Jump to content

Jaunās paaudzes dīzeļu izvēle/problēmas


MaurI
 Share

Recommended Posts

Sveiki!

 

Tātad ir apnicis čakarēties ar veco Mazda 323F (96g) - viņā sāk lūzt viss, kas iespējams un vienkārši jau besī tā nekomfortablā braukšana un ārprātīgais troksnis salonā.

Negribu vairs čakarēties, tāpēc beidzot doma par jaunāku auto ir nobriedusi līdz izpildes stadijai. Ir tikai dziļas pārdomas par to, ko?! Katram kā jau saprotams savs veidoklis, kas ir labs un kas ne pārāk, bet ir kam zināšanas un pieredze ir lielāka un ir kas tikai teorētiski runā, tāpēc gribu ievākt papildus statistiskos datus šeit.

Gribās, lai auto nav ļoti vecs - nju 2007. g un uz augšu. Cena kaut kur 5/6 K LV naudas diapazonā. Kas mani mulsina? Braukšana ikdienā nav liela...vairāk ir vidēja garuma gabali uz laukiem (100-120 km vienā virzienā), tāpēc ļoti pievelk dīzeļi. Kaut gan es neesmu pārliecināts, vai tie 100-120 ir pietiekams gabals, lai dīzelis atmaksātos. Pēc tādiem uzmetumiem savi 40k km gadā ir jānobrauc, lai dīzelis atmaksātos (tā īsti parēķinot - šobrīd tas nesanāk). Piedevām jaunajiem pēc 2007. g dīzeļiem kā likums ir iebāzti izplūdes daļiņu filtri  (Diesel particulate filter), kuru resurss ir negarš un kuri ir dārgi. Savi 800-1000 Ls stabili (cik runāts). Reģenerācijas process ar notiekot fig viņu zin kad - nav manuāli regulējams. Jautājums tāds - cik reāla problēma tā ir? Jā, var to DPF nahrenizēt, bet nu tomēr mani par šo aspektu interesē kaut kas vairāk (relatīvi maz par to vispār kaut kur runā). No otras puses pētīju konkrēti volvo v50 (jā, universālis interesē, kaut arī maziņš) - maziņš, 4-cilindru D2 motors, pētīju oficiālos datus, sarēķināju - kaut kas ap 3L uz 100 sanāca - šķiet jau pasakaini, bet vai tā reāli ir, vai tur nav pilns ar citiem zemūdens akmeņiem - ziemā tādi 100 km ir diezgan īss gabals?

Kas vēl ir dzirdēts - jaunākiem auto bleķi esot štruntīgāki, jo tos štancē no reciklēta materiāla - Eiropa atbalsta autoražotājus, lai viņi ražošanā pielietotu atkārtoti izmantojamos materiālus - tā nu viņi to bleķi tur kaut kā šmuri furi un laukā iznāk bleķi, kas atbilstoši arī rusē smukāk kā iepriekš. Neiznu, vai tā ir, bet folkloras līmenī ir dzirdēts.

 

Principā mana galvenā dilemma ir dīzīts/benža. Tālāk jau vispār kādi auto modeļi ir izskatīšanas vērti. Universāļiem arī kā likums vairāk liek dīzeļus un tie benžas varianti nemaz tik daudz nav- piemēram, Opel Astra konkrētā gadu/cenas diapazonā es nemaz nezinu vai benža eksistē - sludinājumos tikai dīzelītis.

Pagaidām kaut kā ir prātā volvo v50, audi a4, tas pats opel astra (kaut gan sievai tas izsauc neaprakstāmu pretīgumu - tieši vārds OPEL) - pa lielam arī viss. Kas notiek pie aziātu ražotājiem - Honda, Toyota - nezinu. Mazda 6 - tā paskatījos, kādas viņas mēdz būtu, kaut kā pārgāja entuziasms. Vēl klasiskā škoda octavia, bet tām kaut kā relatīvi augstas cenas iekruķītas.

