Jump to content

Atmiņas uzlabošana/treniņi


Touareg
 Share

Recommended Posts

Labvakar!

 

 

Tā nu sanācis, ka man studiju procesā ļoti daudz priekšmetu balstās uz tīru teoriju, kur viss ir jāiekaļ galvā, bet man ir ļoti vāja atmiņa(arī skolā mācoties dzejoļus ieliku pamatīgu darbu, lai dabūtu labu atzīmi), lūdzu, iesakiet kādu labu atmiņas vai mācīšanās metodi?

 

P.S. Atradu arii goglā šo to, bet tur visādi ieteikumi nav reāla metodika.

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

Cilvēkiem, kuriem dominē loģiskā domāšana un iekalšana sagādā lielas problēmas, nekādi treniņi nepalīdzēs. Piestrādā labāk pie tā, kas tev padodas, ja vien sevis mocīšana nav pašmērķis.

Labots - Mežavecis
Link to comment
Share on other sites

Ja loģiskā domāšana ir problēma, pamēģini mācīties zīmēt. Ir teorija, ka loģiskā (abstraktā) domāšana izmanto vienu smadzeņu puslodi, bet zīmēšana - otru. Varu ieteikt Betty Edwards grāmatu "Drawing on the Right Side of the Brain". Netiešs risinājums, bet moš nostrādā. Daudziem cilvēkiem esot palīdzējis dzīvē.

Labots - Vilx-
Link to comment
Share on other sites

Vilx, a ja darbā katru dienu ar datoru jārasē, tā arī skaitītos zīmēsāna? Rasēšana man sanāk tāds kā radošs process, nevis pārzīmēšana...

Labots - ggg97
Link to comment
Share on other sites

Mežaveci un Vilx, Jūs laikam atšifrējāt mani, es nebiju domājis, ka tieši loģika visu atmiņu bojā un zīmēt es vispār nemāku, man ļoti nepatīk un nepadodas zīmēšana.

Link to comment
Share on other sites

Loģisko domāšanu var ļoti efektīvi izmantot "iekalšanai", es pats nekad neesmu bijis spējīgs ieklat galvā n-tos kvantumus ("Mērs un integrālis" eski liku ar lielām grūtībām), bet vienmēr var atrast kādas loģiskas sakarības tajā, ka jāapgūst. Un meklējot šīs sakarības, Tu jau pats sev nemanot sāc to visu apgūt.

Arī lasot grāmatu vajag veidot konspektu nevis tā lai truli pārrakstītu grāmatu, bet gan kārtot to visu sev loģiskā secībā un saprotamos simbolos.

Link to comment
Share on other sites

Varu ieteikt jogu Ramačaraku: http://mnemotexnika.narod.ru/pop_books_20.htm

Senos laikos tādus informācijas apjomus, kas lielāki par Bībeli, gadu tūkstošiem vārds vārdā nodeva mutvārdos. Mūsdienu unikālās atmiņas trenēšanas metodes nesatur neko jaunu.

 

PS. Neesmu pats mēģinājis, bet lasītais atstāja lielu iespaidu. Nav jāsēž nekādās speciālās pozās, bet jebkura metode prasa lielu pacietību.

Labots - Aigars
Link to comment
Share on other sites

Tevis dotais links nestradaa, bet vai tad,lai nodarbotos ar jogu nevajag tur speciāli elpot, sēdēt?

Link to comment
Share on other sites

NormaalsCilveeks

diez kāpēc šādas "atmiņas vājuma" problēmas parādas tik pēdēja laika bērneļiem ?

un atbilde ir prasta - jo nav mācīti skolā "KALT DZEJOĻUS"

es no 1mā septembra 1mās skolasdienas zinu

"jau dzērves rindākārtojas"

ir klats lāčplēsis

ir kalta krievu klasiska

un smadzene darbojas perfekti - pat tagad ja vajag var 3-4 pantu dzejoli pusstundā iekalt ...

 

problēma nav apstraktās "smadzeņu puslodēs" problēma ir banālā nemācēšanā savākties ...

vot i visa gudrība

 

autor 10mit lāčplēša pirmos pantus uz rītu lai zinātu !

Link to comment
Share on other sites

Man skolā bija tā pati problēma ;(

stipri šaubos vai spēsi kaut kā uztrenēt atmiņu un arī biezpiens 3x dienā nepalīdzēs. Man daudz vieglāk bija iemācīties teoriju, kad citi par to runāja un kas mēdz par to runāt? Jā, kursa biedrenes - tāpēc piesitos pie viņām un vienkārši klausījos ko viņas pļāpā par konkrēto vielu, tā pats grāmatas nemaz nevēru vaļā. Tiesa, es kojās dzīvoju un man tas bija viegli izdarāms, nezinu kā Tev iraid.

