Jump to content

Recommended Posts

Aptuveni pirms pusgada iegādājos Sennheiser HD650 austiņas un ātri vien sapratu, ka ar FiiO E10 DAC/pastiprinātāju būs stipri par maz. Plus vēl E10 ir nedaudz pieklusinātas augšas, kas klausīšanos ar HD650 padarīja stipri garlaicīgu.

 

Pēc pāris diskusijām Elfā sapratu, ka ar kāda integrētā pastiprinātāja austiņu izeju nebūs līdzēts, tāpēc sāku pamazām briest kārtīga austiņu pastiprinātāja iegādei. Atšķirībā no ASV un Āzijas Eiropā austiņu pastiprinātāju tirgus ir salīdzinoši neliels un lielākā daļa modeļu ir vai nu ārkārtīgi dārgi, vai arī par tiem ir ļoti maz info. Ķemmējot ASV tirgu tika atlasīti vairāki pretendenti, kam ir labas atsauksmes no respektabliem avotiem un tika lūkots, kā pie šiem modeļiem var tikt klāt. No topoloģijām es uzreiz izslēdzu uz lampām balstītos produktus, jo tos populāri ir saistīt ar specifisku skanējumu. Lai arī tagad mans viedoklis par "lampām" ir krasi mainījies, tomēr savu izvēli nenožēloju. Lielais vairums lēto uz elektronu lampām balstīto pastiprinātāju ir ļoti veci dizaini, kas skan "lampīgi" un īsti neder par primāro pastiprinātāju, ar ko plānots klausīties plaša spektra muzikālo materiālu. Lampas var skanēt arī ļoti labi, bet tīri austiņām domātu labu lampu pastiprinātāju ir maz un lētākais no tiem maksā ievērojami dārgāk par pieklājīgu tranzistoru pastiprinātāju. Uz op-ampiem balstītu pastiprinātāju man negibējās, jo nevarēju atrast modeli, kas spētu piegādāt pietiekami lielu strāvu gadījumā, ja kādreiz izdomātu iegādāties ortodinamiskās austiņas. Vienubrīd biju domājis par AMB M3 būvniecību, jo biju to dzirdējis pie paziņas Islandē. Beigās nospriedu par labu citam modelim, ko tas pats paziņa uzbūvēja un rekomendēja kā labāku par augstāk minēto M3.

 

Izvēle par labu krita dizainam, ko 2001. gadā publicēja Kevins Gilmors. Sākotnēji vienkārši saukts par "Tīri A klases dinamisko austiņu pastiprinātāju" un pēcāk dēvēts par "Dynalo" šis pastiprinātājs bija izturējis laika pārbaudi un par to bija atrodams daudz interesantu viedokļu. Papildus paštaisītiem eksemplāriem šo dizainu ir iespējams sastapt arī divās komerciālās iterācijās. Sākotnēji biju plānojis par 250$ iegādāties HeadAmp Gilmore Lite, bet darījums aizgāja gar degunu- šos modeļus diezgan ātri izķer. Kādu laiku izvaicājot forumus sastapu cilvēku, kurš bija gatavs par 15$ šķirties no ļoti kvalitatīvas Dynalo plates. Padomāju- kas gan

varētu notikt? Kāpēc lai nepārvērstu to visu par pamācošu piedzīvojumu.

 

Kā barošanas bloku es izvēlējos labi dokumentēto AMB Sigma22. Lieki teikt, ka šis barošanas bloks, lai arī kvalitatīvs, tomēr ir ārkārtīgi pārspīlēts risinājums konkrētajam pastiprinātājam. Tiesa, ļoti iespējams, ka tādam pirmziemniekam kā man tieši šāds risinājums bija drošāks. Lielāko daļu detaļu es iegādājos tajā pašā AMB veikalā un visu pārējo Elfa Distrelec. Sākotnēji viss gāja +/- labi, kamēr barošanas blokā neielodēju otrādi Rubycon 4700uF kondiķi, kas ilgi cietās, bet beigās aizgāja pa gaisu. Pēc elektrolīta satīrīšanas uz laiku ielodēju platē 2x2200uF elektrolītu baterijas un viss strādāja. Pastiprinātājam biju iegādājies pielasītus 2sj74BL/2sk170BL ieejas lauktranzistorus un izejā nepielasītus 2SC1815/2SA1015 bipolāros tranzistorus. Pielasītas tika arī gaismas diodes strāvas ģeneratoriem, jo tās ir lētas un beigu beigās- būvēju tak sev. Pēc pastiprinātāja palaišanas es ar trimpotiem manuāli pieregulēju izejas tranzistoru miera strāvas tā, lai tās sasniegtu 15mA katram. Tas ļauj pat bez līdzstrāvas integratora izejā sasniegt līdzstrāvu zem 1mV ar +/- 3mV termālo peldēšanu.

