Jump to content

Grīdas betonēšana


Artic^MX
 Share

Recommended Posts

Antons ar lielo burtu

Tāds jautājums zinošiem cilvēkiem liekot brusas ik pēc 40 cm vai 50 cm obligāti jāliek grīdas dēļi? Vai var iztikt bez dēļiem liekot dsp vsi osb loksnes (biezums 18 ~ 22 mm) pa taisno uz brusām ? Ja ko nepareizi saku palabojiet.

Labots - Antons ar lielo burtu
Link to comment
Share on other sites

Nekas nav obligāti jāliek, krāmē uzreiz plāksnes, tikai neaizmirsti par siltinājumu.

Link to comment
Share on other sites

Antons ar lielo burtu
Nekas nav obligāti jāliek, krāmē uzreiz plāksnes, tikai neaizmirsti par siltinājumu.

Brusas likšu uz betona stabiņiem starpā ruberoīds un apakšā plēve cik centimetri būtu jāievēro starp zemi un brusu ? Un ko labāk izvēlēties putuplastu vai akmens vati grīdas siltināšanai?

Labots - Antons ar lielo burtu
Link to comment
Share on other sites

ja tasi auksto pagrīdi tad neaizmirsti arī par ventilāciju pa vasaru lai ventilējas un pa ziemu var aiztaisīt ciet lai liekais aukstais gais neskraida pa apakšu. ja var labāk liec ekovati. pats ar uztasiju ar mīksto ruļļu vati bet ziemā grīda auksta kā šķunī,  varbūt ja ir iespēja tad putuplastu un betonu pa virsu, kā rezultātā stingra grīda uz ko var klāt pēc tam virsū ko vien vēlies.

Link to comment
Share on other sites

Ronalds

 

 

ja var labāk liec ekovati.

 

Eko malto makulatūra grīdā??? Jūs ko????

 

Es atzīstu tikai vienu grīdas variantu - blietēta grants (smilts ar šķembu), putiķs kā siltinājums (vismaz 100mm, labāk 150mm)  pa virsu monolīts betona lējums! 

 

Visas grīdas uz brusām čīkst un staigā! Vienam vairāk, otram mazāk, bet visiem, kur esmu bijis tā ir! Pēc manām domām tas ir pilnīgi garām - labi - ja koka grīda iznāktu lētāk, bet tā nav! 

Link to comment
Share on other sites

nē nu protams nekas labāks par betenēto variantu nav, bet aukstai pagrīdei kapēc nevar būt ekovate?, tas pats pārseguma pīrāgs vien ir kāda starpība vai viņš tev ir pirmajā, otrā, trešajā stāvā vai bēniņos jumtā

Link to comment
Share on other sites

 Vieni fano par ekovati, citi par minerālvati. Es pats neesmu ekovates piekritējs, bet, pareizi, kāpēc ne. Ir priekšrocība ekovatei, kad jāsiltina karkasa ēka - lietojot ekovati var iztikt bez tvaika izolācijas, ko minerālvates gadījumā vajag obligāti. Kaut šajā gadījumā (grīda), tvaika izolācijas klātbūtne neko daudz neizšķir.

Link to comment
Share on other sites

Ronalds

Sauksim lietas īstajos vārdos - eko vate ir malta makulatūra. Ja sienu vai bēniņu gadījumā maltajai makulatūrai ir savi plusi, tad grīdai kur mitruma iekļūšana ir pat ļoti iespējama, piemēram nejauši vāzi apgāžot....

Nē nu katram savs.... Bet es nekad neliktu grīdā  eko vati! 

Link to comment
Share on other sites

Ronalds

 

 

lietojot ekovati var iztikt bez tvaika izolācijas,
 

Šis ir mīts ko aktīvi izplata makulatūras pārdevēji!

Modelējot sienu iekš http://www.u-wert.net/tvaika izolāciju, jeb plēvi vajag arī eko vates gadījumā!

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Par pudelēm zem grīdas, jā. :) Padomju laikos tā tika darīts. Atceros, betonēja pudeles pa kārtām, tā smuki rindās, vienu pie otras. Tā kā stikla bloki, siltumizolācija bija kaut kāda.

