Jump to content

1a hdd atgriešana


kvadrats
 Share

Recommended Posts

Pirms pāris dienām 1a.lv internetveikalā iegadājos jaunu cieto disku priekš laptopa. Uzinstalējot visu nepieciešamo un nedaudz palietojot datoru, novēroju, ka priekš jauna cietā viņš ir nedaudz par skaļu (rūcošā skaņa, kuru parasti var noverot pavecākiem cietajiem), bet savādāk viņš darbojas bez problēmām. Tā kā vel nav pagājušas 14 dienas, gribētu atgriest prreci pretī saņemot naudu, vai vismaz dabūt citu cieto samaksājot cenas starpību, bet šeit http://www.1a.lv/disclaimer rakstīts:

 

 

  • ņemot vērā preces jūtīgumu un drošības apsvērumus, patērētājs nevar izmantot atteikuma tiesības par šādām iegādātajām precēm: datoru korpusi (Case), barošanas bloki (PSU), cietie diski (HDD), cietie diski (SSD), portatīvo datoru cietie diski(HDD), video kartes (VGA), skaņas kartes, operatīvās atmiņas (RAM), mātes plates (MB), procesori (CPU), dzesētāji (Coolers), diskdziņi (Blu-ray, DVD, CD), ja ir atvērts šo preču iepakojums un/vai ir bojāta drošības plombe;

 

Vai tas nepārkāpj manas patērētāja tiesības un kāda būtu labākā rīciba, lai es varētu to cieto atgriest?

Link to comment
Share on other sites

Kaspars12

Dīvaini, ar ko, tad laptop ir noturīgāks pret triecieniem, ko gan es saminīju 14 dienu laikā pret citu!

 

Tev jau ir pieejams otrs variants, garantija, tik īsā laikā atzīta prece ar defektu tiks saminīta pret naudu!

Link to comment
Share on other sites

Cietnja modelis kaads?
Gan jau, ka vienkaarshi cietnis nav kaartiigi ievietots/pieskruuuveets un rezultaataa pastiprinaati vibree.

Link to comment
Share on other sites

kvadrats
(labots)

šis te http://www.1a.lv/datoru_komponentes/cietie_diski_mobile/toshiba_mq01abf_500gb_5400rpm_sata3_8mb_mq01abf050

 

Bet ievietots viņš ir kārtīgi. Tā pat ievietojot citu cieto, tas neskan, bet šito ievietojot citā kompi arī skan.

 

Problēma tagat ir no šī pēc iespējas ātrāk tikt vaļā, dabūnot pretī naudu vai citu cieto.

Labots - kvadrats
Link to comment
Share on other sites

kā ieleja teica.

 

14 dienās tu vari atgriest neko nepaskaidrojot. kā piemin PTAC 1a.lv ļoti ātri sāk ņemt visu pretī, ir bijusi līdzīga problēma, kad jautā, pieklājīgi vai preci var atgriest sākt bāst batonus ausī, ka nevar gan, ka tas tomēr ir internet veikals un es jau prici esmu sācis lietot, kad  uzstājīgi pasaka pantu patērētāju tiesību aizsardzības likumā, tā pēkšņi var atgriest jebkurā man ērtā laikā.

Link to comment
Share on other sites

kvadrats

Ok, tad cik ilgā laikā pēc preces atgriešanas viņiem jāatdod man nauda, jo kad es viņiem zvanīju, teica, ka tas disks būs japārbauda un tas var ilgt līdz 30 dienām, bet parasti notiek ātrāk. 

Link to comment
Share on other sites

Volodja Zavituškins

 

 

(6) Pārdevējs vai pakalpojuma sniedzējs bez nepamatotas kavēšanās, bet ne vēlāk kā 14 dienu laikā no dienas, kad saskaņā ar šā panta otro daļu saņēmis informāciju par patērētāja lēmumu atkāpties no līguma, atmaksā patērētājam viņa samaksāto naudas summu, tajā skaitā patērētāja samaksātos piegādes izdevumus. Pārdevējs vai pakalpojuma sniedzējs minēto naudas summu atmaksā, izmantojot tāda paša veida maksāšanas līdzekli, kādu izmantoja patērētājs, izņemot gadījumus, kad patērētājs skaidri piekritis citam maksāšanas līdzeklim un patērētājam par šāda maksāšanas līdzekļa izmantošanu nav jāmaksā.
Link to comment
Share on other sites

Iz pieredzes - ja kaut kas ir nolūzis, vai neiet, tad uzreiz uz garantiju bez liekas zvanīšanās. Pa telefonu ar tevi tur visādi izrunāsies, bet servisā bieži vien tā nomaiņa/remonts ir kā divus pirkstus apčurāt (atkarīgs no rezerves detaļu pieejamības un cik ātri RMA serviss kustas) un tā lieta virzīsies daudz cilvēcīgāk, nekā, ja tu to caur biroja sekretāri visu organizēsi.

