BOOT.Lv auto tests: Ford Ranger – darbam un atpūtai

Tas ir noticis – pirmo reizi BOOT.Lv apskata pamatīgu „darba zirgu” – Ford Ranger.

Ranger modeļa pirmsākumi stiepjas 30 gadu senā pagātnē, kad pirmais Ford Ranger modelis ieraudzīja dienas gaismu Amerikā. Plašāk pasaulē Ford Ranger kļuva pieejams 1998. gadā, sadarbībā ar Mazda.

Jaunais Ranger ir pilnīgi pārstrādāts Ford modelis un sevī ietver vairumu pircēju pieprasīto īpašību. Tam pieejami divi pietiekami ekonomiski dīzeļdzinēji ar lielisku griezes momentu, 3350 kg vilktspēja un 800 mm ūdens caurgājamība (Pajero tā ir 600 mm, Land Cruiser un Patrol – 700 mm). Nav piemirsts par drošību un Ford Ranger saņēmis piecas Euro NCAP zvaigznes. Turklāt pikaps pieejams 4 x 4 un būs pieejams arī 4 x 2 piedziņas izpildījumā, lai samazinātu automašīnas cenu.

  • Ford Duratorq TDCi 2.2 litru dīzeļdziniējs, 150 zs, 375 Nm pie 1500 apgr.min.;
  • 3350 kg vilktspēja, 5950 kg pilna masa;
  • Ūdens caurgājamība 800 mm, klīrenss 241 mm;
  • Garums 5359 mm, platums 1850 mm, kravas kastes garums 1847 mm un 1.45 kub.m ietilpība;
  • Euro NCAP 5 zvaigznes;
  • Cena sākot ar 16560 Ls

Mērķauditorija

Šobrīd Ford cenšas izpatikt visai pasaulei ar jauno „One Ford” stratēģiju. Vienkāršoti tas nozīmē, ka viens auto apmierina kā eiropieša, tā amerikāņa un arī austrālieša vēlmes.

Globālā mērogā viss skaidrs – atvērtas kravas kastes ir populārs risinājums, kaut gan vidējam latvietim nav īsti skaidrs ko ar tādu iesākt. Veicot nelielu aptauju, nonācu pie secinājuma, ka pielietojums atradīsies. Populārākās atbildes: ievietot un nostiprināt eiro paleti, pārvadāt vairākus motociklus vai kvadriciklu, lauku īpašumu saimniekiem vienmēr atradīsies ko pārvietot. Viena no populārākajām atbildēm – vienkārši stilīgs, atšķirīgs bezceļnieks (pie noteikta aprīkojuma līmeņa).

Salons un ērtības

Ford Ranger salons veidots vienkāršs, bet ražotājam izdevies piemeklēt ļoti atbilstošas kvalitātes materiālus. Nevar sūdzēties, ka kaut kur plastmasa būtu aizdomīgi plāna un graboša. Tieši pretēji – durvju kabatas, cimdu nodalījums un dažas citas detaļas veidotas no mūsdienu autobūvei nepierasti izšķērdīgi bieziem materiāliem.

Ja neskaita augsto sēdpozīciju, tad Ford Ranger salons neatgādina bezceļu bridēja salonu. Neatradīsim papildu rokturus, kur pieturēties, kad vienas puses riteņi brauc pa grāvi, priekšējā paneļa pogu izmērs drīzāk atgādina kompaktklases auto. Pat visu riteņu piedziņas pārslēgšanas poga ir necila un drīzāk atgādina „piepīpētāju”.

Tikai labus vārdus var teikt par Ranger sēdekļiem. Tie droši vien veidoti pietiekami plati amerikāņiem un stingri eiropiešiem. Ilgi domāju, bet nespēju nosaukt vēl kādu automašīnu, kurai būtu tik pārdomāti sēdekļi.

Kopumā Ford Ranger salons ir vienkāršs un kvalitatīvs. Vairums pogu un LCD ekrāns izvietots priekšējā paneļa centrā. Vadītājam pie kreisās rokas ir tikai spoguļu regulējamā un pielokāmā poga, kā arī lukturu augstuma regulētājs. Reklāmas buklets skaļi paziņo, ka aizmugurē var ērti sēdēt divi pieaugušie. Diemžēl testa Ford Ranger aizmugurējie krēsli bija izņemti un absolūtai patiesībai nepretendēšu, bet nešķita, ka pat diviem bērniem aizmugurē būt ērti sēdēt.

