Jump to content

Vai konkrētais dūmvads ir OK?


binary
 Share

Recommended Posts

Ir neliela māja ar Baltika kamīnkrāsni, kurinām ar malku un briketēm. Dūmvads ir metāla truba, laikam 150mm diametrā, nav siltināts. Sākumā ap 1m no krāsns uz augšu, pēc tam ap 1m horizontāls posms cauri sienai, pēc tam vēl apmēram 1m uz augšu, gals sanāk drusku virs jumta. Vai ar šādu dūmvadu varētu būt sagaidāmas problēmas? It kā iepriekšējie saimnieki 2 gadus ar tādu nodzīvojuši, nekādu lielo sūdzību nav, ja neskaita, ka reizēm piedūmojuši istabu, atverot durtiņas. Ar šo problēmu arī paši esam saskārušies - kamēr durvis nedaudz pavērtas, tikmēr dūmi aiziet dūmvadā, bet kā atver kārtīgāk, tā veļas istabā. Iekurināt bieži sanāk vien ar 2. vai 3. reizi - nezinu, vai tas dūmvada dēļ vai tomēr pieredzes trūkst.

Salasījāmies visādas lietas par dūmvadiem, tad arī radās šaubas, vai šāds dūmvads ir gana labs. Visur raksta, ka minimālais garums 5m, ārpusei jābūt siltinātai, bet cik tas varētu būt pamatoti konkrētajā gadījumā? Tādai mājai 5m garš dūmvads būs 2x augstāks par pašu māju - kaut kā nav gadījies dabā neko tādu dabā redzēt (varbūt vienkārši neesmu pievērsis uzmanību)…

Aizrakstīju RGJ un Akvilon e-pastus, cerībā, ka kaut ko sakarīgu pateiks.
* RGJ atbildēja, ka tādu nekādā gadījumā nedrīkstot kurināt, citādi visu nosvilināšot (jautājums tikai, kāpēc iepriekšējo 2 gadu laikā nekādas sviluma pēdas nav parādījušās). Rakstības stiliņš viņiem arī kā tīņiem, piemērotākā pieturzīme teikuma beigšanai, viņuprāt, ir daudzas izsaukuma zīmes. Neieviesa uzticību.
* Akvilon 2 dienas gatavoja atbildi, piedāvā nomainīt visu dūmvadu par Ls 540 + PVN, bet neatbildēja uz sākotnējajiem jautājumiem. Arī neieviesa uzticību.

 

Izskatās, ka abi vienkārši grib pārdot preci+pakalpojumu neatkarīgi no tā, vai klientam tas reāli ir vajadzīgs vai nav. Pirmie vēl cenšas iebiedēt…

 

Ko varat pakomentēt, ko ieteikt, kāda ir pieredze ar tādiem dūmvadiem? Varbūt kāds, kas ikdienā ar tām lietām saskarās, varētu klātienē novērtēt situāciju? Atrodamies starp Baldoni un Vecumniekiem.

post-64173-0-33337900-1382609804_thumb.jpg

post-64173-0-23494400-1382609809_thumb.jpg

post-64173-0-58821000-1382646105_thumb.jpg

post-64173-0-31622300-1382646119_thumb.jpg

post-64173-0-66913300-1382646159_thumb.jpg

post-64173-0-19533500-1382646176_thumb.jpg

post-64173-0-44455200-1382646203_thumb.jpg

Labots - binary
Link to comment
Share on other sites

Tas dūmvads nav ok,kā no kvēpiem iztīrīsi horizontālo un iekšējo daļu?Es domāju iepriekšējie saimnieki tās ir aizaudzējuši ciet tapēc arī nāk dūms istabā,

Labots - specuks
Link to comment
Share on other sites

Kad šis pēdējo reizi ir tīrīts un kurš vispār uzņemas to horizontālo posmu iztīrīt? Kad tāds aizdegsies tad būs ziepes. Ja kurināšanas laikā uzpasē, tad nebūs nekāda vaina pagaidām.

 

Un pēc noteikumiem, skursteņa izvadaam ir jābūt nedaudz augstāk par jumta kori, pēc bildēm izskatās, ka tā nav.

 

540 Ls Akvilon sarēķināja par dubulto un ar izolāciju? Man arī skurstenis jāmaina, bet vēl nebiju šos kontaktējis. 

Labots - andza
Link to comment
Share on other sites

Un izsauc skursteņslauķi viņs Tev visu +/- sakarīgi apstāstīs. Mēs kad izsaucām pirmajā reizē, šis aci uzmetot arī kliedza kā mums nav bail tādā mājā dzīvot. Pēc tam sāka tīrīt un tuvāk appētīja un teica, ka tik traki tomēr nav.