Labots - ķeblis
Link to comment
Share on other sites

Pofig,skaļš, neskaļš vai vienkārši nepatika kurjers, kas atveda - tas ir distances līgums un 14 dienu laikā var vest atpakaļ un prasīt naudu 100% atgriezt bez jebkādiem paskaidrojumiem un iemesliem un punkts! Beidziet stumt sūdu un palasiet, kas ir distances līgums - tur pat defektam nevajag būt, lai aizvestu un atdotu atpakaļ un tas 1a.lv ar saviem kaut kādiem izfantazētiem noteikumiem var iet ieskrieties!

Kaste ir,čeks ir - viss ir - vedam atpakaļ un ar smaidu uz lūpām prasam atpakaļ naudu+piegādes izdevumus, protams, aizpildot arī visus doķus, kas apliecina (pn akti utt.); papildus drošībai izdrukājam no PTAC lapas visu par distances līgmu, iekrāsojam skaistākās vietas un ar cieto+papīru padusē uz 1a biroju!

Link to comment
Share on other sites

Bērni, bērni - pirms murgot, palasiet to pašu PTAC lapu, sadaļu Vai pārdevējam jāpilda Jūsu prasība, ja prece ir līguma noteikumiem atbilstoša (piemēram, precei nav kvalitātes defektu)?  - nu vismaz šos punktus:

 

Atcerieties! Lai realizētu atteikuma tiesības, nesāciet preci lietot (izņemot tās pārbaudi vai uzmērīšanu), jo šajā laikā esat atbildīgs par preces kvalitātes un drošuma saglabāšanu.

Visos pārējos gadījumos, ja nopirktā prece Jums neder pēc izmēra, krāsas, fasona vai citu tamlīdzīgu iemeslu dēļ, bet tai nav defektu vai bojājumu, Jūs nevarat pieprasīt no pārdevēja to apmainīt pret citu preci.

Atcerieties! Preces apmaiņa šajā gadījumā ir atkarīga tikai no pārdevēja pretimnākšanas un labas gribas.

 Par konkrēto situāciju:

 

Uzinstalējot visu nepieciešamo un nedaudz palietojot datoru, novēroju, ka priekš jauna cietā viņš ir nedaudz par skaļu

 Tātad HDD ir lietots, un kā lai zina, vai pircējs pats vien nav ko ne tā izdarījis. Līdz ar to - samainīt vai atdot naudu pārdevējam nav nekāda iemesla. 

Vienīgais risinājums te ir - serviss, diagnostika un tad arī pateiks, ir defekts un jāmaina, vai tev pārāk laba dzirde.

  Un nē - neesmu ne kāda veikala, ne servisa pārstāvis, bet protu nedaudz lietot smadzenes.

 Citādi te pēc zulus u.c. "gudrinieku" domu gājiena - nopērku HDD, pa ceļam uz mājām to pāris reizes nometu uz bruģa un mierīgi nesu mainīt, jo neiet.

Labots - raiviic
Link to comment
Share on other sites

raiviic - nejauc pi*pi ar pirkstu - palasi pēc PTAC - kas ir DISTANCES LĪGUMS nevis te raksti pilnīgu murgu! Neiet runa par nomešanu zemē vai apčurāšanu, bet atgriezt tādā stāvoklī, kā nopirkts - ja spēj analizēt izlasīto - palasi, lūdzu:

http://www.ptac.gov.lv/page/356

 

Un pasaki, no kurienes tu iekopēi to citātu? no 1a.lv mājas lapas? :D

 

Mazs izvilkums:

Atteikuma tiesības ir patērētāja tiesības noteiktā termiņā vienpusēji atkāpties no līguma (atteikt pasūtījumu), nemaksājot līgumsodu, procentus vai zaudējumu atlīdzību.

