Jump to content

Ceļu satiksmes noteikumi-priekšroka?


Sanchus
 Share

Recommended Posts

Labdien,

Izstāstīšu atgadījumu.

satiksmes dalībnieks Nr. 1 pie zaļās gaismas griežas pa kreisi, Nr. 2 pie papildus sekcijas nogriežas pa labi. Avārijas situācija bez kontakta. Kuram priekšroka (sk. kopā ar 'rasējumu')?

dalībnieks Nr. 1 nedeva ceļu, par ko dalībnieks Nr. 2 iespīdināja Nr. pirmajam tālās gaismas par ceļa nedošanu.

dalībnieks Nr. 1 apstājās ceļa vidū, izkāpa no transportlīdzekļa un dalībniekam Nr. 2 lika pārlasīt CSN.

Jūsu komentāri, pieredze līdzīgos gadījumos?

 

P.S.

Šādi krustojumi ir:

1) Valmieras un Bruņinieku stūrī;

2) Dienvidu tilts un virziens uz Valdlaučiem;

3) Bauskas šoseja un pagrieziens uz Baložiem.

 

CSN:

daļa: 12.1. Regulējami krustojumi

 

punkts 142. Braucot bultas norādītajā virzienā, kas iedegta papildsekcijā kopā ar luksofora sarkano vai dzelteno signālu, transportlīdzekļa vadītājam (arī tramvaja vadītājam) jādod ceļš no citiem virzieniem braucošo transportlīdzekļu vadītājiem.

 

post-61453-0-21100000-1361710265_thumb.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 151
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Zux

    25

  • gix

    20

  • kirils

    19

  • marrtins

    9

Top Posters In This Topic

Posted Images

1 jau nevar zināt, ka 2 deg papildsekcija. Itkā jau vajadzētu palaist 2, kad griež pa kreisi. No otras puses, 2 brauc pie papildsekcijas un tam būtu jādod ceļš 1... Tas tā - spriedelējumi...

Link to comment
Share on other sites

priekšroka 2. auto!

 

Tieši tā!

Pie tam neatkarīgi no ceļa zīmēm, jo luksafors prevalē pāri ceļazīmēm.

Link to comment
Share on other sites

Pie tam neatkarīgi no ceļa zīmēm, jo luksafors prevalē pāri ceļazīmēm.

šis teikums ir muļķības. piemēram, skat. krustojumu, tērbatas/brīvības. no tērbatas ielas puses tur krustojumā nedrīkst iebraukt pat tad, kad ir zaļā gaisma. Labots - kirils
Link to comment
Share on other sites

Ceļu satiksmes noteikumi:

142. Braucot bultas norādītajā virzienā, kas iedegta papildsekcijā kopā ar luksofora sarkano vai dzelteno signālu, transportlīdzekļa vadītājam (arī tramvaja vadītājam) jādod ceļš no citiem virzieniem braucošo transportlīdzekļu vadītājiem.

Link to comment
Share on other sites

arla, kur šajā attēlā ir kāds auto, kas brauc "bultas norādītajā virzienā, kas iedegta papildsekcijā kopā ar luksofora sarkano vai dzelteno signālu"?

Labots - kirils
Link to comment
Share on other sites

stepselis,es taču jau rakstīju augstāk. ja nav izlaistas nekādas ceļa zīmes, tad 2. auto priekšroka.

Link to comment
Share on other sites

kopā ar luksofora sarkano vai dzelteno signālu

 

 

Tur tā sāls, ka luksaforā, kurā ir minētā papildsekcija, deg zaļā gaisma.

Vells viņu zina.

 

Varu atklāt, ka agresīvais vadītājs Nr. 1 brauc ar audi A6 avant (melns quattro ar četriem izpūtējiem), jauns, lecīgs čalis gadi ap 25, dzīvo Titurgā vai brauca turp ciemos. Žēl, ka automašīnas Nr. nepiefiksēju.

Būtu iespēja, nodotu sveicienus. :)

Kā teica mans kolēģis ar 30 gadu stāžu, ceļš (dzīve) izmacīs, nav ko pievērst uzmanību sīkumiem un iesaistīties konfliktos.

Labots - Sanchus
Link to comment
Share on other sites

Un kā tas izskatās no šāda sktupunkta?!

Arī šajā gadījumā priekšroka ir 2.auto, jo tas, ka tam ir papildus josla. lai nogrieztos, nenozīmē, ka tas ir cits krustojums.