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

Man liekas, ka ar šo skursteni nav kaut kas kārtībā:

1. Skurstenis ir pārāk zemu pie jumta, tāpēc dūmus sit atpakaļ. Respektīvi, jāpagarina.

2. Nav horizontālās tīrīšanas iespējas. Jāierīko papildus cuka. 

3. Nav nekādas izolācijas starp sienu un skursteni. Ja siena ir no reģipša un māja siltināta, tad ir risks nosvilināt to būdu.

 

Domājams, ka šos defektus var novērst lētāk par tiem 500Ls. 

 

Kamēr trubas nav sadegušas, nav nepieciešamības mainīt.

Labots - Mežavecis
Link to comment
Share on other sites

specuk, iekšējo daļu elementāri - zem dūmvada cauruma ir plāksne, kuru var izņemt. Horizontālo daļu var iztīrīt, iebāžot roku/birzti no ārpuses - trejgabala apakšā ir noņemams "vāks". Iepriekšējie saimnieki ar briketēm neko daudz nebija aizaudzējuši - drusku tikai sieniņas retās vietās "apaugušas".

andza, nezinu, kad bijusi "kapitālā tīrīšana", bet ārējais posms izskatījās diezgan tīrs - uz sieniņām tik nedaudz melnuma sakrājies.

Pēc noteikumiem skursteņa izvadam jābūt augstāk par kori, ja tas izvads ir kores tuvumā. Mums tur ir 4-5 metri līdz jumta augstākajam punktam (mājas otrs sāns), tādā gadījumā izvadam jābūt ne zemāk par līniju, kas vilkta 10° (vai 15°, kā kurā vietā raksta) leņķī no tā augstākā punkta. Šim punktam cita interpretācija - 2m rādiusā ap izvadu nekas nedrīkst būt. Šis +/- ir ievērots.

Akvilon piedāvājumu neesmu kārtīgi izpētījis, bet izskatās, ka 540 Ls + PVN ir par "sendviču" ārā un viensienas trubu iekšā.

mafij, kāpēc sienai cauri derētu ar siltumizolāciju? Siena - Aeroc bloki + Paroc vate + biezpiens, it kā nekas tāds, kas būtu ugunsbīstams.

Mežaveci, tās tīrīšanas birstes ir koka kātā? Vai kaut kādā kaut cik lokanā pagarinājumā? Ja lokanā, tad caur trejgabala apakšu nevar iztīrīt?
Tai sienai no reģipša nav ne smakas. Nemācēšu teikt, vai apmetums vai kas, bet nu ir grubuļaina. Teica, ka bija plānojuši tur kaut ko vēl darīt, bet tad iepatikās tas reljefs un atstājuši tādu.

Par pagarināšanu - cik tad garu vajadzētu? Kopējo garumu 5m (pēc internetā lasītajiem rakstiem), šķiet, ievēro tikai tie, kam ir vismaz 2 stāvi vai arī augsti bēniņi (stāvs jumts). Mūsu gadījumā tur būtu jāliek vēl 2-3 metri. Izskatīsies dīvaini, lai neteiktu vairāk. Turklāt pie tāda garuma arī nestādos priekšā, kā nostiprināt, lai vētrās nebūtu problēmu. Par 0.5m vai 1m pagarināt nebūtu problēma.



 

 

Kamēr trubas nav sadegušas, nav nepieciešamības mainīt.

Saki, ka nesiltinātas ir OK? Velkmi tas neietekmē? Krāsniņas ražotājs rakstīja, ka nesiltinātā trubā problēmas ar velkmi esot (citēju) "faktiski garantētas, sevišķi kamēr iekurinot truba vēl auksta, un kad kurēšanās iet uz beigām un truba sāk atdzist".

 

No lasītā sapratu, ka bez potenciālajām velkmes problēmām nesiltināta truba arī veicina kondensāta un darvas(?) rašanos, bet tā IMHO nebūtu problēma - vienkārši laicīgi jāpatīra… Tā ka primārākas ir tās potenciālās velkmes problēmas.

 

Vēl jautājums - ja tagad nemainām, bet ziemā tomēr izrādās, ka ir problēmas, vai tad varēs ko labot? Jebšu būs pārāk auksts (no tehniskā viedokļa) un būs jāgaida pavasari?

