Jump to content

Grīdas betonēšana


Artic^MX
 Share

Recommended Posts

Sveiciens forumiešiem,

 

Ir radusies vajadzība pēc betona grīdas vienai angāra tipa būvei. (jumta vēl nav).

 

Pagājušo gadu betonējām grīdu vienai citai ēkai, bet tur mēs darbojāmies pēc sentēvu metodēm (vismaz man tā liekas, ka tā ir diezgan paveca metode). Respektīvi, grīda bija 80 m2, to sadalījām 3 daļās, salikām koka vadlīstes un ar taisnu koka līsti arī nolīdzinājām - viss.

Dažas vadlīstes palika pat grīdā.

 

Pēc šī pasākuma sāku arī mazliet pievērst aci uz to, kā citi betonējuši. Biju pie viena zemnieka, bet viņam grīda spīd un perfekti gluda (pretēji kā man). Nevarēja redzēt arī nekādas vadulu pēdas, tikai iegrieztas izplešanās šuves.

Lai vai kā, nospriedu, ka man angāram arī tādu vajag.

 

Tad nu jautājums, vai nav šeit kāds biedrs, kam šī lieta ir pavisam tuva. Varētu mazliet izstāstīt par procesu kā tādu rezultātu panākt.

 

Neesmu arī pret to, ja kāds man to grīdu iebetonētu, bet patreiz izskatās, ka visi būvnieki stipri aizņemti, vismaz tie, ar kuriem mēģināju komunicēt.

 

Atsaucība ari tuvu nullei, gandrīz vai nedēļa jāgaida kaut kāda prasta tāme, kur excelī ir tikai viens cipars - gala cipars, nekāds darbu sadalījums - nekas.

 

 

Ņemot vērā to, ka man to grīdu vajadzētu pēc iespējas ātrāk, sāku apsvērt betonēt pats, tad nu varbūt ir kāds kas var nedaudz apstāstīt ar ko vajadzētu rēķināties un kādas ir tipiskākās kļūdas.

 

Patreiz jau ir noņemta visa auglīgā kārta, savesta smilts un noblietēta. (~40-50cm).

Plānotais betona grīdas biezums - 15 cm.

Nākošais plānos ir noklāt plēvi un salikt armatūras sietu, 4 cm no betona apkašējās malas ar 6 mm diametru un 150mm aci.

 

Pēc tam tad pats intersantākais process, betona izlīdzināšana, pēc kā vadīties? Arī liek vadulas, kuras ņem pēc tam ārā?

Ko dara ar tiem helikopteriem? kad tos vajag izmantot? Kaut kādi virsmas cietinātāji arī jāizmanto?

Link to comment
Share on other sites

+1 par virskārtas apstrādi ar speciāliem sastāviem, tad i grīda spīdēs kā kaimiņam i neputēs. Par to stiegrojumu un 15cm biezumu jāpadomā, ko grasies angārā turēt, ar kādu tehniku braukt iekšā. Stipri iespējams ka tevis izvēlētais stiegrojums un tā izvietojums nebūs pareizs.

Link to comment
Share on other sites

Ieteiktu virs smiltīm blietētu šķembu kārtu. Tam ir lieli plusi - betonēšanas laikā ir stabilāka pamatne uz kuras darboties, šķembu kārtai ir arī drenējoša funkcija. Plēve zem betona - tas arī ir labi, jo betons nezaudē strauji mitrumu, kā tas ir, ja lej pa taisno uz smiltīm.

Ja gribi kvalitatīvu rezultātu, ieteiktu sagaidīt tos profesionāļus. Nezinu, cik liels tev tas grīdas laukums, bet tā vienkārši pateikt "betonēšu pats" ir avantūriski. Ja "pats" nozīmē vienu cilvēku, tad garantēta izgāšanās.


Vēl. Kas tev būs tajā angārā? 15 cm biezumā betons, parastā gadījumā ir pārspīlēti daudz. Parēķini kubatūru betonam, paskaties betona cenu.

Link to comment
Share on other sites

_dunduks_

Betonēsi pats nozīmē arī, ka pats maisīsi javu?

80m2 x 0,15m = 12 m3.

Arī ar betona maisītāju tādau apjomu sajaut būs pagrūti.

Es tādā gadījumā domātu par gatavā betona iegādi un kopā ar sūkni.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

Mājās pašlaik procesā ir terases betonēšana. Pirmo kārtu ar šķembām un stiegrojumu paveicu. Tā kā bija dažādas kvalitātes smiltis un virsma bija nelīdzena. Tagad atlikusi 5 cm kārta, ar ko izlīdzināt. Iepriekš virtuvē grīdai izmantoja izlīdzinātāju, bet viņš ir briesmīgi dārgs priekš terases āra apstākļiem uz 12 m2.

