larboard-semifinal
 

Riga Summer Race pārsteidzoša uzvara un neskaitāmas sadursmes

„Biķernieku” trasē risinājās „Riga Summer Race 2012″ autošosejas sacensības, kurās par pārsteigumu parūpējās Mareks Matvejevs – viņš izcīnīja uzvaru ātrākajā Baltic GT klasē.
Kopumā uz starta izgāja teju 70 automašīnas, kas bija sadalītas sekojošās klasēs – Nacionālā klase, Kumho Challenge, Baltic GT, A1600, A2000, A2000+, BMW 325, Dzintara Volga un Lada Challenge. Visatraktīvākos braucienus demonstrēja Kumho Challenge un Nacionālās klases piloti, kuri startēja kopā un tādējādi veidoja 24 braucēju lielu pūli.

Līdz ar to skatītājiem bija ko redzēt, jo šaurajā trasē šāds braucēju daudzums radīja skaistus apdzīšanas manevrus, neskaitāmas sadursmes un arī vairākas pamatīgas avārija. Tajās visvairāk cieta Mārtiņa Putniņa „VW Golf” un Dzintara Raita „VW Passat”, kas pēc pirmā brauciena sacensības vairs nevarēja turpināt.

Ja Kumho Challenge klasē pamatīgs pārsvars abos braucienos bija lietuvietim Mantas Neverdauskas, tad Nacionālā klase kārtējo reizi pierādīja savu atraktivitāti. Bez iepriekšminētajām sadursmēm risinājās arī interesantas cīņas, kurās uzvarētāju izšķīra viens vienīgs punkts. Pirmā brauciena un visa posma uzvarētājs Jānis Vanks divu braucienu summā izcīnīja 41 punktu, otrās vietas ieguvējs Igors Zubkovs sapelnīja 40 punktus, bet trešais palika otrā brauciena uzvarētājs Didzis Pope ar 39 punktiem.

„Ilgi gaidīju šo uzvaru. Ar izlaistām sezonām, bet seši gadi kopš mana pirmā starta. Pagaidām vēl līdz galam neaptveru (smaida). Sacensība ļoti interesanta, kopā 24 auto, divās klasēs gan, bet līdzīgā ātrumā. Varēja atcerēties labos laikus, 2006. un 2007. gadu. Pirmais brauciens bija visdullākais, cīņa no starta līnijas līdz pašam karogam. Smags darbs, bet bija riktīgi labi, ” priecīgs par savu pirmo uzvaru ir Jānis Vanks, piebilstot, ka sezonu vēlas noslēgt uz tādas pašas nots.

Baltic GT klasē pēc treniņu un kvalifikācijas rezultātiem par pārliecinošu līderi tika uzskatīts igaunis Tonu Sommer ar „BMW M3 GTR”. Viņš bija par 1,5 sekundi aplī ātrāks nekā viņa tuvākie sekotāji Mareks Matvejevs („Lotus Exige”) un Vitālijs Kalmi („BMW M3″), un pirmajā braucienā arī Sommers izcīnīja pārliecinošu uzvaru, aiz sevis atstājot iepriekš minētos.

Otrais brauciens sākās līdzīgi, jo līdz ar pirmajiem apļiem igaunis atrāvās no otrajā pozīcijā esošā Matvejeva. Piektajā aplī gan Sommeru piemeklēja neveiksme, jo viņam ar tukšu riepu nācās iebraukt boksos un to nomainīt. Līdz ar to viņš atkrita par vairākām pozīcijām, savukārt Matvejevs izvirzījās vadībā. Mareks šo vietu spēja noturēt līdz pat finiša karogam, līdz ar to viņam savās autošosejas debijas sacīkstēs pirmā vieta Baltic GT klasē. Jāatzīmē gan, ka Matvejevs autosportā nav nekāds iesācējs, jo ir trīskārtējs Latvijas čempions vasaras autosprintā.

Taujāts par to, vai viņš bija cerējis uz tik labu rezultātu, Mareks Matvejevs atbild, ka „idejiski, jā, jo nevar gatavoties sacensībām bez domas par uzvaru. Bija skaidrs, ka Sommers būs ļoti ātrs, tādēļ neloloju viņu apdzīt. Bet sacensības ir saistītas ar veiksmi, vienam paveicas, otram nepaveicas”.

