larboard-semifinal
 

BOOT.Lv auto tests: VW Passat Alltrack

2011. gada oktobrī Volkswagen Tokijas auto šovā iepazīstināja pasauli ar Passat Alltrack. Šī Passat modifikācija ir paredzētā kā pāreja starp ierasto ielas Passat un VW ražotājiem SUV – Tiguan un Touareg.

Salīdzinot ar ierasto Passat, Alltrack ir par 3 cm augstāks klīrenss (135 mm pret 165 mm). Passat Alltrack ir vienīgais ne-SUV auto Volkswagen saimē, kam tiek uzstādīta 4motion pilnpiedziņa ar bezceļu braukšanas programmu. Iepriekš programma tika taupīta jau minētajiem Tiguan un Touareg. Šī programma sevī ietver elektronisko diferenciāļu bloķēšanu un kāpumu pārvarēšanas asistentu.

Testam saņemtais Volkswagen Passat Alltrack aprīkots ar BlueMotion tehnoloģiju, kas nozīmē papildu degvielas ietaupījumu jau tā ekonomiskajam dīzeļdzinējam. BlueMotion galvenās tehnoloģijas ir start/stop dzinēja izslēgšanas programma un bremzēšanas enerģijas uzkrāšana. Ražotājs apgalvo, ka BlueMotion tehnoloģiju komplekss ļaut ietaupīt ap vienu litru degvielas uz 100 kilometriem.

Lai attaisnotu savu bezceļnieka nosaukumu, zem dzinēja uzstādīts pamatīgs metāla aizsargvairogs. Tas nav redzams, bet izskatam auto priekšā un aizmugurē pieliktas sudrabotas plastmasas, kas izskatās pēc aizsarga.

  • 2.0 litru TDI CR dīzeļdzinējs, BlueMotion;
  • 140 zirgspēki pie 4200 apgr.min., 320 Nm pie 1750 – 2500 apgr.min.;
  • Sešu pārnesumu DSG ātrumkārba, Haldex tipa pilniedziņa;
  • Maksimālais ātrums 214 km/h, 0 – 100 sasniedz 8.9 sek.
  • CO2 izmeši 155 g/km;
  • Cena sākot no 33 000 EUR.

Tiešām bezceļnieks?

Ja jau bezceļnieks, tad apskatu arī jāsāk ar to. Teorijā Haldex tipa pilnpiedziņa, kas uzstādīta Volkswagen Passat Alltrack, ikdienā 90% novada priekšējiem riteņiem. Tai pat laikā tā ir spējīga nemanāmi novadīt nepieciešamo jaudu arī aizmugurējiem riteņiem.

Volkswagen pilnpiedziņa ir izturējusi laika pārbaudi un pierādījusi sevi kā uzticamu, ekonomisku un nemanāmu tehnoloģiju. 4motion nav ikdienā pamanām, nepadara braukšanu smagnējāku un gandrīz nemaz neietekmē degvielas patēriņu. Vēl labākus rezultātus tā spēj uzrādīt ar jau minētajiem bezceļu asistentiem.

Šeit gan mēs nonākam pie diezgan interesantas pretrunas – teorētiski BlueMotion pasākumu kopums ietver sevī arī zemākas pretestības riepu izvēli, kā arī pazeminātu klīrensu, papildus elementus auto apakšā, kas samazina gaisa pretestību. Šaubos, ka šis viss varētu atbilst īstenībai Alltrack variantā.

Ārējais izskats

Diezgan grūti būtu pārdot Passat Alltrack, ja tam nebūtu šādi tādi vizuāli knifiņi piešķirti. Viens pamatīgs spēriens ir jau minētie plastmasas „aizsargi” automašīnas priekšā un aizmugurē.

Tāpat Volkswagen izvēlējis arī citas formas vieglmetāla diskus, hroma detaļas ir matētas un formu pamainījis arī radiatora režģis.

Pavirši uzmetot aci, Volkswagen Passat Alltrack būs grūti atšķirt no kāda parastā Passat. To arī uzskatu par lielāko Alltrack mīnusu.

Salons

Arī salons ir tipisks Passat salons, to papildus rotā uzraksts Alltrack aiz ātrumpārslēga. Sīkāk papētot, protams, parādījušās dažas papildu pogas, kas palīdzēs „uzrāpties” slīpumā vai pārvarēt kādu dubļaināku peļķi.

Kā jau varēja nojaust, salons ir ārkārtīgi ērts, pārdomāts un izskatīgs. Izmantotie materiāli ir kvalitatīvi un nerada šaubas par samaksātās naudas iztērēšanas lietderību.

