Piektdien, 2016.gada 6.maijā Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) sadarbībā ar partneriem uzsāk kampaņu “Pieklājība vieno!”. Tās laikā dažādu transportlīdzekļu vadītāji un gājēji tiks informēti par izmaiņām noteikumos, kā ar viņiem tiks atgādināts par savstarpējo cieņu un sapratni. Īpaša uzmanība šajā kampaņā būs pievērsta velosipēdistu drošībai ceļu satiksmē.

Latvijā vairāk ka puse iedzīvotāju (52,1%) mēdz pārvietoties ar velosipēdu, bet ikdienā velosipēdu kā regulāru pārvietošanās līdzekli izmanto 9,9% iedzīvotāju, liecina CSDD un Tirgus un sociālo pētījumu aģentūras “Latvijas Fakti” pavasarī veiktais pētījums. Sākoties siltajam laikam velosipēdistu skaits ielās ļoti strauji palielinās.

CSDD ar kampaņu “Pieklājība vieno!” aicina satiksmes dalībniekus cienīt vienam otru, iepazīties un ievērot ceļu satiksmes noteikumus un izvēlēties piemērotāko un drošāko  pārvietošanās vietu ceļu satiksmē. “Līdzīgi kā iepriekšējās CSDD kampaņās, arī “Pieklājība vieno!” ietvaros mēs vēlamies uzrunāt plašu auditoriju un aicināt ikvienu iedzīvotāju būt pieklājīgiem un informētiem satiksmes dalībniekiem. Iedzīvotājiem ir jāsaprot, ka ceļu satiksmē mēs neesam vieni paši un katra mūsu rīcība ietekmē pārējos satiksmes dalībniekus, neraugoties uz to, vai esi kājāmgājējs, velosipēdists vai autovadītājs” stāsta CSDD valdes priekšsēdētājs Andris Lukstiņš.

2016.gada 1.janvārī spēkā stājās jaunie Ceļu satiksmes noteikumi, kuru mērķis ir uzlabot ceļu satiksmes drošību, īpašu uzmanību pievēršot mazaizsargātajiem satiksmes dalībniekiem. Jaunie noteikumi paredz, ka velosipēdistiem ir jāpārvietojas pa tiem paredzēto infrastruktūru, bet, ja tādas nav, tad pa brauktuvi vai izņēmuma gadījumā – pa ietvi, kur priekšroka dodama gājējiem.

“Latvijas Fakti” veiktas pētījums liecina, ka 48% velosipēdistu izvēlas braukt pa brauktuvi. Tās priekšrocības ir ērtums, ātrums un drošums. Proti, uz brauktuves satiksmes ir prognozējamāka līdz ar to arī drošāka un raitāka, savukārt uz ietves var pēkšņi parādīties neprognozējami šķēršļi: no vārtrūmes izskriet bērns vai suns, gājējs var strauji mainīt kustības virzienu u.c. negaidīti šķēršļi.

PIEKLAJIBA VIENO-1

Latvijas Riteņbraucēju apvienības priekšsēdētājs Viesturs Silenieks apgalvo, ka velosipēdistam, izvēloties braukt pa brauktuvi ir vairāki ieguvumi: pirmkārt, tas rada prognozējamu transportlīdzekļu plūsmu, jo autovadītāji redz un rēķinās ar  velosipēdistiem satiksmē, bet velosipēdistiem nav jāizvairās no uz ietves esošiem gājējiem, otrkārt, autovadītāji vieglāk pamana velosipēdistus, veicot dažādus manevrus un treškārt, velosipēdistam ir iespēja ātri un netraucēti nokļūt galamērķi, jo ceļš pa brauktuvi ir taisnāks un ātrāks.

CSDD kampaņa “Pieklājība vieno!” atbalstītāji apdrošināšanas sabiedrība ERGO, “Statoil Fuel & Retail”, bet sadarbības partneri Valsts policija un Latvijas Riteņbraucēju apvienība. Kampaņa tiek daļēji finansēta no OCTA līdzekļiem.

Komentāri 7

Leave a Reply

  • Tas pats Jānis
    May 7, 2016, 16:51

    Jā, “Kr(retīn)iskās masas” dalībnieki jau mums parādīji cieņu, uztaisīdami haosu uz Salu tilta. Nevar gribēt no citiem to, kas pašiem nav!

  • :P
    May 6, 2016, 18:47

    Es pats esmu velosipēdists ar lielu stāžu un esmu pilnīgi pret braukšanai pa brauktuvi. Kuri ir par, tiem arī ir vislielākā problēma ar CSN un sapratni, kur nu vēl tur var eksistēt pieklājība? Ja būtu kaut mazākā pieklājība no velobraucējiem, tad viņi nelīstu uz brauktuves tur, kur automašīnām knapi pietiek vietas. Piemēram Čaka iela. 2 joslas knapi un vēl tie kas ar velopediņi ar triko lien sānā un piedevām vietās, kur vispār nav cilvēku kustības pa 3-4m platu ietvi. Velopediņus vispār vajadzētu kā sugu aizdzīt uz Biķernieku trasi, lai tur braukā, nevis izvēlas braucamo daļu pat tur, kur blakām iet veloceliņš.
    Pie viena jautājums velopediņiem – kāda h pēc jābrauc uz Siguldas šosejas pa nepārtraukto līniju, lai izmantotu visu 1,5m asfalta malu un nemaisītos ar 90km/h braucošiem auto?

    • Sussi
      May 6, 2016, 21:22

      Čakmarijas ielā oficiāli ir viena josla un pēc CSN velobraucējiem jābrauc pa brauktuvi. Velobraucējam obligāti ir jābrauc tikai pa veloceļu, bet dalītais veloceliņš ar gājējiem nav veloceļš, skaidrs? Ar tādu stāžu tik elementāru lietu nezināšana izklausās pēc tukšas dir**nas.. :DD

      • Anonymous
        May 7, 2016, 00:18

        Kur rakstīts tas oficiālais par Čaka? Jebkura brauktuve dalās uz pusēm, ja tajā var pārvietoties blakām divi auto.
        Noteikumu nezināšana neatbrīvo no atbildības. Kā reiz jānes arī atbildība par tik tizliem noteikumiem, kādi lv ir ieviesti. Kādam ļoti patīk dabīgā atlase. Žēl tikai ka autovadītājam jācieš dēļ idiotiem, kuri lien uz braucamās daļas un maisās.
        Kā reiz visiem tiem, kuri brauc pa braucamo daļu nav pieklājības ne vienā acī.

        • Sussi
          May 7, 2016, 17:04

          Elementāri Mendelson, lielākajā Čaka ielas daļā nav joslu sadalošais krāsojums, gan ceļazīmes ir tikai vienas joslas kustībai nevis divām :)) Bet velosipēdistiem pēc jaunā CSN ir jābrauc pa brauktuvi nevis pa ietvēm, tā kā nesaprotu, ko tu tāds nervozs…

  • Volosipēdists
    May 6, 2016, 16:46

    Vajag aizliegt automašīnas un gājējus un tad viss būs štokos, valdīs miers un harmonija!

  • O_o
    May 6, 2016, 15:56

    pa brauktuvi ērtāk, arī ņemot vērā pašreizējos remontdarbus Rīgas ielās?