Labots - Gestapo
Link to comment
Share on other sites

Interesantas idejas ir aprakstītas "Развитие памяти" Rīga, Avots, 1991. autors sastādītājs- Gankeviča Jelena.

Link to comment
Share on other sites

auzins_is

Mūsdienu cilvēkam atmiņa ir īsa, jo jaunas informacijas, kas nāk galvā un ko redz cilvēks katru dienu, ir ļoti daudz.

Link to comment
Share on other sites

Labaak uzdod jautaajumu vai vajag iekalt ?

 

Muusdienu pasaule ir taada ka ja mozga straadaa, tad iekalt neko nevjag un VISU vari pats izštukot ja vien mozga straadaa, ceru ka nemaacies RTU, jo tur cik noprotu tieshaam tiek maaciitas daudz nevajadziigas hernas, un peec beigshanas tev darbadeveejs vienkaarsi pasaka ka visus gadus tev ir skalotas smadzenes...

Link to comment
Share on other sites

heh, NC pateica daļu. Agrāk taču garumgaros dzejoļus jau bērnudārzā mācījāmies, tā ka mātēm klausoties mutes vaļā.

 

Man, papildus bērnudārza pantu pieredzei strādā arī:

* GinkoPrim un zivju eļļa. aizej uz jebkuru aptieku, paprasi dajebkuras Ginko tabletes (ar vai bez magnija) + zivju eļļu kapsulās. Pirmās stimulē asinsriti smadzenēs, otrās dod tur visus vajadzīgos vitamīnus. Arī pēc tam, kad 1. un 2. maģistru sesijas pagāja negulētas un neatcerējos pat, ko vakar darīju, tas palīdzēja savākties.

* Šokolāde, naktī pirms eksāmena kaļot galvā visu semestra vielu, lai vieglāk atcerēties

* Staigāšana pa istabu/koridoru mācoties. Vislabākais variants, kā pusstundā iekalt garu "topiku" vai dzejoli. Šādi iemācītais gan fiksi aizmirstas :)

* Auksta duša no rītiem, ja ir izgulēts, lai mundrums dienai.

* Rupjmaize, citi graudaugi pusdienās.

 

Ja ir māņticība - Mācīšanās/lasīšana, sēžot uz dīvāna ar visām kājām vai grīdas puslotosa pozā, nevis ērta atlaišanās mīkstā krēslā. Pēc gaumes - vidējo pirkstu+īkšķi kopā un plaukstas uz augšu utml izvirtības. Māņticība, vārdu sakot, un strādā kā placebo.

 

Un vēl - joga māca, ka, ja atradīsi kaut ko sev interesējošu vai pielietojamu materiālā, tad tas aizies. Ja nē - tad ilgi smadzenēs nepaliks, pat ja vispār uztversi tekstu. Laicīgi lasi incantas un paskaidrojošas grāmatas par neskaidro - tas dos efektu. Plika iekalšana, kā katram studentam zināms, strādā labi ja tikai uz eksāmena dienu :)

Labots - tt2t
Link to comment
Share on other sites

Atmiņa tomēr ir diezgan individuāla lieta. Manam tēvam bija ļoti laba atmiņa. Manai sievai un meitai ir laba atmiņa. Man un bračkam uz kalšanu švaki, loģiskās lietas vēl o.k. - darbam pietiek. Un radikāli tur mainīt kaut ko -ja nu vienīgi radikāli mainot dzīvessveidu...

 

Jā, un kā te augstāk jau tika minēts, vislabāk atceerēties, ja izdodas atrast-izveidot sistēmu.

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

Zini, cilvēki ir dažādi. Es ienīdu jau sīks būdams kautko iekalt. Arī lai mazu dzejoli iemācītos un atcerētos labi ja nedēļu - visu vakaru pa 50 reizēm nācās vārdiski atkārtot.

Arī tas, ka visos eksaktajos priekšmetos bija praktiski augstākais novērtējums, bet tādā ka literatūra bija jācīnās par sekmību.

 

Ja loģika dominē, tad jācenšās šo plusu izmantot. Kā jau teica, ka nevis jāiekaļ, bet jācenšas saprast.

 

diez kāpēc šādas "atmiņas vājuma" problēmas parādas tik pēdēja laika bērneļiem ?

un atbilde ir prasta - jo nav mācīti skolā "KALT DZEJOĻUS"

 

Tās jogas un citi relaksācijas veidi stimulē garīgo domāšanu. Jāskatās, kas katram padodas un tājā jomā arī jācenšas darboties, lai gūtu kaut kādus panākumus dzīvē.

