Jump to content

Auto akumulatora ladetajs.


it.kroplis
 Share

Recommended Posts

Sveiki!

 

Tātad izlādējās auto akumulators. Tika noņemts. Pieslēgts pie lādētāja. Ieslēgts. Atskanēja pankšķis(drošinātāju nemanīju, kad atskrūvēju to vaļā) ar nelielu smaku. Kā izrādījās pustumsā bija sajaukti + ar -. Cik noprotu tad lādētājam laikam ir kapi. Jautājums Nr.1. Vai tos praktizē remontēt? Nr.2. Vai šādā veidā var sabojāt pašu auto akumulatoru? Pieliku to aķi pie cita (ļoti veca lādētāja) un mulsina, ka nav ne mazākās dzirksts uz klemēm.

Link to comment
Share on other sites

Gan jau visdārgākā detaļa tajā lādētājā - trafs (ja vien tas lādētājs nav impulsnieks) ir palikusi vesela, tad ir vērts to remontēt. Par nākamo lādētāju, ja nevari pamērīt strāvu, tad pamēri, vai spriegums uz aķa klemmēm ceļas, tiecoties uz 14,xxx V.

 

p.s.

Manam lādētāja drošinātājs ir apakšā, ne kas nav jāskrūvē.

Labots - ggg97
Link to comment
Share on other sites

Zinet pirms atbildēt man jau kuro reizi uz mēles ir jautājums, kāds ir tavs personas kods (patiesībā dzimšanas gads). Gribas ieteikumu izdarīt , bet arī gribas pateikt frāzi "Nu nelien tur". pat nezinu ko atbildēt? Impulsnieks diez vai tos parasti nav tik viegli atskrūvēt.

Labots - Dzonijs
Link to comment
Share on other sites

nu nedomāju, ka trafs nosvila.Visticamāk tas ir klasiskais lādeklis, bet bez bildēm vai aparāta Nr. neviens neko nepateiks.  jaunajiem impulsniekiem ir visādas aizsardzības,  nekas nesadegs ja pieslēgsi pretējā plaritātē. Bet nu vajag tak uzmanīgāk vienot klāt, var tak ar telefonu pagaismot...

Link to comment
Share on other sites

it.kroplis

Modeli neatminos. Tāds sarkan/orandžīgs (cenu paradizē pirkts ~ 25 Ls) Pats lētākais nebija. Uz vecā lādētaja var redzēt V un A rādekļus. Volti = 12 bet A = 0. Pamērot V uz lādētāja ir 0 ja nav pieslēgts pie aķa.

Pieslēdzot pie aķa (~3h) nekādu jūtamu darbību nerada. Atminos kad pēdējo reiz lādēju tad caur atskrūvētajiem vāciņiem nāca tā skābes smaka. Bet te nekā.

 

"loti līdzīgs šim:

http://www.cenuklubs.lv/lat/iveikals/akumulatoru_ladetaji_un_citi_piederumi/Akumulatoru_ladetajs_5_2A8_5A612V.html

Labots - it.kroplis
Link to comment
Share on other sites

alusbundza

 

 

Pieslēdzot pie aķa

ja lādētājs ieslēgts, tad slēdzot klāt pie aķa, nodzirksteļo, značit lādēs (man nerāda tas ampermetrs, bet aķis tiek uzlādēts) 

Link to comment
Share on other sites

tam kas tavā bildē uz pakas rakstīts - Battery charger 12A TüV/GS
LED indication of charging power.
Protection against reverse polarity and terminal overload.

 

Jā un impulsnieki nelādē pilnīgu sausu aķi. pātrbaudīts, nācās paralēli mes otru ejošu, biku palēdēt un tad aizgāja.

Link to comment
Share on other sites

it.kroplis

Nju 12V tas aķis rāda vēl ja to nomēra. Nedaudz jau tur ir vēl iekšā. Paralēli domā, lādējot tukšo pieslēgt klāt arī citu pildu aķi?

Ja ieslēdz lādētāju,bet nepieslēdz pie aķa un nomēra klemmes, tad tas ir norāli ka rāda 0V ?

Link to comment
Share on other sites

nu nezinu, kas tas tev par lādētāju, bet impulsniekam tā ir - viņš vispirms tur tipa testē to aķi, kaut ko čeko un tikai tad lādē. Ja aķis ir tukšs, viņš nesāk to lādēt. vismaz mans mazais impulsnieks tā dara.