 

Tiesa, mani prieki bija īsi. Pirmoreiz izdzirdot pastiprinātaju darbībā es sāku steigties un nejauši ačgārni pievienoju barošanu. Pats atceros, ka jautājot par iesācēju kļūdām vienam no cilvēkiem, kas savulaik kūrēja Dynalo pastiprinātāju testēšanas fāzi viņš man teica- "[...]as long as you don't reverse the polarity on your PSU you should be fine, if you do- then all bets are off". Un tā arī bija- izejā bija stabili 8V līdzstrāvas un nekas to nespēja nodabūt zemāk par 5V. Mans Islandes biedrs uzreiz pateica, lai aiztaupu sev galvassāpes un vienkārši "tupa" nomainu visas pastiprinātājā esošās "smiltis". Vēl vairāk- lai mainot nost arī visus elektrolītus. Elfa forumā uzsāku garu sarakstīšanos ar Jurkinu, lai izpīpētu, ko vēl var vai nevar glābt. Nospriedām, ka elektrolītus mainīt nevajadzēs, jo pa tik īsu laiku ar tiem nekas nevarēja notikt. Skaidrs bija viens, ka gandrīz visi izejas tranzistori bija beigti, par ieejas lauķiem Jurkinam bija šaubas, jo tos nokaut ir daudz grūtāk. Argusā nopirku jaunu izejas tranzistoru komplektu un ielodēju tos. Ar šausmām no multimetra nolasīju, ka tāpat izejā ir ievērojama līdzstrāvas komponente. Sāku klusībā lādēt Argusa viltotās detaļas, bet tad atcerējos, ka šis pastiprinātājs ir pietiekami robusts, lai strādātu bezmaz ar JEBKĀDIEM tranzistoriem. Pie vainas varēja būt tikai ieejas lauķi. Pavīdēja doma arī par pastiprinātāja pašierosināšanos, bet šim modelim ir pārāk zems pastiprinājuma koeficiens un pārāk sekla atgriezeniskā saite, lai tā būtu vērā ņemama problēma. Un osciloskopa man arī nebija. Tā mēs ar Jurkinu buksējām kādu nedēļu, es pat uzbūvēju lauktranzistoru pārbaudes platīti. Konstatēju, ka lai arī to īpašības nav gluži kā beigtiem, tomēr tie nedarbojas, kā nākas. Mans mērs bija pilns un es pasūtīju jaunu pielasītu oktetu. To ielodējot viss aizgāja kā nākas. Es vēljoprojām nezinu, kas bija atgadījies ar tiem iepriekšējiem.

 

Tā nu man pastiprinātājs bija sasniedzis vienu no kritiskākajām stadijām- "zarnas-uz-galda". Tas skanēja un man īsti nebija motivācijas kaut ko darīt tālāk. Slinki prātoju, kādu Modushop keisu gādāt un, kā tajā aranžēt plates. Beigās izlēmu par labu 230x300mm lielam Galaxy Maggioratto keisam. Papildus vēl paķēru lielāko potenciometra kloķi un gumijas ķepiņas. Tā vilkās diena pēc dienas un es visu laiku atliku korpusa pirkšanu, jo vienmēr radās kaut kādi citi tēriņi un galu galā klausīties varēja. Veljoprojām nesaprotu, kā nenorāvos ar strāvu slēdzot kaut ko iekšā.

