Cyrus Ierakstīts Jūnijs 4, 2011 Share Ierakstīts Jūnijs 4, 2011 Man te tāds jautājums. Ar kādām programmām tiek veidotas nopietnās spēles, kā piemēram GTA San Andreas u.t.t. Es saprotu, ka vajag izveidot visus modeļus (ja ņem par piemēru GTA), visas mājas, mašīnas, cilvēkus u.t.t. To var izdarīt kaut vai caur 3ds studio max. Vēl jāveido skaņas effekti u.t.t. To ar citu programmu. Bet ar kuru programmu notiek visa skriptošana, kur visus šos modeļus var lietot spēlē? 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Populārs ieraksts Vilx- Jūnijs 4, 2011 Populārs ieraksts Share Jūnijs 4, 2011 (Atruna: ar spēļu izstrādi neesmu nodarbojies; zemāk rakstītais ir tas, ko pats par šo tēmu esmu izzinājis) Ļoti kompleksi; spēles veidošanā iesaistītas ļoti daudzas programmas. Jau pareizi esi identificējis, ka 3D modeļus veido ar 3ds max vai kādu tā analogu (piem. Maya vai Blender), un pēc tam konvertē uz kādu spēlei saprotamu formātu. Taču tekstūrām izmanto arī Adobe Photoshop un varbūt pat vēl kādu citu rīku. Tāpat arī daudzi specefekti ir jāprogrammē (jāraksta šeideri), un tur ar pliku dizainēšanu nepietiek. Šeideri tiek rakstīti HLSL vai GLSL valodās, kas ir līdzīgas C valodai, un kompilēti ar īpašu kompilatoru. Ar skaņu un mūziku ir tas pats, tikai tur es pat nezinu, kas ir standarta softi. Pieļauju, ka tur nav izteiktu līderu. Pati programmēšana tradicionāli notiek C++ valodā, jo... tādas ir stipras tradīcijas. Un cilvēkiem daudz pieredzes ar to. Programmēšanai C++ valodā ir daudz rīku; Windows vidē viens no populārākajiem ir Microsoft Visual Studio. Uzdrošināšos apgalvot, ka tas ir arī viens no labākajiem rīkiem. Nezinu, kādi rīki tiek izmantoti, lai programmētu konsoles (Xbox, PS3, Wii, utml.) Ir aizdomas, ka arī tā pati Visual Studio, bet noteikti jau būs arī alternatīvas. Linux/Mac vidē būs vēl kas cits, par ko es neko nezinu. Taču C++ valodā tiek uzrakstīta tikai pati "endžīne" un tai atbilstošais "tūlsets" (rīks, ar kuru veidot spēles pasauli). Augstāka līmeņa lietas (piem. dialogus, personāžu uzvedību, AI, utml.) parasti mēdz programmēt kādā skriptošanas valodā. Te nav vienotas izvēles, var dzirdēt daudz dažādus vārdus. Python un Lua gan laikam ir diezgan populāri šodien. Principā to visu var programmēt arī tajā pašā C++ (un AI reizēm arī tā dara), taču vieglāk ir sadalīt darbus un veidot līmeņus, ja šie skripti nav jāpārkompilē katru reizi, kad tos pamaina. Dinamiskajām skriptošanas valodām ir tā priekšrocība, ka skriptus var pamainīt pat nepārtraucot pašu spēli, tādējādi atvieglojot līmeņu izstrādātāju darbu. Tāpat arī programmēt šādās valodās ir vienkāršāk nekā C++. Ja rodas jautājums - "A kāpēc tad arī visu pārējo nerakstīt šajā valodā?" - tad atbilde ir - ātrdarbība. Līmeņu skriptiem nav nepieciešama īpaša ātrdarbība, bet 3D renderēšanai gan ir. Attiecīgi arī šāds darbu sadalījums. Nu, un pa ceļam jau arī tiek izmantoti dažādi citi, ar spēli varbūt tieši nesaistīti, bet procesā visādi nepieciešami softi - versiju kontrole, dažādi teksta redaktori (Notepad++ utml.), failu salīdzinātāji, testēšanas rīki (bugtrackeri, automatizētie testi), dokumentēšanas rīki (Word, Excel, utml.), kalkulatori un matemātikas softi, un daudzas citas lietas. 