rokijs Ierakstīts Jūnijs 8, 2014 Share Ierakstīts Jūnijs 8, 2014 Parnacu majas, 1 aUtomats izsists b10, visu atsledzu itkaa joprojam turpina sist araa. Kads varetu but iemesls? spuldzes? Kaut kas cits mistisks? Link to comment Share on other sites More sharing options...
constrig Jūnijs 8, 2014 Share Jūnijs 8, 2014 Kjeedee iissavienojums, iemesls buus! Link to comment Share on other sites More sharing options...
viesturs0711 Jūnijs 8, 2014 Share Jūnijs 8, 2014 Atsleedz pilniigi visu kas uz taas linijas stava, ja tas nepaliidz, tad sauc elektrikji. Varbuut kaadaa nozarkaarbaa iisais vai kas sakusis kopaa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tufjord Jūnijs 8, 2014 Share Jūnijs 8, 2014 Es ietu caur nozarkārbām un meklētu īso. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fruzz Jūnijs 8, 2014 Share Jūnijs 8, 2014 Atceros līdzīgu gadījumu klientiem ar drošinātāja izsišanu un cinīšanos ar to. Nevis pārbaudīja infrastruktūru, bet uzlika lielāku drošinātāju. pēc tam raudādami nāca pie manis, ka iekārta nodegusi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
McB Jūnijs 8, 2014 Share Jūnijs 8, 2014 Varbūt vajag nomainīt uz C10 ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tārps Jūnijs 8, 2014 Share Jūnijs 8, 2014 Vai ir ārā kāda spuldze vai kontakts? Varētu būt pielijis. Ja tikai iekšā viss, visus slēdžus izslēgt, visu no kontaktiem ārā. Ja vēl sit ārā automātu - lielāki sūdi, ar tiem jānodarbojas profiem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rokijs Jūnijs 8, 2014 Author Share Jūnijs 8, 2014 Araa nav nekaa, laikam bus jajauc visas rozetes un jaskataas, negribejas jau jaukt kadas 10 rozetes un 5 sledzus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tufjord Jūnijs 8, 2014 Share Jūnijs 8, 2014 bus jajauc visas rozetes viss mazāk ticams,ka vaina rozetēs.Sāc ar nozarkārbu pārbaudi kas uz tā drošinātāja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
McB Jūnijs 8, 2014 Share Jūnijs 8, 2014 Uz 10 rozetēm UN gaismām 1 drošinātājs? Tad jau nevajag vispār, Latvenergo jau dod B32 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Didzis Jūnijs 8, 2014 Share Jūnijs 8, 2014 Priecājies, ka izsita to korķi, nevis māja nodega. Pati glupākā ideja, šai variantā, ir likt citu automātu ar C burtu, vai vēl sliktāk, lielaku nominālu. Ja viss līdz šim darbojās, tad vaine instalācijā un diez vai kontaktos, bet drīzak nozarkārbās. Da tur desmit minūšu darbs un vaina atrasta Link to comment Share on other sites More sharing options...
