Jump to content

Dažādu auto ekspluatācijas uzdevumi


unknovn
 Share

Recommended Posts

Labs vakars,

Iemetīšu nākamo topiku garai tēmai.

Doma noaminīt auto, uz doto brīdi skatos 2007+ gada Dīzeli

Vajadzīgs ietilpīgs ģimenes auto, noskatīti vairāki varianti, līdz ar ko gribētos noskaidrot lietotāju reālos ekspluatācijas izdevumus, regulārās apkopes neskaitot

 

Tātad modeļi:

1. Opel Zafira 1.9d COSMO vai COSMO PLUS

2. Toyota Verso 2.2D

3. Ford S-MAX 2.0D

4. Mazda 5 2.0D

5. Volvo V70 2,4D jaunais modelis (2007+)

6. Nissan Qashkai 1,5D; 1,6D; 2.0D 

7. Nissan X-Trail 2.0D

8. Skoda Yeti 2.0D 2x4

9. MB E280 3.0D

10. Volvo V50 1,6D; 2,0D

 

Skatos uz šiem modeļiem, velku + un -, bet ne ar vienu no tiem nav prakstiskas pieredzes, zinu kad X-Trail un Verso ir ķēde nevis zobsiksna.

 

Kā arī ieteikumi, ar pamatojumu būtu labi.

 

Iespējams vēl ir kāds labs ģimenes auto

 

 

P.S. Varbūt kādam ir zināms arī labs auto placis, vai otrādi, no kā labāk izvairīties?

Labots - unknovn
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 141
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Vilx-

    9

  • Ronalds

    11

  • unknovn

    11

  • Bonifacijs

    15

izdevumus protams :)

Piemēram tiko skatījos:

http://www.ss.lv/msg/lv/transport/cars/volvo/v50/ocmke.html

Izskatās labi, bet kādi uzturēšanas izdevumi nav ne jausmas, vieni saka Volvo dārgi, otri kad nav dārgi, reti lūst, gribas nedaudz arkumentētākus skaidrojumus :)

 

P.S. Volswagenus un Audi neapstaku dēļ paaugstinātas riska klases, līdz ar ko paaugstinatām KASKO izmaksām

Link to comment
Share on other sites

Neceri, ka kāds Tev te pateiks precīzi, kuram auto ir viszemākās ekspluatācijas izmaksas. Izpēti to pašu vietējo http://www.whatcar.lv/ 

Jebkurš lietots auto ir laimes spēle, un arī ķēde bieži vien neglābj ( kaut vai izcili kretīniskie VM 2.5 TDI ap 1997. gada ražojuma motoriem). 

Ja esi sarakstā iekrāvis zafīru, tad līdzīgs ir galaxy.

Kāds ir pašreizējais auto, un cik lielu summu esi gatavs kopumā ieguldīt?

Link to comment
Share on other sites

7. Nissan X-Trail 2.0D
nu šitas ir vienīgais,kam pie salona toč nevar pierast.(pat diskonfortu rada)Bet tā 3mēnešus lietojot nekādas tehniskas problēmas nebija un priekš savas klases samērā ekanomisks.

5. Volvo V70 2,4D jaunais modelis (2007+)
9. MB E280 3.0D
  Bet sev ja vajadzētu tagad izvēlētos no šiem.
Link to comment
Share on other sites

Nu nezinu, lai pirktu tādu volvo ir jābūt mazohistam, nu kā var tādu salonu iztaisīt, izskatās pēc kaut kāda murga. Paņem E91(2) 320D :spruce_up:

Labots - Gestapo
Link to comment
Share on other sites

Patreiz Škoda Fabia bez garās pakaļas, plānoju līdz 12Eur

Esmu izpētījis Gan WhatCar.lv gan whatcar.com, ieskaitot lasītajā vietokļus un konkrēto auto forumus.

