Jump to content

Fiat Panda u.c. mazauto


Krishius
 Share

Recommended Posts

Labas vakaras!

 

Tā kā esmu kritis uz maziem vāģiem un tagadējais padzīvojušais Honda Kivič sāk apnikt, sāku meklēt, ko līdz ziemai varētu paņemt vietā.

Tā kā līdz šim ir bijusi darīšana tikai ar mašīnām no 80tajiem un 90tajiem gadiem, un ir +/- saprasts, kas tik veciem auto mēdz būt par kaitēm, tagad ir doma pirkt mašīnu, kas nav vecāka par 10 gadiem (principā 2004-2005. gads un uz augšu) un ar nobraukumu zem 100k.

 

Sākumā šķita, ka baigi gribās kādu vācu autiņu (metu acis uz VW Polo un VW Fox, vienubrīdi pat apsvēru domu, ka jāņem jauns VW up!), bet tad kaut kā iepatikās Fiat Panda - īsa, augsta, vizuāli interesanta (tajā pašā laikā nav kroplīga, kā tas mēdz būt itāļu autiņiem).

Vēl vairāk pat patīk 4x4 versija, jo tai ir paaugstināts klīrenss (ņemot vērā, to, cik bieži sanācis apdauzīt bamperus pret augstajām apmalēm, man tas ir svarīgi).

 

Moš kāds no forumiešiem braukā/ir taustīijis šādu auto? Kādas ir lielākās problēmas dzinējam/piekarei/elektronikai? Kā ar rūsēšanu?

 

Varbūt kādam ir viedoklis par līdzīgiem citu ražotāju autiņiem?

 

Braukāju 95% pa pilsētu, un mani interesē tikai auto ar benzīna dzinēju. Par gāzi un dīzeļiem var nemaz nemēģināt sākt runāt.

Nekādas ūber ekstras man nav obligāti vajadzīgas. Varu iztikt bez kondicioniera (esmu pieradis, un pie mums tāpat krastu dienu ir maz, galu galā, tas ir mezgls, kas pa dzīvi prasīs uzmanību), nav nekādu pretenziju pret "airējamajiem" logiem. Stūres pastiprinātājs, centrālā atslēga un signalizācija gan laikam tomēr vajadzīga.

Naudas apjoms, ko esmu paredzējis tērēt - līdz 3000 Ls.

 

 

Būtu interesanti padiskutēt par šo tēmu.

Labots - Krishius
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 255
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Krishius

    27

  • ju

    22

  • Ronalds

    11

  • Zābaks���������™

    14

Zābaks���������™

Skaļa, problēmas ar elektroniku.

Citāts no whatcar

Lēta, maza, nekam nederīga mašīnīte. Līkumus nedrīkst braukt ātrak par 50 km/h, jo liela iespeja apmest vāku.
Link to comment
Share on other sites

Kāpēc tāds naids pret gāzi???

 

Ja man būtu 3000ls priekš auto es paņemtu kaut ko pa 2000ls + 500 gāzes iekārtai + 500 ls sākuma remontiem.

 

Kas attiecas uz mazauto....

- Pieņemsim ka esi maziņš un vari tādā +/- ērti iesēsties - es nevaru.

- Bagāžnieks - tomēr šad tad ir jāved kaut kas vairāk par 2 kastes alu.

- drošība, sadursmē ar smagāku auto vairāk cietīs vieglais - tā ir fizika - impulsa un enerģijas nezūdamības likums.

- Ja nu kādam jābrauc uz aizmugurējā sēdekļa - jūtu līdzi....

- bedres, mazie auto kratās ka "prieks"....

 

+ maziņi riteņi, mazas lētas riepas

+Vienkāršāk noparkoties

 

PS.

Ak jā - kam tev 4x4 versija braukšanai pa pilsētu???? Un tam kā reizi gāze ir vienkārši ideāls variants.