Parastajam trafa lādeklim - ir jābūt spriegumam  izejā.


kad vajadzēja  uzlādēt vienu aķi nokautu - liku tam paralēli otru ejošu un tad lādekli paralēli - kad tas sāk lādēt (led attiecīgs iedegas) - donoru atvieno nost pēc kādām pāris min.


tas par impulsnieku.

Labots - osscar
Link to comment
Share on other sites

Bruketajs

Tam lētajam lādeklim parasti izsit drošinātāju, kas kautkur apakšā ir - nomainam ar tādu pašu 5 vai 10A un lādējam atkal.

Skābes smaku no korķiem nevejag ostīt!

Ar šito lādētāju nevajag ārsniegt lādēšanas ilgumu - pārlieku tups un liels spriegums pie uzlādēta aķa.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Atskanēja pankšķis(drošinātāju nemanīju, kad atskrūvēju to vaļā) ar nelielu smaku. Kā izrādījās pustumsā bija sajaukti + ar -. Cik noprotu tad lādētājam laikam ir kapi. Jautājums Nr.1. Vai tos praktizē remontēt? Nr.2. Vai šādā veidā var sabojāt pašu auto akumulatoru? Pieliku to aķi pie cita (ļoti veca lādētāja) un mulsina, ka nav ne mazākās dzirksts uz klemēm.

 

Ja smaka, tad jābūt redzamām sviluma pēdām. Skaties uzmanīgi, tad jau varēs spriest vai remontēt jab izmest.

Akumulatoru, uz tik īsu brīdi pieslēdzot otrādi lādētāju, nevarēji sabojāt.

Link to comment
Share on other sites

Aķi tiešām nevar šādi sabojāt. Man ir gadījies eksperimentējot jaunam aķim uztaisīt reālu īso ar kārtīga šķērsgriezuma vadiem - kādi 16mm2 lokanais kapars. Izolācija nokusa vienā setā :D Kopš tā atgadījuma aķis jau nokalpojis savus 5 gadus un joprojām ir dzīvs.

Link to comment
Share on other sites

it.kroplis

Nekas redzami prātīgs nesanāca. Papētīju lādētāja aprakstu, un tur teikts kad esot klemju savienošanas aizsardzība. Pēc dažām minūtēm esot jāatsāk darboties. Atstāšu uz nakti lai lādējas, bet man sajūta ka tas neko nedos :(


Nopirku jaunu aķi.

Jāmaina kvēlsveces, tās liekas ar nobeidza akumulatoru..

Link to comment
Share on other sites

Kvēlsveces nobeidza aķi.... Nu nemaz neizklausās ticami!

 

P.s. gribam problēmas - pērkam pavecu dīzeļauto :-)

Link to comment
Share on other sites

Killercompany

Man ir apm tieši gandrīz aptuveni tāds pats lādētājs kā bildē. nomaini sadegušo melno detaļu un viss strādās. tur tiešām ledi vairāk kā detaļu iekšā. ja bija skaņa un smaka tad vizuāli identificēsi kas jāmaina, jo tur tiešām nekā nav iekšā. pamatā trafs, diožu tilts un pretestība. pārējais ir ledu darbināšanai. visticamāk ka atteicās diožu tilta kāda no diodēm. paņem argusā par pāris kapeikām jaunas un iemet iekšā.

Link to comment
Share on other sites

tie tupie lādētāji, kur prasti trafs un diožu tilts nebūtu saucami par lādētājiem, bet ar akumulatoru vārīšanas ierīcēm.

Link to comment
Share on other sites

Jāpiekrīt e=d. Es dažus gadus atpakaļ iepirku CTEK lādētāju un bēdu nezinu.

Link to comment
Share on other sites

SkeletonFE

Sabojāt aķi tā tiešām ir gandrīz nereāli. Trakākajā gadījumā vienkārši sadegs lādētāja vadi.

Toties pilnīgu tukšu aķi ir iespējams uzlādēt otrādi un tad meklēt, kāpēc autiņam puse elektronikas nodega!  :D

Link to comment
Share on other sites

 

 

tukšu aķi ir iespējams uzlādēt otrādi

Nav nekas tāds dzirdēts, bet varbūt ka arī var. Tiesa gan, nesaprotu, kā var sajaukt vietām lādētāja vadus - tur jābūt vai nu daltoniķim vai pilnīgam pofigistam

Link to comment
Share on other sites

interesanti cik diennaktis jālādē 130Ah akumulators ar 3,8A strāvu :D

  • Uzlādes strāva: 0,8 vai 3,8 A
  • Uzlādējamie akumulatori: 12 V ar ietilpību no 1,2 līdz 80 Ah (130 Ah)

nu nezinu nezinu , nekas nopietns jau tie CTEK lādētāji nav.

