BOOT.Lv auto tests: VW Passat Alltrack

2011. gada oktobrī Volkswagen Tokijas auto šovā iepazīstināja pasauli ar Passat Alltrack. Šī Passat modifikācija ir paredzētā kā pāreja starp ierasto ielas Passat un VW ražotājiem SUV – Tiguan un Touareg.

Salīdzinot ar ierasto Passat, Alltrack ir par 3 cm augstāks klīrenss (135 mm pret 165 mm). Passat Alltrack ir vienīgais ne-SUV auto Volkswagen saimē, kam tiek uzstādīta 4motion pilnpiedziņa ar bezceļu braukšanas programmu. Iepriekš programma tika taupīta jau minētajiem Tiguan un Touareg. Šī programma sevī ietver elektronisko diferenciāļu bloķēšanu un kāpumu pārvarēšanas asistentu.

Testam saņemtais Volkswagen Passat Alltrack aprīkots ar BlueMotion tehnoloģiju, kas nozīmē papildu degvielas ietaupījumu jau tā ekonomiskajam dīzeļdzinējam. BlueMotion galvenās tehnoloģijas ir start/stop dzinēja izslēgšanas programma un bremzēšanas enerģijas uzkrāšana. Ražotājs apgalvo, ka BlueMotion tehnoloģiju komplekss ļaut ietaupīt ap vienu litru degvielas uz 100 kilometriem.

Lai attaisnotu savu bezceļnieka nosaukumu, zem dzinēja uzstādīts pamatīgs metāla aizsargvairogs. Tas nav redzams, bet izskatam auto priekšā un aizmugurē pieliktas sudrabotas plastmasas, kas izskatās pēc aizsarga.

  • 2.0 litru TDI CR dīzeļdzinējs, BlueMotion;
  • 140 zirgspēki pie 4200 apgr.min., 320 Nm pie 1750 – 2500 apgr.min.;
  • Sešu pārnesumu DSG ātrumkārba, Haldex tipa pilniedziņa;
  • Maksimālais ātrums 214 km/h, 0 – 100 sasniedz 8.9 sek.
  • CO2 izmeši 155 g/km;
  • Cena sākot no 33 000 EUR.

Tiešām bezceļnieks?

Ja jau bezceļnieks, tad apskatu arī jāsāk ar to. Teorijā Haldex tipa pilnpiedziņa, kas uzstādīta Volkswagen Passat Alltrack, ikdienā 90% novada priekšējiem riteņiem. Tai pat laikā tā ir spējīga nemanāmi novadīt nepieciešamo jaudu arī aizmugurējiem riteņiem.

Volkswagen pilnpiedziņa ir izturējusi laika pārbaudi un pierādījusi sevi kā uzticamu, ekonomisku un nemanāmu tehnoloģiju. 4motion nav ikdienā pamanām, nepadara braukšanu smagnējāku un gandrīz nemaz neietekmē degvielas patēriņu. Vēl labākus rezultātus tā spēj uzrādīt ar jau minētajiem bezceļu asistentiem.

Šeit gan mēs nonākam pie diezgan interesantas pretrunas – teorētiski BlueMotion pasākumu kopums ietver sevī arī zemākas pretestības riepu izvēli, kā arī pazeminātu klīrensu, papildus elementus auto apakšā, kas samazina gaisa pretestību. Šaubos, ka šis viss varētu atbilst īstenībai Alltrack variantā.

Ārējais izskats

Diezgan grūti būtu pārdot Passat Alltrack, ja tam nebūtu šādi tādi vizuāli knifiņi piešķirti. Viens pamatīgs spēriens ir jau minētie plastmasas „aizsargi” automašīnas priekšā un aizmugurē.

Tāpat Volkswagen izvēlējis arī citas formas vieglmetāla diskus, hroma detaļas ir matētas un formu pamainījis arī radiatora režģis.

Pavirši uzmetot aci, Volkswagen Passat Alltrack būs grūti atšķirt no kāda parastā Passat. To arī uzskatu par lielāko Alltrack mīnusu.

Salons

Arī salons ir tipisks Passat salons, to papildus rotā uzraksts Alltrack aiz ātrumpārslēga. Sīkāk papētot, protams, parādījušās dažas papildu pogas, kas palīdzēs „uzrāpties” slīpumā vai pārvarēt kādu dubļaināku peļķi.

