Jump to content

Elektromotora startēšana.


Corey
 Share

Recommended Posts

Lieta sekojoša. Ir vienfāzes motors ar starta tinumu. Kad motors tika pacelts no putekļiem, bija kopā ar riktīgi oldskūl slēdzi, kuru pieturot tika darbināts starta tinums. Palaišana bija galīgi zarā (bija jātur palaišana + jāsieslēdz darba tinums).

Ir doma starta tinumā ielikt kondesatoru. Par cik motoram nav nekādu slēdžu, kas darbotos un centrbēdzes spēku un atslēgtu starta tinumu, kādi varianti to atslēgt?

Varbūt nemaz nevajag atslēgt. Pagaidām piekabināti 5uF startā motoru tukšā iegriež (bišķi negribigi, bet tomēr) un darbojas ok, pie darba pielikts iegriež tikai ar nelielu rokas palīdzību, tāpēc vajadzēs lielāku likt. Tādu var atstāt kā run capacitor? Cik lasīts, starta kondesatori ir lielāki par run. Nebūs skādīgi motoram, ja tik liels tiek atstāts pastāvīgi pieslēgts?

Link to comment
Share on other sites

Motora marka, protams, noslēpums, bet ja palaišana bija ar slēdzi, kurš pieslēdz tinumu palaišanas laikā, tad tas ir motors ar papildpretestību jeb bifilāro tinumu, kuram nekādi kondensatori nav jāliek.

Link to comment
Share on other sites

_dunduks_

Varbūt arī man sanāks tikt pie skaidrības.

Tiku pie NoName krievu laika motora. Info plāksnīti neatradu, bet arī zem putekļu kārtas baigi nemklēju.

Motoram izvadā ir 4 vadi (redzami attēlā). Mēģināju pieslēgt pie 220V tādu, kā biju atradis. Motors mēgina sevi iegriezt, bet ar lielām mokām un lēni, un ātrumu neuzņem. Uz telpas apgaismojuma parādās sprieguma kritums. Rotora manuāla iegriešana iestartēties nepalīdz.

Varbūt kāds zina, ko un kā un kas papildus jāslēdz, lai motors smuki darbotos?

motors.sized.jpg

Pilnā bilde šeit

Link to comment
Share on other sites

(labots)
 Motora marka, protams, noslēpums, bet ja palaišana bija ar slēdzi, kurš pieslēdz tinumu palaišanas laikā, tad tas ir motors ar papildpretestību jeb bifilāro tinumu, kuram nekādi kondensatori nav jāliek.

Motoru ar bifilāro tinumu no pārējiem atšķir tas, ka kāds tam ir pielicis slēdzi palaišanai?

 

 

Palaišana bija galīgi zarā (bija jātur palaišana + jāsieslēdz darba tinums).

 

Šis liekas nebija rūpnīcā domātais palaišanas veids :mda:

Labots - Corey
Link to comment
Share on other sites

Vai man acis pareizi rāda, kā tu tur tos vadus esi salicis? :D

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

(labots)

dunduks

Tev tā forši vadi pa pāriem, es teiktu, ka tas sārtais pāris būs darba tinums, otrs pāris arī kaut kas ( :mrgreen2: ) startēšanai. Vajag samērīt pretestības abos. Šitā kopā tīti 100 punkti nekas neripos.

Deru uz optimas aliņu, ka, ja pieliksi sārtos pie 220 un iegriezīsi ar roku, ripos.

Labots - Corey
Link to comment
Share on other sites

Laikam es te atkal  kautko nesaparotu .. lūdzu stipri nelamājiet mani, bet vienkārši kulturāli apgaismojiet.

 

 

Ir vienfāzes motors ar starta tinumu.

 

ja jau vienfāzes motors, tad kāpēc tai bildē  ir 4 ieejas/izejas vadi ?

Labots - dudam
Link to comment
Share on other sites

 

 

Motoru ar bifilāro tinumu no pārējiem atšķir tas, ka kāds tam ir pielicis slēdzi palaišanai?