Bet to siltuma zudumu pretestību, ko var panākt ar vati, puķiku, nedabūt ar stikla pudelēm. Varbūt lieliem dzērājiem, kam daudz tukšo pudeļu krājumā, šis padoms noderēs.

Link to comment
Share on other sites

laikamTak

 

 

Varbūt lieliem dzērājiem šis padoms noderēs.
 Nedzērāji īslaicīgi var atvērt stikla taras pieņemšanas punktu
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Ir sava dzīvojamā lauku māja un esmu iesācis koridora remontu.Vecā koka grīda ir izlauzta,vecie lāgi iznesti esmu sabēris rupju granti un nu jau kādu nedēļu tiek staigāts pa virsu,jo tiek veikti vēl citādi celtnieciski darbi.Nevaru tā īsti saprast par to,vai apakšā plēve ir obligāta,ja māja atrodas sausā,paaugstā vietā.Izlaužot grīdu,smilts apakšā bija sausa.Kādas stiprības armatūra būtu vajadzīga,ja koridora izmērs ir 3X4m.Vai pietiktu ar 4mm stieples resnumu un acss 100X100mm?Un vai tiešām putaplasts grīdu padarītu siltāku,vai tā ir tikai iedoma?

Link to comment
Share on other sites

Artic^MX

Kad pats betonējos, par plēvi man teica tā.

Plēvei ir divas funkcijas:

pirmā - betons nesūc augšā mitrumu no grunts

otrā - betons neatdod mitrumu gruntij betonēšanas laikā (pēc teorijas betons pēc iebetonēšanas mēnesi ir jātur mitrs)

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Jaunākās normatīvās prasības siltumizolācijai grīdās uz grunts prasa krietni biezāku siltumizolāciju nekā iepriekš (pagājušā gada pavasarī bija izmaiņas). Dzīvojamās mājās nu jau vajag, tas ir, lai atbilstu normatīvam, ~ 20 cm putupolistirola siltumizolācijas. Kāds grīdas segums tev būs koridorā? Flīzes? Tad ieteicamais risinājums būtu šāds: (no apakšas uz augšu) blietēta grunts / blietēts vidēji rupjas smilts slānis / polietilēna plēve 0,2 mm (par šo var diskutēt, bet es liktu, jo plēve maksā maz, par sliktu nebūs arī, ja mitruma nav) / putupolistirols 20 cm / tvaika izolācija - polietilēna plēve 0,2 mm (šeit arī domas dalās - vajag vai nevajag, es priekš sevis liktu) / stiegrots betons 5 cm (mazāk ne), stiegru siets derēs arī tavs 4/4/100/100, bet es liktu 5/5/100/100, jo pa tādu varēs pastaigāt, uz četrineika būs kā būs, bet stiegrojumam pietiek četrinieks atliektiem galiem) / flīžu līme / flīzes. Sanāks ļoti laba grīda.

Link to comment
Share on other sites

Virs putiķa plēve jau nu 100% ir nevajadzīgs perebors! Nav takš vate, kas uzsūc mitrumu.

Un tiešām būvnormatīvi prasa 20 cm putiķa grīdā.... Hmm... Nezinu nevienu, kam būtu vairāk par 15 cm. Ja pamati normāli siltināti, takš zem grīdas nekādi mīnusi pricipā nav iespējami! Un smilts takš arī pilda siltumizolācijas funkciju.

Link to comment
Share on other sites

Man zem apkures katla vajag uzbetonēt dzelzsbetona plāksni.

 

Kādam ir idejas, cik biezu man viņu taisīt? Katls sver 400 kg + vēl viņā salien ap 100 litriem ūdens (vai 80, precīzi neatceros)

Link to comment
Share on other sites

 

 

Virs putiķa plēve jau nu 100% ir nevajadzīgs perebors! Nav takš vate, kas uzsūc mitrumu.

Saku, šeit domas dalās. Te plēvei tvaika izolācijas funkcija. Vajag virs puķika plēvi, nevajag virs puķika plēvi, kā kurš saka. Es sev liktu. Turklāt uz 3 m x 4 m laukumu tā plēve izmaksās pāris eiro. Virs vates jau arī var nelikt. Tā grīdas vate starpstāvu pārsegumā, kur tai ir tikai skaņas izolācijas funkcija, neprasa plēvi.

