Jump to content

Brīvais elektroenerģijas tirgus (diskusija)


CAP
 Share

  

151 members have voted

  1. 1. Kāds ir jūsu elektrības patēriņš mājsaimniecībā vidēji mēnesī?

    • Līdz 100 kWh
      17
    • no 100-200 kWh
      50
    • no 200-300 kWh
      35
    • no 300-500 kWh
      31
    • virs 500 kWh
      18


Recommended Posts

 

 

...tad jau labāk generatoru uzlikt!

...tad Tev vajadzēs valstij nodokli maksāt :D

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 200
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • CAP

    31

  • ju

    14

  • ivo

    23

  • viesturs0711

    15

Top Posters In This Topic

Posted Images

 

 

čakareties un skaidroties

Kur tu redzi čakaru? Viealga, kāds no tirgotāju piedāvājumiem jāizvēlas, tad jautājums, kādēļ neizvēlēties lētāko? 

Link to comment
Share on other sites

viesturs0711

Viņi izlīdzināto maksājumu nepiedāvā.  Katru mēnesi man būtu jālasa skaitītāja rādijums un vienu mēnesi jāmaksā tik otru šitik. Jebšu es esmu slikti lasijis.


 

 

tad Tev vajadzēs valstij nodokli maksāt :D

 

Atkarībā kādu uzliek :D

Link to comment
Share on other sites

 

 

Katru mēnesi man būtu jālasa skaitītāja rādijums un vienu mēnesi jāmaksā tik otru šitik.

Vispār jau tas ir normāli - maksāt atbilstoši patēriņam, nevis kaut kādu sūda izlīdzināto. 

Link to comment
Share on other sites

Kāpēc sūda? Es jau gadiem izlīdzināto maksājumu lietoju. Sīkums, bet vienas rūpes mazāk! Tāpat kopumā tik pat jāmaksā!

Link to comment
Share on other sites

Kāds kuram pieradums. Man patīk maksāt par faktisko patēriņu. Gāzei gan vienīgais variants ir izlīdzinātais, bet tur var samaksāt gadu uz priekšu un aizmirst + vismaz atlaidi iedod.

Link to comment
Share on other sites

viesturs0711

Ivo, normaali vispaar ir maksaat reizi gadaa vai peec apgaitas. :D Man choms taa maksaa. Apgaita parasti reizi divos trijos gados atvelkas.

 

Pie izliidzinaataa maksaaju laikam ST uzraudziibas daljai vairaak darba! ;)

Link to comment
Share on other sites

Viesturs, pirmkārt, ST nav tādas "uzraudzības daļas" un nav arī vairāk darba pie izlīdzinātā. Otrkārt - maksāt reizi gadā NAV normāli. Nu, OK, tie kam daudz piķa, var atļauties. Vispār, ST pamazām uzstāda viedos skaitītājus un drīz zinās ne tikai mēneša bet katras stundas patēriņu katram klientam. Un tad ST būs pilnīgi pofig, kāds līgums klientam ar tirgotāju, ST gribēs saņemt savu naudiņu pēc faktiskā patēriņa. Ir vēl šādi tādi jaunumi mums padomā, par ko gan pagaidām nestāstīšu publiski :)

Link to comment
Share on other sites

viesturs0711

Pastaasti privaati. ;)

 

Ko tad tu gribi teikt, ka izliidzinaataa maksaajuma LE vairs nebuus?

Link to comment
Share on other sites

Esmu dzirdējis ka būšot fīča uzlikt īpaši gudro skaitītāju, kurš skaitīs patēriņu pa stundām, bet varbūt pat vēl sīkāk un maksāt par elektrību varēs pēc faktiskā biržas tarifa (protams plus oik, tirgotāja uzcenojums, sadales tikla pakalpojums) Ja būs vēlme ieseksot ar centu, tad varēs sekot biržas cenai un veļu mazgāt, kad elektrība vislētākā. Bet par gudro skaitītāju būšot nomas maksa jāmaksā, tāpēc maz ticams vai vidēja mājsaimniecība šādi varēs ko ieekonomēt?

