Jump to content

E-talons uzlauzts?


Smii
 Share

Recommended Posts

Es arī esmu no tiem, kas domā, ka tā sistēma nav online, jo pērkot caur internetu e-talonu var lietot tikai nākošajā dienā. Sanāk tā, ka viņi ik pa 24h viņus sinhronizē.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 101
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • NormaalsCilveeks

    9

  • Smii

    6

  • Jeasus

    5

  • e = d

    9

Top Posters In This Topic

Posted Images

Boldriks, tos datus gan jau var savākt tāpat (tie aparāti jau visu info saglabā), tikai nevis real-time, bet reizi diennaktī. Es domāju, ka robežās no galapunkta līdz galapunktam lasītāji saglabā visus e-talonu IDus, kas ir reģistrējušies. Kontrole nopumpē no lasītāja info un pārbauda, vai tavs talons ir šajā sarakstā vai nav. Nekāds online nav vajadzīgs.

Link to comment
Share on other sites

bobiksons

fiška tāda:

- iekāp kontrolieris ar nosinhronizēto maršrutu

- tiek lokota autorizācija [lai nepaspētu autorizēties zaķi]

- sinhronizejas kontroliera `skeneris` ar busiņu

- busiņš sinhronizējas ik pa laikam. tīkls mums praktiski visur pieejams.

 

uzlaužams tikai servera pusē (pieškirt sev 10. grupas černobiļas invalīda statusu ar kara veterāna ordeņiem). loģiski ka apejot log-ošanas funkcijas ;)

Link to comment
Share on other sites

Ja vairums RS transporta lidzekļi jau sen tiek atsekoti pēc GPS uz centrālo pulti, tad kāpēc jūs domājiet ka ir grūti nodrošināt sinhronizāciju arī e-talonam. Nemaz jau tik lieli datu apjomi tur negrozās lai nevarētu nodrošināt sinhronizāciju piemēram ar 5min intervalu kaut caur to pašu GPRS.

Link to comment
Share on other sites

Kāpēc uzlauzt var tikai no servera puses? Nedomāju ka viņiem ir info par braucieniem kartē, bet tikai kartes id, jo kad nopērk e-talonu kioskā 20 braucieniem, tad pārdevēja pieliek karti pie aparāta un "ieraksta" braucienu skaitu kartē, tikpat labi tie var būt 5 braucieni tajā pašā kartē un nokpēt šos datus, domāju, ir diezgan viegli.

Link to comment
Share on other sites

Kaut kā neesmu novērojis, ka viņi dinamiski maina reisu skaitu, kāds ir saraksts, tāds ir. Domāju, ka viņi to informāciju analizē vairāk vai mazāk ilgtermiņā.

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

Man liekas, ka visa šī jezga sataisīta, lai kāds varētu uzvārīties uz it kā pirātiskām kartēm. Arī universālās SAT kartes ik pa laikam var manīt andalejamies, kas rāda visu ko vēlas.

Link to comment
Share on other sites

Nu iespēja jau ir, ka ieraksta arī datubāzē cik tam talonam braucieni, bet manuprāt tā nav. Un kāpēc Tu domā, ka ieraksta bāzē? :happy:

Link to comment
Share on other sites

bobiksons

Tāpēc, ka kases aparāts ļauj sinhronizēties.. bāze jau atrodas "citur pasaulē". Kases aparāts jau ir tikai "keypads".

Preses abonēšanas sistēmai jau līdzīgi - abonementa pārtraukšana ir on-line. neizdosies iekasēt naudu 2x kaut vai tai pašā sekundē. Šeit ir taspats - momentāna sinhronizācija. Turklāt buss jau pazīst karti un ļauj "iekāpt".

 

RFID pilda tikai ID nesēja f-ju. Loģika jau ir uz "borta datora".

Link to comment
Share on other sites

Ieraksta gan kartē, gan bāzē. Ar personalizētajiem ir sarežģītāk, bet dzeltenie ir daudz elemntārāki, jo glabā tikai braucienu skaitu, kam novicinot gar lasītāju pieskaita -1. Vai tiek sinhronizēti dzelteno etalonu id un braucienu skaits ar visu sistēmu grūti teikt. Bet tā pati sinhronizācija notiek laikam reizi diennaktī.

