Jump to content

ФЗД - 2 fotoaparāts


pusiks
 Share

Recommended Posts

Sveiki,

Kārtojot mantas atradu draudzenes vectēva padomju fotoaparātu ФЗД - 2 un tagad esmu nedaudz iededzies. Esmu pilnīgs amatieris un tāpēc vēlējos noskaidrot, vai ar šadu fotoaparātu var uzņemt skaistus un kvalitatīvus attēlus. Vienkārši vēlos uzzināt vai ir jēga sākt lasīt forumus par foto uzņemšu, gaismas iestatījumies, slēdža ātrumu utt., vai tas būs vējā izmests laiks, jo citu fotoaparātu neesmu plānojis iegādāties.

 

Paldies par atsaucību.

Link to comment
Share on other sites

Uzņemt principā var,bet dabā pieņemu ka tas aparāts varētu būt izbeidzies mehāniski.Pa lielam,nopērkot filmiņu,10 teikumos izlasot teorijas pamatus un izbildējot to filmu,sapratīsi vai ir jēga.

Link to comment
Share on other sites

All-marss

Nav ne kādas jēgas.Pirmkārt: aparāta slēdža gumijotais audums droši ka būs ar plaisām.Otrkārt:ja arī tev izdosies kādu kadru uz tās filmiņas noķert,tad tas vienalga būs jākonvertē digitālajā formā un gala produkts,kuru tu gribēsi ielikt datorā,lai parādītu citiem, NE AR KO neatšķirsies no "ziepīša" bildes.Un treškārt:būs ievērojamas izmaksas filmiņu iegādē,nodošanai apstrādē,bilžu kopēšanai un ierakstīšanai diskā vai fleškā.Bez tam rezultātu varēsi redzēt tikai tad,kad filmiņa būs attīstīta.

Jā,savā laikā bija labs aparāts.Kā ne kā slavenās LEICA pakaļdarinājums.Tieša LEICA ll kopija bija ФЭД.

Labots - All-marss
Link to comment
Share on other sites

constrig

Noteikti nav, tas pie tam stāvēja, savā FED saimē, uz paša apakšējā pakāpiena un tie bija arī patālu no top kamerām, kaut arī neskaitījās sliktas savā nespoguļu klasē, Fed 10, liekas, bija kaut kas automatizēts.

Ar anologo lauzties foto pasaulē būs arī padārgs un laikietilpīgs pasākums, kamēr izpratīsi visus pamatprincipus, sabojāsi ļoti daudz filmu, protams uzzināsi, ka tā nav lietojama tikai pēc tam, kad jau būsi par procesu maksājis - diezin vai kāds, pats, šobrīd nodrošina visus filmu apstrādes procesus.

Link to comment
Share on other sites

Žaks Noriss

Ar pliku filmiņu nepietiks! Vajag arī kādu ierīci ar ko samērīt gaismu un to droši vien jāaizņemas, jo jaunu iegādāt sanāks padārgi. Ja ir liela interese no sākuma to aparātu vajag aiznest kaut iztīrīt, nočekot vai viss OK pie kāda zinoša cilvēka.

 

Šobrīd pats ik pa laikam ar Contax II muļķojos, bet aparāts pieder māsai un viņai ir pieejam pie filmām, kuras pats tin ruļļos un arī melnbaltajai fotolaboratorijai.

 

Tālmēra kamerās ir spēks!!!

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

All-marss

Jā! Ja vēl atceras,ka sākumā kamerās attālumu noteica "uz aci",tad tālmēra kameras jau bija solis uz priekšu.

Jā,Žak! Tie tik bija laiki!!!

Link to comment
Share on other sites

Ar pliku filmiņu nepietiks! Vajag arī kādu ierīci ar ko samērīt gaismu un to droši vien jāaizņemas, jo jaunu iegādāt sanāks padārgi. Ja ir liela interese no sākuma to aparātu vajag aiznest kaut iztīrīt, nočekot vai viss OK pie kāda zinoša cilvēka.

 

Šobrīd pats ik pa laikam ar Contax II muļķojos, bet aparāts pieder māsai un viņai ir pieejam pie filmām, kuras pats tin ruļļos un arī melnbaltajai fotolaboratorijai.

 

Tālmēra kamerās ir spēks!!!

