larboard-semifinal
 

BOOT.Lv auto tests. Kia Ceed 2012. gada modelis

Būsim godīgi – Kia nav to ražotāju sarakstā, kuru vārds asociējas ar augstvērtīgām automašīnām. Faktiski Kia ir jaunienācējs Latvijas autotirgū, ja to salīdzina ar Vācijas lielajiem ražotājiem un Kia vēl tikai cīnās par atpazīstamību. Nesen Latvijā parādījies jaunais Kia Cee’d modelis. Biju lasījis labas atsauksmes, bet līdz galam neticēju visam uzrakstītājam. Nolēmu, ka arī BOOT.Lv ir jāiepazīstas ar Kia jaunāko veikumu.

Testa auto tehniskā specifikācija

  • 1.4 litru dīzeļdzinējs, 90 zirgspēki, 109 g/km CO2
  • Sešu pārnesumu manuālā ātrumkārba ar ātruma pārslēgšanas indikatoru
  • Max griezes moments 220 Nm pie 1500 apgriezieniem minūtē
  • Vidējais degvielas patēriņš (ražotāja uzrādītais) 4.1 l/100 km
  • Maksimālais ātrums 170 km/h, paātrinājums līdz 100 km/h 13.5 sek.
  • Garums 4310 mm, platums 1780 mm, augstums 1470 mm, klīrenss 140mm
  • Pilna masa 1920 kg, degvielas tvertne 53 l, bagāžas nodalījums 380 l
  • Testa auto cena ap EUR 16 000

Neliela dzinēju gamma

Kia izvēlējies samērā šauru dzinēju klāstu. Pieejami divi benzīna un divi dīzeļdzinēji. Dārgākās Cee’d versijās pieejama arī automātiskā pārnesumkārba, bet to neizmēģināju un nespēšu neko sīkāk komentēt.

Testa Cee’d aprīkots ar manuālo pārnesumkārbu un 1.4 litru dīzeļdzinēju. Pirmā acīs iekrita pārnesumkārba – Kia jau standartā aprīkojis automašīnu ar sešu pārnesumu kārbu. Patīkams sīkums, kas ne vienmēr pieejams tik neliela tilpuma dzinējiem.

Nelielais 1.4 litru dīzeļdzinējs ir neparasti elastīgs, atsaucīgs un kluss. Šis 90 zirgspēku agregāts ļoti patīkami pilda savas funkcijas un pilsētā neprasās pēc lielāka tilpuma un griezes momenta. Pie zemiem apgriezieniem jūtams neliels gurdenums, bet tādi ir dīzeļdzinēji. Jāatzīst, ka ja kāds teiktu to, kas rakstīts augstāk, tad es neticētu. Pamēģināju un noticēju.

Ražotājs izvēlējies servisa apmeklējuma intervālu ik 30 000 km, kas šķiet daudz šādam dzinējam. Dzīvosim – redzēsim.

Virsbūve un salons

Kia Cee’d visas virsbūves līnijas vēsta, ka ražotājs maksimāli centies izpatikt Eiropas pircējam. Nav nekā tāda, kas liktu vērotājam nodomāt, re, kur brauc korejietis. Dizains nav samocīts, nav izmantoti diskutabli vizuāli risinājumi. Nespēju arī atrast nekādas salikšanas nepilnības, piemēram, kad vienā pusē plastmasas bamperis vairāk atstāv no spārna, nekā otrā pusē.

Pircēju noteikti iepriecinās, ka Cee’d jau standartā aprīkots ar antispārnu virsbūves krāsā, tonētiem aizmugures logiem, miglas lukturiem un pat tādu patīkamu sīkumu, kā dubļu sargiem riteņu arkās. Turklāt standarta aprīkojuma saraksta ir daudz garāks.

Arī salons patīkami pārsteidz un standarta aprīkojuma sarakstu vēl var papildināt ar apsildāmu un daudzfunkcionālu stūres ratu, kruīza kontroli, Bluetooth telefona savienojumu, regulējamu stūres griešanas stingrību, pilnvērtīgu info centru, elkoņu balstu un visa veida mp3 atskaņotāju pieslēgvietas. Standartā arī stūres rats un ātrumpārslēgs saņēmuši ādas apdari. Info centrs ziņo par visu, tai skaitā pārnesumu pārslēgšanu ekonomiskākai braukšanai un pirms braukšanas uzsākšanas pat to, ka priekšēji riteņi izgriezti līdz galam vai gandrīz līdz galam.

