Mezavecis Ierakstīts Novembris 9, 2012 Share Ierakstīts Novembris 9, 2012 Kā pie pieGdienas braucu uz darbu un prātoju, kāda velna pēc akas vāku caurumi salikt haotiski pa visu ceļu un jālavierē, lai izvairītos nevienam neuzbraucot. Tā vien liekas, ka tie nolikti šādi speciāli, lai no viņiem nevarētu izvairīties. Nez kāds iemesls, kāpēc tos akas caurumus nevarēja salikt joslas vidū vai vienā strīpiņā? Vai arī ceļinieki izbāza pirkstu vējā un iebakstīja mietu "te būs aka"? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Didzis Novembris 9, 2012 Share Novembris 9, 2012 Nav tak tikai viena kantora akas uz ielām.Kanalizācijai savas akas, Lattelekomam, savas,ūdensvadam savas.Kur ieraka trubas vai kabeļus,tur arī kontrolakas um tapēc tāds bardaks. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
specuks Novembris 9, 2012 Share Novembris 9, 2012 Tapēc ka ilgu laiku RD SatDep vadija E.Stods kam nebija nekādas poņas kas ir laba satiksmes organizācija, un kā pareizi projektēt un būvēt ceļus, krustojumus. Pēdējā hohma Pernavas un Čaka krustojuma rekonstrukcija - kreiso pagriezienu aiklopēja, apbraukšanas ceļs vienkārši vājprāts.No divam joslām kur varēja nogriezties pa labi palika viena. Joslas krustojumā no Brivības ielas puse iet šķībi lai kads tev tev tur ieliktu sānos ir tikai laika jautājums. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Žaks Noriss Novembris 9, 2012 Share Novembris 9, 2012 Pernavas un Čaka krustojuma rekonstrukcija Tieši tā! Tur ir sataisīta miskaste. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vilx- Novembris 9, 2012 Share Novembris 9, 2012 (labots) Manuprāt tiem vākiem vajadzēja būt blakus - uz ietves vai zālītē. Tur tie netraucētu mašīnām; ja kādam vajadzētu līst iekšā, tad viņš arī nevienam netraucētu; un visbeidzot tur varētu mierīgi rakņāties neuzlaužot ielu. Bet, nu, kurš gan mūsu banānlielvalstī kaut ko darīs racionāli? Ir takš tradīcijas, pie kurām jāpieturas! Labots Novembris 9, 2012 - Vilx- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gestapo Novembris 9, 2012 Share Novembris 9, 2012 hvz, kur citur ir braukāts, ar tie vāki pa visu perimetru, moš, ja ceļ kādu pilsētu no 0, tad var izvērsties un visu smuki salikt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ediots Novembris 9, 2012 Share Novembris 9, 2012 (labots) Galvenais, lai netraucē mašīnām... Jā, ja reiz ķirurgs var pa vienu mazu iegriezumu izložņāt pusi ķermeņa, kāpēc gan to nevarētu trubu veči? Labots Novembris 9, 2012 - ediots Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tufjord Novembris 9, 2012 Share Novembris 9, 2012 Štrunts,ka izmētāti,bet lielākā broblēma jau ir,ka nekvalitatīvi pārsvarā iestrādāti.Tad apkārt par laiku veidojas bedres nemaz nerunājot par tiem kas dažādos aukstumos ar ceļa segumu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ju Novembris 9, 2012 Share Novembris 9, 2012 Pilsētā jau vienīgā vieta, kur kaut cik netraucēti var ielitk kādas komunikācijas ir starp tā saucamajām sarkanajām līnijām, starp kurām parasti liek arī ceļu ar ietvēm. Nav jau tās zālītes ceļa malā, kur vēl tās ielikt. Ja arī ir, tai ir kāds saminnieks, un ne jau pašvaldība. Uzstādīšanas kvalitāte cits jautājums, pie tās vajadzētu piestrādāt, kā arī pašus vākus vajag atbilstošus. Ja par krustojumiem, tad uz Skanstes un Sporta (laikam) krsuta pārprogrammēja luksaforu. It kā jau ideja skaista, lai tie, kas taisa kreiso pagriezienu nevarētu saskrieties. Avāriju tur gan nebiju nevienu manījis līdz šim, toties tagad ir kārtīgs sastrēgums. A varbūt krīze beidzas, un auto uz ceļiem vairāk ...? