larboard-semifinal
 

BOOT.Lv auto tests: Ford Ranger – darbam un atpūtai

Tas ir noticis – pirmo reizi BOOT.Lv apskata pamatīgu „darba zirgu” – Ford Ranger.

Ranger modeļa pirmsākumi stiepjas 30 gadu senā pagātnē, kad pirmais Ford Ranger modelis ieraudzīja dienas gaismu Amerikā. Plašāk pasaulē Ford Ranger kļuva pieejams 1998. gadā, sadarbībā ar Mazda.

Jaunais Ranger ir pilnīgi pārstrādāts Ford modelis un sevī ietver vairumu pircēju pieprasīto īpašību. Tam pieejami divi pietiekami ekonomiski dīzeļdzinēji ar lielisku griezes momentu, 3350 kg vilktspēja un 800 mm ūdens caurgājamība (Pajero tā ir 600 mm, Land Cruiser un Patrol – 700 mm). Nav piemirsts par drošību un Ford Ranger saņēmis piecas Euro NCAP zvaigznes. Turklāt pikaps pieejams 4 x 4 un būs pieejams arī 4 x 2 piedziņas izpildījumā, lai samazinātu automašīnas cenu.

  • Ford Duratorq TDCi 2.2 litru dīzeļdziniējs, 150 zs, 375 Nm pie 1500 apgr.min.;
  • 3350 kg vilktspēja, 5950 kg pilna masa;
  • Ūdens caurgājamība 800 mm, klīrenss 241 mm;
  • Garums 5359 mm, platums 1850 mm, kravas kastes garums 1847 mm un 1.45 kub.m ietilpība;
  • Euro NCAP 5 zvaigznes;
  • Cena sākot ar 16560 Ls

Mērķauditorija

Šobrīd Ford cenšas izpatikt visai pasaulei ar jauno „One Ford” stratēģiju. Vienkāršoti tas nozīmē, ka viens auto apmierina kā eiropieša, tā amerikāņa un arī austrālieša vēlmes.

Globālā mērogā viss skaidrs – atvērtas kravas kastes ir populārs risinājums, kaut gan vidējam latvietim nav īsti skaidrs ko ar tādu iesākt. Veicot nelielu aptauju, nonācu pie secinājuma, ka pielietojums atradīsies. Populārākās atbildes: ievietot un nostiprināt eiro paleti, pārvadāt vairākus motociklus vai kvadriciklu, lauku īpašumu saimniekiem vienmēr atradīsies ko pārvietot. Viena no populārākajām atbildēm – vienkārši stilīgs, atšķirīgs bezceļnieks (pie noteikta aprīkojuma līmeņa).

Salons un ērtības

Ford Ranger salons veidots vienkāršs, bet ražotājam izdevies piemeklēt ļoti atbilstošas kvalitātes materiālus. Nevar sūdzēties, ka kaut kur plastmasa būtu aizdomīgi plāna un graboša. Tieši pretēji – durvju kabatas, cimdu nodalījums un dažas citas detaļas veidotas no mūsdienu autobūvei nepierasti izšķērdīgi bieziem materiāliem.

Ja neskaita augsto sēdpozīciju, tad Ford Ranger salons neatgādina bezceļu bridēja salonu. Neatradīsim papildu rokturus, kur pieturēties, kad vienas puses riteņi brauc pa grāvi, priekšējā paneļa pogu izmērs drīzāk atgādina kompaktklases auto. Pat visu riteņu piedziņas pārslēgšanas poga ir necila un drīzāk atgādina „piepīpētāju”.

Tikai labus vārdus var teikt par Ranger sēdekļiem. Tie droši vien veidoti pietiekami plati amerikāņiem un stingri eiropiešiem. Ilgi domāju, bet nespēju nosaukt vēl kādu automašīnu, kurai būtu tik pārdomāti sēdekļi.

