Jump to content

problēmas ar BIG NINE velosipētu.


Recommended Posts

Sveiki, nesen nopirku jaunu velosipēdu, Merida BIG NINE. 29" riepas, tādas kā šosejniekam, tikai resnas. Viss ripo kārtīgi, viss ir labi priekš cenas ( sēdekli gan nopirku jaunu, nākošajā dienā veco izmetu arā.

Problēma šāda:

Kad strauji pagriežos, vienalga uz kuru pusi, tad priekšējā riepa skan tā, itkā spieķos kāds bāztu kociņu :D. Ar riteni tiek braukts kur vien iespējams, dubļi, ūdens, mežš, smiltis, katrā ziņā riteni mazgāju biežāk kā mazgājos pats :D

Līdz šim nekas nav noticis, varat neteikt, ka nežēloju riteni, viņš tam ir domāts un ar visu tiek galā. Bet no tās skaņas gan pamāciet mani latviešu valodas gramatikas lietošanā man atbrīvoties.

Velosipēds ir baltais:

http://www.gandrs.lv/29-kalnu-velosipedi-mtb/big-nine-40-29-kalnu-velosipeds/

Aizmirsu piebilst- hidrauliskajām bremzēm beigusies eļļa, vai kas tas tur iekšā ir, un bremzes čīkst

Kur to eļļu dabūt?

Labots - Rijaach
Link to comment
Share on other sites

1. Tātad pēc mēneša tev vajadzēja braukt uz pirmo apkopi.

2. Brauc uz servisu, lai skatās.

 

 

 

r riteni tiek braukts kur vien iespējams, dubļi, ūdens, mežš, smiltis, katrā ziņā riteni mazgāju biežāk kā mazgājos pats

Iespējams, gultņos ir smiltis, ar ūdeni eļļa izskalota. Līdz ar to trokšņi.

 

 

 

Aizmirsu piebilst- hidrauliskajām bremzēm beigusies eļļa, vai kas tas tur iekšā ir, un bremzes čīkst

Tu ko disku eļļosi? Iespējams, esi jau nodeldējis bremžu klučus. Lai gan man arī ik pa laikam piemetās čīkstēšana bremzēm.

 

Caur forumu tev neviens neko nesaremontēs. 


Iedomājos, ka iespējams līkumos bremžu trose pa daudz kaut kur nokarājas, un sitas pret spieķiem. Apskati trosi, un padomā, vai tas troksnis nav tika tad, kad sagāžas uz vienu pusi.

Link to comment
Share on other sites

Rijaach
(labots)

Nē, eļļa nejau uz diskiem jālej. Tajā resnajā trubiņā, vaitad ne?

Vads man nevar tas būt, jo stipri pie dakšas piestiprināts ir.

Labots - Rijaach
Link to comment
Share on other sites

Ne jau dēļ eļļas neesamības tajā caurulītē tev bremzes čīkst. Es jau trešo sezonu braucu, un neesmu eļļu mainījis, vai papildinājis. Ja tev nebremzētos, tad varētu sākt skatīties ir vai nav eļļa. 

Kā jau teicu, brauc uz servisu, ja jau pats neko nesaproti.

Link to comment
Share on other sites

martinno

Izskatās, ka cilvēciņš šeit ir reģistrējies, lai atrisinātu jebkuru dzīves problēmu  :mrgreen:

  • Patīk 3
Link to comment
Share on other sites

Rijaach

Ko es uz garantiju vedīšu? Es ar viņu braucu kā ar tanku, to man arī garantijā pateiks. :D

Link to comment
Share on other sites

nu velo tak ir domāts lai ar to brauktu. un 29nieks kā reiz ne tikai asfaltam paredzēts.

Link to comment
Share on other sites

Labāk pārdod velo un nopērc spēļu kompi. Ar velo varēsi braukt virtuāli iekš Mat Hoffman's Pro bmx 2.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

it.kroplis

Tu nu gan esi ANTONS ;)  Ja tev kas trūktu hidrauliskajām bremzēm, tad tās nebremzētu. Kauc jo kluči vēl nav piestrādājušies, vai arī kluči cietie (kluči ar ir dažādi), Gan jau pāries, neņem pierē. Cietie nedaudzilgāk iestrādājas, bet ilgāk strādā.

