16.-18. jūnijā Pērnavā notiekošās sacensības pievienojušās prestižam autosporta klubam, kā dalībnieki ir Dubaijas 24 stundu sacensības, Formula 3, vācu DTM seriāls un daudzi citi labi zināmi autosporta pasākumi. Tos visus vieno riepu sponsors Hankook, kas ir viens no lielākajiem riepu ražotājiem pasaulē. Līdz ar to no šī brīža jaunākajām sacensībām Baltijā ir jauns nosaukums: Hankook Baltijas 1000 km sacensības.

„Šāda spēcīga partnera atbalsts ir izdevīgs no dažādiem aspektiem: prestižais vārds, zināšanas un kompānijas pieredze. Esmu pārliecināts, ka to visu izmantosim tik daudz, cik vien iespējams. Tāpat arī ražotājam ir jauns veids kā sasniegts lielu auditoriju ne vien Baltijā, bet gan visā pasaulē. Man ir prieks, ka Hankook Baltijas valstīs ir izvēlējies tieši mūs,” stāsta sacensību organizators Darius Grinbergas.

Tomēr Hankook ir ne vien nosaukuma partneris. Riepu ražotājs palīdzēs popularizēt pasākumu Eiropā un nodrošinās līdzvērtīgāku konkurenci, jo visi sacīkšu dalībnieku automobiļi tiks apauti ar vienādām Hankook riepām.

Pieredzējuši autosportā

„Mēs esam ļoti lepni būt par Hankook Baltijas 1000 km sacensību sponsoriem. Tas ir lielisks sasniegums būt par pirmo riepu ražotāju Baltijā, kas atbalsta šādu pasākumu. Tā kā Baltijas un Ziemeļeiropas reģioni mums ir ļoti būtiski pārdošanas tirgi, tad mēs esam paveikuši labu darbu, jo ar gaidāmo pasākumu spēsim uzrunāt daudzus autosporta fanus un gala lietotājus,” par jauno sadarbību stāsta Hankook Europe autosporta nodaļas direktors Manfreds Sandbihlers.

Kompānijas vārds labi zināms ne vien labo ielas riepu dēļ, bet arī autosporta aktivitāšu kontekstā. Kopš 2004. gada Hankook ir atbalstījis daudzas uzvarētāju komandas izturības un citās autošosejas sacensībās, tomēr kompānija daudz labāk zināma ar tās pasākumu un seriālu sponsorēšanu.

2011. gadā Hankook kļuva par galveno riepu piegādātāju slavenajā vācu DTM autošosejas seriālā, savukārt gadu vēlāk par to pašu vienojās ar FIA organizēto Formula 3. Šis čempionāts bijis kā atspēriena punkts uz pirmo formulu tādiem pilotiem kā Airtonam Sennam, Mihaelam Šūmaheram, Sebastianam Fetelam un citiem.

2013. gadā Hankook kļuva par Junioru WRC čempionāta partneri, savukārt 2014. gadā ražotājs pievienojās prestižajam 24 stundu izturības sacensību seriālam, kļūstot par nosaukuma partneri sacīkstēm, kas norisinās Dubaijā, Barselonā, Silverstounā un citās slavenās trasēs.

„Tas ir viens no lielākajiem garo distanču sacensību seriāliem pasaulē ar plašu automašīnu klāstu: Audi R8 LMS, BMW Z4 GT4, Ferrari 458 GT3, Mercedes SLS AMG GT3, Porsche 997 RSR, Renault Sport RS-1 u.c.,” tā Sandbihlers.

2016. gada sākumā Hankook paziņoja par sadarbības uzsākšanu ar jauno ADAC TCR čempionātu Vācijā un citiem salona automobiļu autošosejas čempionātiem Itālijā un Portugālē.

Hankook Baltijas 1000 km sacensības, kas no 16. līdz 18. jūnijam norisināsies Pērnavas Auto24Ring trasē, tagad arī pievienojušās prestižajam sacīkšu klubam.

„Līdz ar Hankook Baltijas 1000 km sacensību tiešraidēm Latvijas, Lietuvas un Igaunijas ziņu portālos un starptautiskajā, ar miljoniem skatītāju auditoriju apveltītajā Motors TV kanālā mēs uzskatām, ka šī ir izcila iespēja uzrunāt ļoti plašu auditoriju,” uzskata Hankook Eiropas autosporta nodaļas vadītājs.

Līdzvērtīgāka cīņa

Tas ir labi zināms fakts, ka, ja visi sacīkšu automobiļi izmanto to pašu riepu, sacensības iesoļo nākamajā līmenī. Īpaši svarīgi tas ir autošosejā, kur dažādās riepas samazina braucēja lomu trasē.

„Vienādu riepu izmantošana visiem dalībniekiem dod iespēju līdzvērtīgākām cīņām pat starp dažādiem automobiļiem. Tas arī komandām atvieglo darbību, atstājot vairāk laika domāšanai par ātrumu, taktiku un kopējo sniegumu,” skaidro Hankook importētāja Juta direktors Audrius Gelzinis.

Gelzinis ir arī Juta Racing autosporta komandas vadītājs, tādēļ viņa pieredze šajā sportā mērāma dekādēs. Viņš ir pārliecināts, ka komandu darbs tiek atvieglināts, ja sacensību organizators var visiem piedāvāt vienādas riepas. Komandu vadītājiem vairs nav jādomā par dažādiem riepu modeļiem un to pasūtīšanu – par visu būs parūpējies jau piegādātājs.

„Komandas var ietaupīt laiku un darbu, jo riepas jau atradīsies trasē un viss serviss būs iekļauts. Ir tikai jāatgādā diski līdz piegādātāju teltij un tie tiks dabūti atpakaļ jau ar jau uzmontētām riepām,” tā Juta direktors.

Viņš uzver vēl vienu faktoru – laika apstākļu maiņas. Var līt lietus, var snigt vai notikt jebkas cits, bet nevienā brīdī nebūs jāuztraucas par atbilstošu riepu trūkumu. Vēl viena priekšrocība – ja dalībnieku automašīna sacensību sākumā tiks sabojāta un nebūs nepieciešamība pēc riepām, kuras komanda pirms sacensībām iegādājusies, komandu vadītājiem nebūs jādomā par to, ko ar tām iesākt (izmantot vēlāk vai pārdot). No otras puses – ja komanda sacensību laikā izmantos vairāk riepas nekā sākotnēji plānots, tā nebūs problēma, jo piegādātājam riepas pieejamas neierobežotā skaitā.

Arī autosporta faniem šī riepu izvēle gādās par aizraujošāku skatīšanos. Braucēju loma komandu rezultātos pieaugs un lēnākie piloti vairs nevarēs teikt, ka viņi bija lēni vecu riepu dēļ. Tāpat arī komandu vadītājiem nebūs iespēja kļūdīties ar riepu daudzuma izvēli pirms sacensībām.

Par sacensībām

Hankook Baltijas 1000 km sacensības notikts no 16. līdz 18. jūnijam Pērnavas Auto24Ring trasē, Igaunijā. Izturības sacensībās uz starta solās iziet līdz pat 40 komandām. Dalību jau apstiprinājušas komandas ar tādiem aizraujošiem automobiļiem kā Mercedes SLS AMG GT3, Maserati GT4 un BMW M3.