Par laimi visas šīs ekstras nav domātas, lai novērstu skatu no apdares materiālu izvēles. Ražotājs parūpējies, lai nekas negrabētu un būtu patīkami pieskarties durvju apšuvumam un priekšējam panelim. Vērtēju, ka ar šādu apdares kvalitāti Kia ir pārspējis dažu Eiropas ražotāju pat vairākas reizes.

Testa auto bija LX – lētākā versija. EX komplektācijas versija ir vēl bagātīgāka un novērsti daži neveiklie interjera elementi, kas veidoti tieši dārgākajai versijai, bet lētajā LX aizpildīti ar vienveidīgi gludu plastmasu. Šī atšķirība gan ir redzama tikai pēc pasēdēšanas EX versijā. Lētākās LX versijas lielākais mīnuss ir manuālie aizmugurējo logu pacēlāji.

Cee’d ir ērts un ietilpīgs

Kia Cee’d atbilst arī mūsdienu eiropieša augumam. Krēsli ir ērti un pietiekami plati. Griestu augstums neierobežo aizmugurē sēdošos un arī kājām pietiek vietas.

Salons aprīkots ar visiem sīkumiem, kas ikdienā ir tik nepieciešami. Vienīgā piebilde varētu būt pie durvju kabatu izmēra, pierasts pie lielākām.

Bagāžnieks veidots salīdzinoši dziļš, jo Kia Cee’d apgādāts ar ļoti šauru rezerves riteni.

Cee’d darbībā

Iedarbināts dīzeļa dzinējs ir praktiski nedzirdams. Rodas sajūta, ka sēdi benzīna dzinēja darbinātā automašīnā. Kia izdevies tiešām patīkams, neliela tilpuma dīzeļdzinējs, kas pilsētas satiksmē uzvedas ne sliktāk kā divu litru dīzelis. Jauda un grieze pilsētai ir vairāk kā pietiekoši un nelielais dzinējs ir ļoti atsaucīgs. Kā jau minēju, neliels gurdenums vērojams pie zemiem apgriezieniem.

Diemžēl ārpus pilsētas Cee’d neizdevās izmēģināt, bet pieļauju, ka sešu pārnesumu ātrumkārba ļaus automašīnai palikt ekonomiskai arī pie ātrumiem, kas Latvijā nav vairs atļauti. Ja runā par ātrumkārbu, tad tā slēdzas ļoti precīzi. Rodas pat sajūta, ka ražotājs aizņēmies kādu sportiska tipa ātrumkārbu, jo pārslēgšanās notiek ar nelielu, informējošu klikšķi.

Uz ceļ Kia Cee’d uzvedas ļoti korekti. Vadāmība ir precīza un to iespējams nedaudz pielāgot savām vēlmēm, jo stūres stingrība ir regulējama. Pasažierus netraucēs ne āra trokšņi, ne dzinēja radītā skaņa. Kia ir labi pastrādājis pie skaņas izolācijas. Jāuzmanās ar cietu priekšmetu izvietošanu salona cimdu nodalījumā, jo tur ievietoto priekšmetu grabēšana ir labi dzirdama.

Gala vārds

Beidzot tas ir noticis un kāds Korejas auto ražotājs ir apbrīnojami pietuvojies tam, ko Eiropietis var saukt par automašīnu. Var pat teikt, ka Kia Cee’d ir apsteigusi Eiropā iecienītākos neliela izmēra ģimenes auto ne tikai cenā un standarta aprīkojuma klāstā, bet arī izgatavošanas kvalitātē, ērtumā un pat izskatā.

Dārgākās EX komplektācijas Cee’d jau ir bauda acīm un piedāvā neredzēti plašu aprīkojumu par šādu cenu.

Pēc pārdevēja pārstāvja teiktā, jauno 2012. gada Cee’d nav nemaz tik viegli iegādāties, jo pieprasījums pēc tiem ir ļoti liels.

+ standarta aprīkojuma klāsts

+ neticami sprigans nelielais dīzeļdzinējs

+ pārsteidzoši laba virsbūves un salona kvalitāte

- otrreizējā tirgus vērtība

- durvju kabatās un cimdu nodalījumā nevar likt neko grabošu

Pievieno savu komentāru

Lietotājvārds:
Komentārs:



8 komentāriatpakaļ uz rakstu

#1aadJune 11, 2012, 07:09

Paldies par apskatiem! Malači - tā turpināt!


