BOOT.Lv auto tests. Kia Ceed 2012. gada modelis

Būsim godīgi – Kia nav to ražotāju sarakstā, kuru vārds asociējas ar augstvērtīgām automašīnām. Faktiski Kia ir jaunienācējs Latvijas autotirgū, ja to salīdzina ar Vācijas lielajiem ražotājiem un Kia vēl tikai cīnās par atpazīstamību. Nesen Latvijā parādījies jaunais Kia Cee’d modelis. Biju lasījis labas atsauksmes, bet līdz galam neticēju visam uzrakstītājam. Nolēmu, ka arī BOOT.Lv ir jāiepazīstas ar Kia jaunāko veikumu.

Testa auto tehniskā specifikācija

  • 1.4 litru dīzeļdzinējs, 90 zirgspēki, 109 g/km CO2
  • Sešu pārnesumu manuālā ātrumkārba ar ātruma pārslēgšanas indikatoru
  • Max griezes moments 220 Nm pie 1500 apgriezieniem minūtē
  • Vidējais degvielas patēriņš (ražotāja uzrādītais) 4.1 l/100 km
  • Maksimālais ātrums 170 km/h, paātrinājums līdz 100 km/h 13.5 sek.
  • Garums 4310 mm, platums 1780 mm, augstums 1470 mm, klīrenss 140mm
  • Pilna masa 1920 kg, degvielas tvertne 53 l, bagāžas nodalījums 380 l
  • Testa auto cena ap EUR 16 000

Neliela dzinēju gamma

Kia izvēlējies samērā šauru dzinēju klāstu. Pieejami divi benzīna un divi dīzeļdzinēji. Dārgākās Cee’d versijās pieejama arī automātiskā pārnesumkārba, bet to neizmēģināju un nespēšu neko sīkāk komentēt.

Testa Cee’d aprīkots ar manuālo pārnesumkārbu un 1.4 litru dīzeļdzinēju. Pirmā acīs iekrita pārnesumkārba – Kia jau standartā aprīkojis automašīnu ar sešu pārnesumu kārbu. Patīkams sīkums, kas ne vienmēr pieejams tik neliela tilpuma dzinējiem.

Nelielais 1.4 litru dīzeļdzinējs ir neparasti elastīgs, atsaucīgs un kluss. Šis 90 zirgspēku agregāts ļoti patīkami pilda savas funkcijas un pilsētā neprasās pēc lielāka tilpuma un griezes momenta. Pie zemiem apgriezieniem jūtams neliels gurdenums, bet tādi ir dīzeļdzinēji. Jāatzīst, ka ja kāds teiktu to, kas rakstīts augstāk, tad es neticētu. Pamēģināju un noticēju.

Ražotājs izvēlējies servisa apmeklējuma intervālu ik 30 000 km, kas šķiet daudz šādam dzinējam. Dzīvosim – redzēsim.

Virsbūve un salons

Kia Cee’d visas virsbūves līnijas vēsta, ka ražotājs maksimāli centies izpatikt Eiropas pircējam. Nav nekā tāda, kas liktu vērotājam nodomāt, re, kur brauc korejietis. Dizains nav samocīts, nav izmantoti diskutabli vizuāli risinājumi. Nespēju arī atrast nekādas salikšanas nepilnības, piemēram, kad vienā pusē plastmasas bamperis vairāk atstāv no spārna, nekā otrā pusē.

Pircēju noteikti iepriecinās, ka Cee’d jau standartā aprīkots ar antispārnu virsbūves krāsā, tonētiem aizmugures logiem, miglas lukturiem un pat tādu patīkamu sīkumu, kā dubļu sargiem riteņu arkās. Turklāt standarta aprīkojuma saraksta ir daudz garāks.

Arī salons patīkami pārsteidz un standarta aprīkojuma sarakstu vēl var papildināt ar apsildāmu un daudzfunkcionālu stūres ratu, kruīza kontroli, Bluetooth telefona savienojumu, regulējamu stūres griešanas stingrību, pilnvērtīgu info centru, elkoņu balstu un visa veida mp3 atskaņotāju pieslēgvietas. Standartā arī stūres rats un ātrumpārslēgs saņēmuši ādas apdari. Info centrs ziņo par visu, tai skaitā pārnesumu pārslēgšanu ekonomiskākai braukšanai un pirms braukšanas uzsākšanas pat to, ka priekšēji riteņi izgriezti līdz galam vai gandrīz līdz galam.