 

Vai ir kāda laba metode, ka cementu + smilts bez kādiem speciāliem līdzekļiem (vibrolatas u.c.) padarīt maksimālu līdzenu?  Virsma pēc tam tiks flīzēta, tāpēc svarīgi, lai nav bedres, kur krāties ūdenim. 

Link to comment
Share on other sites

Žaks Noriss

Par betonēšanu neko nezinu, bet 5x apdomā par flīzēm. Vajag labu flīžu līmi āra darbiem, lai nelec nost un arī flīzes jāmeklē ultra neslidenas. Flīzēm arī būs tendence uzraut aukstos rudeņos no gaisa mitruma (miglas utt.) vieglu spogulīti, lai no rītiem vari aizslidot uz mašīnu. Flīzes nevarēsi ar ledus kapli dragāt, ar metāla gala sniega lāpstu arī var stūrus nodauzīt.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Vai ir kāda laba metode, ka cementu + smilts bez kādiem speciāliem līdzekļiem (vibrolatas u.c.) padarīt maksimālu līdzenu?  Virsma pēc tam tiks flīzēta, tāpēc svarīgi, lai nav bedres, kur krāties ūdenim.

Es sev pagrabā pašrocīgi izbetonēju vienu telpu. Sagatavoju pamatni, ieklāju stiegru sietu. Tad pirmajā dienā ar līmeņrāža palīdzību caur ~ 1 m saliku uz javas pikām apmetuma vadulas. Nākamajā dienā, kad java sacietēja un vadulas precīzi, nekustīgi stāvēja, maisīju betona maisītājā betonu un lēju pa vienai joslai. Pa vadulām ar apmetēju lineālu ļoti labi varēja nolīdzināt betona virsmu. Pa virsu visam liku flīzes. Priekš flīzēšanas sanāca ideāli līmenī. Neko labāku mājas apstākļiem neizgudroju.

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

Žaks Noriss

Neko labāku nevarēju izdomāt. Akmens flīzes ir ok, jo terase ir zem jumta, tikai liela vēja gadījumā sapūš lietu/sniegu. Iepriekš bija bruģis, kas bija skudru un citu mošķu perēklis un to nomazgāt ir nereāli (kad suņi nočurā, viss tas turpat paliek). Plika cementa virsma vēl vairāk slīd par akmens flīzēm un laika ietekmē plaisā (kā tagad pakāpieni). Koks pūst un regulāri jākopj, bet plastmasa nav estētiska. 

Link to comment
Share on other sites

zem pīrāga plēvei arī funkcija nelaist mitrumu no zemes uz betonu, parasti izmanto 200mkr biezu plēvi, var arī biezāku

Link to comment
Share on other sites

 

 

bet 5x apdomā par flīzēm. Vajag labu flīžu līmi āra darbiem, lai nelec nost

 Ar labiem panākumiem var noflīzēt āra terasi. Protams, vajag atbilstošas flīzes un atbilstošu flīžu līmi. Bet pats galvenais jāflīzē īpaši rūpīgi. Nedrīkst atstāt tukšumus flīžu līmē, jāflīzē tā, lai telpa starp flīzēm un pamatni ir 100% aizpildīta ar flīžu līmi. Sala rezultātā atrautās flīzēs vienmēr ir vērojams nekvalitatīvs flīžu līmes uzklājums - ar zobaino špakteli uzvilkta līme, nedaudz piespiests un atstāts. Nokrišņu ūdens iekļūst zem flīzes, tad sals, ūdens zem flīzes sasalst, ledum tilpums lielāks nekā ūdenim, flīze atlec. Ļoti svarīgi ir arī atbilstošu šuvotāju izmantot flīžu šuvēm.

 Ir redzētas daudz flīzētas āra virsmas. Nav problēmu. Tikai rūpīgi tas jādara, 10 reiz rūpīgāk, nekā ja flīzē telpās.

Link to comment
Share on other sites

Žaks Noriss

@@vvv, man arī ir nācies redzēt dažas flīzētas āra virsmas un vismaz 50% pirmajos 2 gados kaut kas nolec nost.

