Jump to content

DIY čipamps uz OPA + DIY vadi


osscar
 Share

Recommended Posts

TAd nu, par cik bija man balva argusā uz 20Ls , paķēru pie jamiem 4x 22 000 kondensatorus + radiatorus + diodes un izdomāju uzcept kaut ko ātru un primitīvu. Trafs no krājumiem ar 4 sekundārajiem 4x24V/. T'tada ir doma par čipampu uz OPA 549 bāzes ala LMkas non inverting slēgums.

Tikai opa vajag mazāku pastiprinājumu lai izvilktu audio joslu - tāpēc saitē liek 10K nevis 22K ,kā lmkai. Opa pats ir padārgs, jo tas ir texas instruments Burr-Brown. Vēl man patīk, ka tam nav tik nikna aizsardzība, kā Lmkām...cena nu jā..24USD gab...

 

DSC08804.jpg

 

DSC08806.jpg

 

Korpuss arī ir jau idejiski izdomāts ar forumieša palīdzību, cerams ka drīz būs.

 

Pa to laiku pa fikso salodēju vadus:

apsudrabots krievu vads, ievilkts izjauktā scart vai veca HDMI vada izolācijā. HDMI ir labāks - jaucas vieglāk un ievilkt vadu vieglāk.konektori no ebaja - 1-2Ls gab, sleeve /mesh zeķe no ebaja - 15m - 10usd +- . diametrs 0.8cm. dzeltenais kembriks, jo beidzās melnie :D

 

DSC08801.jpg

 

DSC08800.jpg

 

Būs turpinājums ...

 

jā un opa varēja kādreiz no TI dabūt par velti -kā samplus....kā ir tagad - nezinu.

Labots - osscar
  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

kabeļi uzreiz izskatās baigais hai-ends... :sarkasms:

Link to comment
Share on other sites

Konstatators

osscar

 

A skābekli no vadiem neaizmirsi izpumpēt? :sarkasms:

 

Bet nu izskatās jau baigi smuki. Riktīgs DIY no a līdz z. Tomēr tā kā nemaksā viņi 200Ls gabalā, tapēc jau pēc definīcijas, lai cik smuki arī nebūtu, nekad neskanēs TĀĀA kā "skan" audiofīļu vadu-slapinātāju bezskabekļa apzeltītie superpizduperkrutie... :mrgreen:

  • Slikti! 1
Link to comment
Share on other sites

Jā vadi riktīgi pa smuko sanāca :D jāsāk tirgot :D

Link to comment
Share on other sites

audio_spoks

Viss jau forši, tikai nu uzprasās ķecerīgs jautājums - a kāpēc savās FR akustikās iekšā visu nelodēji ar sudrabotu krievu vadu, bet gan ar sasodīto Furutech??? :sarkasms: Tikai tāpēc, ka tas bija komplektā? Bet nu O.K. ko es te kašķēšos. Man prieks par to, ko Tu dari, bet uzjautrina tas, ka dažiem (daudziem) vēl arvien visi drāts gabali vienādi. Taču tās jau manas problēmas. :sarkasms:

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Jap.tiesi tapec ka bija komplekta.tam 20cm vadam jau nu nav nozime.nebutu komlekta,ieliktu parasto 2,5mm.krievu sudrabnieks ir ekranets un nav atbilstosa diametra.shie vadi tapa tiri izsksta del,neesmu vadu skanejuma sadzirdetajs.

Link to comment
Share on other sites

Man prieks par to, ko Tu dari, bet uzjautrina tas, ka dažiem (daudziem) vēl arvien visi drāts gabali vienādi.

Hmm, ja es pareizi saprotu šeit rakstīto - tad varētu bez lielas apkārt runāšanas reālus mērījumus studijā starp dažādām drātīm?

