Vācijas autobūves gigants Volkswagen otrdien paziņojis, ka veicot iekšējo izmeklēšanu saistībā ar izmešu skandālu, atklājuši vēl 800 tūkstošus spēkratu ar neatbilstošiem izmešu rādītājiem, precīzāk – CO2 līmenis atgāzēs ir pārāk augsts. 98 tūkstoši no šiem auto ir aprīkota ar benzīna, pārējie ar dīzeļdzinējiem.

maxresdefault

Līdz šim Volkswagen atzina, ka ar programmatūru, kas ļauj šmaukties kaitīgo izmešu testos, aprīkojuši divu litru dīzeļdzinējus, taču ASV regulatori atklājuši, ka līdzīga programmatūra pēdējos trīs gados izmantota arī trīs litru dīzeļdzinējos. Volkswagen gan kategoriski noliedz, ka būtu to pašu programmatūru izmantojuši arī trīs litru dzinējos.

Kā jau iepriekš esam ziņojuši, no sākuma ASV atklāja, ka Volkswagen automašīnas aprīkotas ar programmatūru, kas tām ļauj krāpties dīzeļdzinēju izmešu testos. Kā izrādījās, tad ar šādu programmatūru aprīkoti ne tikai 500 tūkstoši Volkswagen grupas auto ASV, bet gan 11 miljoni automašīnu visā pasaulē.

Skandāla rezultātā no amata atkāpās koncerna ilggadējais vadītājs Martins Vinterkorns, kura vietā iecelts Porsche (kas arī ietilpst VW koncernā) vadītājs Matiass Millers. Pret Vinterkornu Vācijā sākta kriminālizmeklēšana.

Komentāri 6

Leave a Reply

  • Dāvis
    January 9, 2016, 23:56

    Runāju ar vienu speciālistu, viņš teica, ka dzinēji, neskaldot matus, ir tādi paši kā pārējiem ražotājiem (degvielu visi dedzina pēc vienādiem principiem, atšķirīgos izpildījumos), bet viņi vienkārši ir ietaupījuši uz atgāzu filtriem (bija jau minēts kādā citā rakstā). Bet labākais ir tas, ka Latvijā viņus rauj ārā, kad viņi nobeidzas (tām mašīnā kurām viņi ir), un rullē tālāk. Protams, LV tehniskajās neko nesaka, jo cik sapratu, ar viņu iekārtām nevar izmērīt, vai arī bija gana lielas pielaides (neatceros, kā bija). Patērētājam Vulgaris pat labāk, ka nav to filtru – nav kam plīst un dzinējam vieglāk strādāt. Bet, tā kā ir gana daudz cilvēku, kas no tām lietām vispār neko nesaprot, tad vadīsies tikai pēc mēdiju baisajiem virsrakstiem.
    Un, piemēram, lai uzražotu katalizatoru, vide kaut kur tiek piesārņota daudz vairāk nekā viņš kādreiz dos labumu. Doties, svaigāks gaiss pie mums.

  • Airis
    November 5, 2015, 22:42

    Vai tiešām runa ir par ” CO2 līmenis atgāzēs ir pārāk augsts”? CO2 daudzums (masas mērvienībās) atgāzēs ir tieši proporcionāls sadedzin­ātās degvielas daudzumam, un konkr­ētam degvielas veidam to nevar ne palielin­āt ne samazin­­­­­āt. Runa var būt vienīgi par augstu CO vai (un) NOx līmeni atgāzēs.

  • Rotors
    November 5, 2015, 21:55

    VW un Audi jau nu noteikti nekur nepazudīs. Un būsim godīgi, pircējam parastajam tie izmeši pa lielam ir pie vienas vietas.

    • tautietis
      November 6, 2015, 00:34

      Konkurentiem gan nav vienalga, atradīs jebko lai iegāztu. Tāpēc jau tagad VW grupa iet skuju takas virzienā lieliem jo lieliem soļiem…

  • tautietis
    November 5, 2015, 20:37

    Tā vien izskatās, ka VW, Audi, Skoda un SEAT aizies skuju taku… Būtu dikti žēl.