Bildē joprojām ir viens krustojums, kur pirmais griež pa kreisi un tas palaiž visus viņam pretīm braucošos - gan tie kas taisni brauc, gan tie, kas griežas pa labi (2.braucējs).

Link to comment
Share on other sites

„Labās rokas likums” — jēdziens kurš nosaka transportlīdzekļu pārbraukšanas kārtību vienādas nozīmes ceļu krustojumos un transportlīdzekļu pārkārtošanos joslās.

 

vecs kā mamuta mēsli, bet neviens tāpat neatceras. vajag noteikumus mācīties , neparadīsies tādi jautajumi/

Labots - jarajara
  • Patīk 3
Link to comment
Share on other sites

Dalībniekam nr2 priekšroka ! Šajā gadījumā jāievēro labās rokas likums !

 

jarajara paspēja pirmais

Labots - Rainis
Link to comment
Share on other sites

rememberme

Kad es maacijos autoskolaa, sanaaca šaadu krustojumu pie Maximas noliktavaam vienreiz izbraukt. Cik atceros instruktors maacija, ka priekšroka ir 2. draiverim. Kaapeec tieši taa, to gan neatceros. Dziivee vienkārši esmu uzmaniigaaks šaados krustojumos.

Link to comment
Share on other sites

ja vien krustojumā nav kādas ceļa zīmes, ko esi "aizmirsis pieminēt"

 

Jau laikus atvainojos par humoru/kļūdu rasējumā. Zaļā gaisma iezīmēta luksafora augšpusē, bet tas lietas būtību nemaina.

Link to comment
Share on other sites

Bet ko tad tie draiveri no 2. numura tur stājās un laiž no pirmā braucošos? a tur bauskas ielā ko darīs ja, brauks mašīna nevis pa kreisi, bet taisni no maximas noliktavām, un kā gan visi šie braucēji var zināt vai pamatsekcijā deg sarkans vai zaļš? un ja deg sarkans, abi viens otru laiž un pēc tam abi nepalaiž ir avārija, un katrs apgalvo, ka bija otra zīme.



JA rasējumā domāta bauskas šoseja, tad tur nav tāda luksafora, jo tur zaļā pamata sekcija nav tur ir sadalīts braukšanas virzienos 

1) zaļais taisni, un pa kreisi,

2) zaļā papild sekcija pa labi



PS. domāju ka zimējumā ir valmieras/bruņinieku krustojums, un tur tā papildekcija nebija jāliek, bet gan zīme dod ceļu pēc manām domām.



ps2 krustiņu sistēma noderētu.

Link to comment
Share on other sites

Līdzīga situācija ir Valdemāra/Zirņu (aļa Pērnavas) stūrī. Tikai tur 2. mašīnai spīd sarkanais+papildsekcija. Nekad neesmu sapratis, kā 1. mašīnā braucošais var izdomāt, kuram ir priekšroka (pieņemot, ka viņš nezin par papildsekciju).

Link to comment
Share on other sites

Tapēc jau ir tāds labās rokas likums ! Bet ir daudzi kas to nezin, līdz ar to jābrauc uzmanīgi.

Link to comment
Share on other sites

Ja rasējumā domāta bauskas šoseja, tad tur nav tāda luksafora, jo tur zaļā pamata sekcija nav

 

 

Ir, ir.

Gadījumi ar Dienvidu tilta krustu, kur vieni brauc no centra un griežas pa kreisi, otri brauc no Bauskas un papildsekcijā griežas pa labi uz Valdlaučiem ir šāda shēma; kā arī Bauskas šoseja ar papildsekcijas pagriezienu uz Baložiem, braucot no Rīgas puses arī ir šāda tipa identiski gadījumi.

 

Cerams, kopā tiksim skaidrībā. Pagaidām izskatās, ka vadītājam Nr. 2 jādod ceļš tikai gadījumos, ja luksafora pamatsekcijā deg dzeltenā vai sarkanā gaisma.

Labots - Sanchus
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Labās rokas likumu arii nezin daudzi "tramvaji" matīsa pārbraucot pāri brīvības ielai uz miera ielu. vispār jebkurā vietā kur 2 joslas pāriet vienā priekšroka ir labajā pusē braucošajiem, bet tas, kas brauc pa joslu vinjam pohuj, kas brauc citās, man ceļš nebeidzās man priekšroka un viss.

 

ps delfos jau aktiivi aprunāja tēmu http://www.delfi.lv/auto/celu-reportieris/pulvera-muca-uz-bauskas-sosejas-video.d?id=42190494

 

un tajā luksaforā rīgas virzienā deg taisni un pa kreisi zaļais, nevis pliks zaļais.