 

Būšu pateicīgs par komentāriem!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 99
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • osscar

    18

  • ggg97

    8

  • Rik0

    5

  • Bonifacijs

    19

Top Posters In This Topic

aizmirsti par ražotāju norādītajiem patēriņiem - cikls to mērīšanai atšķiras no realitātes tikpat ļoti kā latvijas labklājība no šveices.

Link to comment
Share on other sites

man vien spaziņa paņēma pajaunu (liekas 10 gada) astru dīzeli par tavu budžetu, bet ar palielu nobraukumu - ap 250k, bet kopts vācijā pie dīlera (tipā vācu dzelzceļa auto).  ēdot maz un pagaidām nelūzt cik sapratu gadu jau rullē jams ar viņu.



bettā jau kā vienmēr lietots auto = laimes spēle. Ja vien neņem zināmu auto vai te pirktu , kam vēsture zināma.

Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

Man kādreiz viens džeks teica ka 6000 EUR ir tā maksimālā summa par kuru jebkuros laikos ir iespējams atrast un nopirkt labu auto. No sākuma mani šis apgalvojums izbrīnija, bet nu pamazām ar gadiem ir nakusi atklasme ka tā arī ir, vairāk terēt priekš autiņa nav rezona

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

nu skatoties kādu marku - no eiropas grandiem par to naudu nekas nesanāks. es pat teiktu ,ka 6K latos ir reālāks cipars.

Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

Doma ir vairāk tāda ka kaut kāda brenda jaunākais modelis aizžilbina acis un liekas ka tikai to un nekādā gadījumā neko citu. Tik tad ir mierīgi jaapsēžas jāpadomā vai tiešām vajag to kas ir ārpus nospraustā budžeta un va tu re - izrādas ka var atrast ko daudz pievilcīgāku un labak nopakotu citas markas vai iepriekšējā modeļa piedāvājumā un tas ir saprātīgāk nekā plika bāzes versija ar lupatu beņķiem vēl tikko kā sapņu auto bijušajam visletākajam jaunā modeļa bāzes variantam. Nu ceru ka doma būs saprotama, vēl neesmu lāgā pamodies lai skaidrāk noformulētu



Runa ir par tādu kā nolaišanos atpakaļ uz zemes un tada auto iegādi kurš vēlak nesagādas problēmas maciņam ne iegādes brīdī ne vēlākā uzturēšanā

Link to comment
Share on other sites

Un cik tad tagad īsti noripo pa gadu?

Ja tikai pa reizei uz laukiem aizbraukt, tad izdevīgāk ir nomāt to auto.

Link to comment
Share on other sites

Dažiem auto DPF var "amputēt", citiem nē. Izgriezt ārā nav problēma. Problēma ir "smadzenēs" - vai iespējams tās pārprogrammēt, lai pieņemtu to, ka DPF vairs nav. Ir vairāki servisi, kas ar to nodarbojas. Ja mērķis ir pirkt auto un amputēt DPF - sākumā apzvani dažus tādus, lai zinātu par iespējām un izmaksām.

Un DPF ir obligāts no 2008. gada. Tātad 2006.-2007. ir OK - var mēģināt amputēt.

Pašam ir Opel Zafira (tā pati Astra, tikai augstāka) 2006. g. dīzelis. 1,9 CDTI dzinēji šiem nāk no Fiata. Labi vai slikti - grūti teikt. Pagaidām braucu ar visu DPF. Kad pagājušajā ziemā nopirku - bija doma noteikti amputēt to filtru. Bet esmu pieradis. Ja ieslēdzas reģenerācija, nevajadzētu ķert pie sirds un slāpēt dzinēju. Vajadzīgas brīvas 10-20 min. Pabraucu uz ~3000 rpm, līdz reģenerācija beidzas. Viss OK, līdz nākamai reizei. Braucot pa šoseju reģenerāciju var pat nepamanīt, ja nu vienīgi - patēriņš tajā brīdī no ~5L/100km uzlec uz ~8-9L/100km.

Pamatā braukāju pa Rīgu uz darbu un atpakaļ (~10 km dienā uz vienu galu) un uz laukiem - reizi mēnesī ~160 km uz vienu galu. Nepilns gads nobraukts - esmu apmierināts.

