Jump to content

Kubotas traktori drīkst piedalīties satiksmē?


 Share

Recommended Posts

Jautaajums viegls bet vajag tos kas zin noteikumus lai atbildeetu. Vai ar shaadu aparaatu

b6001-07.jpg

var pa shoseju braukt kaa celju satiksmes daliibnieks? Es dziivee esmu redzeejis ka brauc bet vairaaki saka ka nevarot pec likuma. Kaa iisti ir?

Link to comment
Share on other sites

 

 

Reģistrēts ir? Tehniskā apskate ir? Apdrošināšana?

Kā arī nepieciešama atbilstoša traktortehnikas vadītāja apliecība.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Reģistrēts ir? Tehniskā apskate ir? Apdrošināšana?

Sanaak ja brauc pa celju nevis izmanto kaa traktoru tad vajag sho visu? Diivaini. Man saka preteejo bet es nezinu kaa ir pareizi. Neesmu redzeejis citaam kubotaam numurus arii bet iespeejams vinji brauc kameer policija neredz.

 

 

Kā arī nepieciešama atbilstoša traktortehnikas vadītāja apliecība.

Labriit! Ir runa par kubotaam nevis lielajiem traktoriem. Shiem tiesiibas nevajag.

Link to comment
Share on other sites

Pat ritenim vajag tiesības. Kāpēc lai traktoram nevajadzētu?

Un no kādiem parametriem pēc tavām domām sākās lielais traktors?

T25 tak arī normāls traktors. tas pats kas šis vien ir.

Link to comment
Share on other sites

Var braukt pa koplietošanas ceļu, ja ir:

valsts nr. zīme

tehniskā apskate

apdrošināšana

un A kat. traktortehnikas vadītāja apliecība.

Link to comment
Share on other sites

Nu šitā lieta man arī interesēja, bet es ar savu motobloku kratos pa ceļiem un garām mentiem kopš piedzimu, un vēl pus dzerevņa tāpat, menti pat virsū neskatās.

Logiski ka motoblokam nav ne numuru, ne tiesību.

Nu ja vienīgi koma brauktu šķībi greizi, tad gan piesietos!

 

Un tā kubota jau pie tās pašas kategorijas manu prāt arī sēž!

 

Būtu noderīgi no kāda dzirdēt patiesību pēc likuma! Pašam rakties un meklēt galīgi nav gribēšanas un vajadzības.. varbūt vienkārši kādszin to..

Link to comment
Share on other sites

User manuālī kas ir rakstīts? Ja tāda nav, vajag sameklēt, jo tur vajadzētu būt rakstītam. Zāles pļāvējtraktoru manuālī ir rakstīts, ka satiksmē piedalīties nedrīkst. Bet kā Stass teica, ja sū*us uz ceļa netasa, tad pa ciemu jau prātīgi var pārvietoties...

Labots - DeEK
Link to comment
Share on other sites

1.10. traktors - jebkurš mehānisks, riteņu vai kāpurķēžu lauksaimniecības vai mežsaimniecības mehāniskais transportlīdzeklis, kuram ir vismaz divas asis un kura maksimālais projektētais ātrums nav mazāks par 6 km/h, kura galvenā funkcija ir tā vilcējspēks un kurš ir īpaši konstruēts, lai vilktu, stumtu, vestu un darbinātu attiecīgas maināmas iekārtas, kas konstruētas lauksaimniecības vai mežsaimniecības darbu veikšanai, vai lai vilktu piekabes. To drīkst pielāgot kravu vešanai, veicot lauksaimniecības vai mežsaimniecības darbus, un aprīkot ar pasažieru sēdvietām;


 


1. T kategorija: riteņtraktori:


1.1. T1 kategorija: riteņtraktori, kuriem maksimālais projektētais ātrums nav lielāks par 40 km/h, minimālais attālums starp riteņiem uz vadītājam tuvākās ass (traktoriem ar reversīvu vadītāja pozīciju (reversīvu sēdekli un stūres ratu) par vadītājam tuvāko asi jāuzskata ass, kas aprīkota ar vislielākā diametra riepām) nav mazāks par 1150 mm, pašmasa braukšanas kārtībā ir lielāka par 600 kg un klīrenss nepārsniedz 1000 mm;


