Jump to content

Audio sistēmas skanējuma prioritātes


Darkheart
 Share

Recommended Posts

Gribētos uzzināt, kādām audio sistēmas skanējuma kvalitātēm pievēršat galveno vērību un kas jums šķiet mazāk svarīgs.

 

Mazliet padomāju, un nonācu pie šāda man nozīmīgo kritēriju uzskaitījuma no svarīgākā uz mazāk svarīgo:

 

1) Tonālais balanss un dabiskums.
2) Basa ātrums.
3) Vidu detalizācija.
4) Basa apjoms un dinamika.
5) Precīza skatuves atveidošana.
6) Augšu detalizācija.
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 134
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • osscar

    20

  • Inspektors Caps

    12

  • JDat

    14

  • Darkheart

    14

Inspektors Caps

O, jā - vecā gada audiofīlu pļutka var sākties! :D

 

Ja jau gribi objektīvu topiku, tad sāc ar to, ka izskaidro ko precīzi nozīmē tie Tavi izdomātie "termini".

 

Vēl kas - vai neiedomājies, ka pret akustiku prioritātes varētu būt atšķīrgas no tām, kādas būs pret pastiprinātāju, DAC un citām komponentēm? Un, cik saprotu, sistēmas signālu/trokšņu attiecība Tev vispār nav svarīga? Šņācoša "VEF Spīdola" derēs, galvenais, lai ir "dabiskums"!? :D

Link to comment
Share on other sites

 

 

dabiskums

Uzrakstīji šo, un ar to būtu pieticis, visticamāk.

Te varētu drīzāk pajautāt, cik pedējā laikā esi dzirdējis ko tiešām dzīvu, lai spētu novērtēt to dabiksumu? Nav runa par kaut kādu konci hoķa arēnā.

Link to comment
Share on other sites

man neviens no uzskaitītajiem terminiem neko neizsaka, es vados pēc "patīk/nepatīk/labi skan" kritērijiem. Nu, vēl manā arsenālā ir teksts "kaut kas pļerkst" :)

Link to comment
Share on other sites

7) WAF

 

Bet, ja nopietni, tad man galvenais ir vidi - ja tie nav kārtībā, tad visa sistēma var iet uz poda. Tā kā lietoju austiņas, tad skanējumam ir diezgan dabīga tonalitāte un samērā pieklājīgi rimšanas laiki, bet uz kaut kādu īpašu skatuvi es nemaz neceru. Tad, kad būs skaļruņi, tad varēs par to domāt.

Labots - RudeWolf
Link to comment
Share on other sites

man arī patīk tīri vidi, un nepatīk sibilenece (tā tas laikam saucas) - to labi dzird,kad s burta vietā sanāk kaut kā z ar pieskaņu. Tas par augšām, cik mana auss atšķir uz augšām tieši visvairāk grēko parastie AB/B  pastūži. Nezinu- signālu/trokšņu attiecība protams lielāks cipars labāks pēc papīriem, bet ja piebāžot ausi pie skaļruņa tas nešņāc un nefonē - mani neuztrauc vai tas ir -90db vai -100db.

Man galvenais ir klātbūtnes efekts, kad instrumentāls gabals skan "kā dzīvajā". Kaut ērģeles protmas manas mazās tumbas nevar atskaņot kā biedra Normunda  Linkvitzi :)


[media]

[/media]

 

lūk gabals ar s burtiem. tiesa vajag flacu klausīties :D

Link to comment
Share on other sites

Tā svilpšana S burtiem un mazajām bungām parasti rodas rezonanšu dēļ, kas rada pīķus attiecīgajos frekvenču apgabalos. Manai sistēmai par laimi ar to problēmu nav, bet pagāja ilgs laiks, kamēr tiku galā.

 

Ir gan atsevišķi ieraksti, kas ļoti grēko šinī sakarā.

Link to comment
Share on other sites

alusbundza

mana prioritāte: ja ir baļļuks , tad nedrīkst skanēt pa klusu ,bet invalīdi nav pieļaujami,

ikdienā klausos radio fonā un par super kvalitāti neuztraucos 

Link to comment
Share on other sites

tā pat nav svilpšana, bet gan tā kad tas s  burts skan tīri un bez nekādām blakus harmonikām. šo gabalu esmu atkodis, un izmantoju auss testiem CD ripuli.  vai arī šo kur ir kontrobass etec, :

šie mani testa gabali parasti + vēl daži

[media]

[/media]
Link to comment
Share on other sites

Man arī šķiet, ka tas, kā pašam patīk, ir visbūtiskākais kritērijs. Galu galā - kāda vispār ir audiotehnikas jēga? Tikai jau tāpēc, lai varētu gūt baudu no mūzikas klausīšanās. Mūzikas, nevis tehnikas. ;)