„Ļoti apmierināja otrā vieta pēc pirmā brauciena un bija plāns to noturēt. Tas izdevās, viss gāja pēc plāna un tad bija tehniskas problēmas līderim, kas ļāva pakāpties uz pirmo vietu gan braucienā, gan kopvērtējumā. Ļoti pozitīvi,” sacensības rezumē Baltic GT klases uzvarētājs. Uz jautājumu, vai ir plāns arī turpmāk braukt autošosejā, viņš atbild, ka „visu rādīs laiks un finansiālās iespējas. Bet nu ir interesanti, tagad ir stimuls mēģināt braukt ar kārtīgiem slikiem, nevis pusslikiem kā šoreiz. Jāmēģina augt un kāpināt ātrums”.

Par pozitīvu latviešu momentu parūpējās Atis Veismanis, kurš lietuviešu A2000 klasē spēja izcīnīt uzvaru abos braucienos, kā arī attiecīgi arī kopvērtējumā. Savukārt vēsturisko „GAZ” automobiļu ieskaitē visus pārsteidza Normunds Dobums – viņš spēja apsteigt pagājušā gada uzvarētāju Antonu Dolgopolovu, kurš arī šogad ir viens no sezonas līderiem.

Neveiksmīgas sacensības izvērtās rallija braucējam Ralfam Sirmacim, kurš pirmajā braucienā, labā pozīcijā esot, tika izstumts no trases. Otrajā braucienā attiecīgi starts no pēdējām vietām un atraktīvas cīņas, kas viņu aizveda līdz pat ceturtajai vietai. Divus apļus pirms beigām Sirmacim tika parādīts melnais karogs, jo sportista automašīnas izpūtējs burtiski vilkās pa zemi. Tādējādi viņam bija jādodas boksos, bet līdz tiem viņš netika, jo viņa automobilī ieskrēja Valters Šulcs.

„Pirmajā braucienā izsita no trases, bija slikti ar savirzi un bija palikuši vairs tikai pāris apļi. Otrajā braucienā no pēdējām vietām tiku līdz ceturtajai, bet tad ņēma nost no trases izpūtēja dēļ. Braucot jau malā vienkārši iebrauca sānā,” ne pārāk veiksmīgo debiju autošosejā rezumē Ralfs Sirmacis. Viņš gan vēlas pateikties organizatoriem, par doto iespēju startēt un auto īpašniekam Artjomam Kočlamazašvili par pašu automobili. Tāpat paldies esot jāsaka Ivaram Caunem, kurš visas dienas garumā bija līdzās Sirmacim, sniedzot padomus un atbalstot jauno sportistu.

Rezultāti:
A1600
1. Mindaugas Bogusevicius, Honda Civic, 50 punkti
2. Jānis Krastiņš, VW Golf, 36 punkti
3. Mick Holland, Ford Escort, 20 punkti

A2000
1. Atis Veismanis, Honda Civic, 50 punkti
2. Marius Miskunas, Honda Integra, 36 punkti
3. Roland Feodorov, Honda Integra, 36 punkti

A2000+
1. Andrius Jasionauskas, BMW M3, 50 punkti
2. Arturas Putna, Alfa Romeo 155, 20 punkti

BMW 325
1. Raimo Kulli, BMW 325, 50 punkti
2. Enar Klaus Kunman, BMW 325, 36 punkti
3. Taavi Klooren, BMW 325, 30 punkti

Nacionālā klase
1. Jānis Vanks, Opel Astra, 41 punkts
2. Igors Zubkovs, BMW 320, 40 punkti
3. Didzis Pope, BMW 320, 39 punkti

Kumho Challenge
1. Mantas Neverdauskas, Honda Civic, 50 punkti
2. Steven Puust, Toyota Yaris, 36 punkti
3. Jānis Ciekals, Honda Civic, 26 punkti

Baltic GT
1. Mareks Matvejevs, Lotus Exige, 45 punkti
2. Tonu Sommer, BMW M3, 37 punkti
3. Vitālijs Kalmi, BMW M3, 36 punkti

GAZ 24
1. Normunds Dobums, Gaz 24, 50 punkti
2. Antons Dolgopolovs, Gaz 24, 36 punkti
3. Ivars Janeks, Gaz 24, 36 punkti

Lada Challenge
1. Armands Balceris, Vaz 2101, 45 punkti
2. Ronalds Seņavskis, Vaz 2101, 45 punkti
3. Pēteris Laipnieks, Vaz 2105, 0 punkti