Link to comment
Share on other sites

 

 

nekas nopietns jau tie CTEK lādētāji nav

Esi lietojis, ka vari tā apgalvot? Man gan nav pats lētākais modelis, ir tāds, kas izdot 5 vai 7A, neatceros precīzi, bet uzlādēt Mitsu Pajero dīzeļdzinēja aķus (2x90 Ah) vismaz līdz tādam stāvoklim, lai normāli grieztu starteri spēj pāris stundās. Parasti gan atstāju lādēties uz nakti, ja nepieciešams.

Bet vispār jau viņš nav domāts ātrai lādēšanai vai startera griešanai, galvenā fīča ir tāda, ka vari uzlikt lādēties aķi un mierīgi atstāt uz nedēļu vai mēnesi, da kaut vai uz gadu, viņš uzturēs aķi uzlādētā stāvoklī visu šo laiku.

Link to comment
Share on other sites

ja gribi ātri uzlādēt lielas ietilpības akumulatoru, tad ņem atbilstošu lādētāju. nevis gvelz.

tur linkā bija arī ar 25A uzlādes strāvu.

Link to comment
Share on other sites

Jāsāk laikam ar autiņa elektrosistēmu. Ja tajā viss kārtībā, tad akumulatoru principā nevajag papildus lādēt. Vot ja aķi kārtīgi nelādē autiņa ģenerātors, tad jāmeklē vaina, nevis jāpērk nez kādi tur CTEK lādētāji. Ja ar lādēšanu viss OK un autiņš nelec, tad jāmeklē vaina dzinējā. Savukārt, ja akumulators, vecuma dēļ, nespēj pagriest dzinēju, tad arī pats krutākais lādungs nepalīdzēs :sarkasms: . Neuzskatu, ka vienkāršs lādētājs, ar diožu tiltiņu un maināmu izejas spriegumu, būtu kautkas slikts. Tur uzreiz, pēc voltmetra un ampērmetra rādijumiem, var saprast akumulatora stāvokli.  Nu jā, tad bišku fiška jārubī, bet CTEK ir domāti pilnīgiem idiotiem. Lai gan, lielākā daļa autobraucēji tādi arī ir. No ampēriem un voltiem neko nesaprot, kā notiek akumulatora uzlāde  uz autiņa nezin un, aci nemirkšķinot, var plusu ar mīnusu sajaukt :sarkasms: Manā praksē ir bijuši divi gadījumi kad tukšu akumulatoru "uzlādē otrādāk".  Sadeguši lādētāja vadi, tā jau ir ikdiena. Klsiskā variantā izsit lādunga drošinātāju, tā vietā ieliek "naglu" un vienalga sajauc vadu polaritāti. Tad nu sadeg gan vadi, gan diodes. Es praktizēju priekš tādiem idiotiem uzlikt ladētāja izejā parastu elektrības automātu uz 6A vai 10A. Ja kas noiet greizi, tad automātu momentāli izsit, bet vismaz nekas nesadeg. Ielikt pareiza nominala kūstošo drosinataju praktiski nav spējīgs neviens autobraucējs. Paķer kādu resnāku drātiņu, lai tak labāk tur :sarkasms: , un "uzlāpa" drošinātāju. Tā ir vienmēr, jo neies jau uz veikalu jaunu un uz pareiziem ampēriem pirkt, bet autiņu vajag iedarbināt tūlīt.

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Didzi, ar auto elektrosistēmu var būt viss pilnīgā kārtībā, bet ja ar konkrēto auto gandrīz katru dienu tiek nobrukti aptuveni 1 km no rīta un 1 km vakarā un vairāk ar viņu tiek pabraukts labi ja reizi 2 nedēļās un arī ne vienmēr, tad paskaidro lūdzu, kā iztikt bez aķu papildus lādēšanas, īpaši šajā aukstajā laikā.

Un es jau nesaku, ka parastie lādētāji ir slikti, vienkārši, kā jau pats minēji, ar viņiem jāmāk darboties, jāpieskata lādēšanas process, kā arī viņi ir lielāki un smagāki. Tas arī viss.

Link to comment
Share on other sites

"parastā" lādētāja vienīgais labums ir tāds, ka tas ir prasts kā zirga deķis un lēts. modernie mikroprocesoru vadības lādētāji tos izpogā visās pārējās pozīcijās.

