Riga Summer Race pārsteidzoša uzvara un neskaitāmas sadursmes

„Biķernieku” trasē risinājās „Riga Summer Race 2012″ autošosejas sacensības, kurās par pārsteigumu parūpējās Mareks Matvejevs – viņš izcīnīja uzvaru ātrākajā Baltic GT klasē.
Kopumā uz starta izgāja teju 70 automašīnas, kas bija sadalītas sekojošās klasēs – Nacionālā klase, Kumho Challenge, Baltic GT, A1600, A2000, A2000+, BMW 325, Dzintara Volga un Lada Challenge. Visatraktīvākos braucienus demonstrēja Kumho Challenge un Nacionālās klases piloti, kuri startēja kopā un tādējādi veidoja 24 braucēju lielu pūli.

Līdz ar to skatītājiem bija ko redzēt, jo šaurajā trasē šāds braucēju daudzums radīja skaistus apdzīšanas manevrus, neskaitāmas sadursmes un arī vairākas pamatīgas avārija. Tajās visvairāk cieta Mārtiņa Putniņa „VW Golf” un Dzintara Raita „VW Passat”, kas pēc pirmā brauciena sacensības vairs nevarēja turpināt.

Ja Kumho Challenge klasē pamatīgs pārsvars abos braucienos bija lietuvietim Mantas Neverdauskas, tad Nacionālā klase kārtējo reizi pierādīja savu atraktivitāti. Bez iepriekšminētajām sadursmēm risinājās arī interesantas cīņas, kurās uzvarētāju izšķīra viens vienīgs punkts. Pirmā brauciena un visa posma uzvarētājs Jānis Vanks divu braucienu summā izcīnīja 41 punktu, otrās vietas ieguvējs Igors Zubkovs sapelnīja 40 punktus, bet trešais palika otrā brauciena uzvarētājs Didzis Pope ar 39 punktiem.

„Ilgi gaidīju šo uzvaru. Ar izlaistām sezonām, bet seši gadi kopš mana pirmā starta. Pagaidām vēl līdz galam neaptveru (smaida). Sacensība ļoti interesanta, kopā 24 auto, divās klasēs gan, bet līdzīgā ātrumā. Varēja atcerēties labos laikus, 2006. un 2007. gadu. Pirmais brauciens bija visdullākais, cīņa no starta līnijas līdz pašam karogam. Smags darbs, bet bija riktīgi labi, ” priecīgs par savu pirmo uzvaru ir Jānis Vanks, piebilstot, ka sezonu vēlas noslēgt uz tādas pašas nots.

Baltic GT klasē pēc treniņu un kvalifikācijas rezultātiem par pārliecinošu līderi tika uzskatīts igaunis Tonu Sommer ar „BMW M3 GTR”. Viņš bija par 1,5 sekundi aplī ātrāks nekā viņa tuvākie sekotāji Mareks Matvejevs („Lotus Exige”) un Vitālijs Kalmi („BMW M3″), un pirmajā braucienā arī Sommers izcīnīja pārliecinošu uzvaru, aiz sevis atstājot iepriekš minētos.

Otrais brauciens sākās līdzīgi, jo līdz ar pirmajiem apļiem igaunis atrāvās no otrajā pozīcijā esošā Matvejeva. Piektajā aplī gan Sommeru piemeklēja neveiksme, jo viņam ar tukšu riepu nācās iebraukt boksos un to nomainīt. Līdz ar to viņš atkrita par vairākām pozīcijām, savukārt Matvejevs izvirzījās vadībā. Mareks šo vietu spēja noturēt līdz pat finiša karogam, līdz ar to viņam savās autošosejas debijas sacīkstēs pirmā vieta Baltic GT klasē. Jāatzīmē gan, ka Matvejevs autosportā nav nekāds iesācējs, jo ir trīskārtējs Latvijas čempions vasaras autosprintā.

Taujāts par to, vai viņš bija cerējis uz tik labu rezultātu, Mareks Matvejevs atbild, ka „idejiski, jā, jo nevar gatavoties sacensībām bez domas par uzvaru. Bija skaidrs, ka Sommers būs ļoti ātrs, tādēļ neloloju viņu apdzīt. Bet sacensības ir saistītas ar veiksmi, vienam paveicas, otram nepaveicas”.