Labots - ronalds_
Link to comment
Share on other sites

Par mazauto mīnusiem varam arī nemaz nerunāt. Man ir piederējušas divas mašīnas - abas mazas, un man ar to nav itin nekādu problēmu. Ja vienā auto jābrauc daudz cilvēkiem un visiem vajag baigo ērtību, vai arī jāved daudz mantu, tad vienkārši uz to brīdi tiek dabūts lielāks auto. Ikdienā man lielu auto vienkārši nevajag un viss - es braukāju pārsvarā viens un mantas 99% gadījumu mierīgi saiet mazajā bagāžniekā un uz pakaļējiem sēdekļiem.

 

4x4, ka jau minēju, paaugstinātā klīrensa dēļ. Šad tad jau sanāk aizbraukt arī uz laukiem, kur tas 4x4 var noderēt. Galu galā, cik saprotu, tas 4x4 sāk strādāt tikai tad, kad priekšējie riteņi buksē.

 

Bet nu varbūt arī man to 4x4 nevajag. Es tik tā spriedelēju tagad...

 

 

 

P.S. Paldies par to Whatcar.lv - nebiju iedomājies tur ielīst un paskatīties. Viedokļi dažādi. Tajā pašā laikā pašiem itāļiem tas autiņš baigi patīk - šķiet, ka katra trešā mašīna Itālijā ir Fiat Panda.

 

 

P.P.S. Par gāzi runājot, ir vairāki iemesli: pirmkārt, gāzes tanks aizņem vietu - visbiežāk, rezerves riteņa vietu. Man tomēr sirds mierīgāka, ka man līdzi ir rezerves ritenis. Tā kā mašīna ir maza, visādi lieki navaroti tikai traucēs/aizņems vietu. Otrkārt, tas ir vēl viens mezgls, par kuru jārūpējas - man to nevajag (šī paša iemesla dēļ man īsti nav vajadzīgs arī kondicionieris). Treškārt, tā jau ir iejaukšanās mašīnas oriģinālajā sistēmā, kas man vienkārši nepatīk - līdz šim man vislielākās problēmas ir sagādājušas tieši visādas custom figņas un mezgli, kas ir "ieinstalēti" jau pēc auto nopirkšanas. Ceturtkārt, man nav tik būtisks tas degvielas patēriņš. Ja pa pilsētu iekļaujas 8 litros, ir ok.

Labots - Krishius
Link to comment
Share on other sites

Paaugstinātais klīrenss - nu nav mums pilsētās tik slikti ceļi lai tas būtu vajadzīgs. Un ja 1x gadā brauc uz laukiem tad arī nē!

4x4 - jā, pakaļa tiek pieslēgta tikai vajadzības gadījumā (parasti šādas klases auto). Tomēr viņa palielina auto svaru, remonta izmaksas un degvielas patēriņu. Ja regulāri pa laukiem nav jābrauc - nav viņa vajadzīga! (draudzenes tēvs zemnieks nopirka Renault Kangoo 4x4 - jā brauc, kārpās pa neceļiem, tomēr patēriņš lielāks, remonti dārgāki... )

Link to comment
Share on other sites

Konstatators

Es savukārt īsti nesaprotu tos, kas liek vai domā likt to gāzi tajos mazmašīnu zāles pļāvej motoros. Normāli braucot viņi taču tā jau maz tērē, nē, vēl grib laikam noreducēt degvielas izmaksas līdz 1Ls uz 100km...

 

Bet tās ir tādas iedomas. Nu nav tā gāze benzīns īsti. Ja tu ieliec normālu gāzes iekārtu kaut kādā 3.0 benzīnā, tad tev jauda bišķi nokrīt, bet tu nemaz to nejūti. Bišķi vairāk to gāzīti vajag, kā beņu, bet nu motors liels un pacietīgs. A šitajās blusās, kas pie apdzīšanas tā jau dzīvību velk ārā no sevis, tūcīt gāzi nu nav prāta darbs...

 

A lielie auto, kam gāze būtu OK, šajā topikā neapskatās.

