Spēcīgu lietavu laikā transportlīdzekļu vadītājiem Rīgā visvairāk jāuzmanās Krasta un Duntes ielā, kā arī Ulmaņa gatvē zem Salu tilta un tml. vietās zem tiltiem un ceļu pārvadiem, jo tur novadās liels ūdens daudzums – tā liecina apdrošināšanas sabiedrības ERGO apkopotie dati par hidrotrieciena radītiem negadījumiem. 

Hidrotrieciens ir negadījums, kas notiek, automašīnai iebraucot peļķē vai atrodoties kustībā pa applūdušu brauktuvi, kā rezultātā ūdens iekļūst motora telpā un rada bojājumus motoram un citiem elektriskajiem mezgliem vai agregātiem. Hidrotrieciens var nodarīt transportlīdzeklim neatgriezeniskus bojājumus, kā rezultātā tam nav iespējams turpināt kustību.

Screen Shot 2016-08-04 at 09.30.30

Šogad lielākais negadījums ERGO klientu pieredzē līdz šim izmaksājis 3 800 eiro par auto nodarītiem bojājumiem, iebraucot ūdenī uz applūdušas brauktuves.

„Auto var neatgriezeniski sabojāt ne tikai iebraucot peļķē, bet arī pretī vai blakus braucoša transportlīdzekļa radītas ūdens šalts. Hidrotrieciena radītu bojājumu novēršanai nereti nepieciešams kapitālais remonts, kad daļēji vai pilnībā jāmaina, piemēram, motora bloks ar virzuļiem un klaņiem, kā arī elektrosistēma. Vidēji šāds remonts izmaksā no 1700 līdz 2000 eiro, taču mūsu pieredzē ir bijis arī gadījums, kad remonta izmaksas mērāmas pat jauna auto vērtībā,” stāsta ERGO Atlīdzību regulēšanas departamenta direktors Ivars Vismanis.

Apkopojot zaudējumu pieteikumus, ERGO izveidots bojājumu tops, kas visbiežāk var rasties, iebraucot peļķēs un applūdušās brauktuvēs:

  1. Motora bloka bojājums (izsists caurums)
  2. Saliekti klaņi
  3. Nozaudēts auto numurs
  4. Salauzti virzuļi
  5. Saliekti vārsti

Lai izvairītos no hidrotrieciena un citiem ūdens radītiem bojājumiem, ERGO eksperti iesaka pirms lielas peļķes samazināt braukšanas ātrumu, jo sadursme ar ūdeni lielā ātrumā pielīdzināma auto sadursmei ar ietves apmali. Savukārt, ja auto jau iebraucis peļķē, tad tai cauri jābrauc vienmērīgi, nesamazinot ātrumu, lai neradītu atpakaļejošu ūdens vilni, kas var iekļūt motortelpā. Tomēr, ja priekšā redzama liela peļķe, visprātīgāk ir to apbraukt, ja iespējams.