 

 

Un tiešām būvnormatīvi prasa 20 cm putiķa grīdā

Grīdā uz grunts, jā. No pagājušā gada pavasara normatīvi siltumizolācijai kļuvuši krietni stingrāki. Tā, piemēram, senāk dzīvojamo māju ārsienās (25 cm vieglbetona bloks), lai izpildītos normatīvās prasības, siltumizolācijai pietika 10 cm vates, tagad vajag vismaz 17 cm.

 

 

Man zem apkures katla vajag uzbetonēt dzelzsbetona plāksni.

Es sev pagrabā zem akumulācijas tvertnēm izveidoju tā - blietēta grunts / blietēta vidēji rupja smilts / plēve 0,2 mm / putupolistirols EPS 200 (šitādu marku ņēmu, jo tajā brīdī, kad pirku, tai bija atlaide, bija vislētākais no visiem, droši varētu likt arī vājāku marku, teiksim, EPS 150) 5 cm / plēve 0,2 mm / stiegrots betons ~ 6 cm / flīžu līme / flīzes. Akumulācijas tvertne 750 l, pati sver, nezinu, varētu būt ap 200 kg, kopā ap tonnu viena varētu būt, stāv uz trijām kājiņām. Tāda grīda tur ļoti labi. Tādam katlam neko dižu pamatnē nevajag, ja ir uz grunts, noblietē tik smilti zem betona, un betonu 5 cm, toč, turēs, stiegrošana tikai aiz konstruktīviem apsvērumiem, lai neplaisātu. Ja gribi, vari jau betona kluci zem katla betonēt, tik nav tas lietderīgi. Atceros, padomju laikā bija betona plāksnes ietvēm, laukumiem, celiņiem, 50 cm x 50 cm x 5 cm, tikai betons, nekādu stiegru. Taču brauca pa tām plāksnēm ar smagajām mašīnām arī. Un cik zem riteņa - pat dažas tonnas var sanākt. Nav katls tik liels smagums, lai tur īpaši uztrauktos.

Link to comment
Share on other sites

Kāds varbūt pazīst kādu cilvēku, kas varētu man iebetonēt siltās grīdas? 

Padsmit kvadrātmetri, ceturtais stāvs.

Granti un cementu nodrošinu - dabūju na haļavu.

Labots - itanium
Link to comment
Share on other sites

 

 

Ja gribi, vari jau betona kluci zem katla betonēt, tik nav tas lietderīgi

 

Ir lietderīgi, ja kurina ar malku, jo krietni atvieglo katla tīrīšanu. Man apmēram 15 cm augsts klucis ir uzbetonēts.  

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

Ir lietderīgi, ja kurina ar malku, jo krietni atvieglo katla tīrīšanu. Man apmēram 15 cm augsts klucis ir uzbetonēts.

Tas jau ir cits stāsts. Ja kādam ir ērtāk katlu piepacelt virs grīdas līmeņa, kāpēc ne, tad jau vajadzēs to masīvo pamatni. Bet ja runa ir par to, kādu grīdu vajag, lai tik turētu, tad tur neko daudz nevajag. Kaut tādam katlam, cik tur ir, nepilns kvadrātmetrs, tak lielas starpības nebūs vai iebetonēt 5 cm biezumā, 10 cm biezumā vai 20 cm biezumā, ne darba ne materiālu izmaksu ziņā. Vienīgi, ja izbūvē grīdu visā katla telpā, tad, uzskatu, nav vērts čakarēties, katla vietā kaut ko biezāku veidojot, visā telpā grīda vienādā konstrukcijā un miers, protams, ja gribas to paaugstināto pamatni, tad gan. Kaut pašam malkas katls uz grīdas, neredzu tur nekādas neērtības.

Link to comment
Share on other sites

Ja es grīdu siltinu ar 20cm putoplastu,vai viņa būs tik pat silta kā koka grīda,vai siltāka?Un paldies par ieteikumiem,ņemšu šo visu vērā.

Link to comment
Share on other sites

Akumulācijas tvertne 750 l, pati sver, nezinu, varētu būt ap 200 kg, kopā ap tonnu viena varētu būt, stāv uz trijām kājiņām.