 

Varbūt vari kādu puslīdz zinošu cilvēku vai vietu ieteikt, kur aiznest pārbaudīt, kgan vizuāli ļoti ok izskatās.

Apetīti vēl nenosi ta pārējie komentāri, kuros protams ir daudz taisnības, bet šajā gadījumā nemaz nevēlos tās bildes digitalizēt, ja kkas izdodies tad pie sienas rāmītī:)

 

Paldies visiem par atsaucību!

Link to comment
Share on other sites

raiviic

Sazinies ar Ivaru - ļoti pieredzējis foto meistars, labi pārzin arī vecos krievu filminiekus.

Labots - raiviic
Link to comment
Share on other sites

Zemas klases un kvalitātes ne-spogulis. Vismaz 40 gadus vecs, ko no tāda vispār var izspiest? Izroc no kaut kurienes vecu Zenith un mēģini. Starp citu 80% varbūtība, ka slēdža aizkariņi viņam ir beigti. Vēl pirms gadiem 7 bija viens onka Rīgā, kas tos pārlīmēja, bet šaubos, ka mūsdienās kāds ar to ķēpājas.

Link to comment
Share on other sites

Žaks Noriss

ne-spogulis.

 

Tu vispār esi tādam ieskatījies iekšā un redzējis kā strādā fokusēšanas sistēma??? Kad ir nefokusā, redz divus attēlus novirzītus vienu no otra. Tāds kā spoka efekts. Bet regulējot asumu abi attēli jāsabīda kopā.

 

Tāpēc arī ir divi mazie lodziņi augšpusē ap objektīvu.

 

Šāda sistēma labi strādā ar pamatniekiem un leņķa platumiem tuvu tam, bet praktiski neizmantojama teleobjektīviem.

Link to comment
Share on other sites

raiviic

Nu FED 2 ir vairāki varianti. Pats pirmais (man kaut kur vēl mētājas, kopā ar dažiem pirmskara u.c.verķiem - neliela kolekcija) ir precīza Leica kopija, arī bildes kvalitātes ziņā īpaši neatšķīrās, laba optika (tiem laikiem). Nākošais variants jau ar citu stiklu, bet Industar vienalga bija un ir vieni no labākajiem krievu stikliem. Industar 50 Zenītam vispār bija sapnis.

post-602-0-32127200-1341470567_thumb.jpg

post-602-0-80283100-1341470574_thumb.jpg

post-602-0-55269000-1341470585_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Man pašām ir tas pirmais attēls, ko ielicis raiviic. Tātad sanāk, ka jāiznes pārbaudīt vai viss kārtībā un bildi var uzņemt tiri smuku, ja māk, bet tas nav pats lētākais prieks.. :) Vismaz kkas savādāks nekā katram otrajam gājējams uz ielas.

Link to comment
Share on other sites

Biju pie meistara (ieteiktā Ivara) un esmu priecīgs, jo aparāts esot ļoti labi saglabājies. Slēdzis darbojas perfekti, tālummaiņa un viss pārējais ar esot gandrīz ideāli. Pirkšu filmiņu, lasīšu forumus un sākšu knipsēt :D

Link to comment
Share on other sites

Žaks Noriss

Tev vajag eksponometru! Bez tā nekur!

Link to comment
Share on other sites

versatile

Žak, nejāj jaunietim prātu.

Jaunietim vajag F/16 likumu - spilgtā saulē diafragmu liec uz f/16, slēdzi uz sekundes daļu, kas vienāda ar filmiņas ISO - ja ISO 200, tad 1/200 - bet bēda nebūs, ja arī 1/250. Ja saules mazāk, diafragmu plašāk vaļā (f/8, f/5.6, utt) un slēdzi lēnāku (1/125, 1/60)

Filma piedod milzu ekspozīcijas kļūdas.

Protams, pareizi ir ar ekspnometru - un ne padumjajiem selēna izstrādājumiem, kas vairs nav precīzi un nav arī atjaunojami, bet ar kērtīgu spotmetru un pēc Adamsa zonu sistēmas, bet davaj nešausim ar 125mm lielgabalu pīles medībās, ok?

Link to comment
Share on other sites

Žaks Noriss

Pieļauju, ka var lietot. Neesmu pats mēģinājis. Eksponometri arī ir stipri dārgi, tāda vidēji dārga digitālā ziepjutrauka cenā. Bet tur par pilnīgam iesācējam ir skaidrs ko parāda priekšā. Ja grib ņemties ar analogo foto, tad tā ir pirmās nepieciešamības prece.