Nekur neatradīsi papildus ekstras, kuras varētu sagaidīt no bezceļnieka. Salonā nav papildu rokturi vai mantu novietnes. Standarta Passat salons.

Dzinēju gamma

Passat Alltrack nav plaša dzinēju izvēle. Pieejams viens benzīna TSI turbodzinējs, kas attīsta 210 zirgspēkus un divi dīzeļdzinēji. Volkswagen nav sevi apgrūtinājis ar divu dažādu dīzeļdzinēju izveidi, aprobežojoties ar viena dzinēja vadības programmas izmainīšanu, kas 140 zirgspēku agregātu padara par 30 zirgspēkiem jaudīgāku.

Cik tas ir prātīgi un vai pircējs izvēlēsies jaudīgāko versiju, lai pēta pats Volkswagen. Manuprāt, piemaksāt par dzinēju, kuram elektroniski palielināta jauda un teorētiski samazinās ekspluatācijas laiks, nav pats prātīgākais darbs.

170 zirgspēku agregātu nav nācies novērtēt, pieļauju, ka tā dinamika ir labāka, bet ikdienas pārvietošanās būtu saraustītāka un nevajadzīgi agresīvāka. No otras puses – DSG pārnesumkārba ir pārdomāta un lieliski spēj apkalpot arī vairāk zirgspēku un lielāku griezi.

Gaita un dinamika

Šobrīd, kad visās vietās uzstādīti ierobežojumi, radari un ceļu stāvoklis ir stipri diskutabls, nākas atzīt, ka ar mežonīgu jaudu te nav ko darīt. Protams, ir patīkami, ja pie apdzīšanas manevra veikšanas nav jāplāno trīs gājieni uz priekšu.

Divu litru dīzelis komplektā ar DSG divsajūgu pārnesumkārbu nodrošinās visu nepieciešamo jaudu un ekonomiskumu. Volkswagen Passat Alltrack tomēr pamatā ir ģimenes universālis un nav paredzēts ekstremālai braukšanai.

Vērtēju, ka jaunam auto šāda dzinēja un pārnesumu kārbas komplektācija ir visvilinošākā. Ja vērtē otrreizējo tirgu, tad tādā labāk kotējas manuālās pārnesumkārbas. Bet diez vai izvēloties automašīnu šajā cenu kategorijā kāds aizdomājas par otrreizējā tirgus niansēm.

Kopsavilkums

Volkswagen Passat Alltrack, protams, ir ļoti interesants auto. Tam nav pārāk daudz tiešu konkurentu – Subaru Outback ar bokserdīzeli gan būs par apmēram 3000 EUR lētāks, bet noteikti ne komfortablāks un pieejams tikai ar manuālo pārnesumkārbu. Audi A6 Allroad quattro būs teju divas reizes un Volvo XC70 arī būs jūtami dārgāks.

Nedaudz apbēdināja Alltrack salons, jo tas funkcionāli ne ar ko neatšķiras no parasta Passat. Arī ārējais izskats nav piedzīvojis uzreiz pamanāmas pārvērtības, kaut riteņu arkas varēja būt pasargātas ar plastmasas uzlikām.

Kopumā vērtēju, ka Volkswagen Passat Alltrack ir kārtējais VW ar jau pierasto labo kvalitāti un izskatu. Alltrack pietrūkst tā „odziņa” un sajūta, ka šis auto ir spējīgās, nekā ļoti līdzīga izskata parastais Passat.

+ liels un komfortabls ģimenes universālis par saprātīgu cenu

+ iespēja „iebrist dubļos”

+ nedaudz augstāka sēdpozīcija, labāka pārredzamība

- pietrūkst sajūtas, ka atrodies gandrīz bezceļniekā

- salonā un eksterjerā praktiski nav atšķirību no parasta Passat

Pievieno savu komentāru

Lietotājvārds:
Komentārs:



10 komentāriatpakaļ uz rakstu

#1KeksSeptember 10, 2012, 06:46

Cena liekas tomēr par lielu. Hyundai i40 ir lētāks un arī vizuāli smukāks


#2SandrissSeptember 10, 2012, 06:47

Un kada cena tiesi sim testa modelim?standarta aprikojums vai ka?

