Jump to content

FMS Horizon migrācija uz EUR


Ronalds
 Share

Recommended Posts

Viens no maniem klientiem lieto šo grāmatvedības sistēmu,

Vasarā atnāca vēstule no viņiem par to ka jāizvēlas kuru variantu pārejai uz EUR klients gribēs.

 

Vai nu būs bāze kas atbalstīs 2 pamatvalūtas (dārgāks variants, precīza cena nebija norādīta)

Vai no 2014 gada būs jauna bāze ar EUR valūtu un būs jāpārnes dati no vecās bāzes uz jauno.  

 

Domājām ka derēs jauna bāze un izvēlējāmies lētāko variantu -  jauna EUR bāze. Vēl jo vairāk - dārgākā varianta cena nebija zināma. 

 

Tagad ir izveidota jauna bāze. Ir instrukcijas kā pārkopēt sarakstus (klienti, nomenklatūras utt) caur exceli. (es gan pārkopēju ar sql skriptiem) 

Bet lai normāli turpinātu strādāt ir nepieciešams pārkopēt neapmaksātos rēķinus no pagājušā gada.

 

Lieki runāt ka pārnest caur exceli nevar - rēķini ir divu līmeņu saraksti (galviņa un pildījums ar precēm) 

Ar standarta SQL Managment Studio rīkiem arī nekas nesanāk, jo nav jāpārnes visi rēķini, bet tikai neapmaksātiem....

 

Divu valūtu versijai ir tūlis datu pārkopēšanai/konvertēšanai. Bet nekā nav (vismaz oficiāli pieejami) klientiem kas paņēma pārejas variantu "jauna bāze"

Citas grāmatvedības sistēmas piedāvā automātiskos rīkus pārejai uz EUR, bet viena no dārgākajām grāmatvedības sistēmām nepiedāvā.... 

Zvanīju konsultantam, bet pilnīgi bezjēdzīga laika šķiešana - vai nu viņš nezina kā pārnest rēķinus vai nestāsta. 

Sanāk ka nabaga grāmatvežiem neapmaksātie rēķini jāvada ar roku - bet šādu rēķinu ir simtiem... Grāmatvede ir vienkārši sajūsmā... 

 

Īpaši neceru, bet tomēr - varbūt kāds zina kā pāriet normāli uz eur iekš fms horizon, ja ir divu bāžu pārejas variants. 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

ronalds_

Man ir viens tāds muļķīgs jautājums. Kāpēc pirms euro netika izanalizēta un notestēta rēķinu pārnešana? Parasti tas ir viens no smagākiem punktiem, jo rēķiniem velkas līdz kaudze papilddatu līdz ar visiem grāmatojumiem u.c. lietām, kas liek izvēlēties ceļu esošo bāzi konvertēt nevis svaigā bāzē migrēt datus.  Tā kā esmu redzējis Horizon rēķinus SQL, tad grāmatvede ātrāk visus rēķinus savadīs, nekā tiks korekti visi vecie rēķini ieimportēti.

 

Šitais nav korekts apgalvojums. Citām grāmatvedības sistēmām (piemēram, CRM, NAV, AX) ir rīki un metodes atkarībā no izvēlētā scenārija - konvertēt bāzi un/vai pievienot papildvalūtu un koriģējot visur aprēķinus un izdrukas formas. Visi rīki bija no jauna izstrādāti un nekāds standarta tūlis dabā šīm lielajām sistēmām nedarbojas.

 

 

Citas grāmatvedības sistēmas piedāvā automātiskos rīkus pārejai uz EUR,
  Labots - Mežavecis
Link to comment
Share on other sites

Vispār jau apkalpojošai firmai tas bija jāzin, ka būs rēķini kuri nav iegrāmatoti un tie jāpārceļ, jāpārvērš uz eiro un jauno datubāzi.

 

Kaktu kantoris apkalpo jūsu horizonu.

 

Līdzjūtiba grāmatvedim.

Labots - Fruzz
Link to comment
Share on other sites

Un tas kaktu kantoris nekaunas plēst 35ls + pvn stundā par saviem pakalpojumiem.....

 

Vienam citam klientam migrēju tildes Jumi - pēc instrukcijas palaidu Wizardu un pēc pāris minūtēm visi atlikumi bija pārkonvertēti uz EUR un pārnesti uz jaunu bāzi. 