Link to comment
Share on other sites

normaali vispaar ir maksaat reizi gadaa vai peec apgaitas

 

līdz jaunajai sistēmai es maksāju apmēram 2x gadā - kad šie atsūtīja atgādinājumu, ka nav kādu laiku maksāts, Bet nu parasti uzmetu pārsimts kilovatu pa virsu. Bet nu tas dzīvoklī, kur patēriņš vidēji nedaudz virs 100 mēnesī un vasarā neviens nav.

Labots - e = d
Link to comment
Share on other sites

 

 

Ko tad tu gribi teikt, ka izliidzinaataa maksaajuma LE vairs nebuus?

Nē, to es neteicu, droši vien būs 


 

 

Bet par gudro skaitītāju būšot nomas maksa jāmaksā

Par gudro skaitītāju NEKAS papildus nav un nebūs jāmaksā. Vienai daļai klientu jau esam tādus uzlikuši.

Maksāt pēc biržas cenas var arī tagad, to piedāvā gan Latvenergo gan arī citi tirgotāji. Tiesa gan - kamēr nebūs viedā skaitītāja, tikmēr maksāt nāksies pēc tipveida patēriņa sadalījuma.

Link to comment
Share on other sites

viesturs0711

Ar viedajiem skaitiitaajiem vareeja dubulto tarifu bez aboneshanas maksas un maksas par atljauto slodzi piedaavaat.

 

Es ar tad labpraat panjemtu dienai un naktij. Savaadaak seksot ar kapeiku sevishkjas jeegas nav.

Link to comment
Share on other sites

Par ko tiek pārvērsta mūsu dzīve ? Tā vietā , lai strādātu un pēc darba atpūstos , komunicētu ar sev tuviem un līdzīgiem , tagad ir visādi ,,mani lmt,, ,,mans latvenergo ,,un tamlīdzīgas šņagas. Vēl tagad biržā būs jāsēž , lai tevi nepie 3.14tu . Var būt man vēl tagad jāapgūst starpagalaktisko pārvadājumu loģistika , lai saprastu , kā darbojas kurjerpasti mūsu Valstī? Nahhh man vis tas vajadzīgs ?Es ko? Esmu iestājies pie jums darbā ? Algu saņemu, lai rissinātu jūsu pelnītkāres problēmas? Esat nolēmuši mani aplaupīt , tad tā arī pasakiet ! Nav ko te tēlot , ka jūs te tipa varat tā un, tipa varat šitā . Neko mēs nevaram ... Jo pēc loģikas , ja kāds uzņēmums nāktu klajā ar paziņojumu , ka iestājoties konkurencei , cenas palielināsies , viņam būtu paredzama skuju taka . Tikai ne pie mums ... Pie mums taču ,,demokrātija ,, - katrs mēsls var 3.14sināt savu tuvāko , kā vien tam ienāk prātā .

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Pēlēci, nesaprotu, par ko cepiens? Tev kāds liek biržā sēdēt??? Izvēlies flat rate uz 2 gadiem un dzīvo laimīgs. Vai arī izvēlies dinamisko, cerībā, ka sanāks lētāk. Nedomāju, ka kāds, kurš lieto dinamisko, pēta biržas cenas :D Var jau, protams, ierīkot viedās mājas risinājumu, kas automātiski regulē elektroterīču darbību pēc biržas cenas - piemēram, automātiski izslēdz/ieslēdz karstā ūdens boileri, atkarībā no enerģijas cenas, bet tas viss maksā un parastam lietotājam diezin vai būs izdevīgi.


 

 

vareeja dubulto tarifu bez aboneshanas maksas un maksas par atljauto slodzi piedaavaat

Nesatraucies, drīzumā fiksētā ikmēneša maksa būs arī visiem pārējiem.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

iemēram, automātiski izslēdz/ieslēdz karstā ūdens boileri, atkarībā no enerģijas cenas

 

Es par šo esmu fantazējis. Vienīgais kur šādi varētu ekonomēt ir apkure ar elektrību - siltumsūknis + siltuma aķis kā malkas katlam. Darbinām sūkni kad elektrība lēta, pārējā laikā māju silda aķis. Bet nu izmaksas - vajag jaudīgāku siltumsūkni, labi siltinātu aķi, automātiku kas šo padarīšanu regulē. Nez vai tas atmaksājas.

