Jump to content

Spēļu programma


Cyrus
 Share

Recommended Posts

Man te tāds jautājums. Ar kādām programmām tiek veidotas nopietnās spēles, kā piemēram GTA San Andreas u.t.t. Es saprotu, ka vajag izveidot visus modeļus (ja ņem par piemēru GTA), visas mājas, mašīnas, cilvēkus u.t.t. To var izdarīt kaut vai caur 3ds studio max. Vēl jāveido skaņas effekti u.t.t. To ar citu programmu. Bet ar kuru programmu notiek visa skriptošana, kur visus šos modeļus var lietot spēlē?

  • Patīk 1
  • Slikti! 1
Link to comment
Share on other sites

The_Saint

Tehnisko darbu Vilx raksturoja godam. Vēl tik piebildīšu - lai izstrādātu blockbuster spēli kā GTA - tas ir ļoti daudzu cilvēku darbs (skatamies spēles beigās staff sarakstu) to nevar pārskatāmā laikā paveikt daži cilvēki. Tas ir milzīgs un smags darbs, kam vajag arī pamatīgu finansējumu (miljonos).

Ir Indie tipa spēles, kuras taisa entuziasti un uz ko tādu vari skatīties, ja interesē, bet neceri ar saviem draugiem uztaisīt kaut ko kaut tuvu līdzīgu GTA, Starcraft vai Witcher. Ja pierādīsi sevi indie tipa spēlēs, tad varbūt izdosies kādreiz dabūt darbu kādā no lielajiem projektiem, tāpēc nevajag atmest sapņošanu.

Link to comment
Share on other sites

Tehnisko darbu Vilx raksturoja godam. Vēl tik piebildīšu - lai izstrādātu blockbuster spēli kā GTA - tas ir ļoti daudzu cilvēku darbs (skatamies spēles beigās staff sarakstu) to nevar pārskatāmā laikā paveikt daži cilvēki. Tas ir milzīgs un smags darbs, kam vajag arī pamatīgu finansējumu (miljonos).

Ir Indie tipa spēles, kuras taisa entuziasti un uz ko tādu vari skatīties, ja interesē, bet neceri ar saviem draugiem uztaisīt kaut ko kaut tuvu līdzīgu GTA, Starcraft vai Witcher. Ja pierādīsi sevi indie tipa spēlēs, tad varbūt izdosies kādreiz dabūt darbu kādā no lielajiem projektiem, tāpēc nevajag atmest sapņošanu.

 

Protams, pilnīgs muļķis es neesmu. :D Pēc idejas jau varētu, bet, teiksim, lai divi cilvēki ko tādu izdarītu, būtu vajadzīgi gadi, un, ja tam tā ķertos klāt, tad kad tas būtu gatavs, noteikti grafika jau klibotu, un kamēr visu pārstrādātu, atkal problēmas u.t.t. Teikšu godīgi, spēli es gribu taisīt. Visi objekti ar tekstūrām ir gatavi (Objekti caur 3ds studio max un texturizēti ar photoshop. Kā jau Vilx- teica. :D Vienīgi jāparseivo būs citos formātos.Pprotams spēle jau arī nekāda krutā nebūs, un nekas tāds), vienkārši interesēja vairāk pati skriptošana. Tas vairāk kā sevis izglītošanai. :)

 

Liels paldies Vilx- par izsmeļošo atbildi.

Link to comment
Share on other sites

Principā jums ir divi varianti:

  1. Rakstīt visu no nulles pašiem;
  2. Atrast kādu gatavu (bezmaksas vai nedārgu) endžīni.

Es, protams, ieteiktu iet 2. ceļu - ietaupīsiet sev daudz, daudz darba, un rezultāts būs stabilāks. Taču būs jārēķinās ar šīs endžīnes uzliktajiem ierobežojumiem.