 

Te izskatās ka grib nokāst piķi par konsultanta pakalpojumiem.

Link to comment
Share on other sites

versatile

Pārnest visus rēķinus, dzēst neapmaksātos?

Varbūt izeja būtu ar neapmaksātajiem strādāt vecajā bāzē un pārnest ar roku tikai bezcerīgos, kuriem jāveido uzkrājumi un tā?

Iespējams, ar konsultantu vajadēja sasēsties tad, kad atnāca vēstule, kurā tas cipars nebija minēts - izanalizēt abus scenārijus, sastādīt veicamo darbu sarakstu un vienoties par izmaksām? Loģiski, ka precīzs cipars nebija minēts, jo uzņēmumos ir dažādas biznesa loģikas un visiem viens process nederēs - lai gan ar Horizon neesmu strādājis, varbūt arī tas ir visiem vienāds.

 

Par automātiskajiem rīkiem - nu, tur arī ir pigori. Piemēram, vienai lielai un daudz dārgākai sistēmai, 2013. gadam bija jābūt noslēgtam uz 01.01.2014. - pastāsti šito savam grāmatvedim, dzirdēsi skaļus smieklus.


Ronald, Jumis ir, nu, "grāmatveža piezīmju blociņš" - varētu būt diezgan precīzs apzīmējums. Tur wizards der. Nopietnas uzskaites sistēmas var būt ļoti atšķirīgas dažādiem klientiem.

Labots - versatile
Link to comment
Share on other sites

Tur ir standarta FMS horizon. Zinu ka viņam modifikācijas un pielāgojumi konkrētajam klientam mēdz būt, bet šis nav tas gadījums. 

 

Besī ka konsultants nerunā skaidru valodu...

Būtu pateicis "Atlikums klients pats pārnest nevar - to varam tikai mēs pa x000 EUR"  :king2:

Nē- tur esot standarta exports/imports uz exceli. Jā, piemēram nomenklatūru sarakstam ir. Bet rēķiniem nav... 

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

ronalds_

Ar cik ERP sistēmām esi līdz šim darbojies? Nu nav tāda jēdziena "standarts", kas attiecas uz ekspluatāciju.

 

Rēķiniem nav un nebūs automātisks imports manis iepriekšminēto iemeslu dēļ. Būsi mega specs, ja izdosies ar SQL iedabūt datus sistēmā. Sekss daudzu stundu vai dienu garumā garantēts. Ja pieļausi kļūdas, varēsi visu procesu sākt no gala vai algot konsultantu, kurš pēc labos savārītās ziepes. Pēc manas pieredzes kļūdīšanās iespēja rēķinu importā ir ļoti augsta. 

 

Acīmredzot konsultants pirms pusgada nav visu šo izskaidrojis piedāvājot 2 variantus, vai arī kāds aizmirsa piebilst, ka vajadzēs pēc euro ieviešanas arī vecos rēķinus. 

Labots - Mežavecis
Link to comment
Share on other sites

Būsi mega specs, ja izdosies ar SQL iedabūt datus sistēmā.

 

 

Izskatās ka šādi būs jādara - mana rakstītā uzskaites sistēma jau gadiem veiksmīgi importē rēķinus pa taisno horizon tabulās. ;) Esmu mega specs? :D :D :D Nekā tik sarežģīta tur nav - parasta mssql bāze ;)

 

 

 

algot konsultantu, kurš pēc labos savārītās ziepes

 

 

Mana pieredze ar FMS konsultantiem ir tieši pretēja - mums 2x nobira bāze dažādu iemeslu dēļ. Atjaunoties no backupa nozīmēja vairāku dienu darba pakāšanu. Tika nolemts maksāt konsultantiem. Abas reizes viņi NEKO CITU, KĀ PIESTĀDĪT RĒĶINU nemācēja. T.i bija jāmaksā par viņu sēdēšanu, nevis par rezultātu kura nebija.

Beigās es analizēju situāciju un atrisināju problēmas. Tā kā FMS "speciālistiem" mana uzticība ir nulles līmenī!  

 

 

Ar cik ERP sistēmām esi līdz šim darbojies?

Nezinu vai fms horizon var saukt par  Enterprise resource planning sistēmu, bet esmu darbojies ar daudzām LV sastopamām grāmatvedības sistēmām

Jumis, UVIS. MAXIMUSS, Zalktis, Solcraft, Accorp. 1c.