Link to comment
Share on other sites

Es arī nemaz nevēlos, lai šajā topikā kāds runā par degvielām. Ir viena degviela - benzīns, un viss.

Link to comment
Share on other sites

Vienam paziņam ir Fiat Panda nē, laikam Punto, dīzelis. Uz specpieprasijumu varu viņam pajautāt. Pašam, pēc pieredzes ar Skoda Fabia universal, tajā var dasiga ko pārvadāt.

Link to comment
Share on other sites

Man ir Mitsubishi Colt 1.3 ar gāzes iekārtu un ikdienas braukšanai uz darbu ir vienkārši ideāla, jo braukšana izmaksā santīmus (pa šoseju 3ls/100km, bet pilsētā līdz 4ls/100km), kā arī detaļas ir lētas. Ja ir 4. paaudzes gāzes iekārta, tad arī ar apdzīšanu nav problēmu, jo jaudas zudums ir minimāls. Nākošo mašīnu arī ņemšu ar gāzi. Un visi kas te runā ka gāzē ir sūdz un sapiš motoru tad acīm redzami nav nemaz to lietojuši, vai arī iekārta bija sūdīga, vai slikti noregulēta.

Link to comment
Share on other sites

Zābaks���������™

Nav tā gāze tik slikta, bet puis, paņem e46 un esi parasts jaunietis, tavi vārdi jau uz "oka" velk, jeb lada 1111.

Link to comment
Share on other sites

Liela kļūda bija šeit kaut ko prasīt. 90% uzskata, ka Krishius ne sūda nejēdz, šī viņam būs pirmā mašīna, tāpēc jāuzdod stulbi jautājumi kāpēc viņam vajag to un šito. Tak atbildiet uz jautājumiem un netaisiet spamu pa n-padsmit lapām! :shok:

Link to comment
Share on other sites

Zābaks���������™

Piedod, foruma nacionālās īpatnības :D. Pilnīgi nopietni iesaku apsvērt lada 1111. Nav lieku funkciju, un mezglu, kam plīst, mazs dzinējs (dzinējs un jauda, nevis degvielas patēriņš), divas durvis, ķipa kruta kupeja, aerodinamiski durvju rokturi :D. Neesi apsvēris domu par mini? Kičīgs. Iesaku apsvērt a3, reāli labs auto, un kārbu patiešām patīkami lietot.

Labots - Zābaks���������™
Link to comment
Share on other sites

ksx neaizmirsti cilvēkam pateikt ka benzīnu viņs pirks tikt un tā jo motoru līdz darba temperatūrai vajag uzsildīt ar benzīnu, bez tam drīz gāzei būs akcīze un tas nogalinās šos auto ..... Pandas galvenais mīnus tas auto ir pārlieku šaurs, domāts diviem neliela izmēra aziātiem, eiropiesi tikai 1.5 platumā , plus neveiksmīgi izveidoti un neaizsargāti radiātori, tas ir auto vienam cilvēkām, teikšu pat C2 priekšā diviem ir ērtak ....

Link to comment
Share on other sites

kaimiņam ir 2 vietīgais smarts(ir dabūjami arī 4vietīgi), ļoti apmierināts!

pietiekami ērts priekš 1.90 gara(īsa) jutos ērtāk nekā savā seātā

mazs patēriņš(uz šosejas zem 4Litri uz 100).

viegli noparkot.

maziem gabaliem pat ļoti ok,

vari ietilpt savos 3kls

Link to comment
Share on other sites

Zābaks���������™

Man uz ielas ieraugor smartu paliek nelabi. Tas veļasmašīnas motors viņam ir kur? Bardačokā? Nesaprotu, kā tur ir iespējams ielikt gan motoru, gan kājas.

Riteņi tam smārtam šauri, bet lieli, precīzi nezinu cik collas, bet izskatās uz ielas pēc 16niekiem, bet platums riepām izskatās 145, riepas varētu būt pagrūti atrast.

