Ziemas periodā ar ķibelēm autovadītāji saskaras daudz vairāk – tehniskā palīdzība uz ceļa dažādu iemeslu dēļ kopumā tiek izsaukta par 70% vairāk nekā citos gadalaikos, – tā, analizējot tehniskās palīdzības dienesta datus, secina apdrošināšanas sabiedrība ERGO. Biežākās ķibeles, ar kādām autovadītāji gadu no gada saskaras ziemas periodā, ir problēmas ar dzinēju un izlādējies akumulators.

Tehniskā palīdzība uz ceļa pērnā – 2013./2014. gada ziemas sezonā noslāpuša dzinēja vai izlādēta akumulatora dēļ bijusi nepieciešama 42% izsaukumu. Arī iepriekšējā gada statistika ir līdzīga. Šajā pašā laika posmā 2012./2013. gada ziemā ķibeles ar dzinēju vai izlādējušos akumulatoru bija izsaukuma iemesls 43% gadījumos.

“Fakts, ka ziemā autovadītājiem daudz biežāk nepieciešama tehniskā palīdzība uz ceļa, lielākoties saistīts ar to, ka transportlīdzekļu vadītāji nav laicīgi pārliecinājušies par savu spēkratu gatavību ekspluatācijai laikā, kad gaisa temperatūra ir zemāka par -7 grādiem,” norāda ERGO Atlīdzību departamenta vadītājs Ivars Vismanis.

Tajā pašā laikā saskaņā ar ERGO tehniskās palīdzības dienesta datiem ir pavisam nedaudz tādu autovadītāju, kuri zinātu, kas darāms, ja auto noslāpst dzinējs vai sabojājas elektronika. Vēl retāk autovadītāji zinātu, kā atvērt aizsalušas vai aizkritušas durvis. Tomēr, aptuveni desmitā daļa vadītāju  zina, kā iedarbināt auto, ja tam izlādējies akumulators.

Līdz ar ziemas perioda iestāšanos, pieaug KASKO klientu tehniskās palīdzības izsaukumu skaits ne tikai saistībā ar tehniskām ķibelēm, bet arī no ceļu satiksmes negadījumos iekļuvušiem transportlīdzekļiem.

Tāpēc Ivars Vismanis, ERGO atlīdzību regulēšanas departamenta vadītājs, atgādina: “Salīdzinot ar citiem gadalaikiem, ziemas periodā ERGO ik gadu saņem vidēji par trešdaļu vairāk transportlīdzekļu apdrošināšanas atlīdzību pieteikumus par bojājumiem, kas radušies negadījumos apledojuša ceļa seguma dēļ. Tāpēc ziemā ikvienam auto vadītājam jābūt īpaši uzmanīgam. Gaisa temperatūrai pazeminoties, strauji apledo ceļi. Ir svarīgi regulāri pārliecināties par sava auto gatavību braukšanai ziemā un rūpīgi izvērtēt braukšanas ātrumu. Esam aplēsuši, ka vismaz pusē no satiksmes negadījumiem uz Latvijas ceļiem ziemā varētu izvairīties, ievērojot piesardzīgas un drošas braukšanas priekšnosacījumus.”

Iestājoties aukstam laikam, ERGO speciālisti transportlīdzekļu vadītājiem iesaka:

  • Ziemas sākuma periodā pārliecināties par sava auto akumulatora resursu, ko var veikt auto servisā.
  • Akumulatoru pārbaude ieteicama automobiļiem, kas vecāki par trīs gadiem, kā arī automobiļiem ar dīzeļa dzinējiem, jo to vidējais strāvas patēriņš ir ievērojami lielāks.
  • Vecākiem auto svarīgi sekot līdzi dzesēšanas šķidruma līmenim un kvalitātei ar speciālu blīvuma mērītāju.
  • Svarīgi pārbaudīt automašīnas pretslīdes mehānismu jebtā dēvēto ABS darbību, lai ziemā bremzēšana nesagādātu kādu nepatīkamu pārsteigumu.
  • Jānomaina vasaras sezonai paredzētos logu tīrīšanas līdzekļi uz ziemai piemērotiem un jāpārbauda autostiklu tīrīšanas slotiņas.
  • Pēc mazgāšanas svarīgi nosusināt automobili un tā gumijas, savukārt automātiskās transmisijas transportlīdzekļiem īpaši jāpadomā par auto uzsildīšanu pirms došanās ceļā.