Kā jau varēja nojaust, salons ir ārkārtīgi ērts, pārdomāts un izskatīgs. Izmantotie materiāli ir kvalitatīvi un nerada šaubas par samaksātās naudas iztērēšanas lietderību.

Nekur neatradīsi papildus ekstras, kuras varētu sagaidīt no bezceļnieka. Salonā nav papildu rokturi vai mantu novietnes. Standarta Passat salons.

Dzinēju gamma

Passat Alltrack nav plaša dzinēju izvēle. Pieejams viens benzīna TSI turbodzinējs, kas attīsta 210 zirgspēkus un divi dīzeļdzinēji. Volkswagen nav sevi apgrūtinājis ar divu dažādu dīzeļdzinēju izveidi, aprobežojoties ar viena dzinēja vadības programmas izmainīšanu, kas 140 zirgspēku agregātu padara par 30 zirgspēkiem jaudīgāku.

Cik tas ir prātīgi un vai pircējs izvēlēsies jaudīgāko versiju, lai pēta pats Volkswagen. Manuprāt, piemaksāt par dzinēju, kuram elektroniski palielināta jauda un teorētiski samazinās ekspluatācijas laiks, nav pats prātīgākais darbs.

170 zirgspēku agregātu nav nācies novērtēt, pieļauju, ka tā dinamika ir labāka, bet ikdienas pārvietošanās būtu saraustītāka un nevajadzīgi agresīvāka. No otras puses – DSG pārnesumkārba ir pārdomāta un lieliski spēj apkalpot arī vairāk zirgspēku un lielāku griezi.

Gaita un dinamika

Šobrīd, kad visās vietās uzstādīti ierobežojumi, radari un ceļu stāvoklis ir stipri diskutabls, nākas atzīt, ka ar mežonīgu jaudu te nav ko darīt. Protams, ir patīkami, ja pie apdzīšanas manevra veikšanas nav jāplāno trīs gājieni uz priekšu.

Divu litru dīzelis komplektā ar DSG divsajūgu pārnesumkārbu nodrošinās visu nepieciešamo jaudu un ekonomiskumu. Volkswagen Passat Alltrack tomēr pamatā ir ģimenes universālis un nav paredzēts ekstremālai braukšanai.

Vērtēju, ka jaunam auto šāda dzinēja un pārnesumu kārbas komplektācija ir visvilinošākā. Ja vērtē otrreizējo tirgu, tad tādā labāk kotējas manuālās pārnesumkārbas. Bet diez vai izvēloties automašīnu šajā cenu kategorijā kāds aizdomājas par otrreizējā tirgus niansēm.

Kopsavilkums

Volkswagen Passat Alltrack, protams, ir ļoti interesants auto. Tam nav pārāk daudz tiešu konkurentu – Subaru Outback ar bokserdīzeli gan būs par apmēram 3000 EUR lētāks, bet noteikti ne komfortablāks un pieejams tikai ar manuālo pārnesumkārbu. Audi A6 Allroad quattro būs teju divas reizes un Volvo XC70 arī būs jūtami dārgāks.

Nedaudz apbēdināja Alltrack salons, jo tas funkcionāli ne ar ko neatšķiras no parasta Passat. Arī ārējais izskats nav piedzīvojis uzreiz pamanāmas pārvērtības, kaut riteņu arkas varēja būt pasargātas ar plastmasas uzlikām.

Kopumā vērtēju, ka Volkswagen Passat Alltrack ir kārtējais VW ar jau pierasto labo kvalitāti un izskatu. Alltrack pietrūkst tā „odziņa” un sajūta, ka šis auto ir spējīgās, nekā ļoti līdzīga izskata parastais Passat.