 

Man vienkāršāk šķistu nobetonēt ar kritumiņu ūdenim, nolakot, lai mitrums netiek iekšā. Pa virsu likt terases dēļus. Redzēju tādus plastmasas dēļus, ko uz aci nevar no koka atšķirt. It kā 25 - 30 gadi saulē, lietū esot lietojami. Sataisa smuki tādus dažus vairogus, lai var pacelt un štruntus izslaucīt.

 

Ja zem jumta, tad drusku cita opera, bet mitrums un sals vienmēr atrod ceļu. 

Link to comment
Share on other sites

 

 

man arī ir nācies redzēt dažas flīzētas āra virsmas un vismaz 50% pirmajos 2 gados kaut kas nolec nost.

Taisnība. Par ko tas liecina? 50% flīzētāju pie mums ir brāķdari.

Es arī esmu betona fans, patīk plika betona virsmas, uzskatu, ka betons ir skaists. Tomēr kvalitatīvi izbetonēt āra terasi, pašam mājas apstākļos, arī ir grūts uzdevums, domāju, vēl grūtāks par flīzēm. Tāpat kā atlekušas flīzes pie flīzētām āra virsmām, atlupušas betona virskārtas, plaisas utt. ir vērojamas betona virsmām ārā.

Link to comment
Share on other sites

Var flīzēt ar cementa javu līmes vietā.Šuves aizpilda pa virsu.Lētāk, čakars lielāks. Pliks betons plus dēļu terase lētāk. Kur12 kubi, salas frakcijas, sagatavo visu, pasūti maisītāju ar visu šprici.Vajadzīgo maisījumu atvedīs, mazāk moku, ātrāk.

Lētāk, labāk kā 12 kubi ar mazo maisīt.Kam laika daudz, varb var ar mazo.

Labots - beryl
Link to comment
Share on other sites

betonam tie defekti neizskatās tik briesmīgi kā flīzēm, tas tomēr ierasts redzēt kā diezgan parupju materiālu.

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Žaks Noriss

Esot ~1.5x dārgāks par koka terasi, bet uz 12 kvm jau nav tik traki.

Link to comment
Share on other sites

Protams, protams, variantu daudz. Katram variantam plusi, mīnusi. Bet ja nu gribas tieši flīzes, var flīzes.

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

Žaks Noriss

Ar koku ir nemitīgs čakars āra apstākļos, viņš regulāri jāapstrādā, it sevišķi grīdām.  Sievastēvam ir mājas priekša flīzēta un tikai vienā vietā flīze pēc 15 gadiem nokrita nost, kur vienīgā vietā bija gaisa tukšums līmes vietā. Ja sataisa kārtīgi, n gadus nekas ar šo virsmu nav jādara.

 

Visas ātrās flīzēšanas metodes noved pie drīzas pārstrādāšanas. Te blakus kaimiņi jau balkonam flīzes rāva nost un lika pa jaunu, lai gan māja knapi pirms 5 gadiem pabeigta. 

Link to comment
Share on other sites

 

Esot ~1.5x dārgāks par koka terasi, bet uz 12 kvm jau nav tik traki.

nu ja tev koka terase no +-eksotiskas koksnes tad varbūt sanāk 1,5 reizes dārgāk, ja vietēja vai karēlijas lapegle tad gan nē

Labots - kaads
Link to comment
Share on other sites

Artic^MX

Laukums 180 kvm.

Ar rokām nekas netiks jaukts, tur jau iespējams traks var palikt.

 

Par stiegrojumu, nu šeit arī ir diskusijas, ka varētu būt pašvaks, bet vienā telpā jau tāds ir ielikts un ~9 tonnas ir izripinātas cauri, viss itkā tur.

 

Profesionāļi grib izmantot fibras. Man kaut kā nav pārliecības.

Ja viņi grib 950 kg iebērt betonā, kur tās fibras nostājas diezgan nekontrolējami, tad es labāk 650 kg nolieku pareizā virzienā.

 

Labi, mans mērķis bija uzzināt vai kāds no biedriem ar šo nenodarbojas profesionālā līmenī.

Link to comment
Share on other sites

šajā laikā uz tik mazu darbiņu tu diez vai dabūsi profesionāļus. pats sezonas karstums

Link to comment
Share on other sites

Šitā pašizlīdzinošā massa neder līdzenumam? Neesmu speciālists, vienkārši ienāca prātā tāda doma.

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis
mafijs

Biju depo, bet tās izlīdzinošās masas maisiņš maksā ~8 EUR. Un 12m2 vajag daudz tos maisiņus 5cm biezumā. Parunājos ar pārdevēju un secinājām, ka daudz lētāk to visu ar cementu un pēc tam kādu 1cm ar izlīdzinošo masu, ja vien vajadzība.