18 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Izliecies Jūnijs 4, 2011 Share Jūnijs 4, 2011 super posts ^ .. +1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Saint Jūnijs 4, 2011 Share Jūnijs 4, 2011 Tehnisko darbu Vilx raksturoja godam. Vēl tik piebildīšu - lai izstrādātu blockbuster spēli kā GTA - tas ir ļoti daudzu cilvēku darbs (skatamies spēles beigās staff sarakstu) to nevar pārskatāmā laikā paveikt daži cilvēki. Tas ir milzīgs un smags darbs, kam vajag arī pamatīgu finansējumu (miljonos). Ir Indie tipa spēles, kuras taisa entuziasti un uz ko tādu vari skatīties, ja interesē, bet neceri ar saviem draugiem uztaisīt kaut ko kaut tuvu līdzīgu GTA, Starcraft vai Witcher. Ja pierādīsi sevi indie tipa spēlēs, tad varbūt izdosies kādreiz dabūt darbu kādā no lielajiem projektiem, tāpēc nevajag atmest sapņošanu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
camel Jūnijs 5, 2011 Share Jūnijs 5, 2011 Ja tu googlē meklētu "best game engine", tu uzietu piemēram šito Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cyrus Jūnijs 5, 2011 Author Share Jūnijs 5, 2011 Tehnisko darbu Vilx raksturoja godam. Vēl tik piebildīšu - lai izstrādātu blockbuster spēli kā GTA - tas ir ļoti daudzu cilvēku darbs (skatamies spēles beigās staff sarakstu) to nevar pārskatāmā laikā paveikt daži cilvēki. Tas ir milzīgs un smags darbs, kam vajag arī pamatīgu finansējumu (miljonos). Ir Indie tipa spēles, kuras taisa entuziasti un uz ko tādu vari skatīties, ja interesē, bet neceri ar saviem draugiem uztaisīt kaut ko kaut tuvu līdzīgu GTA, Starcraft vai Witcher. Ja pierādīsi sevi indie tipa spēlēs, tad varbūt izdosies kādreiz dabūt darbu kādā no lielajiem projektiem, tāpēc nevajag atmest sapņošanu. Protams, pilnīgs muļķis es neesmu. Pēc idejas jau varētu, bet, teiksim, lai divi cilvēki ko tādu izdarītu, būtu vajadzīgi gadi, un, ja tam tā ķertos klāt, tad kad tas būtu gatavs, noteikti grafika jau klibotu, un kamēr visu pārstrādātu, atkal problēmas u.t.t. Teikšu godīgi, spēli es gribu taisīt. Visi objekti ar tekstūrām ir gatavi (Objekti caur 3ds studio max un texturizēti ar photoshop. Kā jau Vilx- teica. Vienīgi jāparseivo būs citos formātos.Pprotams spēle jau arī nekāda krutā nebūs, un nekas tāds), vienkārši interesēja vairāk pati skriptošana. Tas vairāk kā sevis izglītošanai. Liels paldies Vilx- par izsmeļošo atbildi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vilx- Jūnijs 5, 2011 Share Jūnijs 5, 2011 Principā jums ir divi varianti: Rakstīt visu no nulles pašiem; Atrast kādu gatavu (bezmaksas vai nedārgu) endžīni. Es, protams, ieteiktu iet 2. ceļu - ietaupīsiet sev daudz, daudz darba, un rezultāts būs stabilāks. Taču būs jārēķinās ar šīs endžīnes uzliktajiem ierobežojumiem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cyrus Jūnijs 5, 2011 Author Share Jūnijs 5, 2011 Es esmu cilvēks, kurš nebaidās iet arī garāko ceļu. Tā kā tas ir kā vairāk pašizglītošanai, tad arī es iešu to pirmo ceļu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crasher Jūnijs 5, 2011 Share Jūnijs 5, 2011 Heh, es šito biju kaut kad pētījis PS gribu tikai atgādināt, ka, piemēram, GTA IV (cik atceros), kādus 4 gadus veidoja 3 000 cilvēku liela komanda. Iesākumam vari skatīties pats kaut ko taisīt, bet ja domā kaut ko nopietnā līmenī darīt, tad būs jāstrādā palielā cilvēku komandā (nu cik palielā jautājums) un ārzemēs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Izliecies Jūnijs 5, 2011 Share Jūnijs 5, 2011 gta 4 gan arii ir liimenis.. cik liela taa pilseeta un kaada detalizaacija visam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