#2June 11, 2012, 07:26

Mašīna ir jau ok, bet nu tomēr tik mazu motoru sadzīt un spīdzināt ar 90zs nav pārāk gudri... Ok, kamēr jauna būs jau labi, bet nedomāju, ka pēc gadiem 10 tāds auto būs lietojams (ja vien nestāv garāžā un tiek izkustināts 3x mēnesī)... Pilsētai ok, bet pa šoseju turēt visu laiku kādu 100iņu, nez kas tur sanāks... Nedomāju, ka būtu ekonomisks...


#3karlisJune 11, 2012, 07:38

Vienkārši paraugraksts! Izcili! Toties ieteikums graboņas novēršanai(ok, drīzāk samazināšanai) cimdu nodalījumā - gumijas ieklājiņš līdzīgs kā pretslīdes paklāji kurus papildus var ievietot bagāžniekā.


#4Kia Ceed īpašnieksJune 11, 2012, 08:03

Pie mīnusiem Latvijā vēl var pieskaitīt izteikti sliktu servisa līmeni no oficiālā dīlera SIA „KIA Automobiles” puses. Piemēram, pie elementāras riepu nomaiņas vairākas reizes tika salauzti ventiļi ar spiediena devējiem un atzīt savu vainu šim uzņēmumam nācās ļoti grūti ...


#5aadJune 11, 2012, 10:09

Paldies par apskatiem! Malači - tā turpināt!


#6GuruJune 11, 2012, 10:17

Vispār tiem vācu ražotājiem jāsāk ko štukot. Jo par saviem autiņiem tie grib diezgan daudz. Taču korejieši māk saražot līdzīgā kvalitātē, taču stipri lētāk.


#7June 11, 2012, 10:26

Mašīna ir jau ok, bet nu tomēr tik mazu motoru sadzīt un spīdzināt ar 90zs nav pārāk gudri... Ok, kamēr jauna būs jau labi, bet nedomāju, ka pēc gadiem 10 tāds auto būs lietojams (ja vien nestāv garāžā un tiek izkustināts 3x mēnesī)... Pilsētai ok, bet pa šoseju turēt visu laiku kādu 100iņu, nez kas tur sanāks... Nedomāju, ka būtu ekonomisks...


#8karlisJune 11, 2012, 10:38

Vienkārši paraugraksts! Izcili! Toties ieteikums graboņas novēršanai(ok, drīzāk samazināšanai) cimdu nodalījumā - gumijas ieklājiņš līdzīgs kā pretslīdes paklāji kurus papildus var ievietot bagāžniekā.


#9Kia Ceed īpašnieksJune 11, 2012, 11:03

Pie mīnusiem Latvijā vēl var pieskaitīt izteikti sliktu servisa līmeni no oficiālā dīlera SIA „KIA Automobiles” puses. Piemēram, pie elementāras riepu nomaiņas vairākas reizes tika salauzti ventiļi ar spiediena devējiem un atzīt savu vainu šim uzņēmumam nācās ļoti grūti ...


#10GuruJune 11, 2012, 13:17

Vispār tiem vācu ražotājiem jāsāk ko štukot. Jo par saviem autiņiem tie grib diezgan daudz. Taču korejieši māk saražot līdzīgā kvalitātē, taču stipri lētāk.


#11kiaJune 11, 2012, 17:29

#2 tu laikam no dzinējiem pārāk daudz nezini ja? Mēs dzīvojam 2012 gadā nevis padomju savienības laikos.


#12ggJune 11, 2012, 19:36

Skukis brauka ar 2.0 crdi Ceed kupeju, nu looti labs auto par to cenu, dinamika, vadamiba, aprikojums. Laba alternativa ierastam vertibam gluzi ka ar Apple vs Samsung


#13kiaJune 11, 2012, 20:29

#2 tu laikam no dzinējiem pārāk daudz nezini ja? Mēs dzīvojam 2012 gadā nevis padomju savienības laikos.


#14ggJune 11, 2012, 22:36

Skukis brauka ar 2.0 crdi Ceed kupeju, nu looti labs auto par to cenu, dinamika, vadamiba, aprikojums. Laba alternativa ierastam vertibam gluzi ka ar Apple vs Samsung


#15rrJuly 2, 2012, 10:17

Nākamreiz, pirms bildējat bildes galerijai, paņemiet pienācīgu fotoaparātu, nevis aizspeķotu telefona objektīvu


#16rrJuly 2, 2012, 13:17

Nākamreiz, pirms bildējat bildes galerijai, paņemiet pienācīgu fotoaparātu, nevis aizspeķotu telefona objektīvu


Citas ziņasBOOT.Lv sākumlapa

Renault atrāda Eolab – auto, kas patērē vien 0,8 litrus degvielas uz katriem 100 kilometriem