 

Vajadzēja veikt datu apmaiņu ar viņām.

No tehniskā viedokļa FMS Horizon ir viena no labākajām - normāla datu bāze un  delphi programmēts klients.  Bet nu cenu politika... 

Labots - ronalds_
Link to comment
Share on other sites

versatile

Pag, nav runa par pārdošanas pasūtījumu importēšanu sistēmā - tur patiesi jāsaliek ieraksti divās tabulās. Runa ir par iegrāmatotu pārdošanas pasūtījumu importēšanu sistēmā - tur bez tām 2 tabulām vēl jāsataisa visi kontējumi un ieraksti uz virsgrāmatu. Ar to arī tava uzskaites sistēma tiek galā, vai arī rēķinus tomēr grāmato pašā Horizonā?

Varbūt tomēr ar visu, kas attiecas uz 2013.gadu pabeigt darboties vecajā sistēmā un pārnest atlikumus? Kā gadu domā noslēgt?


 

 

ika nolemts maksāt konsultantiem. Abas reizes viņi NEKO CITU, KĀ PIESTĀDĪT RĒĶINU nemācēja.

Izklausās pēc tā, ka nebija korekti definētas problēmas un cilvēki tērēja laiku ne tam, kam vajag.

Vienmēr pastāv iespēja rēķinam nepiekrist un runāt ar konsultantu priekšniecību.

Labots - versatile
Link to comment
Share on other sites

Bruketajs

 

 

normāla datu bāze

MSSQL? Seriously? 

 

 

mums 2x nobira bāze dažādu iemeslu dēļ. Atjaunoties no backupa nozīmēja vairāku dienu darba pakāšanu.
 

Mums Firebird DB backupojas katru pusstundu, taču nokritusi nav ne reizi, bet vismaz ir apziņa ka viss iet ok. Pāris reizes ir kritis serveris (dzelži) bet es iedomāties nevaru tās kājas lielumu manā pēcpusē, ja es paziņošu, ka būs vairāku stundu dīkstāve un pakāsti dati.

Nekad neesmu bijis sajūsmā par Ankravs softu, bet vismaz esam piedabūjuši, ka tas strādā stabili, SQL serveris ir normāls atšķirībā no MSSQL vājprāta, un backupi ir pietiekami bieži lai stresa nebūtu, nu un Eiro ieviesām mierīgi un klusi. Otru failover serveri pat nepieminu.

Un tas viss ir nelielam uzņēmumam pa nelielām naudām.

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis
Bruketajs

Ar MSSQL man ir bijusi tikpat liela darīšana, kā Firebird. Abām nobrukšanas procents ir identisks. Ja serveris normāls, tad DB kalpo gadiem bez problēmām. 

Link to comment
Share on other sites

Manas datu uzskaites sistēmas strādā ar Firebird. 

MSSQL nav ne vainas tik tālu, kad jāsāk par viņu maksāt - kad vajag pilno versiju, ar express vairs nepietiek kaut vai pieslēguma skaita dēļ.


 

 

Pag, nav runa par pārdošanas pasūtījumu importēšanu sistēmā - tur patiesi jāsaliek ieraksti divās tabulās. Runa ir par iegrāmatotu pārdošanas pasūtījumu importēšanu sistēmā - tur bez tām 2 tabulām vēl jāsataisa visi kontējumi un ieraksti uz virsgrāmatu

 

Lai iemestu rēķinu FMS horizon sistēmā vajag ierakstus kādās 5 -6 tabulās (tagad slinkums meklēt kodā un skaitīt tabulas)

Jā, es pārmetu rēķinus, grāmatoti viņi tiek ar FMS Horizon līdzekļiem. Šajā gadījumā pietiktu pārmest rēķinus un vēlreiz viņus pārgrāmatot jaunajā bāzē.  

 

Fakts kā tāds - viena no lielākajā grāmatvedības sistēmām Latvijā nepiedāvā rīku migrācijai uz EUR.....  

Link to comment
Share on other sites

versatile

http://fms.lv/lv/news/news/Horizon-gatavs-EIRO šī, protams, jau Tavā skatījumā bija kārtējā naudas izkāšana

http://fms.lv/lv/news/news/Jauns-jaunums te arī nekas nav izskaidrots...

http://fms.lv/lv/news/news/Sakta-Horizon-eiro-parejas-atbalsta-funkcionalitat

 

Nevis Horizon nepiedāvā rīku, bet klienta IT uzlika mīksto un 10. (!!!) janvārī sāk interesēties par migrāciju.