Link to comment
Share on other sites

aigarello2

Pāris spriedelējumu no manis :

Cik var spriest pēc bildēm, tas skurstenis ir jau dedzis , no tā tad arī ir mainīgā metāla krāsa . Un tapēc liekas ka nav aizaudzis .

Ārējās daļas siltināšana pie iekurināsanas neko daudz nelīdzēs pret dūmu ieplūšanu, vairāk tas domāts lai neveidojas darva , un kurinot vilkme ar būs nedaudz labāka .

Ir tāda lieta kā dūmu sūkņi, iespējams tas varētu līdzēt lai sākumā dūmus nesit atpakaļ .

150 mm truba - kaut kā liekas pamaz priekšs kamīna . Kaut kur kādreiz lasīju ka skursteni rekomendē likt resnāku nekā ir krāsns izeja, tas tamdēļ lai rastos retinājums, un līdz ar to arī vilkme labāka .

Link to comment
Share on other sites

 Vēl viena lieta, līdzīgi novietotam skurstenim ir laika apstākļi ārā, visvairāk vējš kā iegriežās.Pirms lielo durvju atvēršana, malkas pielikšanai,  vajag maksimāli palielināt vilkmi, .t.i. lai krāsniņa sāk ''rūkt'', tad dūmi nenāks sejā, kā tūlīt raujot vaļā durvis.

Tā kā runa ir par kamīnkrāsniņu nevis kamīnu, tad 150mm dūmenim pietiks.

Īss skurstenis tieši pie iekurināšanas, kad viss auksts  un arā neatbilstošs laiks rada grūtības. Ir arī šeit risinājumi, nepārbūvējot skursteni... Atslēgas vārdi: Inžektors+vecais putekļsūcējs.

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

binary,

 

Laukos, pirms elektriskā boilera, bija krāsniņa ar līdzīgu metāla trubu, kas sākumā karsa un smirdēja pie intensīvākas uguns, bet dūmi nenāca atpakaļ. Tieši pēc iespējas augstāka truba nodrošina vilkmi. Vajag tā, lai truba stabili ir pāri jumtam. Tāpēc arī parasti skursteņus novieto čukurā, nevis jumta malā, lai būtu normāls skats. Te jāizdomā, vai vajag labumu, vai smukumu - tikpat labi skursteni vari nolikt pie loga un telpās ostīt dūmus :) 

 

Birstes ir visādas, arī lokanas, bet 90 grādus 2-3m garumā diez vai spēsi fiziski iztīrīt. 

Link to comment
Share on other sites

aigarello2, krāsa nevarētu būt mainījusies vienkārši no "darba temperatūras" ietekmes apvienojumā ar istabas gaisu? Tur jau tomēr darba temperatūra ir pāris simtos grādu. Cik lasīju, ja skurstenis tiešām deg, tad tur temperatūras ir jau līdz 1000 grādiem līdz pat 4 stundām.

 

jacobs, kad durtiņas veram, tad tā arī tiek darīts - šīberis vaļā, durtiņas drusku vaļā, lai tur viss norimstās, pēc tam veram kārtīgi vaļā. Citādi ne tikai dūmi, bet arī dzirksteles lido. Bet vienalga kā platāk paver (lēnām), tā dūmi mēdz istabā ienākt. Kas par inžektoru?

 

Mežaveci, mājai jumts ir ar 1 slīpumu, t.i., vienā galā augstāks, otrā zemāks. Likt krāsniņu otrā pusē, kur jumts augstāks, viņi nevarēja - nav vietas. Jumtam slīpumu otrā virzienā taisīt arī kaut kā dīvaini - tad viss sniegs uz terases kristu.

Par dūmeņa garumu - es nevaru iedomāties, kā var nostiprināt trīsmetrīgu trubu, kuru no visām pusēm rausta vējš. Vienīgais variants - divas troses jumtā, viena zemē, bet tas šķiet kaut kā jokaini. Atstāt 3 metrus bez stiprinājuma - arī stulbi. 1 metrs virs jumta vēl būtu OK.