Par skaņu runājot, varētu aprakstīt to sīkāk. Ja skaņa ir līdzīga zaru laušanai , tad nav īsti labi saspieķots rats, vai arī esi par smagu, konkrētā rata izturībai. 

 

Aizvest velo uz garantijas apkopi pēc pirmā mēneša noteikti vajag. Īpaši ja gangrā pirkts, kur cik atceros tas ir par velti. Gadās ka jaunu velo vajag pievilkt atsevišķus mezglus. Tur normāli puiši tehniķos, droši aizbrauc. Par skādi nebūs.

Labots - it.kroplis
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Kaspars12

Riepas ar roku kustinot uz sāniem viss ir ok, nav nekādas brīvgaitas, gultņos nekustas ?

Link to comment
Share on other sites

Rijaach

Tu nu gan esi ANTONS   Ja tev kas trūktu hidrauliskajām bremzēm, tad tās nebremzētu. 

No sākuma nekas nečīkstēja. Tagad ar nečīkst, bet ir tāda sajūta (nez kā lai to paskaidro) ka disks ir sauss. Takā izslāpis pēc eļļas. :D

Kad ar pirkstiem nobraucu pa priekšējo bremžu disku, pirksti melni, pa aizmugurējo- kādi bija tādi ir

Link to comment
Share on other sites

Ghost_az

Ko gan Tu gribi? Lai bremžu disks būtu eļļains??? :o

Bremžu diskam jābūt pilnīgi tīram. Tie melnie putekļi, kas ir uz diska - tie ir bremžu kluču daļinas, kas nodilušas bremzējot, tas ir normāli, tā tam jābūt!

Tas, ka pakaļējais disks ir tīrs - tas nozīmē, ka Tu to lieto mazāk.

Ja čīkst bremzes - tad vai nu kluči ir nodiluši līdz metālam, vai vienkārši - karstuma/sausuma ietekmē čīkst. Vai nu paciet, vai meklē citus klučus (mīkstāka sastāva klučiem mazāka iespējamība čīkstēt).

Garantija, garantija... aizved un viss. Ja kaut ko runā pretī - tad viņiem būtu jātaisa ekspertīze un jāpierāda, ka velo lietots neatbilstoši paredzētajiem mērķiem.

1 mēneša apkope ir laba lieta - to vajadzētu visiem obligāti veikt! Tad tiek pievilktas skrūves u.c. - viss, kas atkratās vaļā. Pēc tam jau var sākt normāli braukt. Tāpat arī auto - ja normālas apkopes intervāls ir 10-30 t.km., tad pirmā apkope parasti ir pēc 3000-5000 km.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Šis velo arī tam ir domāts lai ar to brauc kā ar tanku. Ved uz garantiju, bremžu hidraulikas škidrums noteikti nav iztecējis. To vispār nav jāaiztiek, visdrīzāk bremžu kluči jau padiluši un tāpēc bremzes čīkst.


Un jaunam velosipēdam pēc kāda mēneša ir veselīgi pārbaudīt aploces un vai spieķi ir pareizi nospriegoti. Mājās to izdarīt var, bet ir vajadzīga pieredze un laiks.

Link to comment
Share on other sites

pcruksis
riepas, tādas kā šosejniekam, tikai resnas.

 

Tās ir riepas kuras nāca līdzi, ar lielu protektoru, apmēram šādas http://www.bildites.lv/images/hsy7lh7lexfjf4ofqm9.png ?

Ja tā, tad tas ir ļoti normāli, uz pagriezieniem riteņa lielākā slodze nāk uz riteņa protektoru sāniem. 

 

Es savam uzreiz oriģinālās biju noņēmis, nolicis uz skapja (ne pakāris uz naglas!) un uzlicis ceļu/šoseju riepas, līdzīgas šitām http://www.bildites.lv/images/trdn6ioqdp7175hixdbj.jpg , tik šaurākas un sānos ar mazliet mazāku protektoru. Kā teica Latvijas veloizlases tehniķis, Ideāls variants mūsu ceļiem.

 

Velosports ir viens no dārgākajiem sporta veidiem..

 

Piekrītu andza'm, jaunam velosipēdam ir veselīgi pārbaudīt aploces un vai spieķi ir pareizi nospriegoti.