 

Tāpēc IMHO nav jēga aizrauties ar "perfektākās tehnikas" meklēšanu. Pie kaut kādas robežas (un tā nemaz nav šausmīgi liela) katrs nākamais solītis pretī labākai kvalitātei, nāk par nesamērīgi lielu lēcienu cenā. Un, protams, audiofīlu galā atrodas visi sudraba vadi, magnētiski iekārtie atskaņotāji, u.c. pūšļotāju cienīgie risināumi. :)

 

Izvēlies savu budžetu, salīdzini iekārtas šajā rajonā, un paņem to, kura Tev patika vislabāk. Tici man - vēlāk nenožēlosi, ka nepaņēmi citu. :)

Link to comment
Share on other sites

Man pirmais un nozīmīgākais kritērijs ir lai skan kā "dzīvajā" t.i. klātbūtnes efekts, neuztrauc ja gadās kāds lieks Ssss (sibilance), starp citu jaunais Patricia Barber albums ar šo nedaudz grēko. Pārsvarā "nopietno" mūziku klausos ar Sennheiser HD600 austiņām. Nezinu, cik būtu jāatdod par skandām, lai panāktu līdzvērtīgu skanējumu, piemēram tādu pašu basa ātrumu un tonālo dabiskumu.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Man arī šķiet, ka tas, kā pašam patīk, ir visbūtiskākais kritērijs. Galu galā - kāda vispār ir audiotehnikas jēga? Tikai jau tāpēc, lai varētu gūt baudu no mūzikas klausīšanās. Mūzikas, nevis tehnikas.

 

tā ir, bet kad pierodi pie tāda skanējuma kāds tev patīk (neteikšu labs vai ideāls) - tad citu nevari paklausīties jo neskan. es vienu laiku braukāju bez mūzikas auto jo paneli maģim biju pasējis, kad ieliku - sapratu ka vispār neskan standarta auto sistēma. tāpat kā datortumbas izmantoju tikai skaipam. JA nav ar ko salīdzināt tad skan viss. es cenšos klausīties tikai mājas sitēmu + bbc vai ziņas mašīnā jo nespēju to par mūziku saukt kas tur nāk ārā. Vai man kolēģi, kuri darba auto sagriež defaultā bass+6 un trable + 6 :D

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

NU nezin, par to basa aatrumu arii ir dazhaadi, redz, ja ir paaraak aatrs un tiirs bass, tad probleema ir taa, ka reaali jau vinju nemaz nedzird, tos 30-40Hz un tad leenaaks maajas hifi liekas subjektiivi patiikamaaks ....Domaaju ka darkheartam ir taa probleema, kad 95% klausiitaaju atziimees, ka vinjiem zemais bass skan suliigaak. ar austinjaam vareetu buut otrs efekts , kad zemajaa galaa tonaali ir kaapums , jo ja taads nebuutu, tad taas uztveres tajaas F arii nebuutu. Man personiigi svariiga ir draiva/ tesiena sajuuta muuzikaa, un taadu nevar iedot neviena austinja, un  taapat arii liela dalja maajas akustiku saprotams ka skan diezgan piezemeeti

Link to comment
Share on other sites

nu nevaru Kevinam nepiekrist - tā ir lai dabūtu reālu klātbūtnes draivu kaut jau pieminētajām ērģelēm vai kontrobassam, vajag fizisko izmēru, telpu un jaudu. Kas diemžēl man nav pieejams.

Link to comment
Share on other sites

Vēl viens interesants fakts - cilvēka ausij jebkura skaņa liksies "labāka", ja tā būs gluži vienkārši skaļāka. Tā mēs esam uzbūvēti. To der atcerēties gan izvēloties sistēmu, gan pēcāk atskaņojot mūziku uz tās. Tikai neaizmirsti, ka pārāk skaļa skaņa ilgstošā laikaposmā var arī neatgriezeniski sabojāt ausis. ;)

tā ir, bet kad pierodi pie tāda skanējuma kāds tev patīk (neteikšu labs vai ideāls) - tad citu nevari paklausīties jo neskan.

Tur jau tā lieta. Cilvēka ausis ir tik šausmīgi neprecīzs, subjektīvs, un viegli apmānāms instruments, ka:
  • To nevar izmantot, lai objektīvi salīdzinātu 2 sistēmas, un pateiktu, ka A ir labāka par B;
  • Sistēma ar labākiem tehniskajiem parametriem var arī subjektīvi izklausīties sliktāk, tāpēc, ja gribi sistēmu izvēlēties priekš sevis, tad tehniskie parametri var kalpot tikai kā vadlīnijas, bet ne kā kritēriji. Tikai, kā jau teicu, šeit jāuzmanās, lai kāds Tev neietirgo placebo. Labāk izvairīties no superdārgajām lietām.
Link to comment
Share on other sites

nu es saprotu,ka sistēma šinī gadījumā nav plastmasas kinozāle vai datortumbas . Sistēma , kura var skanēt imho sastāv no DACA (mūsdienās), pastūža un akustikām. Kopumā tas cipars ar ko var sākt ir Ls 500 minimums.  Neiet te runa par 10 štukām. Bet pāris gan savāksies.