Ja ar to slēdzi motoru varēja palaist, kā es saprotu no pirmā posta, tad tas ir gandrīz pilnīgi droši.

Link to comment
Share on other sites

Nevarētu būt, ka kāds vienkārši piemetis to momentāro slēdzi, jo nebija kond. pa rokai? Jo ieslēgšana bija brutāla - darba tinums + viens izvads no tarta gāja rozetes štekeri, otrs caur slēdzi. Principā jātur slēdzis un jāsprauž rozetē.

Ir kaut kādi slēdži, kas šito visu var palaist ar vienu pogas spiedienu?

Link to comment
Share on other sites

Grossmeister

 

 

Principā jātur slēdzis un jāsprauž rozetē.

Kāpēc jātur ? Spraud iekšā ieslēgtu un kad normāli palaižas atslēdz ierosmi . 

Link to comment
Share on other sites

Kādreiz lietoja šādus, kuriem malējie kontakti pieslēdza darba tinumu, bet vidējais nospiešanas laikā palaišanas tinumu. Ja ir liela vēlme var arī to pašu uzkonstruēt ar magnetiskajiem palaidējiem. Kondensators un bifilārais tinums nav savietojami vai aizstājami- vai nu viens vai otrs.%D0%9F%D0%9D%D0%92%20%D0%9F%D0%9D%D0%92%

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Šitas slēdzis jau izskatās kaut kas līdzīgs tam krāmam, kas tur pie vada karājās sākumā. Kā tādu sazīmēt veikalā - kas tas skaitās par zvēru?

 

Ja būtu trīs fāzes, vajadzētu būt starp vienu vadu (nulli) un parējiem trim vienādām pretestībām. Man tie 4 vadi ir kopā pa pāriem Vai es kaut ko jaucu?

Link to comment
Share on other sites

Kapēc jāfantazē par kautkādām advancētām lietām, ja vispār nesaprot pamatus?

Varbūt vispirms vajag iemācīties pamatus, nevis mētāties ar visādiem terminiem.

Link to comment
Share on other sites

http://www.elfaforums.lv/threads/2093-K%C4%81-piesl%C4%93gt-vienfazu-motoru-ar-4.-izvadiem

 

Citāts "Interesanti, ka esmu redzējis paštaisītu šmirģeli, kuram palaišanas tinums nosvilis. Vīrusks šmirģelēja uz nebēdu. Pirms šmirģelēšanas uztin striķi uz motora ass un iegriež. Tad slēdz iekšā španungu un viss notiek icon_biggrin.gif Asinhronajam vienfāzu motoram nav nepieciešams< darba laikā, padot spriegumu uz palaišanas tinuma."

 

atceros bērnībā man ar fāters tā darīja .. toreiz laukos mājsnainiecībās nebija 3 fāzu strāvas .. bija šmirģelis  pierubīja motoru pie strāvas un kad tas sāka dūkt ierāva ar uztītu striķi un motors aizgāja tad šmirģelēja vaļā .. bet fāters to sauc nevis par vienfāzu bet divfāzu :SOH:

Karoč . Pietika ka pie starta iegriež ar roku un tad tļaļāk aizgāja pats .. tas šmirģels mums gāja gadus 5-10 to4na, nesadega, līdz tikām pie 3 fāzu strāvas un dabūjām normālu 3 fāzu motoru.

Labots - dudam
Link to comment
Share on other sites

Sorry, teksts attiecas uz motoru bildē.

Iespējams ka es kautko jaucu bet tas motors jau pēc skata ir uz 8- 11 KW , tam ar 220 par īsu bet vadi tur ir interesanti sapīti

Labots - deriksx
Link to comment
Share on other sites

 

 

Iespējams ka es kautko jaucu bet tas motors jau pēc skata ir uz 8- 11 KW , tam ar 220 par īsu
Zini cik sver 11KW un ko ar to var palaist...dažu labu taraslīnīju vai kādu lentzāģi.Tam kas bildē labi ja viens kw vai maksimums bik vairāk,cik nu var bildē redzēt.
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

atkarigais

Ok, tad man arī viens jautājiens pa līdzīgu tēmu, Kā noteikt cik spēcīgs ir motōrs, ja šiltes uz viņa nav?