Saliekot visus + un - man baigi negribētos pārkāpt 7l/100km soļķa, protams jo mazāk jo labāk, jo patreiz man ir 4,8-5,2l/100km  vidējāis, un es piemetu, kad ja pārkāpju uz 8l agregātu, soļķi vien gada laikā samaksāju vairāk kā 1000Eur tikai degvielā, salīdzinot ar esošo auto.

 

Cerēju, kad te kādam vismaz ir praktiska pieredze.

 

Opel zafiras labās komplektācijās kā ar uguni jāmeklē.

Link to comment
Share on other sites

Ronalds789

Iesaku pievērs uzmanību dīzeļu sprauslām, kādas tās ir vai atrodamas/remontējamas

Tikko bija precidents Toyota rav4 08 gada, izbeidzās sprauslas - lietotas baltijas valstīs nav, beigās sanāca ņemt jaunas ~1400 Ls, denso arī neviens neremontē!

ņem kaut ko no vācu koncerna !

Link to comment
Share on other sites

Es par Volvo, dēļ viena iemesla: nav citu auto, kas viņam stāvētu tuvumā drošības ziņā. Volvo inženieri tiešām domā, kā padarīt auto drošāku, nevis tikai kā iziet standarda crash testus. Un, ja tas ir domāts kā ģimenes auto, tad domāju, ka drošībai vajadzētu būt vienai no galvenajām prioritātēm (kā nekā arī bērni tiks vadāti).

 

Izmaksu ziņā gan Volvo nebūs starp lētākajiem, varbūt pat nedaudz uz dārgāko galu. Taču mašīnas pārsvarā ir zolīdi uzbūvētas, un ir retas "vājās vietas", kas daudz lūzt. Nu, protams, visu jau var nodzīt, bet tas ir kas cits.

 

P.S. Es pats braucu ar Volvo S60 un lietoju http://www.muki.lv/blog/?p=6192'>bērnu sēdeklīti ar skatu atmuguriski. :)

Link to comment
Share on other sites

Volvo V70 ar D5 motoru obligāti..

V50 ar 1,6D motoru ir galīgi garām un paša personīgā pieredze ar 2,0d nav īpaši laba...visiem jaunajiem dīzeļiem ir kvēpfiltri un bieži vien tīrīšanās šķidrumi, kas viss padārdzina dīzeļa uzturēšanas izmaksas ilgtermiņā...benzīns+gāze šķiet prātīgāk :)

Link to comment
Share on other sites

Fabia un V70, E-klase vienā listē??

Fabia taču ir VW Polo - noteikti nav tas "ietilpīgais ģimenes auto"!

Link to comment
Share on other sites

2007 gads. Auto ~6 gadi. Nobraukums tuvojas 200kkm. Tuvojas tas moments kad iestājas daudzu mezglu darba mūža beigas. Te es nerunāju par piekari, siksnām un citām pašsaprotamām lietām. 

Automātiskās kārbas iet ~200 kkm, turbīnas, dīzeļsistēmas elementi, kā sprauslas un augstspiediena sūknis. 

Šiem Volviķiem ir tāds niķis ka plīstot ģeneratora siksnai viņa tiek ierauta pie zobsiksnas un zobsikna plīst. Pāris paziņām tā ir bijis. Var jau teikt ka jāmaina siksnas laicīgi, bet paziņa bija nomainījis siksnas ar visiem ruļļiem (pāris simti ls) un tāpat  pārplīsa... (Vismaz servisā teica ka esot nomainījuši) 1000ls motora nomaiņa.... 

Daudziem ir birušas turbīnas - 700 - 2000 ls. Ir bijušas problēmas ar sūkni - ap 1000ls. 

 

Godīgi sakot nesaprotu, ko tauta aizraujas ar dīzeļiem - oki, vēl varētu domāt, ja ir pieejams dīzelis pa lēto, bet ja pildās tankā tad visa ekonomija dēļ mazākā patēriņa ir pa kāju (un ar uzviju) pie pirmā nopietnā remonta. 