Pievieno savu komentāru

Lietotājvārds:
Komentārs:



0 komentāriatpakaļ uz rakstu

Citas ziņasBOOT.Lv sākumlapa

Opel investē ražotnēs un sola jaunu parketnieku, kas ieņems flagmaņa statusu

Opel investē ražotnēs un sola jaunu parketnieku, kas ieņems flagmaņa statusu(0)

General Motors vadītāja atklājusi, ka kompānija strādā pie jauna SUV klases spēkrata, kas leposies ar Opel zīmi priekšpusē un flagmaņa statusam atbilstošu komplektāciju, interjeru un eksterjeru. SUV klases auto jeb “parketnieka” parādīšanās Opel hierarhijā ir daļa no kompānijas ilgtermiņa plāna līdz 2018. gadam paplašināt modeļu klāstu līdz 27 modeļiem, bet dzinēju klāstu palielināt līdz 17

Rocket –  Ford Mustang rakstura un eiropeiska dizaina krustojums

Rocket – Ford Mustang rakstura un eiropeiska dizaina krustojums(2)

Losandželosas auto izstādē līdztekus daudziem zināmiem un populāriem modeļiem tika atrādīts arī Rocket spēkrats. Tas ir visai savdabīgs auto, kas tapis uz Ford Mustang bāzes, bet tā dizainu uzlabojis bijušais Aston Martin dizaina nodaļas vadītājs Henriks Fiskers. Ideja par šādu Ford Mustang līdzinieku tapa gada sākumā, kas Fiskers (Aston Martin dizaina daļas vadītājs no 2001.

Volkswagen prezentē prātīgi neprātīgo Golf R universāli

Volkswagen prezentē prātīgi neprātīgo Golf R universāli(3)

Pašlaik aktuālajā Losandželosas auto izstādē Volkswagen, prezentējot jauno Golf R modeļa versiju, ir centies definēt jaunu robežu starp saprātīgo un neprātīgo. Šoreiz 300 zirgspēku spēkstacija ievietota visnotaļ praktiskā vidējās klases universālī. Golf R universālis daudz neatšķiras no hečbeka. Tas apgādāts ar to pašu 2 litru tiešās iesmidzināšanas četrcilindru turbodzinēju, kas nodrošina aptuveni 300 zirgspēku jaudu

Toyota prezentē ražošanas versiju spēkratam, ko darbina ūdeņraža degvielas šūna

Toyota prezentē ražošanas versiju spēkratam, ko darbina ūdeņraža degvielas šūna(5)

Lai arī masveidā ražoti spēkrati, ko darbina ūdeņraža degvielas šūnas tehnoloģija, vēl pavisam nesen likās piederīgi tālai nākotnei, jau nākamgad pirmais šāda veida spēkrats nonāks masveida ražošanā. Pirmais masveidā ražotais ūdeņraža degvielas šūnas auto būs Toyota Mirai, kas iepriekš bija pazīstams kā FCV konceptauto. Vārds “Mirai” no Japāņu valodas nozīmē “nākotne”. Pirms pāris dienām Toyota

Audi atrāda nākamo modeļu dizaina iezīmes elegantajā Prologue konceptā

Audi atrāda nākamo modeļu dizaina iezīmes elegantajā Prologue konceptā(5)

Kā jau tas tika prognozēts, Audi ir laidis klajā jaunu konceptauto, kas ne tikai kapos par pamatu jaunajam A9 modelim, bet arī atrāda dizaina līnijas, kas būs atrodamas kompānijas nākamajos modeļos. Audi Prologue var lepoties ar izteiksmīgām eksterjera dizaina līnijām, kas, lai arī ir “svaigas”, tomēr nav revolucionāras un rada asociācijas ar jau esošajiem Audi

Reklāmas izvietošana

Tehnoloģiju portāls BOOT.Lv ir vadošais šīs nozares interneta medijs Latvijā, kas katru dienu nodrošina lasītājus ar jaunākajām tehnikas, auto, spēļu un izklaides ziņām.

Portāls BOOT.Lv ir atvērts nestandarta reklāmas kampaņu risinājumiem.

Sociālie tīkli un saziņa

Populārākās sadaļas

© 2001 - 2014 BOOT.Lv Visas tiesības aizsargātas. Jebkādas informācijas pārpublicēšana pieļaujama tikai ar BOOT.Lv rakstisku atļauju.