 

Komentāri 11

Leave a Reply

  • O
    December 29, 2014, 18:10

    Raksts blondīnēm !!!
    Uzlieciet ziemas slotiņas un iepūtiet riepās ziemas gaisu un noslauki auto pēc mazgāšanas un ar nagu vīlīti no riepām iztīri akmentiņus. ERGO pieņemiet darbā kādu ar tehnisko nevis mārketinga izglītību.
    Un vispār kāda daļa apdrošinātājam par to kā un ko darīt ar auto, jeb tie ir izņēmumu punkti gadījumiem, kad ERGO nemaksās apdrošināšanu?

  • O
    December 29, 2014, 18:10

    Raksts blondīnēm !!!
    Uzlieciet ziemas slotiņas un iepūtiet riepās ziemas gaisu un noslauki auto pēc mazgāšanas un ar nagu vīlīti no riepām iztīri akmentiņus. ERGO pieņemiet darbā kādu ar tehnisko nevis mārketinga izglītību.
    Un vispār kāda daļa apdrošinātājam par to kā un ko darīt ar auto, jeb tie ir izņēmumu punkti gadījumiem, kad ERGO nemaksās apdrošināšanu?

  • youman
    December 14, 2014, 14:59

    autiņam akumulatoram jau 7 gadi, sāku domat varbūt vajadzētu jaunu iegādāties, bail, ka -30°c neiedarbināsies, tikai kur nopirk normālu akumulatoru, cik dzirdēts pie mums noperkamie akumulatori vairāk par 3-4 gadi nevelkot….

    • Anonymous
      December 15, 2014, 08:55

      nu 3-4 gadi teorētiski ir normāls akumulatora mūžs… Ņem kādu Varta/Bosch krutā gala svina-skābes aķi un tos 3-4 gadus bēdu nezināsi… varbūt pat izvilks visus 7. Viss jau atkarīgs arī no eksplutēšanas apstākļiem.

      • Anonymous
        December 16, 2014, 13:45

        Visi šeit tirgotie akumulatori, neskatoties uz cenu un ražotāju !!! ir no vienām un tām pašām Poļu noliktavām. 2-3 gadi ir mūžs jebkuram no tiem. Protams, ja ir iespēja var sarunāt ka paziņas atved no Vācijas Bosch/Vartu, nu tad točno tos 7 gadus ies … Pie viena lai atved normālu veļas pulveri u.c. preces, kas domātas cilvēkiem …

        • alien
          December 26, 2014, 14:58

          Nezinu, kolēģis 5 gadi back grosā pirka Delta aķi un problēmas vēl šodien nezin, tiesa gan, viņam ir benzīns. Pats 8tajā gadā pirku fordiņu, aķi nomainīju tik pagājšnedēļ, ar Deltu. Bet nu 3-4 gadi aķim ir normāls mūžš, ņemot vērā, ka lielākoties cilvēki ilgāk ar vienu aparātu nemaz nebrauc.

          • to alien
            January 19, 2015, 13:42

            nevis Delta ,bet Deta (Deta Senator). deltu (mopēdu) tu varēji nopirkt kādi divdesmit gadi atpakaļ…

  • Edgars
    December 12, 2014, 19:09

    Vajag braukt ar benzīnauto, tad nebūs tik daudz problēmu.

    • alien
      December 26, 2014, 15:02

      Visu mūžu braukāju ar dīzeli un diži problēmas neredzu, lai arī autiņš patstāvīgi stāv ārā, nevis garāžā. Pirms ziemas vnk nomaini filtrus un pārbaudi sveces, aķi un miers! Nu ir tupa reizi gadā uztaisi kapitālo pārbaudi visam!

    • ano
      December 13, 2014, 14:56

      Drīzāk jaunu, nenopistu auto. Latvijā lielākā daļa braukā ar “tip-top” oridžinal km, servisa grāmata copy & paste utt. Reali tur visi nobraukti kapi.

      • alex
        December 15, 2014, 13:46

        Labs mazbraukts autiņš tikko no Vācijas sākas ar 400k km (uz spidometra 167k-189k)