 

Tā kā pērkot jebkuru no šiem auto jāatliek $$$ dārgam remontam. Nē nu protams - var arī paveikties..... 

Link to comment
Share on other sites

rememberme

Ronald - Tiešaam nezinaaji ka diizeli mazaak ēd ? Piemeeram 2litriigs diizelis pateeree ~5litri, bet benziins varbuut pat virs 10litriem. Cena degvielai praktiski vienaada. Tad nu piemet ilgtermiņaa cik tas ir izdeviigi. Starp citu pliist arii benziina motori par labaam summām.

Link to comment
Share on other sites

Volvo ģeneratora siksnas plīšana - jā, ir tāda lieta. Gan nepazīstu nevienu, kam tā būtu noticis. Man pašam dēļ beigta nospriegotāja tā siksna ir nokritusi nost (un pēc tam vēl 2x reizes pats uzmakarēju atpakaļ, un atkal nokrita :D), bet tad viņa netika ierauta motora ķēdē. Tas laikam notiek tikai tad, kad viņa plīst.

 

Par ekonomiju uz degvielu vs remontiem - manuprāt, par to nav vērts lauzīt galvu. Mašīnas ir diezgan liela laimes spēle - nekad nevari zināt, kas saplīsīs, un cik tas maksās.

 

Par D5 motoru - +1. Laba reputācija, neko sliktu nevaru teikt. Tam resurss ir 500kkm pie normālas lietošanas. Man ir 2.4l D5 dīzelis. Braukāju praktiski tikai pa pilsētu, sastrēgumiem. Patēriņš 6-7L vasarā; 7-8L ziemā. Vairāk nekad nav bijis. Tāpat arī šim motoram ir teicama jauda, kas bieži noder uz ielas, ja vajag straujāk kaut kur uzraut vai kādu apdzīt. Neiesaku ņemt mašīnas ar mazjaudīgiem motoriem - pat ja (tāpat kā es) neesi nekāds "fiksais" braucējs, iespēja reizēm normāli "uzraut" atvieglo dzīvi.

Link to comment
Share on other sites

Runa jau ir par to, ka auto ar dīzeļmotoru ir dārgāks un arī dārgāks remontā, bet patēriņš mazāks, ja paņem auto ar benzīn-motoru tad par starpību, ko būtu pārmaksājis par dīzeļmotoru, ieliec gāzes iekārtu. Rezultātā maksa par nobraukto km degvielā mazāka, remontu izmaksas mazākas, ka dīzeļdzinējam, ziemā vari aizmirst par problēmām, kas var rasties dīzelim utt.   

Link to comment
Share on other sites

Nu, tas ir iespējams, nezinu. :) Lai arī personīgi varu nomierināt, ka ar D5 problēmas nav bijušas, arī ziemā. Nu, pēdējās 2 ziemas nepieleca pie vislielākajiem mīnusiem, taču to es norakstu uz 8 gadus veco akumulatoru (oriģinālais, ražots 2004. gadā). Šogad ieliku jaunu akumulatoru, pieleca bez problēmām jebkurā temperatūrā.

 

Plus varu pastāstīt tādu lietu, ka D5 motoriem ir iebūvēta speciāla krāsniņa, kas to motoru papildus silda, ja āra temperatūra pārāk zema. Pat vislielākajos mīnusos motors normālo temperatūru sasniedza ne ilgāk kā 20min laikā.