Ja es pārpratu, tad pardon :)

  • Slikti! 1
Link to comment
Share on other sites

Da labi, iztiksim bez ticības kariem te - tāpat rezultāta nebūs, tikai rupjības. Kas tic , lai tic, kas netic lai netic, bet nekurināsim kašķi :D

Par pašu pasākumu - tika piemeklēti garāki skaļruņu konektori, tīkla štekeris + šāda tipa RCA (parastajiem vītne labi ja 1cm-protams var iedziļināt...bet ņemšanās), lai var iešancēt 2cm biezā panelī:

 

NF2D-R.jpg

 

b_107.jpg

 

10EAH1.jpg

 

Plates gatavas, vēl tik malas jāpieslīpē + kušņu paliekas jānotīra.

 

 

DSC08812.jpg

Link to comment
Share on other sites

DIkti interesē kāds būs galējais viedoklis par BB "opampiem". Mēdzu dažiem giču pedāļiem opampus uz OPA2134 mainīt, tur atšķirība tiešām jūtama, bet tur tomēr cits piegājiens tam visam mazliet.

Link to comment
Share on other sites

nu par šo netā salīdzinoši maz info. pamatā vieni uzskata , ka tas motoru draveriem un stabilizatoriem der, cits saka , ka labāks par LM. Nu vienīgais veids pašam pārbaudīt. Protams pastāstīšu kā man patīk + samērīšu ar kaut ko.

 

Picture-023.jpg

 

saņēmu no "ceha" bildes ar korpusa sagatavi :) izskatās pa pirmo jau sākuma stadijā ! Super, paldies meistaram par tehniskiem padomiem un risinājumiem. Nākošais up-date būs , kad kaste jau būs uz gatavību.

 

kamēr pie šī nav progresa, jo korpuss vēl gatavojas - nomainīju slēdzi savam pirmajam čipampam, jo tumblers tur neiederējas (biju licis dažādus - bet nepatika neviens), atnāca no honkongas - šis man patīk .

 

DSC08822.jpg

Link to comment
Share on other sites

Oi sorry veci, bābieši mani medī ka ārprāC :D

Any way - šodien saliku līmi un paliku zem 180kg sloga. Iestutēju, iekalibrēju frēzi rītdienas alumīnija izvirtībām. Rīt noņemšu no sloga koka daļas un izfrēzēšu augšējo apakšējo daļu. Plānoju arī noslīpēt koku. Tad jau tik pulēšana alumīnijam un koka beicēsana/lakošana.

Viss procesā

Link to comment
Share on other sites

nu paldies, paldies. Skaidrs ka bābiešus vajag, kā ta bez tā :D Viss kārtībā.

 

Tad nu saņēmu korpusu - nu baigais smukulis !

 

 

DSC08828.jpg

 

Kājiņas domājams būs šādas,

 

DSC08830.jpg

 

 

Tagad priekšā pats interesantākais - savākšana:

DSC08829.jpg

 

Korpuss varbūt ir nedaudz par augstu konkrētajiem komponentiem, bet kas zina, ja nu OPA man nepatiks un izdomāšu ko nopietnāku salikt šajā kastē...Pie savākšanas gan laikam , izskatās, ka tikai weekendā varēšu pieķerties...

Link to comment
Share on other sites

it kā nē, jo augša/apakša ir no metāla(tiks savienotas) + radiatori ir metāla. Vismaz es savā praksē nevienam ampam ar baigo traucējum "jūtību" neesmu saskāries. labākais tests - zvanošs mobilais.

 

Biku pakustējos uz priekšu - sagatavoju atvērumus visiem spraudņiem un slēdzim. tagad jāķeras pie lakošanas.

 

priekša:

 

DSC08832.jpg

 

Pakaļa:

DSC08833.jpg

 

Pastūža ražošanas blakus produkts, kāmēr laka žūst - gaļas dēlīši :D

 

DSC08834.jpg

Link to comment
Share on other sites

Konstatators

Nu Osscar, tavi darinājumi kļūst arvien ekstravagantāki un izsmalcinātāki. Par iekšām neko komentēt nemāku, bet nu šis korpuss jau nu točna izskatās kā no augstākā Hi-End izstrādājumu plaukta. Nezinātu, ka tas ir tavs DIY, teiktu, ka tas jau ļimonāriem paredzēts aparāts no kādas ekskluzīvas firmas, kas uzražo vien pāris aparātus mēnesī... :)

Reāli es teiktu ka šitādā būtu jākrāmē iekšā lampas...

