Kādu automašīnu pirkt: ar dīzeli vai benzīnu darbināmu? Ar tādu dilemmu saskaras daudzi latvieši. Pēc transporta sludinājumu portāla LATAUTO.lv datiem, ar dīzeļdzinēju darbināmas automašīnas maksā par 5% līdz 40% lētāk nekā automašīnas ar benzīna dzinēju – atkarībā no tās vecuma un modeļa. Turklāt dīzeļdegvielas litrs maksā par 0,10-0,15 eiro lētāk nekā benzīns, tas ir īpaši svarīgi, ceļojot un mērojot lielākus attālumus. Tiesa, ar benzīnu darbināmās automašīnas tiek uzskatītas par izturīgākām, tās ilgāk kalpo un nākas retāk remontēt.

Pēc Andra Mālnieka, LATAUTO.lv pārdošanas vadītāja, teiktā, Latvijā, tāpat kā citās Baltijas valstīs, dominē automašīnas ar dīzeļdzinējiem. 2015. gada otrajā ceturksnī četras no piecām importētajām lietotajām automašīnām bija ar dīzeļdzinēju. No 13,5 tūkstošiem importētajiem lietotajiem transportlīdzekļiem 10,9 tūkstoši bija ar dīzeļdzinēju.

4787023807_c477250cd2_z

Automašīnas ar dīzeļdzinējiem otrajā ceturksnī palielināja tirgus daļu. Sagaidāms, ka šādi rezultāti saglabāsies, saņemot jūlija – septembra mēnešu datus. Par to, ka valstī dominē automašīnas ar dīzeļdzinējiem, var spriest arī pēc mūsu portāla sludinājumu skaita – 1 automašīnai ar benzīna dzinēju atbilst 2 automašīnas ar dīzeļdzinējiem.

Vieglo automašīnu tirgus eksperts salīdzināja divas dārgākas un divas lētākas, pēc tehniskajiem parametriem analoģiskas automašīnas ar benzīna un dīzeļdzinējiem.

2003. gadā ražotais „Volvo S60” sedans ar 2,4 litru dīzeļdzinēju tiek pārdots par 3,4 tūkstošiem eiro, bet analoģiska automašīna ar benzīna dzinēju – par 100 eiro dārgāk.

Kaut arī cenas starpība starp minētajam automašīnām nav liela, īpaši atšķiras degvielas patēriņš. Sludinājumā apgalvots, ka transportlīdzeklis ar dīzeļdzinēju uz 100 km vidēji izmanto 6,5 litrus degvielas, bet ar benzīna dzinēju – 9,1 litrus. Dīzeļdegvielas litrs vidēji maksā 1 eiro, bet benzīns – 1,14 eiro. Ar dīzeļdzinēja automašīnu 100 kilomertus var nobraukt par 6,5 eiro, bet ar benzīna dzinēja automašīnu – par 10,3 eiro. Ja gada laikā nobraucat apmēram 12 tūkstošus kilometrus, braucot ar dīzeļautomobobili, ietaupīsiet nedaudz vairāk par 450 eiro. Protams, ja nebūs nekādu tehnisko bojājumu.

Minētais „Volvo S60” ar dīzeļdzinēju nobraucis 230 tūkstošus kilometrus, bet ar benzīna dzinēju – divreiz mazāk, t.i., 115 tūkstošus kilometru.

Automašīna ar benzīna dzinēju „aprij” vairāk degvielas, taču tās nobraukums parasti ir mazāks. Domājams, ka arī tās tehniskais stāvoklis būs labāks. Tāpēc automašīnas pircējam nākas saskarties ar nopietnu dilemmu,” saka LATAUTO.lv pārdošanas vadītājs. Viņš arī piebilst, ka izvēloties automašīnu ar dažādu degvielu tipiem, nedrīkst aizmirst arī apkopes izmaksas – dīzeļautomobiļu apkope bieži vien ir dārgāka.

Salīdzinot jaunākas automašīnas, visvairāk atšķiras cena, nevis degvielas patēriņš. 2011. gada 2-litrīgais „Audi A4” ar dīzeļdzinēju tiek pārdots par 12,8 tūkstošiem eiro, bet nedaudz jaudīgākais viņa „brālis” ar benzīna dzinēju – par 14,3 tūkstošiem eiro. Uz 100 kilometriem „Audi A4“ ar dīzeļdzinēju patērē 5,1 litrus degvielas, bet ar benzīna dzinēju – 6,4 litrus degvielas. Tātad minētā attāluma veikšanai tiek izmantots par 1,3 litriem mazāk dīzeļdegvielas vai, nobraucot 100 kilometrus, tiek ietaupīti 2,1 eiro. Turklāt „Audi A4” ar benzīna dzinēju nobraukums – par 25 tūkstošiem kilometriem mazāks.