 

Attiecībā uz pārējām iekārtam - kas es nestkatīšos TV, jo šobrīd dārga elektrība? Vakarā nemazgāšos, jo pa dienu boilers atslēgts? Sieva celsies gludināt drēbes trijos naktī, jo tad elektrība vislētākā? Labi - veļas mašīnu var saregulēt lai viņa naktī slēdzas iekšā un traucē gulēt ar savu trokšņošanu. Bet ja vajag 2 zagruzkas?  

Link to comment
Share on other sites

Pagājušo gad uzstādīja jauno (" viedo" ) skaitītāju. Bija interese par divzonu (diena/nakts), bet sapratu, ka uz doto brīdi, iegūtās neērtības nav to pāris ieekonomēto euro vērtas.

Link to comment
Share on other sites

Ja to apkuri ar siltumsūkni liek tikko svaigu (pirms tam nav bijis), tad tam ir jēga, jo tur sadārdzinājums būs minimāls. Lai gan arī nevar zināt, vai tas pa ekspluatācijas periodu atmaksāsies.

 

Attiecībā uz TV, to tad var padomāt, vai nav vēl vecais, kas nav ar LED apgaismojumu, un to nomainīt, būs jēdzīgāk. Tāpat varbūt ir jēga paņemt kaut kādu ledusskapi vai to pašu vešeni ar A++++++++++++++ klasi

Link to comment
Share on other sites

viesturs0711

LE no taukiem trakot saacis. Kaada ikmeenesha fikseetaa ikmeenesha maksa? Ko, vinjiem ar tarifu nepietiek? Jaatsit skaitiitaaju parka apgreids? Pa manim taa ripa vareeja griezties vel ntos gadus. Apgaitai darbs vismaz bija. Uzceelaam LE par tautas liidzekljiem, lai tas stradaatu tautas labaa...

Link to comment
Share on other sites

Paga, Viestur, es nerunāju par LE. Runa ir par ST tarifu - ST izmaksas tīklu uzturēšanai praktiski NAV atkarīgas no klienta patēriņa. Ir valstis, kur vispār ST tarifs sastāv tikai no fiksētas mēneša maksas un tas ir tikai loģiski. Te neiet runa par tarifa celšanu - iet runa par tarifa struktūras maiņu! Mums galvenais ir panākt lai tie klienti, kas tur pieslēgumus, bet neko netērē, par to maksātu, jo mums katra pielsēguma uzturēšana rada izmaksas.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Ja ieviestu abonentmaksu, tad, iespējams, tarifs kā tāds būtu mazāks jau tagad, tev nebūtu jāmaksā par kaut kādas mājas meža vidū līnijas uzturēšanu, kur saimnieks parādās reizi gadā atvaļinājuma laikā.

Link to comment
Share on other sites

es ST paprasīju par jauno skaitītāju.. a šie man pateica.. maksā ~30EUR , tad būs vai arī gaidi 2016.g. beigas.... nu i napig.. :D

Link to comment
Share on other sites

30 eur tas gan jau ir administratīvie izdevumi, lai tevi ieliktu rindā ārpus kārtas.

Link to comment
Share on other sites

 

 

tev nebūtu jāmaksā par kaut kādas mājas meža vidū līnijas uzturēšanu

Kurš saka, ka Tava māja/dzīvoklis ir baigi izdevīgā :D

Tad optimizējam vēl tālāk - uzturam 330/110 kV, biški vidspriegumu un lielāko apdzīvoto vietu elektrotīklus. Nah vajag visās ģerevņās elektrību, ne??? vot, šitas jau i labs.

 

Nav kaut kur sīkāka info par viedajiem? Kādas tehnoloģijas izmanto pārraidei pa tīklu? Tīri intereses pēc. Cik zinu, ap 2007. g vai tik jau nebija kāds projekts ar viedajiem skaitītājiem?? Elgama ar strāvas cilpas interfeisu.. 

 

P.S. Nu smuks maita, smuks tas jaunais viedais :D i naktī var rādījumu nolasīt :LOL

Link to comment
Share on other sites

Tur jau tā lieta, katrs klients ST maksātu kaut kādu ciparu, kas atkarīgs no pieslēgtās jaudas, piemēram, un tad tirgotājiem tīri par elektrību kā tādu. Un es jau nesaku, ka mans ir baigi izdevīgais, lai gan man tas viedais jau uzlikts. 

 

Ivo par tehnoloģijām gan jau var apstāstīt.

