Jump to content

Aspire 5737z random shutdown - nav pārkaršana


neo49
 Share

Recommended Posts

Labdien visiem! :)

SItuācija sekojoša.
Datoru ieslēdzot tas pastrādā kādas 5 minūtes parasti, un tad ar tādu kā Klikšķi izslēdzas momentāni.
Temperatūra tai pat laikā esot tikai ~65* 

(teh. rādītājos viņam jāslēdzas ārā tikai pie 80-90 grādiem)
Ja izdomā ieslēgt uzreiz vēlreiz - nepaspēj pat WIN 7 ielādēt - atkal izslēdzas.

 

Pirms 3 mēnešiem dators (izslēgts) tika nomests nejauši, jo nokrita datorsoma no krēsla uz kura tā bija uzlikta - pēc tā parādījās gļuki ar random izslēgšanos.
Tas bij iedots remonta džekiem, tie iztīrīja putekļus, nomainīja Termopastu - esot bijusi izžuvusi vecā un atlīmējies Heatpipe no čipseta.

Šodien izjaucu pats paskatījos un atklāju - ka pieliets milimetru biezs slānis Termopastas un procesors pat neizsprausts līdz galam ligzdā radot lieku šķirbu karšanai.
Izlaboju, ieliku pareizi procesoru, uzliku termopastu - iedarbināju kompi, paskatījos temperatūras - tikuntā, IDLE režīmā ~55-60* grādi.
Atslēdzu visus liekos procesus/softus - nekas nemainās ...

Un random izslēgšanās tikuntā turpinās.

Gribēju palaist memTest - bet nevaru, jo tas paspēj izslēgties... 
Ir kādas idejas, ierosinājumi?

Labots - neo49
Link to comment
Share on other sites

Tests no vienkāršākā uz čakarīgāko variantu:

 

a) paskaties vai izslēdzas arī kad darbojas pa tiešo no tīkla, bez baterijas

b) paskaties vai izslēdzas, kad darbojas tikai no baterijas

c) atvieno hdd un iebūtojies no diska/flasha (live os)

d) pārspraud ramu vai, ja ir divi ram. gb, tad pamēģini iestartēt no sākuma ar vienu un tad ar otru

 

viens no variantiem nostrādās, es ceru ;)

 

p.s.

Man diviem lapšiem šādi uz hdd bija, noskanēja klikšķis no paša hdd un tad kompis izrubījās, tad vienu reizi bija uz ramu, vēl nav sanācis ka kādreiz būtu baterija vai baroklis pie vainas

 

Par temperatūru- lapsim tā ir normāla.

Labots - HTC
Link to comment
Share on other sites

Pirms nepilna mēneša notirgoju vienu 5737z, kuru biju lietojis pusgadu. Temperatūra dīkstāvē bija 45grādi, pie slodzes 55, ne vairāk, jo tad ieslēdzās ventilators un nodzina atkal uz 45. Pašlaik lietoju CQ62, palaist Firefox + everests, CPU temperatūra 36grādi.  Dīkstāvē 55-60 grādi nav normāla temperatūra, ja nu vienīgi AMD ar sliktu dzesēšanu. Ja dīkstāvē ir tādas temperatūras, tad vai nu sistēma piedrazota ar visādiem rupučiem, kas fonā darbojas, vai nu dzeses problēmas.



Bet autoram par konkrēto problēmu- 55-60 grādi ir tālu no tās temperatūras, kad viņam būtu jāslēdzas laukā.

Labots - markei
Link to comment
Share on other sites

atlīmējies Heatpipe no čipseta.

 

Un kā "remonta džeki" atrisināja šo problēmu?

 

Tos 55-60 grādus kur uzzināji? Kāda programma?