Labots - gix
Link to comment
Share on other sites

Atceros, ka man instruktors mācīja - ja neesi pārliecināts, uzskati, ka atrodies uz mazākas nozīmes ceļa un dod ceļu. Dzīvē šis pāris reizes ir izglābis no bleķu sišanas manas paša nezināšanas vai "vienmērgalvenaisceļš" gaiļu dēļ.

Link to comment
Share on other sites

Un kā tas izskatās no šāda sktupunkta?!

 

 

 

Tu zini, kur reāli ir tāda situācija? Ja tāda patiešām ir un ārpus apdzīvotas vietas, tad debiloīdi, kuriem jārūpējas par satiksmes drošību un zīmju izvietošanu atbilstoši normatīvajiem aktiem, ir uztaisījuši melno punktu. Man 17 BM un OCTA gadā, zem 20Ls

Labots - ggg97
Link to comment
Share on other sites

papildsekcijai nekad nav priekšroka, auto Nr. 1 brauc pirmais  auto Nr. 2 dod ceļu.

 

Pilnīgi pareizi! 

 

p.s. Pēc Kirila lūguma - ir A, B, C kategorijas jau ļoti sen.

Noripināts stipri virs 1 milj. km.

 

p.p.s. Piekrītu - šādi izveidoti krustojumi ir totāls stulbums...

Labots - Knaabis
Link to comment
Share on other sites

varbūt katrs varētu pierakstīt, kādas meh.trans. kategoriju tiesības viņam ir, pirms te postēt. citādi, ja pieņemu, ka visiem postētājiem ir vismaz A vai B, tad man raisās drūmas pārdomas par to, cik droši ir pārvietoties pa ceļiem ne tikai dēļ bedriem, bet arī dēļ autoidiotiem.

 

s/bedriem/bedrēm/

Link to comment
Share on other sites

Es par Krishius ielikto Zebras skaidrojumu.

Es taisu labo pagriezienu, līdz ar to man jādod ceļš tikai tiem, kas iet pa pāreju. Ja es taisu kreiso pagriezienu, jārēķinās, ka man nav nevienas priekšrokas.

Link to comment
Share on other sites

Es taisu labo pagriezienu, līdz ar to man jādod ceļš tikai tiem, kas iet pa pāreju

Izskatās ka Latgalē darbojas citi CSnoteikumi... 

Link to comment
Share on other sites

Ja ir zaļais un zaļa papildsekcija, tad var braukt droši, nevienam ceļu nedodot, izņemot, protams , gājējiem un riteņbraucējiem, kuri tagad drīkst braukt gājēja ātrumā, bet reāli močī, lai uzspētu vēl uz zaļā! jautājumi?

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

1.24. krustojums — vieta, kur krustojas, piekļaujas vai atzarojas ceļi vienā līmenī, kā arī vieta, kur ceļu satiksme organizēta ar 409.ceļa zīmi. Krustojums ir norobežots ar iedomātām līnijām, kas savieno brauktuves pretējo malu noapaļojuma sākumu. Šis termins neattiecas uz vietu, kur uz brauktuves izbrauc no blakusteritorijas (pagalma, stāvvietas, degvielas uzpildes stacijas, uzņēmuma u.tml.);
91. Ja transportlīdzekļu braukšanas trajektorijas krustojas, bet braukšanas secība šajos noteikumos nav reglamentēta, ceļu dod transportlīdzekļa vadītājs, kuram transportlīdzeklis tuvojas no labās puses.
142. Braucot bultas norādītajā virzienā, kas iedegta papildsekcijā kopā ar luksofora sarkano vai dzelteno signālu, transportlīdzekļa vadītājam (arī tramvaja vadītājam) jādod ceļš no citiem virzieniem braucošo transportlīdzekļu vadītājiem.
150. Nogriežoties pa kreisi vai apgriežoties braukšanai pretējā virzienā, bezsliežu transportlīdzekļu vadītājiem jādod ceļš to transportlīdzekļu vadītājiem, kas brauc pa vienādas nozīmes ceļu pretējā virzienā taisni vai nogriežas pa labi. Šie noteikumi savstarpēji jāievēro arī tramvaju vadītājiem.

http://www.likumi.lv/doc.php?id=90585

Labots - elxnis
Link to comment
Share on other sites

Nu beidziet taču "liet čugunu", bet izlasiet CSN!