 

Iesaku labot darbnīcā Velobiķeri http://velobikeri.lv/ , :) tur pat ir arī Latvijas izlases tehniķis, ja tuvākajā laikā nav sacīkstes, vismaz padomu viņš noteikti neatteiks.

Labots - pcruksis
Link to comment
Share on other sites

Velobiķeros sezonas laikā vienmēr ir rindas un meistari pat vienkārši pasūta uz citu servisu. Bet tā foršs kantoris, viens no pirmajaiem kas sāka LV "importa" velosipēdus 90-to gadu sākumā tirgot. 

Link to comment
Share on other sites

pcruksis

Ja prasīt "oficiāli", tad noteikti tā ir, griezies pa taisno, uzprasi Arkādiju, :) saki ka bija sarunāts, :) vai kā citādi samelo un prasi Arkādiju Sveci http://olimpiade.lv/pekina/lv/official/profile.php?select=10&id=24 .

Es ar viņu iepazinos caur sportistiem, no rīta viņi gaidīja meistaru pie darbnīcas, sākām runāt un viņi (sportisti) man ieteica apbruņoties ar pacietību un sagaidīt kad meistaram būs vairāk brīvs laiks.

No Arkādija esmu pircis gan Ultegra ķēdes, rumbas, klaņus utt., ekipējumu, formu, cimdus, visu ko viņš atved čemodāniem pēc sacīkstēm Eiropā.

 

Te ir pirmais raksts ko Google par viņu atrada http://www.sporto.lv/raksts/arkadija_noslepumainais_koferitis

Labots - pcruksis
Link to comment
Share on other sites

pcruksis

Piebrauc pie jebkuras darbnīcas, ZZK, Biķeri, vienalga, meistars par konsultāciju naudu neprasīs.

Link to comment
Share on other sites

Ja prasīt "oficiāli", tad noteikti tā ir, griezies pa taisno, uzprasi Arkādiju, :) saki ka bija sarunāts, :) vai kā citādi samelo un prasi Arkādiju Sveci http://www.sporto.lv...inais_koferitis

 

Arkādijs vai tad velobiķeros šeptē? Nejauc neko? Jo  viņam pašam sava darbnīca ir Šmerlī.

Labots - Fruzz
Link to comment
Share on other sites

Es ar nezināju, ka Arkādijas strādā Velobiķeros. Varbūt viņi vienkārši ved pie viņa savus velo?

Ja ko vajag, tad braucu pie viņa uz Šmerli.

Link to comment
Share on other sites

janisis

 

 

itkā spieķos kāds bāztu kociņu
Pieregulē bremžu klučus, griežoties kluči skarās klāt rotoram un tapēc arī dzinkst.
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

versatile

Centrā ir Trase, Tērbatas ielā. Ja velo turp ved smukas meitenes, tad darbs sanāk ~2x lētāk, pārbaudīts. Bet visādi citādi - piebrauc, ātri parādīs un pastāstīs.

Bremžu diska eļļošana ir viena no spēcīgākajām pēdējā laikā lasītajām iecerēm :D

 

Mans minējums būtu par klučiem, kas trinas - un vēl ir nianse, ko man teica Gandra velomehs - pagriezienos priekšējās disku bremzes visticamāk džinkstēs vienmēr, jo, sevišķi lielā ātrumā, spēki kas darbojas uz ratu ir palieli un sanāk saskare diskam ar klučiem.

Otrs variants, ka spieķi par maz - izskaiti, cik ir ratam spieķi. Ja sver, piem, ap 100 kg, tad 32 spieķi ir MINIMUMS.

Link to comment
Share on other sites

it.kroplis

stainless silver spieķi + HUB Alloy Disc QR + Big Nine D aploki. Bez problēmām vajadzētu turēt 100KG braucēju, ja protams spieķi nav izļurkāti. Pa lielam jebkuram sevi cienošam velo veikalam ir serviss kurā vari droši griezties.  Izņēmums varētu būt FOX dakšas kuras remontē bez maz vienā vietā Rīgā.