1.2. T2 kategorija: riteņtraktori, kuriem maksimālais projektētais ātrums nav lielāks par 40 km/h, minimālais attālums starp riteņiem ir mazāks par 1150 mm, pašmasa braukšanas kārtībā ir lielāka par 600 kg un klīrenss nepārsniedz 600 mm. Ja traktora smaguma centra augstuma (to mēra attiecībā pret zemi) attiecība pret vidējo minimālo attālumu starp riteņiem uz katras ass pārsniedz 0,90, maksimālo projektēto ātrumu ierobežo līdz 30 km/h;


1.3. T3 kategorija: riteņtraktori, kuriem maksimālais projektētais ātrums nav lielāks par 40 km/h un pašmasa braukšanas kārtībā nav lielāka par 600 kg;


1.4. T4 kategorija: īpaši riteņtraktori, kuriem maksimālais projektētais ātrums nav lielāks par 40 km/h (saskaņā ar 1.papildinājumu);


1.5. T5 kategorija: riteņtraktori, kuriem maksimālais projektētais ātrums ir lielāks par 40 km/h.


Link to comment
Share on other sites

@grimme, no šitā visa likuma palaga nav nekāda jēga, jo šajā gadījuma te īsti nevar neko pieskaitīt pie šitiem aparātiem!

 

Un kas tā par T kategoriju? Tas jau ir kaut kas novecojis.. - mūsdienās tā ir Traktortehnikas A kategorija! Kaut kā tā!

Link to comment
Share on other sites

Bij gadijums, čalis mauc ar pašbūvētu drapaku, protams nekādu papīru, ne rasējumu, ne tiesību un uguņu nebij. notur menti, šis domā zjopa būs, a šie staigā rinķī visu nopēta, beigās paslavē ka zajibiso aparātu uzkonstruējis, atvainojas, ka aizkavējuši un novēl laimīgu ceļu. Secinājums-visi Esam cilvēki, bubini pa ceļa nomali un netais sūdus i Tev netaisīs.

Link to comment
Share on other sites

Es arī esmu pa ceļu ar motobloku braucis un menti apdzinuši. Domāju,ka stāsies, bet nekā, aizbrauca garām. Nu jā, es sūdu kravu vedu un diez vai viniem gribējās to ostīt :sarkasms: To, ka motobloks nav traktors, tas nu ir točna, bet kubatūra paliela un aparāts arī, itkā varētu piesieties, bet no otras puses, nav dzirdēts, ka ir tādas motobloka vadītāja tiesības :sarkasms:

Link to comment
Share on other sites

NeticuNevienam

Pašam nav nekā šāda, bet kaimiņam ir zāles pļāvejs traktorītis un arī motobloks, brauc cauri ciemam, apdzīvotai vietai, sūdus netaisa un mentus saticis pārīti reižu - pilnīgs miers. Ieraugot fizionomiju jau vien var pateikt, vai pie stūres ir prātīgs čubaks vai kāds iekapājis ruņģists.

Kas attiecas uz likumu kā tādu, nu nezinu, te ņemties un jaties, lai liktu atsevišķas tiesības šādām ietaisēm? Tak mūsdienas visiem pa lielam ir viegla tiesības, kur ātrumi ir lielāki, bet masas +- tās pašas, kad velk kaut ko aiz viņa. Tak vareja vienkārši ņemt vērā tās pašas tiesības, (satiksmes noteikumi no tā nemainās, brauc ar autiņu, traktoru vai miniatūru traktorīti) reģistrēt to ķerru arī diži lielu jēgu nesaskatu, kur nu vēl apskates veikt - ko tu tur pētīsi? Kas tādam var nobeigties tā, lai apdraudētu satiksmi...nu reizēm dikti smieklīga tā likumdošana.

Link to comment
Share on other sites

Pēc likuma burta viss skaidrs takš viss kam ir 4 riteņi un kas kustas ātrāk par 6 km/h skaitās traktors un lai brauktu pa ceļu vajag numuru, skati, octa un traktora tiesības. (monobloki neskaitās, hmm tas sanāk ka drīkst pālī ar tādu braukt?)