 

Tad vienudien' manas acis noķēra apetelīgu sludinājumu, kur kāds portugālietis tiroja neejošu agras revīzijas Joshua Tree diskrēto uz relejiem bāzēto skaļuma regulatoru. Pārdevējs stāstīja, ka ir lodējot sabojājis relejus un tāpēc visu komplektu tirgo par nieka 60$. Es nodomāju, ka ir vērts izmēģināt laimi un galu galā atkal būs iemesls ķimerēties un nedomāt par eventuālo keisa metālapstrādi (šajā momentā es sāku vairāk cienīt Oskaru). Saņemot skaļuma reguletoru konstatēju, ka kaut kas tiešām nav labi, jo mikroprocesors nekorekti veica releju pārslēgšanos. Tā nu es par 30LVL nopirku jaunu releju komplektu un izravēju ārā vecos. Izlodēju 7x četru kāju detaļas, kam piekļuve ir tikai no apakšas... Nevienam to nenovēlu. Ielodēju jaunos relejus un iedarbināju visu ietaisi no jauna. Nekas nebija mainījies. Pēcāk noskaidroju, ka problēma ir releju plates kretīniskajā uzbūvē, kas liek diodes lodēt pāri releju kājām. Vietam tās drīkst ar tām saskarties, bet citviet- nē. Diodes pārlodējot viss strādāja perfekti. Es nupat biju visdrīzāk pārstrādājis 30LVL vērtus miniatūros relejus vērtīgā pieredzē. Jaukiņi!

 

Tālāk jau sāku pamazām darboties ap paneļu rasēšanu. Ja godīgi, tad darbs ap korpusu visdrīzāk bija viens no pašiem grūtākajiem. Iepriekš ar AutoCAD strādājis nebiju, tāpēc vajadzeja iemācīties strādāt ar to. Izveidoju arī vienu kartona maketu, lai tīri vizuāli saprastu, kā viss beigās izskatīsies un vai detaļas spēs sadzīvot. Šeit arī nopriecājos, ka izvēlējos tieši lielāko keisu, jo diskrētā skaļuma regulatora pievienošana aizņem ievērojamu platību. Tam ir atsevišķa 9V barošana un vadības plate, kas ar šleifi tiek pievienota releju platei. Beigās saņemot frēzētos paneļus tomēr vienu kļūdu atradu- on-on pārslēgs pirmspastiprinātāja izejām traucēja šleifei, tāpēc releju plati uzliku uz daudz garākiem 15mm distanceriem. Sīkums, bet tomēr nav tik smuki. Pēc nelielas cīņas ar zemējuma cilpām pastiprinātājs bija gatavs. Plānoto divu mēnešu vietā tas prasīja piecus un plānoto 200LVL vietā... emm vairāk. Bet tāpat- komerciāls analogs šim modelim maksā ap 800$. Un tas ir bez fancy-shmancy skaļuma kontroles.

 

TL;DR - Pirmziemniek- prātīgi samēro sava lēciena augstumu ar pakaļas novietojumu attiecībā pret zemes virsmu!

 

Te būs bildes-

29539_465989916787148_1858590137_n.jpg

 

Iekša vēl drusku izskatās pēc žurku ligzdas, būs drusku jāpiestrādā ar savilcējiem.

 

417027_465989476787192_1158266513_n.jpg

 

Aizmugurē ir pārslēdzējs, kas maina izeju starp iekšā->skaļ.reg.->amps->ārā un iekšā->skaļ.reg.->ārā. Pasīvā un aktīvā priekšpastiprināšana vienu vārdu sakot. RCA ligzdas, protams, ir fansī-šmansī.

 

262184_465989516787188_1204220920_n.jpg

 

Secinājumi:

1. Arī Latvijā ir iespējams uzbūvēt pieklājīgu austiņu pastiprinātāju.

2. Ar pirmo projektu NEVAJAG censties pārspīlēt ar kvalitatīvām detaļām- tu kļūdīsies un dārgi maksāsi par kļūdām.

3. Klausīt pieredzējušākus cīņu biedrus.

4. Vidējais DIY scēnas līmenis ASV ir katastrofāli zems, pamatā to tādu ir padarījusi izteikti subjektīva attieksme pret skaņu tehnikas veiktspēju un iesācēju projektu (lasi- vingrinājumu) kristīšana par high-end.