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Žaks Noriss Novembris 9, 2012 Share Novembris 9, 2012 Ja arī ir, tai ir kāds saminnieks, un ne jau pašvaldība. Nebūs tiesa. Saimnieka darīšanas ir līdz sētai. Jākopj saimniekam gan arī aiz sētas - līdz ceļam vai pat ceļa vidum; neatceros. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gathis Novembris 9, 2012 Share Novembris 9, 2012 nevari pat iedomāties cik daudz komunikāciju atrodas zem zemes, vienkārši nav iespējams visu salikt tā, lai nebūtu zem ceļa nekas. bet tas po, akas jau var būt galvenais stulbums ir tas, ka bieži pat svaigi remontētām ielām aku vāki nav vienā līmenī ar ceļu, bet ir 1-2cm zemāk, tas ir pinīgs debīlisms. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ju Novembris 9, 2012 Share Novembris 9, 2012 Nebūs tiesa. Saimnieka darīšanas ir līdz sētai. Jākopj saimniekam gan arī aiz sētas - līdz ceļam vai pat ceļa vidum; neatceros Ne jau par to šeit runa. Jā, arī manā pašvaldībā noteitks, ka, ja viņi tipa netīra, man līdz ielas vidum jātīra. Tik ej nu uzmini. Ja jau 3. dienā pēc puteņa parādās traktors, tad jau jāpieņem, ka tīra. Te bija runa par komunikācijām, to izvietošanu. Ja tur ielas/ceļa malā ir zālīte, visticamāk tā ir kādam privātīpašniekam, un pašvaldība tur tik viegli netiks, ērtāk ir zem ceļa palīst. Vēl jau kas, čeļi mazāk vai vairāk tiek tīrīrīti, un komunālajam dienestam nav problēmu to savu aku atrast. Ja būtu kur malā, kas to zina, kāda kupena būtu ziemā uzšķūrēta, vai varbūt kāds kādu malku izbēris, un kas pēkšņi vajadzēs, netiks klāt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vilx- Novembris 9, 2012 Share Novembris 9, 2012 (labots) OK, tie tiešām ir argumenti. Labots Novembris 9, 2012 - Vilx- Link to comment Share on other sites More sharing options...
fest Novembris 9, 2012 Share Novembris 9, 2012 lai kads tev tev tur ieliktu sānos ir tikai laika jautājums. Dzīvoju blakus, 2 avārijas tur jau esmu redzējis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gathis Novembris 9, 2012 Share Novembris 9, 2012 (labots) zem ietvēm ir citas komunikācijas šahtās, tādi kā elektrības vadi, sakari (izņemot telekom)..., tiem nav aku. zem ielas ir trubas ar ūdeni, kanalizāciju, gāzi. to visu nosaka MK noteikumi (ieskaitot drošības noteikumi) ir strādāts šajā jomā savā laikā. Labots Novembris 9, 2012 - gathis Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mezavecis Novembris 9, 2012 Author Share Novembris 9, 2012 (labots) Skaidrs, tad patiesībā ir cita problēma, ka tie akas sūdīgi uzliktas uz ceļa - iegrimušas ceļā vai atrodas virs ceļa līmeņa (Ulmaņa gatve posmā starp Spici un Liepājas ielu). Tātad aiz olām jākar atbildīgie, kas uzrauga darbus ceļu remontu laikā, kad tiek labotas vai uzstādītas akas. P.S. Tā problēma novērota vairāk Rīgā. Jūrmalā braucot pa galvenām ielām neviena aka nav traucējusi braukšanai. Labots Novembris 9, 2012 - Mr.Līkrocis Link to comment Share on other sites More sharing options...