* Slēdzot distances līgumu, patērētājs var izmantot atteikuma tiesības 14 kalendāro dienu termiņā, ja nav panākta vienošanās ar pārdevēju par garāku termiņu;
* Patērētājam ir tiesības atteikuma tiesību izmantošanas laikā izmēģināt attiecīgo preci, lai pārliecinātos, vai tā atbilst patērētāja vajadzībām un vēlmēm. Ja pārdevējs ar līguma noteikumiem ierobežo šīs patērētāja tiesības, tad šāds noteikums uzskatāms par netaisnīgu;

* Pārdevējam preces pārdošanas vai pasūtījuma nodošanas brīdī jāiesniedz patērētājam rakstveida atteikuma veidlapa, kurā norādīts pārdevēja nosaukums, adrese un sniegts atteikuma tiesību apraksts;

* Atteikuma veidlapas vai iesnieguma nosūtīšana noteiktajā termiņā atbrīvo patērētāju no jebkurām līgumsaistībām. Patērētāja pienākums ir septiņu dienu laikā no atteikuma veidlapas nosūtīšanas atgriezt preci pārdevējam;

* Ja patērētājs izmanto atteikuma tiesības, pārdevējam vai pakalpojumu sniedzējam ir pienākums iespējami agrāk, bet ne vēlāk kā 30 kalendāra dienu laikā no dienas, kad patērētājs nosūtījis rakstisku atteikumu, vai septiņu kalendāra dienu laikā pēc izmaksas apliecinošu dokumentu saņemšanas atmaksāt patērētājam visas viņa veiktās iemaksas.

Patērētājs ir atbildīgs par preces kvalitātes un drošuma saglabāšanu atteikuma tiesību realizēšanas termiņā! Līdz ar to ieteicams ar preci apieties saudzīgi, kā arī uzmanīgi atvērt tās iepakojumu.
Labots - zulus
Link to comment
Share on other sites

* Patērētājam ir tiesības atteikuma tiesību izmantošanas laikā izmēģināt attiecīgo preci, lai pārliecinātos, vai tā atbilst patērētāja vajadzībām un vēlmēm. Ja pārdevējs ar līguma noteikumiem ierobežo šīs patērētāja tiesības, tad šāds noteikums uzskatāms par netaisnīgu;

Vualā...

 

Protams:

Patērētājs ir atbildīgs par preces kvalitātes un drošuma saglabāšanu atteikuma tiesību realizēšanas termiņā! Līdz ar to ieteicams ar preci apieties saudzīgi, kā arī uzmanīgi atvērt tās iepakojumu.

Tas nozīmē, ka prece nedrīkst izskatīties kā mesta pret zemi ar reāliem, fiziskiem bojājumiem.

Labots - Edzhua
Link to comment
Share on other sites

 

 

 Citādi te pēc zulus u.c. "gudrinieku" domu gājiena - nopērku HDD, pa ceļam uz mājām to pāris reizes nometu uz bruģa un mierīgi nesu mainīt, jo neiet.

 

nu bet protams, ja tu nopērc HDD ko ķīnietis 3x no konveijera nometis un tas vairs neiet, vai tu to nenestu mainīt?

Link to comment
Share on other sites

pasaki, no kurienes tu iekopēi to citātu? no 1a.lv mājas lapas?

Kā redzu, tu tiešām ne tikai lasīt, bet pat atvērt linku neproti. Ja prastu atvērt iekopēto PTAC linku, norullēt lapu apmēram līdz pusei un spētu izlasīt  sadaļu kuru norādīju: Vai pārdevējam jāpilda Jūsu prasība, ja prece ir līguma noteikumiem atbilstoša (piemēram, precei nav kvalitātes defektu) - tad varbūt pat spētu saskatīt atšķirību starp tavu distances līgumu un likuma 28. panta  Kādas patērētājam ir tiesības, iegādājoties preces vai pakalpojumus? skaidrojumu.

Labots - raiviic
Link to comment
Share on other sites

Tiem kas iesaka izdrukāt papīru un iet gruzīt pārdevēju novēlu tikai vienu - kaut visi kas no jums pirktu preci vai pakalpojumu to palietotu un molča pieprasītu atpakaļ naudu, kā par jaunu preci, vicinot likuma izdruku.