 

Skandināviem ir mazliet pieredze ar braukšanu mīnusos. :)

Labots - Vilx-
Link to comment
Share on other sites

Ronald - Tiešaam nezinaaji ka diizeli mazaak ēd ? Piemeeram 2litriigs diizelis pateeree ~5litri, bet benziins varbuut pat virs 10litriem. Cena degvielai praktiski vienaada. Tad nu piemet ilgtermiņaa cik tas ir izdeviigi. Starp citu pliist arii benziina motori par labaam summām

 

Nu nu! Draudzenei bija darba ford C-max 1.4 2012 gada dīzelis. Uz papīra bija liekas ka 4.2 l/100km, relāli 5.5. Un tas ar ne pārāk lielu un smagu auto un modernu dīzeļmotoru! 2007 gada dīzelim patēriņš būs 7-8 l. jeb ietaupījums 2 ls uz 100 km. parēķini pēc cik gadiem atmaksāsies nosprāgušās turbīnas vai augstpiediena sūkņa remonts (~1000ls)  Ja grib ekonomēt - tikai uz vienīgi LPG - 5 ls uz 100km - uz ko tādu nav pat moderni (un dārgi) dīzeļi spējīgi pildoties tankā. Ja lej kreiso dīzeli pa 0,75 ls/l tad jā.



Kas attiecas uz pielaizšanu ziemā, tad mans vecais ford tranzīts 1997 gads 350kkm nobraukums bez problēmām bija palaižams pat -17 grādu salā (aukstākā laikā šogad nav bijusi vajadzība) - tā ka ja auto viss kārtībā tur nevajadzētu būt problēmām! Ar siltumu salonā gan ir kā ir... Jā - šo problēmu risina autonomā krāsns, tomēr viņa patērē degvielu....

 

Un benzīnniekiem nav augstpiediena sūkņu un dārgu sprauslu. Parasti nav arī turbīnas - līdz ar to iespēja ieberzties uz dārgu remontu ir krietni mazāka. 

Link to comment
Share on other sites

degvielas patēriņs dīzelim un benzīnam ir atkarīgs no braucēja braukšanas prasmes un kā put the pedal to the medal maz piemers citroen 1.6 dīzelis peugot partner mans degvielas patēriņs bija 5.5 pieredzejušajam kolēgim nieka 4 litri, iemesls patreiza ātrumu, pārnesuma izvele + pareiza ceļa situācijas novertēsana, personiskais 2004 dīzelis 1.7 paterē ap 5 litirem rūpnīcas videjais pateriņs 5.5 

 

 

P.S visiem mūsdienu pec 2000 benzīna motora degvielas sūķnu cenas ir salīdzinas ar dīzeļdegvielas augstspiediena sūķņiem, indivudualas sprauslas arī, tas pats arī individualajam aizdedzes sistēma katram cilindram, kura ir visos mūsdienu auto benzīna motoros(svece+augspieguma transformātors - katra sveces tiek individuāli vadīta no dzīneja vadības datora) ir dārga nomaiņa

Link to comment
Share on other sites

KinDzaDza

Ronald - turbīnas parasti nokauj skopi lietotāji, kas RETI maina motoreļļu, vai nelieto vismaz pussintētiku!

Turbīnu gan dzesē, gan eļļo motoreļļa un ja tā ir jau kļuvusi par darvu, tad izdari secinājumus pats.

 

Automātiskās kārbas iet ~200 kkm, turbīnas, dīzeļsistēmas elementi, kā sprauslas un augstspiediena sūknis.
 

p.s. Un par 200 000 km Tu arī pārspīlēji.

No pieredzes varu teikt - vismaz 400 000 un vairāk, pie normālas ekspluatācijas.

Labots - KinDzaDza
Link to comment
Share on other sites

Manuprāt autora sarakstā nav neviena ģimenes auto. Ja man vajadzētu, es izvēlētos starp VW Sharan, Ford Galaxy, Toyota Previa vai Hyndai Trajet.

Labots - ivo
Link to comment
Share on other sites

Mazajiem motoriem maza jauda, tāpēc biežāk sanāk spiest pedāli grīdā. Tur arī tā ekonomija paliek.

Link to comment
Share on other sites

KinDzaDza

Es ņemtu:

1) Opel Zafira 1.9d vai

2) Ford S-MAX 2.0D

nu varbūt

3) Skoda Yeti 2.0D

 

Nissanus un Mazdas izslēdzu uzreiz - bez komentāriem...