Kopumā Ford Ranger salons ir vienkāršs un kvalitatīvs. Vairums pogu un LCD ekrāns izvietots priekšējā paneļa centrā. Vadītājam pie kreisās rokas ir tikai spoguļu regulējamā un pielokāmā poga, kā arī lukturu augstuma regulētājs. Reklāmas buklets skaļi paziņo, ka aizmugurē var ērti sēdēt divi pieaugušie. Diemžēl testa Ford Ranger aizmugurējie krēsli bija izņemti un absolūtai patiesībai nepretendēšu, bet nešķita, ka pat diviem bērniem aizmugurē būt ērti sēdēt.

Dzinēji

Ražotājs piedāvā divus dīzeļa dzinēju, ko komplektē ar sešu pakāpju manuālo vai sešu pakāpju automātisko pārnesumkārbu. 2.2 litru dīzeļdzinējs attīsta 150 zirgspēku un 3.2 litru dīzelis attīsta 200 zirgspēku. Testa Ranger bija aprīkots ar mazāko četru cilindru 2.2 litru dzinēju, kas spēja nodrošināt ļoti pārliecinošu uzrāvienu pateicoties 375 Nm griezes momentam. Ražotājs 2.2 litru dzinējam sola 8.3 litru patēriņu kombinētajā ciklā. 3.2 litru piecu cilindru dzinējs sasniedzot 90% no iespaidīgajiem 470 Nm amplitūdā no 1700 līdz 3500 apgriezieniem un patērē ap 10 litriem degvielas jauktajā ciklā.

Ranger vilkšanas un caurgājamības spējas ir labākās segmentā. Noteikti Ranger modeļi ar dīzeļdzinējiem spēj pavilkt līdz 3350 kg, savukārt 4×4 pat ar pilnu kravu spēj izbraukt800 milimetrudziļu ūdeni. Tas arī lepojas ar izcilu, vairāk nekā 1350 kg kravnesību dažiem 4×2 variantiem, kā arī lielisku klīrensa novietojumu 241 milimetra augstumā.

Ranger labākās bezceļu spējas paaugstina pilnīgi jauns un kompakts priekšējais diferenciālis, jauna, uzlabota pakaļējā ass un zemāks vispārējais pārnesuma skaitlis. Spēcīga, elektroniski vadāma jaudas sadales kārba gan automobiļiem ar manuālo, gan automātisko transmisiju ļauj autovadītājiem braucot pārslēgties no 4×2 uz 4×4, izmantojot uz viduskonsoles esošo kloķi.

Vadāmība

Patīkami, ka arī nepiekrauts Ford Ranger ir spējīgs labi turēties uz Latvijas izaicinošajiem ceļiem, kaut gan aizmugurē ir lāgas. Gaita ir mazliet stingrāka, nekā ierasts lielajiem bezceļniekiem. Visticamāk, tas veidots tādēļ, lai varētu iekraut smagākas kravas. Manuprāt, tas pat ir patīkamāk, nekā mēģināt savaldīt milzīgu jēlas gaļas kluci.

Ford Ranger uzstādītas pamatīgas bremzes, jo vilktspēja 3350 kg un pilnā masa 5950 kg ir ļoti iespaidīgi lielumi, kuru nobremzēšanu nevar uzticēt šaubīgiem bremžu risinājumiem.

Testa Ranger ir aprīkots ar manuālo sešu ātrumu pārnesumkārbu. Tās darbība vērtējama kā neierasta – pārslēdzēja kloķa gājiens ir ļoti neliels, stingrs un precīzs. Pirmais un otrais ātrums veidoti īsi, lai būtu vieglāk izkustināt piekrautu automašīnu. Ar ceturto pārnesumu ap 55 km/h tahometra bulta dzīvojas zem 2000 apgriezieniem minūtē un ar sesto vēl arvien saglabā ekonomiskumu ātrumos, kas jau ir pāri Latvijā atļautajiem un liek fotoradaru īpašniekam priecīgi berzēt tuklās roķeles.

Verdikts

Ford Ranger ir pamatīgs darba auto, ko var ar papildu aprīkojumu padarīt pat ļoti interesantu. Hromētie spoguļi, durvju rokturi un sliekšņi Ranger padara izskatīgu un kravas kaste – praktisku.