Žaks Noriss Novembris 9, 2012 Share Novembris 9, 2012 Tā šreijā braukšana krustojumā uz ne to joslu ir vēl vismaz 2 vietās Rīgā! Viena ir Valdemāra iela virzienā prom no Daugavas, krustā ar Raiņa bulvāri. Te jau vairums piešāvušie, kas būs ziemā zem sniega - laiks rādīs. Bet šī nav pirmā ziema krustojumam. Otrā vieta ir pie Mežaparka zem jaunizbūvētā pārvada Meža prospektā virzienā uz Sarkandaugavu. Tur braucu tumsā, lietū pirmo reizi un man viens gandrīz sānā ierāva. Bet es nebūtu pamanījis nepieciešamību pārkārtoties. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gathis Novembris 9, 2012 Share Novembris 9, 2012 tieši tā, domā tik par to kā ieraut naudiņu nāsī, bet kvalitāte po... Link to comment Share on other sites More sharing options...
meeris Novembris 9, 2012 Share Novembris 9, 2012 (labots) ir braukts arī pa ielām kas gandrīz visa satāv no aku vākiem (vācijā), tai pašā laikā ir sajūta ka brauc kā pa galda virsmu - mainās tikai skaņa uzbraucot uz vākiem. Bet nu tas, ka pie mums braucot pa tiko jauni uztaisītu ielu, kur saliktas 10 akas un uzbraucot uz katras sajūta tākā normālā bedrē iebraucot vienkārši tā sāk tracināt. Nu aug rokas no dibenss vienkārši ceļubūvniekiem. Tāpati nesen atjaunotā Gaujas iela, katru reizi gribās ārdīties trāpot kādā no akām (uzbraucot uz vāka). Labots Novembris 9, 2012 - meeris Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aphopis Novembris 9, 2012 Share Novembris 9, 2012 Nesaprotu ko Jūs brīnāties, tā taču Latvija ne jau pirmo gadu te dzīvojat. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mezavecis Novembris 9, 2012 Author Share Novembris 9, 2012 Aphopis, haosā derētu arī kādreiz pielikt punktu. Tagad pirms vēlēšanām no pašvaldībām var izspiest ne tikai to vien Galvenais ir pareiza ideja, kura ir realizējama un nemaksā kosmosu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ju Novembris 9, 2012 Share Novembris 9, 2012 Cik atceros, Rīgā ir noteikumi, kas nosaka, cik piem. asfalta ielāps drīkst pa gadu nosēsties, ja ne, jāpārtaisa. Par akām, iespējams nav. Jūrmalā arī akas nestrūkst, un tieši pa riepai. Ap daudzām ir kalniņi. Jā, pat plūdeni saiet ar aku, bet apkārt tāpat nelīdzens. Citas hroniski sēžas, cik skatos, ik pa mēnesim tik piemet asfaltu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Volters Novembris 9, 2012 Share Novembris 9, 2012 Ja kāds ir braucis arā no Gulbenes virzienā uz Balviem, tad sākot no SuperNeto līdz pat pilsētas robežai vāki ne tikai nav taisnā strīpā, bet vēl pietam dažādos augstumos un dažs pat kustas. Nekad neesmu sapratis, kāpēc aku vākus nekad nevar nolikt līdzeni - vienā augstumā ar asfaltu. Tāpat arī ar dzelzceļa sliedēm. Un arī tajā pašā Gulbenē. Vai tiešām tik grūti asfaltu vai betonu uz pārbrauktuves uzliet tā, lai braucot pāri, neizbirtu protēzes. Vēl labāk - Līvānos. Uzdauzīju vienreiz izpūtēju, braukdams ar 5km/h. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ediots Novembris 9, 2012 Share Novembris 9, 2012 (labots) A ceļus pēc trubu remontiem taisa ceļinieki vai trubinieki? Man ir aizdoma, ka tas ir pēdējo pienākums un droši vien viņi katrs pa savam tiek ar to galā. Labots Novembris 9, 2012 - ediots Link to comment Share on other sites More sharing options...
