Jump to content

sit ara automatu


rokijs
 Share

Recommended Posts

viesturs0711

Atsleedz pilniigi visu kas uz taas linijas stava, ja tas nepaliidz, tad sauc elektrikji. Varbuut kaadaa nozarkaarbaa iisais vai kas sakusis kopaa.

Link to comment
Share on other sites

Atceros līdzīgu gadījumu klientiem ar drošinātāja izsišanu un cinīšanos ar to. Nevis pārbaudīja infrastruktūru, bet uzlika lielāku drošinātāju. :D  pēc  tam raudādami nāca pie manis, ka iekārta nodegusi.

Link to comment
Share on other sites

 Vai ir ārā kāda spuldze vai kontakts? Varētu būt pielijis. Ja tikai iekšā viss, visus slēdžus izslēgt, visu no kontaktiem ārā. Ja vēl sit ārā automātu - lielāki sūdi, ar tiem jānodarbojas profiem.

Link to comment
Share on other sites

Araa nav nekaa, laikam bus jajauc visas rozetes un jaskataas, negribejas jau jaukt kadas 10 rozetes un 5 sledzus

Link to comment
Share on other sites

Tufjord

 

 

bus jajauc visas rozetes
viss mazāk ticams,ka vaina rozetēs.Sāc ar nozarkārbu pārbaudi kas uz tā drošinātāja.
Link to comment
Share on other sites

Uz 10 rozetēm UN gaismām 1 drošinātājs?

Tad jau nevajag vispār, Latvenergo jau dod B32

Link to comment
Share on other sites

Priecājies, ka izsita to korķi, nevis māja nodega. Pati glupākā ideja, šai variantā, ir likt citu automātu ar C burtu, vai vēl sliktāk, lielaku nominālu. Ja viss līdz šim darbojās, tad vaine instalācijā un diez vai kontaktos, bet drīzak nozarkārbās. Da tur desmit minūšu darbs un vaina atrasta :sarkasms:

Link to comment
Share on other sites

Man nav nozarkarbu kaa tadu, sledzos varetu but kadi savienojumi, automats uz 2 istabaam un itkaa nekas ekstra nwtiek slegts tv pc ruteris resivers ladetaji kada sienas lampa varbut vel kads nieks

Link to comment
Share on other sites

Kaspars12

Tad, ja visu atvieno, slēdžus izslēdz, arī sit ārā, lai arī nav neviena patērētāja ?

Link to comment
Share on other sites

Vai nu jābūt vairākiem drošinātājiem, vai arī ir nozarkārbas. Nav tak iespējams vadus tā savienot, lai gan uz kontaktiem(tos var kaskāē savienot), gan uz gaismām būtu strāva. Nē, nu ja tīklu vilcis elektriķis Vasja un vēol šmigā, tad var visadi brīnumi būt. Es gan domāju, ka uz viena automāta veidotā instalācijā jābūt nozarkārbām. Cita lieta, ka cits Vasja krāsotājs, tās aizšpaktelējis un aizkrāsojis.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Man nav nozarkarbu kaa tadu,

 

Kā tas iespējams?

Link to comment
Share on other sites

Var no sadales vilkt pa taisno uz katru vietu savu vadu, vai sakomutēt rozetēs vai tml. Nav nekas neiespējams, bet vai vajag.

 

Var jau būt arī pats automāts beigts un neturēties.

Katrā gadījumā testeris derētu, lai var vainu meklēt.

Link to comment
Share on other sites

Knaabis

Zobus arī pats sev labo???

p.s. Ja nav saprašanas tik vienkāršās lietās, tad pasauc speciālistu.

Link to comment
Share on other sites

laikamTak

 

 

Kā tas iespējams?
Ir ir. Mūsdienu ''elektriķi'' nozarkārbas neizmanto, vadu savienojumus liek slēdžos 
Link to comment
Share on other sites

 Tā tagad ir  pasaules prakse. Nav vairs konkrētas vadu vilkšanas vietas (agrāk bija augšējā gar griestiem vai apkšējā gar grīdu). Tagad , ne velti, modernie kontakti un slēdži ir ar tukšām pieslēgvietu klemmēm.

Link to comment
Share on other sites

laikamTak

Ir labi, ja tiek izmantoti modernie kontakti un slēdži. Bet parastie tak ir lētāki, ne ? Bija reiz darīšana ar tādu vadu instalāciju, kur meistars bija parastos slēdžos sastampājis ar izoleni aptītas skrutkas.