Link to comment
Share on other sites

Bija man savulaik fiatiņš.Jā, degvielu rija maz, bet nu ja nav mašīnas tad nav. Vienalga ko , bet tikai ne Fiatu. Kad izsitīsi pagriezienrādītāja stikliņu, tad vari uz šrotu i nebraukt, tāpat neko nredabūsi.Fiati pie mumsir šausmigi nepopulāri un to faktiski nav. Līdz ar to problēmas arī ar jaunā detaļām un štrunta slikliņu jāgaida, jo uz vietas nav.

Es arī esmu mazu auto piekritējs, bet nafig tādam pilnpiedziņu. Es dzīvoju meža vidū un i tad nekad nav vajadzējis tādu autiņu, bet pilsētā pilnpiedziņu nu točna nevajag.

Es protams ieteiktu VW, bet man cita domāšana un es neesmu parasts nraucējs,kurš eļļu servisā maina. Visu dienum puikas golfinam motoru mainijān un ja jāremontē tad tikai VW.

Labots - Didzis
Link to comment
Share on other sites

BTW ja nezinājāt, tad motoram nevajag uzsilt līdz 90 grādiem, bet līdz ~35 un tas notiek ļoti ātri vasarā nenobrauksi pat 300m uzreiz pec iedarbināšanas kad jau pārslēgsies, ziemā gan ir garāks ceļš, bet vienalga motors līdz 35 grādiem uzsilts ļoti ātri. Es mēnesī nobraucu aptuveni 2500km un benzīna patēriņš sanāk nedaudz virs 5l mēnesī, kas uz nobraukto km skaita ir sīkums

Link to comment
Share on other sites

Zābaks cilvēks grib pilsētas auto, nevis džipu!

un tomēr ar smārtu var noparkoties tur, kur tu pat nevari iedimāties.

motors viņam laikam bija aizmugurē.

Link to comment
Share on other sites

Ja pareizi saprotu, tad šajā gadījumā autors ar 4x4 bija domājis nevis vajadzību pēc pilnpiedziņas, bet gan to, ka šai versijai ir paaugstināts klīrenss, kas viņam ir ērtāk parkojoties.

Link to comment
Share on other sites

Zābaks���������™

Klīrenss ne tikai parkojoties- paskataties uz accord, galant, mazda 6 un pārējo zemo pilsētas auto priekšējiem bamperiem- visi ir lāpīti un laboti, jo pa apmalēm un bedrēm šie tiek dauzīti nejēgā, bet nu fiat panda? Nedomāju gan, ka to var saukt par auto.

Labots - Zābaks���������™
Link to comment
Share on other sites

Tieši tā - mierīgi var arī bez 4x4, bet diemžēl Fiat neražo Pandu ar paaugstinātu klīrensu, un priekšpiedziņu.

Smart manām vajadzībām jau ir pārāk mazs (šad tad, kaut arī ne pārāk ērti, mašīnā tomēr sasēžas 4 cilvēki un kaut kādas mantas arī jāvadā), vismaz divvietīgais, un ja kaut kam detaļas būs grūti dabūnamas un dārgas, tad tas būs Smarts, ņemot vērā to, ka šī mašīna ir vēl nepopulārāka par to pašu Fiatu.

Turklāt, godīgi sakot, Smart piemīt īpašību, ko es minēju pirmajā postā - visai kroplīgs/frīkains dizains, un tas mani no šīs markas atbaida. Fiats (manā subjektīvā skatījumā) ir stipri glītāks, ja salīdzina.

 

Ņemot vērā, ka man ir apnikuši "kaktu" servisi ar savu attieksmi un servisa kvalitāti, un vienīgie pāris man zināmie labie individuālie meistari ir mūždien burtiski jāmedī, jo viņiem ir darba pilnas rokas, esmu nolēmis, ka visvienkāršāk būs mašīnu vest pie dīlera. Fiat gadījumā tas būtu baigi ok, jo viņu serviss ir netālu no mājām. Ok, būs dārgāk, bet dzīve stipri vienkāršāka, jo nebūs jāpiepūl smadzenes lietām, kuras man negribās darīt.