 

Tai birztei max 1 metru horizontālajā posmā jātīra. Faktiski to dūmeni var iztīrīt 3 piegājienos:

1) vertikālais āra posms, ~1 metrs no augšas/apakšas, noņemot apakšējo vāku

2) horizontālais posms cauri sienai, ~1 metrs, caur to pašu vāku

3) vertikālais iekšējais posms, ~1 metrs, cauri kamīnkrāsniņai, pirms tam izņemot plātni zem dūmeņa cauruma

 

--

Par 150mm… Lasīju, ka nedrīkst būt mazāka kā krāsniņas izeja - tas tad arī ticis ievērots. Kurinām ar malku un briketēm (pagaidām mēģinu Latvijas finiera bērzu skaidu klučus), vienā reizē liekot max 2-3 pagales vai max 2 briketes, vairāk bail likt. Ja izkurina 3 briketes (vispirms 2, pēc tam piemet vēl 1), tad telpā temperatūra ceļas par ~5 grādiem.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Kas par inžektoru?

Aizkurināšanas brīdī skurstenī pūš iekšā gaisu ar caurulli ~40mm, kura ievietota skurstenī .Konkrēti tavā gadījumā tā iebīdīta pa apakšējo T caurumu, lai gals virs dūmu ieplūdes no kamīnkrāsns.

Link to comment
Share on other sites

alusbundza

pagarini skursteni par 1 metru, nosiltini to skursteņu daļu, kas ir ārpusē, un visam jābūt kārtībā

skurstenim nav jābūt obligāti garākam par čukuru

Labots - alusbundža
Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

binary,  es taču nesaku pārtaisīt jumtu :) Vienkārši jārēķinās, ja skurstenis ir pie mājas sienas, tad nevar pie paša jumta novietot, kā arī dūmi nāk pa logiem iekšā, kvēpina jumtu utt.

 

Ja pagarinot jumtu, skurstenis kustās, tad jātaisa atsaites un papildus atbalsts pie sienas. Lielākā vētrā skursteni aiznesīs pa gaisu (iesaku palasīt par turbolenci) un varēsi sēdēt dubarā visnelabvēlīgākos laika apstākļos. Pašreizējais stiprinājums neturēs vēl vienu metru. 

 

Ā tikko ieraudzīju, ka apakšā ir vāciņš kondensātam un pa turieni arī varēs izbirstēt horizontālo daļu. Pa metālu tā birste viegli slīd. 

Link to comment
Share on other sites

alusbundža, runā jau, ka nosiltināt esošu metāla skursteni esot liels un dārgs čakars. Tādā gadījumā jāskatās, vai lētāk nav nomainīt. Nav jau nekāds mūrētais.

 

Mežaveci, es jau tikai pastāstīju, kāda te ir situācija. Logu tai pusē vispār nav. Ir viens logs mājas galā, vēl viens logs (wc) otrā mājas galā un logs/durvis uz terasi pretim krāsnij. Ja šeit pa logu nāks dūmi, tad no tā nekas neglābs :D

 

Pašreizējais stiprinājums vispār ir parodija par stiprinājumu. Faktiski skurstenis viņā ir vienkārši iekārts, t.i., balsta vertikāli. Horizontāli viņš šobrīd turās tīri tik daudz, cik posmi sastiprināti kopā un cik stutējas tai caurumā sienā. Ja pa lēto, tad kā minimums ir doma vēl ar kādām metāla lentām horizontāli pie jumta spārēm pieskrūvēt. Tikai, pirms to daru, jāsaprot, kas vispār ar to dūmeni tiks darīts.

 

 

 

Un izsauc skursteņslauķi viņs Tev visu +/- sakarīgi apstāstīs.

Tas arī bija plānos. Nu jau ir sazvanīts un sarunāts uz rītrītu. Tikai viena nianse - tā kā man starp paziņām nav skursteņslauķu, tad jārunā ar nepazīstamu, līdz ar to nav zināms, kuras intereses viņš pārstāvēs - manas vai skursteņu ražotāju / pārdevēju / montieru. Tāpēc jau arī interesē dažādi viedokļi, g.k. no cilvēkiem, kas ir "patērētāji" ar līdzīgiem skursteņiem.

 

Kas pagaidām bijis, kā tas viss attīstījies:

* atbrauca sievas senči, ne vārda par skursteni

* atbrauca manējie senči, pateica, ka pēc standartiem par īsu + vajag siltinātu ārpusi (kā no grāmatas), tad arī sāku lasīt

* aizrakstīju kamīnkrāsns ražotājam, no viņiem atbilde principā "to rādīs praktiskās lietošanas pieredze". Tas gan vairāk par garumu domāts. Piebilda, ka ar nesiltinātu aukstā laikā problēmas gandrīz garantētas - gan ar iekurināšanu, gan kurināšanas beigās, kad dūmi vairs nav tik karsti. Nu tāds 50/50 viedoklis viņiem. Ieteica vērsties RGJ un Akvilon.