 

Ierosinājumi projekta uzlabošanai:

1. Nomainīt līdzstrāvas servo op-ampus uz kvalitatīvākiem.

2. Pilnveidot projekta dokumentāciju.

3. Izpētīt aizstājējus grūti atrodamajām detaļām.

4. Uzlabot kabeļu aranžējumu korpusā.

 

Literatūras saraksts:

 

Pastiprinātāja shēma-

http://www.djgardner...ynalo_rev_c.pdf

Barošanas bloka shēma-

http://www.amb.org/a...a22/s22_sch.png

 

Par pastiprinātāju-

http://headwize.com/?page_id=79

Par barošanas bloku-

http://www.amb.org/audio/sigma22/

Labs veids, kā ērti iegādāties barošanas bloku-

http://glassjaraudio...=3&categoryId=2

 

Par skaļuma regulatoru-

http://www.twistedpe...control/jt.aspx

 

Citi Kevina Gilmora dinamisko austiņu pastiprinātāji-

http://www.djgardner...dphone/gilmore/

Link to comment
Share on other sites

Nu malacis, priekš iesācēja ir pat ļoti ok :) man biku traucē apaļais led pie slēdža, vizuāli liktu abus barošanas indikācijas LED vienā malā - vertikāli - vienu zem otra. pie šāda izkārtojuma. Bet tas tā - gaumes jautājums. Nu vēl varēja melnas skrūves - IEC un neutrikiem. Nu j'aun vadu sbiku akurātāk savīt :)

Link to comment
Share on other sites

Par vadiem jā- tur vajadzēs pieķerties klāt ar "žguķikiem" un cita veida ainavu plānošanu. Ir doma arī priekšu melnu uztaisīt.

 

Par skrūvēm- kur, pie velna, lai dabū M3 melni oksidētās (fosfātētās/fosfētās?) ar konisko galvu? Elfā nav, Argusā arī nav. Cik esmu šķirstījis Delve2 katalogu, tad tur arī melnas ir tikai tapskrūves. Drusku jocīgi liekas sūtīt skrūves no UK...

Link to comment
Share on other sites

es jau esmu kā reiz šad tad no vācijas skrūves sūtījis...jo nav pie mums to smuko...

 

http://www.ebay.de/sch/i.html?_nkw=m3+schrauben+schwarz&_sacat=0&_odkw=m3+schwarz&_osacat=0&_from=R40

 

jā un kāpēc tieši autocads - >? bija nepieciešams priekš kādas frēzes vai citas iekārtas ? imho daudz vieglāk , ērtāk un iekš 3D ar visiem izmēriem ir google ketčups ar visām gatvajām detaļu bibliotēkām..

Link to comment
Share on other sites

E10 par savu cenu ir ok, ja netiek izmantotas izteikti "tumšas" austiņas. Galu galā tas tāpat ir tikai risinājums, kam jābūt labākam par iebūvēto skaņas karti bez pretenzijām uz hifi. Izskats arī birojam draudzīgs.

 

Par ODAC teikt nemāku, neesmu dzirdējis kā skan. Par Objective2 gan teikšu, ka ar standarta opampiem man nepatika. Manuprāt, pazūd daudz zemo frekvenču informācijas. Ar basīgām ausīm varētu būt ok, bet HD650 neskanēja labi. Pašlaik skatos, kam savu O2 notirgot, jo nav mana skaņa.

Link to comment
Share on other sites

Jautājums- vai Tu esi O2 dzirdējis?

 

P.S. Esmu lasījis tos blogus.

Link to comment
Share on other sites

O2 esmu dzirdējis bet ar semi-crappy earphoniem. Protams ka ar O2 skaņa bija labāka, bet nu galīgi neesmu eksperts šai jomā. Tā kā man patīk bass'īgas mūzikas klausīšanās paņēmu sev Beyerdynamics 770 Pro - 80 omu. Epiphany/Aka Odac combo ir labi ka amps un dac jau ir vienā kastītē, tā kā man nav vietas internal dacam. Visdrīzāk tas tiks pasūtits sev nākammēnes.