Tak ir teikts - bija opcija sākt jaunu dzīvi. Jauna dzīve nozīmē, ka nekā no iepriekšējās dzīves nav - ir tikai atlikumi, bilances, utt. Nav neapmāksiet rēķini, ir debitora bilance - pozitīva vai negatīva.

Saņēmi vēstuli, acīmredzot, vadoties tikai no tās, tika pieņemts lēmums par pārejas veidu, bet, acīmredzot, netika izanalizētas vajadzības. Nebija minēts konkrēts cipars? Piezvanīt, satikties, noskaidrot bija slabo?

Jaunās dzīves variants ir OK, bet uzliek virkni ierobežojumu - ne visi uzņēmumi ar tiem var sadzīvot. Tavā gadījumā, iespējams, var, bet ne pēc tāda modeļa, kā esi iedomājies.

 

Kaut kā nav dzirdēta masveida Horizon klientu čīkstēšana par to, ka uzņēmumā nevar uz EUR pāriet... :)

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

versatile! Kā skatos tu esi lietpratējs! 

 

Bet nafig dod linkus uz maksas pasākumiem?

Paskaidro kāpēc piemēram Jumja gadījumā vadoties pēc šeit atrodamām instrukcijām

http://www.tilde.lv/eiro-padomi/padomi/eiro-ieviesana-tildes-jumi

viss notiek un tiek konvertēts? Pa velti ja kas! 

 

Kāpēc FMS nepiedāvā esošā supporta līguma ietvaros (kurš nebūt nav lēts!) automatizētu rīku pārejai uz EUR?

Mēs nelikām mīksto - vienkārši nevarēju iedomāties ka vienai no vadošajai grāmatvedības sistēmai nebūs pāreja uz Eur atstrādāta (var jau būt ka ir, bet pieejama tikai par maksu!) Bez tam versiju aprakstos bija minēts ka instrukcijas pārejai uz eur tiks dotas vēlāk....

Līdz 10. janvārim notika darbs vecajā LVL sistēmā. Tika apstrādāts decembris. 

 

Kāpēc jātiekas, jāmaksā par konsultācijām? FMS piedāvā klientu zonu ar dokumentāciju - kurā diemžēl nekā sakarīga nav.... Normāla biznesa prakse????? 

Nav pieejamas dokumentācijas un kāšam naudu par "konsultācijām"??? 

 

versatile - ja strādā FMS vai esi ar šo saistīts - tad it kā tava nostāja ir saprotama...

 

Savādāk nē.... 

Link to comment
Share on other sites

Bruketajs

Nu, nav vis te FMs vainīgs.. vismaz ne tieši.

Pie vainas ir tas pats sviests kas 1C bugaltērijai - katrs vājprātīgais uzskata, ka var ieviest un uzčinīt to klientam - tad nu katrs to dara kā māk - esmu tādu sviestu ar 1C 7.7 pieredzējis un kantoreļiem, kas to "vāra" ka vai traks var palikt. Turklāt nav skaidru noteikumu un cenu. 

Mums viss jau decembrī bija skaidrs - divi varianti, abi bez maksas, tiem, kas kaut cik sajēdz no datubāzes kopēšanas, un jauno gadu sagaidām ar prieku un viltīgu smīniņu par konkurentiem. 

Jauu tas vien, ka ERP, CRM vai kā tur izstrādātājs, par pāreju uz Euro var "ierubīt" ciparu, tai pašā laikā saņemot naudu katru gadu par tā paša sviesta abonēšanu, jau ir tīri Letiņu stilā. Bet tādi vēl ir. Labi, ka man ar tiem nav jāsaskarās. 


Starpcitu, vai tik FMS nebija tie, kas atrāvās no KP par kautkādu sviestu?

Link to comment
Share on other sites

Kaut kā nav dzirdēta masveida Horizon klientu čīkstēšana par to, ka uzņēmumā nevar uz EUR pāriet..

 

Šo nevaru komentēt.....   Klusē tauta letiņu stilā... Ja bļautu vairāk, varbūt FMS sāktu domāt lai nezaudētu klientus. 

Labots - ronalds_
Link to comment
Share on other sites

Vai apvārsnī ir kaut kāda iespēja no faila ieimportēt rēķinus ar rindām un grāmatojumiem?