* pēc ieteikuma aizrakstīju RGJ un Akvilon, cerot uz sakarīgu attieksmi, atbildes jau te pieminēju. Principā - neatkarīgi no situācijas, viņi nav ieinteresēti teikt, ka problēmu varētu nebūt. Viņi tikai un vienīgi iesaka likt jaunu skursteni.

 

Tam visam pa vidu esmu pārlasījis ne vienu vien rakstu LV un RU valodās, bet tajos visur ir tikai atrunāta standarta prakse - vajag tā un šitā.

 

Mēģināju meklēt, kā citiem cilvēkiem klājas. Pārsvarā visiem problēmas ir ar mūrētajiem skursteņiem. Par šitiem metāliskajiem neko daudz no cilvēku pieredzes nesanāca atrast. Nēnu OK, bija viena ražotāja lapa, kur pāris cilvēki bija sūdzējušies par darvu(?) nesiltinātajos metāla skursteņos (kondensāta dēļ), bet tas arī viss.

 

Rīt redzēs, ko skursteņslauķis teiks… Pēc internetā lasītā grūti saprast, ko no viņa gaidīt, bet viedoklis viņam IMHO 100% būs.

 

Pēc brīža varētu ielikt arī bildes, kā skurstenis no iekšpuses izskatās… Tur arī šīberim interesanta fīča - viens sāns trūkst, rezultātā viņu nemaz nevar tā līdz galam aizvērt. Tas ir normāli? :D

Link to comment
Share on other sites

Guest wersa

Par baltika utt nav ne jausamas.Tu vari iemest skenerī skici, kur dūmenis un visa tā kamīns vai krāsne, kas nu tur tev ir?Vot, cik zemu zem kurtuves un grīdas ir gaisa pievadi kurtuvei?Tālāk, izvada posms no tās kurtuves? 1 metrs plus 1 metrs horizontāli un 1 metrs vertikāli vai kkā?Cik liels ir kurtuves aukstā gaisa ieplūdes atveru laukums un attālums no grīdas, kurtuves augšdaļa un tā kamīna izvada? Pēc izvada, kā izskatās tas?Paņem uzskicē ar zīmuli kauč un skenerī iemet... attālumus unm laukumu neaizmirsti pielikt.

 

Nē, nav normāli, ja tas ir kamīns, pilnīgi jāspēj aizvēr šīberu ciet.

 

Var jau arī mēgināt, ja nav. Jo var trosi no augšas ievadīt un mēģina dabūt līdz apakšai. Kurtuves beigās izvelkot trosi, tur tai uzskrūvē suku virsū un velk atpakaļ utt utml.Ja cukas ir, tad labi. Bet, izskatās, ka salīdzinot ar horizontālo posmu, vertikālais pēdējais posms ir par īsu. Nezinu, kā mērogotas bildes. Ar divām metala caulam, pa vidu izolacija, varētu pietikt, bet jāpagarina pēdējais posms noteikti. BTW, es taisītu jumtā.... skursteni, kauč metāla, ar cepurīti un divu cauruļu sistēma plus pa vidu izolācija.

Link to comment
Share on other sites

alusbundza

 

 

nosiltināt esošu metāla skursteni esot liels un dārgs čakars

lētākais variants: nopērc 50 mm akmens vati, aptin riņķī, (iepriekš izmēri un sagriez attiecīgu garumu), aptin riņķī alumīnija stiepli (vaļīgi, bet tā lai vate ir samērā cieši pie skursteņa), būvmateriālu veikalā var dabūt lokanās spožās gofrētās trubas (laikam priekš ventilācijas), paņem attiecīgu diametru un uzmauc virsū

nebūs vizuāli smuki, bet tas ir lētākais variants, efekts labs 



gribēju piebilst, ka šitais skursteņa materiāls (truba) ir baigi plāna un vispār švaka, bet šo ziemu gan jau izvilks

iesaku nomainīt pret labāku (biezāku)

Link to comment
Share on other sites

man tādai pat kamīnkrāsniņai pirmais posms ir gofra (karstumizturīgās tādas ir). iet jau laikam 3 sezonu, kurinam gan reti, jo tas ir backup variants.

