Pēc neliela pārtraukuma BOOT.Lv auto sadaļa ir atpakaļ ar jaunu un plašu auto apskatu, kurā 750 kilometru garumā testējām jauno Honda Accord ar dinamisko 2,4-litru benzīna agregātu. Testa auto BOOT.Lv rokās pabija četras dienas, kas bija pietiekams laiks, lai pa Latvijas gludajiem un ne tik gludajiem ceļiem atklātu visas japāņu modeļa pilnības un nepilnības.

Elegantāks un dārgāks

Sāksim apskatu no ārpuses – vizuāli uzreiz redzami klāt nākušie centimetri (garumā 6 cm, platumā 8 cm un augstumā 3,5 cm), jo, salīdzinot ar iepriekšējo paaudzi, jaunais šķiet uzpūstāks, ko vislabāk var pamanīt pārspīlēti lielajā radiatora režģī. Ja tas netraucē, tad citādāk dizains ir elegants, ar savām odziņām kā hromētajiem durvju rokturiem un izteiktajām riteņu arkām. Kopumā jaunais Accords izskatās vairs ne tik dinamisks, kā dārgāks un augstvērtīgāks, tādējādi kā potenciālos klientus piesaistot arī vecāka gadagājuma cilvēkus.

201 zirgspēks un 10 litru vidējais patēriņš

Testa versija bija aprīkota ar jaudīgāko dzinēju (2,4-litru benzīns) un automātisko pārnesumkārbu, kas savu darbu pildīja teicami, tas ir ātri pārslēdzās un bija paredzama, līdz ar to arī nevienā mirklī neradās vajadzība pēc manuālā režīma, kurā varēja darboties ar aiz stūres novietotām svirām. Jāatzīmē gan, ka uz šosejas pietrūka sestā roba, jo Honda piedāvā vien piecu pakāpju automātu.

2,4-litru agregāts ar 201 zirgspēku veiksmīgi tika galā ar gandrīz 1600 kilogramus smago virsbūvi, tādējādi uz šosejas apdzīšanas manevri problēmas nesagādāja, bet pilsētas režīmā jaudas pietika atliektiem galiem. Kā jau klasiskam benzīna dzinējam jaudas un griezes pīķis atrodams apgriezienu augšdaļā, kurā ar i-VTEC sistēmu aprīkotais agregāts priecē ar sportisku toni. Zem šiem apgriezieniem rindas četrinieks lepojas ar klusu un neuzkrītošu darbību.

Tā kā ceļi veda pārsvarā pa šoseju, tad vidējais patēriņš testa laikā nokritās līdz 9 litriem, šosejas režīmā pie 90-110 km/h pat sasniedzot 5-7 litrus uz 100 kilometriem. Norestartējot patēriņu Rīgā mums pēc borta datora datiem pāteriņš iznāca ap 12 litriem. Stāvot sastrēgumos, šis rādītājs gan paceltos par vēl kādu litru. Par piemēru ņemot modeļa potenciālo vidējo klientu, kas dzīvo pierīgā un strādā Rīgā, vidējais patēriņš, samērīgi braucot, varētu būt ap 10 litriem uz 100 kilometriem.

Komforts, sports un asas bremzes

Ar dinamiku un patēriņu tikām galā, tagad par ģimenes auto tikpat svarīgu kategoriju – komfortu un gaitas īpašībām. Jāsaka, ka Hondas inženieriem ir izdevies izveidot harmoniju starp komfortu un sportu, jo līkumos uz ceļa turās izcili, bet bedres un nelīdzenumus bez problēmām absorbē, cauri mīkstajiem ādas krēsliem vien liekot nojaust par negludumiem. Protams, S-klases komfortu nesagaidīt, bet priekš vidējās klases balstiekārtas darbība un skaņas izolācija ir vairāk nekā pieņemama. Par precīzo vadāmību un stabilitāti pie lielākiem ātrumiem pārliecinājāmies Kurzemes, precīzāk starp Sabili un Kandavu esošajās virāžās, kurās jaunais Accord turējās braši un nevienā brīdī nezuda pārliecība par to, ka viltīgās līkumu sērijas varētu meistarot vēl ātrāk.

17 collu vieglmetāla diski, kas apauti ar 225/50 izmēra Yokohama riepām, ir kā kompromiss starp izskatu un komfortu – tie salīdzinoši lielajās arkās nepazūd un vienlaikus nodrošina patīkamu braukšanu. Aiz riteņiem slēpjas jaudīga bremžu sistēma, kas pirmo reizi nospiežot bremžu pedāli pat pārsteidza ar savu aso un pārliecinošo darbību.

Ādas sēdekļi un kvalitatīvā apdare

Salons mūs sagaidīja ar ērtiem un plašiem ādas sēdekļiem, kvalitatīviem materiāliem un labu aprīkojumu. Priekšējie sēdekļi bez ādas apdares ir arī elektriski regulējami (vadītāja sēdeklis ar atmiņas iespēju) un apsildāmi, savukārt aizmugurē sēdošajiem pieejams elkoņa balsts ar diviem glāzīšu turētājiem, kas spēj uzņemt arī nedaudz lielākus dzeramtraukus par standarta 0,5 litru kolas pudelēm, bet nedaudz pieviļ tā nefiksēšanās, kā rezultātā tas atduras pret sēdekļa pamatni un ir nedaudz par zemu ērtai rokas balstīšanai.. Šādas ekstras, kā arī vairāki papildus nodalījumi pieejami arī priekšā, pie kam vadītāju priecē uz sportiskas nots veidoti ādas stūres rats un automātiskās pārnesumkārbas pārslēgs.