rokijs Jūnijs 8, 2014 Author Share Jūnijs 8, 2014 Man nav nozarkarbu kaa tadu, sledzos varetu but kadi savienojumi, automats uz 2 istabaam un itkaa nekas ekstra nwtiek slegts tv pc ruteris resivers ladetaji kada sienas lampa varbut vel kads nieks Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kaspars12 Jūnijs 8, 2014 Share Jūnijs 8, 2014 Tad, ja visu atvieno, slēdžus izslēdz, arī sit ārā, lai arī nav neviena patērētāja ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Didzis Jūnijs 8, 2014 Share Jūnijs 8, 2014 Vai nu jābūt vairākiem drošinātājiem, vai arī ir nozarkārbas. Nav tak iespējams vadus tā savienot, lai gan uz kontaktiem(tos var kaskāē savienot), gan uz gaismām būtu strāva. Nē, nu ja tīklu vilcis elektriķis Vasja un vēol šmigā, tad var visadi brīnumi būt. Es gan domāju, ka uz viena automāta veidotā instalācijā jābūt nozarkārbām. Cita lieta, ka cits Vasja krāsotājs, tās aizšpaktelējis un aizkrāsojis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nain Jūnijs 8, 2014 Share Jūnijs 8, 2014 Man nav nozarkarbu kaa tadu, Kā tas iespējams? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ju Jūnijs 8, 2014 Share Jūnijs 8, 2014 Var no sadales vilkt pa taisno uz katru vietu savu vadu, vai sakomutēt rozetēs vai tml. Nav nekas neiespējams, bet vai vajag. Var jau būt arī pats automāts beigts un neturēties. Katrā gadījumā testeris derētu, lai var vainu meklēt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knaabis Jūnijs 8, 2014 Share Jūnijs 8, 2014 Zobus arī pats sev labo??? p.s. Ja nav saprašanas tik vienkāršās lietās, tad pasauc speciālistu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
laikamTak Jūnijs 8, 2014 Share Jūnijs 8, 2014 Kā tas iespējams? Ir ir. Mūsdienu ''elektriķi'' nozarkārbas neizmanto, vadu savienojumus liek slēdžos Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tārps Jūnijs 8, 2014 Share Jūnijs 8, 2014 Tā tagad ir pasaules prakse. Nav vairs konkrētas vadu vilkšanas vietas (agrāk bija augšējā gar griestiem vai apkšējā gar grīdu). Tagad , ne velti, modernie kontakti un slēdži ir ar tukšām pieslēgvietu klemmēm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
laikamTak Jūnijs 8, 2014 Share Jūnijs 8, 2014 Ir labi, ja tiek izmantoti modernie kontakti un slēdži. Bet parastie tak ir lētāki, ne ? Bija reiz darīšana ar tādu vadu instalāciju, kur meistars bija parastos slēdžos sastampājis ar izoleni aptītas skrutkas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cody Jūnijs 8, 2014 Share Jūnijs 8, 2014 Pēc mana kantora pieredzes automāta izsišanā 1/3 gadījumos ir vainīgs pats automāts. Tā ir it kā pietiekoši smalka ierīce, bet ļoti neprecīza. 2006.gadā izpētījām ABB automātslēdžus-reāli B automāts varbūt gan ar A, gan C raksturlīkni, C gan B, gan D. Par ampēriem nemaz nerunājot. Iespējams, ka šodien tehnoloģijas ir augušas, bet nekas nebūs drošāks par kūstošo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Didzis Jūnijs 8, 2014 Share Jūnijs 8, 2014 Nu bet automātu pārbaudit tak ir elementāri ar parastu provlampu. Ja izsistam automātam paralēli pieliek provlampu un nviena ieslēgta patērētāja nav, rad lampa nedrkst degt. Ja deg, tad ir īsais ķēdē. Jad runa pa rbezkārbu instalāciju, tad uz drošinātāju kasti velkas čupa ar vadiem. Cik saprotu, konkrētā situācija tā nav. Tātad kautkur tie vadi ir savienoti. Labi, kontaktus var kaskādē saslēgt, bet vajag tak atzarojumu uz gaismām. Vārdu sakot ,kautkur ir vadu savienojums. Link to comment Share on other sites More sharing options...