Link to comment
Share on other sites

Tu vispār esi tādam ieskatījies iekšā un redzējis kā strādā fokusēšanas sistēma??? Kad ir nefokusā, redz divus attēlus novirzītus vienu no otra. Tāds kā spoka efekts. Bet regulējot asumu abi attēli jāsabīda kopā.

 

Tāpēc arī ir divi mazie lodziņi augšpusē ap objektīvu.

 

Šāda sistēma labi strādā ar pamatniekiem un leņķa platumiem tuvu tam, bet praktiski neizmantojama teleobjektīviem.

 

Esmu redzējis, pašam ir no vectēva mantos Fed 3. Godīgi sakot pat mans pirmais Smena M8 bija labāks aparāts. Jo abām šīm kamerām ne viss kas ir redzams skatu meklētājā būs arī redzams pašā bildē.

 

Un kāds eksponometrs, ar versatile aprakstīto principu viss notiek. Un gan jau, ka Latgalītē arī kādu "Leningrad" eksponometru var atrast.

Labots - andza
Link to comment
Share on other sites

versatile

Iesācējam noteikti nē. Process kļūst par "nokopējam šitos cipariņus šitente".

Savulaik uz nedaeksponētām/pārgaismotām filmām esmu kaudzi naudas izgrūdis. Laba skola bija.

Link to comment
Share on other sites

(labots)

Palasīju jau par F16 likumu un domāju, ka sākumā ar to pietiks. Palasīju kā pamainīt parametrus, ja gaisma spīd no sāniem utt., jo izmest naudu par eksponometru galīgi negribas.

Varbūt vienīgi kāds var pateikt ko regulē uz lēcas ar M apzīmētā iedaļa (otra kustīgā daļa), un kreisajā pusē augšā rakstīt GOST? (skat att.)

FED-2_mg_4524.jpg

Labots - pusiks
Link to comment
Share on other sites

raiviic

Nu objektīvam ir divas grozāmās daļas - pirmā, kur 5,6; 8; 11; 16; 22 - ir diafragma (tagad to laikam sauc par aperture) - objektīva atvērums, kas maina gaismas caurlaides spēju un arī asuma dziļumu - jo mazāks atvērums, jo lielāks asuma dziļums), otrā - attālums metros - tev jāuzliek tik, cik lidz objektam (bet ja lieto tālmēru, var neskatīties). Pa vidu, kur sarkanai trīsstūrītis ar vienādiem diafragmas cipariem - zona, kurā pie konkrētas diafragmas un metriem viss būs asumā. Reizēm noder, jo atšķirībā no spogulenes, asuma dziļumu uz aci nevar pārbaudīt.

GOST (gosudarstvennij standart) ir krievulaiku apzīmējums jūtībai - praktiski vienāds ( ar vērā neņemamām niansēm) ar ASA (American National Standards) un ISO. Ja gadās filma ar DIN (Deutshe Industrie Norm), tad gan sarežģītāk, bet tagad jau ISO vai ASA ir visām filmām.

Palasi šito, varbūt ko noderīgu atradīsi:

http://fotokvartals....go-fotografiju/

#andza:

Esmu redzējis, pašam ir no vectēva mantos Fed 3. Godīgi sakot pat mans pirmais Smena M8 bija labāks aparāts.
. Nu nevajag līku roku, vai sabojāta aparāta problēmas pierakstīt visiem konkrēta modeļa aparātiem. Pie tam - paņem Smena -2 (manā kolekcijā arī ir) un tad varēsi arī savu Smena - 8 bezcerīgajiem pieskaitīt. Bet FED-3 ir trīs klases augstāk par tavu Smenu, tur pat divu domu nav, viss ir kādreiz lietots. Labots - raiviic
Link to comment
Share on other sites

Nu visi viņi ir mēsli pēc mūsdienu mērauklas skatoties. Autors is sacerējies, ka izbliežot pirmo filmu mūžā sanāks kaut kas labāks par mūsdienu ziepi vai pat telefonu. Nu nesanāks diemžēl, bet lai jau autors paspēlējas. Cik tagad vispār filmiņas maksā un kur var attīstīt? Smena bija mana pirmā kamera mūžā no 6 gadu vecuma. Līdz ar to arī ir manai sirdij tuvāka un arī skatoties vecās bildes ar smenu bildētās ir mīļākas.

