Izdevums Bild am Sonntag ziņo, ka Volkswagen veiktajā iekšējā izmeklēšanā, vairāki uzņēmuma inženieri atzinušies, ka piedalījušies auto dzinēju vadības bloku aprīkošanā ar programmatūru, kas ļāvusi falsificēt kaitīgo izmešu apjomu.

45dcf3ed7c43c98c897e3b2b363f1127

Inženieri atklājuši, ka 2005. gadā izstrādātie EA 189 tipa dīzeļdzinēji pārsnieguši pieļaujamo kaitīgo izmešu apjomu. Lai arī problēmu bijis iespējams novērst, piemēram automašīnām uzstādot AdBlue sistēmas, izvēle kritusi par labu programmatūrai, kas testu laikā samazina kaitīgo izmešu apjomu. Tas darīts tāpēc, lai ietaupītu līdzekļus. Reālā lietošanā uz ceļa šo auto kaitīgie izmeši pat vairākas reizes pārsniedz pieļaujamās normas.

Kā jau iepriekš esam ziņojuši, no sākuma ASV atklāja, ka Volkswagen automašīnas aprīkotas ar programmatūru, kas tām ļauj krāpties dīzeļdzinēju izmešu testos. Kā izrādījās, tad ar šādu programmatūru aprīkoti ne tikai 500 tūkstoši Volkswagen grupas auto ASV, bet gan 11 miljoni automašīnu visā pasaulē.

Skandāla rezultātā no amata atkāpās koncerna ilggadējais vadītājs Martins Vinterkorns, kura vietā iecelts Porsche (kas arī ietilpst VW koncernā) vadītājs Matiass Millers. Pret Vinterkornu Vācijā sākta kriminālizmeklēšana.

Saistītās tēmas: Volkswagen

Komentāri 3

Leave a Reply

  • Māris
    October 5, 2015, 14:10

    Man īsti nesaprast laikam..
    Izplūde ir tā, kas nāk pa izpūtēju. Tik daudz cik tur dūmu nāk, tik tur nāk. Kā ar programmu var padarīt mazāk šo? Nekādi. Mērījumus veic iekārtas, kas atrodas CSDD, nevis auto pats mēra…

    • Es
      October 5, 2015, 15:21

      Apskaties youtube ziņu kanālu theverge un atrodi, video, kur šo lietu paskaidro.

    • Jānis
      October 5, 2015, 15:20

      Programma nosaka, ka auto stāv uz vietas un gāzējot tiek samazināta jauda, lai būtu mazāk izmešu un iekļautos normās.