Par apdari runājot – vizuāli tā priecē ar grafīta krāsas aplikācijām, tumša koka imitāciju un modernu paneli, kas savukārt izceļas ar saprotami novietotām pogām, slēdžiem un glīti veidotu instrumentu paneli. Sākotnēji gan nedaudz apjukt var ar daudzajām uz stūres esošajām pogām, tomēr pēc neilga laika aprod arī ar tām.

Iekārtošanās ilgu laiku neprasa, jo gan sēdekli, gan stūres ratu var saregulēt optimāli. Vienīgais mīnus – man ar saviem 1,90 metriem kreisā kāja, esot uz atbalsta, nedaudz skārās klāt kreisās puses paneļa izvirzījumam. Aiz sevis iesēžoties vietas nebija pārpārēm, tomēr īsāka auguma cilvēki par vietas daudzumu aizmugurē nesūdzējās pat garākos pārbraucienos. Vidējai klasei atbilstošs arī bagāžas nodalījums – 464 litri. Bet sānu atpakaļskata spoguļi gan pārspēj sāncenšus – tie ir lieli un nodrošina izcilu redzamību.

Premium audio sistēma un 21100 lati

Sāksim labāk ar testa auto Exec līmeņa aprīkojumu, jo tas priecēs vairāk nekā cenas uzzināšana. Par gaišāku skatu gādā ksenona lukturi, par ērtu šosejas braukšanu – kruīza kontrole, bet ausīm tīkama būs labi skanošā Premium audio sistēma ar 10 skaļruņiem (t.sk. sabvūferu), 6 kompaktdisku mainītaju un USB un AUX ieejām, kas vienlīdz kvalitatīvi atskaņos gan jauniešu iecienītus klubu grāvējus, gan arī vecvecāku elkus Viktoru Lapčenoku un Noru Bumbieri.

Mūsu testa auto – 2,4-litru sedans ar automātisko pārnesumkārbu un Exec aprīkojuma līmeni – maksā 21100 latus, savukārt Accord bāzes cena 2,0-litru benzīna versijai ar mehāniku un Comfort aprīkojumu ir 15930 lati. Bez abiem benzīna agregātiem pieejams arī 2,2-litru i-DTEC dīzeļdzinējs, kas ar savu lielāko un ātrāk pieejamo griezes momentu pilsētas satiksmei varētu likties patīkamāks.

BOOT.Lv novērtējums:

Ar jaunākās paaudzes Accord japāņu ražotājam ir izdevies radīt sabalansētu vidējās klases modeli un pietuvoties premium pārstāvjiem BMW 3.sērijai, Lexus IS un Mercedes C-klasei.

Fotogrāfiju autors: Rihards Baumanis

Liels paldies par sadarbību Honda oficiālajam dīlerim Nippon Auto!

Komentāri 24

Leave a Reply

  • kuzjma
    January 19, 2010, 19:22

    a v celom po upravleniju i komfortu vozdenij SUPER polucajes udovolstvije

  • kuzjma
    January 19, 2010, 19:18

    Da no salon mix sedenja ne ve kozannije tolko perfoirivannaja seredina sidenij a bokovinki iz iskustvennoj kozi i ocenj neznije ne ocenj prakticno v prediduscej modeli bili lucse: (

  • Anonīms
    May 9, 2009, 20:42

    Kaut kā baigi atgādina Hyundai Sonata. Viduskonsoli gan patizla gan vecajam, gan šitam. Ja ir ādas salons – tad paskatoties uz to – uzreiz kautkāda lētuma sajūta rodas. Pārējā ziņā viss tam auto ok.

  • Niere
    May 9, 2009, 15:02

    tie pakaļējie lukturi… puke… kā jau aziātam

  • Anonīms
    May 7, 2009, 11:36

    ->#17
    Vispār man ir iepriekšējās paaudzes Accord. Augums man ir 195, bet virs galvas vēl paliek kādi 8 cm līdz griestiem.

  • tā jau nekas,
    May 7, 2009, 10:46

    tomēr auto pirms bildēšanas varējāt nomazgāt, citādi uz kapota nesmukas svītras, īpaši pirmajās 2 bildēs.

  • Archuks
    May 7, 2009, 00:00

    ir pāris mīnusi, kuri ir uzskaitīti, kā arī tādi, kas nav izcelti kā mīnusi, bet gan kā piezīmes ;)

  • user
    May 6, 2009, 22:07

    Nezinu nevienu mašīnu, kur ergonomika būtu paredzēta cilvēkiem ar augumu virs 1,90m īpaši ar to izceļas BMW visas sērijas un gadi, kroplīšiem paredzēts salons. Protams, visās japāņu mašīnās sēdeklis uz viszemāko jānoregulē, lai galva pie griestiem neskartos. Vienīgi vecajā Audi 100 normāla auguma cilvēks varēja ērti vadīt kaut cik;

  • neatkarīgais eksperts*
    May 6, 2009, 21:26

    Mīnusi bija kaut vai par to šofera sēdpozīcijas brīdi – kāja atdūrās pret kaut kādu tur balstu.

  • Segvārds
    May 6, 2009, 21:08

    Nippon Auto dod automašīnas testam tikai tad, ja par tām raksta labus vārdus? nemanīju nevienā vietā, kur būtu uzskaitīti mīnusi. Vai tiešām šis ir perfekts auto?!