Volkswagen ir ieberzušies ne pa jokam. Nesen jau rakstījām par to, kā uzņēmums ASV šmaucies ar dīzeļdzinēju izmešiem. Sākotnējā informācija liecināja, ka skarti nedaudz mazāk kā 500 tūkstoši automašīnu ASV, tomēr, kā izrādās, nelegālā programmatūra iepumpēta 11 miljonos Volkwagen grupas automašīnu visā pasaulē.

lead_large

Nesmukumu atklājuši Rietumvirdžīnijas Universitātē, dokumentējot mūsdienu dīzeļdzinēju ietekmi uz apkārtējo vidi, pie sīkākas pētīšanas ķēries ASV Vides aizsardzības dienests. Kā norāda PopularMechanics.com, tāpat arī aizdomas radījis skandālā iesaistīto auto degvielas patēriņš, kas nereti dzīvē ir bijis krietni mazāks kā oficiāli norādītais. Nelegālā programmatūra ļāvusi auto noteikt, kurā brīdī tiek veikti izmešu mērījumi, attiecīgi samazinot to daudzumu, bet reālajā dzīvē izmešu daudzums par 10 līdz 40 reizēm pārsniedzis atļauto normu. Šīs ziņas rezultātā vien Volkswagen grupas akcijas Vācijas biržā nokritās par aptuveni trešdaļu. Šobrīd jau ASV un Kanādā ir aizliegts pārdot skandālā iesaistītos auto, no kā cietīs gan auto dīleri, gan ari patērētāji. Volkswagen gan sola atbalstīt dīlerus.

Kā vakar atklājuši Volkswagen, tad šajā skandālā ir iesaistīts krietni lielāks automašīnu apjoms nekā sākotnēji ziņots – aptuveni 11 miljoni automobiļu ar EA 189 tipa dzinējiem. Uzņēmums ir gatavs ieguldīt sešus ar pusi miljardus eiro, lai “segtu servisa izmaksas un atgūtu klientu uzticību”. Jāpiemin, ka ASV vien uzņēmums var saņemt līdz pat 18 miljardu ASV dolāru sodu, iespējama pat krimināllieta.

volkswagen-ceo-martin-winterkorn_100190045_m

Volkswagen vadītājs Martins Vinterkorns: “Es personīgi atvainojos, ka esam zaudējuši mūsu klientu un publikas uzticību”. Neoficiāli avoti ziņo, ka viņš varētu tikt aizstāts ar Porsche (kas arī ietilpst VW koncernā) vadītāju Matiasu Milleru, taču Volkswagen šo ziņu noliedz.

Volkswagen ir iekūlušies pamatīgās ziepēs, pārbaudes pret uzņēmuma ražotajiem dīzeļdzinējiem uzsāktas ne tikai ASV, bet arī Kanādā, Dienvidkorejā, Eiropas Savienībā un Indijā. Vācijā izmeklēs ne tikai Volkswagen, bet arī citus ražotājus. Lai arī šobrīd nav apstiprinājumu par to, ka citi auto ražotāji līdzīgi krāpušies ar dīzeļdzinēju izmešiem, jau tagad kritusies, piemēram, BMW, Peugeot un citu autobūves uzņēmumu akciju vērtība. Tādi uzņēmumi kā BMW un Daimler kategoriski noliedz, ka būtu piekopuši tādu pašu praksi kā Volkswagen. Nissan ir neizpratnē, kāpēc tas vispār ticis darīts, jo šādu sistēmu jebkurā gadījumā atklātu un tas ir bijis tikai laika jautājums.

Pieejamā informācija liecina, ka skarti Volkswagen grupas 1.5 un 2.0 litru četru cilindru TDI dzinēji. Šobrīd nav sīkāk zināms kādā veidā tieši programmatūra ietekmējusi izmešu daudzumu un kādā veidā Volkswagen plāno šo situāciju labot, taču jāsliecas domāt, ka, ja netiks izmantots kāds tehnoloģisks risinājums, piemēram Adblue, tad labojot šo problēmu tikai ar dzinēja programmatūras sakārtošanu, varētu ciest gan degvielas patēriņš, gan arī auto jauda. Un šādā gadījumā Volkswagen var norauties ne tikai no valdībām, bet arī pašiem patērētājiem.

Komentāri 2

Leave a Reply

  • ss
    September 29, 2015, 12:42

    Kurš idiots ļāus sev māsīnā, tagad ielikt adblue un pāršūt vadības bloku uz mazāk HP?

  • Tas pats Jānis
    September 23, 2015, 18:45

    Lūk tā ir īsta čipošana – 18 miljardu sods!