Link to comment
Share on other sites

Pieliku vēl dažas bildes - aptuvenu skici, reālo krāsniņas izskatu, dūmvadu no krāsniņas iekšpuses (redzams arī "nošķeltais" šīberis).

 

wersa, krāsns šī, kurtuve šī - tur var redzēt, cik tie caurumi lieli, cik liela kurtuve. Tas "Jauda 6kW" gan man neko neizsaka. Gaiss visticamāk piekļūst arī pa citām šķirbām. Jumtā taisīt īsti negribas, ko tādu varbūt varētu uzņemties vien nākamgad. Man gan ir aizdoma, ka sija(?) varētu traucēt. Turklāt taisnai trubai, cik noprotu, ir arī trūkums - ja veidojas kāda draza skursteņa otrajā pusē, tā tek pa taisno krāsnī, nevis tai trejgabala vākā, no kura viņu viegli iztīrīt.

 

alusbundža, un pēc tam tik spēj mainīt to izmirkušo vati :) Švaka vai nē, bet tā truba stāv trešo gadu. Biezumu aizmirsu pamērīt (bija plānā to šovakar izdarīt)…

 

e = d, mums backup variants varētu būt elektriskais sildītājs / pūtējs. Kurināt plānojas regulāri, citu saprātīgu variantu īsti nav. Gofras pa lielam atzīstu vadu ierakšanai un, ja citādi nevar, virtuves izlietnei, dūmvadam IMHO jābūt ar pēc iespējas gludākām sienām…

Link to comment
Share on other sites

No LBN par apkuri:

59. Dūmeņa augstumu virs jumta seguma nosaka, ņemot vērā šādus nosacījumus:

59.1. ja dūmenis atrodas tuvāk par 1,5 m no jumta kores, tam jābūt 0,5 m augstākam par kori;

59.2. ja dūmenis atrodas 1,5 līdz 3 m no jumta kores, tas nedrīkst būt zemāks par kori;

59.3. ja dūmenis atrodas tālāk par 3 m no kores, tā augšgals nedrīkst būt zemāks par taisni, kura vilkta no kores 10° leņķī pret horizontu.

60. Dūmeņa augšējo galu ierīko ne zemāk par 0,5 m virs jumta seguma (arī ēkām ar plakanu jumtu).

61. Dūmeņa kopējais augstums no pelnu krātuves režģa līdz dūmu izplūdes vietai nedrīkst būt mazāks par 5 m.

Ja šie nav ievēroti, dūmenis galīgi nav OK.

Link to comment
Share on other sites

@@alusbundza, lietusgāžu laikā, ja augša paliek vaļā?

 

Lai nu kā, bija šodien skursteņslauķis atbraucis, iztīrīja, novērtēja, izplānojām, ko tālāk darīt. Tiks pagarināts par 1m, siltināts un kārtīgāk nostiprināts, pagaidām gan nav 100% izdomāts, kā tieši. Ārā virs trejgabala šobrīd ir divi pusmetrīgi posmi, tos aizstās ar diviem metrīgiem. Ja būs par īsu, tad pieliks arī kādu no esošajiem pusmetrīgajiem atpakaļ.

 

Horizontālās trubas tīrīšanai kaut kad tiks izfleksēts caurums iekšpusē esošajam līkumam, bet nu tas nav steidzami - to līdz nākamajai tīrīšanai jāizdara.

 

Nākotnē vajadzēs padomāt arī par jumta seguma maiņu - esošais ir dikti degošs… To gan viņš pateica, gan arī ražotāja mājas lapā biju lasījis - jumta seguma ražotāja viedoklis ir, ka uz jumta parasti neviens ugunskuru nekurina, tāpēc par jumta seguma ugunsdrošību nav jāuztraucas :D

 

Vispār tas skursteņvīrs izrādījās reti sakarīgs un atsaucīgs cilvēks.

Link to comment
Share on other sites

alusbundza

 

 

ja augša paliek vaļā?

augšu nevajag atstāt vaļā, gofrētā truba taču ir mīksta, iegriez 3 cm un savelc cieši ap skursteni 

Link to comment
Share on other sites

Visticamāk, būs vienkārši folija apkārt aptīta, nevis gofra.