Link to comment
Share on other sites

versatile

Ar Horizonu un FMS nav un nekad nav bijusi nekāda saistība, tik vien ka tur strādā kaudzīte pazīstamu, par kuru kompetenci nešaubos. Bet ar šīm muļķībām neiešu viņus apgrūtināt un jautāt.

 

Skaidroju vēlreiz, tiesa, ne no horizona, bet vispārējas ERP loģikas:

Pāreja uz jauno dzīvi, visticamāk ir notikusi gandrīz pareizi. Nekādus vecos rēķinus, tīri loģiski, jaunā dzīvē nav vajadzīgs importēt, jo pats esi izvēlējies, guess what, jaunu dzīvi un datu sākumu no 01.01.2014.

Ja ievadīsi jaunajā db vecos rēķinus, tad tie "karāsies gaisā" - respektīvi, rēķins būs, bet nebūs preces, utt. Tāpēc jaunajā db jāievada tikai klienta bilance, tb, kopējais parāds uz 01.01.2014., bet 2013. gads slēdzams vecajā DB. tas aprakstīts kaut vai šeit:

Otrs variants ir sākt visu it kā no jauna, konvertējot uz eiro tikai "sākumatlikumus" jeb izejas skaitļus 31.decembrī un tos papildinot ar jauniem ierakstiem eiro. Veco datubāzi tad var apstrādāt ar dažādiem rīkiem, kaut vai lai 2015.gadā, veicot 2014.gada pārskatu, būtu salīdzināmi 2013.gada dati, kas izteikti eiro valūtā.

 

http://www.puaro.lv/lv/puaro/prognoze-ka-uznemumu-it-sistemu-eiro-sledzis-bus-ka-uzvalks-katram-savs - šī relīze bija vairākos portālos, šo vienkārši atradu vispirms.

 

Ja ir kaut kāda ikgadējā abonēšana, kas tiek maksāta FMSam, tad, būtu loģiski, ja vismaz daļēji šī funkcionalitāte būtu iekšā - tur jāskatās, kā noslēgts līgums.

Ja abonēšanas nav, līdzīgi kā manā gadījumā (uzturu drusku nopietnāku ERP sistēmu par Apvārsni), tad būs jāmaksā par pielāgojumiem un darbiem. Mums ir dažādas papildus tabulas, bija nepieciešams pamainīt dažādus dokumentu noformējumus, utt. Pašā ERP sistēmā ir opcija mainīt uzskaites valūtu, diemžēl, kā jau augstāk rakstīju, tā pieņem, ka dienā, kad mainās valūta, iepriekšējais gads ir jau noslēgts. Realitāte ir skarbāka.

 

Rezumē: Tu pats esi izvēlējies variantu, kurā 2013.gada datu sistēmā NAV, bet tagad lamājies uz sistēmas izstrādātājiem par to, ka sistēma darbojas pēc paša izvēlēta scenārija. Ja līdz galam nesaprati, ko izvēlies, tad problēma jāmeklē vai nu blīvē starp krēslu un klavieri, vai, kas ticamāk, komunikāciju starp uzņēmuma IT un sistēmas ieviesējiem/konsultantiem.

 

Piemēram, mēs ar citu ERP sistēmu izvēlējāmies nosacīti dārgāko scenāriju, kurā pēc gada slēgšanas visi dati tiek konvertēti uz jauno valūtu. tas tika darīts tieši tādēļ, lai nepazustu tādi nesamaksātie rēķini un citas lietas - dienā tiek izrakstīti simtiem rēķini, attiecīgi, čakars būtu apmēram tikpat liels kā tad, kad šo sistēmu ieviesām.

Tikai labāko varu teikt par mūsu konsultantiem. Jā, izmaksāja salīdzinoši dārgi un izmaksas vēl nav galā - bet daudz dārgāk būtu izmaksājis haoss 1. janvārī, piemēram.


Par Jumi es jau izteicos augstāk - tā nav nopietna sistēma un to konvertēt, acīmredzot, ir vienkāršāk.