Link to comment
Share on other sites

Varu iedot palietot savu O2. Paklausies, padomā. Neiesaku gāzt ārā 200+ LVL par aparatūru, ko esi dzirdējis tikai ar crappy earphoniem. Ja būs interese, tad par detaļu cenu iebūvēšu iekšā tajā O2 arī ODAC moduli.

 

P.S. O2 izejas pretestība ir 0.5Ohm, kas ar 16-32Ohm ierfoniem var darīt visādus brīnumus.

Link to comment
Share on other sites

saki ko gribi, bet diskrēts ausu stipreklis ar A klasi izejā ir labāks par vienkārši. opampa risinājumu. Gan jaudas, gan skanējuma ziņā+ iespējas twīkot, eksperomentēt etc. IMHO 200Ls par pliku opampu ausu pastūzi + standarta Dacu ir biku padārgi.

Link to comment
Share on other sites

Var būt un var nebūt labāks. Tas imo tāpat kā ar lampām. Opampi piedāvā drošu risinājumu ar lieliskiem mērījumiem un ļoti precīzi atkārtojamiem raksturlielumiem. Diskrētie piedāvā n-reizes vairāk vietu, kur lažas noraut.

 

Opampam gan mēdz būt problēmas ar strāvu zemomīgām slodzēm.

Link to comment
Share on other sites

Paldies autoram par iespēju iemēģināt un salīdzināt dažādus austiņu ampus. Un pie reizes ietestēt dažādas austiņas.

 

Salīdzinot visus 3 (Fiio E10 , Objective2 , Dyanalo).

 

Objective 2 -jāsaka ka skaņa ir ļoti "tīra" un neitrāla, bet tai pašā laikā garlaicīga. Ja gribas kādreiz kādu dnb/dubstep/pop/(manā gadījumā arī synth pop'u) paklausīties nebūtu istā izvēle. Pat ar maniem beyeriem bass bija galīgi nesaistošs.

 

Fiio E10/Dynalo - abi ampi dod basam jaunu nozīmi padarot to "tighter" , dynalo bija protams pakāpi labāks par Fiio E10, bet jāsaka , ka Fiio E10 izskatās ļoti sakarīgs variants average userim dēļ cenas un nelielā izmēra. Amazonē/Ebay tā cena ir zem 100$ (Amazon 70$ , ebay.co.uk ~60 mārciņas).

Link to comment
Share on other sites

Interesants apskats. reāla lieta kad iedod kādām no malas paklausīties.

Link to comment
Share on other sites

Vienmēr gatavs palīdzēt, Simson!

 

Bija noderīgi dzirdēt citu klausītāju viedokli par manu veikumu! Savādāk stundas, ko esmu nosēdējis pie tās tarataikas ar multimetriem un skrūvgriežiem var diezgan sagrozīt manu skatījumu (klausījumu). Un jā- O2 skaņa ir diezgan specifiska. Es pat teiktu, ka ne neitrāla.

 

Runājot par basu- tas arī ir viens no laba pastiprinātāja guvumiem- kontrole pār skaļruni neļaujot tam ļurināties un tādējādi "savācot" to basu. Es gan vēl īsti neesmu izpētījis, vai augsts DF vienmēr ir labskanīgs visām akustiskajām sistēmām. Atsauksmes ir diezgan pretrunīgas.

Link to comment
Share on other sites

Nu kā jau arī minēju, kad tika mēģināti visi ka tas viss ir diezgan subjektīvi. Un pietiekami bieži cilvēkiem ir efekts ka dārgāks liksies labāks lai gan pie blind testa atšķirību varbūt pat nejustu , tāpat kā dārgāks vīns jau vienmēr garšo labāk :king2: Starp Fiio E10 un Dynalo atšķirības protams bija, bet, ja tas būtu blind tests es drīzāk teiktu ka atšķirība nav tik milzīga, Objective mēģinot pie blind testa gan būtu salīdzinoši viegli atšķirt no abiem pārējiem. Pie atlasīti gabaliem - iespējams arī labāks, bet kā jau rakstīju nav īsti manā gaumē.