Link to comment
Share on other sites

kamīnkrāsniņām defaultā un metāla dūmeņiem nāk šīberi, kas pilnībā nenosedz iekšējo diametru - domāts, lai Tu nenosmaktu pie gruzdošas kamīnkrāsniņas un pilnībā aizvērtu šīberi. tādi nu mūsdienās viņi ir. Kamīnkrāsniņu lieki nevirini un dūmi istabā nenāks - iekuram sagatavo skaliņus, papīreļus un iemācies aizkurināt ar pirmo reizi. Kurināmo piemet nevis kad viss vēl deg vai gruzd, bet gan kad viss ir izdedzis un ir sarkanas, kvēlojošas ogles. Visa skola. Ar laiku piešausies. Gruzdināsi savu kamīnkrāsni un metāla truba augs ciet... Ja jumts ir no bitumena šindeļiem, tad tie deg kā prieks..

Link to comment
Share on other sites

smartdevil

Kaut kā bildes slikti veras.

Kur ta jūs tā, skursteni ielikāt bez izolācijas? :)

Nelasīšu visu garo penteri, bet skaidrs - ja trūkst vilkme, tad trūkst garums vertikālajam posmam. Horizontālais nav šķērslis, galvenais, lai nav garāks par horizontālo un ir apkalpošanas atveres. Ieteiktu vispirms testam uzlikt 1m un pārbaudīt ilgāku laiku vai pietiks pirms likt siltinājumu. Var gadīties, ka ir par maz un vajadzēs vel kadu metru garāku. Testēt labāk bezvējā un pie lielāka atmosfēras spiediena.

Ja uztrauc izskats, varbūt labāk ārpusē padomāt dekoratīvo balstu no apakšas un turpināt celt uz augšu ar šiem blokiem izlaižot tieši gar sienu un caur jumta malu? Ar apmetumu un krāsu neko daudz neatšķirsies no mājas. Arī skursteni tad varēs izlaist caur sienu zemāk pa tiešo no kamīnkrāsns.

skursteni.jpg

 

 

 

Birdy

Kas tas par moderno marazmu? Pusbrukušu krāšņu kurināšanas instrukcija? :D

Tas nav šīberis, bet vilkmes regulators. Lieto tad, ja vilkme ir par lielu un citas iespējas regulēt nav. Tādu nemaz nedrīkst likt šībera vietā. Izsūks māju un kamīnu aukstu pārs stundu laikā.

Ja pareizi uzliek izolāciju, tad nekas tur nedegs. Protams, metāls paliek metāls un kaut kāds procentuālais bīstamais būs lielāks. It sevišķi tur, kur akmens vatei parādās iespēja pārklāties ar darvu. Es labāk izmantotu kaut ko vairāk piemērotu skurstenim un varbūt pat izbūvētu jau sākumā mājai stabīlu skursteņa pamata vietu ar domu, ja nu gadās ielikt, tad būtu uz kā atbalstī ķieģeļu svaru. Patreiz gan tikai ārpus mājas iespējams.

Labots - smartdevil
Link to comment
Share on other sites

Birdy, nav jau tā, ka es viņu lieki virinātu. Faktiski virināt sanāk 3 gadījumos:

1) Lai iekurinātu. Kaut kā bieži papīrs paspēj izdegt pirms vēl skaliņi sākuši degt. Šajā gadījumā ir visvairāk dūmu. Hz, vai nu papīru vajag vēl vairāk, vai arī skaliņus smalkākus.

2) Lai piemestu malku. Šajā gadījumā dūmu ir daudz mazāk, telpu reizēm sanāk nepiedūmot, reizēm ne.

3) Lai pabakstītu gruzdošās ogles/briketes, lai labāk deg (citreiz briketes vairs nedeg, bet pēc pabakstīšanas pārlūzt uz pusēm un atkal deg ar spožu liesmu). Šajā gadījumā praktiski vairs nav dūmu.

 

Kurināmo piemest tad, kad viss jau izdedzis? Uz kā rēķina tad jaunais kurināmais aizdegsies?

 

Tas "iemācies aizkurināt ar pirmo reizi" - jā, to es saprotu, ka jāmācās. Nu jau iet daudz labāk nekā pirmajās reizēs :D

 

Jumts nav no bitumena šindeļiem, bet nu nav arī nekas labs - onduline, kas, kā runā, arī deg tā ka maz neliekas…



smartdevil, būtu cītīgāk lasījis (:)), būtu zinājis, ka ne mēs tādu skursteni uzstādījām :) Ievācāmies pirms 2 mēnešiem, pirms tam tur 2 gadus dzīvoja citi cilvēki, kuri tad arī tādu dūmvadu uzlika.

