CSDD sāk uzstādīt pirmos stacionāros fotoradarus. Pirmā mērierīce uz ceļa tiks novietota otrdien, 2014.gada 9.decembrī, pulksten 11:00, autoceļa A10 22,5.kilometrā, pie Varkaļu kanāla.

Sākotnēji gan šis radars, gan pārējās mērierīces, kas tiks pakāpeniski uzstādītas, darbosies testa režīmā, šajā laikā notiks iekārtu un ar to darbību saistīto procesu beidzamās pārbaudes. Tikai tad, kad pārbaudes būs noslēgušās, mērierīces uzsāks darbu pilnā apjomā un reāli sāks kontrolēt transportlīdzekļu braukšanas ātrumu. Par to sabiedrība tiks informēta atsevišķi.

Mērierīču uzstādīšanu veiks to piegādātājs – SIA „RECK” kopā ar radaru ražotāju, Nīderlandes uzņēmumu „GATSO”, kas ir viens no vadošajiem radaru ražotājiem pasaulē un kam šajā jomā ir gadu desmitu pieredze apmēram 60 valstīs.

Stacionāro fotoradaru atrašanās vietas noteiktas, izvērtējot negadījumu statistiku, „melnos punktus”. Ceļa posmā pie Varkaļu kanāla raksturīga transportlīdzekļu manevrēšana, piemēram, lai piekļūtu laukumam pie kanāla, kur ir gan daudz auto, gan cilvēki, piemēram, makšķernieki, atpūtnieki, gājēji. Braukšanas ātruma pārsniegšana būtiski samazina iespējas satiksmes dalībniekiem reaģēt uz negaidītām situācijām, piemēram, gājēja brauktuves šķērsošana, transportlīdzekļa strauja bremzēšana vai izbraukšana.

2010.-2013.gadā pie kanāla (21. – 24.kilometrs) reģistrēti 39 ceļu satiksmes negadījumi un 14 cietušie. Radars pie Varkaļu kanāla kontrolēs abos virzienos braucošos auto, atļautais braukšanas ātrums šeit ir 90 km/h.

2012.gadā, kad Latvijā darbojās stacionārie fotoradari, vidējais auto plūsmas ātrums uz valsts nozīmes autoceļiem bija 90,6 km/h. Savukārt 2014.gadā vidējais ātrums palielinājies par 3,4 km/h un sasniedzis 94,0 km/h atzīmi. Ceļu satiksmes statistikas analīze un starptautiskā pieredze liecina: ja vidējais ātrums palielinās par 10%, tad negadījumu skaits palielinās par 20%, ievainoto skaits palielinās par 40%, bojā gājušo skaits palielinās par 50%.

Pirms stacionāro fotoradaru atrašanās vietām tiek izvietotas informatīvas zīmes, uz kurām norādīts mērierīces atrašanās vietā atļautais ātrums. CSDD īpašu uzmanību pievērš tam, lai radaru ieviešana un darbība ir caurskatāma. Līdz šim CSDD veikusi rūpīgu un apjomīgu darbu, lai analizētu ceļu satiksmes rādītājus, noteiktu mērierīču atrašanās vietas, ierīkotu infrastruktūru, veiktu iepirkumu. Radariem jābūt sabiedrībai saprotamam instrumentam satiksmes drošības uzlabošanai, prevencijai, kā arī vidējā braukšanas ātruma samazināšanas un ievērošanas nodrošināšanai, nevis naudas pelnīšanas avotam. Par radaru fiksētajiem pārkāpumiem iekasētajiem līdzekļiem jānonāk valsts budžetā un tie jāizmanto ceļu infrastruktūras un satiksmes drošības uzlabošanai. Pretēji iepriekšējai kārtībai, tagad izveidota sistēma, ka maksa par radaru darbības nodrošināšanu nav atkarīga no iekasēto soda naudu apjoma un skaita.

Stacionārie fotoradari ir tikai viens no satiksmes drošības uzlabošanas instrumentiem. Tikpat nozīmīga ir ceļu uzlabošana, policijas klātbūtne un pārvietojamie radari, sabiedrības izglītošana un informēšana.

