Rīgas transporta iestādes atņēmušas transportlīdzekli privātajam auto vadītājam, mutiski informējot, ka auto konfiskācijas iemesls ir neatļauta dalīšanās brauciena izmaksās ar citiem pasažieriem, izmantojot aplikāciju Taxify. Šis ir pirmais šāds gadījums, un transportlīdzekļa arests ir augstākais iespējamais sods, kas ir pilnībā neadekvāts iespējamam nodarījumam. “Uzņēmums Taxify dara visu iespējamo, lai atbalstītu vadītāju, sedzot radušās izmaksas un nodrošinātu automašīnas atgriešanos likumīgā īpašnieka rokās,” uzsver Taxify līdzdibinātājs Martins Villigs.

Taxify autoparks 05

27. janvāra naktī vadītājs atbildējis uz izsaukumu aplikācijā. Galamērķī vadītāju jau gaidījuši vairāki policijas auto, un pasažieri sevi identificējuši kā Finanšu policijas darbiniekus, informējot, ka par dalīšanos brauciena izmaksās (“ridesharing”) vadītāja auto tiek arestēts. Likumsargi nav devuši nekādu rakstisku pamatojumu automašīnas arestam, vienīgi piešķīruši kvīti par atņemto auto un likuši doties mājās. Uzņēmums Taxify šobrīd strādā pie tā, lai noskaidrotu visus notikušā apstākļus.

Taksometru izsaukšanas aplikāciju Taxify Rīgā izmanto vairāk nekā 300 transportlīdzekļu vadītāju, no kuriem aptuveni 20% ir privātie vadītāji. Privāto vadītāju pakalpojumus Rīgā ir izmēģinājuši jau desmitiem tūkstošu pasažieru, atstājot pozitīvas atsauksmes, kas bieži vien ir augstākas kā parastajiem taksometriem. Privātajiem vadītājiem pasažieru pārvadāšana nav pamata nodarbošanās, bet iespēja ietaupīt brauciena izmaksas vai gūt peļņu brīvā brīdī, izmantojot dalīšanās ekonomikas sniegtās iespējas.

Privātajiem vadītājiem ir vairākas priekšrocības, to skaitā iespēja nodrošināt klientiem augstāku kvalitāti un zemākas cenas, efektīvāku resursu izmantošanu, mazāk sastrēgumu ielās un papildus peļņas iespējas daudziem cilvēkiem, nodrošinot ieguldījumu valsts ekonomikā. Ņemot vērā, ka valsts prioritāte ir nodrošināt balansu starp nodokļu iekasēšanu budžetā un augstas kvalitātes pakalpojumiem saviem pilsoņiem, dalīšanās ekonomika dod iespēju sasniegt abus mērķus. Izmantojot modernās tehnoloģijas un taisnīgu likuma regulējumu, privātie vadītāji var sniegt būtisku ieguldījumu budžetā, kā rezultātā iegūtu visi.

“Mēs vēlamies veicināt atbilstošas pārmaiņas Latvijas likumdošanā, kas pielāgojas mūsdienu ekonomikas realitātei un seko Eiropas valstu piemēram, kur lielākoties jau ir pieņemti likumi, kas regulē privāto vadītāju darbību. Latvijas esošā likumdošana ir novecojusi un nodrošina vēsturisko taksometru uzņēmumu monopolu. Tas ir neizdevīgi ne tikai iedzīvotājiem un vadītājiem, bet ir arī pretrunā ar valsts prioritātēm, liekot šķēršļus inovācijām un augstas pievienotās vērtības pakalpojumiem, kas ir moderno tehnoloģiju priekšrocība,” uzsver Martins Villigs. Taxify ir iesnieguši ierosinājumus likumdošanas izmaiņām LR Satiksmes Ministrijai, kā arī aicinājuši uz sadarbību Rīgas Domi, lai diskutētu par privāto vadītāju likumdošanas labo praksi.

Lielākā daļa Eiropas valstu atzīst dalīšanās ekonomikas būtisko nozīmi, un pielāgo likumdošanu, atbalstot inovācijas un modernās tehnoloģijas, to skaitā arī privāto vadītāju darbību un iespēju dalīties braucienu izmaksās. Valstis, kas vēl nav precizējušas likumdošanas aspektus, pieļauj privāto vadītāju braucienus līdz likumu pieņemšanai. Diemžēl Latvija šobrīd dodas pretējā virzienā, cenšoties atgriezties pagātnē un saglabāt tradicionālā biznesa monopolu. Taxify aicina savus lietotājus iesaistīties diskusijā par dalīšanās ekonomikas nozīmi un mudināt valdību atbalstīt likumdošanas izmaiņas, kas atbalsta inovācijas.

Mobilā telefona taksometru izsaukšanas aplikācija Taxify, kas ir pieejama uz Android, iOS un Windows viedtālruņiem, Latvijā darbojas kopš 2014. gada ir viens no lielākajiem taksometru tirgus spēlētājiem. Lejupielādējot bezmaksas aplikāciju savā telefonā, lietotājam ir iespēja ne tikai ātri un ērti izsaukt sev tuvāko taksometru dažu minūšu laikā, bet arī izvēlēties konkrētu taksometru vadoties pēc cenas vai automašīnas izlaiduma gada, sekot līdzi vadītāja ceļam un atstāt atsauksmes par vadītāju. Taxify ir arī pirmā taksometru izsaukšanas aplikācija, kas ļauj apmaksāt braucienu ar mobilo maksājumu palīdzību savā telefonā.

Komentāri 4

Leave a Reply

  • zb
    January 29, 2016, 17:24

    Tā iet, kad negrib strādāt zem mentu “jumta” un dalīties ar “pareizajiem” :D

  • Alex
    January 29, 2016, 12:34

    Noķerts viens nodokļu nemaksātājs un licences noteikumu neievērotājs, a tāda brēka!

  • as
    January 29, 2016, 11:35

    Līdzīgi streiki kā pret Uber tūlīt sekos no “tradicionālajiem” taxi vadītājiem. Nezināju, ka Taxify varu izsaukt nelicenzētu ļoļiku ar privātu auto! Līdz šim gadījies caur taxify izsaukt tikai licenzētus taxi auto. Cena apmierināja, jo izvēlējos sev atbilstošo. Tur arī zaļos AB Taxi, un sarkanos RTP Taxi var izsaukt pa dārgo, ja ļoti vēlas. Bet laikā, kad visi taxi ir aizņemti, tad arī taxify neko nepiedāvā, saka – pienāc vēlāk.

    • taxi un taksometrs
      January 31, 2016, 15:40

      Cik ilgi VID neslēgs ciet to kantori? Vismaz pirmais solis spetrs. Katram bandītam jāsēž cietumā- tā teica vienā filmā.