Bet patikami,ka nav video test,bet lasams...jo ne visiem ieslejams video skatities...paldies!:)


#3KlokSeptember 10, 2012, 06:48

Tā jau smuks un labs kamēr jauns, bet vispār nav vērts saistīties ar VW, jo resurs viņiem ir ļoti mazs (max 250 000km) - tieši motors un kārba utt. Pēc tam var taisīt kapitalku 100%


#4100$September 10, 2012, 07:33

VW ir ok..... bet.... tie 2.0 dīzelīši tik švaki, 140 zs ir krietni par maz tādam Passātam...... kādreiz viņiem bija 2.5 dīzeļi. tam vismaz bija resurss apakšā....


#5autorsSeptember 10, 2012, 07:47

ir kaut kāds muļķis. pareizi palielinot jaudu resurss nepazūd, smagi pietrūkst tehniskās izglītības.


#6Valters no MazpisāniemSeptember 10, 2012, 09:31

Manuprāt, Audi Allroad=VW Alltrack abiem atšķirās lampas un salons, bet būtībā abi ir gandrīz identiski.


#7KeksSeptember 10, 2012, 09:46

Cena liekas tomēr par lielu. Hyundai i40 ir lētāks un arī vizuāli smukāks


#8SandrissSeptember 10, 2012, 09:47

Un kada cena tiesi sim testa modelim?standarta aprikojums vai ka?

Bet patikami,ka nav video test,bet lasams...jo ne visiem ieslejams video skatities...paldies!:)


#9KlokSeptember 10, 2012, 09:48

Tā jau smuks un labs kamēr jauns, bet vispār nav vērts saistīties ar VW, jo resurs viņiem ir ļoti mazs (max 250 000km) - tieši motors un kārba utt. Pēc tam var taisīt kapitalku 100%


#10100$September 10, 2012, 10:33

VW ir ok..... bet.... tie 2.0 dīzelīši tik švaki, 140 zs ir krietni par maz tādam Passātam...... kādreiz viņiem bija 2.5 dīzeļi. tam vismaz bija resurss apakšā....


#11autorsSeptember 10, 2012, 10:47

ir kaut kāds muļķis. pareizi palielinot jaudu resurss nepazūd, smagi pietrūkst tehniskās izglītības.


#12Valters no MazpisāniemSeptember 10, 2012, 12:31

Manuprāt, Audi Allroad=VW Alltrack abiem atšķirās lampas un salons, bet būtībā abi ir gandrīz identiski.


#13TakaSeptember 10, 2012, 13:11

Autora nav spējīgs pamatot savu apgalvojumu, ka 170ZS dzinējam ir elektroniski palielināta jauda un samazināts resurss.

Tikpat labi 140ZS modelis var būt vienkārši "elektroniski piežmiegts" 170ZS modelis vai arī abi dzinēji var būt ar pilnīgi atšķirīgas uzbūves.


#14KspSeptember 10, 2012, 13:13

Nemāku teikt par jaunākajiem 2.0 TDI, bet vecākiem 2004 2.0 TDI 170 ZS versijām bija niknāki sajūgi un cita tipa turbīnas, tāpēc tika uzskatīts, ka 170 ZS konfigurācijā motors ir izturīgāks, ja pārāk daudz netrako.


#15RGSeptember 10, 2012, 15:50

to Ksp
Motori 2.0 TDI no 2008 gada mainijās.


#16TakaSeptember 10, 2012, 16:11

Autora nav spējīgs pamatot savu apgalvojumu, ka 170ZS dzinējam ir elektroniski palielināta jauda un samazināts resurss.

Tikpat labi 140ZS modelis var būt vienkārši "elektroniski piežmiegts" 170ZS modelis vai arī abi dzinēji var būt ar pilnīgi atšķirīgas uzbūves.


#17KspSeptember 10, 2012, 16:13

Nemāku teikt par jaunākajiem 2.0 TDI, bet vecākiem 2004+ 2.0 TDI 170 ZS versijām bija niknāki sajūgi un cita tipa turbīnas, tāpēc tika uzskatīts, ka 170 ZS konfigurācijā motors ir izturīgāks, ja pārāk daudz netrako.


#18RGSeptember 10, 2012, 18:50

to Ksp
Motori 2.0 TDI no 2008 gada mainijās.


#19bcrSeptember 11, 2012, 13:42

Labs, bet līdz Volvo XC70 vēl tāls ceļš ejams. Tomēr XC70 ir galvas tiesu pārāks un izskatās, ka arī piekare ir augstāka, kas ir ļoti būtiski.


#20bcrSeptember 11, 2012, 16:42

Labs, bet līdz Volvo XC70 vēl tāls ceļš ejams. Tomēr XC70 ir galvas tiesu pārāks un izskatās, ka arī piekare ir augstāka, kas ir ļoti būtiski.