ju Novembris 9, 2012 Share Novembris 9, 2012 Komunikāciju remontētājiem ir pienākums pēc tam ceļu sakārtot iepriekšējā stāvoklī. Ja viņiem pašiem savi speciālisti, tad tie to dara, bet parasti tā ir kāda cita specializēta firma, kas strādā kā apakšuzņēmējs. Atbildīgs pamatā gan ir trubinieks. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marizo Novembris 9, 2012 Share Novembris 9, 2012 Patīkama tēma, pats par to reizēm aizdomājos. Pirmkārt - nesaprotu, kāpēc rekonstruētā ielā (ūd. vads, kanalizācija) akas ir saliktas tieši uz riteņa, tikai nevajag man stāstīt, ka nevarēja pa normālo. Otrkārt - ja reiz aka ir uz riteņa, tad tikai laika jautājums, līdz tā sēdīsies. Es nezinu tehniskās nianses, bet vai nu nevar vai nespēj tās akas uztaisīt tā, lai nesēžas. Te vairāk par rekonstrukcijām, ne remontiem. Remonts jau pats par sevi ir tikai aizlāpīšana. Ir pievērsta uzmanība: smuka, rekonstruēta iela, jauns ūd. vads, kanalizācija, asfalts.. Bet aku vāki smuki izvietoti rindā uz riteņa :/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Volters Novembris 9, 2012 Share Novembris 9, 2012 Tad jau jājautā, kāpēc komunikācijām jābūt tieši zem ielas? Vai nevar zem trotuāra, vai zālājā, kur tehniski tas iespējams? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duff Novembris 9, 2012 Share Novembris 9, 2012 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mezavecis Novembris 9, 2012 Author Share Novembris 9, 2012 (labots) Rīgas satiksmes departaments atbildēja tā: Par aku vākiem atbild katrs no komunikāciju valdītājiem - RŪ, Siltums, Lattelekom, LG u.c. Akas iesēžas laika gaitā. Tikai rodas jautājums, kurš šo nosēšanās procesu vispār kontrolē, kad labo. Reiz uz Matīsa ielas novēroju, ka akas caurumu taisīja tad, kad akas grods iekrita pavisam iekšā bedrē. Imantā uz gaisa tilta vispār viena akas bedre bija biedējoša malējā joslā ilgstošā periodā (pēdējā remonta laikā aiztaisīja). Labots Novembris 9, 2012 - Mr.Līkrocis Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duff Novembris 9, 2012 Share Novembris 9, 2012 Tāpēc, ka tas ir pārāk vienkārši Padomājat paši, ja zem trotuāra būtu - akas gājējiem netraucē, neiesēstos, ja iesēstos, tad arī netraucētu, ja avārija, var mierīgi šancēt, ja bruģis - vispār ideāli, saliki kubiciņus atpakaļ un gatavs, bet kur nu... nepietiek ar to, ka tās ir uz brauktuves, bet vēl arī izkaisītas tā, ka vietās apbraukt nereāli. Piemēram - pamēģinat no Valdlaučiem uzbraukt uz D-tilta, neuzbraucot nevienam vākam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Žaks Noriss Novembris 9, 2012 Share Novembris 9, 2012 Man pa ceļam uz mājām tikko nobeidza ūdensvada rekonstrukciju kādu 300 m garumā. Salika ideāli. Redzēs kas būs pavasarī un pēc gada. Te gan precizitātei jāpiebilst, ka pirms 2 gadiem rekonstruēja vēl vienu blakus posmu ap 400 m garumā un tur vāki ir zem asfalta līmeņa. Nav ļoti zem, bet tāpat izvēlos apbraukt. Sliktāk ir ar bruģi. Vasaras sākumā Annas ielā kaut ko čubinājās un tagad tur ir tāds vāks ārā no ielas līmeņa, ka vispār bail domāt kas notiks, kad tāds vāks apsals ar ledu. Un vāki to parasti izdara. Karterim būs atā Link to comment Share on other sites More sharing options...
Freaky Novembris 9, 2012 Share Novembris 9, 2012 Rekonstrukcijas gadījumā problēma ir tāda, ka ne vienmēr tiek ap akām sablīvētas smiltis/šķembas, jo to nevar darīt ar vibroveltni un ne vienmēr ir pieejamas lielās vibroplates, attiecīgi sablīvējums nevienāds. Par to aku izvietojumu - kanalizāciju un ūdensvadu reti kad pārvelk ceļa rekonstrukcijas laikā, ceļu būvnieks šo aku atrašanās vietu nekādi neiespaido. Par lietusūdens savācējakām gan jādod pa pieri būvniekam, ja tās neatrodas tieši pa vidu joslai. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mezavecis Novembris 9, 2012 Author Share Novembris 9, 2012 Freaky, es saprotu, ka 1000 iemesli, kāpēc aku caurumi laika gaitā nosēžas. Tad rodas jautājums, kā ārzemēs un citur ar šo problēmu tiek galā? Vai arī viņi tik operatīvi labo, ka vadītāji nepiefiksē jebkādu nosēdumu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amazons Novembris 9, 2012 Share Novembris 9, 2012 Akas ir daudz un ne taisnā līnijā, jo tādā veidā tiek remontēti ūdensvadi utml. To man kādreiz viens paziņa no RŪ stāstīja - bojātajā vietā uztaisa aku. Normāla prakse Link to comment Share on other sites More sharing options...
