • 1485 kg pašmasa, garums 4.80 m, platums 1.86 m, augstums 1.42 m.

Kas ir atjaunināts?

Ar atjauninātā izskata Volkswagen CC pasaule tika iepazīstināta pagājušā gada novembrī Losandželosas auto šovā. Tā ražošanu un piegādāšanu pārdevējiem uzsāka šī gada janvārī.

CC izskata atjauninājumi ietver pilnībā pārstrādātu automašīnas priekšdaļu un aizmuguri. Virsbūves vidusdaļa palikusi nemainīga. Arī salons piedzīvojis pārvērtības – izmaiņas veiktas vidus konsolē un klimata kontroles sistēmas izskatā.

Dzinēju klāsts palicis iepriekšējais, kas ietver četrus benzīna dzinējus un divus dīzeļdzinējus. Dīzeļdzinējus gan var tikai sarunas karstumā saukt par atšķirīgiem, jo faktiski izmainīta tikai dzinēja vadības bloka informācija, panākot lielāku griezes momentu un zirgspēkus.

Pilnpiedziņa pieejama tikai lielākajam – 3.6 litru V6 benzīna dzinējam.

Jaunā automātiskā pārnesumkārba aprīkota ar tā saucamo free-wheel funkciju, kas nozīmē, ka pie atlaista gāzes pedāļa pārnesumkārba pati pilnībā „izspiež sajūgu”, tādējādi izslēdzot dzinēja pretestību un samazinot degvielas patēriņu. Šī funkcija gan pieejama tikai dīzeļdzinējiem.

Dinamisks un ekonomisks

Testam saņemtais Volkswagen CC ir aprīkots ar BlueMotion tehnoloģiju, kas teorētiski nozīmē pielāgotu dzinēja un pārnesumkārbas darbību degvielas ekonomijai. Pārnesumkārbai „pagarināti” divi pēdējie pārnesumi. Lietotājam grūti pārbaudāma ekonomija tiekot iegūta ar speciālām riepām. Tām esot zemāka pretestība. Bet kas notiek, kad tiek uzstādītas ziemas riepas vai esošās nomainītas pret jaunām?

Papildu tam visam vēl ir start/stop tehnoloģija, kas izslēdz dzinēju, kad auto stāv uz vietas ar nospiestu bremzes pedāli. Droši vien latvietis praktiskais to izslēgs kā pirmo, jo starteris tač’ jāsaudzē.

Jebkurā gadījumā Volkswagen CC nav nīkulis. Tā divu litru dīzeļdzinējs spēj automašīnu iekustināt pietiekami ņipri un sešpakāpju DSG pārnesumkārba atbilstoši reaģē pedāļa nospiešanai.

DSG ir divu sajūgu ātrumkārba. Tai vajag pārslēgties bez jebkāda jūtama rāviena. Mierīgi braucot sūdzību nav, tā tiešām notiek. Pedālis-grīdā braucējs gan izjutīs pārslēgšanos, bet tad tiešām jākāpj uz akseleratora pedāļa bez kautrēšanās.

Ļoti patīkami strādā pieminētā free-wheel funkcija, kas pilnībā „izspiež sajūgu”. Volkswagen CC šādā brīvgaitā ripo ilgi un tālu, tai pat laikā nezaudējot iespēju uzreiz paātrināties, kad rodas šāda nepieciešamība. Atzīšos, ka free-wheel funkcija ir ļoti pamanāma automašīnas gaitā un ir daudz patīkamāk braukt, ja dzinējs nemēģina automašīnu piebremzēt.

Ērts, vienkāršs, kvalitatīvs salons

Jāuzteic Volkswagen inženieri – salons ir izdevies tik ierasts, ka lielāko daļu pogu iespējams atrast ar aizvērtām acīm. Nav arī pārspīlēts ar pogu skaitu. Iestatījumus var regulēt pēc sirds patikas ar skārienjūtīgā ekrāna palīdzību.