 

Klausies, a uz kādu platību ir tev tā akumulācijas tvertne? Es paņēmu 800 litrīgu, domāju vai nebūs par īsu. Apkurināmā platība man ir ap 100m2, siltinājums ir mazliet upgreidots ulmaņlaiku :), bet nu šovasar domāju vēl bēniņus tā pamatīgāk nosiltināt.

 

Katls ir 29 kW gāzģenerators.

Labots - Smii
Link to comment
Share on other sites

 

 

Klausies, a uz kādu platību ir tev tā akumulācijas tvertne?

Man stāv divas tādas 2 x 750 l = 1500 l. Varētu teikt, ka ir pa īsu, vienkārši nebija vairāk pagrabā vietas, kur novietot ko lielāku. Apkurināmā platība ~ 230 m^2. Nezinu metodiku, pēc kuras nosaka nepieciešamo akumulācijas tvertnes lielumu, domāju, ka smalki visu sarēķināt ir sarežģīti. Praksē man viss izskatās tā. Pašā lielākajā salā (ap - 30 °C) vēlu vakarā beidz kurināt, akumulatori karsti, akumulatori siltumu nodrošina līdz rītam, naktī nav jāmostas. Ja ir vienkārši liels sals (ap - 20 °C), no paša rīta nav jāsteidz kurināt. Ja ir tāds vidējs ziemas aukstums (ap - 10 °C), akumulatori nodrošina siltumu līdz nākamās dienas pusdienlaikam. Jebkurā gadījumā pa ziemu kurinu katru dienu, tik atkarībā no aukstuma, jo aukstāks, jo ilgākas stundas jākurina. Māja nav siltināta, nomainīti tik logi uz pakešu logiem. Plānoju kaut kad nākotnē siltināt fasādes, nosiltinātā ēkā akumulatori turēs siltumu ilgāk. Katls malkas, parastais čuguna 32 kW. Ar akumulatoru lielumu ir tā, lai piedzītu to ar siltumu, jākurina daudz. Ja būs baigi liels akumulators, uzsildīšana paņems daudz laika, varbūt būs tāds labums, ka kurināt vajadzēs caur dienu, ne tā kā man - katru dienu, toties kurināt vajadzēs ilgi, teiksim, 18 stundas no vietas, jēga pazūd no visiem labumiem, ja katra otrā diena paņem tik ilgu karāšanos uz katla.

Link to comment
Share on other sites

Katla jaudu iesaka mājas siltumzudumi reiz 2 un vairāk, lai saprātīgā laikā var uzpildīt arī akumulatora, ne tikai sildīt māju, savukārt, akumulatoru tilpums uz katru katla kW  vismaz 50-100l.

Ja nav siltās grīdas vai lieli radiatori, tad liels ieguvums no akumulatora nav, jo ja, radiatoru izmēri telpām sarēķināti pie siltumnesēja t 90/70C vai līdzīgi, tad, kā katls pārstās sildīt un sāks ņemt vēsāku 70...60C no akumulatora būs vēsi.

vvv nesiltinātiem 230m2 32kW ar čuguna katlu izskatās katla jauda par mazu, aķis priekš tās jaudas ok.

smii, nesiltinātiem 100m2 29kW gāzģenerācija vajadzētu būt labi, tikai aķītis prasītos lielāks

Nav jau nekāda augstākā matemātika, jāzin aptuveni mājās siltuma zudumi un tālāk fizikas pamatkurss par ūdens siltumietilpību un prasta aritmētika, lai atrastu optimālo katla, akumulatoru un kurināšanas laika attiecību.

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

Lūdzams, visas diskusijas par apkures katlu aprēķiniem, jaudām taisīt jaunā topikā, jo ar betonēšanu tam visai tāls sakars. 


Man pirmā dzirdēšana, ka betonētāji (ne Vasīlijs, kas māk visu) cementē ar ar klienta materiāliem, turklāt ar veco smilts-cements variantu, lai spētu dot kaut kādu garantiju. Diez vai kāds uz 4. stāvu stieps cementa maisītāju vai pie "podjezda" nodarbosies ar maisīšanu. No drošības viedokļa nedrīkst arī izbērt smilšu čupu telpā. Ieteiktu domāt citu variantu un savu haļavas cementu un smilti izlietot citiem nolūkiem.