McB Jūnijs 8, 2014 Share Jūnijs 8, 2014 Pati glupākā ideja, šai variantā, ir likt citu automātu ar C burtu,Pag, elektriķi, tad apskaidro man atšķirību starp B un C. Nu bet automātu pārbaudit tak ir elementāri ar parastu provlampu. Ja izsistam automātam paralēli pieliek provlampu un nviena ieslēgta patērētāja nav, rad lampa nedrkst degt.Skaitītājā paskatīties nav ienācis prātā? Provlampa... Varēji uzreiz provvibratoru ieteikt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
viesturs0711 Jūnijs 8, 2014 Share Jūnijs 8, 2014 Un ko tu tur skaitiitaajaa ieraudziisi pie atsleegta automaata??? Vel pasaki, ka esi elektrikjis? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
McB Jūnijs 8, 2014 Share Jūnijs 8, 2014 Bāc, pie ieslēgta drošinātāja un atslēgtiem patērētājiem vajag paskatīties!!! Pasaki vel ka TU esi elektriķis! Es esmu elektriķis, jā! Un parasti pēc tādiem padomdevējiem kā šeit redzu, man ir vislielākā peļņa. Kāds dīvainis ir plānojis rozetes un gaismas, 2 istabām? Kāda tad jēga no tā drošinātāja, ja nevar atsevišķi neko atslēgt? Tad jau ziemā jāskrien mājās pusdienlaikā lai rozeti nomainītu! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Firza Jūnijs 8, 2014 Share Jūnijs 8, 2014 Pag, elektriķi, tad apskaidro man atšķirību starp B un C. Bilde (krieviski) no wikipedia par automātu tipiem. Ja kāds nesaprot krieviski, tad latviski runājot B, C, D automāti atšķiras ar to pie kādas strāvas nostrādās automāta magnētiskā atslēdze. Pēc bimetāliskajām siltuma atslēdzēm automātu tipi neatšķiras. Tas ir - magnētiskā atslēdze nostrādā pie īsslēguma (lielas palaišanas strāvas), bet bimetāliskā siltuma atslēdze nostrādā pie ilgstošas pārslodzes virs automāta nomināla.B tipa automāts momentā nostrādā, ja strāvā ir > 3*In < 5*In (In – automāta nominālās strāvas lielums)C tipa automāts momentā nostrādā, ja strāvā ir > 5*In < 10*In.C tipa automāts liek 3 fāzu motoriem un citām iekārtām ar lielu palaišanas strāvu.Ja B10 automāts tiek izsists tūlīt pēc ieslēgšanas, tad vai nu pats automāts ir bojāts, vai nu ir īsslēgums ar strāvu > 30A. Skaitītājā paskatīties nav ienācis prātā? Provlampa... Varēji uzreiz provvibratoru ieteikt. Nu jā, mūsdienās elektriķi neizmanto provlampu (es tā arī nesāku to lietot), tam tagad ir domāts divpolīgais indikators, bet tas nemaina principu, ka ar indikatoru (provlampu) var atrast, vai ķēdē ir īsslēgums, vai normāla slodze. Dotajā gadījumā provlapa ir pat labāk, jo ar aci uzreiz var atšķirt īsslēgumu no citām slodzēm. Tā, ka Didzis visu pareizi uzrakstīja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
inteens Jūnijs 8, 2014 Share Jūnijs 8, 2014 (labots) Kā automātu var ieslēgt, ja viņu sit ārā? Labots Jūnijs 8, 2014 - inteens Link to comment Share on other sites More sharing options...
McB Jūnijs 8, 2014 Share Jūnijs 8, 2014 (labots) C tipa automāts liek 3 fāzu motoriem un citām iekārtām ar lielu palaišanas strāvu.Tieši tā! Un vai tad mājās nevar ieslēgt kaukādu raustekļaparātu? Kādu ķīniešu fēnu, piemēram. Kā automātu var ieslēgt, ja viņu sit ārā?Izlasiju velreiz, šķita ka ne vienmēr sit ārā. Nu tad vajag testeri, viss. Un saprast kas atgadijās kamēr nebija mājās. Varbūt kaimiņš izurbās caur sienu un saurba kabeli. Labots Jūnijs 8, 2014 - Creationist Link to comment Share on other sites More sharing options...