Protams, tas nenozīmē,ka iztērēt nevar vairāk. Imho vairums no šī topika postētājiem ir audio sistēmas ap 1kls +- aptuveni Un ja cilvēks investē audio lietās, tad pieļauju, ka viņu interesē kā skan, nē nu ja daudz naudas, var arī neinteresēt - iesaiņojat man dārgāko :D


tobiš gribēju teikt, ka Vilx runā kaut kā vispārināti. Man vārds mūzikas baudīšana nesaistās kopā ar dator tumbām vai kinozālēm. Kas ir sistēma A un kas B  tavā dalījumā. es domāju ka šajā topikā izsakās biedri, kuri mēģina saklausīt atšķirības.


Par ātro basu - man arī lēnais , paplūdušais patīk labāk ( tagad lampu klausos) nekā ātrais ko no traņu pastūža ar augstu DF var izspiest. Bet tas varbūt tāpēc,ka manas tumbas zem 35-40 hz nevelk. Bet nu tas gaumes jautājums. Saprotu ka jēdzīgu ātru basu no savām skandām nevaru sagaidīt.

Labots - osscar
Link to comment
Share on other sites

 

 

lai dabūtu reālu klātbūtnes draivu kaut jau pieminētajām ērģelēm vai kontrobassam, vajag fizisko izmēru, telpu un jaudu. Kas diemžēl man nav pieejams.

Aizej uz baznīcu un būs tev. Vēl aizvakar biju vienā nelielā baznīcā, un tieši uz koncertu. Bija 6 pūtēji vēl. Pipūta to zali tā, ka neviena sttandrat mājas sistēma līdzi netiks.

Link to comment
Share on other sites

es uz baznīcu neeju.  Pagaidām par to baigi nedomāju, bet pamazām iezogas doma par linkvitzu būvēšanu. :D 

Link to comment
Share on other sites

Raimonds1

Vēl ir tāda lieta, ka daži tad, kad gari un plaši pārspriests par visu to toņu daudzveidību, basu skaņu, labajām augšām, uzgriež to pastipinātāju uz 90% jaudas un tad klausās :)

Link to comment
Share on other sites

Stepselis

 

 

... cilvēka ausij jebkura skaņa liksies "labāka", ja tā būs gluži vienkārši skaļāka. ...
 

Tas nu gluži nebūs tiesa! Tā varētu būt, ja skan daudzmaz kvalitatīvi, un arī tikai līdz zināmam līmenim.

Bet ja skaņa ir štruntīga, tad skaļums būs tikai par sliktu.

Link to comment
Share on other sites

No man svarīgākā uz mazāk svarīgo
1) Tonālais balanss un dabiskums.
4) Basa apjoms un dinamika.
3) Vidu detalizācija.
2) Basa ātrums.
6) Augšu detalizācija.
5) Precīza skatuves atveidošana.

 

Vēl viens interesants fakts - cilvēka ausij jebkura skaņa liksies "labāka",

Daļēji jau taisnība ir ja vien skaļums neizkropļo skaņu/aparatūra nevelk kā jau stepselis teica.
Link to comment
Share on other sites

Darkheart

 

 

O, jā - vecā gada audiofīlu pļutka var sākties!   Ja jau gribi objektīvu topiku, tad sāc ar to, ka izskaidro ko precīzi nozīmē tie Tavi izdomātie "termini".
 

 

Nu vai zini... nekā dziļi specifiska tur ar tiem terminiem nav, un gandrīz jebkurš, kurš ieklausās, sapratīs, bet nu labi:

1) Tonālais balanss - frekvenču diapazona vienmērība, augšu/vidu/apakšu saskaņotība, lai kaut kas neskan nedabiski par daudz vai par maz. Dodu priekšroku taisnai līknei vai vismaz bez nevienmērībām plašos frekvenču diapazonos. Dabiskumu šeit liku klāt, jo lielā mērā tas ir atkarīgs no daudzmaz pareizas frekvenču līknes. Galvenais kritērijs man šeit ir vokālu skanējums. Tiesa gan, ar taisnu frekvenču līkni te parasti ir par maz, visu prieku var izjaukt neveiksmīga skaļruņu salāgotība, filtru dizains, harmoniskie traucējumi gan skaļruņu, gan pastiprinātāja/DAC posmā vai pat telpas atstarojumi.