Freaky Novembris 9, 2012 Share Novembris 9, 2012 Neesmu dzīvē vēl redzējis ceļu/aku būvniecības procesu ārzemēs, kur tādas problēmas it kā nav, bet piesaistītā nauda ceļu nozarē ir nesalīdzināmi lielāka, lai ik pa laikam savestu tās akas kārtībā, kas Latvijā nav iespējams. Protams arī darbinieki ir apmaksātāki, kvalificētāki un uzraudzība stingrāka darbu izpildes procesā + materiāls netiek taupīts, ir kvalitatīvāks. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zaabaks Novembris 9, 2012 Share Novembris 9, 2012 man ar būt domāt, vai nu ceļam pa vidu, bet vislabāk uz trotuāra. saskaņot un mainīt visu pie reizes, ja reiz atrakts, arī nemāk - nerakstīts likums, atliek uzklāt jaunu asfaltu, kā nākamajā dienā būs klāt Rīgas Siltums mainīt trubas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MIGs Novembris 9, 2012 Share Novembris 9, 2012 Es atvainojos, bet kā gan lai grodi vāki, ja lai nolīmeņotu celtnieki starp/uz grodiem mēdz likt ķieģeļus, koka bruses u.c mēslus kamēr būvuzraugs neredz. Ja redz - labākajā gadijumā dabūn pārtaisīt. Jā es pats esmu redzējis, gan sarkanos ķieģeļus, gan koka bruses. Nenobleitēšana ir otra sāpe. It sevišķi tas, ko dara visi remontnieki ir šausmas. Ulmaņa gatve no Spices līdz Vienības gatvei ir vienkārši sabeigta. Nu tur lieliski redz, ka tur kur bija trubinieki tur viss sēžas iekšā, dziļāk un dziļāk - pārtaisa par N reizēm, bet nekas jau nemainās. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ju Novembris 9, 2012 Share Novembris 9, 2012 Volters - reti kur ir kaut kas pašvaldībai brīvs pieejams, izņemot ceļu. Padomā arī, kā tu zem troturāra iebāztu 5 elektrības kabeļus, starp kuriem jābūt vismaz 10cm (atkarībā kāds), kādus pāris telekominikāciju kanālus caurlēs, kādu 200m ūdens spieddvadu, siltumtrasi apmēram tādu pašu, tad vēl gāzes vadu, vēl kādu 500mm kanalizāciju. Rezultātā tev tur būtu 10m truturāris un 2m brauktuve. Kāpēc ne? Link to comment Share on other sites More sharing options...
raiviic Novembris 9, 2012 Share Novembris 9, 2012 (labots) Nu vienīgie, kam var un vajag "braukt virsū" par aku problēmām - ir to ierīkotāji un par ielas/ceļa stāvokli atbildīgie. Tas, ka visas nopietnās komunikācijas (kanalizācija, ūdens, siltums, gāze, elektrība , sakari un hvz kas vēl (un tie novietojami blakus, nevis viens virs otra, tā kā akas vienā rindā nu nekādi) - tiek novietotas zem ielas braucamās daļas ir pasaules standarts - citi vari anti vienkārši nav iespējami. Starpība tikai - ko kur saprot ar vārdu "kvalitāte" - kā jau te minēja - Vācijas piemērs - vieni vāki uz ielas, bet atšķiras tikai riepu radītā skaņa . Labots Novembris 9, 2012 - raiviic Link to comment Share on other sites More sharing options...
Domugrauds Novembris 9, 2012 Share Novembris 9, 2012 Sūds pa aku vākiem, prieki sākas tad, kad mēnesi pēc asfalta uzliešanas sāk trubas mainīt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu
Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas
Izveidot jaunu kontu
Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!
Reģistrēt jaunu kontuPierakstīties
Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!
Pierakstīties tagad!