Link to comment
Share on other sites

Pēc mana kantora pieredzes automāta izsišanā 1/3 gadījumos ir vainīgs pats automāts.

Tā ir it kā pietiekoši smalka ierīce, bet ļoti neprecīza. 2006.gadā izpētījām ABB automātslēdžus-reāli B automāts varbūt gan ar A, gan C raksturlīkni, C gan B, gan D. Par ampēriem nemaz nerunājot. Iespējams, ka šodien tehnoloģijas ir augušas, bet nekas nebūs drošāks par kūstošo.

Link to comment
Share on other sites

Nu bet automātu pārbaudit tak ir elementāri ar parastu provlampu. Ja izsistam automātam paralēli pieliek provlampu un nviena ieslēgta  patērētāja nav, rad lampa nedrkst degt. Ja deg, tad ir īsais ķēdē. Jad runa pa rbezkārbu instalāciju, tad uz drošinātāju kasti velkas čupa ar vadiem. Cik saprotu, konkrētā situācija tā nav. Tātad kautkur tie vadi ir savienoti. Labi, kontaktus var kaskādē saslēgt, bet vajag tak atzarojumu uz gaismām. Vārdu sakot ,kautkur ir vadu savienojums.

Link to comment
Share on other sites

Pati glupākā ideja, šai variantā, ir likt citu automātu ar C burtu,

Pag, elektriķi, tad apskaidro man atšķirību starp B un C.

 

Nu bet automātu pārbaudit tak ir elementāri ar parastu provlampu. Ja izsistam automātam paralēli pieliek provlampu un nviena ieslēgta patērētāja nav, rad lampa nedrkst degt.

Skaitītājā paskatīties nav ienācis prātā? Provlampa... Varēji uzreiz provvibratoru ieteikt.
Link to comment
Share on other sites

viesturs0711

Un ko tu tur skaitiitaajaa ieraudziisi pie atsleegta automaata???

 

Vel pasaki, ka esi elektrikjis?

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Bāc, pie ieslēgta drošinātāja un atslēgtiem patērētājiem vajag paskatīties!!! Pasaki vel ka TU esi elektriķis!

Es esmu elektriķis, jā! Un parasti pēc tādiem padomdevējiem kā šeit redzu, man ir vislielākā peļņa.

Kāds dīvainis ir plānojis rozetes un gaismas, 2 istabām? Kāda tad jēga no tā drošinātāja, ja nevar atsevišķi neko atslēgt? Tad jau ziemā jāskrien mājās pusdienlaikā lai rozeti nomainītu!

Link to comment
Share on other sites

 

 

Pag, elektriķi, tad apskaidro man atšķirību starp B un C.
Bilde (krieviski) no wikipedia par automātu tipiem.

Harakt_avt.PNG

Ja kāds nesaprot krieviski, tad latviski runājot B, C, D automāti atšķiras ar to pie kādas strāvas nostrādās automāta magnētiskā atslēdze. Pēc bimetāliskajām siltuma atslēdzēm automātu tipi neatšķiras. Tas ir - magnētiskā atslēdze nostrādā pie īsslēguma (lielas palaišanas strāvas), bet bimetāliskā siltuma atslēdze nostrādā pie ilgstošas pārslodzes virs automāta nomināla.
B tipa automāts momentā nostrādā, ja strāvā ir > 3*In < 5*In (In – automāta nominālās strāvas lielums)
C tipa automāts momentā nostrādā, ja strāvā ir > 5*In < 10*In.
C tipa automāts liek 3 fāzu motoriem un citām iekārtām ar lielu palaišanas strāvu.
Ja B10 automāts tiek izsists tūlīt pēc ieslēgšanas, tad vai nu pats automāts ir bojāts, vai nu ir īsslēgums ar strāvu > 30A.

 

 

Skaitītājā paskatīties nav ienācis prātā? Provlampa... Varēji uzreiz provvibratoru ieteikt.
Nu jā, mūsdienās elektriķi neizmanto provlampu (es tā arī nesāku to lietot), tam tagad ir domāts divpolīgais indikators, bet tas nemaina principu, ka ar indikatoru (provlampu) var atrast, vai ķēdē ir īsslēgums, vai normāla slodze. Dotajā gadījumā provlapa ir pat labāk, jo ar aci uzreiz var atšķirt īsslēgumu no citām slodzēm. Tā, ka Didzis visu pareizi uzrakstīja.
Link to comment
Share on other sites

inteens

Kā automātu var ieslēgt, ja viņu sit ārā? :)

Labots - inteens
Link to comment
Share on other sites

C tipa automāts liek 3 fāzu motoriem un citām iekārtām ar lielu palaišanas strāvu.