Link to comment
Share on other sites

Kaut kad sen piedalījos līdzīgā pasākumā - angāra grīdas betonēšanā. Kā tas notika. Sākumā tika izveidota koka  brusu forma laukumam kur lej betonu.Piebrauc betona mašīna sāk liet, veči ar lāpstām izlīdzina pa perimetru. tad ieliek armatūras sietu. tad atkal pārlej ar betonu tā lai ir līdz veidnes malām. Tad uz veidnes koka brusēm liek garu daiktu tāda kā metāla šina ar vibratora blietētāja funkcijām, pieslēgta pie elektrotīkla un lēnām viņu velk pa formas brusēm uz priekšu.Lieko masu kas izveidojas vietā kur atrodas blietētājs veči ar šķipelēm pamet tālāk lai neieplūst jau apstrādātajā virsmā vai arī piemet klāt ja pietrūkst. Rezultāts pāris stundu laikā nobetonēts gluds līdzens laukums.

 

Cik saprotu īsti pro šai darbā nepiedalījās, lai gan viss izskatījās gana pārdomāts, spriežot pēc angāriem blakus šādi darbi ir darīti iepriekš. Tehnika tika iznomāta, betons pasūtīts. Veči ar šķipelēm vietējie melnstrādnieki. 

 

(vibrolatas

Ak tad tā to daiktu sauc? Paldies ka definēji vienā vārdā. Paskatījos ka vibrolatas ir iznomājamas par draudzīgām cenām, piemēram šeit tā ka faktiski ja rokas no d neaug viss betonēšanas process ir izdarāms pašrocīgi ar nelieliem cilvēku resursiem

Labots - m2tv
Link to comment
Share on other sites

[media]

[/media]

Varbūt ne pats veiksmīgākais video, bet ieskatam derēs.

Nopietns pasākums, vajag lielu drosmi, lai "betonētu pats".

Link to comment
Share on other sites

Par kādām naudām vietējos večus varēja dabūt?

Ja tu to man  jautā, tad es neatceros sen tas bija, vēl tālajos 90ajos. Mēģīnāšu atcerēties cik toreiz bijām. Divi vilka vibrolatu 2-3 ar šķipelēm + pats saimnieks, kuram visticamāk šī nebija pirmā reize, nez vai bijām vairāk par 6 cilvēkiem.

 

Bet nu parēķini pats cik tas izmaksātu mūsdienās: 5 večiem jāuzsauc galds un stiprie dzērieni + kādi 20 eiriki uz deguna par pusdienas darbu.Domāju ar tādu apmaksas komplektu varētu arī neglābjamus lauku slaistus izvilkt pastrādāt, varbūt arī lētāk. Vibrolata 5m īre uz dienu ap 30Eur, bet ar savākšanu atdošanu laikam diena jārēķina klāt tātad 60Eur + jāskatās vai kādam nav jāmaksā par šo transportu. Pēc http://www.betons97.lv/lv/produktu-katalogs/precu-betons-un-java/ kalkulatora 12m3 betona 700Eur +klāt  betona mašinas īre  200-300Eur atkarībā no attāluma. Uztaisīt rāmi ja saimniecībā ir līmeņrādis un kokmateriāli nav īpaši lieli izdevumi, ja tas jāpērk, tātad jāpērk. Cik tas izmaksā nav ne jausmas vabūt 0.00 varbūt pāris simti.Tā ka izskatās ka +/-1200Eur var iekļauties, ja vēl kādas ekstras kā te augstāk minēja virsmu apstrādāt ar speciāliem materiāliem utt., tad drusku vairāk

Aizmirsu pieskaitīt armatūru. Ieskatam http://www.buvserviss.lv/?c=76&l=1 nu nav viņa dārga, bet nu ok pie izmaksām piemetam 100Eur klāt. 

Labots - m2tv
Link to comment
Share on other sites

Varu tikai piebilst - āra flīzes vismaz visur kur esmu redzējis pēc pāris gadiem "atlec nost"... Un ne jau mitrums ir pie vainas bet galvenokārt temperatūras svārstības.

 

Ja vajag kvalitatīvu betona segumu jāņem firma kas "lej" betonu ar sausā betona principu. Viņiem ir visi pričendāli un kopā rēķinot sanāk tik nedaudz dārgāk kā lejot pašam, bet krietni lētāk kā variantā ja pa virsu jālej ļoti dārgā izlīdzinošā masa.

 

Terasei es liktu bruģi. Smuki, vienkārši, izturīgi, lēti un var paša spēkiem izdarīt. 

