Otrdienas, 6. septembra, pievakarē Biķernieku trasē norisinājās Minišosejas disciplīnas sestais un pēdējais 2016. gada posms. Sezonas noslēgumā uzvaru absolūti un OPEN klasē izcīnīja Artūrs Batraks ar Mitsubishi Lancer Evo VI, aiz sevis atstājot otrā posma uzvarētāju Kristapu Dzīvīti (Audi 80 Quattro) un ar Mitsubishi Lancer Evo VIII braucošo Juri Jevhutu.

Trešā Minišosejas sezona tika noslēgta ar sacensībām Biķernieku auto apļa konfigurācijā, kas dalībniekiem ļāva no sirds izbraukties pirms gaidāmā rudens un ziemas pārtraukuma. Uz starta stājās teju 50 dalībnieki, kas šoreiz cīnījās ne vien par vietām posmā, bet arī kopvērtējumā. Pēc katra brauciena sezonas līderi steidzās pie rezultātu tablo, lai aplūkotu aktuālo situāciju. Interesanti, ka starp dalībniekiem bija arī elektro auto – Mazda RX-8, kuru pašrocīgi par tādu pārtaisījis Artis Ziemelis.

matiss_mezaks

Visplašāk pārstāvēta noslēdzošajā posmā bija ātrā OPEN klase, kurā ar pārliecinošu teju desmit sekunžu atstatumu trīs apļu summā uzvaru svinēja Artūrs Batraks. Tā viņam trešā uzvara trijos uz starta izgājušos posmos, kas nozīmēja arī trešo vietu sezonas griezumā. Otrais kopvērtējumā ar trešo rezultātu posmā Jurim Jevhutam, savukārt par OPEN klases sezonas līderi tika kronēts stabili braucošais Jānis Kušners. Viņam gan pēdējā posmā sadursme ar roteri un ne tas augstākais rezultāts. Jāatzīmē, ka ceturtā vieta posmā bijušajam rallija pilotam un tagad “Dzintara aplī” startējošajam Matīsam Mežakam (BMW 1M).

3000 ieskaitē jau pirms 6. posma kopvērtējumā uzvaru bija izcīnījis Kristaps Laipnieks (BMW 328), kuram gan noslēguma sacensībās neizvērtās tik veiksmīgas. Sajūga defekts viņam kaujas režīmā ļāva nobraukt vien divarpus apļus, kas rezultējās ar ceturto vietu posmā. Neraugoties uz to, Laipniekam noskaņojums bija labs, jo bez titula iegūšanas viņš arī pēc 5. posma notikušajā izlozē laimēja Opel sagādāto sezonas galveno balvu – vienu dienu leģendārajā Nirburgringas “Nordschleife” trasē, pilotējot Opel OPC automobiļus.

Turp Laipnieks devās 1. septembrī un pēc pasākuma atzina, ka tas esot bijis lielisks un augstākā līmeņa. Vienas dienas ietvaros viņš ar Opel Astra OPC pa “Nordschleife” trasi nobrauca ievērojamus 240 km, izbaudot visu, ko sniedz šī auto entuziastiem leģendārā vieta.

Tikmēr uzvaru pēdējā posmā izcīnīja viņa galvenais 3000 klases konkurents Roberts Rode (Toyota Corolla AE86), tādējādi nosargājot kopvērtējuma otro pozīciju. Otrais šajā posmā Elvis Turāns (BMW 3. sērijas Compact), savukārt trešā pozīcija Andrim Čatam (BMW 325). Jāatzīmē, ka Turānam šīs sacensības īpaši veiksmīgas, jo izcīnīta pirmā vieta 2000 ieskaitē, kas nozīmēja arī pirmo vietu gada griezumā.

“Pirmajā braucienā pārplīsa izplūdes kolektors un mašīna palika mazjaudīga. Bet jo mašīna sliktāk iet, jo vairāk centies un jo labāk var nobraukt,” savu rezultātu komentē Elvis Turāns. Taujāts par šosezon izmantotajām Yokohama AD08R riepām, viņš bez minstināšanās atbild, ka “riepas ir kaut kas unikāls. Esmu braucis ar dažādām riepām, bet šīs ir ļoti tuvu īstajam slikam”.

Turāna galvenajam konkurentam 2000 klasē Reinim Trūpam (MG ZR) sacensībās neizvērtās tik veiksmīgas kā iecerēts, jo šajā klasē vien ceturtais rezultāts un attiecīgi arī otrā vieta kopvērtējumā. Otrais posmā Kristaps Narubins (Honda Civic Type R), bet trešais Andris Putniņš (Rover 200), kuram arī trešā vieta 2000 ieskaites kopvērtējumā.

1600 klasē ar lielisku rezultātu uzvaru izcīnīja Mārcis Pakalns (Honda CRX), tādējādi arī kopvērtējumā pakāpjoties uz trešo pozīciju. Savukārt par titulu bija ļoti sīva cīņa starp Trūpu un Putniņu – pirms posma Trūps ar divu punktu atstatumu bija līderos. Tomēr noslēdzošajā posmā Putniņam otrā vieta (Trūpam – trešā) un attiecīgi arī sezonas griezumā pirmais Putniņš.

PRO 2000 ieskaitē uzvara posmā Edvīnam Vansovičam (Honda Civic), aiz sevis atstājot šoreiz ar Seat Leon startējošo Ēriku Kursišu. Jāatzīmē, ka šāda secība viņiem arī kopvērtējumā, savukārt trešais šosezon Modris Žentiņš.

Minišosejas 6. posma rezultāti:

1600

1. Mārcis Pakalns, Honda CRX

2. Andris Putniņš, Rover 200

3. Reinis Trūps, MG ZR

2000

1. Elvis Turāns, BMW 3. sērijas Compact

2. Kristaps Narubins, Honda Civic Type R

3. Andris Putniņš, Rover 200

3000

1. Roberts Rode, Toyota Corolla AE86

2. Elvis Turāns, BMW 3. sērijas Compact

3. Andris Čats, BMW 325

OPEN

1. Artūrs Batraks, Mitsubishi Lancer Evo VI

2. Kristaps Dzīvītis, Audi 80 Quattro

3. Juris Jevhuta, Mitsubishi Lancer Evo VIII

PRO 2000

1. Edvīns Vansovičs, Honda Civic

2. Ēriks Kursišs, Seat Leon