Mersis un Volvo būs padārgi ekspluatācijā, ja kaut kas lūzīs, kā arī KASKO būs nelēts.

 

P.s. Cerēt, ka kāds no šiem palīdīs zem 7/100 km - būs grūti (jo diezgan lielas "bundžas") un ja jau palīdīs, tad tikai vasarā un pa šoseju <100 km/h

Labots - KinDzaDza
Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

Dīzelis nu nav patreiz ekonomiskākais risinājums. Personigi es braucu ar Honda Accord  2,4 l  190zs, iet zvērā un vidējais gāzes patēriņš ir 11 litri gāzes uz 100 km un apmēram 0.5 litri benzīna uzsildīšanai. Vasarā pie 20 grādu āra temperatūras uz stāvējusi mašīna darbojoties brīvgaitā uz gāzi pārslēdzas pēc 2 min 40 sekundem. Ziemā pie -27 grādiem 7min 28 sekundes. Taču mierīgi var to negaidīt un sākt braukt ātrāk, tad arī uzsilšana notiek daudz straujāk. No pārejas uz gāzi pie apmēram 40 grādiem līdz 95 grādiem autiņš braucot uzsilst pa minūti nu varbūt pusotru neatkarīgi no tā cik liels mīnus ir ārā. Pie gāzes cenas 0.41x11= 4.51 Ls + benzīns 0.5x.96= Ls 0.48 kopējais patērīņš ir Ls 4.99 uz 100 km Nu kurš dīzelis ieskrienas līdz 100 km/h pa 7.9 sekundēm patērējot vien 5 l saļarkas????????

P.s. gāzes iekārta BRC likta Autonamā 700 Ls, gāzes smakas nav absolūti nekādas, starpības  braucot ar benzīnu vai gāzi nav nekādas, uzpildīties ir ērtāk jo gāzes stacijā uzpildi veic operātors, balons ir rezerves riteņa vietā tikai biezāks, uzpilde ik pēc 400 km apmēram, iespējams ka var vēl retak taču lai nenojauktu manu precīzo uzskaiti nevēlos lai man būtu kādi nobraukti km ar benzīnu

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Ģimenes mašīnai vieta bagāžniekā varētu būt svarīga - piemēram, ja visu laiku jāvadā līdzi bērnu rati utml. Par to vērts padomāt, kad lemj par gāzi. Bet varbūt tas tiešām ir izdevīgāk.

Link to comment
Share on other sites

 

Bonifacijs pastasti par papildus servisu gāzes iekartai ..... bez tam gāzes auto nav tavu 190zs bet labakajā gadījumā ap 150 zs (190zs varētu būt tikai ja rupnīca būtu parūpejusies par atbilstosu motora softa papildus modifikāciju kā to dara Fords, Opel un MB saviem kombinētajiem modeļiem gāze/benzīns ieskrējiems plus dažas citas motora modifikācijas ap 10s reāli jo tam auto nav 190 zs ar gāzi .... :(

Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

Ar papildus servisu gāzes iekārtai ir tā ka reizi pa 15 000 km ir jaaizbrauc uz apkopi, nu tur aptuveni stundu tas aizņem maksā 10-15 Ls kā kur. Nēmot vērā ka benzīnniekam nevajaga kā dīzelim skraidīt un ik pa 7500-10000km eļļu + filtrus mainīt, pie tam nav vajadzīga kāda īpaši dārga eļļa, tad var uzskatīt ka apkope salidzinot ar dizela auto ir par velti. Nu vēl ir ik pa 5000 km aptuveni jāpielej eļļa vārstu eļļošanas sistēmai. Tā pr padārga, taču maz jau viņu vajag, tā kā īstenībā pa lielam var uzskatīt ka principa tas ir par velti salīdzonot ar dīzeļa izdevumiem.

