Ir palikušas mazāk kā divas nedēļas līdz finālistu balsojumam un konkursa žūrija tikusi galā ar visai sarežģīto uzdevumu – no 34 dalībniekiem atlasīti 7 prestižā „Latvijas Gada auto 2016” titula finālistus. Uzvarētājs tiks noskaidrots 5. decembrī un paziņots vakarā plkst. 19:00 svinīgajā “Latvijas gada auto 2016” apbalvošanas ceremonijā un TV tiešraidē.

Lielais septītnieks (alfabēta secībā) ir:

  • “Audi A4”

  • “Ford S-Max”

  • “Hyundai i20”

  • “Mazda CX-3”

  • “Opel Corsa”

  • “Subaru Outback”

  • “Škoda Superb/Combi”

Jāpiebilst, ka lai iekļūtu finālā bija nepieciešamas vismaz 9 no 25 žūrijas biedru balsīm. Šo robežu pārvarēja arī “Mazda2”, kura ieguva 11 balsis, taču konkursa nolikums neļauj finālā būt divām vienas markas automašīnā. Žūrijas padome lēma par labu “Mazda CX-3”.

Tāpat tuvu finālam bija: “Kia Sorento”, “Fiat 500X” un “Renault Kadjar” ar 8 balsīm; “Hyundai Tucson” ar 6 balsīm. Tomēr pavisam bez punktiem nepalika neviens no pretendentiem.

Daži žūrijas biedru komentāri:

Ivars Caune: “Es biju viens no tiem, kas finālā iebalsoja “Subaru Outback”. Manuprāt šis ir izcils labu un sliktu ceļu (pat “bezceļu”), sportiskuma un praktiskuma kompromiss. Protams, dārgāks nekā šogad ļoti labi pārstāvētā mazā klase, taču iegūto iespēju (un arī baudas) komplekts šķiet šādas investīcijas vērts. ”

Jānis Mežulis: “Etalons, atvainojos, ir un paliek – Audi. Kā viņi to māk? Pat ar visiem izmešu un kvēpu briesmu stāstiem – tas ir un paliek ETALONS. Tas, pēc kā pārējiem mērīties, pievilkties, mēģināt tiekties. Vienmēr esmu runājis par perfektajām detaļām līdz pat milimetra desmitdaļām noslīpētām. “A4” un “Q7” to ir pacēluši vēl augstākā līmenī.

Auto gaita. Nezinu, vai tie bija speciālie amortizatori vai bāzes piekare – vienalga. Tā darbojas tā, ka pēkšņi Latvijā vairs nav sliktu ceļu. Vienīgais trūkums – cena…

Tādēļ jo tīkamāka ir divu (faktiski pat trīs) mazākā un lētākā segmenta auto iekļūšana finālā. Ar interesi vēroju žūrijas kolēģu sejas pēc mazā “i20” testa. Patiess apmulsums un neizpratne. Kā tā var būt, ka šāds sīks auto arī var būt tik labs, ka nav pat kur piekasīties. Nekur. Salons – 10. Pedāļi -10, vadītāja vieta – 10, ārpuse – 10, gaita – 10.. Viss nostrādāts gandrīz kā “Audi”. Bet cena palikusi darba cilvēkam sasniedzamā līmenī. Nē, nevis sapņos sasniedzamā, bet ņemamā līmenī ap 14 000 eiro.”

Evija Kukuvasa: “Balstoties uz “Latvijas Gada auto 2016” vērtēšanas kritērijiem – manā skatījumā šogad īpaši izcēlās divas automašīnas, kuras ir ļoti atbilstošas “Latvijas Gada auto” titulam, un tās ir –“Hyundai i20” un “Mazda CX3” – piemērotas Latvijas apstākļiem, pirktspējai un ikdienas lietošanas izmaksām.

Šis gads arī priecēja ar 3 dažādiem “Subaru” modeļiem: “Outback”, “Levorg” un “Forester”. Finālistos izvirzījās “Subaru Outback” – interesants modelis, paaugstināts, labs Latvijas ceļiem. Žēl, ka dažu punktu pietrūka “Subaru Levorg”, kas, manuprāt, ir ļoti laba un izdevusies mašīna, kura ieņem vietu starp kompakto “Impreza” hečbeku un paaugstinātas pārgājības universāli “Outback”.

Šis konkursa gads un pieteikto automašīnu spektrs bija ļoti dažāds no pirktspējas un pārvietošanās vajadzības skatu punkta. Mazas, ekonomiskas, sportiskas, bezceļu, ikdienas, komercklases un luksusa klases. Automašīnas, kuras rosīsies Latvijas ielās un tādas, kas paliks vairuma sapņos.”

Uldis Rolis: “Pirmais secinājums – fantastiski ir izaugusi “Mazda”. Izaugusi tieši šajā mazāko un lētāko (relatīvi, turklāt “CX-3” par lētu saukt nevar) auto segmentā. Balsojuma tabula to apliecina. Katrs vērtētājs ir devis punktu vismaz vienai no tām. “Škodas” vieta septītniekā, savukārt, nebija pārsteigums, lai gan, pats par “Superb” arī nobalsojis, tomēr šaubos, vai dzīvē būšu tik “praktisks latvietis”. Ja jau taupīgs, kā saka, līdz galam, tad te jums ir “Hyundai i20”. Tehnika (dzinēji, kārbas) varbūt nav vēl gluži Eiropas līmenis, bet kopējais iespaids tomēr izcils.”

Atis Jansons, žūrijas priekšsēdētājs: “Situācijai atbilstoša žūrijas izvēle. Pietiekami piezemēta un mūsu dzīves līmenim atbilstoša. Pats pat vēl vairāk vilku, kā saka, uz lēto galu, finālā liku tikai “mazos”, arī no krosoveriem vieglākos un lētākos, no lielajiem tikai vienu – arī demokrātiskāko – “Superb”. Cetos rādīt alternatīvu tiem līdzpilsoņiem, kuri par līdzīgu cenu joprojām pērk lielākus, smagākus, bet lietotus auto. Bet bez jauna 60 000 eiro vērta “Audi”, kā redzat, tomēr neiztikām. Pārāk stiprs ir šī savdabīgā tehniskā perfekcionisma valdzinājums, lai “tāds nieks” kā cena to uzvarētu. Līdzīgi ir arī ar “Subaru” – vārds, ralliju un izturības aura liek tomēr tiekties pēc “kaut kā vairāk” nekā “Opel Corsa” vai “Mazda2”.

Tātad – priekšbalsojums beidzies. Pārdomas turpinās ap šaurāku pretendentu loku, kurā gan izvēles labirinti paliek tie paši – kāds tad ir “Latvijas Gada auto”? Liels, mazs, pilnpiedziņas? Tuvākais reālajām iespējām vai tomēr perfekts kā sapnis, kuru jāpiepilda?

Atbildi tātad saņemsim decembra pirmajā sestdienā. Un arī kopvērtējuma laureātos neiekļuvušie saglabā izredzes uz balvām veselā virknē tā saukto papildnomināciju.”

Aicinām izteikt katram savu viedokli, un balsot par „Latvijas Gada auto 2016 Tautas simpātiju”:

Konkursa apbalvošanas ceremoniju varēs vērot 5. decembrī plkst. 19:00 TV tiešraidē kanālos “Rīga 24” un“SportaCentrs.com” un interneta tiešraidē portālos “Delfi” un “iAuto TV”