 

Par lietas būtību: (9) 1) patērētājs vispirms ir vērsies ar sūdzību vai iesniegumu pie ražotāja, pārdevēja vai pakalpojuma sniedzēja un mēģinājis strīdu atrisināt izlīguma veidā;

 

Iesaku rīkoties kā rekomendē pats PTAC - meģināt atrast izlīgumu, tirgotājs nav pircēja ienaidnieks, un nav ražotājs, tikai situācijas ķīlnieks.

 

Priekš īpaši lecīgiem likumu plivinātājiem labi strādā 28.pants (4) Ja preces neatbilstība līguma noteikumiem ir maznozīmīga un nevar būtiski ietekmēt patērētāja iespējas izmantot preci, patērētājs nevar prasīt, lai ražotājs vai pārdevējs atceļ līgumu un atmaksā par preci samaksāto naudas summu. Preces neatbilstība līguma noteikumiem uzskatāma par maznozīmīgu, ja normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā organizētā ekspertīzē konstatēts, ka preces neatbilstība nepazemina preces pamatfunkciju izpildes kvalitāti vai lietošanas īpašības un to var novērst, neradot vizuāli konstatējamas izmaiņas preces ārējā izskatā.
 

HDD strādā? Strādā, troksnis būtiski neietekmē iespēju izmantot šo HDD, tātad nevari pieprasīt atcelt līgumu un atmaksāt naudu.  Nepatīk? Negribi pa labam vienoties ar tirgotāju? Taisi ekspertīzi (kuras izmaksas pārsniegs HDD cenu) uz sava rēķina ar potenciālu risku zaudēt šo naudu.


 

 

Citādi te pēc zulus u.c. "gudrinieku" domu gājiena - nopērku HDD, pa ceļam uz mājām to pāris reizes nometu uz bruģa un mierīgi nesu mainīt, jo neiet.
Ir arī tādi gudrinieki. Izplatītāka gan ir cita sugas -1) nopērk, pēc tam atrod kādu eiriku lētāk un mēģinās izdomāt 1001 defektu lai atgrieztu preci un nopirktu citur lētāk. 2) kāds pasaka ka nopircis sūdu par dārgu cenu, pircējas sastresojas un tas pats - mēģinās izdomāt 1001 defektu lai atgrieztu preci Labots - m2tv
Link to comment
Share on other sites

Donkeyhot

Nu HDD nav pat jāņem ārā no iepakojuma, lai sabojātu neatgriezeniski. Un zemē arī nemaz nav jāmet.

Link to comment
Share on other sites

 

 

kad es viņiem zvanīju, teica, ka tas disks būs japārbauda un tas var ilgt līdz 30 dienām, bet parasti notiek ātrāk.

 

Nezinu, nezinu......

 

Krievu laikos bija tā - kineskops teļļukam nosēdies garantijas laikā. Līdz garantijas beigām nedēļa. Nesu uz darbnīcu. Tur man saka, ka jādiagnosticē. Vajag mēnesi šitai izdarībai. Un meistaram actiņās deg slikta gaismiņa. Jo, redz, garantija diagnosticēšanas laikā jau būs beigusies. Bet es, gudrelis, jamam saku, ka, tikko teļļuks ir pieņemts remontā, tā garantijas laiks tiek iepauzēts. Tā, ka vari ap viņu ņemties kaut gadu. Protams, gaismiņa meistara acīs nodzisa, bet es tiku pie jauna kineskopa.

 

Vai tad modernās garantijas ir sūdīgākas par tām, kas bija krievu laikos? Autor, sataisi stulbu ģīmi un pieprasi papīru,ka (un kad) esi nodevis preci pa garantiju.

 

P.S. Šito gudrību Valmierā man samācīja priekšnieks Elektronā, kāds Bērziņš.

Link to comment
Share on other sites

 

 

ka priekš jauna cietā viņš ir nedaudz par skaļu (rūcošā skaņa, kuru parasti var noverot pavecākiem cietajiem), bet savādāk viņš darbojas bez problēmām.
Bet vai tad šitie īpaši lētie izceļas ar īpašu klusumu? Divi ir bijuši iespējams citas sērijas,bet par ļoti klusiem gan nenosauksi.Dod vien uz to garantijas servisu lai skatās,ja kas vismaz sirds būs mierīga.