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

Un kur problēma kādu pusstundu padarbināt autiņu? I akumulators uzlādēsies, i salons būs silts, i logi atkusīs. Cilvēkiem patīk radīt problēmas no tukša gaisa, tērēt naudu dārgiem lādētājiem. Man gan liekas, ka kāds te ir izdomājis mītu, ka akumulators lādējas tikai braucot.

 

 

ja ar konkrēto auto gandrīz katru dienu tiek nobrukti aptuveni 1 km no rīta un 1 km vakarā un vairāk ar viņu tiek pabraukts labi ja reizi 2 nedēļās un arī ne vienmēr, tad paskaidro

lūdzu, kā iztikt bez aķu papildus lādēšanas, īpaši šajā aukstajā laikā

 
Link to comment
Share on other sites

ar tukšgaitas apgriezieniem, ja vēl apsilde ieslēgta, akumulators praktiski nelādējas.

Link to comment
Share on other sites

Ģeneratora jauda ir proporcionāla motora apgriezieniem. Brīvgaitā knapi pietiek visām auto elektro sistēmām. Aķa lādēšanai gandrīz nekas pāri nepaliek.

Link to comment
Share on other sites

ja gribas pierādījumus - meklē google "alternator performance rpm" vai tml.

vislabāk pie bildēm.

Link to comment
Share on other sites

Modern alternators will put out 70-80 amps at 3000rpm (engine speed, not alternator) and 15-25 amps at idle.

Ja tas taisnība, tad apgalvojums "praktiski nelādējas" var būt nepareizs.

Bet vai kāds var pateikt: "mans auto tukšgaitā nelādē"? Vai lādē. Tukša muldēšana.

Un cik maksā pusstundu darbināt? Katrs savu naudu tērē, kā grib.

Link to comment
Share on other sites

ar tukšgaitas apgriezieniem, ja vēl apsilde ieslēgta, akumulators praktiski nelādējas

 

Acīmredzot katram sava pieredze. Es sestdien tukšgaitā 15min laikā uzlādēju donoru (Volvo dīzelis) tki tāl, ka izdevās to piešķilt. Pēc tam tas volvo tukšgaitā darbojās kādas 20min un vakar aizvakar šķīlās normāli. Ar to volviķi probza tāda, ka tiek braukti mazi attālumi.

 

p.s. apsilde - ventilators. beņķi nebija ieslēgti.

Labots - ggg97
Link to comment
Share on other sites

_dunduks_

Kā izrādās, vienu rītu vecajai lamatai nebiju pieskrīvējis akumulatora klemmi, kas brauciena laikā bija 'nolekusi' nost.

Un nekas - ar tuvajām gaismām un silto krēslu un 30% pūtēju nekas neslāpa nost un lampas blāvākas nepalika.

Tātad arī brīvgaitā lādē.

Link to comment
Share on other sites

_dunduks_ kā tieši tu secini ka arī brīvgaitā lādē?

Pēc tava teksta man neizriet loģisks secinājums, kā nolekusi klemme norāda uz to, ka aķis tiek lādēts.

 

Kam interesē vai aķi lādē, ja tukšgaitā tie ir 10-15A, tad viss atkarīgs no tā, kas ir saslēgts. Gaismas vien var apēst tik daudz (ja ir vēl miglas lukturi), ne visi mašīnu silda ar izslēgtām gaismām :)

Link to comment
Share on other sites

_dunduks_

Nu es domāju, ja automašīnai vispār nav pievienots akumulators (nokritusi klemme), tad jau ģeneratoram jānodrošina visi patērētāji arī brīvgaitā, citādi nepietiekamas strāvas/sprieguma rezultātā motors apstātos. Līdz ar to secinu, ka brīvgaitā bez patērētājiem akumulatoram būtu jālādejas.

Labots - _dunduks_
Link to comment
Share on other sites

 

kas jūs domajiet , ka ražotāji ir pilnīgi jefiņi , un saliek ģenerātorus , kas nespēj pavilkt konkrētas mašīnas standarta eletoiekārtas? štrunta gaismas, radio un kādu ventilatoru?

Link to comment
Share on other sites

alusbundza

 

 

vienu rītu vecajai lamatai nebiju pieskrīvējis akumulatora klemmi, kas brauciena laikā bija 'nolekusi' nost.

priecājies, ka tev neizdega visas lampas... 

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...