2) Basa ātrums. Angliski šo parasti apzīmē ar "transient response". Tā ir skaņas signāla impulsu korekta atveidošana laikā, lai skaņas impulss beidzas tad, kad tam jābeidzas, nevis tiek izstiepts tā, ka saplūst ar nākamo impulsu. Skaļruņa gadījumā, piemēram, to nodrošina magnēta spēja laicīgi apstādināt difuzoru, lai īstajā laikā atveidotu nākamo impulsu. Mūzikā šo pārbaudu ar gabaliem, kuros ļoti ātri tiek dauzītas bungas. Man ir svarīgi dzirdēt katru uzsitienu, un tie nedrīkst skanēt paplūduši vai mīkstināti.

3) Vidu detalizācija. Īsti nezinu, kā lai šo saprotamāk paskaidro. Praktiski pārbaudu ar vokālu un akustiski instrumentālo mūziku, kur visam jāskan tīri un dzidri. Ļoti svarīgs šeit ir zems trokšņu un kropļojumu līmenis visos skaņas signāla ceļošanas posmos.

4) Basa apjoms un dinamika. Man šis nav vienkārši tonāli "uzskrūvēts" bass. Drīzāk tā ir fiziska basa klātbūtnes sajūta, kur zemās frekvences skan tīri, dabīgi, nesaspiesti un bez liekām pieskaņām. Manuprāt, šeit svarīgs skaļruņu kopējais laukums un mijiedarbība ar telpu.

5) Precīza skatuves atveidošana. Tas ir tas pats, kas stereo attēls - instrumentu un vokālu izkārtojums klausītāja priekšā. Dažiem instrumentiem jāskan tuvāk, citiem tālāk, novietotiem vairāk pa kreisi vai pa labi, vokāls parasti centrā. Tumbām kā skaņu avotiem ir "jāpazūd" un skaņai jāskan pirms/aiz tām, pa vidu un apkārt. Te palīdz šauras tumbas un skaļruņi ar vienmērīgu virziendarbību.

6) Augšu detalizācija. Niansēta augšējo frekvenču atveidošana un virstoņu tīrība. Pārsvarā manāms ierakstos ar stīgu instrumentiem vai sīkiem zvaniņiem, kur bez pamattoņa ir arī bagātīgi virstoņi, kur nepieciešami augstas izšķirtspējas augstfrekvenču skaļruņi un ļoti zems skaņas avota trokšņu un kropļojumu līmenis. 


 

 

Vēl kas - vai neiedomājies, ka pret akustiku prioritātes varētu būt atšķīrgas no tām, kādas būs pret pastiprinātāju, DAC un citām komponentēm?

Sistēmu klausos kopumā, nevis atsevišķi, ja vien nav doma testēt kādu atsevišķu komponentu, salīdzinot to ar citu. 

 

 

 

Un, cik saprotu, sistēmas signālu/trokšņu attiecība Tev vispār nav svarīga? Šņācoša "VEF Spīdola" derēs, galvenais, lai ir "dabiskums"!?

Šņācošu sistēmu uzskatu par defektīvu, tā nav vērtēšanas vērta. Neesmu dzirdējis nevienu hi-fi sistēmu, kura šņāktu, ja vien neuzgriež ļoti skaļi un neizslēdz mūziku uz brīdi un neliek ausis pie pašiem skaļruņiem. Es šobrīd, piemēram, no skaņas kartes signālu nelaižu caur priekšpastiprinātāju, bet lietoju -18 un -30db klusinātājus (http://www.ebay.co.uk/itm/Attenuator-RCA-to-RCA-connector-pi-network-from-6dB-to-50dB-updated-/380658459431?pt=UK_Computing_Sound_Vision_Audio_Cables_Adapters&hash=item58a1032327). Ja padod pilnu signālu no kompja, nevar to dzirdēt, pat pieliekot ausi pie skaļruņa.


 

 

Uzrakstīji šo, un ar to būtu pieticis, visticamāk.

Nebūtu gan. Dabiskuma sajūtai man bieži vien nav nepieciešama ne izcila detalizācija, ne spēcīgs bass vai smalkas vibrācijas augšās. Arī precīzs instrumentu izvietojums nav tik būtisks.

Lai gan visplašākajā nozīmē "dabisks" varētu nozīmēt to visu kopā, šajā gadījumā to lietoju šaurākā nozīmē.

Tādi vispārīgi raksturojumi kā "patīk"/"nepatīk" īsti neko nepalīdz sistēmas komponentu izvēlē, ja vien nav iespējams visu pēc kārtas empīriskā ceļā pārbaudīt. Ja es gribu uzlabot savu audio sistēmu, es skaidri apzinos, ko tieši skanējumā vēlos uzlabot un kādas izmaiņas to nodrošinās.