Firza Jūnijs 8, 2014 Share Jūnijs 8, 2014 (labots) Un vai tad mājās nevar ieslēgt kaukādu raustekļaparātu? Kādu ķīniešu fēnu, piemēram. Ķīniešu fēns nevar radīt 30-50A palaišanas strāvu. Nav tur ne liela kondesatora, ne jaudīga elektromotora. Labākājā gadījumā B10 automātu dzīvojamās istabas apstākļos var izsit ar lielo leņķa slīpmašīnu (fleksi), bet ir aizdomas, ka šis nav tas gadījums, un maz ticams, ka tēmas autors aizgājā uz darbu atstāja ieslēgtu fleksi, vai fennu. Starpība starp B10 un C10 ir vienīgi noturībā pret palaišanas strāvas lielumu. Ja rozetē, uz vienu drošinātāju būs ieslēgts veļas mašīna, tējkanna, cepeškrāsns un kopējā strāva 20A ampēri, tad pēc 30-60 sekundēm atslēgsies gan B10, gan C10 automāts. Labots Jūnijs 8, 2014 - Firza 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
rokijs Jūnijs 8, 2014 Author Share Jūnijs 8, 2014 Ja B10 automāts tiek izsists tūlīt pēc ieslēgšanas, tad vai nu pats automāts ir bojāts, vai nu ir īsslēgums ar strāvu > 30A. šķiet pirmā noderīgā tēze vai varētu būt vēl kāds iemesls? jo sit ārā uzreiz, virtuve un vanna darbojas. pats nebiju majās , senči saka ka nekas netika slēgts bez defaltā lietotām mantām, atnākot mājās vakarā nebija elektrības būs jāiet jānopērk jauns automāts laikam ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Firza Jūnijs 9, 2014 Share Jūnijs 9, 2014 (labots) Tas B10 automāts, kuru visu laiku sit laukā taču nav vienīgais? Kaut kur ir jābūt galvenajam automātam (drošinātājam) ar kuru var pilnīgi atslēgt elektrību mājās. Ja tad, kad ir atslēgts galvenais automāts, to B10 nevar ieslēgt (kad nav elektrības), tad visticamākais, ka automāts ir beigts, bet ja B10 automātu ieslēgt var, un tas normāli turas ieslēgts, bet momentā atslēdzas, ja ieslēdz galveno mājas automātu, tad tas nozīmē, ka B10 automātam nav nekādas vainas un problēma ir iekš tā, ka kur šajā līnijā ir īsslēgums. Šajā gadījumā, nav jēgas mainīt automātu, bet ir jāmeklē, kas to īsslēgumu rada. Ja rozešu un lampiņu uz vienas līnijas ir daudz, tad meklēt īsslēgumu arī priekš eklektiķa ir baigā ķēpā. Un, ja vēl ir veca padomju laika instalācija ar nozarkārbām un alumīnija vadiem, tad vispār gribas nošauties - vispirms nomokies kamēr atrodi visas zem tapetēm paslēptās nozarkārbas, pēc tam domā, kas ir kurš vads nozrkārbā, un vēl pēc tam biedē mājas iemītniekus ar trīsstāvīgiem lamu vārdiem, kad atkal ir nolūzis kāds vads un Tu sāc nožēlot, ka uzņēmies izdarīt šo darbu.Cerams, ka tēma autora gadījumā nav ne alumīnija vadu ne zem tapetēm paslēptu nozarkārbu. Labots Jūnijs 9, 2014 - Firza Link to comment Share on other sites More sharing options...
ju Jūnijs 9, 2014 Share Jūnijs 9, 2014 Nez cik autors automātus nopirks, līdz sameklēs vainu? Iespējams jau arī ka paveiksies. Ja jau vecāki bi'ja mājās, tad vajag pajautāt, ko viņi darīja tajā brīdī, kad elektrība pazuda. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Didzis Jūnijs 9, 2014 Share Jūnijs 9, 2014 Kreationists izsatās, ka ir jauno laiku elektriķis, kurš nav dzīvē redzējis veco laiku instalāciju. Es esmu piedzīvojis laikus, kad uz visu māju stāvēja viens kūstošais drošinātājs un pietika ar 6A.Kādas tur sadalīšanas pa grupā, un daudzi drošinātāji . Nu jā, man gan nav ne elektriķa sertifikāta, un testeri es izmantoju labojot elektroniskas iekārtas, bet elementārus defektus elektrotīklā atrodu ar, mūsdienu elektriķim nesaprotamu un morāli novecojušu, provlampu. Ja jau esi "sertificēts" elektriķis, tad pasaki, ko es ieteicu nepareizi ar provlampu pārbaudīt? 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
