Jump to content

Ugungrēki no elektrības.


alusbundza
 Share

Recommended Posts

Man sliktā pieredze ir tai brīdī, kad vajag ar WAGO vai Torix savienotajiem vadiem kārbā pievienot vēl kādu vadu. Nu nestaipu es līdzi čupu ar dažādiem WAGO vai dažāda diametra Torix, bet vadus savienot vajag un parasti ļoti ātri. Skaidrs, ka neskriešu tapēc uz bodi pēc pāris štruntiņiem un katrā veikalā jau tos arī netirgo. Tad nu nākas izlīdzēties ar sentēvu skrutkām, kurām virsū uzbāžu vēl tās rindu spailes un kārtīgi savelku. Citādāk jau tiem modernajiem savienojumiem, jaunu instalāciju velkot, varbūt arī nav ne vainas, bet skrutku var satīt vienmēr un nekādus pričendaļus nevajag. Ja vēl vecie alumīnija vadi, tad aplodēju vara vadu un tik tinu klāt. Nekad nekādu problēmu nav bijis.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 112
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Mezavecis

    11

  • Didzis

    15

  • viesturs0711

    7

  • alusbundza

    11

 

 

Vai kādam ir bijusi negatīva pieredze ar Torix tipa vadu savienojumiem?
No elektriskā kontakta viedokļa, man liekas, ka šis ir drošākās vadu savienošanas veids. Bet kreņķis ar šiem savienojumiem ir tad, ja gadās nopirkt kaut kādu pakaļdarinājumu, kurš skrūvējot virsu (vai nost) sadalās sastāvdaļas – metāla atspere atsevišķi, plastmasas korpuss atsevišķi. Oriģinālo Torix trūkums ir tas, ka dažreiz tos normālā veidā vairs nevar noskrūvēt nost. Atspere ir tā ieēdusies kapara vados, ka vadi vērpjas uz otru pusi, bet nost tik un tā neskrūvējas. Ja vadu savienojumu nekad nevajadzēs jaukt laukā, tad šis vadu savienotājs ir ļoti labs.
Link to comment
Share on other sites

nekādus WAGO! jau pie kārtīga čainika pielēgšanas var sākt karst

1.ledusskapju releja plastika kastītes ar mēdz aizdegties, labāk pārkraut AL kārbā

2.laukos el. ganu kastes labāk nekarināt ēkās jo kādreiz gadās kad kāds mežvedējs pārrauj elektolīniju kas šķerso dzīvnieku aploku tad būda deg

Labots - mambo
Link to comment
Share on other sites

Parasti vispār satinu uz krutku

Eu, zem krutkas nestrādā un arī netaisi tādas. :mrgreen:

 

Bet ja nopietni, man liekās, ka laba skrutka ir daudz labāka par wago.

Labots - Zuxters
Link to comment
Share on other sites

Raimonds1

Un laba skrutka ar uzkausētu savienojošu metāla pili galā ir vēl labāka. Starp citu, kā to tehnoloģiski dabū?

Link to comment
Share on other sites

 

 

nekādus WAGO! jau pie kārtīga čainika pielēgšanas var sākt karst
Ja elektrība vilkta pirms 40 gadiem, ar alumīnija vadiem, tad var būt arī vajadzētu satraukties par vadu silšanu savienojumu vietās, bet mūsdienās, normālā prakse velkot elektrību ir taisīt atsevišķas grupas uz apgaismojumu un atsevišķas grupas uz rozetēm. Bet velkot vadus uz rozetēm, parasti nav nekādas vajadzības likt nozarkārbas ar atsevišķiem vadu savienojumiem. Ja kaut ko vajag savienot, tad to var izdarīt uz pašas rozetes klemmēm.

Senos laikos laba bija Domino slēdžu, rozešu sērija dēļ tā, ka slēdžiem bija „tukšās klemmes” pie kurām ērti varēja pievienot vadus apgaismojumam.

 

 

Normāli ir ja spēkam nelieto neko - no rozešu grupas uz automātslēdzi.