Link to comment
Share on other sites

bobiksons

dzelteno vienkārši pārbaudīt - fiksi ieskrien vienā un fiksi izskrien kamer durvis vaļā. uzreiz nākamāja.

Pie nac. teatra to var izdarīt mierīgi ;)

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

Nevarēju neapmierināt ziņkāri, kas atrodas dzeltenā e-talona vēderā :t_p_o_n_e: Tā teikt mehāniski uzlauzu :spiteful:

 

etalons.jpg

 

Nu labi, nedaudz smukāk priekš tiem, kas tos nav redzējuši :)

 

etalons1.jpg

Labots - Mežavecis
Link to comment
Share on other sites

diez vai viss notiek online, jo noskanējot karti nepaiet pat pussekunde, kad aparātiņš apstiprina vai noraida karti. neticu ka ir tāds apstrādes ātrums un vel centralizēti

Link to comment
Share on other sites

bet dzeltenie ir daudz elemntārāki, jo glabā tikai braucienu skaitu, kam novicinot gar lasītāju pieskaita -1

 

Tādā gadījumā uzlaušanas versijas apraksts ir ticams. 'Mūžīgais talons' neļauj samazināt atlikušo braucienu skaitu, bet tā lietotāju var pieķert, salīdzinot datus iekš autobusa skaitītāja ar talona datiem - atlikušo braucienu skaits uz 'mūžīgā talona' tad nebūs samazinājies. Savukārt 'uzpildāmais talons' būs kā īsts.

Link to comment
Share on other sites

Ja tu uzpumpēsi savu talonu no oficiālajām 5 reizēm uz 50, piemeram, un šīs 50 neizmantosi līdz nākamajai sinhronizācijai, prieki beigsies, tiklīdz notiks sinhronizācija.

Arī neticu, ka tie "mūžīgie" taloni strādās ilgāk, kā līdz nākošajai sinhronizācijai. Vienīgi ja RS nelogo katra e-talona izmantošanas reižu skaitu un paļaujas tikai uz to, kas tiek rakstīts e-talonā, bet diez vai tas tā ir.

Vienīgais veids, kā to varētu izmantot, ir savākties no rīta kādiem 50 cilvēkiem ar tukšiem dzeltenajiem e-taloniem un RFID rakstītāju. Viens nopērk vislētāko e-talonu, saklonē uz visiem 50 un dienas laikā visi izmanto. Nākamajā dienā pērk jaunu un procesu atkārto, jo pa nakti iepriekšējā karte, kas tikusi lietota 200 reižu 5 vietā, tiek atzīta par aizdomīgu un bloķēta. Stipri neērta sistēma.

Link to comment
Share on other sites

Paldies Boldrik, neesmu to e-talonu redzeejis un ej nu sazini vai redzeeshu.

Neko sakariigu gan nevaru pateikt, par hakereeshanu nav ne jausmas gan, bet mums tak ir pilns ar hakeriem. Serverus tak vieglaak buutu nobendeet un ierakstus pielabot, piemeeram izlietotaam karteem. Taa kaa visticamaak apakshaa tuseejas windows serveri, tad uzlaust jau nav nekaadas probleemas. Kaut gan, protams, atmonteet var arii Linux/Unix kastes.

Link to comment
Share on other sites

Piekam pastāvīga sinhronizācija ļauj sekot līdzi, cik cilvēku ir katrā no transportiem un, izejot no tā, padot, vai nepadot papildus reisu.

Nepareizi, notiek tikai validēšanās pie iekāpšanas, tas tikai uzkrāj validācijas, neredzēsi cik cilvēku ir katrā no transportiem.

Link to comment
Share on other sites

Tu priecājies, ka apjāts Rīgas pašvaldības uzņēmums? Tad jau esi arī tik tups, ka priecājies, ja tev nozog maku vai telefonu?