Link to comment
Share on other sites

NormaalsCilveeks

Mežavecis

 

pag pag nejauc kaučkādu murgainu sacerējuma uzskricelēšanu ar dzejoļa iekalšanu

atkārtoju - kalt kalt un vēlreiz kalt dzejoļus !

tikai un vienīgi tas trenē smadzeni

 

visi pārējie vipendroni "pārgudrām glupībām"

 

"sežu za rešotkoj v tjemnice seroj" - nakc vidū varu visu noskaitīt ...

Link to comment
Share on other sites

Ja nemaldos, tad Rīgā izdotajā grāmatā bija izteikta doma, ka visu ko cilvēks dzīves laikā uztver tas paliek galvā. Ir tika viena problēma, kā vajadzīgo informāciju dabūt laukā. Ideja ir līdzīga cietajam diskam. Ja nobrūk FAT, tad iekšā ir, bet arā dabūt nevar.

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

NC

 

Dzejoļi lai paliek tiem, kam patīk tos mācīties.

Es trenēju smadzenes nepārtraukti apgūstot kaut ko jaunu dažādās, sev tīkamās sfērās. Varbūt nedaudz forsētā tempā, bet tā, lai nebūtu jāatgremo iepriekš uzkrātā pieredze.

 

Un jāsaka, ka joprojām prāts darbojas nevainojami.

Link to comment
Share on other sites

NormaalsCilveeks

Aigars

 

muļķības ir ātrā atmiņa un pastāvīgā ...

ja neesi izdedzinājis pastāvīgās atmiņas smadzeni lai tā atceras - nekas tev nepaliks atmiņā ...

katrs to dara protams pa savam bet būtībā ir kalt kalt un vēlreiz kalt ...

 

tāpat kā ar telefona numuriem

viens atceras pēc nospiesto pogu secības (es pats personīgi)

otrs pēc matemātiskas uzbūves (draugs man tāds)

trešais pēc taustiņu toņiem (sievišķis mans)

katrs iekaļ smadzenēs info pa savam ...

 

bet enīvejs apakšā tam visam ir iekalšana un nekādu "pārdabiski jogu svieksti"

Labots - NormaalsCilveeks
Link to comment
Share on other sites

personīgi man - ja kāds nosauc kādu skaitli, frāzi vai svešvārdu, kuru pēc brīža būs jālieto un pēc tam varēšu aizmirst, tad es uzrakstu uz to lapiņas, savādāk ir liela iespējamība ka aizmirsīšu. tā ka man vizuālā atmiņa ir spēcīgāka nekā dzirdes. un kā jau to te iepriekš pieminēja, esmu novērojis, ka katram šitā lieta ir tīri individuāla

Link to comment
Share on other sites

NC, viss, ko Tu nosauci saistībā ar telefonnumuriem, ir sistēma. Sistēma, kura palīdz izveidot smadzenēs "Attēlu" (iso). Man vislabāk pēc taustiņiem, bet tikai ~5-6 nummuriem, tālāk mana atmiņa uz nummuriem nevelk

Link to comment
Share on other sites

Interesanti, ka piesaucāt tālruņu numurus, ā ir vienīgā lieta, koes ļoti ātri un labi iegaumēju tas varbūt ir izskaidrojasm ar to, ka man patīk cipari(auto numurzīmes, māju, ielu numuri, grāmatau lpp.)

Bet tekstu es nekādi nevaru paturēt prātā it īpaši gramatikā galotnes un tādas lietas, jo man trūkst izpratnes un vēl arī nav asociācijas, man ir grūti apgūt svešvārdus.

Link to comment
Share on other sites

NC

Tas ko māca jogs Ramačaraka nav pretrunā ar iekalšanas metodi. Mani tikai šokēja apmēri, ko cilvēks var pieveikt. Ramačaraka ir amerikānu jurists, kas uzrakstījis daudz grāmatu par jogu. Tas ir tas pats, kas pašā 20 .gs. sākumā centās apgalvot, ka uz Saules nedeg ogļu kalni. Droši vien nopietni zinātnieki iebilda, ka tās ir muļķības.

Mūsdienu eksperimentos, kad cilvēka smadzenes baksta ar elektrodiem, ir nācies konstatēt, ka piem. mūrnieks var atcerēties sīkumos katru mājā iemūrēto ķiegeli, taču normālos apstākļos neatcerās pat māju.