 

 

Te varētu drīzāk pajautāt, cik pedējā laikā esi dzirdējis ko tiešām dzīvu, lai spētu novērtēt to dabiksumu? Nav runa par kaut kādu konci hoķa arēnā.

Pietiekami daudz akustisku koncertu, arī bez elektriskas pastiprināšanas, kā arī dalība tautasdziesmu dziedāšanā, un nedomāju, ka pat gadu vai vairāk neapmeklējot koncertus, manas ausis notrulinātos.

Link to comment
Share on other sites

Konstatators

Neiedziļinoties audiofīolistiskajā terminoloģijā, varu teikt, ka man subjektīvi ļoti nepatīk skanējums ar švakām, izplūdušām augšām un/vai to detalizāciju. Tas protams nenozīmē, ka trebble ir uz max, nebūt ne, bet bišķi piepacelts tas gals ir. Vot - man tā patīk un ja kādam nepatīk, ka man tā patīk, var ņemt un iet ievērties durvīs un nemaz nesākt man TE demagoģēt "audiofīlistisko pļutku" ( © Caps) par to ka TĀ NAV PAREIZI un ka tas izčakarē visu akūno dabiskumu...

 

Ar basu savukārt ir otrādies, bieži man tas ir nogriezts diezgan nost, it sevišķi vakaros un fona muzonam.

 

Pēc šiem abiem var tīri labi izsecināt, ka direct režīms man ne sevišķi saista.

Labots - Konstatators
Link to comment
Share on other sites

Darkheart

Konstator, tas, ka Tu augšas pagriez uz augšu un basus mazāk, nenozīmē vēl, ka Tev frekvenču līkne telpā ir ar mazinātu basu un paceltām augšām. Telpas ietekmē zemais gals mēdz pacelties un, neesot uz asīm, augšas parasti strauji krītas. Iespējams, ka beigās Tev ar to koriģēšanu frekvenču līkne klausīšanās pozīcijā kļūst taisnāka.

Link to comment
Share on other sites

phe...

man... tā vismaz liekas... svarīgākais ir detalizācija, neskaitot augšas apakšas vai vidus... kopumā... patīk saklausīt mūzikā sīkas nianses - skrapstienus, klikšķus, atbalsis utml... protams, ir runa tikai par tām niansēm, kas jau ir ierakstā, nevis pieģenerētas klāt atskaņojot... :D

lai būtu t.s. detalizācija, kvalitatīvi jāizpildās visam audio traktam, sākot ar DAC (izņemot gadījumus, kad tiek lietots analogais ieraksta nesējs), pastiprinātāju un skandām...

IMHO lielākā bēda ir ar skandām, kvalitatīvi dzelži tiešām maksā ļōti dauc... kvalitatīvu elektroniku mūsdienās nav problēma iegūt/uztaisīt par samērīgām naudiņām...

pašam nākas samierināties ar DACu/austiņu pastiprinātāju un samērā labām (lai arī ne ideālām) austiņām... labas akustiskās sistēmas man ne tikai nav iespējas iegādāties, bet arī nolikt tās nebūtu kur.. :D

 

Vēl viens interesants fakts - cilvēka ausij jebkura skaņa liksies "labāka", ja tā būs gluži vienkārši skaļāka. Tā mēs esam uzbūvēti.

 

ū-jē... es neesmu cilvēks... man kāreiz labāk patīk pieklusināta mūzika, tāda ap normālas sarunas līmeni... lai arī cik kvalitatīva aparatūra būtu, skaņas līmeņi virs 100dB (končos bieži vien bliež pāri 110dB), liek manām ausīm sadzirdēt tikai troksni, detaļas tiek pazaudētas... tas, iespējams, ir tāpēc, ka man pieejamā aparatūra vienmēr ir bijusi zemākās klases un, pagriežot skaļāk, ģenerējusi neizmērojama līmeņa kropļojumus... tādējādi ausis pieradušas ieklausīties tieši mērenā skaļumā skanošā mūzikā...

P.S. par cilvēka dzirdes īpatnībām esmu lasījis, taču kaut cik uz savām ausīm varu attiecināt tikai loudness funkciju... lai gan, visticamāk, ar ausīm man viss ir kārtībā, pie vainas ir signāla apstrādes algoritmi smadzenēs.. :D

 

1) Tonālais balanss un dabiskums. - "dabiskums" veidojas no labas detalizācijas un tonālā balansa kopuma... un arī no pāra harmonikām...  :)

2) Basa ātrums. - detalizācija...

3) Vidu detalizācija. - ... :)

4) Basa apjoms un dinamika. - tonālais balanss + detalizācija... bet jā... man patīk viegli piepacelti un pēc iespējas nedunoši basi...