Labots - Simsons2
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Nū, teorētiski var- tad būtu jālodē kopā trīs paresni vadi- riebīgs lodējums. Kas kļemņikam vainas? Domā, ka lodējums būtu uzticamāks savienojums?

Link to comment
Share on other sites

Vadus uz PCB kopā nevar salodēt. Viss Hifilītisms un "skanējums" tiek sabojāts ar prasta elektriņa kļemņika palīdzību... Kamēr netiksi vaļā no tā kļemņika, timēr tev "neskanēs" tas tas pipelizators. Nūūū. Pats saproti... ;)

Link to comment
Share on other sites

Ā, tie kļemņiki. Domāju, ka par barošanu runā. Nū, jā jau... Slinkums atlodēt. Un austiņas arī tad vajadzētu pielodēt pie izejām....

 

P.S. Bez Jurkina, Kaspicha, JDat, Osscar un citu aktīvistu arstniecības seansiem šis amps nebūtu uztapis.

Labots - RudeWolf
Link to comment
Share on other sites

Noname! No panic! RudeWolf sapratīs... ;)

 

Austiņas pie izejām pielodēt? Nu nē, tur zelta konektorus. A ja nopietni... Tad starp barošanas PCB un pašu ampu vajadzētu vīto pāri ekrānā. Būs kruta. A citādi. Smuks kas smuks DIY atkārtošanas projektiņš. Laikam esi bijie pie osscar uz kursiem... ;)

Link to comment
Share on other sites

Tiešām tas 3cm vadiņš var kaut ko ķert? Ok, jāapskatās, kas man nākotnē samopalistikas lietās būs. Varbūt iepirkšu kādu ekranēto vadu. Jau paņēmu 30m teflona izolēto apsudrabotā vara vadu. Savādāk man jau biš piebesīja, ka visiem CAT vadiem izolācija kā sveces vasks.

Link to comment
Share on other sites

Tak neķer kreņķi. Vai tan neredzas ka es tevi uz neeroju? Kali kruta būtu, tad vadam jābūt amr azu pretestību. :D Tobiš resnam. A ja nopietni, tad CAT5 det tikai nelodējamām vafelēm, kad ar zr zobu nomizo izolāciju. Vai arī kad lodē uz vafeles celiņu vietā. Ja vajag lai izolācoja iztur, tad signalizācijas kabelis noder. Bet tā ir cita tēma.

Link to comment
Share on other sites

Kreņķi nav pamata ķert. Tāpat man vēl tik mācīties un mācīties, kamēr pats kaut ko spēšu uz papīra uzlikt. Ja godīgi, tad kā pirmo projektu es šo neieteiktu iesācējiem, ir pietiekami daudz momentu, kur var i detaļas nosvilināt, i austiņas sacept.

 

Runājot par zobiem un CAT5- nesen iepirku vadu dīrātāju. Mans higēnists gan jau uzsitīs pa plecu! Un vienreiz ir sanācis arī pa muti ar strāvu norauties šitā ākstoties ar [pievienotu] telefona vadu.

 

Bet nu tagad pie DAC-istikas lietu študierēšanas jāķerās! Cerams, ka uz ziemīšiem kaste būs klāt.

Link to comment
Share on other sites

Viena lieta gan ir smieklīga. Pārādiet man kuri vēl ir tie lodētājāti bez osscar un RudeWolf? Vai nu tirušmuldētī (es arī lakaim tai skaitā) vai arī tie kuri nenodarbojas ar kitu salikšanu, bet gan nodarbojas normāli. Vienkārši man acī cērt kad kāds atkārto vai saliek kitu un lepni pašpasludina, ka ir kaut ko uztaisījis. Nē mīļīši. ne s**a neesat uztaisījuši. Vienkārši salikuši kopā gatavu konstruktoru. Citam sumkāk citam ne tik smuli sanācis.