 

 

Kāds varbūt pazīst kādu cilvēku, kas varētu man iebetonēt siltās grīdas?  Padsmit kvadrātmetri, ceturtais stāvs. Granti un cementu nodrošinu - dabūju na haļavu.
 
Link to comment
Share on other sites

Un kāda problēma to izdarīt ar rokas vai mazāku maisītāju?

Čakars jau ir, bet tā nu cilvēki darās.

 

Uz ceturto stāvu padsmit kvadrāmetru dēļ neviens uzņēmums man nebrauks liet to betonu.

 

Cements un grants jau augšā uzstieptas. Maisītāju, ja nu mastjeram nav, gan jau ka arī varētu sadabūt - vajag tik cilvēku, kas izdarīs darbiņu.

 

Mežaveci, ņemot vērā, ka man vēl šadus tādus cilvēkus uz dažādiem gabaldarbiem vajadzētu salasīt, varētu uzcept tēmu, lai laipnie biedri ar numuriņiem padalās, kura tēma būtu vispiemērotā - beztēma vai?

Labots - itanium
Link to comment
Share on other sites

Samaisīt to cementa-smilšu javu var ar lielo mikseri arī. Betons tur nekāds dižais nesanāks, bet, varbūt, nemaz nevajag. Kāpēc pats negribi darīt? Smiltis un cementu jau uznesi tač, pati iebetonēšana padsmit kvadrātmetriem, kad viss blakām - tas vairs nav daudz.

Link to comment
Share on other sites

 

 

ņemot vērā, ka man vēl šadus tādus cilvēkus uz dažādiem gabaldarbiem vajadzētu salasīt

Tā tev nebūs vienkārši. Meistarus diezgan grūti atrast, uz labiem meistariem ilgi jāgaida. Un bakstīties pa šādiem tādiem darbiņiem diez vai kāds gribēs. Atdod visu istabu, no-līdz, tur būs kaut kāda interese meistaram, bet ne jau tā - vo tagad man vajag grīdā betonu, forumā tik uzprasa numuriņu, zvans, un uzreiz pie tevis atskries izdarīt, pēc tam atkal cits darbiņš, forumā uzprasa numuriņu, zvans, atkal atskrien izdarīt. Neceri.

Link to comment
Share on other sites

Var arī visu uzticēt vienam meistaram - man nav iebildumu, pat labāk.

Gan labs elektriķis, santehniķis un apdarnieks, kas vēl grib uzņemties melnos darbus, vienā personā ir visai rets gadījums.

Link to comment
Share on other sites

Ne tā mani saprati. Runā ar santehniķi par visas, piemēram, vannasistabas apsaisti, bet nevis tā - zvanīs vienam santehniķim, lai pieliek izlietni, citam, lai pieliek podu, vēl citam, lai uzliek maisītāju. Istabu atjaunot, noteikti vajadzēs vairākus spečukus, bet, mana pieredze, nezinu, vai tā ir vienmēr un visos gadījumos, meistars, kas uzņemas tādu remontu, viņam ir savi elektriķi, santehniķi, kas atskries uz tā savējā zvanu drīzāk, nekā, ja meklēs kāds no malas. Un lielākais darbs jau apdarniekam, viņš tur pie tevis darbosies, elektriķis vai santehniķis tik pa reizītei parādīsies.

Link to comment
Share on other sites

Skaidrs, pārpratu :)

Tiks meklēts viens santehniķis, elektriķis, kas varētu uzņemties tieši visu savu sfēru.

Link to comment
Share on other sites

Kādās atiecībās maisa betonu priekš grīdas un kura cementa marka derētu labāk?

Labots - lipka
Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

"mīkstāka" marka, bet labāk prasi veikalā

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Kāds būtu labākais apmetums lai izlīdzinātu sienas pat līdz 8cm šķības ko iesakiet ?

Labots - PhenomX
Link to comment
Share on other sites

8 cm ir ļoti daudz apmetumam! Tik biezu nemaz ar vienu piegājienu nevar uzvilkt! Es liktu riģipsi un miers!

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

Riģipsi var likt tikai no iekšpuses. Vēl labāks jautājums, kur un kāpēc tās jālīdzina.

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...