5) Precīza skatuves atveidošana. - par šo, manuprāt, visvairāk atbildīga ir pareiza signālu fāze... bez detalizācjas arī fāzes nebūs kārtībā, lai gan detalizācija automātiski nenodrošina pareizas fāzes...

6) Augšu detalizācija. - ыыыыы...

 

 

 

btw... kāds ir pamanījis, ka šovakar Ziemassvētku vakars?... Priecīgus visiem! :)

Labots - Athlons
Link to comment
Share on other sites

jā un lai visiem tik skanīgas augšas un vidi cik ātrs un atsperīgs bass :D priekā!

Link to comment
Share on other sites

Sveiciens svētkos !

 

Kamēr sieva cepa un šmorēja, izmantojupāris stundas "brīvsolim" uz "HighEnd collection" salonu, lai paklausītos Sonus Faber Amati Futura.  Skandas tiesām skaistas kā mākslas darbs, un skanējumu ir vērts paklausīties. Tajā varēs saklausīt daudzas Darkhearta minētās prioritātes. Iesaku visiem, kuriem skaņa, mūzika un tās kvalitāte ir hobijs un aizraušanās, iegriezties un paklausīties. Arī elektronka, kura darbina Amati nešņāc, nekropļo un nesprakšķ kā veca Spīdola  :).

Lai miers mūsu mājā un laba skaņa!

 
Link to comment
Share on other sites

Konstatators

Jā, nu tiešām Ziemassvētku brīnums un šoks, McIntosh'i redz, nešņāc un nesprakšķ... Labs vecgada humors!

 

Bet vienalga, būtu Rīgā, diez vai ietu. Jo vienīgais, ko es varētu konstatēt ir tas, ka man mājās esošā budžeta malka tiešām ir nekas cits kā malka un pēc tāāādas sistēmas noklausīšanās, savējo mājās es vairs paklausīties nespētu + ilgtermiņa finansiālajiem plāniem fail - jo tagad prioritātes būtu jau citas, kur sakasīt n štukas tuNbām un pastūžiem... :grin:

 

ir tāds teiciens, ko mamma nezin, par to mammai sirds nesāp! :)

Link to comment
Share on other sites

 

 

un pēc tāāādas sistēmas noklausīšanās, savējo mājās es vairs paklausīties nespētu

 

Nav tik traki, konstatator. Man pietiek ar dažām dienām , lai "nomierinātos"...

   Bet redzes lokam un "listening experience" iegūšanai  visai noderīgi šad tad arī dārgas sistēmas paklausīties, jo sevišķi tādus visai eksluzīvus ražojumus kā Amati. Saloni parasti nevar atļauties tādus izstrādājumus turēt pārāk ilgi- naudai jākustas...

Link to comment
Share on other sites

nu nav jau tā , ka viss no tā high end  skan super labi :D vajag ar vēsu prātu izvērtēt....ir lietas par ko ir vērs maksāt, bet ne jau par visu audiofīlu h...nju.

Link to comment
Share on other sites

Oscar, tēma jau nav par to, ka 

 

viss no tā high end  skan super labi
. Runa iet par Darkheart minētajiem, ne katrreiz nomērāmajiem skanējuma vērtējuma kritērijie:

 

 

 

1) Tonālais balanss un dabiskums. 2) Basa ātrums. 3) Vidu detalizācija. 4) Basa apjoms un dinamika. 5) Precīza skatuves atveidošana. 6) Augšu detalizācija.

 

Man piebilde bija par to, ka ja ir iespēja paklausīties kaut ko virs vidējā līmeņa, tad kādēļ gan to neizmantot. Tev ,kā DIY entuziastam tas arī nenāktu par sliktu, Var būt, patiešām, Tavi izstrādājumi maksājot n-reizes mazāk skan tikai mata tiesu sliktāk. 

Link to comment
Share on other sites

 

 

Arī elektronka, kura darbina Amati nešņāc, nekropļo un nesprakšķ kā veca Spīdola

Tad jau droši vien tām tuNbām bass beidzās pie 100Hz! :p

Link to comment
Share on other sites

Konstatators

Luke

 

Un par topikstartera tēmu tev tiešām nekā nekā nav ko piebilst?

 

Es saprotu, man arī baigi nagi niezēja kaut ko ne pa tēmu iepļūtīt attiecībā uz dažu labu postu, bet nu tas viss agri vai vēlu novedīs pie kārtējiem apvainojumiem un audio jomas topiks, (kā Drunks reiz izteicās), kārtējo reizi pārvērtīsies par miskasti un beigās nekas cits neatliks, kā slēgt.

Link to comment
Share on other sites

Konstatator, vai atceries, reiz Tu teici, ka JJP tādas tēmas aļa "kādu audio sistēmu ieteiksiet par dažsimt latiem" nelasa? Izrādās, ka lasa gan! :D

Nu pēc otrajiem diviem topika komentiem tā tik tiešām varētu padomāt, ka šis būs "kārtējais" audio topiks..