camel Jūnijs 5, 2011 Share Jūnijs 5, 2011 (labots) Vispār jau ir vairāk kā divi varianti: 1. Rakstīt savu game engine no nulles ar C++ (šaubos vai to var izdarīt ar Visual Studio Express); 2. Var meklēt kādu open source engini (piemēram: Ogre 3d, u.c.) un pielāgod sav; 3. XNA Framework, u.tml; 4. Bezmaksas game engine (Unreal Development Kit, Unity, CryEngine 2..); 5. Maksas game engines pirātiskās versijas (Gameebryo, Trinigy Vision, ...); 6. Gatavo spēļu map editori (UT2004 u.c. uz unreal bāzētas spēles, FarCry sandbox, ...); 7. Spēļu mod rīki (piemēram taisīt mašīnas priekš GTA, vai mēbeles priekš SIMS3); 8. Flash spēļu taisīšna. Arī modelēšanai ir alternatīvas: 1. Modeļu un tekstūru meklēšana internetā; 2. .. izkasīšana no gatavām spēlēm ar dažādiem mod. un konvertēšanas rīkiem; 3. DXRipper 4. Modeļu iegāde TurboSuid.com. Es ieteiktu iesākumā papētīt kādu populāru spēļu (uz unreal engine) map editorus - ielikt spēlē savus graph. veidojumus. Taisīt savu spēļu dzini ir pēdējais, ko vajadzētu darīt. Labots Jūnijs 5, 2011 - austere Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cyrus Jūnijs 5, 2011 Author Share Jūnijs 5, 2011 Heh, es šito biju kaut kad pētījis PS gribu tikai atgādināt, ka, piemēram, GTA IV (cik atceros), kādus 4 gadus veidoja 3 000 cilvēku liela komanda. Iesākumam vari skatīties pats kaut ko taisīt, bet ja domā kaut ko nopietnā līmenī darīt, tad būs jāstrādā palielā cilvēku komandā (nu cik palielā jautājums) un ārzemēs. Uzreiz saku, ka GTA konkurenci nemēģināšu un nevarēšu sastādīt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vilx- Jūnijs 6, 2011 Share Jūnijs 6, 2011 Nē, ja priekš savas izglītošanās, tad uz priekšu! Raksti pats savu! Man arī, ja kas, ir tāds slēpts sapnītis kādu dienu pieķerties pie DirectX un saprast, kas tam lācītim vēderā. Link to comment Share on other sites More sharing options...
abuser Jūnijs 6, 2011 Share Jūnijs 6, 2011 C++ un DirectX vietā var izmantot C# un XNA - būs kārtu ērtāk programmēt un varēsi vairāk laika veltīt pašas spēles veidošanai, nevis klaiņojošu pointeru savaldīšanai. Vēlviens pluss XNA - savu brīnumu ar mazām mokām iespējams varēsi iedarbināt ne tikai uz Windows PC, bet arī uz XBOX, Zune un windows phone 7. Pie tam pamatprincips stipri neatšķiras, iemācīsies šo, pāriet uz C++ un DirectX vai OpenGL ap to laiku vairs nebūs dižā problēma. Un ar GTA like geimiem nevajag sākt, sākumā uztaisi tetri, bombermenu, mario un tamlīdzīgos, lai vispār saprastu kā lietas grozās un tad sapratīsi, kādas zināšanas tev jāapgūst kam nopietnākam. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cyrus Jūnijs 6, 2011 Author Share Jūnijs 6, 2011 Paldies! Ņemšu vērā. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vilx- Jūnijs 6, 2011 Share Jūnijs 6, 2011 Nu, manā gadījumā, es arī C++ gribu apgūt, tāpēc vēl jo vairāk interesē krāmēties ar DirectX pa tiešo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu
Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas
Izveidot jaunu kontu
Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!
Reģistrēt jaunu kontuPierakstīties
Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!
Pierakstīties tagad!