Nu vēl protams nav ne turbīnas ne zobsiksnas ne sprauslu ne automātiskās ātrumkārbas, salīdzinot ar dīzeli vēl jāņem nost augstspiediena sūknis, ar garantiju paliels noskrējiens nu un visas problēmas kas saistītas ar ilgstošu autiņa sildīšanu ziemā, degvielas sasalšanu it īpaši ja tas notiek kaut kur uz šosejas patālu no civilizācijas. Tā kā braukāju gan uz Krieviju gan Baltkrieviju tad dīzelis man kategoriski atkrīt, jo viņu degvielas kvalitāte ir katastrofiska un pa laikam šoziem mans auto bija vienīgais ko varēja piedarbināt no aptuveni 10 autiņiem. Viņi tur ņemas kas benzīnu lej klāt kas petroleju un vienalga tad nevar pielaist tad braucot aizsalst un jābrauc bij glabt no nosalšanas cilvēkus, lai nu kā -28 grādu salā uz ielas tīrīt dīzeļa filtrus, skraidīt ar striķi lai ievelk un tamlīdzīgas atrakcijas mani nevilina nu nekādīgi. Vienīgais mīnuss ir ka nevadāsi līdzi rezerves riteni, taču reāli ir tā ka īpaši aktuāli mūsdienās tas jau vairs nav un ja nu kas tad gan jau ka varēs izgrozīties kaut kā par salīdzinoši nenozīmīgu summu.

 

Attiecībā uz zirgspēkiem ir tā ka nekas tur no 190 zirgiem pazudis nav, salīdzinot ar manu otro autiņu kuram ir 150 zirgi.....  honda ir kā raķete un nekāda jaudas zuduma tur i tuvu nav. Zudumi varbut bija kadreiz kaut kadam vecam iekartām, šitām tak kompis (BRC nevis hondas) regulē visu. otrais auto ar 150 zirgiem ņem līdz 100 km/h pa 9.5 sekundēm, honda ar gāzi pēc sajūtām ir gandrīz 2x ātrāka. apdzīšanas ar trešo ātrumu vispār ir tādas ka iemet sviedros, uzrāviens ir nudien biedējoši ātrs. Var jau kādreiz ar kādu mēraparatūru nomerīt precīzi, tikkai prieks kam? Es tak saku ka starpības nav nekādas un attiecīgi nav iemesla neticēt ražotāja norādītajam ciparam, nu vai kaut vai izdarīt secinājumus salīdzinot ar citu auto ražotāju cipariem

Labots - Bonifacijs
Link to comment
Share on other sites

Par bonifacija tekstu - prieks, ka čalis dzīvo sapņu zemē, kur viss ir skaisti un kurā nav dīzelis, kas ieskrienas līdz 100tam ~8s :crazy:

Nevienam nenovēlu uzlikt gāzi kādā kreisā kantorī ar sūdīgu kompi, nepareizu reduktoru un valtek sprauslām, dīzeļa motors liksies tīrās bērnu spēles.

Labots - duksis
Link to comment
Share on other sites

ik pa 5000 km aptuveni jāpielej eļļa vārstu eļļošanas sistēmai.

No šīs vietas - lūdzu sīkāk ....

Link to comment
Share on other sites

a kur rezerves riteni liksi?

 

Man vienmēr līdzi ir telefons, ja nu kas!

Piekrītu, tas ir padārgs serviss, ja esi tālu no civilizācijas, BET man personīgi bija tikai viens mīkstais uz ~250 000 km!

Tā kā nav ko raudāt.