 

Lūk viena no pašām pirmajām bildēm manā mūžā. Smena. Arī mūsdienās tādu ar jebkuru ziepi var dabūt gatavu.

 

a1pqskh0wlfo6h0wn4zm.jpg

Labots - andza
Link to comment
Share on other sites

versatile

andza, ar ziepi nevar.

ar FF digitalku un kkādu lētu stiklu var.

 

Dziļums un kadra plastika :) Par izšķirtspēju, asumu un citām pikseļdrāšanas niansēm nerunājot.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

scAvenger

Palasīju jau par F16 likumu un domāju, ka sākumā ar to pietiks. Palasīju kā pamainīt parametrus, ja gaisma spīd no sāniem utt., jo izmest naudu par eksponometru galīgi negribas.

Varbūt vienīgi kāds var pateikt ko regulē uz lēcas ar M apzīmētā iedaļa (otra kustīgā daļa), un kreisajā pusē augšā rakstīt GOST? (skat att.)

 

Tas viss aprakstīts šajā grāmatā:

http://www.ibook.lv/BD_praktiska-fotografija-d-bunimovics.aspx?BID=1749426d-a934-456b-ac39-bd19f5c4891f

Link to comment
Share on other sites

Liels paldies visiem, kas palīdzēja ar informāciju, linkiem un saviem viedokļiem. Saprotu, ka nekas īpaši labs nesanāk, bet tiešām gribās paprovēt un varbūt pēcāk tā liela jau pavelk augstākā līmenī.

P.S. Andza man liekas, ka bilde ir pat ļoti labi izdevusies ;)

Link to comment
Share on other sites

constrig

andza, ar ziepi nevar.

ar FF digitalku un kkādu lētu stiklu var.

 

Dziļums un kadra plastika :) Par izšķirtspēju, asumu un citām pikseļdrāšanas niansēm nerunājot.

 

Piekrītu, + neviena matrica vēl nav sasniegusi dinamiskā diapazona līmeni, ko spēj sniegt sudrabs!

Link to comment
Share on other sites

Žaks Noriss

Fotografē melnbaltu ar to kameru! Tikai atrodi kādu, kas attīsta, kopē un varbūt pat skenē m/b filmu!

 

Pašam ir gali Arsenāla ielas 3. numura b/m darbnīcā. Nezinu vai tur vēl ir plašai publikai pieejams tas viss, bet gan jau var ko izdomāt!

Link to comment
Share on other sites

Cik tas priekš Žak izmaksā? Vispār jau M/B filmas attīstīt mājas apstākļos nav grūti, pats to sen sen darīju. Domāju, ka arī ķīmija varētu būt pieejama. Bet vai "klasiskā" attīstīšanas procesa filmas vēl tirgo?

Link to comment
Share on other sites

versatile

Tak BFS Brieža 3 visu tīsta un dara, tik skenē baisi dārgi - bet to vienmēr var citur.

Link to comment
Share on other sites

raiviic

Nu vispār jau, lai izbaudītu patieso analogā foto burvību, viss būtu jādara pašam - filmas attīstīšana, kopēšana un bilžu apstrāde, veicot burvestības sarkanajā gaismā. Nu jā - perfekti ieskanēts attēls no filmas neapšaubāmi ir kvalitatīvāks par digitālo (fotogrāfiskā platuma un nianšu daudzveidības ziņā neviena digitālā matrica filmai tuvu nestāv) - ne velti daudz kas tiek filmēts uz kino filmas un tikai gatavais materiāls digitalizēts, kā arī nopietni foto mākslinieki staipa līdzi gan analogo, gan digitālo kameru - ir daudz situāciju (reportāža, web, ģimenes albūms u.t.t.), kur ar digitālo ir OK, bet nez vai, piemēram, absolūti precīzu vecmeistara gleznas reprodukciju bez analogā foto izdosies izveidot. Bet, jaukt ķimikālijas, darboties tumšā telpā sarkanajā vai tumši zaļajā (krāsu foto gadījumā) gaismā, taisīt kaudzi paraugus, lietojot speciālus paņēmienus, kamēr iegūts vēlamais rezultāts - tā ir īstā foto burvība. Tas, ka visu var arī ar Photoshop, diemžēl arī daudz ko zaudē, vēl vairāk zaudē, tikai spiežot pogu un visu pārējo uzticot laboratorijai. Ja vismaz pats blakus stāvi (parasti Pulkveža Brieža 3 vai JVK esmu klāt kopēšanas procesā, lai varētu koriģēt pēc savām vēlmēm), tad vēl kaut cik pieņemami.