No pirmā skatiena var rasties iespaids, ka automašīna ar dīzeļdzinēju ir gan lētāka, gan ekonomiskāka, taču viens bojājums var visu apgriezt kājām gaisā. Un gada laikā ietaupītie 500 vai 700 eiro var tikt iztērēti remontā.

Septembra beigās sludinājumu portālā LATAUTO.lv tika pārdoti 21,7 tūkstoši transportlīdzekļi ar dīzeļdzinēju un 10 tūkstoši transportlīdzekļi ar benzīna dzinēju.

Komentāri 36

Leave a Reply

  • !!!!!!!
    October 8, 2015, 22:33

    Bija gan diizelji gan benziini….vieni diizelji radija tikai galvu saapes,bet bija arii taads diizeliitis patraapijies kaa V70 2.5 TDI,tad nu traapiju ar sho 10-niekaaa….2 gadu laikaa nekaadu probleemu un pateerinjsh mazinjsh….tikai peec -30 vairs neleca…kaa bija ap -25 tad viss bija ok :) nozheeloju,ka paardevu to mashiiniiti…tgd benziins…1.6L nu taaa,ja brauc uz 100 aarpus pilseetas,tad savus 6L apeed :) biki vairaak nekaa diizelis…tad nu taa….ziemaa vairs nav probleemu arii pie -32…uzsilst aatraak un vairs nav traktorinjsh :) jaa un apkope arii leetaaka nekaa diizelim :) jaa un ieprieksh bija 2.8L BMW….E39…..arii bija labs…3 gadus nobraucu,bet eedeliigs gan bija ;) naakamo mashiinu noteikti pirkshu benziinu,ja jaunu diizeli nevareeshu atljauties :)

  • Kris
    October 6, 2015, 16:56

    Es gan nepiekrītu rakstā teiktajam, ka dīzeļi ir lētāki. Kāpec, lai tā būtu, ja:
    1) Dīzelis ir dārgāks pērkot jaunu
    2) Dīzelim ir lielāks pieprasījums otreizējā tirgū

    Vienāda stāvokļa/nobraukuma autiņiem dīzelis noteikti būs dārgāks. Tāpat motora dinamika pateicoties griezes momentam, mūsdienu dīzelim ir citā līmenī kā benzīnam. Tad tur patēriņs būs x2, lai benzīnam dabūtu tādu pat dinamiku kā dīzelim.

  • :P
    October 6, 2015, 16:53

    Manā ģimenē ir bijuši 3 auto. Divi veci – benzīns 2002g. un dīzelis 1997g.. Jaunais dīzelis. Ne ar vienu nav bijušas nekādas problēmas. Radiem gan dīzeļi, gan benzīnieki. Arī ne vienam ar tām sistēmām, kuras tiešā saistībā ar degvielu, nekad nekas nav noticis.
    Trula muldešana. Gan vienam, gan otram var kaut kas noklāties un remonts ar kvalitatīvām detaļām vienmēr būs dārgs.

  • Taka
    October 6, 2015, 08:57

    Jauns dīzeļauto maksās apmēram 2000 EUR dārgāka, nekā salīdzināmas jaudas benzīnnieks pie vienādas komplektācijas.
    Patēriņš gan būs zemāks un degviela drusku lētāka. No savas pieredzes varu teikt, ka ekonomija sanāk, ja gadā nobrauc vismaz 20000km un jauno auto lietos ilgāk par 3 gadiem. Protams, ja gadā nobrauc vēl vairāk, tad ekonomija iestāsies ātrāk.

  • Regisss
    October 5, 2015, 22:20

    Braucu ar jaunu mašīnu jau 1.5 gadus… Pirmais dīzelis man… Teikšu godīgi… Pat skaņa jauniem dīzeļiem ir normāla…
    Mans viedoklis – ja pērk jaunu vai mazlietotu, tad dīzelis, ja stipri pabrauktu, tad benzīns… Un vēl… Ja brauc gadā ap 20k km un vairāk, tad dīzelis… :)
    Dīzelis būs stingri ekonomiskāks un elastīgāks pilsētas režīmā es runāju par automātiem…

    P.s. Benzīna patēriņa cipari dabā ļoti atšķirās no grāmatas… Dīzelim fakts ir daudz tuvāks grāmatai.

    • Tas pats Jānis
      October 6, 2015, 09:57

      Kā tad – nobrauc pa pilsētu 100 km ar 3.7l dīzeļdegvielas, kā to apgalvo VW un tad sprediķo par dīzeļu patēriņa objektivitāti!