A pa tēmu runājot, topika starteris bija gudri mēģinājis aprakstīt, kam būtu jāpievērš uzmanība, kad aiziet klausīties Sonus Faber tumbas. No šīm topika sācēja 6 uzskatītiem punktiem mani personīgi ne maz neizbrīna, ka viņam 5.tais punkts ir punkts Nr.5  Trešo un sesto punktu es būtu apvienojis vienā. Nez vai septītais punkts būtu basa detalizācija?

Nenosaukšu punktu secību kā ir "pa manam". Vienīgi zinu, ka, ja kāda punkta iztrūkums ir pamanāms, imho, tad ir bik stuubi..

Par to, kādu audio sistēmu es gribētu; Man viens čomaks roka fans saka, ka kārtīgam vecim mājās ir jābūt vismaz 3 audio sistēmām. Viņam sanāca, ka mājās jābūt 1. stūdīju monitoriem, lai varētu sajusties kā ierakstu inženieris, 2. piemēram, open baffliem ar vismaz 97+dB jūtību, 3. sistēmai, kur ģitārists (neatceros kā viņu sauca) uzmauc pa giču, lai ir tāds draivs, ka tirpas pār muguru noskrien. Es gan neesmu roka fans, bet es arī gribētu vismaz trīs sistēmas, kura katra skan dažādi (un tas ne būt nenozīmē, ka tikai viena no tām atbilstu objektīvi nomērāmiem un Darkhearta aprakstītajiem parametriem). Tādas manas vēlmes ir ne tikai tāpēc, ka uzskatu, ka vai nu nav, vai arī es nekad nevarēšu atļauties sistēmu, uz kuras vienlīdz labi skan jebkura žanra mūzika, bet gan arī tāpēc, ka visu laiku klausīties vienu un to pašu sistēmu man apnīk. Nu tā kaut kā īsumā..

Link to comment
Share on other sites

A man tā arī sanāk, dzērājsistēma un vienkārši filmām - Logitech Z906, a vasarnīcā platēm, ps3, mūzikai pie kamīna vai retām pasēdēšanas balītēm - Denon resīvers kopā ar q accoustics un heco tumbām... un laikam man zilonis uzkāpis uz auss, bet kad paklausos "kruto" komplektu a pēctam juutuub video uz logitech, nemaz nejuutos taa, ka jaizsleedz aaraa uzreiz buutu tas logitech, jo kropljo, nav hamronijas bla bla bla...  vienkārši apzinos kam katrs komplekts ir domaats.... vieniigi parkapjot citaa mashinaa kura nav nopakota kaa w140 un nav visi tie Bose skalrunji, tur gan nepaatiiik, laikam man mashiina tas skaneejums ir svariigaas un tur atskiribas ir manaamaakas....

Link to comment
Share on other sites

No Darkheart dotajiem parametriem pēc svarīguma sarindoju šādi
 
1) Vidu detalizācija.
2) Augšu detalizācija.
3) Basa apjoms un dinamika.
4) Tonālais balanss un dabiskums.
5) Precīza skatuves atveidošana.
6) Basa ātrums.
 
 
Esošajām KEF 90to gadu beigu plauktiniecēm ir ļoti skaidri vidi, varbūt ne tonāli balansēti (nedaudz izcelti) taču man patīk kā skan, it īpaši akustiskā mūzika, dzīvie ieraksti. Augšas ir tīras un skanīgas, trīsstūris, šķīvji, Dž. Hendriksa ģitāra skan skaidri un dzidri, varbūt nedaudz kolorīti, jūtība ir laba. Tomēr pēdējoreiz klausoties Traviatu (dabiskā skaļumā) uz vienas no augstākajām notīm vienai skandai iezvanījās pīkstulis. :( Iepriekš neko tādu novērojis nebiju, nezinu- uztraukties vai ne.
 

Basa ātrumu esmu ierindojis zem apjoma un dinamikas, jo ar plaukta akustikām, manuprāt, visu dabūt nevar. Man patīk, ka bass IR. Un ir tieši tik daudz, lai nenomāktu pārējos instrumentus un svarīgi, lai tas būtu dziļš. Tā kā tas nevar būt ātrs un fiziski jūtams vienlaicīgi midbasa diametra/gājiena/plauktinieces tilpuma dēļ, jāizdara kompromisi. Es izvēlos apjomu un dinamiku (dziļumu un skaļumu). Pēc papīriem šīm pašām KEF rāda 39Hz pie -6dB, skuj viņu zin cik ir patiesībā. Basa ātrums man ir otršķirīgs, jo es gluži vienkārši ātru mūziku neklausos (ātrs roks, elektronika, dubstep). Ir man otrs plauktinieču pāris Mission. Tām pie tā paša diametra midbasa un +2l tilpuma bass ir "savilkts" un ātrs, taču trūkst sulīguma.