Tieši tā! Un vai tad mājās nevar ieslēgt kaukādu raustekļaparātu? Kādu ķīniešu fēnu, piemēram.

 

Kā automātu var ieslēgt, ja viņu sit ārā?

Izlasiju velreiz, šķita ka ne vienmēr sit ārā. Nu tad vajag testeri, viss. Un saprast kas atgadijās kamēr nebija mājās. Varbūt kaimiņš izurbās caur sienu un saurba kabeli. Labots - Creationist
Link to comment
Share on other sites

Un vai tad mājās nevar ieslēgt kaukādu raustekļaparātu? Kādu ķīniešu fēnu, piemēram.

Ķīniešu fēns nevar radīt 30-50A palaišanas strāvu. Nav tur ne liela kondesatora, ne jaudīga elektromotora. Labākājā gadījumā B10 automātu dzīvojamās istabas apstākļos var izsit ar lielo leņķa slīpmašīnu (fleksi), bet ir aizdomas, ka šis nav tas gadījums, un maz ticams, ka tēmas autors aizgājā uz darbu atstāja ieslēgtu fleksi, vai fennu.

Starpība starp B10 un C10 ir vienīgi noturībā pret palaišanas strāvas lielumu. Ja rozetē, uz vienu drošinātāju būs ieslēgts veļas mašīna, tējkanna, cepeškrāsns un kopējā strāva 20A ampēri, tad pēc 30-60 sekundēm atslēgsies gan B10, gan C10 automāts.

Labots - Firza
  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

 

 

Ja B10 automāts tiek izsists tūlīt pēc ieslēgšanas, tad vai nu pats automāts ir bojāts, vai nu ir īsslēgums ar strāvu > 30A.

 

 šķiet pirmā noderīgā tēze :)

 

vai varētu būt vēl kāds iemesls? jo sit ārā uzreiz, virtuve un vanna darbojas. pats nebiju majās , senči saka ka nekas netika slēgts bez defaltā lietotām mantām, atnākot mājās vakarā nebija elektrības :)

 

 būs jāiet jānopērk jauns automāts  laikam ... 

Link to comment
Share on other sites

Tas B10 automāts, kuru visu laiku sit laukā taču nav vienīgais? Kaut kur ir jābūt galvenajam automātam (drošinātājam) ar kuru var pilnīgi atslēgt  elektrību mājās. Ja tad, kad ir atslēgts galvenais automāts, to B10 nevar ieslēgt (kad nav elektrības), tad visticamākais, ka automāts ir beigts, bet ja B10 automātu ieslēgt var, un tas normāli turas ieslēgts, bet momentā atslēdzas, ja ieslēdz galveno mājas automātu, tad tas nozīmē, ka B10 automātam nav nekādas vainas un problēma ir iekš tā, ka kur šajā līnijā ir īsslēgums. Šajā gadījumā, nav jēgas mainīt automātu, bet ir jāmeklē, kas to īsslēgumu rada.

Ja rozešu un lampiņu uz vienas līnijas ir daudz, tad meklēt īsslēgumu arī priekš eklektiķa ir baigā ķēpā. Un, ja vēl ir veca padomju laika instalācija ar nozarkārbām un alumīnija vadiem, tad vispār gribas nošauties - vispirms nomokies kamēr atrodi visas zem tapetēm paslēptās nozarkārbas,  pēc tam domā, kas ir kurš vads nozrkārbā, un vēl pēc tam biedē mājas iemītniekus ar trīsstāvīgiem lamu vārdiem, kad atkal ir nolūzis kāds vads un Tu sāc nožēlot, ka uzņēmies izdarīt šo darbu.
Cerams, ka tēma autora gadījumā nav ne alumīnija vadu ne zem tapetēm paslēptu nozarkārbu.

Labots - Firza
Link to comment
Share on other sites

Nez cik autors automātus nopirks, līdz sameklēs vainu? Iespējams jau arī ka paveiksies.