 

 

skrutka ar uzkausētu savienojošu metāla pili galā ir vēl labāka
Padomju laikā tāda lieta tika pielietota. Tehnoloģija bija primitīva – 12V transformators, kam vienā galā pievienots ogles stienītis no D tipa baterijas, bet otrs gals pie skrutkas. Pabakstot ar ogli pa skrutku kapara vadi smuki sakusa kopā. Alumīnija vadu sakausēšanai vajadzēja izmantot speciālus kušņus, ko neviens nelietoja, dēļ „speciālo kušņu” neesamības, kā rezultāta alumīnija vadi sakusa kopā slikti.

Mūsdienās tādai izvirtībai nav racionālas jēgas – uz apgaismojumu vadu savienojumi šā vai tā nesils, jo strāvas tur nekādas, bet uz rozetēm nav nekādas jēgas vispār taisīt atsevišķus vadu savienojumus. 

  • Patīk 4
Link to comment
Share on other sites

 

 

Mūsdienās tādai izvirtībai nav racionālas jēgas – uz apgaismojumu vadu savienojumi šā vai tā nesils, jo strāvas tur nekādas, bet uz rozetēm nav nekādas jēgas vispār taisīt atsevišķus vadu savienojumus. 

+++ 

Link to comment
Share on other sites

Mūsdienās istabā kontaktligzdu nekad nevar būt pārāk daudz,jo saradušies visādi patērētāji. Man piemēram dēla mājā tagad vajadzēs vilkt instalāciju uz astoņām istabām un vēl visadiem pieliekamiem. Katrā istabā vismaz četrus kontaktus, pa stūriem, vaj. Ja es uz katru kontaktu vilkšu savu vadu tad, galvenajā sadalē, sanāks pie četrdesmit kabeļiem tikai uz kontaktiem. Es tak afigeju no tā vadu lēruma. Skaidrs, ka uz katru istabu vilkšu tikai vienu vadu kontaktiem un to vienošu uz viena automātiskā drošinatāja. Gan jau vajadzēs gan savienot vadus nozarkārbā, gan arī vadus vilkt no viena kontakta uz otru, jo māja veca un ej nu izbāz visur vadus cauri. Tad vēl,ja abās pusēs sienai stāv kontakti, tad prātīgāk izurbties caur sienu un tos nobarot no viena vada. Nedomāju, ka visur, uz katru kontaktligzdu, vajag savu vadu vilkt. Cita lieta datortīkls un TV/SAT kabeļi. Tie gan jāvelk no katras rozetes uz galveno sadali. Īpaši laža,ja TV kabeļus tā nesavelk un vajag SAT signālu padot. Labi, man krievulaiku izglītība un bezjēgā vadus tērēt negribās, tapēc tos vienošu nozarkārbās.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

alusbundza

ja Wago savienojums tur 20 A, tad savienot vadus, kas aiziet uz apgaismojumu nav nekādu risku, pie tam manā gadījumā tiek apgaismojumam izmantots B6 automātiskais slēdzis

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

Interesanti, vai kāds reāli tā dara un tiešām katrai rozetei vai istabai liek drošinātāju ? :) Man hātē viens drošinātājs atbild par veselu grupu - virtuve, apgaismojums, sūknis, katla telpa, garāža, āra apgaismojums utt.

 

 

uz katru kontaktligzdu, vajag savu vadu vilkt
 
Link to comment
Share on other sites

viesturs0711

Katrai rozetei likt droshinaataaju, tas jau ir perebors. Driizaak jau taa, ka no katras rozetes tiek vilkts kabelis uz sadali. Slikti tas nav, bet lielas vajadziibas, ja vien taa nav virtuve, arii nav. Es lieku taa, ka no vienas telpas, rozeteem iet 2,5mm2 kabelis uz sadali un gaismai atsevishkji 1,5mm2 kabelis uz sadali. Tad sadalee peec nepiecieshamiibas var apvienot vairaakas telpas kopaa.

Link to comment
Share on other sites

 Par vadiem uz rozetēm savienotiem nozarkārbās vs atsevišķs vads uz katru rozeti. Esmu prasījis praktizējošiem elektriķiem, pamatojums vilkt uz katru rozeti savu vadu tāds, izdevīgāk iznāk pārtērēt vadus (nav pārlieku dārgi mūsdienās), nekā pēc tam daudz laika pavadīt vienojot vadus nozarkārbās. Un vēl, esat redzējuši, kā notiek instalācijas veidošana jaunbūvēs. Nav tā, ka atnāk elektriķis, pieķerās un izdara. Vienā piegājienā saliek vadus, pēc tam, kad jau viss sabūvēts, nāk vieno. Ja vienošana vienā vietā pie skapja, tas ir labāk un ērtāk, nekā izkāpelēt pie ntajām nozarkārbām pa visu objektu.