Dzinēji

Ražotājs piedāvā divus dīzeļa dzinēju, ko komplektē ar sešu pakāpju manuālo vai sešu pakāpju automātisko pārnesumkārbu. 2.2 litru dīzeļdzinējs attīsta 150 zirgspēku un 3.2 litru dīzelis attīsta 200 zirgspēku. Testa Ranger bija aprīkots ar mazāko četru cilindru 2.2 litru dzinēju, kas spēja nodrošināt ļoti pārliecinošu uzrāvienu pateicoties 375 Nm griezes momentam. Ražotājs 2.2 litru dzinējam sola 8.3 litru patēriņu kombinētajā ciklā. 3.2 litru piecu cilindru dzinējs sasniedzot 90% no iespaidīgajiem 470 Nm amplitūdā no 1700 līdz 3500 apgriezieniem un patērē ap 10 litriem degvielas jauktajā ciklā.

Ranger vilkšanas un caurgājamības spējas ir labākās segmentā. Noteikti Ranger modeļi ar dīzeļdzinējiem spēj pavilkt līdz 3350 kg, savukārt 4×4 pat ar pilnu kravu spēj izbraukt800 milimetrudziļu ūdeni. Tas arī lepojas ar izcilu, vairāk nekā 1350 kg kravnesību dažiem 4×2 variantiem, kā arī lielisku klīrensa novietojumu 241 milimetra augstumā.

Ranger labākās bezceļu spējas paaugstina pilnīgi jauns un kompakts priekšējais diferenciālis, jauna, uzlabota pakaļējā ass un zemāks vispārējais pārnesuma skaitlis. Spēcīga, elektroniski vadāma jaudas sadales kārba gan automobiļiem ar manuālo, gan automātisko transmisiju ļauj autovadītājiem braucot pārslēgties no 4×2 uz 4×4, izmantojot uz viduskonsoles esošo kloķi.

Vadāmība

Patīkami, ka arī nepiekrauts Ford Ranger ir spējīgs labi turēties uz Latvijas izaicinošajiem ceļiem, kaut gan aizmugurē ir lāgas. Gaita ir mazliet stingrāka, nekā ierasts lielajiem bezceļniekiem. Visticamāk, tas veidots tādēļ, lai varētu iekraut smagākas kravas. Manuprāt, tas pat ir patīkamāk, nekā mēģināt savaldīt milzīgu jēlas gaļas kluci.

Ford Ranger uzstādītas pamatīgas bremzes, jo vilktspēja 3350 kg un pilnā masa 5950 kg ir ļoti iespaidīgi lielumi, kuru nobremzēšanu nevar uzticēt šaubīgiem bremžu risinājumiem.

Testa Ranger ir aprīkots ar manuālo sešu ātrumu pārnesumkārbu. Tās darbība vērtējama kā neierasta – pārslēdzēja kloķa gājiens ir ļoti neliels, stingrs un precīzs. Pirmais un otrais ātrums veidoti īsi, lai būtu vieglāk izkustināt piekrautu automašīnu. Ar ceturto pārnesumu ap 55 km/h tahometra bulta dzīvojas zem 2000 apgriezieniem minūtē un ar sesto vēl arvien saglabā ekonomiskumu ātrumos, kas jau ir pāri Latvijā atļautajiem un liek fotoradaru īpašniekam priecīgi berzēt tuklās roķeles.

Verdikts

Ford Ranger ir pamatīgs darba auto, ko var ar papildu aprīkojumu padarīt pat ļoti interesantu. Hromētie spoguļi, durvju rokturi un sliekšņi Ranger padara izskatīgu un kravas kaste – praktisku.

Salons veidots kvalitatīvs, ērts un vienkāršs, bet to nevar saukt par tipisku bezceļnieka salonu. Automašīna pieejama trīs dažādos pasažieru ietilpības līmeņos – Regular cab ir divvietīgs, lielāku vietu atstājot kravai. Testa auto Super cab ir četrvietīgs ar nelielu vietu aizmugurē sēdošajiem. Pieejams arī Double cab, kas ir kārtīgs piecvietīgs auto, bet kravas kastes garums tad ir 77 cm mazāks, nekā Regular cab gadījumā.