 

Un senči arī tagad dzīvoklī priecājas, ka naktī, ejot uz ķemertiņu caur virtuvi, vairs nav gaisma jāslēdz.

Link to comment
Share on other sites

 

 

tev nebūtu jāmaksā par kaut kādas mājas meža vidū līnijas uzturēšanu, kur saimnieks parādās reizi gadā atvaļinājuma laikā.

 

Šis man atgādināja nupat notikušo "teātri" 2000eiro vākšanu viensētas pieslēgšanai pie elektrības  :download:

http://apollo.tvnet.lv/zinas/atverts-ziedojumu-konts-gimenei-kura-10-gadus-dzivojusi-bez-elektribas/678521

 

Un kad elektrība pieslēgta īstie saimnieki atcerējās par īpašumu  :pooh_honey:

 

http://apollo.tvnet.lv/zinas/10-gadu-bez-elektribas-dzivojusu-gimeni-piemekle-jauna-problema/679987?utm_source=apollo&utm_medium=article&utm_campaign=superrelated

 

 

Par tēmu baigi neiespringstu par tarifiem, lai gan nezinu kurš izdevīgāks, jo vasarā tērēju 300kw, bet ziemā aiziet līdz 700kw kur jau itkā cits tarifs, bet LE atsūtīja ka 200+ ir piemērotākais to arī pieslēdzu. 

Link to comment
Share on other sites

 

 

Kādas tehnoloģijas izmanto pārraidei pa tīklu?

PLC - PRIME līdz transformatoram, tālāk GPRS 

Link to comment
Share on other sites

Ak jā.. šodien nodevu pirmo rādījumu.. tam jaunajam Dinamiskajam.. redzēs, kad atsūtīs rēķinu.. domājams, ka ap kādu 5. datumu.. :)

Link to comment
Share on other sites

viesturs0711

Ivo, fikseetu tarifu, ne paaraak lielu, es atbalstiitu. Jo shaa briizha triisciparu skaitlis reekjinaa mani iisti neapmierina. ST liidz maniim ir infrastruktuura, kam ieguldijumi sen jau ir atsisti un jauni kaadu laiku nebuus vajadziigi. Kabelji jau sen ierakti zemee. Liidz ar tarifu restrukturizaaciju, tiem, kas pateeree vairaak, elektriiba sanaaks leetaakaa, jeb es ko jaucu?

Labots - viesturs0711
Link to comment
Share on other sites

 

 

Pēlēci, nesaprotu, par ko cepiens?

Kaut kā vis saskrejis vienuviet , vot i sacepos . Nupat atnāca kārtējais brīnumainais paziņojums no apsaimniekotāja . cilvēkiem tiek dota kārtējā ,,brīvā un brīnišķā izvēle,, - norēķināties par siltumu , kanalizāciju un atkritumu izvedējiem caur apsaimniekotāju , vai pa tiešo . Ar piebildi - rēķina apstrāde no 4 - 10 eiro par rēķinu .Vot i balansēju te starp histērskiem smiekliem vai brēkšanu . Vienkārši ... ko grib to dara . Un vis likumgi .Atvainojos - nekā personīga .

Link to comment
Share on other sites

viesturs0711

 

 

Ar piebildi - rēķina apstrāde no 4 - 10 eiro par rēķinu

 

Tur jau pats varētu pieteikties pusrajonam rēķinu rakstīt. Smuks pissness sanāktu! :D 


 

 

Šis man atgādināja nupat notikušo "teātri" 2000eiro vākšanu viensētas pieslēgšanai pie elektrības

 

Vispār ST varēja pieslēgt Purva Intai špani. Viņa, nabags jau vairākus gadus bez elektrības mocās. Trīs reizes esot vadi zagti un ST pasūtijis viņu tālāk. Tiesa gan māja vairākus km iekšā pie Ķemeru laipām, bet nu tomēr. 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Gribēju vienkārši pabrīdināt lietotājus ar Latvenergo jaunajiem līgumiem.

Ja jūs izmantojat e-latvenergo portālu, pievērsiet uzmanību līguma numuriem portālā un maksājuma kartītē (tiem kam izlīdzinātais maksājums).

Var gadīties, ka tie nesakritīs, un kā izrādās, tad 'svarīgāks' numurs ir tas, kas kartītē, lai gan līgums man noslēgts uz 'nesvarīgāko'.

