Pālekt uz saturu


Foto
- - - - -

Koka virpas motors.


  • Lūdzu pieslēdzies, lai atbildētu
8 atbildes uz šo tēmu

#1 Corey

Corey
  • Biedri
  • 95 raksti
  • Atrodos:Rīga/Liepāja

Pievienots 24 May 2010 - 16:59

Ir vienfāzes motors, vecs krievinieks, no ūdensūkņa. +/- salāsīts viss virpai, tikai ar motoru netieku gudrs. Griežas par šerpu.
Sākumā bij doma ar pārnesumiem ātrumu samazināt, skriemeli ar dažādiem rādiusiem pagaidām nesanāk atrast. Bet anyway motors griezīsies tā, ka logi trīcēs un mati plīvos.
Par rpm regulēšanu atradu tikai info drumslas angļu val. kaut ko par frekvences maiņu..kosmoss :D
Kāds var prastiem vārdiem paskaidrot? Dārgi/lēti/ir vērts ķēpāties? Kaut kā tā.


Nevēlies vairs redzēt šo reklāmu? Kļūsti par BOOT.Lv foruma biedru!

#2 Didzis

Didzis
  • Biedri
  • 5,081 raksti
  • Atrodos:Lielvārde
  • Intereses:Radiotehnika

Pievienots 24 May 2010 - 17:10

Vispirms jau jāzin kas par motoru. Visdrīzak jau vienfāzes motors un tam griešanās ātrumu mainīt nevar. Trīsfāzu motoram ar elektroniku apgriezienus mainīt var, bet diez vai koka virpa būs īstā vieta, kur uzstādīt elektroniku vairāku simtu latu vērtībā. Par to naudu Depo var nopirkt jau gatavu virpu. Visprātīgak izmantot kādu mehānisku reduktoru.

#3 Corey

Corey
  • Biedri
  • 95 raksti
  • Atrodos:Rīga/Liepāja

Pievienots 24 May 2010 - 18:19

Vēl ir iespējams dabūt motoru ar 4 vadiem, darbināms no 220v tīkla. Atceros, ka fizikā skolotājs stāstīja, ka šiem motoriem esot divi tinumi. Viens, kas griež motoru visu laiku, otrs-tikai iedarbināšanas brīdī, kam strāvu padod caur slēdzi un īsu momentu. Braucu auzās vai pa ceļu?
Šādam motoram ātrumu var regulēt?

#4 ronalds_

ronalds_
  • Biedri
  • 3,771 raksti
  • Atrodos:Kaut kur starp Ogri un Rīgu.

Pievienots 24 May 2010 - 18:33

Jā - ir motori ar starta tinumu - šim tinumam padod spriegumu uz īsu brīdi lai iegrieztu motoru. Izmanto ledusskapjos un aizvēsturiskās veļas mazgāšanas mašīnās. Bet arī šiem motoriem nevar apgriezienus regulēt....

#5 festooo

festooo
  • Biedri
  • 101 raksti

Pievienots 24 May 2010 - 18:35

parasti sadam amatieru iekartam izlidzas ar dazada izmera skriemeliem, bet nemot vera, ka tas ir vienfazes elektromotors, tad visticamak, ka bus nepieciesams kads reduktors.

#6 Corey

Corey
  • Biedri
  • 95 raksti
  • Atrodos:Rīga/Liepāja

Pievienots 24 May 2010 - 18:59

Skaidrs. Jādomā par skriemeļu attiecības piemeklēšanu.

P.s. Latvenergo kantoris maina automātus uz ielas kastītēs pēc pieprasījuma, noteikti maksas pasākums?

Šo rakstu rediģēja Corey: 24 May 2010 - 19:02


#7 e = d

e = d

    antisemīts

  • Biedri
  • 2,685 raksti
  • Atrodos:Virgo supercluster
  • Intereses:genocīds

Pievienots 24 May 2010 - 19:16

elfa forumā bija šitā tēmas izdiskutēta. arī transformators.lv varētu būt labāki speci kā šeit.

#8 Beisiks

Beisiks
  • Biedri
  • 41 raksti
  • Atrodos:Sigulda

Pievienots 24 May 2010 - 19:23

Vienfāzu motoram ātrumu regulēt šķiet nevar. Bet ir vienfāzu frekvenču pārveidotājs, kurš dod ārā trīs fāzes.

#9 ricijs

ricijs
  • Biedri
  • 378 raksti

Pievienots 24 May 2010 - 19:32

Nez kā tur viss strādā droši ka uz tāda paša principa kā ātrumu velosipēds šaubos k tur elektronika.
Krievu laika rūpnieciski ražotajām virpām ātrumu maina pārliekot siksnu motoram ir parasti ir kādas trīs pozīcijas (ātrumi, bet esmu arī uz četru ātrumu virpas virpojis. Siksna liekās uz alumīnija jeb dzelzs diska.

Šitā izskatās divātrumu virpa

Ievietotais attēls

Tākā varbūt mēģini ko tādu taisīt

Šo rakstu rediģēja ricijs: 24 May 2010 - 19:36



 
 
 
 


0 Lietotāji(s) lasa šo tēmu

0 biedri(s), 0 viesi(s), 0 anonīmi(s) lietotāji(s)