Link to comment
Share on other sites

Vilkt vadu no katras rozetes uz sadali būtu augstākā pilotāža. Nekādu problēmu neredzu aplaist vienu vadu istabai pa riņķi un saslēgt visas rozetes.

 

Elektrisko plīti un boileri gan ieteiktu katru atsevišķi uz sadali.


to vvv: No elektriķa viedokļa varbūt arī izdevīgāk. Var vairāk vadu notirgot un baksus nokāst par ievilktajiem metriem.

 

Un pievienot rozetei vienu vai 2 vadus starpības nav nekādas.

Link to comment
Share on other sites

alusbundza

priekš kontaktiem man uz katras telpas nāk atsevišķs vads no kastes (B16 automāts), nav neviena nozarkārba, jo vads turpinās no kontakta uz kontakta


katrai istabai savs automātslēdzis

Link to comment
Share on other sites

Nu protams, ka uz katru dzīvojamo telpu pa vienam max pa diviem spēka kabeļiem. Tak te neviens nesaka, ka 5 vietīgam rozešu blokam vilkt 5 atsevišķus spēka vadus.

Link to comment
Share on other sites

Viena lieta vilkt instalāciju jaunā riģipša vates būdā, pavisam cita lieta vadus vilkt vecā mājā, kur sapisīsies uz katru rozeti vadus vilkt. Nekals tak visas sienas lai to lērumu vadu paslēptu.

Link to comment
Share on other sites

viena traka lieta tagad ir ka vadus zem riģipša, žurkām patīk akmens vate kur apmesties

kur var nopirkt WAGO 20A, gribu paeksperimentēt, kādu nosvilināt?

Labots - mambo
Link to comment
Share on other sites

viesturs0711

Zuxters, es taadus max uz apgaismojumu liktu. Katraa zinjaa neko lielaaku par puskilovatu.

Link to comment
Share on other sites

 

 

ko Jūs par tamlīdzīgiem sakāt?

Manuprāt, ja brīdī:

kad velc vadus no jauna šis ir nevajadzīgs, 

ja vadi jau savilkti un pēc tam gribi atzaru, tad vadu vienalga vajadzēs pārkost, jo savādāk to verķi neuzliksi. Izskatās ka jāuzmauc no vada gala.

Link to comment
Share on other sites

nemaz nezinu cik tas pareizi bet kādreiz esmu darījis tā- skrutku ielējis lodalvā, apkūst ideāli

Link to comment
Share on other sites

gribi atzaru, tad vadu vienalga vajadzēs pārkost, jo savādāk to verķi neuzliksi. Izskatās ka jāuzmauc no vada gala

Ir pieejami visādi, kad var dzīslu nepārkniebt. Der gadījumos, kad negribi traucēt ar elektrības pārrāvumu.

 

Tapēc arī prasīju, cik šie jaudu tur, jo norādīts nav. Apgaismojumā esmu izmantojis.

 

 

es taadus max uz apgaismojumu liktu. Katraa zinjaa neko lielaaku par puskilovatu.

Bet pēc konstrukcijas izskatās, ka nekāds sūda diedziņš nav.

 

 

Šito arī var apskatīties.

 

Te daudz testu pa skrutku, wago un citiem.

Labots - Zuxters
Link to comment
Share on other sites

viesturs0711

 

 

skrutku ielējis lodalvā

 

Tas jau pavisam šiki. Es ar tā mēdzu darīt, kad daudz laika! 

Link to comment
Share on other sites

viesturs0711

 

 

Apalvotu vai ne?

 

Savij un pēc tam apalvo! 


 

 

Bet pēc konstrukcijas izskatās, ka nekāds sūda diedziņš nav.

Savienojuma laukums manī nerada uzticību! 