 

kad es viņiem zvanīju, teica, ka tas disks būs japārbauda un tas var ilgt līdz 30 dienām, bet parasti notiek ātrāk.
P.S. Nav tik traki ar konkrēto kantori.Kļūdas pēc biju nopircis neto,nebija problēmas samainīt,tikai kurjeru apmaksāju.
Link to comment
Share on other sites

 

 

Nav tik traki ar konkrēto kantori.Kļūdas pēc biju nopircis neto,nebija problēmas samainīt,tikai kurjeru apmaksāju
Tieši tā, praktiski visu un ar praktiski visiem var normāli atrisināt mierīgu sarunu ceļā

 

 

modernās garantijas
eh ja tu zinātu kā tagad izpaužas vārds garantija
Link to comment
Share on other sites

m2tv 

Tu arī jauc atkal kopā 2 dažādus likumus; Te ir runa par noteikumiem, kas regulē distances līgumu, nevis standarta garantijas nosacījumus; 

Protams, nemudinu katru cilvēku čakarēt veikalus un nest visu pasūtīto 14 dienu laikā atpakaļ, bet nevajag putrot 2 likumus un cilvēkiem galvu jaukt; Neviens, protams, apzināti nenesīs pasūtīto un ilgi/ne tik ilgi gaidīto preci atpakaļ, bet  runājot par konkrēto gadījumu - cilvēkam neapmierina tas, ko viņš redz,dzird - lai iet uz veikalu un izmanto tās 14 dienas - vienojas - piemaksā un paņem citu, klusāku vai arī samaina uz tādu pašu un to notestē - nekādu problēmu un šī distances līguma noteikumi to paredz!

Link to comment
Share on other sites

 

 

runājot par konkrēto gadījumu - cilvēkam neapmierina tas, ko viņš redz,dzird - lai iet uz veikalu un izmanto tās 14 dienas - vienojas - piemaksā un paņem citu, klusāku vai arī samaina uz tādu pašu un to notestē
Bet citu loģisku risinājumu nemaz praktiski nav.Kaut kāda kasīšanās un iesaistīšana PTAC ir galīga laika nosišana,nervu bojāšana (laiks taču arī katram cilvēkam ko maksā)ņemot vērā preces cenu.Saprastu,ja runa par visu portatīvo vai līdzvērtīgu preci.
Link to comment
Share on other sites

Zulus, tu saki atšķirīgas lietas, bet risinājumu piedāvā no garantijas:

piemaksā un paņem citu, klusāku vai arī samaina uz tādu pašu un to notestē

tas ir garantijas ceļš... veikalam šajā gadījumā ir tiesības taisīt ekspertīzi, secināt, ka viss ir kārtība un pēc mēneša atdot cilvēkam to pašu disku atpakaļ jo neatbilstības līgumam nav (piemēram, skaņas līmenis diskam šāds ir norādīts specifikācijā).

 

Juridiski pareizi šajā gadījumā ir izmantot atteikuma tiesības 14 dienu laikā no distances līguma slēgšanas brīža.

 

12.pants. Atteikuma tiesības attiecībā uz distances līgumu un līgumu, kas noslēgts ārpus saimnieciskās vai profesionālās darbības vietas

(1) Patērētājs var noteiktā termiņā izmantot atteikuma tiesības un, nesniedzot nekādu pamatojumu, atkāpties no distances līguma un līguma, kas noslēgts ārpus pastāvīgās saimnieciskās vai profesionālās darbības vietas.

 

 

Izbeidzam līgumu saņemam naudu un pērkam jaunu disku ar jaunu iespēju atteikties no līguma, jo maiņa ar piemaksu ir iespējama tikai ja precei ir defekts kas atklājies pirmo 6mēnešu laikā.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Man gan liekas, ka tas Toshibas disks ir mērens mēsls un jau saknē to pirkt bija muļķība.

 

Izmantot likumā noteiktās tiesības(priekšrocības) ir viena lieta, bet reāli uzmests paliek veikals, jo viņš jau vairumniekam šo preci vairs atpakaļ atdot nevarēs.

 

Vienīgais ko viņš varēs izdarīt ir:

Pārdot kā atvērtu/mazlietotu.

Iebāzt kādā komplektā.

Ielikt kādā datorā kas atnests uz servisu.

 

Bet tās ir problēmas ar ko jārēķinās mazumtirgotājam.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

maize

labi, mazliet neprecīzi izteicos, atdodam atpakaļ, saņemam naudu, pasūtam citu; bet tas neizslēdz iespēju uzreiz veikt darījumu, nedzenājot naudu turpu šurpu!