jema Jūnijs 9, 2014 Share Jūnijs 9, 2014 (labots) Varbūt vajag nomainīt uz C10 ? Skaitītājā paskatīties nav ienācis prātā? Provlampa... Varēji uzreiz provvibratoru ieteikt. Ja šitādus tekstus dot ārā cilvēks, kas sevi pozicionē kā profesionāls elektriķis, tad lai dievs nogrābsta mūsu izglītības sistēmu. Labots Jūnijs 9, 2014 - jema 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ju Jūnijs 9, 2014 Share Jūnijs 9, 2014 Nespeciālistam ieteikt provlampu tiešām nav jēga, jo tādam nav it nekāda nojausma, kas tā tāda, kā to lietot, kur nu vēl to, ka pats varētu uztaisīt. Lai gan arī tādam pat krutākais testeris neko nedos, ņemot vērā, ka uzreiz pavilkās uz to, ka pamēģinās nomainīt autoāmtu, nevis mēģienās saprast, kur ir iemesls, t.i. atvienot aizejošo vadu no automāta un tad pamēģināt, lai izslēgtu iespēju, ka automāts beigts. Bet nē, pirks uzreiz un mainīt. OK, nav jau mana nauda. Nākamreiz domās. varbūt. Opā, viņam pat testeris jau ir http://www.boot.lv/forums/index.php?/topic/150267-elektroinstalacija/#entry1562927 Tā vietā, lai uztaisīti diagnostiku, spamo te nejēgā ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nain Jūnijs 9, 2014 Share Jūnijs 9, 2014 Ju, nespeciālistam provlampa ir tieši laikā. To uztaisīt ir piecu minūšu darbs, bet par lietošanu jau Didzis pastāstīja. Autor, Tev ir dzīvoklis vai privātā māja? Instalācija vilkta nesen vai padomju gados? Link to comment Share on other sites More sharing options...
viesturs0711 Jūnijs 9, 2014 Share Jūnijs 9, 2014 Chujs man, ka betons ir augshaamceelies... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ju Jūnijs 9, 2014 Share Jūnijs 9, 2014 Ju, nespeciālistam provlampa ir tieši laikā. To uztaisīt ir piecu minūšu darbs Jā, jā, nespeciālistam ... OK, uztaisīs, ar vienu spuldzi, piespers starp fāzēm ... Es tomēr uzskatu, ka sakarīgāk nopirkt testeri pa 5 EUR, kas autoram jau saimniecībā ir. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nain Jūnijs 9, 2014 Share Jūnijs 9, 2014 (labots) Man šķiet, ka autoram prātīgāk būtu sameklēt elektriķi. Neizskatās, ka viņam būtu nojēga par lietu dabu. Bez tam, provlampai arī pietiek ar vienu spuldzi. Neies jau tur eglīšu virteni karināt. Labots Jūnijs 9, 2014 - Nain 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Firza Jūnijs 9, 2014 Share Jūnijs 9, 2014 mūsdienu elektriķim nesaprotamu un morāli novecojušu, provlampu.Oficiāli, elektriķa darbā provlampu nemaz nedrīkst izmantot, tāpēc mūsdienu elektriķi var arī nezināt kas tas ir. Tagad ir nopērkami visādi instrumenti elektriķiem un nav vajadzības pašam taisīt dielektriskos skrūvgriežus no parastajiem celtnieku skrūvgriežiem un PVC caurulītes, plaķenēm rokturus notīt ar izolācijas lentu, lai iegūtu instrumentu ar izolētiem rokturiem. Tā pat vairs nav nekādas vajadzības pēc „provlampas”, jo veikalā var nopirkt gatavu divpolu sprieguma uzrādītāju, kurš darbojas pat labāk par "provlampu" (uzrāda spriegumu sākot no 12V). Mājas vajadzībām elektrības esamību vai neesamību var pārbaudīt arī ar „provlampu”, bet profesionālam elektriķim tas nav īpaši ērts instruments – liels, trausls un nav tam nekādu priekšrocību salīdzinājumā ar divpolu sprieguma uzrādītāju. Vienīgā „provlampas” priekšrocība ir tas, ka ar to tiešām ir ērtāk noteikt vai drošinātājs (automāts) tiek izsists dēļ īsslēguma. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu
Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas
Izveidot jaunu kontu
Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!
Reģistrēt jaunu kontuPierakstīties
Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!
Pierakstīties tagad!