Ja būtu painteresējies pie FMS par konvetācijas izmaksām savā, kā pats saki, standarta Horizona gadījumā, varbūt arī būtu ticis pie tāda wizarda. Nezinu. Bet šobrīd neapskaužu tavu klientu :)

Labots - versatile
Link to comment
Share on other sites

Mezavecis
ronalds_

Man gan liekas, ka pirmoreiz saskaries ar lielām korporatīvām sistēmām. Visi tie principi kā strādā ERP ir tieši tādi kā versatile aprakstījis. Ja šādu pašdarbību izdomātu NAV vai AX sakarā, firmai tas izmaksātu ļoti daudz naudas. Ok, CRM vēl var uztaisīt dažādus workaround, bet arī perfekti pārzinot gan iekšējos procesus, gan datu struktūru. Ja vienu lietu var uzzināt tā teikt izziņas ceļā, tad otru, it sevišķi nestandarta gadījumā, paredzēt grūti.

 

Ar dažām no šīm sistēmām esmu integrējies. Jumim viss ir vienkāršāks par vienkāršu. Solkraft - katrā kantorī cita versija un citiem labumiem, 1C - viens vienīgs ārprāts ar haosu. Integrācija tomēr ir diezgan šaurs process un tomēr nevar vilkt vienlīdzības zīmi, ka pārzina sistēmu. Ikdienā nākas saskarties ar Dynamics NAV, bet patiesībā produkts ir tikai platforma ar daudziem moduļiem, kur vesela izstrādātāju grupa to visu uzbūvē un palaiž darbībā. Rezultātā nav standarta sistēmas ar kaut kādiem standarta rīkiem.  Horizon arī iet uz šo pusi.

 

 

Jumis, UVIS. MAXIMUSS, Zalktis, Solcraft, Accorp. 1c.
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Man arī bija jāpārnes uz Euro FMS Horizon.

Apmēram Novembrī 1:1 nokopēju esošo vidi un datubāzi un izveidoju testa vidi.

Uzliku apdeitu, pieliek primāro, sekundāro valūtu, norādīju valūtas kursus(koificentus), norādīju datumu no kura Euro ir primārā, palaidu paŗrēķināšanu uz N stundāmun viss notika absolūti bez kļūdām vai gļukiem. Grāmatvedēm paralēli uzliku uz kompja arī testa versiju - patestēja un viss bija labi.

Tad 2.Janvārī veicu šīs pašas izmaiņas produktīvajā sistēmā(ar backupiem tieši pirms un tieši pēc apdeitiem). Jau atkal nulle problēmu un nulle gļuku. Jā grāmatvedēm laikam pa reizei roda ska'ds jautājums, ko noskaidro  pie FMS. Tas ir kantorī kur ir 5 grāmatvedes un vēl daudzi citi kas strādā iekš Horizona.

Par FMS - Komunicēju ar tādu Ivo - tehniski zinoš, gan par sistēmām ka'tādām, gan par pašu Horizon un grāmatvedību. Neslimo ar tipiskajām datorista kaitēm "Jūs visi esat idioti, lieciet man mieru utt."

Manā gadījumā tas Horizons griežas uz M$SQL

 

Par datubāzēm - cik man ir bijis tas gods ņemties ar firebird, tad Firebird man ne pārāk patīk uz kopējā fona. Licence gan ir laba.

Jā M$SQL lielākā sāpe ir tā, ka pie nopeitnākiem apjomiem tas ir maksas. Ja jāizvēlas tad dodu priekšroku Postgresam vai MySQL, protams izvērtējot katru konkrēto gadījumu individuāli.

M$SQL ir dikti stabila un ja pats nesačakarē, tad problēmu parasti nav.

Par backupiem. Atjaunot Horizon un DB vajadzētu būt vieglāk par vieglu.

Liec kuru Horizon versiju gribi un kuru DB backupu gribi. Ja versijas nesader, tad protams sākās problēmas.

 

Ps. kā viss-viss-viss sliktākais grāmatvedības softs, tā apkalpojošie cilvēki un vispār uzņēmuma atieksme manā sacīs ir ANKRAVS. Varbūt kaut kas ir mainījies pa šiem gadiem, BET ne kurš katrs ir spējis dabūt gļuku, kad ievadot nepareizu decimālo atdalītāju softs izsauc BSOD. Gļuku izlaboja ~nedēļas laikā un pēc tam noliedza, ka kaut kas tāds jel kad ir bijis.  Un tas uz kopējā fona un atieksmes vēl bija sīkums. Lietotājiem gan likās ērts - tik noliktavas atlikumiem summas, katru reizi rādīja citas. :sarkasms:

Link to comment
Share on other sites

 

 

Nekādus vecos rēķinus, tīri loģiski, jaunā dzīvē nav vajadzīgs importēt,

 

Un ko iesaki darīt ar decembrī izrakstītiem rēķiniem kuri tiek janvārī maksāti? Nav viņi jāpārnes uz jauno dzīvi? 