Link to comment
Share on other sites

versatile

Nuu, ja sūdzies par FOX dakšām, tad ko lai saka laimīgi Manitou īpašnieki? :D

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Rijaach

Viss ideāli sačinīts gandrīz par pliku velti, senča brālēnam pieder tas veikals kur pirku riteni. Tur arī aizvedu, un visu saveda kārtībā, tikai par astotnieka taisnošanu bija bišķiņ jāmaksā.

Paldies visiem kas pameta idejas un ieteikumus.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
Rijaach

Atvainojos par diviem postiem pēc kārtas, kā arī par to, ka šis posts jau ir gadu vecs, bet tiem, kam interesēja, kas skanēja manos spieķos, ticiet vai nē, bet tie bija tie debīlie atstarotāji, pie lieliem apgriezieniem viņi sāk kustēties uz sāniem un mazliet sitās pret spieķiem, pēc tik ilgas čakarēšanās tikai sapratu...

Šoreiz cita problēma parādījusies, itkā nekas traks, bet viens no spriegotāja mazajiem zobratiem veido mazliet skaņas, izjaucu, bija diez gan netīrs viss, visu skaisti notīrīju, saeļļoju, bet skan tāpat, nekas nekur neberzējās arī itkā, ja kāds zin kādēļ tā varētu būt, dodat ziņu, bet ja tas nav nekas traks, tad vienalga, sakat, vēršu ciet topiku.

velosipēds- http://www.gandrs.lv/29-kalnu-velosipedi-mtb/big-nine-40-29-kalnu-velosipeds/

Link to comment
Share on other sites

Rijaach
(labots)
kēde ir eļļota?

Jap, nesen no remonta, ķēde jauna, pie tam. 

 

Edit: Tikko pārbaudiju, rokas knapi, knapi paliek netīras ar eļļu. Vajadzētu ieeļļot?

Labots - Rijaach
Link to comment
Share on other sites

Ja tikko no servisa, tad tīra ķēde, ar atbilstošu eļļas dadzumu un tīra eļļa uz ķēdes ir tā kā jābūt, tur nekam nav jāsmērē.

Link to comment
Share on other sites

versatile

 

 

debīlie atstarotāji

Ja esi viņus likvidējis, tad esi tikpat debils, kā tie atstarotāji. Ja esi atradis neskanošu risinājumu, tad malacis.

Link to comment
Share on other sites

Rijaach
(labots)

nuu, ne gluži tikko, es teicu nesen, apmēram pirms mēneša uzlika jaunu ķēdi, pēc tam aiztikta vairs nav.

 

 

Ja esi viņus likvidējis, tad esi tikpat debils, kā tie atstarotāji. Ja esi atradis neskanošu risinājumu, tad malacis.

 

Vajadzēja viņus mazliet nolaist uz leju, lai ir piespiedušies pie spieķiem, lai nav vietas kur kustēties, tagad viss ok, atstarotāji ir, skaņas nav  :yahoo:

 
Labots - Rijaach
Link to comment
Share on other sites

Ķēdei būtu jābūt tādai, lai ar lupatu neko noslaucīt nevar, bet visi posmi būtu saeļļoti. Atkarībā no braukšanas, MTB variantā izdevīgāk var būt nevis tīrīt un eļļot netīro ķēdi, bet to vienkārši nomainīt. Ja esi drošs, ka trokšņi nāk no pakaļējā pārslēdzēja, kad minies, paskaties, vai kādam no mazo zobratu stienīšiem netrūkst eļļas. Vienkārši normāli saeļļo un visu lieko noslauki pa tīro.

Labots - Emilz
Link to comment
Share on other sites

Rijaach

 

 

Ķēdei būtu jābūt tādai, lai ar lupatu neko noslaucīt nevar, bet visi posmi būtu saeļļoti. Atkarībā no braukšanas, MTB variantā izdevīgāk var būt nevis tīrīt un eļļot netīro ķēdi, bet to vienkārši nomainīt. Ja esi drošs, ka trokšņi nāk no pakaļējā pārslēdzēja, kad minies, paskaties, vai kādam no mazo zobratu stienīšiem netrūkst eļļas. Vienkārši normāli saeļļo un visu lieko noslauki pa tīro.

Ok, paldies, tiks darīts, tēmu slēdzu. 

Link to comment
Share on other sites

Guest
Slēgta tēma, pievienot komentāru nav iespējams.
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...