      • :P
        October 6, 2015, 16:58

        Apstiprinu. Škoda Superb 2.0l 170HP ar ātrumu pie 70km/h ēd dīzeli 3,7l pa šoseju. Ļoti lielā sniegputenī nakts laikā tika braukts un pārsteidza, ka iespējams arī tā. :D

      • Sir G
        October 6, 2015, 10:06

        Nevienā WV grāmatā nav rakstīts, ka pilsētas režīmā ēdīs tikai 3,7 litrus. Lai gan man ir izdevies dabūt 3,9 litrus pēc kompja. Braucot cauri Jūrmalai uz 65km/h piektajā robā, kad neviens pa kājām nemaisījās un luksofori strādāja priekš manis.

  • aha
    October 5, 2015, 18:39

    njaa un ja vel var dabuut dizeli pa 15Eur 20L tad tur sanaak liela ekonomija.
    Un parasti jau ir ta ja arii sanaak tas remonts daargaaks tad ikdienaa ir patiikami kad var rekjinaaties ar to kad lai kkur aizbrauktu vajag mazaak taas naudinjas. :)

  • rt25
    October 5, 2015, 15:23

    Ko visi tik uzbudinājušies? :)
    Es nobraucu ar dīzeli 9 gadus. Izbraucu no salona. Nobraucu 200 000 km. Par mašīnu rūpējos, motora remonts nebija nepieciešams. Bet vienalga bija pāris ziemas, kad aukstā laikā nevarēja palaist. Protams, aķītis bija vainīgs. Tā nu zem -20 nesu aķīti uz nakti istabā, tad leca uzreiz – knapi atlsēgu paspēju pagriezt. Servisā gan teica, ka aķītis esot labs, tikai nespējot uzlādēties – paīss brauciens, pečka, logu sildītāji utt. Lūk, arī tā mēdz būt.
    Tagad pasūtīju jauno Passatu ar 1,8 l benzīna motoru. Parēķināju – ja braukšu tāpat kā iepriekšējos gadus, dīzelis neatmaksājas.
    Līdz ar to jāskatās konkrēts modelis. Passat jauns benzīnnieks, piemēram, ir apmēram par 1500 eur lētāks, nekā tādas pašas komplektācijas dīzelis. Tātad es degvielu varēšu liet par 1500 eur… :)
    Un nedomāt par to, ka aķītis ziemā nav paspējis uzlādēties.
    Par AUDI runājot – jauniem benzīnniekiem un dīzeļiem cena viena un tā pati. Tad, protams, ka dīzelis labāk, jo sāc taupīt ar katru nodedzināto litru.
    Bet apkopes kopumā dīzelim tiešām ir dārgākas, tā kā, ja jāizvēlas starp pilnīgi vienādām mašīnām, kur loģiskā gadījumā dārgāks ir dīzelis, tad jārēķina, vai potenciālais nobraukums atsvērs dīzeļa sadārdzinājumu.

    • Regisss
      October 5, 2015, 22:23

      Es tikko pasūtiju 2.0 TDI 190zs… Arī ilgi domāju par 1.8, bet nu pēc divām garākām izbraukšanām paliku pie dārgākā dīzeļa… Nobraucu ar 20k km gadā…

      • :P
        October 6, 2015, 17:06

        Mazāku par 170HP labāk nemaz neizvēlēties. Pēc tā kā brauc mūsu valstī fūres, nevienu nepalaižot un bez distancēm apdzīšanai, tad apdzīt veselu virkni bez labi koptiem daudz zirgiem nav ko iesākt. Man ar Jetty 1.4l benzīnu bija bail iet garām, jo sajūta, ka tā kaste vispār nebrauc. Protams, tad neviens nepainformēja, ka jaunajiem benzīniekiem pie 4tk. apgriezieniem tikai sāk kaut kas kustēt. Rezultātā domājams motora resurs lupatās pēc garantijas.

  • Tas pats Jānis
    October 5, 2015, 10:34

    Jā, speciālists ir īsts ģēnijs, ja nesaprot, ka tam 2003. gada Volvo nu nekādi nevar būt tik mazs noskrējiens. Lūk arī cenas starpība.

  • dems
    October 5, 2015, 06:41

    Sitas raksts ir tāds sviests. volvo s60 benzīns dārgāks par dīzeli??? kur tas redzēts? ss.lv no 23 sludinājumiem par 2003 gada s60 tiai 7 ir benzīni un tie ir lētāki. Audi tā gada kas rakstaa ss.lv pardod tikai dīzeļus.
    tam audi benzīnam pateriņs NEKAD nebūs 6,4. Tā ir _iršana.
    par to ka dīzeļi nav izdevīgāki runā tie kam nekad nav bijis dīzelis.

  • asd
    October 5, 2015, 00:04

    Diizelim ziemaa divas galvenaas lietas un lec -30
    labs akjis un kveelsveces.
    protams regulari degvielas filtrs jamaina.
    Un nav nek’adu probl’emu ari ar 20gadus vecu mashiinu palaist.