Salons veidots kvalitatīvs, ērts un vienkāršs, bet to nevar saukt par tipisku bezceļnieka salonu. Automašīna pieejama trīs dažādos pasažieru ietilpības līmeņos – Regular cab ir divvietīgs, lielāku vietu atstājot kravai. Testa auto Super cab ir četrvietīgs ar nelielu vietu aizmugurē sēdošajiem. Pieejams arī Double cab, kas ir kārtīgs piecvietīgs auto, bet kravas kastes garums tad ir 77 cm mazāks, nekā Regular cab gadījumā.

+ pieejama cena

+ ekonomiski dīzeļdzinēji ar labu griezes momentu

+ lieliska vilktspēja un ūdens caurgājamība

+ ērts un kluss salons

+ liela kravas kastes ietilpība

- ne visiem pieņemams, ka kravas kaste aizņem lielu vietu

- hromētās detaļas izmaksās nelielu bagātību

- Super cab nevar īsti saukt par četrvietīgu

Pievieno savu komentāru

Lietotājvārds:
Komentārs:



12 komentāriatpakaļ uz rakstu

#1KomentārsJuly 26, 2012, 11:45

Ja aizmugurē var dabūt cieto "jumtiņu" piekabei, tad ir labs.! ;D Jo pēc testa var saprast, kad motors standarta ātrumos strādā ar nelieliem apgriezieniem, un priekš tādas mašīnas, ir diezgan ekonomisks.! ;)


#2ГестапоJuly 26, 2012, 12:35

Norma, šitie vāģi ir labi, ja patīk medības, iemet cūku kastē un pēc dīrāšanas vnk izskalo ar šļūteni asinis, čakars nesalīdzināmi mazāks.


#3esJuly 26, 2012, 12:39

"ar sesto vēl arvien saglabā ekonomiskumu ātrumos, kas jau ir pāri Latvijā atļautajiem un liek fotoradaru īpašniekam priecīgi berzēt tuklās roķeles."
cepums par šito

Varētu vairāk bildes vai video ar pašu auto darbībā un iekšieni.


#4KasparsJuly 26, 2012, 12:42

Ja šis ir tik pat izturīgs, kā iepriekšējais modelis, un motors ir cits, tad ir ideāls auto.


#5aigiJuly 26, 2012, 12:53

F150 labāks ;)
bet vidusmēra fermerim būs ļoti labs braucamais. Vizuāli, manuprāt, izdevies vislabāk no visiem pick-up'iem.


#6AnsisJuly 26, 2012, 12:55

Izturību rādīs laiks. Bet sajūtas bija pārliecinošas. Nevarēju atrast virsbūves/salona detaļu, uz ko būtu acīm redzami taupīts. No dzinēju tilpuma nav izžmiegta pēdējā susla zirgspēkiem. Ja nesarūsēs, droši ka būs ļoti uzticams auto.


#7KomentārsJuly 26, 2012, 14:45

Ja aizmugurē var dabūt cieto "jumtiņu" piekabei, tad ir labs.! ;D Jo pēc testa var saprast, kad motors standarta ātrumos strādā ar nelieliem apgriezieniem, un priekš tādas mašīnas, ir diezgan ekonomisks.! ;)


#8ГестапоJuly 26, 2012, 15:35

Norma, šitie vāģi ir labi, ja patīk medības, iemet cūku kastē un pēc dīrāšanas vnk izskalo ar šļūteni asinis, čakars nesalīdzināmi mazāks.


#9esJuly 26, 2012, 15:39

"ar sesto vēl arvien saglabā ekonomiskumu ātrumos, kas jau ir pāri Latvijā atļautajiem un liek fotoradaru īpašniekam priecīgi berzēt tuklās roķeles."
cepums par šito

Varētu vairāk bildes vai video ar pašu auto darbībā un iekšieni.


#10KasparsJuly 26, 2012, 15:42

Ja šis ir tik pat izturīgs, kā iepriekšējais modelis, un motors ir cits, tad ir ideāls auto.