 

Vapr dentistu piekrītu. Asais nazītis vulgaris labi darbojas. At atraušanos no pieslēgta vada. Nu... Darbina balva, ko lai saka.

 

DAC? Jā tur jau bija viena diskusija, kur osscar un tml pašpasludinātie hifilītiķi izgāzās aiz tā ka nelasa datasheetus. Rezultātā izrauj vienu vārdu no kontaksta un mētā pirkstus.

Link to comment
Share on other sites

Nū, tie konstruktori arī mēdz būt visādi. Var būt šāds variants, kur labais onkulis visu ir sakārtojis tavā vietā un tev tikai atliek pareizi salodēt, pieregulēt un saskrūvēt. Manā gadījumā bija plate, nedaudz novecojis detaļu saraksts un nepilnīga montāžas dokumentācija. Ieejas lauķi sākumā bija paredzēti dubultie monolītie, kurus atrast ir masīvi grūti, par pielasīšanu nemaz nerunājot. Tālāk bija nepilnīgi aprakstīta situācija par to, kā aparāts uzvedās pie pilnībā atvērtas ieejas- reāla iespēja nocept austiņas, ja nav ielodēts rezistors (kura BOMā nav). Tad vēl detaļu saraksta pārveidošana reālo piegādātāju iespējās, provodka un pašās beigās- sasodītā kaste. Domāju, ka cilvēkam, kurš ar šādām lietām iepriekš nav nodarbojies arī šāds variants dod ievērojamu pienesumu prasmēm un zināšanām (pat, ja netiek visa smilts nokauta).

 

Smieklīgākais gan ir šis-

http://www.hi-fi.lv/products/lv/86/663/sort/1/filter/0_0_0_0/GRADO-RA-1-AMP-A-C.html

 

2_142149.jpg

 

Grado-RA1-Headphone-Amplifier-Schem.png

Link to comment
Share on other sites

nu jā grado izskatās spēcīgi, un audiofīliskie nomināli - 465k....nez pastiprinājums kaut kur uz 4 velk ? tādas vērtības tiem rezistoriem...lai trokšņi vairāk ? Principā ta spats cmoy vien ir, tikai tam rezistori standarta - 1k+10K saitē.

Labots - osscar
Link to comment
Share on other sites

Nuja, pagale ar cmoyu iekšā. Un visi elš, ka redz šim esot baisākā sinerģija ar Grado ausīm, tā kā kāds labāks agregāts pat ļaunu darītu. Odziņa visam gan ir tā līme, kur pastiprinātājs "iepeldināts".

 

Tāpēc arī man par Grado ir viedoklis neviennozīmīgs.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tā vien liekas, ka līdz šim esmu šo pastiprinātāju ierobežojis ar švakiem skaņas avotiem. Bija pirms laika iespēja savu veikumu izmēģināt ar uz ES9018 bāzēta DACa un atšķirību no mazā USB DACa varēja just pamatīgi. Patīkami, ka aparāts beidzot parādīja, ko spēj un rosināja uz domām iegādāties kvalitatīvāku ciparanalogo pārveidotāju. Piezīmēšu, ka salīdzinājām arī ar pēc konstrukcijas sarežģītāko Beta22 pastiprinātāju un tehniskajā ziņā abi aparāti bija gandrīz līdzvērtīgi. Beta22 uzrādīja izteiktāku basu un augšas, kas nozīmē iespaidīgāku, bet ātrāk nogurdinošu skanējumu.

 

Šodien palaidu savu jauno ciparanalogo pārveidotāju Parasound D/AC-1600 un atkal apstiprinājās tas, ka Dynalo konstrukcija neierobežo pat ļoti augstas kvalitātes skaņas avotus.

 

Te neliels ieskats Parasound D/AC-1600 iekšās-

 

7q4BG.jpg

 

RSuLJ.jpg

 

Kā redzat, pārveidotājs izmanto slavenās PCM63K mikroshēmas un neskatoties uz gandrīz pilngadību aparāts skan nevainojami. Ir padomā pāris uzlabojumi, bet tas vēl tālā nākotnē.