Par laimi visas šīs ekstras nav domātas, lai novērstu skatu no apdares materiālu izvēles. Ražotājs parūpējies, lai nekas negrabētu un būtu patīkami pieskarties durvju apšuvumam un priekšējam panelim. Vērtēju, ka ar šādu apdares kvalitāti Kia ir pārspējis dažu Eiropas ražotāju pat vairākas reizes.

Testa auto bija LX – lētākā versija. EX komplektācijas versija ir vēl bagātīgāka un novērsti daži neveiklie interjera elementi, kas veidoti tieši dārgākajai versijai, bet lētajā LX aizpildīti ar vienveidīgi gludu plastmasu. Šī atšķirība gan ir redzama tikai pēc pasēdēšanas EX versijā. Lētākās LX versijas lielākais mīnuss ir manuālie aizmugurējo logu pacēlāji.

Cee’d ir ērts un ietilpīgs

Kia Cee’d atbilst arī mūsdienu eiropieša augumam. Krēsli ir ērti un pietiekami plati. Griestu augstums neierobežo aizmugurē sēdošos un arī kājām pietiek vietas.

Salons aprīkots ar visiem sīkumiem, kas ikdienā ir tik nepieciešami. Vienīgā piebilde varētu būt pie durvju kabatu izmēra, pierasts pie lielākām.

Bagāžnieks veidots salīdzinoši dziļš, jo Kia Cee’d apgādāts ar ļoti šauru rezerves riteni.

Cee’d darbībā

Iedarbināts dīzeļa dzinējs ir praktiski nedzirdams. Rodas sajūta, ka sēdi benzīna dzinēja darbinātā automašīnā. Kia izdevies tiešām patīkams, neliela tilpuma dīzeļdzinējs, kas pilsētas satiksmē uzvedas ne sliktāk kā divu litru dīzelis. Jauda un grieze pilsētai ir vairāk kā pietiekoši un nelielais dzinējs ir ļoti atsaucīgs. Kā jau minēju, neliels gurdenums vērojams pie zemiem apgriezieniem.

Diemžēl ārpus pilsētas Cee’d neizdevās izmēģināt, bet pieļauju, ka sešu pārnesumu ātrumkārba ļaus automašīnai palikt ekonomiskai arī pie ātrumiem, kas Latvijā nav vairs atļauti. Ja runā par ātrumkārbu, tad tā slēdzas ļoti precīzi. Rodas pat sajūta, ka ražotājs aizņēmies kādu sportiska tipa ātrumkārbu, jo pārslēgšanās notiek ar nelielu, informējošu klikšķi.

Uz ceļ Kia Cee’d uzvedas ļoti korekti. Vadāmība ir precīza un to iespējams nedaudz pielāgot savām vēlmēm, jo stūres stingrība ir regulējama. Pasažierus netraucēs ne āra trokšņi, ne dzinēja radītā skaņa. Kia ir labi pastrādājis pie skaņas izolācijas. Jāuzmanās ar cietu priekšmetu izvietošanu salona cimdu nodalījumā, jo tur ievietoto priekšmetu grabēšana ir labi dzirdama.

Gala vārds

Beidzot tas ir noticis un kāds Korejas auto ražotājs ir apbrīnojami pietuvojies tam, ko Eiropietis var saukt par automašīnu. Var pat teikt, ka Kia Cee’d ir apsteigusi Eiropā iecienītākos neliela izmēra ģimenes auto ne tikai cenā un standarta aprīkojuma klāstā, bet arī izgatavošanas kvalitātē, ērtumā un pat izskatā.

Dārgākās EX komplektācijas Cee’d jau ir bauda acīm un piedāvā neredzēti plašu aprīkojumu par šādu cenu.

Pēc pārdevēja pārstāvja teiktā, jauno 2012. gada Cee’d nav nemaz tik viegli iegādāties, jo pieprasījums pēc tiem ir ļoti liels.

