Pagājušajā piektdienā, 6. novembrī, piedaloties rekordlielam automobiļu skaitam – 34, tika aizvadīts “Latvijas Gada auto 2016” noslēdzošais “Lielais testa brauciens”, kurā dalību ņēma visi žūrijas biedri un automobiļi – titula pretendenti. Līdz pat 5. decembra noslēguma ceremonijai, jautājums paliek atklāts, kurš šogad pārspēs pagājušā gada laureātu – “Ford Mondeo”?

Šogad par pasākuma norises vietu kļuva Ādažu apkārtne ar bāzes vietu viesnīcā “Port Hotel”. Jāuzsver, ka šis noslēdzošais brauciens iemiesoja trīs stihijas, līdzīgi kā konkursam pieteiktais “Mercedes-Benz GLE Coupe”. Lai varētu automobiļus novērtēt no visdažādākajiem rakursiem, pasākumus tika filmēts no zemes, ūdens un gaisa. Protams, neizpalika arī individuālie testa braucieni ar šī gada konkursa „Latvijas Gada auto 2016” titula pretendentiem.

3_DSC2560

Iepriekšējos gados konkursa oficiālā fotosesija ir norisinājusies Jūrmalā, pludmales smiltīs, un Ādažu poligonā ar NATO smago, militāro tehniku. Šogad tika izvēlēta netipiska un visnotaļ ekskluzīva vieta – AB Dambis. Konkursa organizatori vēlējās apvienot jaunos automobiļus un Rīgas neatkārtojamo siluetu un panorāmu vienā kadrā. Arī viens no žūrijas pārstāvjiem, autožurnālists un TV režisors Roberts Jansons atklāj: „Oficiālā fotosesija radīja elpu aizraujošus skatus. Manuprāt, šī bija viena no ievērojamākajām Latvijas vēsturē, ņemot vērā to, ka vienuviet pulcējās 34 auto uz AB Dambja un fonā rotājas Rīgas burvīgie skati!”

Roberts Jansons ļoti pozitīvi vērtēja arī “Lielo testa braucienu” trīs dienu garumā: “Vērienīgs sākums, pēc kura sekoja trīs dienas intensīvas braukšanas ar visdažādākajiem automobiļiem. No rīta līdz vakaram bijām braukuši ar vienas stundas pārtraukumu. Kopumā ļoti daudz emociju un jaunu atziņu par konkrētiem spēkratiem. Manuprāt, ļoti vērtīgi ir tas, ka bija šī iespēja apstāties ceļa malā un jebkurā brīdī pārkāpt no “Peugeot 208” uz “Hyundai i20”, kas ir vienādas klases automašīnas.”

Gluži tapāt kā citu gadus, arī šogad žūriju veido autožurnālisti, Latvijas lielāko autoparku atbildīgās amatpersonas, autosportisti un citi auto nozares eksperti. Konkursa „Latvijas Gada auto 2016” žūrijā ir 26 biedri:

  • Aldis Bite, autožurnālists;
  • Aldis Zelmenis, autožurnālists;
  • Atis Jansons, autožurnālists;
  • Boriss Sebjakins, autožurnālists;
  • Edgars Utāns, “Latvenergo” transporta daļas vadītājs;
  • Evija Kukuvasa, VIP autonomas “Bad Boys Toys” dibinātāja;
  • Guntars Pulss, autožurnālists;
  • Guntis Vīksna, Ziemeļvidzemes laikraksta “Liesma” autožurnālists;
  • Ingars Tenis, “TVNET” autožurnālists;
  • Ivars Caune, autosportists;
  • Jānis Bite, “Latvijas Valsts Meži” AS saimniecības pārvaldes vadītājs;
  • Jānis Grīnhofs, “iAuto.lv” sporta žurnālists;
  • Jānis Mežulis Jānis Rapa, “Lattelecom” transporta nodaļas vadītājs;
  • Jurijs Petuhovs Juris Zvirbulis, LAMB prezidents;
  • Normunds Avotiņš, autožurnālists;
  • Oskars Irbītis, sertificēts valsts tiesu eksperts, RTU lektors;
  • Pauls Timrots, autožurnālists;
  • Pāvels Čujanovs, autožurnālists;
  • Raimonds Volonts, autoservisa “V4 Motors” direktors;
  • Raimonds Zandovskis, “Delfi Auto” redaktors, autožurnālists;
  • Roberts Jansons, autožurnālists, TV režisors;
  • Uldis Hmieļevskis, rallija “Kurzeme” organizators;
  • Uldis Rolis, “Rolis” SIA valdes loceklis;
  • Zigmārs Krūmiņš, “Latvijas Valsts Ceļi” VAS administratīvās daļas vadītājs.