Velmes IMHO netrūkst, vismaz ne līdz brīdim, kad atver krāsniņai durvis. Nu hz, kādai tai velkmei jābūt, bet var savērt spraugas tā, ka kurtuvē virpuļi un liesmu pūš nost.

Par siltinājumu - bija man doma, ka varētu iztikt, bet tomēr jāliek - kaut vai ugunsdrošības dēļ.

Bezvējā būs grūti notestēt. Nezinu, kam ir jānotiek, lai tur būtu bezvējš.

Par dekoratīvo - doma laba. Kad sāks uztraukt, būs jāpadomā par tādu "mūrēto" variantu.

Link to comment
Share on other sites

smartdevil

Ja vilkme tik laba, tad vienīgā doma, ka kurtuves mute ir par augstu pret kurināšanas vietu. Nevaru atvērt kamīnkrāsns bildi.

Link to comment
Share on other sites

Dīvaini, ka tās bildes neverās. Nav gan mana vaina - foruma gļuks…

 

Starp citu, kādas idejas, kā varētu tīrīt pelnus, lai viņi nelido apkārt? Tā kā telpa maza, tad loģiski, ka tuvumā ir lietas, uz kurām negribētos redzēt pelnus. Pa taisno putekļsūcējā sūkt kaut kā negribas, visi filtri būs ciet.



Kas ir tā "kurtuves mute"? Šķirba, kur gaiss aiziet uz dūmvadu? Ja tā, tad sanāk ap 50cm no restēm laikam, varbūt drusku mazāk. Tā šķirba sanāk stikla pusē, nevis dziļajā galā.

Labots - binary
Link to comment
Share on other sites

smartdevil

"Kurtuves mute" ir tās durtiņas pa kurām krāmē iekša malku. :) Ja kurināmais atrodas pārāk zemu, tad loģiski, ka pie tik lielas vilkmes kaut kas nav kārtībā ar krāsns uzbūvi.

Ieliec attēlus uz bildites.lv

Labots - smartdevil
Link to comment
Share on other sites

Tagad bildēm vajadzētu vērties vaļā.

 

Kurtuve ir apmēram tik pat liela cik tās durvis. Krāsniņas fotogrāfijā drusku maldinoša - tur ir izņemtas restes, kā arī krāsniņā ir redzama plātne, kas ir nocelta no augšas, lai tiktu klāt trubai no iekšpuses.

Link to comment
Share on other sites

alusbundza

iekurināšanai var izmantot ''aizdedzināšanas klucīšus'', ir sausā spirta vai kūdras, spirta labāki

nopērkami gandrīz jebkurā normālā veikalā

Link to comment
Share on other sites

Jā, ir gana bieži redzēti. Ņemot vērā problēmas ar iekurināšanu, ir doma arī pamēģināt kaut kad. Foršāk, protams, būtu, ja iemācītos tāpat iekurināt. Nezinu, varbūt tie skali vienkārši neriktīgi.

Link to comment
Share on other sites

alusbundza

 

 

varbūt tie skali vienkārši neriktīgi.

normālus skaliņus var uztaisīt no sveķainas priedes, tad arī papīru nevajag, deg kā sausais spirts 

Link to comment
Share on other sites

viesturs0711

 

 

Foršāk, protams, būtu, ja iemācītos tāpat iekurināt.

 

Es parasti izvēlos tādas ritīgi sausas pagales, smalki saskaldu, klāt vecās labās avīzes (žurnālu papīrs sūdīgi deg) un iekuras šņakstēdams.

Link to comment
Share on other sites

Es neko daudz izvēlēties nevaru. Malka cik ir, tik ir (un ir tik, cik sievas senči ļauj no laukiem bagāžniekā atvest) :D Briketes arī kādas nu ir, tādas ir.

 

Šodien velkme galīgi nekāda, var teikt - "pilnīga nulle". Liekot šķiltavas krāsniņas augšā, liesma neliecas ne iekšā krāsniņā, ne ārā no tās. Parasti liecas krāsniņā iekšā. Toties iekurināt šādos apstākļos gan sanāca ideāli - papīrs izdega, skali uzreiz ar lielu liesmu dega, aizdedzināja visu pārējo. Istabā ne grama dūma neienāca. Drošības labad gan vispirms aizdedzināju papīru, kas bija pabāzts zem dūmvada, lai vismaz kaut kādu velkmi dabūtu - nezinu, bija tas vajadzīgs vai nebija.

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...