Link to comment
Share on other sites

nu jā , lampām , kaut kā nevaru nobriest :D jo labas detaļas vien priekš lampinieka velk uz 300Ls - jo gribu 2 monoblokus...nerunājot par korpusu...tā ka pagaidām lampinieks atkrīt, ok kopā ņemot laikam esmu krietni vairāk iztērējis, bet tas nav vienā paņēmienā....tā ka lampinieks būs, kaut kad...

Link to comment
Share on other sites

droši vien jau ka neatklāsi, cik pie amazōna šitāds korpuskuls izmaksā? visvairāk tieši visrmas plate interesē.

Link to comment
Share on other sites

Tātad korpuss pēc pirmās lakošanas :

 

DSC08838.jpg

 

sudraba kājiņas nomainītas uz zelta .

 

Ne bez darvas - bija aizdoma, ka šis trafs nederēs opa - pārāk augsts spriegums aiz tilta - 33V, opa max 30. notīt nevar - viss līmē.,,,šis laikam būs jāatstāj kādam citam 60W projektam...tātad papildus izmaksas 2 x 100W trafu izskatā :D

Link to comment
Share on other sites

Nu jā,cepuri nost kur smuks korpuss sanācis,pašam tā arī atvilknē stāv salikti divi stiprekļi bez korpusiem :( ,kopš resīvera iegādes tagad esmu pavilcies uz dvd-a un hobijs pašam ko salodēt pamests novārtā.

Link to comment
Share on other sites

nu vo, mani gan reša skanējums neapmierināja - kaut kāds plakans un vājšs (kaut jams ir B vai g, vai H kalses - nezinu - katrā ziņā ir mikrene + 2 traņi uz kanālu+ baroklis mazs - uz 5 kanāliem 6800 uf :D ) . Lūk mana reša THD - diezgan augsts jāsaka (3h) ...

sony.jpg

 

 

LMka - augstākās harmonikas neredz.

lm25w.jpg

 

redzēs , kā būs šim.

 

Nu un šādi mans 150W traņu amps izskatās ...+- viss mērīts uz 25w izejā, ja pareizi atceros. izņemot sony bija mazāka jauda - ap 10W liekas,Tiesa tie ir pirmei mērījumi un av uzskatāmi par 100% pareiziem. 2H ir no signāla ģeņģera - tam nāk ārā 2 H tikai praktiski. (atsevišķi stāvošs signāla :)ģenģeris)

Kaut kad pieķeršos nopietnāk mērījumiem ar skaņukarti.

 

leach25w.jpg

Labots - osscar
Link to comment
Share on other sites

spainiss2

es kā stereo pastiprinātāju skeptiķis un nelietotājs ,nevaru nociesties un pateikšu ,ka šis ir pat ļoti simpatisks aparāts.gribētos zināt, cik viss izmaksās neskaitot darbu....

Link to comment
Share on other sites

grūti pateikt izmaksas, jo man ir diezgan daudz kas krājumos + par velti sanāca radiatori + barošanas elementi.

 

Nu rupji es teiktu tā ja viss būtu jāpērk:

Trafs - 20-30Ls,

Barokļa detaļas - 5-10Ls.

Pastūža detaļas (atkarībā no vēlmēm) - 8 - 30Ls

Korpuss - 20-līdz cik iztēle un iespējas ļauj. Parasti gatavs jauns alu korpuss maksā Ls 35-40.

Palīgmateriāli - skrūves, smilšpapīri, dažādi leņķi, pogas, konektori - vismaz 10Ls ja nav nekā krājumos .