Garkājainākām būtnēm var rasties problēmas ar kruīza kontroles sviru, kas atrodas zem pagriezienu rādītāja. Kāpjot iekšā automašīnā, to var ar celi netīšām „pieregulēt”.

Priekšēji sēdekļi ir ļoti ērti un daudz neatpaliek arī aizmugurējie. Te gan jāatzīmē, ka automašīna skaitās četrvietīga, jo aizmugures sēdeklis sadalīts tikai diviem pasažieriem. Līdz ar to sēdpozīciju var izveidot ērtāku.

CC sēdpozīcija ir nedaudz zemāka, nekā parastajam Passat. Ciest nākas redzamībai un rodas sajūta, ka priekšējās jumta statnes ir pārāk korpulentas.

Neticami liels izdevies bagāžnieks. Tajā satilps vismaz divas pamatīgas hokeja somas.

Kopumā vērtēju, ka Volkswagen CC salons ir viens no veiksmīgākajiem risinājumiem, kādu nācies redzēt. Īsti nevar atrast kur piesieties. Krāsas ieturētas mierīgas, līnijas – vienkāršas un materiāli kvalitatīvi. Volkswagen savus fanus nav pievīlis.

Lietošana

Nedomājiet, ka šis četru durvju coupé būs kas ārkārtīgi ciets un sportisks. Nebūt ne! CC gaita ir drīzāk komfortabla, nekā sportiska. Arī lielāka daļa pieejamo dzinēju vēsta, ka CC ir vairāk paredzēts mierīgai un pārdomātai pārvaramā attāluma baudīšanai.

Komforta cienītājus priecēs Volkswagen CC skaņas izolācija. Tā ļaus sarunāties bez dzinēja skaņas iejaukšanās. Pārslēdzot DSG pārnesumkārbu pusautomātiskajā režīmā pat nāksies skatīties tahometrā, lai būtu pilnīgi pārliecināts par pārslēgšanās nepieciešamību.

Te arī saskaramies ar vienu mīnusu, Volkswagen CC informācijas ekrānā atvēlēta niecīga vieta izvēlētā pārnesuma demonstrēšanai.

Interesants un ērti lietojams izdevies atpakaļskata kameras risinājums. Pēc nelielas iepazīšanās ar ekrānā redzamo informāciju vadītājs būs spējīgs novietot CC atpakaļgaitā stāvēšanai bez jebkādām problēmām. Grozot stūri auto pārrēķina iespējamo kustības trajektoriju un to parāda uz ekrāna kopā ar brauktuvi, apmalēm un citiem auto.

Atpakaļskata kamera izcili strādā kopā ar „parkošanās sensoriem” un, lai nezaudētu orientēšanās spējas, kamera filmē arī nelielu daļu no aizmugures bampera.

Kopsavilkums

Volkswagen ar atjaunināto CC modeli parāda, ka ja kaut ko dara, tad dara pamatīgi. Nekur netiek izmantoti diskutabli materiāli vai neveikli risinājumi. Volkswagen CC ir izskatīgs un uzticams auto.

Patīkami, ka ražotājs izvēlējies aprīkot CC ar pārbaudītām tehnoloģijām un intuitīvu vadības pogu izkārtojumu. Vērtēju, ka no ārpuses atšķirīgais CC ir pat varbūt pārāk konservatīvs salonā.

Volkswagen CC derēs cilvēkiem, kuri nevēlas ārējam izskatam ziedot funkcionalitāti un saprātīgu degvielas patēriņu. CC ir auto, kuram grūti novilkt striktu līniju starp „gribu izcelties” un „nevēlos daudz pārmaksāt”. Jā, CC būs apmēram vienā cenā, ar līdzīgu Passat limuzīnu augstākajā Highline komplektācijā.