Link to comment
Share on other sites

 

 

Tajā video manuprāt mērījums ir nekorekts jo kamera redz ne tikai savienojumu bet arī vadus.Attēlā skaidzi redzams ka pati skrutka ir auksta jeb zilā krāsā.Vadi protams silst vienādi
Tur jau tas joks, ka satīšanas rezultātā, vadi pie "skrutkas" apakšas tiek mehāniski izstiepti, nedaudz samazinās diametrs un pieaug temperatūra tieši zem "skrutkas", ko arī čoms labi parādīja! 
Link to comment
Share on other sites

Īstenībā īpāši jau vadus satinot nekas netiek stiepts. Protams,ja to dara pareizi, kad skrutka sākas ar izolēto vadu daļu. Varš ir ļoti labs siltuma vadītājs un skrutka darbojas kā radiātors vietai, kur vadi vispirms saskaras. To arī video parādija. WAGO nav nekādu savienojuma dzesēšanas iespēju, jo apkārt plastmasa un mzs saskares laukums. Tiklīdz sāk WAGO savienojums karst, ta saspiedējatspere atlaižas un paliek tikai sliktāk. Protams, tas viss notiek pie ekstremājiem apstākļiem un normālā situācijā WAGO nav ne vainas, bet salodēta skrutka noteikti būs drošāka. Tas tāpat kā ozolkoka durvis vienmēr būs izturīgākas par depiņā pirktām kartona durvīm. Jautājums tikai, vai visur vajag ozolkoka durvis un lodētas skrutkas.?

Link to comment
Share on other sites

viesturs0711

 

 

Ir nācies izmest veselu kaudzi dienasgaismas armatūru tikai tāpēc ka lampu galos plastmasas kontakti/turētāji sadrūp siltuma ietekmē trijos,četros gados

 

Man te ķīnieši jau vairāk kā 12 gadus kalpo un neko, pat nodzeltējuši nav. 

Link to comment
Share on other sites

Ronalds

Man mājā ir 3 līnijas rozetēm + viena 3 fāzu uz virtuvi cepeškrāsnij un plīts virsmai. Un divas līnijas apgaismojumam. Viss vilkts ar 1.5 mm2 vadu. Uz apgaismojumu teorētiski varēja pat tievāku vilkt, bet 3x1.5 ir lētākais pieejamais vads. Savienojumi gāzbetona sienās, viss uz skrutku, Ja vajadzēja atzaru - vadu nekur pušu negriezu, bet notīrīju izolāciju un pietinu klāt. Rozetēs un slēdzos savienojumus netaisīju. Visai mājas elektroinstalācijai iztērēju nedaudz vairāk kā 200m vada. Jau vairāk kā 2 gadi - nekādu problēmu! 

Var jau protams taisīt visādas izvirtības kā piemēram vilkt 2.5 mm2 vadu uz katru rozeti un likt savu automātu. Reāli no tā vienīgais "ieguvums" būs krietni dārgāka elektrosistēma.

Ja sienas būtu no degoša materiāla (Es gan tā nekad nebūvētu) tad visas skrutkas būtu papildus salodējis.

 

Wago ir domāts montiera ērtībām - klik, klik un savienojums gatavs! Nevajag izolācijas lentu tīt, krietni ātrāk kā ar skrutu. Tomēr man pašam "skaisti" nodega wago tipa elektrības rozete kur bija veļas mašīna pieslēgta  (zili uguņi un dūmi pa visu dzīvokli)- man šāda tipa savienojumiem vairs uzticības nav - nelietoju un citiem neiesaku.

Labots - ronalds_
Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

Nez kāpēc itin bieži nodeg kūtis, kur parasti arī ir tikai apgaismojums un aizmirst, ka katrai "cūklampai" jauda ir vismaz 500W. Protams, 100% mitrums un agresīva vide dod papildus bonusu. 

 

Apgaismojumā esmu izmantojis.
Link to comment
Share on other sites

tāpēc ka tajās kūtīs 100godus neviens nav skatījies vadus, ventilācija nav, kārbas pietecējušas, zirnekļu tikli

Link to comment
Share on other sites

viesturs0711

 

 

ka katrai "cūklampai" jauda ir vismaz 500W

 

Cilvēku galvās ir iegājies, ja jau apgaismojums, tad jau nekādas lielās slodzes tur nav. Nē nu ar jaunajiem lediem dzīvokļos, tiešām nav lielas, bet te...

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share


×
×
  • Izveidot jaunu...