„Ļoti apmierināja otrā vieta pēc pirmā brauciena un bija plāns to noturēt. Tas izdevās, viss gāja pēc plāna un tad bija tehniskas problēmas līderim, kas ļāva pakāpties uz pirmo vietu gan braucienā, gan kopvērtējumā. Ļoti pozitīvi,” sacensības rezumē Baltic GT klases uzvarētājs. Uz jautājumu, vai ir plāns arī turpmāk braukt autošosejā, viņš atbild, ka „visu rādīs laiks un finansiālās iespējas. Bet nu ir interesanti, tagad ir stimuls mēģināt braukt ar kārtīgiem slikiem, nevis pusslikiem kā šoreiz. Jāmēģina augt un kāpināt ātrums”.

Par pozitīvu latviešu momentu parūpējās Atis Veismanis, kurš lietuviešu A2000 klasē spēja izcīnīt uzvaru abos braucienos, kā arī attiecīgi arī kopvērtējumā. Savukārt vēsturisko „GAZ” automobiļu ieskaitē visus pārsteidza Normunds Dobums – viņš spēja apsteigt pagājušā gada uzvarētāju Antonu Dolgopolovu, kurš arī šogad ir viens no sezonas līderiem.

Neveiksmīgas sacensības izvērtās rallija braucējam Ralfam Sirmacim, kurš pirmajā braucienā, labā pozīcijā esot, tika izstumts no trases. Otrajā braucienā attiecīgi starts no pēdējām vietām un atraktīvas cīņas, kas viņu aizveda līdz pat ceturtajai vietai. Divus apļus pirms beigām Sirmacim tika parādīts melnais karogs, jo sportista automašīnas izpūtējs burtiski vilkās pa zemi. Tādējādi viņam bija jādodas boksos, bet līdz tiem viņš netika, jo viņa automobilī ieskrēja Valters Šulcs.

„Pirmajā braucienā izsita no trases, bija slikti ar savirzi un bija palikuši vairs tikai pāris apļi. Otrajā braucienā no pēdējām vietām tiku līdz ceturtajai, bet tad ņēma nost no trases izpūtēja dēļ. Braucot jau malā vienkārši iebrauca sānā,” ne pārāk veiksmīgo debiju autošosejā rezumē Ralfs Sirmacis. Viņš gan vēlas pateikties organizatoriem, par doto iespēju startēt un auto īpašniekam Artjomam Kočlamazašvili par pašu automobili. Tāpat paldies esot jāsaka Ivaram Caunem, kurš visas dienas garumā bija līdzās Sirmacim, sniedzot padomus un atbalstot jauno sportistu.

Rezultāti:
A1600
1. Mindaugas Bogusevicius, Honda Civic, 50 punkti
2. Jānis Krastiņš, VW Golf, 36 punkti
3. Mick Holland, Ford Escort, 20 punkti

A2000
1. Atis Veismanis, Honda Civic, 50 punkti
2. Marius Miskunas, Honda Integra, 36 punkti
3. Roland Feodorov, Honda Integra, 36 punkti

A2000+
1. Andrius Jasionauskas, BMW M3, 50 punkti
2. Arturas Putna, Alfa Romeo 155, 20 punkti

BMW 325
1. Raimo Kulli, BMW 325, 50 punkti
2. Enar Klaus Kunman, BMW 325, 36 punkti
3. Taavi Klooren, BMW 325, 30 punkti

Nacionālā klase
1. Jānis Vanks, Opel Astra, 41 punkts
2. Igors Zubkovs, BMW 320, 40 punkti
3. Didzis Pope, BMW 320, 39 punkti

Kumho Challenge
1. Mantas Neverdauskas, Honda Civic, 50 punkti
2. Steven Puust, Toyota Yaris, 36 punkti
3. Jānis Ciekals, Honda Civic, 26 punkti

Baltic GT
1. Mareks Matvejevs, Lotus Exige, 45 punkti
2. Tonu Sommer, BMW M3, 37 punkti
3. Vitālijs Kalmi, BMW M3, 36 punkti

GAZ 24
1. Normunds Dobums, Gaz 24, 50 punkti
2. Antons Dolgopolovs, Gaz 24, 36 punkti
3. Ivars Janeks, Gaz 24, 36 punkti

Lada Challenge
1. Armands Balceris, Vaz 2101, 45 punkti
2. Ronalds Seņavskis, Vaz 2101, 45 punkti
3. Pēteris Laipnieks, Vaz 2105, 0 punkti