 

MIGs - tu apraksti pārejas variantu ar divu valūtu bāzi. Tur viss notiekas.

 

Šodien pabakstījāmies kopā ar grāmatvežiem un atradām kā pārnest neapmaksātos rēķinus, jeb klientu atlikumus caur exceli. Viss ir pavisam vienkārši.

 

Rēķinu sarakstā var atfiltrēt neapmaksātos:

Dokumenti->Apgāde (vai Realizācija) -> Preču dokumenti (pie filtra liekam ķeksi "Nepiesaistītie") -> Izvēlamies atbilstošās kolonnas un gridu eksportējam uz exceli. Tālāk excelī pārrēķinām summas uz EUR, Tad caur logu Dokumenti->Apgāde (vai Realizācija) ->Sākuma atlikumi  importējam sagatavoto exceļa failu. 

 

Rezultātā netiek iegūti pilnvērtīgi rēķini, bet gan klientu atlikumu dokumenti - rēķini bez nomenklatūrām, bet ar to grāmatvedībai pietiek.

 

Kāpēc gan šis "mega" sarežģītais un laikam jau slepenais process nav aprakstīts FMS dokumentācijā? Kāpēc to nevarēja konsultants pa telefonu pateikt? Es te neredzu citu iemeslu kā mēģinājumu piespiest klientu maksāt neadekvātās cenas par viņu supportu.

Link to comment
Share on other sites

ronald_,
FMS Horizon pāreju uz EUR caur Exceli un jaunu bāzi, iespējams, ir speciāli taisījis tā, lai nekas nestrādātu un klienti izvēlētos EUR konvertācijas funkcionalitāti par papildus maksu. Varbūt arī tādēļ šis primitīvais risinājums ir ļoti vāji dokumentēts.
Vai jums ir abonēšanas līgums par Horizon jauno versiju piegādi? Vai FMSam maksājat kaut kādu mēneša/gada maksu par to, lai jūs varētu saņemt jaunākās versijas, kurās ir iekļauta arī sistēmas atbilstība Latvijas normatīvo aktu prasībām?
Ja jā, droši drukā ārā līgumu un nomet FMSam uz galda - EURo funkcionalitāte (divu valūtu risinājums) piegādātājam ir jānodrošina šīs maksas ietvaros bez jebkādām papildus maksām. Zinu, kur tas tā arī bija - bez papildus maksas tiek iedots divu valūtu risinājums un viss notika samērā raiti.

Link to comment
Share on other sites

Protams ka ir supporta līgumi un tiek maksāts - kā tad bez tā?

 

Zajobs paldies par info! Man jau personīgi bojāt nervus diskutējot ar FMS īsti negribas, bet nu ņemšu vērā! 


Šodien mēģināju klientu atlikumus caur excel pārnest- skuju ziepes... Aizpildīju vedni (excel faila sagatave ko horizon uztaisa) ar datiem, mēģināju importē - nekā - viens ieraksts importējas, otrs nē, mistiski kļudu paziņojumi, piemēram 'summai jābūt lielākai pa 0', lieki teikt ka summas ir visās kolonnās. Tā arī neizdevās saprast kāpēc viena rinda importējas, otra nē. Labots - ronalds_
Link to comment
Share on other sites

Spied FMS, lai tik labo to exportu uz exceli. Visam jāstrādā, tas nekas, ka izvēlējāties bezmaksas konvertāciju uz EUR.

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

Divu valūtu risinājums automātiski ir daudzās sistēmās bez visas ieviešanas. Taču papildvalūtas var būt daudzas un normālas firmas jau sen izraksta rēķinus EUR, USD ar PVN vai bez tā. Runa šoreiz par pamatvalūtas maiņu sistēmā, kas nav nevienā sākotnējā līgumā atrunāta.  Klasiski pamatvalūta tiek uzstādīta pie sistēmas ieviešanas un nav paredzēta standarta veidā nomainīt, ja vien struktūra nav primitīva kā tas ir Tildes jumim. Ceru, ka saproti atšķirības.