 

P.S. Zābaks - es pa šiem dažiem gadiem, kopš ikdienā pārvietojos ar auto un esmu kaut cik iedziļinājies šajā braukšanas parādībā/fenomenā, esmu sapratis, ka tipisks latvieša auto ir 10-25 gadus vecs VW Passat/Audi 100/MB/BMW ar dīzeļdzinēju, un viss, kas ir mazāks vispār neskaitās mašīna. Ar to es gribēju teikt, ka mani nepārsteidz tavs viedoklis.

 

Par Ladu runājot, tad laikam tomēr tik zemu es netaisos krist. Šķiet, ka USSR autobūve un tās mantojums mani vēl ilgi atbaidīs. Ok, vienu vecu žigulīti vai zapiņu sev gribētu, bet kā festu mašīnu, ne jau kā ikdienas braucamo.

Labots - Krishius
Link to comment
Share on other sites

Zābaks���������™

Patīkami tomēr braukt ar lielāku auto- labāk braucu ar 15 gadus vecu a8, nevis ar jaunu daciu. Nav jau tik traki, bet tavā budžetā sanāk norāls, normāla izmēra auto, kāpēc šis mazohisms?

Link to comment
Share on other sites

Varbūt tev ir patīkami. Mani, savukārt, atbaida tās lielās mašīnas. Tā kā es nedzīvoju mašīnā un neesmu neatzīts autosportists, tad man nav nekādu ambīciju uz baigo komfortu un mašīnas spēju pacelties gaisā bez skrejceļa.

 

Es ar zināmu skaudību skatos uz tādām valstīm, kā Itālija, Francija un, teiksim, Šveice, kur 90% no privātā autotransporta ir šādi Fiati un tiem līdzīgie mazauto. Tur daļēji pie vainas arī ir ar auto saistīto nodokļu politika - cilvēki vienkārši nevar atļauties pirkt bezjēdzīgi lielus auto. Un vēl, arī autoparks tur ir stipri jaunāks, jo tie paši nodokļi neļauj cilvēkiem braukāt ar veciem šrotiem, kas, manuprāt ir ļoti pareizi. Vislētāk un izdevīgāk ir braukt ar samērā jaunu un mazu auto. Lielās luksusa klases mašīnas lai paliek bagātniekiem, kam tas arī ir paredzētas jau uz rasējamā dēļa, nevis galdniekiem vai laborantiem.

Labots - Krishius
Link to comment
Share on other sites

Ir mans 1 kolēģis ar vecu A8,no garāžas izdzen reizi mēnesī,arī gudri spriedelē par auto izmēriem,bet ja dienā nobrauc vairāk pr 70km,tomēr jauna Dacia ar 1,5 dci ir krutāka,ja runājam par vienādiem ienākumiem.

Link to comment
Share on other sites

Zābaks���������™

Nez. Ikdienā pārvietojos ar škodu, vai soļarku, bet, kā mašīna- '98 galants, iekāpjot tā paša gada avensisā gribas atrast izeju, viss no plastmasas, un grab, uz ceļa ir tāda sajūta, ka mašīna planē, un tā nav no tām patīkamākajam sajūtām, īpaši izpaužas virs 70, šī problēma ir novērota visām mazajām un vieglajām mašīnām, ar izņēmumiem.

Link to comment
Share on other sites

Ir sajūtas un, ir realitāte.Pilnīgi droši- Maybach sēdekļi un salons ir foršāki par Škoda Fabia,bet ja alga ir zem štukas un brauc vairāk par 2 štukām mēnesī nav gudri pirkt vecu Maybachu,jaunāka Fabia būs lētāk.

Link to comment
Share on other sites

Konstatators

Lielās luksusa klases mašīnas lai paliek bagātniekiem, kam tas arī ir paredzētas jau uz rasējamā dēļa, nevis galdniekiem vai laborantiem.

 

Nu viedi vārdi, neko pielikt neko atņemt!