#11aigiJuly 26, 2012, 15:53

F150 labāks ;)
bet vidusmēra fermerim būs ļoti labs braucamais. Vizuāli, manuprāt, izdevies vislabāk no visiem pick-up'iem.


#12AnsisJuly 26, 2012, 15:55

Izturību rādīs laiks. Bet sajūtas bija pārliecinošas. Nevarēju atrast virsbūves/salona detaļu, uz ko būtu acīm redzami taupīts. No dzinēju tilpuma nav izžmiegta pēdējā susla zirgspēkiem. Ja nesarūsēs, droši ka būs ļoti uzticams auto.


#13vilnzJuly 26, 2012, 18:09

naakamo uz testu Raptoru :)


#14matainsJuly 26, 2012, 19:06

nez, ja man vajag auto ar kravas kasti, es noteikti neņemšu tādu, kurai pakaļējie lukturi ir tik milzīgi, un pie tam beidzas līdz ar kravas kastes durvīm.


#15LielvžJuly 26, 2012, 20:34

RAKSTA #5 komentāram.

Beidz, 150 sērija, ir un paliks glītākie & nopietnākie ford pikeri.
Un protams, neaizmirsīsim par DODGE RAM.


#16vilnzJuly 26, 2012, 21:09

naakamo uz testu Raptoru :)


#17matainsJuly 26, 2012, 22:06

nez, ja man vajag auto ar kravas kasti, es noteikti neņemšu tādu, kurai pakaļējie lukturi ir tik milzīgi, un pie tam beidzas līdz ar kravas kastes durvīm.


#18LielvžJuly 26, 2012, 23:34

RAKSTA #5 komentāram.

Beidz, 150 sērija, ir un paliks glītākie & nopietnākie ford pikeri.
Un protams, neaizmirsīsim par DODGE RAM.


#19KasparsJuly 30, 2012, 06:31

Fui, Raptoru nu gan nē. Jaunās BMW sērijas! Volvo V40 jauno!


#20KasparsJuly 30, 2012, 09:31

Fui, Raptoru nu gan nē. Jaunās BMW sērijas! Volvo V40 jauno!


#21^*^July 30, 2012, 18:01

Vai pietiek ar B kategorijas tiesībām vai arī vajag C , lai vadītu šādus autiņus?


#22^*^July 30, 2012, 21:01

Vai pietiek ar B kategorijas tiesībām vai arī vajag C , lai vadītu šādus autiņus?


#23ReinisJuly 31, 2012, 09:35

# 11 pietiek ar B

Ar paziņu apmēram vienā laikā iegādājāmies sev mašīnas,
Viņš Ford Ranger, es Toyota Hilux. Tagad kad ir pagājuši kādi 2vi gadi viņš atzīst, ka nožēlo ka paņēma Ranger. Es servisā esmu bijis tikai uz apkopēm, bet viņš daudzas reizes biežāk vienreiz arī amīts saplīsa.
Un cik zinu jaunajiem Hiluxiem nāk arī aizmugurējā kamera, es sev pirku atsevišķi un montēju klāt, liels čakars, bet tā ir ļoti noderīga


#24ReinisJuly 31, 2012, 12:35

# 11 pietiek ar B

Ar paziņu apmēram vienā laikā iegādājāmies sev mašīnas,
Viņš Ford Ranger, es Toyota Hilux. Tagad kad ir pagājuši kādi 2vi gadi viņš atzīst, ka nožēlo ka paņēma Ranger. Es servisā esmu bijis tikai uz apkopēm, bet viņš daudzas reizes biežāk vienreiz arī amīts saplīsa. \
Un cik zinu jaunajiem Hiluxiem nāk arī aizmugurējā kamera, es sev pirku atsevišķi un montēju klāt, liels čakars, bet tā ir ļoti noderīga


Citas ziņasBOOT.Lv sākumlapa

Mercedes-Benz uzsāk autonomās vadības koncepauto testus

Mercedes-Benz uzsāk autonomās vadības koncepauto testus(0)