+ liels un komfortabls ģimenes universālis par saprātīgu cenu

+ iespēja „iebrist dubļos”

+ nedaudz augstāka sēdpozīcija, labāka pārredzamība

- pietrūkst sajūtas, ka atrodies gandrīz bezceļniekā

- salonā un eksterjerā praktiski nav atšķirību no parasta Passat

Citas ziņasBOOT.Lv sākumlapa

Volkswagen izstrādājis jaunu konceptauto – vidējās klases četrdurvju kupeju

Volkswagen izstrādājis jaunu konceptauto – vidējās klases četrdurvju kupeju(2)

Pekinas auto izstādē Volkswagen plāno prezentēt jaunu konceptauto. Spēkrats solās būt vidējās klases četrdurvju kupeja, kas bāzēta uz jaunākās paaudzes Jetta. Noslēpumainais spēkrats ir aptuveni 1,4 metrus augsts, 4,6 metrus garš un 1,8 metrus plats. Rezultātā auto solās būt īsāks gan par Passat, gan Jetta, un vienlaikus arī platāks par abiem. Spēkrats būs sava veida

Peugeot pirmo reizi prezentē automobili 2008 DKR, kas piedalīsies Dakaras rallijā

Peugeot pirmo reizi prezentē automobili 2008 DKR, kas piedalīsies Dakaras rallijā(0)

Šodien tika publiskotas Team Peugeot Total 2008 DKR automobiļa fotogrāfijas, ar kuru Peugeot komanda 2015. gadā pēc 25 gadu pauzes piedalīsies Dienvidamerikā notiekošajā Dakaras rallijā. Komandā brauks spānis Karloss Sainss (Carlos Sainz) un francūzis Kirils Desprē (Cyril Despres). Fotogrāfijas un video materiāls ir pieejams interneta vietnē: www.redbullcontentpool.com. Apskatot materiālus, sistēma pieprasa reģistrēties kā lietotājam, taču nenožēlosiet

Apple sadarbojas ar Pioneer, lai paplašinātu CarPlay pieejamību

Apple sadarbojas ar Pioneer, lai paplašinātu CarPlay pieejamību(1)

Pioneer nes labas ziņas visiem tiem, kas vēlas izbaudīt Apple CarPlay sniegtās iespējas. Tagad vairākās kompānijas izstrādātajās multimediju sistēmās būs pieejams Apple izstrādātais ceļabiedrs. Apple izstrādātā CarPlay opcija būs pieejama Pioneer NEX sērijas multimediju ierīcēs, pateicoties jau drīzumā gaidāmajam atjauninājumam. Plānots, ka atjauninājums būs pieejams jau šā gada vasaras sākumā. Uzlaboto audiosistēmu cena svārstīsies no 700

Jau drīzumā jaunais Nissan X-Trail nonāks pārdošanā Eiropas valstu tirgos

Jau drīzumā jaunais Nissan X-Trail nonāks pārdošanā Eiropas valstu tirgos(0)

Jau sākot ar maiju Eiropas valstu tirgos nonāks jaunais Nissan X-Trail. Saņēmis dizaina iezīmes no Qashqai, Nissan jaunais spēkrats varēs lepoties ar visnotaļ pievilcīgu cenu, ekonomiskiem dzinējiem un praktisku uzbūvi, kas ļaus izvēlēties arī auto versiju ar septiņām sēdvietām.  X-Trail tiks piedāvāts ar to pašu 1,6 litru turbodīzeli, kas atrodams jaunajā Qashqai un attīsta 130

Nissan noslēdz ilģtermiņa līgumu ar UEFA Čempionu Līgu

Nissan noslēdz ilģtermiņa līgumu ar UEFA Čempionu Līgu(0)

Nissan Motor Co, Ltd. šodien ziņo par četru gadu globāla sadarbības līguma noslēgšanu arUEFA Čempionu Līgu, ieskaitot UEFA Superkausu. Šis līgums ir Japāņu autoražotāja līdz šim lielākais sponsorēšanas darījums, un līdz ar to Nissan kļūst par oficiālo partneri visā pasaulē no 2014./15. līdz 2017./18. gada sezonai. „Aizraujošas inovācijas ir Nissan „lauciņš”, un kopā ar UEFA

Reklāmas izvietošana

Tehnoloģiju portāls BOOT.Lv ir vadošais šīs nozares interneta medijs Latvijā, kas katru dienu nodrošina lasītājus ar jaunākajām tehnikas, auto, spēļu un izklaides ziņām.

Portāls BOOT.Lv ir atvērts nestandarta reklāmas kampaņu risinājumiem.

Sociālie tīkli un saziņa

Populārākās sadaļas

© 2001 - 2013 BOOT.Lv Visas tiesības aizsargātas. Jebkādas informācijas pārpublicēšana pieļaujama tikai ar BOOT.Lv rakstisku atļauju.