Citas ziņasBOOT.Lv sākumlapa

Jau novembrī Latvijā ieripos jaunais Ford Focus

Jau novembrī Latvijā ieripos jaunais Ford Focus(2)

Jau novembrī Latvijā būs nopērkams jaunais Ford Focus modelis, kas ir līdz pat 19% ekonomiskāks un saražo ievērojami mazāk kaitīgo izmešu. Turklāt tas būs vienīgais automobilis Eiropā, kas būs pieejams komplektācijā ar 1,5 litru EcoBoost benzīna dzinēju. Jaunais Focus būs pirmais automobilis Eiropā ar jauno 1,5 litru EcoBoost benzīna dzinēju, kā arī tas pirmo reizi būs pieejams

Renault atrāda Eolab – auto, kas patērē vien 0,8 litrus degvielas uz katriem 100 kilometriem

Renault atrāda Eolab – auto, kas patērē vien 0,8 litrus degvielas uz katriem 100 kilometriem(4)

Francijā bāzētais autobūves uzņēmums Renault ir atrādījis jaunāko lolojumu – Eolab konceptauto. Šis auto nav viss kārtējais supervāģis, kas apgādāts agresīvām dizaina līnijām un jaudīgu dzinēju, bet gan īpaši ekonomisks transportlīdzeklis, kas, visticamāk, uzstādīs jaunus degvielas ekonomijas rekordus. Ir jāmin vien divi skaitļi, lai dotu priekšstatu par iespaidīgo tehnoloģiju, ar ko Renault grasās apgādāt šo

Rēzeknes Tehniskās apskates naktī tiks piedāvāta bezmaksas automobiļu diagnostika

Rēzeknes Tehniskās apskates naktī tiks piedāvāta bezmaksas automobiļu diagnostika(0)

Ceturtdien, 18.septembrī, Rēzeknē, Jupatovkas ielā 1a no plkst.19:00 līdz 24:00 notiks Tehniskās apskates nakts. Tās devīze – „Mēs par drošu auto!”. Pasākuma laikā tiks svinīgi atklāts arī atjaunotais CSDD klientu apkalpošanas centrs. Tehniskās apskates nakts pasākuma nolūks ir mudināt autobraucējus piedalīties ceļu satiksmē ar drošiem un tehniskā kārtībā esošiem transportlīdzekļiem, lai neapdraudētu ne savu, ne

Honda “atdzīvinās” HR-V krosoveru, cerot uzlabot realizācijas rādītājus Eiropā

Honda “atdzīvinās” HR-V krosoveru, cerot uzlabot realizācijas rādītājus Eiropā(2)

Honda HR-V pirmo reizi dienas gaismu ieraudzīja 1998. gadā, bet šī modeļa mūžs nebija ilgs un 2006. gadā tā ražošana tika pārtraukta. Jaunākā informācija gan liecina, ka Honda “atdzīvinās” HR-V nosaukumu, jau nākamajā gadā Eiropas valstīs laižot klajā jauno modeli. Jaunā HR-V debija tiek gaidīta oktobrī plānotajā Parīzes auto izstādē. Taču jau tagad vietne Autocar

Aston Martin atrāda jaunākās paaudzes Lagonda dizainu

Aston Martin atrāda jaunākās paaudzes Lagonda dizainu(9)

Pirms laika vēstījām, ka Aston Martin plāno “atdzīvināt” Lagonda nosaukumu, laižot klajā jaunu luksus klases spēkratu, kas paredzēts realizēšanai Tuvo Austrumu reģionu valstīs. Kamēr pirmie modeļi vēl tiek testēti uz koplietošanas ceļiem, kompānija laidusi klajā spēkrata oficiālos attēlus. Sagaidāms, ka Lagonda tiks piedāvāta ierobežotā skaitā un galvenokārt Tuvo Austrumu valstu iedzīvotajiem. Dotajā brīdī norisinās intensīvs spēkrata

Reklāmas izvietošana

Tehnoloģiju portāls BOOT.Lv ir vadošais šīs nozares interneta medijs Latvijā, kas katru dienu nodrošina lasītājus ar jaunākajām tehnikas, auto, spēļu un izklaides ziņām.

Portāls BOOT.Lv ir atvērts nestandarta reklāmas kampaņu risinājumiem.

Sociālie tīkli un saziņa

Populārākās sadaļas

© 2001 - 2014 BOOT.Lv Visas tiesības aizsargātas. Jebkādas informācijas pārpublicēšana pieļaujama tikai ar BOOT.Lv rakstisku atļauju.