Link to comment
Share on other sites

Tas bij iedots remonta džekiem, tie iztīrīja putekļus, nomainīja Termopastu - esot bijusi izžuvusi vecā un atlīmējies Heatpipe no čipseta. Šodien izjaucu pats paskatījos un atklāju - ka pieliets milimetru biezs slānis Termopastas un procesors pat neizsprausts līdz galam ligzdā radot lieku šķirbu karšanai.
Nu ja saki,ka tā pēc apkopes,tad varbūt pasaki kurš kantoris.Citiem informācijai.
Link to comment
Share on other sites

1) Izmēģināju HTC ieteiktos testus, slēdzas ārā visos gadījumos, darbības laiks- ne ilgāk par ~5min

 

2) Palaidu Linux Ubuntu Live CD un uztaisīju MemTest - restartējas vēl ātrāk. Izmēģināju gan abus, gan pa vienam RAM modulim dažādos slotos.

par spīti tam, ka kompi noliku uz ledainas grīdas un atvēru balkonu nodrošinot auksta gaisa cirkulāciju.

Procesors - Intel Pentium Dual-Core T4200, 2 GHz
Ārā tiešām būtu jāslēdzas pie bezmazvai 100 grādiem.  Un kā teica MARKEI - kompis parasti (agrāk) vienmēr nodzina pat mazāko karstumu uz minimāliem grādiem. 
AGrāk nav bijušas problēmas ar karšanu. Tikai pēc pēdējo mēnešu piedzīvojumiem.

Kantoris, kurā atdevu labot toreiz bij IT džeki no valsts instancēm (un patiesībā baigi nožēloju, ka tiem atdevu šoreiz (lai gan agrāk nav bijušas problēmas ar servisa kvalitāti))
Problēma bij  tajā - ka procesors bij izņemts ārā (drošvien pielipis pie Heatpipe un norauts no mātesplates ar varu) un nav pareizi ielikts atpakaļ - respektīvi, NLOCK lever vispār nav aiztikts - un vienkārši uzlikts CPU pa virsu, līdz ar to Heatpipe izliekums vairs nesakrita ar pārējām virsmām. PILNĪGS ČAU!
Tādā veidā es viņu esmu nodarbinājis 3 mēn!!! 
ar vairāk kā milimetru biezu Termopastas kārtu starp čipsetu un Dzesi!!! :@

 

 

SO - manas aizdomas pašlaik - vai nu kautkas ir pārcepts uz Mātesplates, vai arī kautkur vēl ir kāds gļuks.. 
izskatās, ka jāatdod vienkārši Servisam kādam - diagnostikai.
 

P.S. Kādas ir jūsu domas par SIA "DIVI grupa" servisu uz Avotu ielas? - man darbavietai ar šiem līgums, līdz ar to būtu atlaidīte.


P.P.S. Jūsu domas par DEEP Cool Z3 Termopastu?
vai labāk pamēģināt ko citu? (Piem Titan,  vai ArticSilver 5)

Labots - neo49
Link to comment
Share on other sites

ar vairāk kā milimetru biezu Termopastas kārtu starp čipsetu un Dzesi!!! :@

 

         Tas, ka dzese nepiegulst pie cipseta, tas ir normāli, jo tur oriģināli iet termogumija, kas aizpilda to vietu. Tur ir jābūt tai gumijai vai vēl labāk kādai vara plāksnītei starpā. Bet ar plāksnīti jābūt ļoti uzmanīgam, jo tai jābūt ļoti precīzai, lai novadītu temperatūru no čipa uz dzesi. Ja tur nav ne plāksnītes, ne termogumijas, bet tikai kaudze ar termopastu, tad apsveicu tevi, tavs servisa cilvēks ir nokāvis tavu datoru, jo čips jau būs pārcepies.



Tur čips iet MCP79MX, kas ir viss vienā un nekas cits tur nobeigties nevar, jo nekā tur vairs nav- procis un šitais čips. Un ja izslēdzas, kad procim 55-60 grādi, tad MCP ir pārcepies un vienīgais risinājums būs mainīt to čipu.

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...