Mercedes-Benz jau paspējis atrādīt pašlaik izstrādes stadijā esošā autonomās vadības spēkrata interjera dizainu. Tā debija ir sagaidāma nākamā gada janvārī, taču tagad ir uzsākta auto testēšana. Vācijā uzņemtas bildes, kurās redzams kompānijas autonomā spēkrata koncepts. Šajos spiegu foto auto ir apgādāts ar visai nopietnu maskējumu, neradot precīzu priekšstatu par tā eksterjera dizainu. Mercedes-Benz dizaina nodaļas vadītājs

Renault strādā pie Twingo sportiskās versijas

Renault strādā pie Twingo sportiskās versijas(4)

Renault jaunākais mazauto – Twingo – solījās būt ļoti aizraujošs spēkrats, pateicoties aizmugurē novietotajam dzinējam, vieglajam korpusam un aizmugurējo riteņu piedziņai. Tiesa, apskatnieki vēsta, ka spēkrats nelepojas ar aizraujošu vadību un dinamikas ziņā zaudē konkurentam no Vācijas – Volskwagen Up. Domājams gan, ka situāciju par labu varētu vērst fakts, ka Renault strādā un jau drīzumā

Opel investē ražotnēs un sola jaunu parketnieku, kas ieņems flagmaņa statusu

Opel investē ražotnēs un sola jaunu parketnieku, kas ieņems flagmaņa statusu(0)

General Motors vadītāja atklājusi, ka kompānija strādā pie jauna SUV klases spēkrata, kas leposies ar Opel zīmi priekšpusē un flagmaņa statusam atbilstošu komplektāciju, interjeru un eksterjeru. SUV klases auto jeb “parketnieka” parādīšanās Opel hierarhijā ir daļa no kompānijas ilgtermiņa plāna līdz 2018. gadam paplašināt modeļu klāstu līdz 27 modeļiem, bet dzinēju klāstu palielināt līdz 17

Rocket –  Ford Mustang rakstura un eiropeiska dizaina krustojums

Rocket – Ford Mustang rakstura un eiropeiska dizaina krustojums(3)

Losandželosas auto izstādē līdztekus daudziem zināmiem un populāriem modeļiem tika atrādīts arī Rocket spēkrats. Tas ir visai savdabīgs auto, kas tapis uz Ford Mustang bāzes, bet tā dizainu uzlabojis bijušais Aston Martin dizaina nodaļas vadītājs Henriks Fiskers. Ideja par šādu Ford Mustang līdzinieku tapa gada sākumā, kas Fiskers (Aston Martin dizaina daļas vadītājs no 2001.

Volkswagen prezentē prātīgi neprātīgo Golf R universāli

Volkswagen prezentē prātīgi neprātīgo Golf R universāli(3)

Pašlaik aktuālajā Losandželosas auto izstādē Volkswagen, prezentējot jauno Golf R modeļa versiju, ir centies definēt jaunu robežu starp saprātīgo un neprātīgo. Šoreiz 300 zirgspēku spēkstacija ievietota visnotaļ praktiskā vidējās klases universālī. Golf R universālis daudz neatšķiras no hečbeka. Tas apgādāts ar to pašu 2 litru tiešās iesmidzināšanas četrcilindru turbodzinēju, kas nodrošina aptuveni 300 zirgspēku jaudu

Reklāmas izvietošana

Tehnoloģiju portāls BOOT.Lv ir vadošais šīs nozares interneta medijs Latvijā, kas katru dienu nodrošina lasītājus ar jaunākajām tehnikas, auto, spēļu un izklaides ziņām.

Portāls BOOT.Lv ir atvērts nestandarta reklāmas kampaņu risinājumiem.

Sociālie tīkli un saziņa

Populārākās sadaļas

© 2001 - 2014 BOOT.Lv Visas tiesības aizsargātas. Jebkādas informācijas pārpublicēšana pieļaujama tikai ar BOOT.Lv rakstisku atļauju.