+ standarta aprīkojuma klāsts

+ neticami sprigans nelielais dīzeļdzinējs

+ pārsteidzoši laba virsbūves un salona kvalitāte

- otrreizējā tirgus vērtība

- durvju kabatās un cimdu nodalījumā nevar likt neko grabošu

Citas ziņasBOOT.Lv sākumlapa

BMW izstrādājis aizraujošu luksus klases spēkrata konceptu – Vision Future Luxury

BMW izstrādājis aizraujošu luksus klases spēkrata konceptu – Vision Future Luxury(2)

Pekinas auto izstādē BMW atrādīja Vision Future Luxury konceptu, kas, vadoties pēc kompānijas pārstāvju izteikumiem, iezīmē iespējamo 7. sērijas spēkrata dizaina apveidus. Tikmēr kompānijas iekšienē, raksturojot šo konceptu, pavīd  arī 9. sērijas vārds.  BMW spēkrata dizainā izmēģina jaunus vaibstus – “uzbarotas” radiatora restes, šaurus priekšējos starmešus un elegantas sānu līnijas. Arī interjerā ir redzams zināms

Audi TT bezceļu automobiļa prototips

Audi TT bezceļu automobiļa prototips(0)

Audi TT bezceļu automobiļa prototips lauž ierasto kārtību, apvienojot kupejas sportiskumu un kompaktās klases apvidus automobiļa praktiskumu. Četrdurvju modelis, kas tiks prezentēts Pekinas Starptautiskajā autoizstādē, piešķir Audi dizaina valodai pavisam jaunu nokrāsu. Šis auto ar plug-in hibrīdpiedziņu, diviem elektrodzinējiem un 300 kW (408 ZS) jaudu izceļas ar dinamisku veiktspēju, taču patērē tikai 1,9 litrus degvielas

ES lēmums: Elektriskajām automašīnām nepieciešams radīt skaņu

ES lēmums: Elektriskajām automašīnām nepieciešams radīt skaņu(2)

Klusām un, iespējams, cilvēku dzīvību apdraudošām elektriskajām automašīnām nepieciešams kustības laikā radīt skaņu, lai par savu tuvošanos brīdinātu kājāmgājējus un velosipēdistus, nolēmusi Eiropas Savienība (ES). ES ražotājiem devusi piecu gadu periodu, kurā tiem nepieciešams automašīnām uzstādīt tā dēvētās akustiskās transportlīdzekļu brīdināšanas sistēmas, kas, visticamāk, atdarinās iekšdedzes dzinēju skaņu. Šis lēmums attiecas uz visiem elektriskajiem automobiļiem,

Šogad ceļu satiksmes negadījumos „lidojuši” jau 38 velosipēdisti

Šogad ceļu satiksmes negadījumos „lidojuši” jau 38 velosipēdisti(2)

Šogad ceļu satiksmes negadījumos „lidojuši” un cietuši jau 38 velosipēdisti, no kuriem divi gājuši bojā. Salīdzinot ar 2013.gada sākumu, cietušo velosipēdistu skaits ir vairāk nekā divkāršojies un bieži, saduroties ar citiem transportlīdzekļiem, velosipēdi vai to vadītāji „lido”. Lai visiem ceļu satiksmes dalībniekiem atgādinātu par velosipēdistu atgriešanos uz ceļiem, demonstrētu iespējamās negadījumu sekas un pievērstu uzmanību

Volkswagen izstrādājis jaunu konceptauto – vidējās klases četrdurvju kupeju

Volkswagen izstrādājis jaunu konceptauto – vidējās klases četrdurvju kupeju(2)

Pekinas auto izstādē Volkswagen plāno prezentēt jaunu konceptauto. Spēkrats solās būt vidējās klases četrdurvju kupeja, kas bāzēta uz jaunākās paaudzes Jetta. Noslēpumainais spēkrats ir aptuveni 1,4 metrus augsts, 4,6 metrus garš un 1,8 metrus plats. Rezultātā auto solās būt īsāks gan par Passat, gan Jetta, un vienlaikus arī platāks par abiem. Spēkrats būs sava veida

Reklāmas izvietošana

Tehnoloģiju portāls BOOT.Lv ir vadošais šīs nozares interneta medijs Latvijā, kas katru dienu nodrošina lasītājus ar jaunākajām tehnikas, auto, spēļu un izklaides ziņām.

Portāls BOOT.Lv ir atvērts nestandarta reklāmas kampaņu risinājumiem.

Sociālie tīkli un saziņa

Populārākās sadaļas

© 2001 - 2013 BOOT.Lv Visas tiesības aizsargātas. Jebkādas informācijas pārpublicēšana pieļaujama tikai ar BOOT.Lv rakstisku atļauju.