Labots - Aigars
Link to comment
Share on other sites

Jā , tomēr tā lieta katram ir īpatnēja . Nu paziņa momentāli var iemācīties ko no galvas, bet kad ko vajag tīri loģiski, tā.. nu bēdu ieleja. Viena cita lieta, mūsdienās cilvēkam virsū gāžas tāds inf. daudzums, ka , reāli , ir pārslodze. Precīzāk smadzenes sāk daudz ko neuztvert lai nepārslogotos. No personīgās pieredzes mācoties svešvalodas: ja no rīta tad OK, bet ja vakarpusē, tad,faktiski bezjēgā, jo pa dienu vesela kaudze visādu problēmu kad galva burtiski kūp. Ja par veidu kā iegaumēt, tad vajag papētīt kā labāk ''nosežas''. Citam tas ir redzes, citam dzirdes bet citam loģiskā. Piemēram man loģiskā- baisās problēmas burtiski iegaumēt kā foto, bet absolūti nekādu ja ir kādas loģiskas sakarības. Kad biju students, tad, ja uztaisīju špikerus, tos nevajadzēja :) . Kāpēc?- nu kad taisi špikeri, tad no lielā konspekta vajag ar loģiku izvilkt galveno un rezultātā iesēdās smadzenēs vienkārši lieliski. Principā vajag paprovēt dažādus variantus tipa kas labāk iekrīt smadzenēs- dzirdētais, redzētais vai loģiskais ( nu mans špikeru piemērs) . Domāju ka arī plikai informācijai kur sākotnēji grūti atrast loģiku, var izdomāt kā. Paradoks ir tur, ka , piemēram gada skaitli var iegaumēt nevis kā skaitli , bet kā kādu asocāciju tipa 1 ''kad gāju pirmā klasē'' 2-''izsitu divus logus'' un ... elementāri atceries ka 12 datumā notika tas un tas.

Link to comment
Share on other sites

Jūs te par dzejolīti sūrojaties. Ir arābi( Saudu Arābija ???) , kam viens no augstākaš izglītības eksāmeniem ir zināt visu Korānu no galvas, vārds-vārdā. Vot tas ir THE PIZDETS !

 

Pašam man ar ne ar pirmo reizi izdodas atcerēties, taču skolā parasti bija tā, ka ja vienu vakaru esmu to dzejoli kalis, tad aŗi dabūnu labi vai teicami. Parasti jau vienkaŗši nekalu un teicu, ka dzejoļi sux.

Par špikeriem - man ir tāda pati štelle, ka ja uztaisu špikeri, tad nav vajadzības to vairs izmatot.

Tāpat bieži viskautko pierakstu, taču tā arī ne reizi neapskatos. Pierakstot labāk atceros. [slēpts] kapēc.

Link to comment
Share on other sites

es no 1mā septembra 1mās skolasdienas zinu

"jau dzērves rindākārtojas"

ir klats lāčplēsis

ir kalta krievu klasiska

 

Pašā Rīgas centrā

piemineklis stalts

granīts brūni sarkans

Ļeņins bronzā kalts.

...

ko gan tobrīd juta klases kolektīvs?

vienmēr mūsu sirdīs dižais Ļeņins dzīvs.

 

beļejet parus oģinokij

v tumaņe morja golubom

čto iščet on v kraju daļokom,

čto kinul on v kraju rodnom?

 

Kad pietuvojās vidusskola, uz rītdienu mācījāmies pa 3-4 lapaspusēm no Oņegina. //kurš zin, kas ir Oņegins? Kas ir tā autors? Vai šim darbam vēsturiskā aspektā ir kaut kas kopīgs ar tipisko sava laika cilvēka raksturojumu?

Link to comment
Share on other sites

Kāda vel dzejoļu kalšana.

 

Ja nevar tad nevar, piemēram, ja grib SIA ar miljons latu peļņu tad SIA izveidošana un 10Ls peļņas iegūšana nepietuvinās mērķim - SIA ar miljons latu peļņu.

 

Daudz nosaka -

 

1) iedzimtība

2) dzīvesveids

3) intereses

 

Ieteiktu aizrauties ar to, kas patiesi interesē (tad parasti nav problēmas).

Vai arī nodarboties ar to, kas padodas vai patīk vairāk un kopumā kā nodarbošanās ir piemērota.

Link to comment
Share on other sites

Es savam fizikas eksāmenam gatavojoties centos visu izprast, tad arī sanāca.

 

Pliki kalt tās formulas galvā %^&*

 

 

Link to comment
Share on other sites

Reku jums viens uberchalange - salieciet kubiku rubiku ar aizsietām acīm. Protams, pirms sākšanas viņu var apskatīt no visām pusēm un iegaumēt sākuma pozīcijas...

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...