+ pieejama cena

+ ekonomiski dīzeļdzinēji ar labu griezes momentu

+ lieliska vilktspēja un ūdens caurgājamība

+ ērts un kluss salons

+ liela kravas kastes ietilpība

- ne visiem pieņemams, ka kravas kaste aizņem lielu vietu

- hromētās detaļas izmaksās nelielu bagātību

- Super cab nevar īsti saukt par četrvietīgu

Citas ziņasBOOT.Lv sākumlapa

BMW izstrādājis aizraujošu luksus klases spēkrata konceptu – Vision Future Luxury

BMW izstrādājis aizraujošu luksus klases spēkrata konceptu – Vision Future Luxury(2)

Pekinas auto izstādē BMW atrādīja Vision Future Luxury konceptu, kas, vadoties pēc kompānijas pārstāvju izteikumiem, iezīmē iespējamo 7. sērijas spēkrata dizaina apveidus. Tikmēr kompānijas iekšienē, raksturojot šo konceptu, pavīd  arī 9. sērijas vārds.  BMW spēkrata dizainā izmēģina jaunus vaibstus – “uzbarotas” radiatora restes, šaurus priekšējos starmešus un elegantas sānu līnijas. Arī interjerā ir redzams zināms

Audi TT bezceļu automobiļa prototips

Audi TT bezceļu automobiļa prototips(0)

Audi TT bezceļu automobiļa prototips lauž ierasto kārtību, apvienojot kupejas sportiskumu un kompaktās klases apvidus automobiļa praktiskumu. Četrdurvju modelis, kas tiks prezentēts Pekinas Starptautiskajā autoizstādē, piešķir Audi dizaina valodai pavisam jaunu nokrāsu. Šis auto ar plug-in hibrīdpiedziņu, diviem elektrodzinējiem un 300 kW (408 ZS) jaudu izceļas ar dinamisku veiktspēju, taču patērē tikai 1,9 litrus degvielas

ES lēmums: Elektriskajām automašīnām nepieciešams radīt skaņu

ES lēmums: Elektriskajām automašīnām nepieciešams radīt skaņu(2)

Klusām un, iespējams, cilvēku dzīvību apdraudošām elektriskajām automašīnām nepieciešams kustības laikā radīt skaņu, lai par savu tuvošanos brīdinātu kājāmgājējus un velosipēdistus, nolēmusi Eiropas Savienība (ES). ES ražotājiem devusi piecu gadu periodu, kurā tiem nepieciešams automašīnām uzstādīt tā dēvētās akustiskās transportlīdzekļu brīdināšanas sistēmas, kas, visticamāk, atdarinās iekšdedzes dzinēju skaņu. Šis lēmums attiecas uz visiem elektriskajiem automobiļiem,

Šogad ceļu satiksmes negadījumos „lidojuši” jau 38 velosipēdisti

Šogad ceļu satiksmes negadījumos „lidojuši” jau 38 velosipēdisti(2)

Šogad ceļu satiksmes negadījumos „lidojuši” un cietuši jau 38 velosipēdisti, no kuriem divi gājuši bojā. Salīdzinot ar 2013.gada sākumu, cietušo velosipēdistu skaits ir vairāk nekā divkāršojies un bieži, saduroties ar citiem transportlīdzekļiem, velosipēdi vai to vadītāji „lido”. Lai visiem ceļu satiksmes dalībniekiem atgādinātu par velosipēdistu atgriešanos uz ceļiem, demonstrētu iespējamās negadījumu sekas un pievērstu uzmanību

Volkswagen izstrādājis jaunu konceptauto – vidējās klases četrdurvju kupeju

Volkswagen izstrādājis jaunu konceptauto – vidējās klases četrdurvju kupeju(2)

Pekinas auto izstādē Volkswagen plāno prezentēt jaunu konceptauto. Spēkrats solās būt vidējās klases četrdurvju kupeja, kas bāzēta uz jaunākās paaudzes Jetta. Noslēpumainais spēkrats ir aptuveni 1,4 metrus augsts, 4,6 metrus garš un 1,8 metrus plats. Rezultātā auto solās būt īsāks gan par Passat, gan Jetta, un vienlaikus arī platāks par abiem. Spēkrats būs sava veida

Reklāmas izvietošana

Tehnoloģiju portāls BOOT.Lv ir vadošais šīs nozares interneta medijs Latvijā, kas katru dienu nodrošina lasītājus ar jaunākajām tehnikas, auto, spēļu un izklaides ziņām.

Portāls BOOT.Lv ir atvērts nestandarta reklāmas kampaņu risinājumiem.

Sociālie tīkli un saziņa

Populārākās sadaļas

© 2001 - 2013 BOOT.Lv Visas tiesības aizsargātas. Jebkādas informācijas pārpublicēšana pieļaujama tikai ar BOOT.Lv rakstisku atļauju.