Nesen vinu palielu dabūju, bet nav ne jausmas cik KW, zinu, ka 4KW viens var svilpodams pastiept, bet šo 3-jatā knapi izcēlām no mašīnas.

Pēc kā noteikt, ja nav šiltes?

Link to comment
Share on other sites

Sveiki.

 

Visi pieminētie motori ir 3-fāzu. Lai šādu motoru palaistu uz 220V, ir vajadzīgs tas slēdzis (bilde augstāk), par kā uzbūvi gan nepastāstīšu. Piespiežam starta pogu UN paturam līdz motors iegriežās. Izslēdzam ar mazo pogu.

Manam tēvam arī bija uztaisīts šāds šmirģelis.

 

 

Labots - ZzigizZ
Link to comment
Share on other sites

atkarigais

Ja ir palaidējs, tad neko tur turēt nevajag, tik nospied pogu un aidā.

Link to comment
Share on other sites

(labots)
Sveiki. Visi pieminētie motori ir 3-fāzu.

 

Kāpēc tu apglavo, ka motors ir 3 fāžu? Nu nav!

Labots - Corey
Link to comment
Share on other sites

ielīdīšu tēmā. ir viens trīsfāznieks, kurš visu laiku darbināts bez palaidēja. Tas paliadējs ir baigi obligāts?

Link to comment
Share on other sites

ImissimI

Atkarībā cik jaudīgs motors, ko ar to griež un kā definē "baigi vajadzīgs"

 

Bet te ar vārdu "palaidējs", katrs domā kaut ko citu. Par kādu "palaidēju" tu tagad runā?

Link to comment
Share on other sites

griež ar to (varētu būt ap 4kw motors) ābolu smalcinātāju priekš sulas spiedes, siksna uzlikta samērā brīvi un pretestības gandrīz nekādas. vienkārši esošais risinājums ir galīgi sapuvis un tagad domāju vai var uzlikt parastu 3-fāzu automātu kā slēdzi vai vajadzīgs tomēr tā saucamais "palaidējs"

motora birka ir norūsējusi pilnībā un parametrus izlasīt nav iespējams.

Labots - e = d
Link to comment
Share on other sites

Grossmeister

Palaidējs domāts drošībai - atdala spēka ķēdi no vadības ķēdes un ātrākai loka dzēšanai .

Link to comment
Share on other sites

ImissimI

Derēs. Španis gan bišku varētu noraustīties.

 

Kāds ir esošais risinājums?

Link to comment
Share on other sites

tāda melna kastīte ar vienu lielāku pogu un mazāku sarkanu. vāks virsū neturas, jo nolauzts. spailes izļurkātas un apdegušas, jo ir bijuši vairāki īsie dēļ atplukušas vadu izolācijas. tur iekšā tikai 3 atsperīgi kontakti savienojas nospiežot lielo pogu. nekādu papildus elementu tur nav. apmēram 40 gadu vecs tas viss.

Link to comment
Share on other sites

Takš uzliec 2 pogas - vienu kas padod spriegumu uz darba tinumu (ar 2 stabiliem stāvokļiem ieslēgts/izslēgts) un push button, kā zvana pogai kas padod špani uz palaišanas tinumu. 

Link to comment
Share on other sites

vai tad trīsfāzniekam  (no motora nāk 3 vadi, nulle uz korpusa) ir palaišanas tinums ?

Link to comment
Share on other sites

ImissimI

Tādu slēdzi, kā augstāk minēji, vari aizstāt ar 3ph automāt slēdzi - apmēram tas pats būs, pat bišku labāk. Noteikti, ka kaut kādās Lauktehnikas noliktavās vai Lytagrā (http://www.lytagra.lv/) vari atrast arī kaut ko līdzīgu kā agrāk bija.

Link to comment
Share on other sites

 

 

vai tad trīsfāzniekam  (no motora nāk 3 vadi, nulle uz korpusa) ir palaišanas tinums ?

 

Nē, nav. Bet te jau divas tēmas sajukušas....  

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...