 

142. Braucot bultas norādītajā virzienā, kas iedegta papildsekcijā kopā ar luksofora sarkano vai dzelteno signālu, transportlīdzekļa vadītājam (arī tramvaja vadītājam) jādod ceļš no citiem virzieniem braucošo transportlīdzekļu vadītājiem.

 

Hā! ar elxni reizē ielikām!

Labots - Knaabis
Link to comment
Share on other sites

Tieši tā. un nē, Latgalē nedarbojas citi likumi. Un par kurjeru strādājot Rīgā esmu redzējis pietiekami daudz dažādus manevrus.

 

Man patika šis teikums

Atceros, ka man instruktors mācīja - ja neesi pārliecināts, uzskati, ka atrodies uz mazākas nozīmes ceļa un dod ceļu.

 

Papildus tam visam, vienmēr jāvēro ceļš, jo ir ērgļi, kuriem viss pie kājas un tiesības nolicis instruktors.

 

P.S. B kategorija 2 gadus un dažus mēnešus, viens brīdinājums+ viens fotoradars par ātruma pārsniegšanu, stāžs 35k km

Link to comment
Share on other sites

Ja deg zaļais un papildsekcijā arī zaļš neviens nav jālaiž.

Un kā tad ar:

1) policija

2) ātrā palīdzība

3) ugunsdzēsēji

4)... 

Link to comment
Share on other sites

Nu, bļāviens. Izrādās juridiski nav nevienam taisnības, jo krustojumā šāda situācija CSN noteikumos zaļais+plapildsekcija nav iekļauta.

 

Izraksts:

[Mārtiņš, 09.03.2012 20:30]

 

Patiesībā juridiski taisnība nav ne vieniem, ne otriem. Un nepalīdzēs ne CP, kas stādīs protokolu par CSN, jo arī viņiem domas un traktējums dalās, ne Timrots, kas tikai mēģina pievērst uzmanību šīm nejēdzībām uz ceļiem, ne DBS instruktori, kuri arī strīdas savā starpā par šo krustojumu. Dzīvoju blakus un krustam garām ejot bieži redzu avārijas un esmu runājis gan ar policistiem, gan redzējis divus mācībniekus, kas tur saskrējās un abi instruktori krievu mātes valodā centās viens otram pierādīt taisnību, kamēr divas mācekles stāvēja blakus apmulsušas un gaidija iznākumu,
To jebkurš pirmā kursa jurists pateiks, minētais CSN punkts par papildsekciju kopā ar sarkano un dzelteno neko nepasaka par situāciju kad ir zaļā gaisma galvenajā sekcijā un visi šie spriedelējumi, ka ja jau jādod ceļš pie sarkanā un dzeltenā galvenajā sekcijā, bet nav jādod kad ir zaļā vai otrādi vienmēr jādod ir tikai interpretācija neeksistējošam noteikumam kuru katrs pagriež kā viņam labpatīkas, bet tā kā šī situācija nav precīzi atrunāta nevienā virzienā, tad nav pamata nevienam no šiem apgalvojumiem, kamēr šis punkts nebūs precizēts arī šādām situācijām.
Būtība kļūdu ir pieļāvis nevis krustojuma projektētājs, bet luksofora programmētāji, kas pieļāvuši šādu CSN neatbilstošu luksofora stāvokli, kas praktiski līdzinās zaļai gaismai visos virzienos un situācijas interpretācijai kā kuram ērtāk. To visu šeit citēju no tiesas izraksta par pārsūdzētu CSN protokola atzinumu, kurā mans kaimiņš bija atzīts par vainīgu pēc CP domām, bet caur tiesu viņš pierādija ka minētais CSN punkts vainas konstatēšanā tika izmantots nepamatoti un par vainīgu nebija atzīts ne viens, ne otrs, administratīvo sodu anulēja. Diemžēl apdrošinātāji nebija vienuprāt ar tiesu un tagad kaimiņš tiesājas vēl ar viņiem, iespējams pēc tam mēģinās arī no luksoforu uzstādītājiem piedzīt kaut ko. Tā kā nav ko eksperimentēt dauzot mašīnas, lai pierādītu taisnību.
Galvenais, ko iesaku ir uzmanīties gan šajā, gan līdzīgos krustojumos, jo vinnētājs šādā situācijā nebūs neviens, un aktīvāk pievērst uzmanību attiecīgajām iestādēm uz šādām nejēdzībām, lai sakārto.

 

avots:

http://www.delfi.lv/auto/celu-reportieris/pulvera-muca-uz-bauskas-sosejas-video.d?id=42190494&com=1&s=5

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share


×
×
  • Izveidot jaunu...