 

RS ir viena varen korumpēta iestāde. "Tiesas pierādījumu" man nav, toties ir ticama "off the record" informācija par konkrētām personām aukšgalā. Līdz ar to man ir patiess prieks par tā čūsku midzeņa raizēm un nelaimēm. Un man ir arī pilnas tiesības priecāties, jo to cirku finansēju arī es ar saviem nodokļiem un maksu par braucieniem - lai gan vairāk cenšos izmantot velo un auto.

 

Tu taču atceries, par kādu summu tikai ieviests RS e-talons, cik reizes lētāk līdzīga sistēma tika ieviesta Lietuvā, un tad vēl tā jezga ar vecajiem kompostrieriem, kurus pirm diviem gadiem pirka par pusmiljonu un tagad tirgo par kapeikām.

 

Tā kā puiku niekošanās ar e-taloniem tāds sūds vien ir.

Link to comment
Share on other sites

Zinu, ka ir tā, ka katrs tas dzeltenais talons satur savu numuru-līdzīgi kā piem. zelta zivtiņas sākumkomplekta kartei katrai ir savs telefona numurs. Tikai pirms tu neesi kioskā viņu iegādājies - uz viņa nav nekāda info par brauciena skaitu. Tad kad tu pieej pie kioska un pasaki tantei-cik braucieniem vajag viņa iebāž viņu tajā aparātā un ieknibina to brauciena skaitu. Aparāts, kiosks, būda, (kā nu kurā nostūrī) nav pieslēgts nekādam netam vai gprs.

Nav iespējams arī izlietotā aparātā iebāzt dzelteno talonu un papildināt vēlreiz-ķipa iznāk kaut kā tā, ka tas čips ir programmējams tikai vienu reizi. Personizētos gan var atjaunināt cik vien gribās, bet brauciena skaits nāk klāt tikai tad, kad beidzies iepriekšējais-ķipa bija palikuši 2 braucieni, pieeju pie būdas, nopirku vēl piecus (uz personilizētā talona atšķirībā no dzeltenā-var pirkt arī vienu, divus vai nestandarta skaita braucienus - uz dzeltenā tikai 5/5/5/....)-tad busā no sākuma rādīsies tie palikušie divi, tad viens un tikai tad nāks klāt tie jaunie iepirktie pieci.

 

P.s. sorry par gramatiskajām kļūdām un nesakarīgu teikumu uzbūvi - rīta poha :wacko2:

Link to comment
Share on other sites

tiešām jebkuru skaitu var nopirkt uz personalizētajiem? :o šito nezināju... Un kāds tad ir tarifs?

Link to comment
Share on other sites

Jā ... Braucam visi par velti lai cenas paceltu vēl reizes divas .. Uz priekšu . Tā jau tagad ik mēnesi par zilo talonu atdodu 23 ls ar kapeikām .. ( visiem tramvajiem )

Labots - Kristaps0
Link to comment
Share on other sites

Man pašam ir velosipēds ..

Ziemā veselīgāk braukt ar velo ? MHMM. Ļoti stipri diezvai. + tad līdzi javadā maiņas drēbes ko pārģērb un tad vēl pa darbu staigāt piesvīdušam. PHE.

Link to comment
Share on other sites

Kristaps0, nevari "pavilkt" - nedzīvo Rīgā!

 

Varu pavilkt .. tikai kādēļ man kādu muļķu dēļ būtu jāmaksā vairāk ..

Un cilvēki vēl brīnās kādēļ valsts ir šādā situācijā ..

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

Kādas mulķības? Ja cauru dienu sēž tikai būdā un reizi dienā pabāž degunu ārā, tad arī ķerās klāt visādas putnu gripas un citi sūdi. Ja rūdās, tad normāli.

 

Ja brauc, nevis velkās kā čība, tad arī nav jāvelk 10 fufaikas.

 

Mūsu klimatiskajā zonā tiešam, nav ieteicams braukt ar riteni ziemā. Jo elpot ar auksto gaisu nu toč nav veselīgi, var dabūt sirds slimības. Protams, elpot var, bet tad nedrikst

vilkt 10 fufaikas mugurā, ķermeņa temperatūrai ir jābūt zemai.