Tas ka menti neaiztiek ir viens, bet viņi to var darīt. Un sodi par šiem punktiem ir diezgan pamatīgi.

Par bīstamību - ja tāds verķis no šosejas taisa kreiso pagriezienu ar nestrājošiem/neesošiem pagrieziena rādītājiem avārija var sanākt ne pa jokam... Esmu dzirdējis par pāris tādiem gadījumiem.

Link to comment
Share on other sites

Pālī drīkst jāt ar zirgu.Ar pajūgu braukt nedrīkst, jo tas satiksmes noteikumos aprakstīts, bet jāt uz zirga drīkst.  Motobloki būs grūti zem šmigas savaldīt.

Link to comment
Share on other sites

NeticuNevienam

Smieklīgi paliek daži reizēm, likuma burta kalpi, johaidī, ja cilvēki ar veselo sparātu un pie pilnas saprašanas pieietu pie šitās šteles, tad saprastu, ka tādiem nakuj ATSEVIŠĶAS tiesības nav nepieciešamas. Kur motoblokam esi vispār redzējis pagrieziena uguņus? Pagriezienu tu motoblokam vari parādīt ar roku. Tāpat kā ričuki. Kāda te problēma? Problēma tāda, ka cilvēkiem patīk laikam (mazohisti? štoļi) sarežģīt dzīvi, tur, kur tas nav vajadzīgs, bet vot, kur vajag, tur jēgā tikt nekādā nevar.

 

Ā plus, runājot par pāli - neatzīstu vispār neko tādu. Zirgs, zirgs ar pajūgu, velo, moto, vai auto, traktors, kombains, vilciens vienlaga - brauc un pēc tam dzer līdz nemaņai.

Kas ir ar tiem cirvjiem, kas domā, ka vienu glāzi iešāvu un būš mazāk par 0.5 promilēm un varu braukt. Nu nevar tāpat (pēc likuma gan var, bet nu tur beidzamie stulbeņi tikuši pie likuma rakstīšanas un pieņemšanas) braukt, tāpat kā citas vielas, piemēram, cigarešu pīpēšana pie stūŗes, zāle, citi krāmi, pat medikamenti ir tādi, kurus lietojot nedrīkst sēsties pie stūres.

Labots - NeticuNevienam
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Nu bet ja pietrūkst, tad tak ar motobloku var aizšaut uz bodi vēl pēc viena polša :sarkasms: NeticuNevienam ,kā Tu nesaproti, cilvēkiem tas ir aktuāli :sarkasms: :sarkasms: :sarkasms:

Link to comment
Share on other sites

NeticuNevienam

Tēma aktuāla, varbūt ne man, bet nu likumi reizēm, šķiet, ir pieņemti dzērumā vai citu vielu iespaidā. Un tie, kas svēti ir pārliecināti, ka pēc "atļautā" daudzuma izdzeršanas spēs vadīt precīzi - ir šaujami! Jau skaidrā tiek izraisītas avārijas un visādi sūdi notiekas, kas liek domāt, ka tā glāzīte neko nemainīs? Ja jau nemaina, tad nah vispār dzert?

Un par tēmu - ko tie dolbajobi tur izdomājuši ir tais likumos, ir sviests, saistībā ar spec tiesībām šitiem grabuļiem. Neviens no viņiem pat ar samokatu nav kapājuši pa ielām bērnībā, tad nah tādus durikus būtu jāklausa un jāievēro viņu duriskos likumus. Pirmajā vietā tomēr ir cilvēciskums, kurš neļauj braukt, ja dranduļets ir beidzamā pakaļā, un alkāns ir asinrites vietā! A citādi, kurš tevi ņems ciet, ja tu ar savu grabuli NORMĀLI pārvietojies?

Link to comment
Share on other sites

NeticuNevienam, Tu jau visu pareizi saki un es pilnībā piekrītu, ka zem šmigas nav ko uz ceļa rādities. Cilvēki, ar krievulaiku izglītību, tā iekartoti, ka vienmēr meklēs variantus kā likumu apiet. Par to jāšanu uz zirga pēc šņabja stāsts ir iz dzīves. Biju majā, kur garām aizjāj jātnieks un saimnieks tik nosmejas, atkal kaimiņam pietrūcis dzeramā. Tiesības esot nodzēris, bet kad jājot uz zirga, tad poļicaju neko nevarot izdarīt, neesot tāda likuma :sarkasms: .