Citas ziņasBOOT.Lv sākumlapa

BWM apgādās 3. sēriju ar “uzprišninātu” eksterjeru, interjeru un jauniem dzinējiem

BWM apgādās 3. sēriju ar “uzprišninātu” eksterjeru, interjeru un jauniem dzinējiem(2)

BMW ir uzsācis “atsvaidzināto” 3. sērijas modeļu testēšanu uz publiskajiem ceļiem. Sagaidāms, ka plānotais “feislifts” nesīs ne tikai jaunus dizaina akcentus, bet arī vairākas jaunas dzinēju opcijas. Līdztekus jauniem dizaina akcentiem auto priekšpusē, BMW 3. sērija saņems arī vairākus jaunus dzinējus. Kompānija aizstās pašreiz pieejamos 2 un 1,6 litru četrcilindru agregātus ar kompaktākiem 1,5 litru

28.augustā Rīgā jau trešo reizi notiks Tehniskās apskates nakts

28.augustā Rīgā jau trešo reizi notiks Tehniskās apskates nakts(1)

28.augustā Rīgā, Antenas ielā 2 no plkst.20:00 notiks Tehniskās apskates nakts. Tās devīze – „Mēs par drošu auto!”.  Pasākumu laikā tehniskās apskates stacijā bez maksas būs pieejama vieglo automobiļu diagnostika, bet apmeklētājiem tiks piedāvātas dažādas aktivitātes un izklaides, kas saistītas ar satiksmes drošību, kā arī gaidāmi  pārsteigumi. Savukārt tie, kuri vēlēsies, varēs veikt arī sava

Škoda laiž klajā jaunākās paaudzes Fabia oficiālos attēlus

Škoda laiž klajā jaunākās paaudzes Fabia oficiālos attēlus(0)

Jau iepriekš esam vēstījuši, ka Škoda strādā pie jaunākās paaudzes Fabia, kas debiju piedzīvos oktobra sākumā gaidāmajā Parīzes auto izstādē. Tagad gan kompānija publicējusi pirmos oficiālos spēkrata attēlus, atrādot tā dizainu. Komentējot spēkrata interesanto un, iespējams, pat agresīvo dizainu, Škoda pārstāvji norāda, ka kompānija jau ilgu laiku piedāvājusi funkcionālus un praktiskus spēkratus. Tieši tādēļ ir

Volkswagen strādā pie ekonomiskā XL1 otrās paaudzes

Volkswagen strādā pie ekonomiskā XL1 otrās paaudzes(2)

Dotajā brīdī ekonomiskais Volkswagen XL1 ir gluži kā benzīnu rijošs supervāģis. Tam ir divas sēdvietas, neliels bagāžnieks, limitēts eksemplāru skaits un visai augsta cena. Tiesa, Volkswagen strādā pie tā, lai šis izstrādājums kļūtu pievilcīgāks patērētāju acīs. Kompānija strādā XL1 spēkrata, kas varēs lepoties ar četrām sēdvietām un četrām durvīm. Spēkrata, kura nosaukums, visticamāk, būs XL2

Dodge izveido pasaulē ātrāko un jaudīgāko četrdurvju sedanu

Dodge izveido pasaulē ātrāko un jaudīgāko četrdurvju sedanu(4)

Kamēr Eiropā bāzētie auto ražotāji strādā pie elegantām mašīnām, kas apvienotu efektivitāti, komfortu un jaudu, Dodge (ASV) ir laidis klajā četrdurvju “monstru”, kas apgādāts ar 707 zirgspēku agregātu. Dodge Charger SRT Hellcat izskatās visnotaļ agresīvs un zem pārsega slēpj jaudīgu 6,2 litru V8 dzinēju, kas apgādāts ar HEMI tehnoloģiju. Tas nodrošina 707 zirgspēkus un 880

Reklāmas izvietošana

Tehnoloģiju portāls BOOT.Lv ir vadošais šīs nozares interneta medijs Latvijā, kas katru dienu nodrošina lasītājus ar jaunākajām tehnikas, auto, spēļu un izklaides ziņām.

Portāls BOOT.Lv ir atvērts nestandarta reklāmas kampaņu risinājumiem.

Sociālie tīkli un saziņa

Populārākās sadaļas

© 2001 - 2014 BOOT.Lv Visas tiesības aizsargātas. Jebkādas informācijas pārpublicēšana pieļaujama tikai ar BOOT.Lv rakstisku atļauju.