 

Tā kā man ir totāla antipātija pret sabiedrisko transportu, tad kaut skrienu ar kājām, braucu ar velo, nevis dirnu pārpilnos transportos.

Link to comment
Share on other sites

Kanibaals

Kopš ieviests e-talons no sabiedriskā transporta izvairos kā no sugas. Kapēc? Tapēc, ka pasažieris(klients) ar jauno sistēmu ir palicis absolūti beztiesisks. Cik nav situācijas, kad kartiņa nav līdz galam autorizējusies un kontrole uzliek sodu, ja vien citi pasažieri nesāk bļaut, ka redzējuši kā "zaķis" autorizējas. Klientam nav absoūti nekādu veidu kā pierādīt, ka ir autorizējies viss ir uz kontroles sirdsapziņas. Tāpat arī dēļ transporta apturēšanas pirms pieturām pārbaudei cieš godīgie lietotāji. Te var vilkt paralēles ar datorprogrammu aizsardzību, jo labāku aizsardzību uzliks, jo vairāk cieš godīgie lietotāji. Kādas tik nav aizsardzības bijušas dongle key, licences numuri,activization utt. un tad visādas problēmas ar licencēm, grūtības upgreidoties, kamēr krakoto programmu var lietot cik ilgi un kā gribi. Atgriežoties pie RS, kur ir problēma pie "nopīkstināšanas" uzreiz izdrukāt mazu biļetīti, kas kalpotu par pierādījumu. Principā e-talons ir elektroniskais maksāšanas līdzeklis, līdzīgi kā kredītkarte, apmaksātais braucienu skaits ir kredīts un samaksa par braucienu reāli notiek tikai iekāpjot autobusā, tad arī notiek apmaksa par pakalpojumu. Iepērkoties ar maksāšanas kartēm pie katra darījuma tiek izdrukāts čeks vai vismaz ir iespēja tādu pēc vajadzības pieprasīt. RS ir jānodrošina izdruka-čeks, kas apliecinātu veikto darījumu, Eiropā tas strādā.

Link to comment
Share on other sites

Kurā eiropā? Visur kur esmu redzējis e-talonus, nekāds čeks pēc talona nopīkstināšanas izsniegts netiek. Man patīk NL sistēma, nu tur nekāda etalona, šoferis vai nu tirgo biļetes (ar 50% uzcenojumu) vai ielieks zīmogus speciālas "stripkartēs".

Labots - andza
Link to comment
Share on other sites

Mūsu klimatiskajā zonā tiešam, nav ieteicams braukt ar riteni ziemā. Jo elpot ar auksto gaisu nu toč nav veselīgi, var dabūt sirds slimības. Protams, elpot var, bet tad nedrikst vilkt 10 fufaikas mugurā, ķermeņa temperatūrai ir jābūt zemai.

Nu nez, es vēl tagad šad tad izbraucu, ja laiks labs (kā šodien)

 

Atstarojošā lietusjaka + siltās apenes zem biksēm un aidā! Pārvietošanās ātrums kā vieglajam auto + tonnām svaiga gaisa un tas viss bez maksas.

Link to comment
Share on other sites

Velobraukšana ir laba lieta, ja vari izvēlēties, vai braukt vai nē. Es gribētu redzēt Tavu seju, kad katru dienu Tu būtu spiests pārvietoties tikai ar velo. Vienmēr un visur. Līdz venšanai būtu izminis gludu pēcpusi.

manai pastniecei seja ir daudz smukāka tad kad brauc ar riteni :download: ,

kad staijgāja ar kājām :aggressive: paciņai no DX ta parakstu vajadzēja :meeting:

ir labi ja ir izvēle :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Rudenī ja ir labs laiks tad ar velo uz darbu varētu arī braukt, bet ja jābrauc pa lietu tad nekāda prieka. Ziemā pa pilsētu ar velo vispār nav jēgas rādīties. Tikai sev un gājējiem bojā garīgo. Un man katru dienu negribās ar velo caur maskaču braukāt .. Es labāk caur tramvaja logu paskatos uz narkāšu bariem ;)

 

vasarā, pavasarī gan velo tiek izmantots kā pārvietosānās līdzeklis pa pilsētu.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
azarbaidzz

mironis uzlauzts?