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

Smuki, bet ne praktiski. Tas der terasei, kas nav tieši pie mājas ieejas durvīm, jo visas smiltis pēc tam atrodas istabā. Tāpēc bruģi aizvācu prom un salēju ar betonu, bet pats bruģis tiks pēc tam pārvietots lapenes vietu, kur būs kamīns, nojume, šūpoles dārza vidū.  

 

Terasei es liktu bruģi

 

 

 

Šodien nobetonēju otro kārtu, nedaudz līdzenāks palika, bet ar visu to, ka betonu sataisīju īpaši šķidru, vienalga dažas bedres palika. Līdzināšana ar dēli nepalīdzēja, jo pārāk plāna betona kārta un 2mm smilšu maisījums pa rupju.

 

Ar to izmāšanu ir viena bēda, ka tam pēc tam pasākumam jārezervē laiks + ārā nevar būt negaiss un citas stihijas. Vienas terases dēļ nav vērts nomāt štrumentus un ja tiešām gribētu pa nopietno, tad būtu jānomā betona maisītājs, vibrolata, vibroplati (pamatnes blietēšanai) un vēl atskaldāmurs, lai nebūt ar āmuru jākaļ nost vecais betons. Lai visu to saorganizētu vajag laiku un naudu. Par nelaimi atvaļinājuma laikā ap jāņiem bija izcili draņķīgi laika apstākļi, bet tagad man nav brīvā laika mega pasākumiem.  

 

Paskatījos ka vibrolatas ir iznomājamas par draudzīgām cenām

 

Rekur pati terase pirms šodienas betonēšanas. Vispār vēl daudz nāksies čakarēties, lai uztaisītu smuki. Neesmu izdomājis, kā to stabu balstu pamatni realizēt.

 

post-1472-0-11666800-1405797097.jpg

terase.jpg

Link to comment
Share on other sites

 

 

stabu balstu pamatni realizēt.

Ja es pareizu saprotu par ko tu runā ( kas ir balstu pamatne ), variants apmest caur sietu ( ņem apmetumu, betonu vai hvz kas tas ir par maisījumu, to man nejautā, neatceros) netiek izskatīts? Atceros ka sencis mājai visu apakšējo daļu tā apdarināja. Izskatās solīdi, vēl tagad stāv. Masu paņem uz ķelles un caur sietu uz apmetamo vietu

Link to comment
Share on other sites

Bedres sanāk, ja betons ir par šķidru, tas noslāņojas un vajag nesasteigt, ļaut maisītājam maisīt javu vismaz minūtes 10

Link to comment
Share on other sites

 Apskatīju tavu bildi, Mežavecis. Cik var saprast tur terase konstruēta tā - pa perimetru tā kā lentveida pamats, vidū piebērts un nelielā biezumā betona slānis, ja? Tad ieteikums - noteikti paredzi šuves flīzēm tajā vietā, kur robežojas tas lentveida pamats ar betona slāni, citādi tur neizbēgami radīsies plaisas.

 Man liekas, var smuki visas virsmas noflīzēt. Arī tos koka statņu pamatus noflīzē. Var izdomāt, piemēram, salikumu no divu krāsu flīzēm, pa perimetru vienā krāsā, vidū otrā. Mākslinieciska pieeja un gala rezultāts būs lielisks.

 Betonu nav pareizi veidot plānāku par ~ 4 cm, ja vajag ko plānāku, labāk lietot kādus pašizlīdzinošos sastāvus.

 Ja klāsi flīzes, nāksies to apakšējo pakāpienu uzbetonēt augstāku. Svarīgi, lai pakāpieni būtu vienādā augstumā, tad ērtāka (arī drošāka) staigāšana.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
Antons ar lielo burtu

Kāds var pateikt cik liels ir viens kubikmetrs ?  Gribu pirkt brusas grīdai izmērs 200x200 6m garas jautājums cik tur sanāk brusu vienā kubikmetrā ?

Labots - Antons ar lielo burtu
Link to comment
Share on other sites

 

 

Kāds var pateikt cik liels ir viens kubikmetrs ? Gribu pirkt brusas grīdai izmērs 200x200 6m garas jautājums cik tur sanāk brusu vienā kubikmetrā ?

 

Pērle! Alvis Hermanis ar tevi lepojas.

  • Patīk 4
Link to comment
Share on other sites

Artic^MX
(labots)

Antons. Es Tev varu nopārdot. Gan jau kopīgi sarēķināsim Tev labāko cenu. :D

Labots - Artic^MX
Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...