Labots - raiviic
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pirmo filmiņu esmu izbildējis, attīstīta ar ir. Cik nu no negatīviem var spriest, pāris bildes galīgi neizdevušās, bet dažām ir potenciāls :D Attīstīšu pāris bildes un tad jau pastāstīšu kā izdevies.

 

Vēlreiz paldies par viedokļiem un palīdzību!

Link to comment
Share on other sites

Žaks Noriss

Starp citu, par to F16 likumu. Brīvdienās pacilāju diezgan svaigu un smalku Gossen eksponometru un (vismaz man) F16 likums nestrādāja. Ne tuvu. Pārāk neaizrāvos ar pētīšanu, bet ja atmiņa neviļ, tad man izskatījās pēc diezgan pamatīgas pārgaismošanas.

Link to comment
Share on other sites

versatile

Uz filmas vai digi tika pārgaismots? Jeb vienkārši skatījies uz cipariņiem ekrānā?

Link to comment
Share on other sites

Žaks Noriss

Cipari ekrānā ;)

 

Un tur bija runa par nevis 1 klikšķi, bet kādiem 4.

Link to comment
Share on other sites

F16 likums jau arī balstās uz to, ka filmu, īpaši melnbalto) fotogrāfiskais platums ir stipri lielāks, kā matricai, kā arī darbojas noteiktos gaismas/laika (pulksteņa) apstākļos - vispār kaut kur ap 10 - 14 dienā, pēc tam jau vajag korekcijas. Tas pats, ja mākoņi, vai bildēsi ēnā. Bet vispār, bērnībā, kad vēl ar Smena - 2 niekojos un arī Zenit 3M, kamēr nebija eksponometrs - tīri smuki "uz aci" saliku visu. Protams, bija novirzes abos virzienos, bet vispār nelietojami negatīvi bija retums.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Žaks Noriss

"Uz aci" nevar salikt. Acs ir ar pārāk plašām pielāgošanās spējām. Varbūt ar F16 likumu var trāpīt kaut kur tuvumā, bet vadīties tikai no savām izjūtām gan nevajadzētu.

Link to comment
Share on other sites

Eu vīri, jūs vēl pēckara apstākļos dzīvojat? Tad tiešām vajadzēja ekspozīciju uz aci noteikt, bet jau bišku vēlāk bija eksponometrs Leņingrad . Es savai Smenai uzreiz piepirku eksponometru un nečakarējos.Jā, eksponometrs nebija lēts, bet nu bez tā nav normāla forogrāfēšana. Es pats esmu vecas tehnikas fans, bet tam FED gan vieta muzejā uz plauktiņa. Nu nebija tas nekas labs, kad tas bija jauns, bet mūsdienas tas ir apsolūts sūds. Ja jau tik šausmigi gribas "analogo" foto, internetā var nopirkt normālu filmu spoguļkameru par smiekla naudu.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Manos gados "Leningrad 3" komisijas veikalā maksāja 25 rubļus, kas bija ceturtā dālā no manas mammas algas un piemēram komunālie maksājumi ziemā 3 istabu dzīvoklim tajā laikā bija 9 rubļi mēnesī.

Protams, ka tāds tika iegādāts, bet kādu pirmo gadu smena tika regulēta uz aci un viss bija OK. Smenai pat tur bija "settingi": saulains laiks, daļēji apmācies un pilnīgi apmācies. :)

Cik maksāja smena nav ne jausmas. Jaunus vienkārši nevarēja dabūt. Cik maksāja Smena neatceros, bet nu Zenit TTL protams bija riktīgs kosmoss.

Link to comment
Share on other sites

Ja bildītes taisija un pa kādai noandelēja, tad eksponopmetrs nebija nekas nesasniedzams un Zenītu arī varēju atlauties nopirkt. Vot objektīvi bija deficīts, bet arī kautkā pie Mir platleņķa tiku.

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...