Labots - azarbaidzz
Link to comment
Share on other sites

NormaalsCilveeks

ot ir lietas ko es nesaprotu ...

un pat apjēgt nevaru ...

 

ok es nopelnu mēnesī 10.000 naudas negribu maksāt no tās nodokļus

un "nodokļu optimizaciju" veicu OK

spelētaji te ir divi - Es kurš pelna naudu un varenā Latvija kura grābj no manis nodokļus ...

 

un te ir "IT duriki- viltotāji" - kuri fizioloģiski pārvieto savu pakaļu RS transportā

radot reālas izmaksas, un domā kā to braucienu uztaisīt "bez maksas - nahaļavu" ?

a reāli tas izmaksās no visu nodokļu naudas un maksātājiem

 

nu bik pašiem "viltotājiņiem" pretīgi nepaliek ?

  • Patīk 1
  • Slikti! 1
Link to comment
Share on other sites

NC nu un ar ko tu atskiries no "IT duriki- viltotāja"?

 

ej labak uztaisi est vai iesit sievai... pasam pretigi nepaliek?

Link to comment
Share on other sites

Ronalds

Kaut tēma veca, tomēr kā tur ir - etalons ir offline vai online sistēma?

 

Ja "plastmasas" gabals glabātu tikai kaut kādu ID ciparu, bet info par braukšanas reižu atlikumu, pieejamajiem maršrutiem utt, utjp glabātos uz servera, tad sistēma būtu praktiski neuzlaužama. Tomēr šajā gadījumā visiem e-talona autorizācijas devaišiem būtu jābūt tiešsaistē ar serveri. Vienīgā tehnoloģija kas mūsdienās to varētu mēģināt nodrošināt ir GPRS, tomēr viņa nav pietiekami stabila it īpaši braucošā transportlīdzeklī! Biežāk vai retāk, bet būtu situācijas, kad sakari ar serveri pazustu un neviens nevarētu autorizēt savus talonus! Datu apjoms skaidrs ka būtu minimāls, bet stabilitāte....

 

Tāpēc man ir aizdomas ka sistēma ir offline, info par atlikušajiem braucieniem glabājas pašā e-talonā. Protams ka kodētā veidā.

 

P.S Uzskatu ka e-talons ir tīrākā nodokļu maksātāju naudas izšķiešana! (jo RS dzīvo uz subsīdijām...) Priekš LV neviens neko labāku par konduktoru pagaidām nav izdomājis jo:

 

*Konduktors nodrošina kārtību salonā un aizsargā transportu pret demolēšanu - ja ir lielas problēmas - var izsaukt policiju.

*Bezbiļetnieku problēmas praktiski nav - tikai retai atļaujās pasūtīti konduktoru un nepirkt biļeti. Konduktors var arī policiju izsaukt.

*Nav jātērē miljoni sistēmas ieviešanai

*Daudziem zemas kvalifikācijas cilvēku tiek nodrošināts darbs - tas tagad nebūt nav mazsvarīgi!

 

Ne pa tēmu bet Santa - paskaidro man kāpēc mums visiem vairāk par pusi nopelnītās naudas ir jāatdod valstij??? Ar ko mēs atšķiramies no mūsu vecvectēviem - dzimtzemniekiem kuriem puse ražas (algas nodokļi) bija jāatdod kungam un desmitā tiesa (PVN) baznīcai....

  • Patīk 1
  • Slikti! 2
Link to comment
Share on other sites

Ne pa tēmu bet Santa - paskaidro man kāpēc mums visiem vairāk par pusi nopelnītās naudas ir jāatdod valstij???

Par to, ka tu esi tās pilsonis un patērē skābekli un visu pārējo drazu :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share


×
×
  • Izveidot jaunu...