Ej nu tagad pierādi, ka neesi žirafe... un skaidrojies, kur un kā tavs maksājums ir aizgājis.

Vienvārdsakot - izcūkāta diena.

Link to comment
Share on other sites

@@_dunduks_, pēc pieredzes.. līguma numurs jau mainījās tikai tiem, kas neizvēlējās to, ko piedāvāja LTC.. Es, piem., izvēlējos Dinamisko un tagad man ir cits līguma numurs. Sievasmāte izvēlējās LTC piedāvāto un līguma numurs palika tāds pats. Ar maksājumiem nekādu problēmu nebija.

Link to comment
Share on other sites

Tur jau tā liet, ka izvēlējos to ko LE piedāvāja. Apstiprināju un izdrukāju līgumus/kartītes no viņu portāla.

Tagad kartītē ir jau citi numuri.

Link to comment
Share on other sites

@@_dunduks_, hmmm... tikko iečekoju sievasmātes līgumu.. un tiešām kartītē pavisam cits līguma numurs, bet nu.. ar maksājumu nebija nekādu problēmu.. maksāju, izmantojot ibanku un norādot līguma numuru un izlīdzināta maksājuma summu.. portālā viss parādās korekti. Vispār jāuzvaicā twitterī būs šiem.

 

pamēģināju maksāt no e-latvenergo, izmantojot ibankas pogas.. līguma numurs paliek iepriekšējais, ne tas, kas kartītē, tā kā, domāju.. nestreso.. būs nauda aizgājusi pareizi.. iekš e-latvenergo taču var redzēt vai ir samaksāts.

Labots - CAP
Link to comment
Share on other sites

Ceru, ka arī mani maksājumi arī aizies, bet man klientu servisā lika pagaidīt vēl 2 dienas un tad, ja maksājums nebūs aizgājis, rakstīt iesniegumu.

Paši kaut kau salaiž dēlī un pēc tam ej un cīnies ar to monstru, kuru pat sazvanīt nevar.

'Vislabākais' šajā situācijā ir tas, ka viņi bez nekādiem brīdinājumiem samaina būtisku līguma informāciju par to nemaz nebrīdinot klientu.

Tikapt labi pēc laika viņi var samainīt kaut kādu maksājuma komponenti par to nebrīdinot un klients visu laiku 'iebrauc' soda naudās.

Labots - _dunduks_
Link to comment
Share on other sites

Takš ātrākais veids ir nevis zvanīt, bet uzjautāt twitterī jamiem.. ar visu tiksi galā un nestreso.. man liekas, ka tu lieki streso :D un viņi paši neko nesaprot vairs :D

 

Es takš saku.. maksāju norādot līguma numuru, kas ir norādīts sadaļā līgumi un viss kārtībā.. a par to, kas tajā kartītē norādīts.. da kaut vai vells uzzīmēts.. tā kartīte jau domāta tikai norēķiniem visādos narvesen/maximās etc...

 

p.s. Twitterī man atbildēja, ka korektais numurs ir tas līguma numurs, kurš ir sadaļā līgumi.. nevis kartītē.. un tipa nodevuši izskatīšanai tehn.dep.. pārbaudei.

 

 

@@j.m, priekš tevis ideāls risinājums ir izlīdzinātais maksājums.. nemaksāt nevar.. nav vairs vecie laiki ar pašnorēķinu.. un kur tad problēma izveidot automātisko maksājumu vai 1x mēnesī kopā ar citiem rēķiniem samaksāt to 1u latvenergo rēķinu/maksājumu?

Labots - CAP
Link to comment
Share on other sites

p.s. Twitterī man atbildēja, ka korektais numurs ir tas līguma numurs, kurš ir sadaļā līgumi.. nevis kartītē.. un tipa nodevuši izskatīšanai tehn.dep.. pārbaudei.

Pēc ilgas gaidīšanas biju sazvanījis viņus. Man teica tieši pretējo. Korektais numurs ir kartīte norādītais, jo kā pats saki, ar to norēķinās visādās maximās un narvesenos. Pieļauju, ka kāda tāla nostūra pensionāre varētu nezināt, kas viņai portālā rakstīts.

Labots - _dunduks_
Link to comment
Share on other sites

Guest
Slēgta tēma, pievienot komentāru nav iespējams.
 Share


×
×
  • Izveidot jaunu...