Link to comment
Share on other sites

Nez vai sanāks nedzenājot naudu šo darījumu  nokārtot, 1x esmu šadu iespēju palīdzējis izmantot, bij jāgaidam kad pārskaita naudu atpakaļ un tad varēja pirkt citu preci.

 

Ja par pircēja pārdevēja attiecībām, tad eksistējot gnīdas, kas parastajos veikalos atgriež palietotas preces. Piemēram, savajagas izurbt caurumu, "nopērk" urbjamšīnu, izdara darbiņu un nākamajā dienā nes atpakaļ, prasot naudu, jo "nederot". Veikalu darbinieki šos jau vaigā zinot.

Labots - maize
Link to comment
Share on other sites

 

 

Ja par pircēja pārdevēja attiecībām, tad eksistējot gnīdas, kas parastajos veikalos atgriež palietotas preces. Piemēram, savajagas izurbt caurumu, "nopērk" urbjamšīnu, izdara darbiņu un nākamajā dienā nes atpakaļ, prasot naudu, jo "nederot". Veikalu darbinieki šos jau vaigā zinot.

 

Parastajos veikalos 14 dienu atteikuma tiesības nedarbojas - tas attiecas tikai uz distances līgumu. Firmas politika, protams var būt patērētājam draudzīgāka, kā likumā noteikts, bet ne sliktāka.

 

Daudzus gadus atpakaļ nopirku mp3 atskaņotāju, bija par klusu, uz skolu braucot vilcienā baigi sita cauri apkārtnes skaņas. 14 dienu periods bija dažas dienas jau garām (nebija laika aiznest atpakaļ laicīgi). Aiznesu uz i-veikalu, pateicu, ka baigi kluss (objektīvi viņš tiešām bija kluss), šie paņēma uz diagnostiku. Pēc pāris dienām zvana, saka, ka serviss vainu neatrod - tas atskaņotājs tāds esot. Neskatoties uz to, ka defekta vai brāķa nav, veikals atļāva samainīt pret līdzvērtīgu preci, kgan likums to neparedz. Un pašiem bija izdevīgi, jo es gan pats atgriezos, gan draugiem ieteicu.

 

Un tēmas autoram - izmantot 14 dienu punktu un viss. Veikals tur neko nevar iebilst. Pārsvarā gadījumu, tikko pārdevējs nojauš, ka tu savās tiesībās orientējies, vairs daudz pretī nerunā.

 

Citā gadījumā, kad pārdevējs ražotāja brāķi man atteicās atzīt - tikko iesaistīju sertificētu ekspertu, tā uzreiz piekāpās. 

 

Veiksmi!

Link to comment
Share on other sites

intervall

Par 1a.

Nopirku radiopulksteni, slēdzās ārā pie strāvas padeves maiņas. Tam tā jābūt, pats nebiju aprakstu sīki izlasījis. Starp tīklu un backup akumulatoru.

Pazvanīju, pastāstīju, ka nepamanīju, ka šis nenodrošina laika saglabāšānu pie strāvas maiņas, šie neko nedrirsās, teica, lai sūtu atpakaļ, atgriezīs naudu.

Beigās pats izdomāju piemaksāt un samainīt pret 2x dārgāku radiopulksteni. Visu nokārtojām pāris dienu laikā, ar sūtīšanu turp un atpakaļ.


Tādā ziņā liels + 1a, bet diemžēl ir arī negatīva pieredze ar lētām precēm, kuras atnāca defektīvas, izmantot garantiju nebija jēgas-sūtīt vai pašam vest neatmaksājās, nācās izmest.

Labots - intervall
Link to comment
Share on other sites

Neviens, protams, apzināti nenesīs pasūtīto un ilgi/ne tik ilgi gaidīto preci atpakaļ,

Apgalvojums graša vērts, tu pat nenojaut cik daudzi to dara. Vismaz divus iemeslus, kāpēc to viņi dara pieminēju augstāk.Šo sarakstu var arī papildināt.

 

 

veikalam šajā gadījumā ir tiesības taisīt ekspertīzi, secināt, ka viss ir kārtība

Veikalam jebkurā gadījumā ir tiesības taisīt ekspertīzi lai patērētājs ļaunprātīgi neizmantotu Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 12.pantu 1.punktu. 