Tāda nu mums tā likumu kārtība ,ar motobloku itkā braukt var, kaut tam piekabe kā vieglajam autiņam, bet ar minitraktoriņu, bez attiecīgām tiesībām, nedrīkst, jo divas asis. Vēl, pēc cita likuma, jābūt dzeltenai bākugunij, tikai kur to uz tā mazā pļerdaka uzlikt :sarkasms:

Labots - Didzis
Link to comment
Share on other sites

0,5 promiles neko diži auto vadīšanas spēju neietekmē, ir bijuši pētījumi! Un ir neprāts noteikt 0 promiļu limitu, jo tad ments varēs sodīt arī par kefīra dzeršanu pie pusdienām.

Link to comment
Share on other sites

versatile
Un ir neprāts noteikt 0 promiļu limitu, jo tad ments varēs sodīt arī par kefīra dzeršanu pie pusdienām.

Diez, cik bieži kefīra dzērāji tiek sodīti Igaunijā, kur šis neprāts ir spēkā?

Labots - versatile
Link to comment
Share on other sites

Par igauniju nezinu, bet krievijā viens otrs ir uz 0.01 promiles uzrāvies.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

versatile

Redz - par to reibumu - viss atkarīgs, kā uztver to atļauto puspromili.

Viens ir scenārijs, kad cilvēks ir bijis iereibis, godīgi pagaidījis kādu laiku lai alko iziet, normalizējas pašsajūta, sēdies pie stūres - bet asinīs vēl kaut kas ir bijis. Tas ir netīšs nodarījums un ja nav izraisīta avārija, jāsoda, iespējams, tiešām nebūtu. Neesmu interesējies, bet šķiet, ka pat ja būs 0,2 promiles un izraisīta avārija, būs ziepes; tas nekas, ka drīkst vadīt ar 0,5... Iespējams, ka kļūdos - varbūt kāds var pieredzē padalīties?

Otrs scenārijs ir ka cilvēks izlok pudeli alus un tūlīt sēžas pie stūres, jo drīkst taču! Taisnība, drīkst. Tomēr alkohola iedarbība vispirms pastiprinās, tad pavājinās, kaut nedaudz, bet mainās ātruma uztvere un reakcija - ja neticat, aizlaidiet uz Balto kāpu, izlociet pāris pudeles alus un pabrauciet pa kādu kalnu taciņu ar velo - ja ir iekšā, protams. Man ar vienu-diviem līdzīgiem eksperimentiem pietika :) Nav tās reakcijas un kustību koordinācijas vairs tādas. Pēc neilga laika, protams, atgriežas, bet izdzert kausu alus pie pusdienām un sēsties uzreiz pie stūres es neriskētu, lai gan ar manu masu būtu jābūt visam ok ar limitiem.

Respektīvi, man ir aizdoma, ka pieļaujamā alkohola koncentrācija asinīs pasaka nevis cik drīkst dzert pirms braukšanas, bet cik drīkst būt palicis pēc tam, kad lielākā daļa reibuma izgājusi.

USĀ esot dikti jautri - vismaz Atlantā, cik nu dzirdēts - dzer cik gribi, kamēr vari pabraukt taisni un nevāri sūdus, jo policija tā īsti nedrīkst stādināt. Vot ja sataisi ziepes, tad gan ir pēc pilnas programmas. Iespējams, cilvilizētās valstīs tas strādā labāk, nekā šeit.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

T25 tak arī normāls traktors. tas pats kas šis vien ir.

Tieshi taapeec arii ieliku bildi! Ir mazaas kubotas un lielaas kubotas. Runa ir par mazajiem ko sauc par motoblokiem sheit. Pameklee internetaa(youtube piem.) un redzeesi atshkjiriibu starp mazajiem kubota traktoriem un T25'niekiemtractor_smiley.gif

Labots - Arcane
Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...