Renault atrāda Eolab – auto, kas patērē vien 0,8 litrus degvielas uz katriem 100 kilometriem(4)

Francijā bāzētais autobūves uzņēmums Renault ir atrādījis jaunāko lolojumu – Eolab konceptauto. Šis auto nav viss kārtējais supervāģis, kas apgādāts agresīvām dizaina līnijām un jaudīgu dzinēju, bet gan īpaši ekonomisks transportlīdzeklis, kas, visticamāk, uzstādīs jaunus degvielas ekonomijas rekordus. Ir jāmin vien divi skaitļi, lai dotu priekšstatu par iespaidīgo tehnoloģiju, ar ko Renault grasās apgādāt šo

Rēzeknes Tehniskās apskates naktī tiks piedāvāta bezmaksas automobiļu diagnostika

Rēzeknes Tehniskās apskates naktī tiks piedāvāta bezmaksas automobiļu diagnostika(0)

Ceturtdien, 18.septembrī, Rēzeknē, Jupatovkas ielā 1a no plkst.19:00 līdz 24:00 notiks Tehniskās apskates nakts. Tās devīze – „Mēs par drošu auto!”. Pasākuma laikā tiks svinīgi atklāts arī atjaunotais CSDD klientu apkalpošanas centrs. Tehniskās apskates nakts pasākuma nolūks ir mudināt autobraucējus piedalīties ceļu satiksmē ar drošiem un tehniskā kārtībā esošiem transportlīdzekļiem, lai neapdraudētu ne savu, ne

Honda “atdzīvinās” HR-V krosoveru, cerot uzlabot realizācijas rādītājus Eiropā

Honda “atdzīvinās” HR-V krosoveru, cerot uzlabot realizācijas rādītājus Eiropā(2)

Honda HR-V pirmo reizi dienas gaismu ieraudzīja 1998. gadā, bet šī modeļa mūžs nebija ilgs un 2006. gadā tā ražošana tika pārtraukta. Jaunākā informācija gan liecina, ka Honda “atdzīvinās” HR-V nosaukumu, jau nākamajā gadā Eiropas valstīs laižot klajā jauno modeli. Jaunā HR-V debija tiek gaidīta oktobrī plānotajā Parīzes auto izstādē. Taču jau tagad vietne Autocar

Aston Martin atrāda jaunākās paaudzes Lagonda dizainu

Aston Martin atrāda jaunākās paaudzes Lagonda dizainu(9)

Pirms laika vēstījām, ka Aston Martin plāno “atdzīvināt” Lagonda nosaukumu, laižot klajā jaunu luksus klases spēkratu, kas paredzēts realizēšanai Tuvo Austrumu reģionu valstīs. Kamēr pirmie modeļi vēl tiek testēti uz koplietošanas ceļiem, kompānija laidusi klajā spēkrata oficiālos attēlus. Sagaidāms, ka Lagonda tiks piedāvāta ierobežotā skaitā un galvenokārt Tuvo Austrumu valstu iedzīvotajiem. Dotajā brīdī norisinās intensīvs spēkrata

Opel Ampera Eiropā piedzīvo izgāšanos, GM pārtrauks modeļa pārdošanu

Opel Ampera Eiropā piedzīvo izgāšanos, GM pārtrauks modeļa pārdošanu(4)

Spēkrats Opel Ampera, kas ASV pazīstams kā Chevrolet Volt, bet Lielbritānijā nopērkams kā Vauxhall Ampera, bija nopietnākais General Motors (GM) mēģinājums ieviest masveida ražošanā elektroauto, kuram nepieciešamo enerģiju ģenerētu iekšdedzes dzinējs. Tiesa, lai arī cik aizraujošs un ekonomisks šis auto nebūtu, tā cena vienmēr ir bijusi krietni augstāka nekā pircēji vēlējušies maksāt. Rezultātā auto pārdošanas

Reklāmas izvietošana

Tehnoloģiju portāls BOOT.Lv ir vadošais šīs nozares interneta medijs Latvijā, kas katru dienu nodrošina lasītājus ar jaunākajām tehnikas, auto, spēļu un izklaides ziņām.

Portāls BOOT.Lv ir atvērts nestandarta reklāmas kampaņu risinājumiem.

Sociālie tīkli un saziņa

Populārākās sadaļas

© 2001 - 2014 BOOT.Lv Visas tiesības aizsargātas. Jebkādas informācijas pārpublicēšana pieļaujama tikai ar BOOT.Lv rakstisku atļauju.