 

Skatuve - nu džeza kvartetos, kvintetos mākslinieku lokalizāciju telpā noteikt var labi, taču simf. orķestra gabalos ir kā ir. Nav tā, ka skandas pazūd telpā, bet tur jau desmit+ faktori var to ietekmēt.

 

Atvainojos par palagu. Karstvīns :)

 

Ko kurš tagad uz ziemassvētikiem klausās? Man jau otro apli iet E.Kleptona "Unplugged" Vispār pēdējo nedēļu uz aukstiskajām ģitārām esmu panesies-  blūzs, folks, brazīļi.. :D

Labots - nezinīc
Link to comment
Share on other sites

NeticuNevienam

Rakstu vērtējumu pēc savas saprašanas, nevadoties pēc Darkheart skaidrojuma (tofika ~ vidū)

Man svarīgākie ir šādā secībā - 5; 6; 3; (2;4) un pēdējais kā jau novārtā 1  (tas pēc maniem ieskatiem)

 

1) manā skatījumā paliek novārtā, jo dabiskums un tonālais balanss ir tās lietas, kas vairāk atkarīgas ne no sistēmas ka tādas, bet no ieraksta kvalitātes, ierakstīšanas process!

2) 4) lieku zem viena atslēgvārda - dinamiska skaņa - manuprāt, ja no flat stāvokļa grūž augšā zemo galu vēl un vēl, tad dinamiskums samazinās, bet basa apjoms ir lielāks (bet izplūdis) un otrādi, arī, protams, līdz robežai, kad basa vairs nav, tad patiesībā nav arī nekāda dinamiskuma....nu kā, lai izskaidro? Tas ir viens un tas pats, tikai ar balansēšanas iespēju! Te arī mūzikas stils spēlē lielu lomu!

3) Vidus - nu šis manuprāt ir svarīgi, tam ir jābūt notrāpītam, gan ierakstā, gan filtros skandās, jo liela daļa instrumentu un vokālu tiek atskaņoti šajā diapozonā, un pieregulēt katru frekvenci ir grūti - ja nav, tad nav!

5) skatuve - nu šeit ne tik ļoti daudz sistēma spēlē to lomu cik tiešām pati skatuve - skaļruņu izvietojums un klausītāja atrašanās vieta ir svarīga - ne tik daudz tehnikas parametri.

6) augšas ir svarīgas, pat ļoti, īsti skaidrojumu par šo nevaru sniegt, bet saprotu to es tā - pārsātināt nedrīkst, būs kā gaterī. Samazināt zem esošā (ierakstā) varētu tikai, ja gribas iegriezt ručkā un tieši augšas ir tās, kas taisa to troliņu. A tā, samazinot sķiet, ka zūd tiešā mūzikas uztvere - nu ķipa kaut kas fonā skan, kā būvlaukumā visādi trokšņi, bet vēlme saklausīt kaut ko pazūd uzreiz!

 

Runājot par klausāmajām sistēmām - mājās nekā cienīga šeit ierakstīšanai nav, autiņā arī ne - pievienojos te iepriekš vienam biedram - autiņā mūziku praktiski neklausos!

 

Gaišus svētkus visiem klausītājiem - fanātiķiem, fetišistiem, youtūbistiem, mp3šņikiem, dj`iem un visiem citiem! :punk:

Link to comment
Share on other sites

Nu palabojiet,

vai galvenais nav pareiza akustiskās sistēmas izvēle?

Ja mājās katru dienu ROCK tad attiecīgi basiem jāspēj iekustināt gaisu tajā telpā kur jāklausās music.

Protams arī nav mazsvarīgs aparāts kas tos basus kustina,ja nepietiks jaudas tad lai iekustinātu basus neskanēs nekas cits.

 

p.s. varu arī kļūdīties,bet esmu to pārbaudījis uz savas ādas.

Link to comment
Share on other sites

 

 

vai galvenais nav pareiza akustiskās sistēmas izvēle?

Svarīgs ir viss. Ar ko roks atsķiras no jebkuras citas mūzikas. Ne ar ko, jebkurā mūzikā var būt frekvences no 20Hz-20kHz un vēl plašāk. Dažādas, vairākas skaņas vienlaikus, dāžādos līmeņos, iemiskētas dažādās vietās uz nosacītas skatuves un tml.

Tas, ka kādam ir kaut kāda īpatnēja gaume uz to, kā tiek atskaņošanas laikā pārveidots ierakts, tā jau ir cita lieta.

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share


×
×
  • Izveidot jaunu...