 

 

EURo funkcionalitāte (divu valūtu risinājums) piegādātājam ir jānodrošina šīs maksas ietvaros bez jebkādām papildus maksām
 

 

Šitai epopejai es paredzu ilgu risinājumu.

Link to comment
Share on other sites

Horizon + euro ir absolūti ģeniālas izklaides (es gan par 2 uzskaites valūtu risinājumu). Jautrība ir liela :> 

Link to comment
Share on other sites

Ne tik liela kā ar 1C :). Katra diena ar 1C šogad ir patiešām neaizmirstama un piedzīvojumiem bagāta :).

Labots - LPC
Link to comment
Share on other sites

versatile

Nu, uz Ax pašlaik mums arī divas valodas, akurāt pēc tādas idejas kā horizonam. Ir drusku čakars, bet mums ir saprātīga galvenā grāmatvede, pie manis nonāk tikai lielākie gļuki. Nezinu, ko tik greizu horizons varētu būt sataisījis...

Cita lieta, ka itišņiki bieži nerubī neko no grāmatvedības (es arī neesmu specs, bet pamatus zinu), tad jā...

 

Par 1C arī biju dzirdējis labu feedbacku, uzlika pielāgojumu un viss ok - bet tas gan tieši grāmatvedības pakalpojumu sniedzējam, ne tur mazumtirgotājam vai ražotājam. Bet nu kur galva jāiespiež vispār 1C pirkt...

Link to comment
Share on other sites

Tātad epopejas turpinājums - firma izvēlējās maksāt konsultantam. Es "pār plecu" pavēroju kā viņš strādā. 

Noskaidrojis mssql datu bāzes servera vārdu viņš ķērās pie lietas.

Uzinstalēja SQL Server Management Studio, pieslēdzās, atvēra tabulu sarakstu, bet tur tabulu vietā sekojošs uzraksts

"See Object Explorer Details for objects in this folder" - konsultants blisinās uz viņu kā teļš uz jauniem vārtiem. Aizver studiju/atver - nepalīdz, refrešh nepalīdz - kaut kāds sviests - laikam gļukains studio ir gadījies...... :D :D :D

Tiešām cilvēks kurš ikdienā strādā ar SQL server managment studio nezina ko šajā gadījumā darīt..... Un pat ja nezina - google.lv ir pieejams - es pamēģināju - jau pirmais links parāda risinājumu šai "problēmai" Konsultants spaidīja visu pēc kārtas kādas minūtes 15 - 20 kamēr nejauši trāpīja uz vajadzīgo menu punktu.... Te es atgādinu ka viņa pakalpojumi maksā 35 ls/h + PVN......  Tālāk viņš 5h skatījās datus tabulās un rezultātā palaida 4 SQL pieprasījumus... Jo lielāko daļu datu jau biju pārnesis ar SQL skriptu. 

 

Tad sākās jautrākais. Klientu atlikumu pārnešana ar exceli. Konsultants aizpilda exceļa sagatavi - import un kļūdas paziņojums "EUR nav pareiza vērtība integer laukam valūta" (man bija tieši tā pati kļuda). Ok - ja jau integer lauks - rakstām tur 3 (EUR valūtas primary key) - nekā - "3 nepareiza vērtība laukam valūta...." Un tādā garā eksperimenti turpinājās kādu stundu.... Beigās viņam izdevās  - izrādās valūtas kolonna jāatstāj tukša, bet summa jādublē divās kolonnās "Summa" un "Summa, EUR" - tad imports aiziet.... Protams ka šī "fīča" nav nekur dokumentēta un par viņu pat konsultanti nezina. 

Rezultātā dati +/- ir pārnesti bet nu pāris lietas tāpat neiet - būs jāpēta pašam tabulas.

Link to comment
Share on other sites

versatile

Nu, es pieņemu, ka ja būtu speciālists, kas minūtē atrisinātu jebkuru jautājumu, ceņņiks nebūtu 35 Ls/h :)

Konsultanti ir dažādi, katrs vairāk vai mazāk zina visu sistēmu, bet ir jomas kurās katrs spēcīgāks - citam algas, citam krājumi, citam ražošana, utt.

Problēmu taču atrisināja? Tu nespēji, cik par savu darbu paprasīji? Cik klientam netiešā ziņā izmaksāja gaidīt uz Tevi, cerībā, ka tiksi galā?

Labots - versatile
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...