Citas ziņasBOOT.Lv sākumlapa

Aston Martin “atdzīvinās” Lagonda vārdu, nākamgad laižot klajā jaunu spēkratu

Aston Martin “atdzīvinās” Lagonda vārdu, nākamgad laižot klajā jaunu spēkratu(1)

1976. gadā Lielbritānijā bāzētā kompānija Aston Martin laida klajā spēkratu, kas, vadoties pēc mūsdienu dizaina standartiem, būtu nosaucams par savdabīgu. Tiesa, tajā laikā Lagonda bija gluži vai revolucionārs auto, iemiesojot ne tikai premium klases stilu, bet arī dažādas inovācijas, to skaitā LED displeju. Jāatzīst gan, ka jau kopš 1990. gada, kad šī spēkrata ražošana tika

Piektdien Cēsu Tehniskās apskates naktī tiks piedāvāta bezmaksas automobiļu tehniskā stāvokļa diagnostika

Piektdien Cēsu Tehniskās apskates naktī tiks piedāvāta bezmaksas automobiļu tehniskā stāvokļa diagnostika(1)

Piektdien, 25.jūlijā, Cēsīs, Magoņu ielā 25 no plkst.19:00 līdz 24:00 notiks  Tehniskās apskates nakts. Tās devīze – „Mēs par drošu auto!”. Pasākuma nolūks ir mudināt autobraucējus piedalīties ceļu satiksmē ar drošiem un tehniskā kārtībā esošiem transportlīdzekļiem, lai neapdraudētu ne savu, ne arī citu satiksmes dalībnieku veselību un dzīvības. Pasākuma laikā Cēsu tehniskās apskates stacijā bez

Volkswagen sola laist pārdošanā 400 zirgspēku Golf

Volkswagen sola laist pārdošanā 400 zirgspēku Golf(2)

Volkswagen ir paziņojis, ka laidīs pārdošanā īpaši jaudīgu Golf versiju – R400. Kā jau noprotams, tad šis sportiskais hečbeks zem pārsega slēps agregātu, kas spēs attīstīt pat 400 zirgspēkus. Volkswagen Golf R400 pirmo reizi sabiedrībai tika atrādīts šā gada aprīlī Pekinas auto izstādē. Toreiz spēkrats izpelnījās ne tikai lielu uzmanību, bet arī daudzas pozitīvas atsauksmes,

Škoda sniedz pirmo informāciju par nākamās paaudzes Fabia

Škoda sniedz pirmo informāciju par nākamās paaudzes Fabia(3)

Rudenī Škoda iepazīstinās pasauli ar jaunākās paaudzes Fabia, lai jau nākamā gada sākumā tā nonāktu pie pirmajiem patērētājiem. Kā jau tas ir ierasts, jau tagad ir zināmas vairākas spēkrata specifikācijas detaļas, ko papildina rasējumi no ražotāja un pāris spiegu uzņemti attēli. Sagaidāms, ka spēkrats būs nedaudz īsāks par četriem metriem, taču, salīdzinot ar iepriekšējās paaudzes

Lexus atrāda aizraujošo LF-LC konceptu, sola jaunu modeli katru gadu

Lexus atrāda aizraujošo LF-LC konceptu, sola jaunu modeli katru gadu(2)

Lexus 2016. gadā plāno laist klajā jaunu luksus klases sporta auto, kas kļūs par kompānijas flagmani. Tā aizraujošo dizainu jau tagad atrāda LF-LC koncepts, kas esot ļoti līdzīgs gaidāmā spēkrata ražošanas versijai, apgalvo Lexus pārstāvji. Lexus neplāno pārdot LF-LC lielos apjomos, taču tam pavisam noteikti būtu jāatstāj iespaids uz auto industriju un cilvēkiem, kas seko

Reklāmas izvietošana

Tehnoloģiju portāls BOOT.Lv ir vadošais šīs nozares interneta medijs Latvijā, kas katru dienu nodrošina lasītājus ar jaunākajām tehnikas, auto, spēļu un izklaides ziņām.

Portāls BOOT.Lv ir atvērts nestandarta reklāmas kampaņu risinājumiem.

Sociālie tīkli un saziņa

Populārākās sadaļas

© 2001 - 2014 BOOT.Lv Visas tiesības aizsargātas. Jebkādas informācijas pārpublicēšana pieļaujama tikai ar BOOT.Lv rakstisku atļauju.