Kur vēl Eiropā zilajām un melnajām (netīrajām) apkaklītēm ienāktu prātā, ka S klases mersedess ir paredzēts viņiem? LV pirmskrīzes laikos 90%-tiem...

Labots - Reņģēdājs
Link to comment
Share on other sites

Zābaks���������™

Nu tas gan. Tāliem attālumiem ikdienā ir sabiedriskais- ekonomiski, ekoloģiski, var pagulēt.

Jā, protams, ja daudz jābraukā ikdienā- mazauto ar mazmotoru ir teju ideāls, ja brauc maz, bet, ja tajos nedaudzajos km vēlies sajust patiesu komfortu- lielāks, smagāks, rijīgāks, vecāks, klasi augstāks auto ar lielāku dzinēju.

Labots - Zābaks���������™
Link to comment
Share on other sites

pagaidi mazliet http://www.autoexpress.co.uk/fiat/news :) . cmuka, gribu.

man ir bijis itālis. fiat uno. nevienu sliktu vārdu. benzīnu nerija, nekas negrabēja, remontēt praktiski nevajadzēju , cik nu pats apskādēju. i vilka pilsētā ne pa knapu. radiniekam ir cits italis, tagad skatās uz minivenu fiata. ar nesūdzas.

ieprieksējai pandai ar ne vainas.

p.s. dīvaini. palaboju. pirmā ziņa par jauno pandu

Labots - jarajara
Link to comment
Share on other sites

Konstatators

Zābaks

 

Jā visam piekrītu, komforts ir jauki un ja maz brauc, rodas ilūzija, ka to var atļauties. Bet nevajag auto uzturēšanu saistīt tikai ar patēriņu, tā ir tikai pusbēda. Paņemsim jebkuru lielo mersi, bembi vai audi. Lielākā daļa no viņiem ir automāti. Tādas klases automāta remonts pie speciālstiem būs n simti. Ja auto dīzelis, visas raksturīgās dīzeļkaites (sprauslas, augstspiediena sūkņi) būs simtos, pat štukās sliktākajā gadījumā. Elektronikas tur ir kaudzēm, resurss pamazām beidzas, pienāk laiks tam visam izbeigties, atkal izdevumi... U.t.t. Jāsaprot, ka tie vecie luksusa vāģi bija un ir domāti tiem, kas viņus varēja un arī var uzturēt. Tas ka A8 jau ir 15 gadi nenozīmē, ka viņam detaļas pārdodas uz svaru par 20ls spainī.

Labots - Reņģēdājs
Link to comment
Share on other sites

Zābaks���������™

Nu, labi 10 gadi audi, 2002. gadā sāka ražot jauno. Audi un mercedesi ārstāja būt labi 2003.un 2004.gadā., kad sāka ražot jauno e klasi un jauno a6. Remonta izmaksas jaunajiem ir daudz lielākas. Jau sen ir pierādījusies patiesība, ka lietotu, Latvijā var ņemt tikai benzīnnieku un ar manuālo kārbu, vismazākais risks iegrābties, kā arī zemākas remonta izmaksas. Salīdziniet, kaut vai veco a6 ar jauno. Jaunajam izmaksas ir gandrīz x2 salīdzinot ar veco.

Link to comment
Share on other sites

spainiss2

Tajai jaunajai Pandai ir moča motors--2 cilindri un kautkāda mesta automātiskā kārba,,,,ziemā salsi kā prusaks...

Link to comment
Share on other sites

paņem pasātu, izgriez otro sēdekļu rindu un sametini abus galus kopā-ideāls un praktisks mazauto

Link to comment
Share on other sites

Ak apnika Civic praktiskums? Nolēmi meklēt mazohistiskus priekus ar eksotiskiem mazauto? Pārāk garlaicīgi, ja Civic var sakopt par smieklīgu naudiņu un vienkārši iekrājās daži kilolatiņi, kas nu tagad dedzina kabatu...

 

Novēlēsim autoram patīkamu izklaidi. smiley-sado-mazo.gif

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...