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

Derētu skaidrojumu, kāpēc šāds gada slieksnis un šādas summas tiek plānotas auto iegādei. Personīgi liekas, ka 3000-4000Ls ir robeža tautas klases autiņu iegādei, kad beidzas izdevīgums, jo vecākiem sākas cīņa ar rūsu un citiem klasiskiem izdevumiem, bet jaunākiem remontu izmaksas iet kosmosā.

 

 

lai auto nav ļoti vecs - nju 2007. g un uz augšu. Cena kaut kur 5/6 K LV naudas diapazonā
 
Link to comment
Share on other sites

Nju ja godīgi, tad līdz 20k - vairāk velk uz kādiem 15k (piedevām ar to mazdu man ir bail braukt ārpus LV, kaut gan labprāt gribētu).

Mani dīda vienkārši tas, vai dīzeļdevielas ekanomija neizkūpēs izpūtējā tajā brīdī, kad, piemēram, vajadzēs to DPF mainīt vai vēl tam štruntam kaut kas nojuks. Tie vāģi jau ar nav ar mazo nobraukumu pārdošanā, piedevām tagad modē visi mazlitrāžas dzinēji - un man var stāstīt ko grib, bet mazlitrāžas dzinēja resurss tomēr būs mazāks. Tajā pat laikā benzīnnieki arī ir kaut kādi mazlitrāžas - ir viņiem jaudas, nav? Mazda ar 1.5 ir tāds mironis, ka uz šosejas vispār kādu bail apdzīt.

Link to comment
Share on other sites

Nu tak lasīt vajag, džeks tak rakstīja ka 40k nobrauc. Tas nav maz.

Par tēmu runājot:

1. Nevajaga baidīties no visādām basņām ko stāsta;

2. V50 ir nežēlīgi maziņš, ja jāripinās uz laukiem un jāvadā visādas mantas. V70 būtu tas uz ko jāskatās. Vienīgais, cik dzirdēts, maz viņi pieejami un dārgi.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Pēc tādiem uzmetumiem savi 40k km gadā ir jānobrauc, lai dīzelis atmaksātos (tā īsti parēķinot - šobrīd tas nesanāk).

 

 

Nu tak lasīt vajag, džeks tak rakstīja ka 40k nobrauc. Tas nav maz.

 

Stiprāku brilli nopērc.

Link to comment
Share on other sites

Es savulaik sarēķināju, ka jaunam auto dīzelis man atmaksātos 5 gadu laikā, ja Dželgavā vai Leegatnē dzīvotu un ikdienā gāztu uz darbu Rīgā un vēl pa brīvdienām ceļotu. Tātad ap tiem pašiem 40 kKm gadā vai vairāk. Pajēmu pensīnu.

Labots - Tornis
Link to comment
Share on other sites

 

 

Opel Astra konkrētā gadu/cenas diapazonā es nemaz nezinu vai benža eksistē - sludinājumos tikai dīzelītis.
 

Skatos uz savu 2006. gada Astra H Caravan ar 1.8 bendžu - eksistē.

Tikai tās paaudzes Astrām lietojams ir tikai šis 1.8 (no 2006. gada otrās puses - 140ZS un ar ķēdi zobsiksnas vietā) nu un vēl 2.0 Turbo 200ZS

1.6 un 1.4 tai pasmagajai govij ir bezjēga. Ja nu tikai pa pilsētu čunčināt. Un arī tikai hečbekam/sedanam, tie vieglāki.

1.9 un 1.7 dīzelīši vienkārši bija populāri, tikai tai laikā maksāja nejēdzīgi - jauns 1.7CDTI maksāja dārgāk nekā 1.8 ar automātu, pie vienādas komplektācijas.

Link to comment
Share on other sites

superKrona

 

 

Ja tiešām jau 15k pa gadu, tad OK, tad arī dīzels jau varētu atmaksāties, ja tik uz beigtu turbīnu un tml. neuzrausies.

Beigtās turbīnas mūsdienās restaurē pa latiem 70-80 + noņemšana/pielikšana, nav nekāds dižķibele.