Link to comment
Share on other sites

nu baigais dzelzis, mans arcams šitam blakus izskatās nenopietns :D

Link to comment
Share on other sites

tas jau kkāds baisais hai-ends skaitās, ja?...

paskats jau pabriesmīgs.... :shok:

Link to comment
Share on other sites

Nū... Parasound D/AC-1600 varētu saukt par pagātnes hājendu, jo augstāk par 16/48 viņš neprot atskaņot. Bija Parasound arī augstāks modelis D/AC-2000 Ultra ar UltraAnalog D20400A moduli (īsti par čipu to saukt nevar, jo kastē ir arī dažādi citi elementi). Un tas izskatījās šādi-

 

D-AC-2000-ULTRA---1.jpg

 

Protams, ka seši kilogrami tie vairs nav, bet tas DAC modulis mūsdienās jau ir kļuvis par tādu kā vienradzi, jo tos izgatavoja speciāli audio kompānijām un pašdarbnieki pie tādiem tikt praktiski nevarēja. Skaidrs, ka varēja tos moduļus ravēt ārā no dažādiem aparātiem, bet tā bija sanācis, ka D20400A parasti lika iekšā tādos aparātos, ko tā laika pašdarbniekam pārspēt bija diezgan sarežģīti. Jautājums arī, vai tā D20400A kaste ir labāka par četriem PCM63K- nez. Bija jau arī tehnika ar Philips TDA1541A kronētajiem un AD1862 čipiem, bet viennozīmīga viedokļa, kurš no vecajiem multibitiem bija pats pats nav. Pēc tam nāca arī PCM1704, kas, ja nemaldos, ir pašlaik vienīgais ražošanā esošais multibitnieks un vienīgais, kas pieņem (bet ne apstrādā) 24bit vārdus. Bet atkal- neviens nemāk teikt, kurš no čipiem ir tas labākais. Beigu beigās nevajag aizmirst arī par "obvesu", kas visdrīzāk nosaka skanējumu vairāk nekā pati silikāta tāfelīte uz kājiņām. Tiesa, IV pakāpe 1600-ajam Parasound izskatās nopietnāka kā 2000-ajam.

 

Un beigu beigās var sanākt, ka Arcam rDAC neskatoties uz SMPS un vēlnezko skanēs labāk par viņiem visiem.

Link to comment
Share on other sites

nu bet man šādi diskrēti lieli dzelži patīk labāk...kas arī nav mazsvarīgi :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Athlons

izskatās briesmīgi... nopietni... :mrgreen:

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

RudeWolf

Es būšu pakaļa- mana atbilde būs, ka tas aparāts var būt un var nebūt labs. Forši, protams, ka ir atsevišķi tori digitālajām un analogajām pakāpēm abiem kanāliem. Diskrētās I/V pakāpes arī veido pamatīgu audiohārdonu. Bet es tādu nepirktu.

 

Man ir šī paša ražotāja USB/SPDIF konverteris/reklokers un es par konstrukciju ļoti neesmu sajūsmā. Pārāk daudz līmes un korpuss nostrādāts diezgan pavirši. Ja runājam par funkcionalitāti, tad tā ir laba, JA piedabū to ierīci darboties. Izmantotais Tenor TE8802 ir ar ārkārtīgi švakiem draiveriem, kas daudzmaz stabili darbojas ar vienu no trim USB kabeļiem un reizēm neļauj kompim boototies. Elementu bāze arī diezgan prasta, ja ņem vērā, ka produkts tēmēts kā hi-fi. Daudzi noname ķīniešu kondiķi. Es nemaz nesākšu iedziļināties baumās, kas klīst netā par ADG.

 

Ja es nolobu četrciparu skaitli par audiotehniku, tad tai ir jābūt funkcionāli nevainojamai. Nav pieļaujamas kaut kādas muļķīgas lažas un idiosinkrātismi, kas piedien DIY produkcijai. Un pēdējais, ko es gribu, ir garantijas ping-pongs ar Ķīnu.

 

Vispār- kāpēc tieši jautā par šo modeli? Šajā cenu kategorijā es drīzāk skatītos uz NAD M51. Tas teicami strādās arī kā pre-amps.

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...