Katram žūrijas biedram “Lielā testa brauciena” ietvaros bija pienākums izbraukt ar visiem konkursam pieteiktajiem automobiļiem, pretējā gadījumā konkrētais žūrijas biedrs nevarēja kvalificēties balsošanai. Jāuzsver tas, ka, testējot auto, bija jāievēro Latvijas Republikas ceļu satiksmes noteikumi, kā arī to, ka katrs žūrijas biedrs bija personiski atbildīgs par savas rīcības sekām konkursa pasākumos.

Automobiļu pieteikšana “Latvijas Gada auto 2016” konkursam noslēdzās jau 5. novembrī un šogad jaunus konkursa kandidātus pieteikt vairs nav iespējams. Jāpiebilst, ka bija atļauts pieteikt tikai jaunākos automobiļu modeļus, kuru pirmreizējā reģistrācija Latvijas CSDD bija sākot no 2014. gada 1. oktobra. Šogad konkursa noslēgums un rezultāti solās būt īpaši pārsteidzoši, ņemot vērā to, ka tiek pārstāvēts 21 autoražotāja zīmolus. 30 automobiļi pretendē uz prestižo titulu “Latvijas Gada auto 2016” un 4 automobiļi uz “Latvijas Komercauto 2016” titulu.

“Fiat 500X”,
“Fiat 500”,
“Jeep Renegade”,
“Škoda Superb”,
“Škoda Superb Combi”,
“Subaru Outback”,
“Subaru Forester”,
“Subaru Levorg”,
“Honda HR-V”,
“Honda Civic Type – R”,
“Honda Jazz”,
“Renault Kadjar”,
“Renault Espace”,
“Opel Corsa”,
“Suzuki Vitara”,
“Mazda2”,
“Mazda CX-3”,
“Mercedes-Benz GLE Coupe”,
“BMW X6”,
“Ford S-Max”,
“Ssang Yong Tivoli”,
“Hyundai Tucson”,
“Hyundai i20”,
“KIA Sorento”,
“Audi A4”,
“Audi Q7”,
“Volkswagen Golf GTE”,
“Peugeot 208”,
“Mitsubishi Outlander”,
“Volvo V60 Cross Country”.

Četri automobiļi pretendē uz “Latvijas Komercauto 2016” titulu:
“Mercedes-Benz Vito”,
“Nissan e-NV200”,
“Volkswagen Caddy”,
“Volkswagen T6”.

„Latvijas Gada auto 2016” organizators un iAuto.lv vadītājs Māris Ozoliņš uzsver, ka šogad konkursa uzvarētāju prognozēt ir ļoti grūti, jo ir pārāk daudz līdzvērtīgu pretinieku. Kā arī viņš piemetina, ka īpaši asa cīņa varētu izvērsties „Premium auto” un „Apvidus auto” nominācijās. Viens no žūrijas pārstāvjiem, Roberts Jansons, arī uzskata, ka pretendentu pulks šogad ir ļoti kupls un pirms izdarīt izvēli par labu 7 automobiļiem, kurus nosūtīt uz finālu, būs brītiņu jāpadomā.

Žūrijai būs jāveic balsojums par septiņiem automobiļiem, kuri iekļūs finālā un turpinās cīņu par “Latvijas Gada auto 2016” titulu un uzvarētājiem papildus nominācijās. Konkursa “Latvijas Gada auto 2016” fināla balsojums un svinīgā apbalvošanas ceremonija notiks 5. decembrī viesnīcā “Avalon Hotel” un plkst. 19:00 to varēs vērot TV un interneta tiešraidē.

Jāpiebilst, ka lielākais auto nozares gada notikums Latvijā, konkurss „Latvijas Gada auto” notiek jau septiņpadsmito reizi kopš 1998. gada.