 

p.s. Es nebraucu uz gāzi, bet ar dīzeli un rezerves ritenis man vienmēr ir līdzi, bet var arī bez - nenobaidīsi. :)

Labots - Knaabis
Link to comment
Share on other sites

Man ir #1 no tava sākotnējā saraksta (OPEL Zafira) nu jau > par 6 gadiem. Kādā ceturtajā gadā nobeidzās kondicionieris (tā radiators). Tieši vasarā tas notika, tā kā nācās mainīt, izvēlējos OPEL centru Brīvības ielā, tie arī paņēma savus ~ Ls 300 par remontu. Tad vēl nobeidzās viens no parkošanas sensoriem un tāpēc visas sistēma nestrādā. Kaut kā man škrobe atdot gandrīz vai 100 Ls par sensora nomaiņu, tā arī parkojos bez palīdzības.

2012.g rudenī bija jāiet tehniskā - ieteica nomainīt aizmugurējos gultņus. Servisā tos mainot neviens tā arī nesaprata kāpēc bija jāmaina, jo nekāda vaina tiem nebija - cena 65Ls.

Pirms kāda gada izgāja no ierindas ģeneratora šokolāde, pie reizes nomainīja filtrus un eļļu - vēl ~100Ls.

150ZS dīzelis priecē, kad vajag var kārtīgi uzspiest un pa trasi var iekļauties 5,6 l/100km ar visu kārbu automātu. 

 

Tā kā esmu apmierināts

Link to comment
Share on other sites

Mersis un Volvo būs padārgi ekspluatācijā, ja kaut kas lūzīs
Nu nepiekritīšu,ka dārgāks ilgtermiņā.Jo lūst ta daudz retāk par piemēram
1) Opel Zafira 1.9d  2) Ford S-MAX 2.0D  3) Skoda Yeti 2.0D
Link to comment
Share on other sites

Konstatators

Dīzelis ir ekonomisks lielā griezumā, bet ļoti rūpīgi jāizvērtē kāds ir konkrātā motora tilpums attiecībā pret auto svaru (mazs motors lielā autiņā - ekonomija pa kāju), tāpat vajag ņemt vērā iespējamās remonta izmaksas, cik konkrētam auto maksātu augstspiediena sūkņa, sprauslu vai turbīnas remonts/maiņa, tās cenas arī staigā diezgan lielos diapazonos. Kamēr runa ir par dažiem simtiem, vēl OK, bet līdz ko aiziet summas ar četriem cipariem, tā nopietni jāapsver, cik tiks gadā nomaukts, jāsāk rēķināt apmēram tā, kā mums uzskatāmi izklāstija ronalds_ un Boņa par gāzes iekārtas ekspluatāciju, un vajag racionāli apsvērt būs konkrētam auto tā dīzeļa ekonomija pie sliktākā scenārija vai nebūs. Bet bārstīt stulbos, vispārīgos dīzelistu iedomu argumentus "bet viņš taču tikai 5 litri tērē (uz papīra)", tas vēl neko nenozīmē, ja servisā vienā jaukā dienā saņem rēķinu par 1500Ls...

Bet IMO laba, moderna gāzes iekārta likta uzticamā kantorī, kur džeki rubī savu ģelu ir way to go, ja gribas ekonomēt. Bet arī tāpat kā ar dīzeli, jāpievērš uzmanība nobraukumam, jo ja dienž nobrauc pāra km un brīvdienās auto stāv, tad 7 soķi par gāzi IMo ir lieki, dragā vien ar benzīnu, tur gāze atmaksāsies pēc nezināma skaita gadiem...

Labots - Konstatators
Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

To mafijs.....

 