Link to comment
Share on other sites

Es esmu cilvēks, kurš nebaidās iet arī garāko ceļu. Tā kā tas ir kā vairāk pašizglītošanai, tad arī es iešu to pirmo ceļu. :)

Link to comment
Share on other sites

Crasher

Heh, es šito biju kaut kad pētījis :D

PS gribu tikai atgādināt, ka, piemēram, GTA IV (cik atceros), kādus 4 gadus veidoja 3 000 cilvēku liela komanda. Iesākumam vari skatīties pats kaut ko taisīt, bet ja domā kaut ko nopietnā līmenī darīt, tad būs jāstrādā palielā cilvēku komandā (nu cik palielā jautājums) un ārzemēs.

Link to comment
Share on other sites

Vispār jau ir vairāk kā divi varianti:

1. Rakstīt savu game engine no nulles ar C++ (šaubos vai to var izdarīt ar Visual Studio Express);

2. Var meklēt kādu open source engini (piemēram: Ogre 3d, u.c.) un pielāgod sav;

3. XNA Framework, u.tml;

4. Bezmaksas game engine (Unreal Development Kit, Unity, CryEngine 2..);

5. Maksas game engines pirātiskās versijas (Gameebryo, Trinigy Vision, ...);

6. Gatavo spēļu map editori (UT2004 u.c. uz unreal bāzētas spēles, FarCry sandbox, ...);

7. Spēļu mod rīki (piemēram taisīt mašīnas priekš GTA, vai mēbeles priekš SIMS3);

8. Flash spēļu taisīšna.

 

Arī modelēšanai ir alternatīvas:

1. Modeļu un tekstūru meklēšana internetā;

2. .. izkasīšana no gatavām spēlēm ar dažādiem mod. un konvertēšanas rīkiem;

3. DXRipper

4. Modeļu iegāde TurboSuid.com.

 

Es ieteiktu iesākumā papētīt kādu populāru spēļu (uz unreal engine) map editorus - ielikt spēlē savus graph. veidojumus. Taisīt savu spēļu dzini ir pēdējais, ko vajadzētu darīt.

Labots - austere
Link to comment
Share on other sites

Heh, es šito biju kaut kad pētījis :D

PS gribu tikai atgādināt, ka, piemēram, GTA IV (cik atceros), kādus 4 gadus veidoja 3 000 cilvēku liela komanda. Iesākumam vari skatīties pats kaut ko taisīt, bet ja domā kaut ko nopietnā līmenī darīt, tad būs jāstrādā palielā cilvēku komandā (nu cik palielā jautājums) un ārzemēs.

 

Uzreiz saku, ka GTA konkurenci nemēģināšu un nevarēšu sastādīt :D

Link to comment
Share on other sites

Nē, ja priekš savas izglītošanās, tad uz priekšu! Raksti pats savu! :) Man arī, ja kas, ir tāds slēpts sapnītis kādu dienu pieķerties pie DirectX un saprast, kas tam lācītim vēderā. :)

Link to comment
Share on other sites

C++ un DirectX vietā var izmantot C# un XNA - būs kārtu ērtāk programmēt un varēsi vairāk laika veltīt pašas spēles veidošanai, nevis klaiņojošu pointeru savaldīšanai. Vēlviens pluss XNA - savu brīnumu ar mazām mokām iespējams varēsi iedarbināt ne tikai uz Windows PC, bet arī uz XBOX, Zune un windows phone 7. Pie tam pamatprincips stipri neatšķiras, iemācīsies šo, pāriet uz C++ un DirectX vai OpenGL ap to laiku vairs nebūs dižā problēma.

Un ar GTA like geimiem nevajag sākt, sākumā uztaisi tetri, bombermenu, mario un tamlīdzīgos, lai vispār saprastu kā lietas grozās un tad sapratīsi, kādas zināšanas tev jāapgūst kam nopietnākam.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Nu, manā gadījumā, es arī C++ gribu apgūt, tāpēc vēl jo vairāk interesē krāmēties ar DirectX pa tiešo. :)

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...