 

Nu domāju kopā no Ls 50-150 atkarībā no iespējām, vēlmēm ut.t. Es arī te izmantoju , piem. izlodētus plēves kondensatorus no beigta krievu ampa, un visādas bu skrūves, etc. Te nav fiksētu izmaksu- viss atkarīgs no vēlmēm un no pastūža jaudas. nu A klase būs dārgāka. Nu vēl ja ir pieeja kaut kādiem materiāliem , ir čomi, kas var kaut ko pa sakarīgām naudām izgatavot. Latgalīte, ss.lv, forumi, lietotu , beigtu donoru medībām etc. no kuriem var dabūt kaudzi izmantojamu detaļu, korpusu ut.t...nav tā ka vajag miljonu - vajag izdomu un nedaudz taisnas rokas.

Labots - osscar
Link to comment
Share on other sites

Kas Tev tas par softu,iedod linku kur var nokačāt un kur kāda pamācība kā viņu lietot,jānomēra mana reša parametri :)

Link to comment
Share on other sites

tas ir smart live 5, bet pa tiešo nenomērīsi - vajag ampa izejā sprieguma dalītāju - citādi skaņu karti nosvilināsi.

 

Praktiski viss gatavs, tikai dēl augstāk minētās problēmas ar trafu neizdosies šodien piešķilt, kā plānots (parasti vienmēr visi plāni nobrūk :D - gribēju uz copi, saaukstējos - domāju ok, palikšu mājās, palodēšu - un še tev :D )

Tad nu lakošana pabeigta un skats no aizmugures , ok skrūvju dizains vēl var pamainīties.

 

DSC08842.jpg

 

iekša - radiatori pieskrūvēti, vadi salodēti...

DSC08841.jpg

 

Spīdīgā priekšpuse (laka bija gloss):

 

DSC08845.jpg

 

 

eh vēl pāris dienas jāpaciešas. cerams rīt /parīt dabūšu trafus - un viss notiks.

Link to comment
Share on other sites

Nu ar visām likstām ātri iet uz priekšu - man čipamps uz TDA2050 (domāts kā sākuma variants ar ko simfōnijas dzenāt, pēc tam varbūt beidzot ko nopietnāku) top daaaauuudz lēnāk, jo papildu daudzi citi darbi jādara. Bet jāsaka ka laža ar transformatoru tak bija paredzama - trafs bija uz rokas, kad pasūtīji korpusu - mērījumu kļūda, vai vienk likās ka derēs nemaz nemērot?

Tu jau droši vien visuus fōrumus pārlasījies - ko sliktu par 2050 tauta runā?

Labots - crane
Link to comment
Share on other sites

ne, nepalasīju OPA datasheet, likās, ka 35V ir limits. Turklāt te taisngriezis ir ar vienu tiltu nevis diviem, kā parasti taisu. 1 tilts - nozīmē mazāku sprieguma kritumu uz diodēm un lielāku U izejā. Šis trafs derēs LMkām vai TDA . Tā ka nekāda baigā škrobe nav ;) vai kādam diskrētam ampam ar 60W jaudu .

 

Nu par TDA mazajām sliktu atsauksmju nav , vismaz neesmu dzirdējis.

 

Yahoo, iet tā lieta - aparāts skan, mērījumi rīt + vēl vāks jāpulē un 10mm skrūves (m6) nav atrastas.

Pašlaik varu teikt- fona nav, pastiprinājums mazāks, to jūt. (pēc teorijas ap 10, rīt samērīšu+ oscili piemetīšu).

šim čipam mazs DC offsets, bez C pret zemi. LMkām bija stabili 40-70mV, gribi negribi C jāliek. šim viss bumbās 5-6mV abiem kanāliem +-.

Barošana - 2x25V 22 000ugf kondensatori. Trafi budžetnieki 100VA katrs, IMHO pietiekami 30+ W ampam.