Link to comment
Share on other sites

Runāšu no pieredzes par savu 2006. gada Volvo V50 2.0 dīzeli...

Arī šim modelim ir DPF, bet caur tādu servisu kā ALEngineering - man viņu izņēma un nevaru būt priecīgāks...Konkrēti šim modelim DPF maiņa ir ap 500Ls + AdBlue šķidrums, kuru lieto tā tīrīšanai...Līdz 2008. gada 1. janvārim mašīnām pēc LV likumdošanas viņš var nebūt, tāpēc pa 200Ls to drīkst izņemt...Realitātē patēriņš man sanāk pa 4,5-5l (atkarībā kā brauc) un nekāda tīrīšanās nenotiek...

Link to comment
Share on other sites

Ar dīzeļiem esmu nobraukājis nu jau 11gadus, pēdējie ir bijuši ar visiem filtriem. Nekad problēmas nav bijušas.

Nākošais, personīgi man ir Verso un par DPF filtra tīrīšanos ir tā, runā kad jāmauc uz 3k apgriezieniem vismaz 15min lai iztīrās, de facto, man nesanāk ielīst tajos 3k, reāli man pat uz štrāses stāv 1,5k apgriezieni. Kompis pats saprot kad jāiztīrās un nedaudz pieaug patēriņš tajā laikā, jo ja nav pieslēgusies turbība, nepieciešams papildus izsildīšana. 

Ja galīgi ir aizstāstiies, vismaz drugāns, kam pieder serviss stāstīja, kad tīrīšanu varot uzforsēt no kompja un stāvošam auto to iztīrīt, bet tas jau norāda, kad a) elektronika kompis gļuko, vai b) filtrs iet uz beigām.

Personīgi es ne no neviena drauga vai paziņas nēesmu dzirdējis par "Dārgajiem" dīzeļu remontiem, par to lasu tikai Bootā no gāziniekiem vai bendzīnniekiem :)

Link to comment
Share on other sites

Arnis2002

jautājums - par kādu "atmaksāšanos" iet bazars?

kāda atmaksāšanas privātai mašīnai lai vadātu tavu pakaļu no A uz B?

auto tāpat kā datortehnika ir ar mīnuss zīmi vienmēr.

Labots - Arnis2002
Link to comment
Share on other sites

 

 

Personīgi es ne no neviena drauga vai paziņas nēesmu dzirdējis par "Dārgajiem" dīzeļu remontiem, par to lasu tikai Bootā no gāziniekiem vai bendzīnniekiem

Tā nevarētu teikt, ir sanākusi reāla saskare. Vecākiem dīzeļiem ir viena ļoti nepatīkama detaļa, saucās augstspiediena sūknis, remonts maksā kosmosu, jauns vismaz 3 kosmosus. Īpaši ja runa par džipveidīgajiem.

Link to comment
Share on other sites

jautājums - par kādu "atmaksāšanos" iet bazars?

 

Par prastu ietaupījumu degvielā...salīdzinot dīzeļdegvielas patēriņu un benzīnu analogam produktam ar benzīna motoru. Es gan saprotu, ka tā ekanomija ar maniem braukšanas apjomiem nevarētu būt lielāka kā kādi 100Ls gadā.

Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

Nu nez, es  šorīt jau esmu 2 dīzelistu teicienus dzirdējis no tēmas - nē nē šodien braukt nesanāks, nelec



A vakar no rīta kaimiņš ar skaudību noskatās kā es pielaižu uzsildīt - saka nu jā tev labi, silts braucot... a es drebinos, kaut cik glabj tik sēdekļu apsilde  tas par Citroen Berlingo diezgan pasvaigu

Link to comment
Share on other sites

 

 

Pagaidām kaut kā ir prātā volvo v50, audi a4, tas pats opel astra (kaut gan sievai tas izsauc neaprakstāmu pretīgumu - tieši vārds OPEL) - pa lielam arī viss. Kas notiek pie aziātu ražotājiem - Honda, Toyota - nezinu. Mazda 6 - tā paskatījos, kādas viņas mēdz būtu, kaut kā pārgāja entuziasms.
 