 

Izmantot likumā noteiktās tiesības(priekšrocības) ir viena lieta, bet reāli uzmests paliek veikals, jo viņš jau vairumniekam šo preci vairs atpakaļ atdot nevarēs.

Taisnība. Tā kā internetveikali nereti tirgo padārgu preci ar 5-10Eur uzcenojumu tā jau ir globāla problēma, jo īpaši ja prece nav iepirkta no superpuper officiāla distributura, kuram var atgriezt bez problēmām. Ņemot vērā nežēlīgo konkurenci un cenu karus ļoti daudz IT un elektronikas preces ir puspelēka un atdot piegādātajam ir problēma. Tad nu katrs veiklas muhļī kā var - tai skaitā uzfrišina un pārdod kā jaunu citam klientam.

 

Un tēmas autoram - izmantot 14 dienu punktu un viss. Veikals tur neko nevar iebilst.

Var gan iebilst. Lai arī Patērētāju tiesību aizsardzības likums lielākoties tirgotāju drāž vienos vārtos, kaut kādas tiesības tirgotājam vēl ir palikušas.Punktus un pantus neminēšu, lai paliek noslēpums. Šīs tiesības tirgotājam ir domātas situācijām - kad pircējs ir pašrocīgi izvedis pirkumu no ierindas, kaut vai noslīcinājis šo HDD spainī, un grib naudu atpakaļ naudu bez ierunām pamatojoties uz augšminētajām Distances līgumama atteikuma tiesībām.

 

 

Citā gadījumā, kad pārdevējs ražotāja brāķi man atteicās atzīt - tikko iesaistīju sertificētu ekspertu, tā uzreiz piekāpās. 

Būs bijis pakreiss pārdevējs kurš irsis acīs skatoties, vai arī zaļš klerks kura uzdevums ir atšūt klientu par jebkuru cenu. Visiem kaut cik normaliem tirgotājiem ir tiešā pieeja pie servisa centriem, jo bieži nākas tos apmeklēt. Kas kas, bet servisu centru meistari vispārzināmu ražotaju brāķi un standarta slimības var idenficēt zibenīgi pat pēc mutiska apraksta. Parasti tas ir viens zvans lai precizētu vai tā mēdz būt. Ja atbilde ir apstiprinoša, neviens normāls tirgotājs netaisās ar klientu karot, bet mēģina atrast kopsaucēju lai atrisināt problemu.Jā, būtu interesanti zināt kādā jomu pārstāv tevis pieminētais sertificētais eksperts, ieskaitot viņa iniciāļus :),un protams arī tirgotāja nosaukums.

 

 

Pārsvarā gadījumu, tikko pārdevējs nojauš, ka tu savās tiesībās orientējies, vairs daudz pretī nerunā.
Tādu pircēju kas precīzi un korekti orientējas savās tiesībās un pienākumos praktiski nav. Padsmit gadu laikā, ko esmu pavadījis komercijas džungļos, esmu sastapis VIENU tādu pircēju! Dažiem zināšanas ir samērā vispusējas, kas tomēr vairāk nekā nekas, lauvas tiesai ir tikai bļāviens uz lūpām  - IR Patērētāju tiesību aizsardzības likums, MAN IR TIESĪBAS. Uz aicinājumu darīt visu pēc likuma, atklājas ka tā ir tikai skaļa deklarācija lai paņemtu uz tirgotāju uz ponta, jo vairāk par nosaukumu nezina. Protams ka standarta vidēji statistiskais pārdevējs ir padumjš un nav spējīgs adekvāti atbildēt uz šādiem klienta uzbraucieniem, un likuma vicinātājiem izdodas paņemt viņu uz izbrīnu, līdz ar to viņiem rodas apziņa , ka pietiek tikai piesaukt likumu un visi dancos pēc viņu stabules. Kā saka - tas viss līdz zināmam laikam.
 
Noslēgšu ar novēlējumu - nekad nedari otram to, ko pats negribi izbaudīt uz savas ādas. Izmantojiet savs tiesības veselā saprāta robežās, nedariet to ļaunprātīgi. Un protams saudzējiet savas mantas, nemetiet viņas no otrā stāva balkona ( lasīju šodien blakus topikā),lai pēc tam nav jāiet pie tirgotāja melot acīs skatoties, ka pirkums stāvējis birojā uz galda un pārstājis strādāt pats no sevis.
Labots - m2tv
Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...