 

DSC08846.jpg

 

DSC08847.jpg

 

DSC08849.jpg

 

 

DSC08850.jpg

Labots - osscar
Link to comment
Share on other sites

Apskatoties Tavus darinājumus atliek vien noņemt cepuri Tavā priekšā - tiešām simpātiski izskatošies un tehniski pārdomāti agregāti (galīgi neesmu stiprs audio tehnikas lietās, tā ka spriešanu par tehnisko pusi atstāju profesionāļiem - novērtēju vien iegūto galarezultātu vizuāli).

 

Tā vien gribās piedāvāties pielikt roku nākošā Ampa dizaina izstrādē, redzot Tavu lielisko veikumu. :)

Link to comment
Share on other sites

paldies, kādu laiku pietiks laikam ar ampiem darboties, ja vien atkal pa velti detaļas neiebirs :D :D. šoreiz centos biku savādāk zemes vilkt (pēc vienas grāmateles). It kā fona nav - tad labi sanācis - rīt samērīšu ar skaņukarti ar+ gribas palūrēt taisnstūri . .

Link to comment
Share on other sites

Smukinš interjera elements sanācis :)

 

kādu laiku pietiks laikam ar ampiem darboties

 

Es tā kā ar domāju ka pietiks kraut plauktā ampus - gaidu citus (ne ampu) projektus no Tevis :)

Link to comment
Share on other sites

nu tie man patīk - ko citu ? mirgojoši ledi vai atmeli ? neinteresē...preampi ? arī neinteresē (vismaz pagaidām ne..) Kaut ko padomāšu....ir plāns par līdzīga dizaina tumbelēm, bet laiks rādīs.

Link to comment
Share on other sites

Vari piedalīties manā projektā - man no nulles un bes specenes jāizgatavo CA IsoDac barošanas avots. Ja pareizi nojaušu, 2 vai 3 spriegumi ciparu un 2 analogajai daļai, divpolārie. Un tad man vēl plānos aktīvo krosoveri kaut kad uzbūvēt, triampingam.

Link to comment
Share on other sites

Īstenībā kad ieraudzīju pašu pirmo bildi ar šo jauno korpusu kā reiz padomāju ka varētu neslikta dizaina tumbeles sanākt :) ,tā kā tumbeles Tev jātaisa gribi negribi-ļoti jau nu viņas prasās pie šī smukā korpusa.

Link to comment
Share on other sites

.

Taisnstūris - 20Khz, +- tāds pats kā LM 3875

 

DSC08854.jpg

 

Frekvenču līkne - no 0- 100K +- bildi neieliku, jo print scr nenospiedu.

 

Fona līmenis:

 

opa-noise.jpg

 

 

gen-int10v.jpg

 

Spektrs apm. uz 10W izejā +- , kā jau gaidīju - lielāks pa LM ku . īapši 3 H-baigi augsts+augstākās H, kas laikam ir loģiski pie lielas atgriezeniskās saites... Pārmērīšu vēl, kaut kas man tur nojuka, te faktiski vajadzētu samērīt THD vs power abām mikrenēm. Vārdu sakot vēl man jāiemācās, kā nākas ar to emu strādāt un par spīti vienam softam beidzās trials :D

 

Kopumā uz ausi , šī nav tik "griezīga" kā Lm - kas, jo īpaši 3886. Vēl jāpaklausās pirms izsaku savu vērtējumu .

Link to comment
Share on other sites

Esmu apskatījis visus Tavus DIY un esmu sajūsmā. Apsveicu arī ar šī pabeigšanu!

Tev ir ar elektroniku saistīta izglītība, vai arī esi attīstījies elektronikas jomā pašmācības ceļā?

Link to comment
Share on other sites

amatā pašmācības ceļā. Tik cik skolā fizika + nedaudz elektrotehnika.Neiet man ar to THD mērīšanu un spektru - tur katreiz tai pašai kartei "jāķer " mazākais THD un tad jāmērī ....likās jau kad tā 3H par augstu - tad nu šodien noregulēju kartes THD uz min un tad mērīju - nu jau labāka aina apm. pie tās pašas jaudas (ap 10V izejā):

 

Bez-nosaukuma33.jpg

Labots - osscar
Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...