Vairāk par stacionārajiem fotoradariem iespējams uzzināt šeit, savukārt atrašanās vietu karte atrodama šeit.

radars

Saistītās tēmas: Fotoradariradaristacionārie fotoradari

Komentāri 8

Leave a Reply

  • atlans
    December 20, 2014, 12:23

    kā piemēram reaģēs uz apdzīšanas manervu, vienalga jāspiež grīdā?? nja vienīgais iemesls dot!

  • Labais
    December 17, 2014, 23:54

    Stulba dirsšana (atvainojos par izteicienu)
    Tā vietā, lai risinātu reālas satiksmes problēmas ir vieglāk un vienkāršāk uzlikt fotoradaru un pateikt: redziet kā mēs rūpējamies par satiksmi un cietušajiem.
    Piemērs: Saulkalnes ceļa pieslēgums pie A6. Absurds, ka pie 2 joslu šosejas ar atļauto braukšanas ātrumu 90km/h (tajā posmā ierobežots līdz 70 km/h) pieslēdzas izbraucamais ceļš no apdzīvots vietas bez ieskrējiena joslas, pie kam posms pirms izbraukšanas uz šosejas nav pārkatāms. Skatoties tālāk uz Rīgas pusi, pirmais ceļš uz/no Salaspils, tieši tā pati situācija,bet fotoradaru tur neliek un (ja es nemaldos pat ātruma ierobežojuma līdz 70 km/h tur nav) tikai tādēļ ka ceļa posms ir pārkatāms un nav naudīga vietiņa.
    Pie mums viss ir tā, labāk uzlikt ierobežojumu (sliktākajā gadījumā zīmi “nelīdzens ceļš”) un sodīt, sodīt, sodīt, ne kā reāli labot situāciju.

  • baba
    December 10, 2014, 19:07

    Sakumā pirmie 20 jau ap Rīgu viss notiek, pēcāk kaut kad(ja būs nauda) arī citur latvijā liks! Laikam ir iecerēti 60 vai 70 stacionārie radari pa visu latviju līdz 2020 gadam! Un šie pirmie 20 ir tāpat pirmos mēnešus ‘izmeiģinājuma trusīši’ kamēr nokalibrēs mūsu ceļiem, pēcak varēs uzreiz tādu kalibrāciju likt un stādīt ceļmalā, kā kokus! ;)

    Un tie kas žēlinās, ka viņi tik 50m samazina ātrumu – stacionāros jau neliek uz dureni kaut kur! Viņus liek tur kur arī vajag lai cilvēks nobremzētu un tos 50-150m brauktu ar atļauto ātrumu jo ir kāda bīstama vieta!

    • gulbis
      December 10, 2014, 19:13

      Pareizi! Stacionārajiem radariem funkcija ir lai samazinātu ātrumu kādā bīstamā ceļu posmā, kur iepriekš notika avārijas! Lai ķertu parējos satiksmes dalībniekus jo pārsniegt ātrumu var viegli jebkurā šķērsielā!…. tapēc tagad neliks uz katras šķērsielas pa stacionāro tad ir citi preventīvie līdzekļi – pārvietojamie radari, CP auto ar radariem un netraferētās mašīnas ar radariem!

  • iDmore
    December 9, 2014, 14:15

    Izsmiekls.. Saliek radarus tur, kur tos vismazāk vajag.. Bauskas šoseja neviena.. Elejas šoseja neviens.. Nerunāsim jau par Liepājas / Ventspils pusi.. Daugavpils virzienā neviens jau neskrien, bet Rīgā gan to ātruma pārkāpēju laikam nenormāli daudz..

    • Māris
      December 10, 2014, 09:38

      Rīgas – Jūrmalas ceļš, tur noteikti būs, jo tur parasti visi vairāk vai mazāk pārsniedz ātrumu.
      Zinu pēc sevis :D

  • Artanis
    December 9, 2014, 11:50

    Latvijā stacionārie nestrādā pat kā preventīvs līdzeklis – tiklīdz 50m tam garām, tā atkal pedālis grīdā. Un, godīgi sakot, daudzās no vietām, kur tie ir uzstādīti, vispār tie ātruma ierobežojumi ir smieklīgi.

    • Artanis
      December 9, 2014, 11:51

      P.S. kuram nagi niezēja idzēst manu vakardienas komentāru par to, lai parāda statistiku par 10% ātruma pieaugumu, kas rezultējas 50% nāvnieku apjoma pieaugumā?