A klase nepatīk?

Link to comment
Share on other sites

Arnis2002

 

 

detaļa, saucās augstspiediena sūknis, remonts maksā kosmosu,

 

ivo - topika autora jautātajiem mašiņiem būs common rail dīzeļi.

Link to comment
Share on other sites

Konstatators

Boņuh

 

Nu labi, labi, nav jau tik traki ar tiem dīzeļiem. Nav taču ārā -30... ja nevar -10 grādos vairs palaist, tad tur nav dīzelis kā tāds pie vainas, bet konkrētā mašīna vai īpašnieka santīm3,14šana - iekšā kreisā zupa, nosprādzis aķis, kvēlsveces pagalam un vēl jūra visādu figņu, kam vienkārši ir jāpievērš uzmanība aukstajā sezonā. Ja to nedara un visam liek nikolaju, tad attiecīgi arī saņem.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Kārtībā uzturēts dīzelis lec un leks gandrīz tādos pašos apstākļos kā benzīna motors (nu ok, zem -20 jau degvielas īpatnības sāk parādīties).

 

Ja aķis bija jāmaina jau pagājušajā ziemā, degvielas filtru "pirms pārdošanas nomainījis" iepriekšējais īpašnieks, tad protams neleks.

Link to comment
Share on other sites

Arnis2002

 

 

kaut gan sievai tas izsauc neaprakstāmu pretīgumu - tieši vārds OPEL


man te sievietes tieši slavēja omegu komforta ziņā.
arī izturības ziņā.

kārtībā uzturētai dīzeļmašīnai tiešām nav problēmu ar startu ziemā. Labots - Arnis2002
Link to comment
Share on other sites

 

 

jo ja nav pieslēgusies turbība,

wut? turbīna nestrādā tikai izslēgtai mašīnai.

Link to comment
Share on other sites

aizmirsti par ražotāju norādītajiem patēriņiem - cikls to mērīšanai atšķiras no realitātes tikpat ļoti kā latvijas labklājība no šveices

 

 

katrams sava pieredze - es braucu ar audi dīzleli un nesūdzos, ka patēriņš īpaši atšķiras no ražotāja norādītā.

 

 

 

autiņiem vairs nedrīkst DPF nahrenizēt.
  par dpf - ir arī manam - drusku stresoju, kas nu būs, bet jau 3 gadus (60k) "nekas nav" :) Labots - Rik0
Link to comment
Share on other sites

Bruketajs

Man ir 2 autiņi- 2000 gada Astra ar 2.2 benzīnu/gāzi un 2009 gada Clio ar 1.5 Japīšu dīzeli (cik skatījos, bez tā DPF).

1. Vidējais patēriņš ar pilsētu Astrai tagad - 12L gāzes/100km (4.8-5Ls)

2. Vidējais patēriņš ar pilsētu Clio - 5.8L/100km (~5Ls)

3. Apkope Clio pie 100k (siksna/ruļļi/ūdenssūknis/eļļa/filtri) - 240Ls

4. Kapremonts Astras dzinējam pie 250k (pēc odometra, bet tā kā pirkts Latvijā, tad domājams ap 300-350k vismaz)(gredzeni, pulēšana, vārstu gumijas,eļļa, filtri) - 220Ls 

5. Dajebkāda lieluma dīzelītis vidēji NEPATĒRĒ 3.xL/100km - tas ir cipars, ko iegūstam ar 5 vai 6 robu braucot pa šoseju ar +- 90km/h un aizturot elpu.

6. Pie dīzeļa apkopju dārdzības, nesaskatu loģiku kliedzieniem, cik izdevīgs tas dīzelīc ir (degvielas zagļus un uzpircējus no LDz un kravas pārvadātājiem palūgšu paklusēt!)

Kaut kā tā veidojas cīpari.