Ja jau vecāki bi'ja mājās, tad vajag pajautāt, ko viņi darīja tajā brīdī, kad elektrība pazuda.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Kreationists izsatās, ka ir jauno laiku elektriķis, kurš nav dzīvē redzējis veco laiku instalāciju. Es esmu piedzīvojis laikus, kad uz visu māju stāvēja viens kūstošais drošinātājs un pietika ar 6A.Kādas tur sadalīšanas pa grupā, un daudzi drošinātāji :sarkasms: .  Nu jā, man gan nav ne elektriķa sertifikāta, un testeri es izmantoju labojot elektroniskas iekārtas, bet elementārus defektus elektrotīklā atrodu ar, mūsdienu elektriķim nesaprotamu un morāli novecojušu, provlampu. Ja jau esi "sertificēts" elektriķis, tad pasaki, ko es ieteicu nepareizi ar provlampu pārbaudīt?

  • Patīk 3
Link to comment
Share on other sites

Varbūt vajag nomainīt uz C10 ?

 

 

Skaitītājā paskatīties nav ienācis prātā? Provlampa... Varēji uzreiz provvibratoru ieteikt.

Ja šitādus tekstus dot ārā cilvēks, kas sevi pozicionē kā profesionāls elektriķis, tad lai dievs nogrābsta mūsu izglītības sistēmu. 

Labots - jema
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Nespeciālistam ieteikt provlampu tiešām nav jēga, jo tādam nav it nekāda nojausma, kas tā tāda, kā to lietot, kur nu vēl to, ka pats varētu uztaisīt.

Lai gan arī tādam pat krutākais testeris neko nedos, ņemot vērā, ka uzreiz pavilkās uz to, ka pamēģinās nomainīt autoāmtu, nevis mēģienās saprast, kur ir iemesls, t.i. atvienot aizejošo vadu no automāta un tad pamēģināt, lai izslēgtu iespēju, ka automāts beigts. Bet nē, pirks uzreiz un mainīt. OK, nav jau mana nauda. Nākamreiz domās. varbūt.


Opā, viņam pat testeris jau ir

http://www.boot.lv/forums/index.php?/topic/150267-elektroinstalacija/#entry1562927

 

Tā vietā, lai uztaisīti diagnostiku, spamo te nejēgā ...

Link to comment
Share on other sites

Ju, nespeciālistam provlampa ir tieši laikā. To uztaisīt ir piecu minūšu darbs, bet par lietošanu jau Didzis pastāstīja.

 

Autor, Tev ir dzīvoklis vai privātā māja? Instalācija vilkta nesen vai padomju gados?

Link to comment
Share on other sites

viesturs0711

Chujs man, ka betons ir augshaamceelies...

Link to comment
Share on other sites

 

 

Ju, nespeciālistam provlampa ir tieši laikā. To uztaisīt ir piecu minūšu darbs

Jā, jā, nespeciālistam ...

OK, uztaisīs, ar vienu spuldzi, piespers starp fāzēm ...

Es tomēr uzskatu, ka sakarīgāk nopirkt testeri pa 5 EUR, kas autoram jau saimniecībā ir.

Link to comment
Share on other sites

Man šķiet, ka autoram prātīgāk būtu sameklēt elektriķi. Neizskatās, ka viņam būtu nojēga par lietu dabu.

 

Bez tam, provlampai arī pietiek ar vienu spuldzi. Neies jau tur eglīšu virteni karināt.

Labots - Nain
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

mūsdienu elektriķim nesaprotamu un morāli novecojušu, provlampu.
Oficiāli, elektriķa darbā provlampu nemaz nedrīkst izmantot, tāpēc mūsdienu elektriķi var arī nezināt kas tas ir. Tagad ir nopērkami visādi instrumenti elektriķiem un nav vajadzības pašam taisīt dielektriskos skrūvgriežus no parastajiem celtnieku skrūvgriežiem un PVC caurulītes, plaķenēm rokturus notīt ar izolācijas lentu, lai iegūtu instrumentu ar izolētiem rokturiem. Tā pat vairs nav nekādas vajadzības pēc „provlampas”, jo veikalā var nopirkt gatavu divpolu sprieguma uzrādītāju, kurš darbojas pat labāk par "provlampu" (uzrāda spriegumu sākot no 12V). Mājas vajadzībām elektrības esamību vai neesamību var pārbaudīt arī ar „provlampu”, bet profesionālam elektriķim tas nav īpaši ērts instruments – liels, trausls un nav tam nekādu priekšrocību salīdzinājumā ar divpolu sprieguma uzrādītāju. Vienīgā „provlampas” priekšrocība ir tas, ka ar to tiešām ir ērtāk noteikt vai drošinātājs (automāts) tiek izsists dēļ īsslēguma.
Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...