Manam auto ir moderna BRC gazes iekarta ar kompjuteru utt. un arī vārstu eļļošanas sistēmu. Praksē tas izskatās tā ka atverot motora pārsegu redzēsi arī ko līdzīgu bremžu eļļas uzpildes trauciņam, tur ir eļļa kas domāta vārstu eļļošanai, viņa palēnām izlietojas un pēc apmēram 5000 km ir jāpielej vēl klat, salonā ir tāda kā bikšu poga kas rāda uz ko brauc pašlaik gāze vai benzīns, cik daudz aptuveni ir palicis gāzes kā arī vai nav beigusies eļļa vārstu eļļošanas sistēmā, turpat var ja ir vēlēšanās manuāli piespiedu kārtā pariet uz darbu ar benzīnu. Vārstu eļļošanas sistēma nav obligāta, taču ir jāņem vērā ka gāze sadegot izdala nedaudz vairāk siltuma kā benzīns un ja ir maniere stiprak pagāzēt vai arī darbināt motoru ar lielām slodzēm tad ilgākā laika periodā tas var atstāt sekas uz motora dzīvotspēju, lai to noverstu izmanto vārstu eļļošanas sistēmu. Uz kopeja gāzes iekārtas uzlikšanas izdevumu fona tā nu galīgi nav dārga komponente. Tā nav obligāta, taču zinot cik ieekonomēsi auto ekspluatācijā neuzlikt šo opciju ir glupi. Kā tieši šī sistēma strādā interesējies neesmu, darbojas - da nu i labi.

 

Nu īstenībā var jau arī neiespringt uz motora saudzēšanu, benzīna dzinējam motora nomaiņa būs vien 400 Ls (esmu 2 saviem autiņiem mainījis, ir tāds niķis man nosvilinat motorus dēļ bojatas dzesēšanas sistēmas kad ziemā kaut kas notiek kādus 200 km no civilizācijas un saproti ka vai nu tu vai motors mirs, viens no aukstuma a viens no karstuma), ar gāzes iekārtu to būsi atpelnījis nu labi ja pusgada laikā

 

Lai būtu kaut kāda drošība, neesoša rezerves riteņa vietā vadāju 2 baloniņus riepu remontam. Varetu jau arī dokatku vazāt līdzi, tik ir ielikts vēl arī paliels subwooferis un braucot ceļojumos vajaga lai vēl 2-3 lielos čemodānus bagazniekā ielikt, tā kā nu riskeju dabūt palielāku rēķinu par sabojātu riepu vai pat disku, taču tas ir nieks salīdzinot ar riskui uzrauties uz dīzeļa remontu.

 

Man vienreiz viens gudrs vecis teica tā - pērkot lietotu dīzeli tu pērc svešu problēmu!!!!

Labots - Bonifacijs
Link to comment
Share on other sites

Par gāzes iekārtas vārstu eļļošanu - krievijas forumos par to ir garas un plašas diskusijas - secinājumi - ka labums no tās sistēmas ir nosacīts. Ja vispār ir. 

Par jaudas zudumu - modernām gāzes iekārtām viņš ir 5, max 10% - reālā dzīvē to nejūt. 

Par apkopēm pēc 10-15kkm - tiek mainīts filtrs gāzes reduktorā. Es to daru pats - filtrs 2ls (nopērkams gāzes uzstādītājkantoros) darba 10-15 min. 

Par zapasku - es to parasti vadāju līdzi bagāžniekā - parasti man tas nav tik pārbāzts lai ritenim vietas nebūtu. Tikai ja kas lielāks jāved zapaska paliek mājās. 

 

ja ir interese par autogāzi var palasīties te 

http://carhelp.info/forums/ - ļoti labs krievu forums par auto lietām.

http://gazmap.ru/ - daudz noderīgas info par autgāzi. 

Link to comment
Share on other sites

Musdienu dīzelis viengli noiet 30000km ar sintētiku, ronalds_ zudējumi ir ap 20% jo dzinēja vadības softs, ieskaitot drive by wire kalibrāciju(aktuali visiem auto pēc 2000) un varstu atveršana /aizvēršana nav pielāgota bez tam ražotāji izveidojot savus gāzes/benzīna hibrīdus liek arī citus virzuļus .... Gribi gāzi nopērc vai nu rūpnīcas versiju vai 3.0 4.0 litru  motoru, kuram ir tik daudz zirgu ka gāzes lietošanas gadījuma zaudētos vienkārši nemana ikdienas lietošanā ....

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share


×
×
  • Izveidot jaunu...