Link to comment
Share on other sites

Kur tā dīze

 

Pie dīzeļa apkopju dārdzības, nesaskatu loģiku kliedzieniem, cik izdevīgs tas dīzelīc ir

 

Kurā vietā tā dīzeļa apkopes dārdzība parādās? Man Škoda dīzeļa vidējais patēriņš 5l/100km, jo man katru dienu jauktais cikls. Vakar bija 4,9 

Labots - ggg97
Link to comment
Share on other sites

man  (auto 2003 gada) 2.0   dīzelim ar tomātu patēriņš ir tāds (braucot 90% pilsētā, weekendā tik cope/dāča) = 6 gados ne reizes nav izdevies palīst zem vidēja 7-8L. ziemā 9 -10. Tā ka mani arī fascinē 3l - 4l-5l  patēriņš 2.0 dīzelim. 6 gados nobraukts - apm. 120 tk. Dzinējam tikai apkopes + kvēlsveces pagājušo gad nomainītas. bet tā remontos, ja sadala uz gadu - vidēju 50ls mēnesī. ritošā, filtri, eļļas. jauns radiators, jaunas bremzes etc un etc.  aķis gan tikai 1x 6 gados mainīts. 6 gados vienīgā reize kad  nevarēja iedarbināt lielajos mīnusos dēļ švaka aķa bet nekad filtru vai sasaluša soļķa dēļ- j agrež - tad lec. Deviela tikai no statoil, neste , šad tad lukoil.  Tā kā es ar nesaku, kadīzelis ir mega dārgāks remontos, bet tas kā paveicas - arī benzīns var  būt jau nokauts. Jā piekrītu - mans ar ziema sila sūdīgi - palīdz kartonka  priekšā radiatoram :D. Tagad braucu ar benzīnu un aujstos rītos patīkamāk ar bendžu kaut nedaudz dārgāk. Dīzelīt ar profilaksei pielaidu šorīt pie - 9, tiesa aķis pēc 4 gada izskatās tāds paguris.



jā uz trases varu dabūt 5l. bet vidējo - nekādīgi. Nu jā man uz jumta stieņi + velo turētāji + velo dažreiz vai kajaks.

Labots - osscar
Link to comment
Share on other sites

Salīdzinot ar to tavu 323F mazdu, ka bija izteikts rūseklis, jaunie auto nemaz tā nerūsēs. Bleķi ir bleķi un nekas tur daudz nemainās. Piemēram VW vispār ir ieguldījis smukas summas tieši virsbūvju ražošanas procesa uzlabošanā.

Tik maziem nobraukumiem gadā (zem 40k) es lietotu dīzeli nenpirktu, ja ņemt auto no salona, tad cita runa.

 

Un ja kādas markas vārds (OPEL) izsauc pretīgumu, pat to auto neizmēģinot, nut ad piedošanu, bet ir jāpērk tas, kas acij tīkamāks, nevis "ekspertu" viedoklis forumos jāprasa. 

 

Latvietim praktiskajam Opel Zafira vai Astra ar dīzeļsirdi ir tieši tas ko vajag ja godīgi.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Tik maziem nobraukumiem gadā (zem 40k) es lietotu dīzeli nenpirktu,

 

Tu vari nepirkt, bet ja kaut ko "gudri postē", tad pamēģini arī pamatot.

Es jau 10 gadus braukāju ar dīzeļiem (~20k) un ne mirkli nenožēloju. Nekādi mistiskie "dīzeļizdevumi" nav patrāpījušies. Bet degvielas ekonomija pret līdzīgas veiktspējas benzīnnieku ir ļoti jūtama.

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

Kur ir ražotāja definētais rādītājs? Reku viens sludeklis, kur džeks saka, šim te universālim pa pilsētu ir 5L/100km dīzeļa pa pilsētu. Vai nu viņš konkrēti muld vai arī tas rādītājs ir tāds pats kā ražotājam - tukšā pilsētā naktī uz Brīvības ielas, kur nav nevienas mašīnas un nospiestu sajūgu. 

http://www.ss.lv/msg/lv/transport/cars/volkswagen/polo/dkggo.html

 

 

katrams sava pieredze - es braucu ar audi dīzleli un nesūdzos, ka patēriņš īpaši atšķiras no ražotāja norādītā.
Labots - Mežavecis
Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share


×
×
  • Izveidot jaunu...